www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508957 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2775 -: Юли 05, 2014, 02:54:32 pm »

Райконен вероятно ще се оттегли от F1 след сезон 2015 г.



Кими Райконен смята, че ще се оттегли от Формула 1 след изтичане на настоящия си договор с Ферари, който е до края на 2015 г. Това заяви световният шампион за 2007 г. днес на пистата Силвърстоун, където този уикенд ще се проведе Гран при на Великобритания.

Финландецът сподели, че не мисли да подписва нов контракт след изтичането на настоящия.

- Ще карам до края на договора си и вероятно след това ще спра. Смятам, че така ще се случат нещата – заяви Райконен.

Кими напусна Формула 1 в края на 2009 г. и две години кара в световния рали шампионат. Върна се в Гран при с Лотус през 2012-та, като бе с тима от Енстън почти до края на миналия сезон. След това се върна във Ферари, с които спечели титлата си през 2007 г.

Сезон 2014 г. обаче не върви особено добре за Райконен. Той е едва 12-ти в генералното подреждане при пилотите след осем старта със само 19 точки. Най-доброто му класиране е седмо място (в Австралия и Испания).

В същото време Райконен заяви отново, че съжалява, задето на F1 пилотите не е позволено да се състезават и в други категории – паралелно със задълженията си в Гран при. Той обаче не е сигурен какво ще прави след оттеглянето си от спорта:

- Още не знам. Пробвал съм много неща и смятам, че няма нищо лошо от време на време да правиш нещо различно от Формула 1. Според мен това само може да помогне. Винаги може да учиш, ако караш в друга дисциплина. Проблемът е, че отборите се страхуват да не се нараниш. В миналото, при предишния ми престой във Ферари, ме пускаха на някои ралита и това ми помагаше. Според мен би било чудесно – не само за нас, а и за зрители, за всички останали, да ни видят и в други серии.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2776 -: Юли 05, 2014, 02:55:48 pm »

Хамилтън: Ще сторя всичко по силите си, за да спечеля



Люис Хамилтън заяви, че ще стори всичко по силите си, за да спечели Гран при на Великобритания този уикенд.

Пилотът на Мерцедес записа серия от четири поредни победи в началото на сезона (след като отпадна от първото състезание), която бе прекъсната от съотборника му Нико Розберг в Монако. След това имаше още една незавършена надпревара – в Канада и стана втори в Австрия.

Очакванията към него преди домашния му старт обаче са огромни. Доминацията на Мерцедес е толкова голяма този сезон, че досега едно-единствено състезание бе спечелено от пилот на друг тим – Даниел Рикиардо с Ред Бул в Канада, при наличието на проблеми в болидите на тима от Бракли. Или както поетично се изрази британски журналист – Англия отпадна от световното първенство по футбол, Анди Мъри отпадна от тенис турнира Уимбълдън (победен от Григор Димитров) и надеждите на нацията са съсредоточени върху старта от Формула 1!

- Не съм изненадан колко сериозна е битката. Знам колко е трудна от самото начало на сезона. Нико спечели първото състезание. След това аз имах преднина в няколко старта, след това Нико взе превес в последните два. Всяка една надпревара е важна и трябва да си напред, да се класираш добре. Но това е Гран при на Великобритания и ще сторя всичко по силите си, за да спечеля. Да победиш в домашната си надпревара е едно от най-невероятните изживявания, които могат да се случат на един спортист и пилот. Към тази цел ще се стремя през уикенда – заяви Хамилтън.

През близо двете седмици след Гран при на Австрия въпросът дали Хамилтън не се поддава на напрежението в борбата за шампионат бе сериозно обсъждан. Председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда бе категоричен, че няма такова нещо и английският пилот ще води битка до последно.

На въпрос колко уверен се чувства понастоящем, самият Хамилтън отговори:

- Никога не знаеш как ще се развие уикендът. Не си наясно колко са се развили и подобрили останалите. Но се надявам, разбира се, че ние, като водещия в момента тим, ще направим силен уикенд. Ще направя всичко възможно, за да донеса радост на феновете.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2777 -: Юли 05, 2014, 02:56:57 pm »

Всички в Макларън трябва да работят по-упорито според Бътън



Всички в Макларън трябва да работят по-упорито според Дженсън Бътън. Световният шампион във Формула 1 за 2009 г. смята също така, че не е особено полезно който и да е човек да се отделя от екипа по какъвто и да е повод.

Коментарът му бе направен след изявление на главния изпълнителен директор на Макларън Груп Рон Денис, който заяви, че би искал Бътън да влага повече усилия в работата си.

- Според мен Рон вероятно се е упражнявал за мотивационен оратор. Когато един отбор е в ситуация като нашата в продължение на 18 месеца, на всички им е безкрайно трудно. Затова смятам, че всички трябва да работят по-упорито, като екип. Не мисля, че е необходимо да се сочи един човек. Сами се поставихме в това положение, сами трябва да се измъкнем от него. Аз не върша нещата наполовина. Имам достатъчно опит във Формула 1, за да знам, че трябва да даваш 100% и винаги правя точно това. Всеки път, когато съм в падока, във фабриката, на телефона с инженерите си – във всичко давам 100% – заяви Дженсън.

Сезонът на Макларън започна многообещаващо след трудната 2013 г. – с двоен подиум в Австралия. След това обаче се появиха проблеми с болида MP4-29, вследствие на които Бътън и Кевин Магнусен имат трудности в надпреварите. На въпрос как все пак смята, че ще се развие 2014-та година за Макларън, Бътън заяви:

- Ще видим. Сега е най-важно да свърша колкото се може по-добра работа. Целият тим работи ежедневно да се представяме по-силно. Не сме в желаната позиция. Не сме там, където Макларън са свикнали да са. Но просто не мога да обсъждам бъдещето точно сега.

Бътън, както и сънародниците си Люис Хамилтън и Макс Чилтън, заяви още, че се вълнува да се състезава пред родна публика във Великобритания.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2778 -: Юли 05, 2014, 02:58:23 pm »

Хаас стана спонсор на Ферари



Haas Automation на Джийн Хаас ще е спонсор и доставчик на Ферари. Договорът е до края на 2015 г., като разговорите за техническо партньорство между Скудерията и бъдещия отбор на американеца за Формула 1 продължават.

Компанията на Хаас е най-големият производител в САЩ на специализирани производствени и контролни машини. Той получи слот за участие в Гран при и смяташе да дебютира още догодина, но плановете му се забавиха и отложи влизането с един сезон.

- За нас е удоволствие да приветстваме Haas Automation като наш официален доставчик. Споразумението подсилва вече съществуващите ни връзки със САЩ – важен пазар не само за компанията, но и за Скудерия Ферари. През последните месеци изследвахме различни възможности за сътрудничество и това споразумение е първа стъпка към общата ни работа. То ще даде възможност на Haas Automation да подсили познаваемостта на марката си в глобален мащаб – заяви шефът на италианския тим Марко Матиачи.

Логата на Haas Automation ще са върху кутиите за радиаторите на F14 T.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2779 -: Юли 05, 2014, 02:59:45 pm »

Малдонадо не е убеден, че нова задвижваща система ще реши проблемите на Лотус



Преминаване към задвижваща система на Мерцедес едва ли ще реши като с магическа пръчка проблемите на Лотус, смята пилотът на тима от Енстън Пастор Малдонадо.

Информацията за това, че екипът му търси начин да работи със спортния департамент за двигатели на щугартския концерн, се появи отскоро в падока на F1. Лотус имат проблеми с Рено – заради закъснели плащания от тяхна страна и заради грижите със системите на френската компания този сезон. Мерцедес няма да имат проблеми да работят с тях, след като Хонда се връщат догодина и ще са с Макларън. Смята се обаче, че от Бриксуърт ще искат финансови гаранции.

Малдонадо призна, че не знае дали историите за свързване на Лотус с Мерцедес са истина. Той обаче е на мнение, че дори да бъде сменена задвижващата система, това едва ли би решило моментално проблемите на тима му:

- Ако става дума за магия – слагаш Мерцедес и започваш да печелиш състезания, добре, нека го направим. Но не е толкова просто. Трябва и достатъчно добър автомобил. Подобно решение не може да се вземе лесно. Рено бяха изключително успешни в съвсем близкото минало. Надявам се догодина нещата при тях да се подобрят, да се доближим – дано е още този сезон – поне до нивото на Ферари по отношение на задвижващата система. За един пилот е безкрайно трудно да каже: „Добре, нека вземем еди кой си мотор”, тъй като всъщност трябва да се вземе предвид и конструкцията на болида. Не съм 100% сигурен в правилността на подобна смяна.

Венецуелецът допълни, че понастоящем задвижващите системи имат най-голямо влияние върху представянето.

- Честно казано, знаем, че най-добрата кола по отношение на аеродинамиката е Ред Бул. Те са най-напред в това отношение от години. Мерцедес със сигурност имат добър автомобил, но са постигнали най-силната комбинация кола-задвижваща система. При тях всичко работи заедно. Другите мотори са малко по-назад – каза още Малдонадо.

Съотборникът му Ромейн Грожан каза от своя страна, че всеки тим търси най-добрите опции за себе си, както пилотите преследват най-силните болиди. Той е твърдо решен догодина да кара отново автомобил, който може да печели състезания. Ромейн призна, че това може да означава напускане на Лотус в края на сезона.

- Познавам чудесно екипа, но искам да печеля надпревари, така че ситуацията е отворена. Голямото ми желание е да запиша първа победа, да се опитам да стана световен шампион и върху това ще се съсредоточа. Ще видим какво ще стане по-късно през годината. Липсва ми това да се боря за подиуми, да пия шампанско в неделя следобед. Когато усетиш веднъж това чувство, искаш да ти се случва още дълго време – обясни Грожан.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2780 -: Юли 05, 2014, 03:01:08 pm »

Ферари не може да спечели победа тази година, смята Алонсо



Ферари не може да спечели победа тази година, смята Фернандо Алонсо. Двукратният световен шампион заяви след Гран при на Канада, че всичко може да се случи във Формула 1 с оглед неочакваната победа на Даниел Рикиардо (Ред Бул). На Силвърстоун бе по-песимистично настроен относно шансовете на тима си за успех през 2014 г., но все пак остави отворена вратичка.

- Честно казано, не е възможно да спечелим тази година. В същото време обаче, си мислех същото през 2011-та и тогава победихме тук, на Силвърстоун. Така че всичко може да стане – повтори отново Алонсо. – Ще опитаме да дадем най-доброто от себе си и ако се появи възможност, ще се възползваме. Невероятно трудно ще е да сме първи с демонстрираното досега представяне.

Испанецът смята, че има три неща, които трябва да свърши заедно с Ферари, за да са в по-добра позиция от началото на следващия сезон:

- Първо, необходимо е да печелим точки тази година. Ако сме шести или седми в конструкторския шампионат, ще пострада отборът – от икономическа гледна точка (при разпределението на приходите). Второ, трябва сега да тестваме – особено в петъчните сесии – части за колата за догодина, които могат да са и експериментални, да учим какво е поведението им. Третото е да се трудим заедно с екипа в Маранело. В неделя вечер заминавам за базата цяла седмица ще съм на симулатора. Няма време за почивка, сега е нужно да се работи.

Алонсо каза още, че е концентриран върху настоящето и не е обмислял евентуално продължение на договора си с Ферари. Настоящият му контракт изтича през 2016 г., но името му вече бе свързано с Макларън през последните седмици.

- Не съм мислил особено за нещата в дългосрочен план, защото в момента има други приоритети. Искам да помогна на отбора да спечели колкото се може повече точки този уикенд, тази година, защото разликите са много малки и имат сериозно влияние върху това дали си втори или шести в конструкторския шампионат. Бъдещето не е основен приоритет сега, ще мислим по-нататък – допълни Фернандо.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2781 -: Юли 05, 2014, 03:02:32 pm »

Мерцедес най-бързи в първата сесия на Силвърстоун



Пилотите на Мерцедес Нико Розберг и Люис Хамилтън бяха най-бързи в първата свободна тренировка преди неделната Гран при на Великобритания. Немският пилот изпревари съекипника си с малко над 0,7 сек. Трето време даде Фернандо Алонсо (Ферари).

При хладно и малко облачно време започна първата тренировка – 17 градуса температура на въздуха и 27 градуса на пистата. Кевин Магнусен бе първият пилот на трасето. Робин Фрийнс бе на мястото на Камуи Кобаяши (Катерам) за тази сесия, Гийдо ван дер Гарде зае кокпита на Заубер-а на Адриан Сутил, а Даниел Хункандея седна във Форс Индия-та на Нико Хюлкенберг. Сузи Волф пък стана първата жена от 22 години насам, взела участие в официална сесия от Формула 1. Съпругата на спортния директор на Мерцедес Тото Волф замести Валтери Ботас за тренировката.

- Днес е напълно стандартен петък. Вършим си домашната работа за шасито, преглеждаме нови части. Днешният ден е съвсем типичен. Няма никакви промени в програмата заради Сузи. Смятаме, че тя може да свърши необходимата работа – заяви техническият шеф на Уилямс Пат Саймъндс.

В първите минути от изпитанията Кими Райконен бе предупреден за силен вятър в завоя Копс. Люис Хамилтън пък се оплака, че управлението на неговия Мерцедес не е съвсем добро. Очакванията към английския пилот на тима от Бракли са огромни този уикенд и той заяви вчера, че ще направи всичко възможно, за да спечели домашния си старт.

Пастор Малдонадо пък получи съобщение точно на изхода от питлейна да изключи Лотус-а си, като механиците на екипа след това го прибраха в бокса, за да установят какъв е проблемът. Минути по-късно Сузи Волф спря на трасето, като по радиото спомена, че е паднало налягането на маслото. Това се случи в петата й обиколка на Силвърстоун, като тя бе успяла да даде време – 1:44.212 мин. Катерам откриха проблем в колата на Фрийнс и трябваше да свалят пода на СТ05, за да го поправят. Дженсън Бътън съобщи на екипа си, че изглежда прегрява предните гуми на своя Макларън и предната част на колата е много нестабилна.

Почти половин час след началото на тренировката начело в класирането бе Нико Розберг с 1:36.58 мин. В 28-ата минута от сесията Фелипе Маса катастрофира тежко на излизане от Стоу. Пилотът бе невредим. Колата обаче бе доста потрошена и не бе ясно дали механиците ще успеят да я поправят за втората сесия. Уилямс изживяха трудно начало на подготовката за домашния си старт и Гран при №200 за Маса. Междувременно бе установено, че повредата в колата на Сузи Волф е в двигателя с вътрешно горене.

- Денят ми бе доста труден, но това е Формула 1 понякога. Момчетата преглеждат колата и се надяват да я поправят за втората сесия. Искам да кажа огромно благодаря на всички за подкрепата – тя означава много за мен и наистина помага. Беше чудесно да изляза на пистата. Най-хубавото усещане. Имаше сериозен медиен шум около появата ми, но след като сложих каската, чувството бе просто прекрасно. Жалко, че излизането ми бе кратко, но сега нямам търпение за Хокенхайм – коментира тя пред ВВС.

Тренировката бе прекратена, докато маршалите разчистят разлетелите се отломки. Часовникът не бе спрян, което означаваше, че сесията няма да бъде продължена и ще приключи в нормалния си час. Тя бе подновена 15 минути след появата на червените флагове и на трасето излязоха Данил Квят и Ромейн Грожан.

Тони Рос се обади на Розберг, че за засекли проблем в ERS системата на неговия Мерцедес, но ще се обадят по-късно с допълнителна информация. Неговото време все още бе най-добро в сесията, като той го подобри до 1:35.424 мин. Хамилтън получи съобщение, че губи 0,2 сек от съотборника си в първи сектор на пистата. Пийт Бонингтън допълни, че гумите явно не са съвсем загрели в първи бърз тур. Англичанинът бе втори в подреждането, на 0,731 сек от Нико.

Маркус Ериксон излетя на Бекетс и предизвика появата на предупредителни знамена. Това предизвика още едно забавяне на работата, макар че този път сесията не бе спряна.

Поредният проблем в автомобил бе в Ред Бул RB10 на Даниел Рикиардо. Австралиецът се обади, че нещо странно се случва и се опасява, че ще пострада скоростната му кутия, при което го извикаха да се прибере в бокса. Той бе четвърти в класирането 15 минути преди края на тренировка, докато Себастиан Фетел бе на шеста позиция. Фернандо Алонсо заемаше третото място зад двата болида на Мерцедес, следван от съотборника си във Ферари Кими Райконен.

Розберг остана пръв до края на тренировката. След него бе съотборникът му Хамилтън. В подреждането следваха Алонсо, Рикиардо, Райконен, Фетел, Бътън.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2782 -: Юли 05, 2014, 03:03:59 pm »

И Лука Марморини си тръгва от Маранело?



Шефът на отдела за двигатели на Ферари Лука Марморини може да си тръгне от Маранело, твърдят близки до Скудерията източници от Италия. Напускането на 52-годишния инженер би било втората голяма промяна в тима от Маранело, след като от там си тръгна Стефано Доменикали. Екипът понастоящем се оглавява от Марко Матиачи, който провежда преструктуриране и заяви, че ще работи за опростяване на работните процеси и тези за взимане на решения.

Задвижващите системи са една от основните теми от началото на сезона във Формула 1 досега. Най-скоро Пастор Малдонадо от Лотус заяви, че всъщност болидът с най-добра аеродинамика е Ред Бул – просто Мерцедес са постигнали оптималната комбинация между шаси и задвижваща система. При Ферари обаче има проблеми и в двете основни области (подробности за грижите на екипа може да намерите в новия брой на списание ClubS1 – 173).

При евентуално напускане на Марморини двигателният отдел вероятно ще бъде оглавен временно от настоящия му заместник Матия Биното. Въпросът е доколко разумно е да се случва нещо такова в средата на сезона. Задвижващите системи са замразени и развитието по тях е ограничено, но смяна на шефа на точно този отдел би объркала още повече посоката на работа.

Според слуховете Ферари щели да привлекат и Джакомо Тортора – специалист по компютърни симулации, който е работил в Макларън.

Преструктурирането на Матиачи може да се състои – след неуспешния опит за привличане на Ейдриан Нюи, макар самият шеф на Скудерията да отрече някой от Маранело да се е свързвал с конструктора – в освобождаване от някои хора в екипа. Все още се говори за възможно връщане на Рос Браун, който обаче бе категоричен, че няма намерение пак да работи във Формула 1.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2783 -: Юли 05, 2014, 03:13:59 pm »

Мерцедес отново недостижими, но Хамилтън пак с проблем



Както и в първата тренировка днес на пистата Силвърстоун, най-бързи от всички отново бяха пилотите на Мерцедес. Ако сутринта Нико Розберг бе пръв, то след обяд над всички бе Люис Хамилтън. Работата му обаче бе прекъсната, след като получи повреда 28 минути преди края на сесията. Трето време, както и сутринта и с двата типа гуми ползвани следобед, записа отново Фернандо Алонсо с Ферари, което малко ободри италианците на пистата след слуха, че и шефът на отдела за двигатели Лука Марморини си тръгва. Четвърто време записа Даниел Рикиардо (Ред Бул), чийто настройки бяха видимо по-малко агресивни от тези на съотборника му Себастиан Фетел. Пети стана Валтери Ботас (Уилямс) пред двамата пилоти на Макларън.

Фаворитите от Мерцедес не бързаха с излизането си във втората тренировка днес след сигурната работа тази сутрин. В първите 15 минути изобщо не записаха бързи обиколки, докато доста активен бе Ботас. Той трябваше да сравни данни за работата на новите аероелементи в задната част и механичните настройки на колата са. Всяко обиколка бе много важна, за да натрупа информация. Причината бе, че след удара сутринта колата на Маса още се сглобяваше в бокса, а и болидът на финландеца не изпълни програмата си сутринта, когато бе каран от Сузи Волф – тя бе спряна от повреда в двигателя. Тимът успя да възстанови колата на Фелипе и по-късно и той се включи в тренировката и направи съвсем не лош брой обиколки. В края на времето обаче Ботас пак трябваше да се прибере преждевременно в бокса, защото се разглоби капакът над двигателя му!

На още зелената писта и при температура на асфалта от вече 35 градуса, но при много силен вятър в първите минути най-бърз бе Алонсо. Неговото Ферари няма големи видими промени, но е олекотено. Веднага след като направиха първите си бързи обиколки обаче, Хамилтън и Розберг го изпревариха с точно 0,6 сек в тези серии с по-твърдите гуми за уикенда.

Пилотите на Макларън, които са с нов корпус на колите в задната част и бяха сравнително обнадеждени сутринта, се оплакаха от силния вятър и от прекомерно износване на задните гуми. С по-мекия тип гуми (медиум) по-късно в тренировката картината не бе много различна, както и резултатите – седмо, осмо място.

Фетел също се забави с излизането заради проблем с предните спирачки. Механиците обаче оправиха нещата и в тези първи серии с трети комплект гуми хард той записа пето време на 1,5 сек от лидерите от Мерцедес. Себастиан губеше на бързите завои заради нестабилност на задната част. Колата на Ред Бул бе видимо много агресивно настроена със силно повдигната задна част и това го вадеше от равновесие върху бордюрите!

В същото време Рикиардо загря своите хард и раздели пилотите на Мерцедес на върха, ставайки втори, само на 0,087 сек от Хамилтън.

След добрата първа сесия пилотите на Лотус отново имаха проблеми, като Малдонадо (чиято задвижваща система бе сменена) се оплака от нестабилност на задната част. Грожан каза, че колата няма нищо общо с тази сутринта, а в средата на времето тимът го извика в бокса.

Още преди времето да е преполовено на пистата с медиум се появи Кевин Магнусен с Макларън. Последва го и Розберг, когото пък комисарите разследваха заедно с Рикиардо за изпреварване на червен флаг тази сутрин. Люис Хамилтън също сложи медиум и предстояха най-бързите обиколки за днес. От бокса обаче му се обадиха да е много внимателен със спирачките, защото има проблем със системата brake-by-wire! Въпреки това той отново записа най-добро време като слезе до 1:34.508 мин на обиколка, а Розберг бе с 0,228 сек по-бавен.

Алонсо пак записа трето време, на 0,736 сек от Хамилтън. Рикиардо пък сподели със Симон Рени, че на медиум им трябва повече време, за да загреят от очакваното, като от Пирели вече обявиха, че разликата между двата типа гуми на Силвърстоун е между 0,9 и 1,1 сек!

Започнаха традиционните сесии за износването на гумите и точно 28 минути преди края на сесията Люис Хамилтън спря на пистата, съобщавайки на тима си, че двигаляте е свършил и не превключва скоростите. Тото Волф заяви в падока пред микрофона на NBC, че в тима изследват каква е точната причина за проблема на Люис. В това време Нико Розберг направи хубава серия от 15 обиколки с медиум.

Проблеми със зареждането на батериите съсипаха пък тренировката на Жул Бианки, който остана последен само със 7 тура, а куриозно се откачи предна лява гума на Жан-Ерик Верн.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2784 -: Юли 05, 2014, 03:15:11 pm »

Марморини отговорен за генерална грешка в концепцията



Лука Марморини ще понесе отговорността за генерална грешка в концепцията на двигателя и задвижващата система на Ферари този сезон. Това е общото мнение в падока след появилата се информация, че и той ще бъде освободен от ръководството преждевременно, както стана и със Стефано Доменикали.

Според изключително ерудирания и уважаван журналист Алберто Антониони от италианското списание Аутоспринт, с когото говорихме в пресцентъра днес, големият проблем е в това, че турбото е неправилно конструирано. То е разделено както е при Мерцедес, макар и не от двете страни на блока, но е твърде малко! Освен това газовете в него от левия и десния ред цилиндри имат различен път и сила да въртят турбината, което води до огромните проблеми с управлението на силата на работа на цялата задвижваща система.

Според Алберто потенциалът на двигателя на Ферари наистина е много по-голям от това, което се вижда на пистата, но проблемът с работата на турбото пречи на цялата система. Той има съмнение още, че самото подаване на газовете не е радиално, както е при Мерцедес, а е аксиално като в реактивен двигател и затова работата е допълнително неравномерна.

Правилата не позволяват промяна в конструкцията този сезон, но италианците се надяват за догодина да могат да променят задвижващата си система, както и Рено и така да скъсят дистанцията до Мерцедес.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2785 -: Юли 05, 2014, 03:16:29 pm »

Пирели ще тестват 18-цолови гуми с Лотус



Напълно нови 18-цолови гуми за Формула 1 ще тестват за първи път Пирели идните вторник и сряда на пистата Силвърстоун. Това съобщи спортният шеф на италианската фирма Пол Хембри, който обяви новината днес след обяд на пистата в навечерието на състезанието тази неделя.

Според Хембри още с влизането си във Формула 1 през 2010 г. компанията е искала да направи гуми, които да са по-близки до всичко, използвано вече от нормалните и спортните автомобили, но правилата досега са били категорични, че гумите във Формула 1 са 13-цолови.

Дали ще настъпи промяна обаче, още е рано да се каже, защото предстоят много работа и преговори и в тази посока.

Тестът ще е с болида на Лотус от 2014 г. Е22 с всички налични системи. Новите гуми и джанти ще изискват и нови промени в окачването и много други механични компоненти, защото досега гумите се ползваха и като част от окачването.

Говорейки за предстоящото състезание в неделя, Хембри обясни, че очакваната стратегия е с две спирания в бокса и че избраните по-твърди смеси са подходящи за огромните разлики в температурите, които винаги съпътстват работата на Силвърстоун. Разликите на английската писта често са с повече от 15 градуса в рамките на едно състезание или тренировка, дори и когато не вали.

Според данните от днес по-меките гуми (медиум) правят 14-15 обиколки преди да ги съсипе грейнингът, докато твърдият хард – 20. Това означава очаквана стратегия с две спирания в бокса.

- С един стоп ще се губи много време от грейнинга, а три са прекалено много, защото питът е дълъг – обясни Хембри.

Англичанинът бе обстоятелствен и по отношение на въвеждането от догодина на старт от място след всяко излизане на сейфти кара. Той обясни, че голям проблем ще е изборът на налягането в гумите. То ще е ключово предвид тяхното износване и фактът, че се променя много дори зад колата за сигурност, а какво остава при спиране.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2786 -: Юли 05, 2014, 03:17:58 pm »

Рикиардо и Фетел убедени, че Ред Бул е в добра форма



Даниел Рикиардо е убеден, че с Ред Бул се намират в добра форма, въпреки по-малкото обиколки, които направи в петъчните свободни тренировки.

Австралийският пилот на тима от Милтън Кийнс даде четвърто време следобед. Той, както и съотборникът му Себастиан Фетел, имаше поредица проблеми с колата.

- Имахме известни грижи през втората половина от деня, но мисля, че всичко ще е наред утре. Във втората сесия намерихме малко повече скорост с твърдите гуми, но и представянето с по-меката смес може да е по-добро. Ако утре напаснем всичко, смятам, че ще сме по-близо до Мерцедес и да се надяваме – пред Ферари. Болидът се държеше по-добре в средно- и високоскоростните завои. Бих казал, че трасето пасва на силните ни характеристики – обясни той.

Рикиардо призна, че вятърът днес е имал влияние върху баланса на автомобила му. Силата и посоката му освен това се променят в рамките на обиколката:

- В кривите при насрещен вятър всичко е наред, усеща се добро аеропритискане. Но в завоите, където духа откъм задната част, чувството е все едно нямаш крила. Доста е неприятно! Мисля и че това обяснява някои от грешките на пилотите днес.

Фетел отбеляза, че според него петъкът е бил интересен, но не знае какво ще е времето в събота и неделя.

- Като цяло мисля, че вървим добре засега, но можем да подобрим нещата. Ферари бяха доста бързи. Първа редица е заета – или поне така изглежда, но след това представянето е сравнително близко. Беше ветровито, което не улесни живота ни. Прилично поведение, но може да е по-силно – заяви четирикратният световен шампион.

Отборът им Ред Бул пък отбеляза рождените им дни със специални торти. Даниел стана на 25 години на 1 юли, а Фетел навърши 27 вчера.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2787 -: Юли 05, 2014, 03:19:09 pm »

Проблемният двигател на Хамилтън щял да бъде сменен след тренировките



Проблемният двигател на Люис Хамилтън, заради който пострада програмата за подготовка на световния шампион за 2008 г. преди Гран при на Великобритания, е трябвало да бъде сменен след петъчните тренировки.

От тима му Мерцедес уточниха, че това не е бил състезателният агрегат и при всички положения щеше да бъде заменен с друг тази вечер.

Английският пилот на Мерцедес направи само 14 обиколки във втората тренировка.

- Колата ми все спира. Но ще си вземем поука от станалото. Какъвто и да е бил проблемът днес, ще бъде поправен. Чувството зад волана бе добро. Просто пропуснах да направя дълга серия от обиколки, за да видя какво е поведението на болида с повече гориво. Това, което мога да направя, е да променя някои неща в сесията утре, за да вместя и това в програмата. Не бързах, а и има още достатъчно време – коментира Хамилтън.

Очакванията към Люис са огромни на домашното му трасе. На въпрос дали фактът, че ще се състезава у дома и познава чудесно конфигурацията ще му помогне да преодолее някои от негативните аспекти, той отговори:

- Всъщност няма кой знае каква разлика. Не знам защо колата прегрява, как да оправя настройките на спирачната система, какви да са реглажите на диференциала. Но аз съм професионалист. Ще се справя. Хората на пистата ми дават невероятна енергия. Страхотно е колко души имаше още от вчера, както и днес. Това ще ме преведе през несполуките и през останалата част от уикенда.

В същото време Нико Розберг отхвърли отново съмненията, че пилотите в Мерцедес не споделят цялата си информация един с друг.

- Ние трябва да мислим преди всичко за отбора. Всичко е на масата. Споделяме всичко. Понастоящем доминираме така в F1, защото работим заедно много добре. Разбира се, идва момент, когато се боря с него и тогава ще опитам да запазя някои предимства за себе си – той ще стори същото. Но никога не правим компромис с интересите на тима – заяви Нико.

Той допълни, че се чувства доста уверен за останалата част от състезателния уикенд и темпото му е добро на Силвърстоун:

- Условията на трасето бяха променливи и вятърът усложни намирането на точните места за спиране в отделни завои. Проблемите на Люис не са добра новина за нас и се надявам, че ще бъдат оправени.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2788 -: Юли 05, 2014, 03:20:15 pm »

Магнусен: Трудно е да преценим Уилямс, но вероятно ще се борим с Форс Индия



Седмо и осмо време дадоха пилотите на Макларън Дженсън Бътън и Кевин Магнусен във втората свободна тренировка преди Гран при на Великобритания.

- Колата ни вървеше прилично, но все още търсим оптимален баланс във високоскоростните секции – коментира в края на петъка Бътън. – Борим се с нестабилност на предната част. Не е лесно, тъй като е толкова ветровито. Тазгодишните болиди са с по-ниско аеропритискане и това прави крилата особено важни. А при толкова ветровито време е трудно да получиш добри резултати от паралелни тестове. Освен това трудно загряваме твърдите гуми. В момента, в който намалим заради жълти знамена или в трафик, не можем да ги накараме да заработят пак. Меките изглеждат добре и издържат прилично дълго време.

Магнусен заяви, че Силвърстоун е страхотна писта, но според него МР4-29 ще е по-конкурентоспособен на по-бавно трасе.

- Досега нещата не изглеждат твърде зле. Не изглеждаме по-лошо, отколкото в Австрия. Трудно е да преценим темпото на Уилямс, но вероятно ще се борим с Форс Индия. Може да вземем някакви точки този уикенд, така че извличането на максимума от болида ще е особено важно. Днешните тренировки показаха, че е особено трудно да опазиш твърдите гуми в работния прозорец. Твърде лесно изстиват. В момента изглежда, че за нас по-добрият тип за състезанието ще са меките – допълни датчанинът.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2789 -: Юли 05, 2014, 03:22:02 pm »

От Рено не смятат, че са сбъркали с равенството на тимовете си



Шефът операции на пистата на Рено Спорт във Формула 1 Реми Тафен заяви, че не смята за грешка политиката на компанията да предоставя едни и същи задвижващи системи на четирите екипа, с които работи.

- Това е факт наистина. Не знам дали е позитивен или не, но е факт  – призна специалистът, коментирайки думите на Кристиан Хорнер от онзи ден, че само Рено не са конценрилали вниманието си върху един тим и вероятно това също е обяснение за разликата в представянето. – Вярно е, че ние нямаме тим Рено, както Мерцедес и Ферари и не сме така обвързани. Не мога да кажа дали това има значение или не.

Според Тафен, Рено са абсолютно наясно какво трябва да се промени в задвижващата им система, за да се подобри рязко работата й. Това обаче не е възможно този сезон заради ограниченията на правилата. Възможна е само промяна в софтуера и горивото, с които не може да се постигне много.

Той коментира и повредата на Себастиан Фетел в Австрия, като обясни, че причина е блокиране на стандартното ЕCU на Макларън Електроникс при подаване на нова подпрограма и канал за управление на процесите от новата програма за управление.

Според Тафен Рено вече работят усилено по системата за догодина и тя ще е готова и ще заработи с тимовете на компанията, независимо дали те ще са 3 или 4.

Главният конструктор на французите пък Роб Уайт заяви от своя страна, че в екипа постоянно се променят представите за капицитета на задвижващата система и затова е много трудно да се каже дали наистина са близо до лимита й или не, защото самият той се променя и го разширяват.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен