www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508949 пъти)

0 Членове и 65 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2790 -: Юли 05, 2014, 03:23:46 pm »

Потенциалът на Уилямс на Силвърстоун е голям според Смедли



Тимът на Уилямс преживя доста проблеми през първите тренировки за Гран при на Великобритания.

Първо Сузи Волф спря след едва четири обиколки на пистата заради повреда на двигател. След това Фелипе Маса катастрофира тежко. Във втората сесия пък капакът за мотора на Валтери Ботас се строши, докато колата бе в движение на пистата.

- Беше изпълнен със събития ден – призна шефът на отдела за представяне на екипа Роб Смедли. – В началото на първата сесия Сузи спря на пистата. Всички й съчувствахме, тъй като тя тъкмо започваше работа по сутрешната ни програма. Радвам се, че пак ще е в колата на Хокенхайм, за да покаже това, което знаем, че може. Фелипе пък катастрофира, така че и двата екипа бяха невероятно заети, за да поправят автомобилите. Свършиха чудесна работа и втората сесия премина без толкова премеждия. Потенциалът на болидите ни е голям на тази писта. Беше ветровито, сцеплението бе ниско. Но колите вървят горе-долу както очаквахме. Дългите серии не бяха постоянни за никого, но темпото ни в тях бе добро, особено в сравнение с отборите, с които се борим в шампионата.

Маса призна, че имаше проблеми след катастрофата си. При удара немалка част от компонентите на неговия FW36, използвани в Австрия, бяха потрошени и се наложи екипът да използва по-ранни техни варианти.

- Разочарован съм, че се ударих толкова рано. Вятърът не помогна, но отговорността за инцидента е моя. Отворих повече кривата при излизането от 15-ти завой и изкуствената трева ме избута навътре, след което се завъртях. После загубих време и във втората сесия, като освен това трябваше да се върнем към по-стари спецификации на отделни компоненти. Това не би трябвало да е проблем утре, но днес беше. Не успяхме да намерим достатъчно добър баланс – обясни бразилският пилот.

Ботас нямаше никаква представа какво доведе до неговия инцидент, заради който в колата му се отвори огромна дупка:

- Станалото ще бъде разследвано, така че да не се случва в бъдеще. Просто се откачи, трябва да разберем как стана. Иначе свършихме нелоша работа като за една тренировка. Условията бяха сложни. Изглежда Ферари и Ред Бул са малко по-близо, отколкото в Австрия, така че битката ще е сериозна. Ние се съсредоточихме основно върху настройки и някои аеротестове.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2791 -: Юли 05, 2014, 03:25:02 pm »

Райконен озадачен от загубата на скорост



Кими Райконен остана озадачен от загубата си на скорост в следобедната тренировка. Той направи промени по колата си за втората сесия на пистата Силвърстоун и след като те не проработиха според очакванията, се върна към предишните си реглажи. Това обаче не върна предишното темпо за изненада и на пилота, и на екипа му.

- Сутринта нещата преминаха сравнително добре. Следвахме стандартната си програма, включително анализ поведението на колата с гуми хард. Имахме малки проблеми със сцеплението в отделни участъци и предната част бе малко нестабилна във високоскоростните завои. За втората сесия направихме промени, които не проработиха и управлението на болида не бе същото. Оказа се много трудно да направя добра обиколка и затова се върнахме към сутрешните реглажи. За съжаление проблемите останаха. Трябва да открием какво стана между двете тренировки, въпреки че според мен ситуацията се дължи отчасти на вятъра, който бе доста силен днес. Сигурен съм, че проучването на данните ще ни даде повече информация – обясни финландецът.

Фернандо Алонсо от своя страна отбеляза, че за него петъкът е преминал по план. Той бе трети и в двете сесии. Според испанеца днешната подготовка вероятно ще има по-голямо значение за състезанието, тъй като за утре има шанс да вали.

- Петък като всички останали. Следвахме си програмата, тествахме някои компоненти и работихме по настройки сутринта. Следобед изследвахме гумите. Нямаше проблеми с износване или грейнинг при медиум. Трябва да направим наистина дълга серия обиколки, за да преценим точно поведението на хард. Засега мога да кажа, че трудно се загряват – допълни Алонсо.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2792 -: Юли 05, 2014, 03:26:17 pm »

Фетел най-бърз в мократа трета сесия на Силвърстоун



Себастиан Фетел бе най-бърз в мократа трета свободна тренировка на пистата Силвърстоун. Втори в последния час за подготовка преди квалификацията за Гран при на Великобритания стана съотборникът му в Ред Бул Даниел Рикиардо. Трети и четвърти се наредиха пилотите на Лотус Пастор Малдонадо и Ромейн Грожан.

След цяла нощ дъжд на Силвърстоун продължаваше да превалява тази сутрин, но постепенно спря. Пистата започна да изсъхва в началото на сесията. Дженсън Бътън се обади по радиото, че вече има сухи места по трасето, чиято температура бе едва 20 градуса. Тази на въздуха бе 16 градуса.

Първите обиколки на повечето пилоти бяха направени с интермедии. Жул Бианки пробва и с гуми за мокра писта, но установи, че изсъхва много бързо, за да ги ползва. Същото стори и Кими Райконен, докато Валтери Ботас съобщи, че условията са значително по-добри, отколкото е очаквал. Никой обаче не бързаше с работата, тъй като прогнозата е, че следобедната квалификация ще е на суха писта, както и състезанието утре.

Междувременно в Маруся установиха проблем със скоростната кутия в колата на Макс Чилтън. Това сложи край на тренировката за него, тъй като механиците трябваше да я сменят.

Точно когато Нико Розберг съобщи, че вече е твърде сухо за интермедии, на отделни части на трасето пак заваля. Макларън например решиха, че няма смисъл да излизат в тези условия, тъй като не искаха да хабят гуми. Торо Росо обаче не прибраха пилотите си и първите времена бяха на Жан-Ерик Верн (1:55.236) и Данил Квял (1:56.404). Руският пилот каза по радиото, че управлението е доста трудно в тези условия.

В средата на последния час за подготовка преди квалификацията начело в класирането бе Даниел Рикиардо с 1:52.631 мин. В таблицата имаше едва дузина времена, а Ромейн Грожан демонстрира колко хлъзгаво е трасето, като едва не се удари в питуола. Френският пилот на Лотус обясни, че имал твърде ниско аеропритискане в задната част на Е22.

20 минути преди карирания флаг пилотите на Мерцедес, тези на Уилямс и Фернандо Алонсо не бяха дали време. Хамилтън излетя настрани на Стоу, както и Сутил на същото място, докато Фетел излезе пръв с 1:52.522. Използването на DRS бе забранено.

Бианки не удържа Маруся-та си – пак на Стоу – и се разби челно в предпазната бариера. Ударът строши предното крило, но би трябвало механиците да поправят болида навреме за квалификацията.

Десетина минути преди края на сесията заваля стабилно и мнозинството пилоти се прибраха по боксовете, след като почти не остана състезател, неизлетял от трасето. Фетел остана най-бърз, следван от Рикиардо, Малдонадо, Грожан, Адриан Сутил, Квят, Кевин Магнусен, Бътън и т.н. Алонсо, Розберг и Хамилтън не направиха тур за време.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2793 -: Юли 05, 2014, 10:33:48 pm »

Розберг спечели драматичен пол на Силвърстоун, Хамилтън шести, Ферари – 19-и и 20-и



Нико Розберг спечели рядко драматична квалификация за Гран при на Великобритания на пистата Силвърстоун, като успя по най-добрия начин да използва качествата на суперколата си Мерцедес в променливите условия на пистата, върху която дъждът ту спираше, ту се засилваше. Втори остана Себастиан Фетел (Ред Бул), който още на последната тренировка на мокро показа, че при подобни условия ще е много силен. Трети е Дженсън Бътън (Макларън), а идолът на домакините Люис Хамилтън остана едва шести.

Пълно фиаско претърпяха пък пилотите на Ферари и Уилямс, които се забавиха с излизането си в първата част на квалификацията и не преминаха изобщо Q1.

Последният дъжд точно бе отминал, а новият още не беше дошъл, когато започна квалификацията. Пилотите стартираха опитите си с гуми интермедия, но на места пистата бе абсолютно суха като на първи завой например. Розберг каза след първите си 3 тура, че пистата е суха без осми завой, а пък на Серхио Перес се обадиха, че отново идва дъжд. Хамилтън поиска сухи гуми, ако времето се задържи в следващите минути. Розберг също получи информация, че отиват на мекия тип за уикенда – медиум. Кобаяши пръв от всички ги сложи обаче, в опит да премине първия сегмент, до края на който оставаха 5 минути.

Хамилтън бе най-бърз при първите опити с интермедии, следван от Рикиардо, Розберг и Фетел в потвърждение на резултатите от сутринта, когато на мократа писта най-бързи бяха колите на Ред Бул. В крайна сметка всички сложиха медиум в края на Q1. Но дъждът отново се засили на последния завой и всеки, който се забави със смяната, можеше да загуби. Точно това се случи с пилотите на Ферари и Уилямс! Те отпаднаха още в първата част заедно с момчетата на Катерам, което беше сензация! Маса и Алонсо направиха и грешки със студените си гуми, а Сутил излетя от пистата и това доведе до жълти знамена и невъзможност за по-голяма скорост в края на туровете им. Така напред продължиха момчетата на Маруся, Заубер и Лотус. Фетел, който не смени гуми, бе на ръба с 16-о време. Розберг бе най-бърз с медиум в тази първа част.

Вторият сегмент отново започна с интермедиите от първия сегмент. Те трябваше да бъдат сменени с нови в подходящия момент или отново с гуми за сух асфалт. Всичко зависеше от движението на облаците. Хамилтън бе най-бърз, а Фетел можеше да има още по-голяма скорост, ако не бе отворил широко един от завоите. Отново обаче поизсъхна и пилотите сложиха медиум, като този път Хамилтън излетя за момент от пистата, но това не бе фатално за него. Той бързо загря гумите и записа най-добро време. В края на втория сегмент и вторият пилот на Заубер Естебан Гутиерес се удари в мантинелите. Отлични 12-о и 13-о време записаха пилотите на Маруся, които се подредиха на старта зад Лотус-а на Грожан. Другият Лотус на Малдонадо пък получи отново повреда с системата за захранване с гориво и остана 15-ти пред неучаствалия в Q2 Сутил.

Така за финалната фаза се класираха двете коли на Мерцедес, Ред Бул, Торо Росо, Макларън и Форс Индия!

В нея отново времето се промени, като за момент дъждът засили, после намаля, но с медиум в първите опити Хамилтън бе малко по-бърз от Розберг. Перес бе трети, пред Рикиардо Квят и Верн, които вече нямаха нови гуми, а Фетел се отказа от първата си бърза обиколка, оставайки десети до последните 2 минути.

В тях настъпи последният акт от драмата. Розберг се обади в бокса да кажат на Люис да вдигне скоростта, зад него не можеше да загрее гумите си. Пит Бонингтън каза на Люис или да натисне, или ако ще се отказва от бърз тур да пусне Нико. Германецът наистина загря гумите си и в последните секунди направи най-бързата обиколка, а зад него с второ време се нареди Фетел, следван от и Бътън. Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен също бяха по-бързи от Хамилтън и го останиха шести!

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2794 -: Юли 05, 2014, 10:36:49 pm »

Алонсо: Ясно е, че сгрешихме

Фернандо Алонсо заяви, че е повече от очевидно, че Ферари, както и Уилямс, сгрешиха фатално в днешната квалификация за Гран при на Великобритания и отпаднаха още от първата й част.

- Ясно е, че нещо сериозно сгрешихмe и се оказахме в неправилното време с неправилните гуми – каза испанецът, като продължи, че това се е случило като комбинация от грешка в стратегията и лош шанс. – Другия път ще се справим по-добре!

Испанецът обясни, че и друг път се е случвало подобно нещо и малките екипи при подобни условия успяват, защото поемат по-големи рискове. Днес е очевидно, че Маруся например се справиха много по-добре.

Алонсо заяви още, че утре подобни променливи условия биха могли да направят състезанието много интересно при промяна на гумите за суха и мокра писта, разликите са огромни и това може да е шанс за Ферари.

Испанецът обаче отбеляза, че утре още от самото начало ще е много важно някак да се справят първо с пилотите на Уилямс, които са пред Ферари и са много по-бързи на правите.

Алонсо заяви още веднъж, че е повече от ясно, че сезонът тази година вече е ясен и ако Люис Хамилтън или Нико Розберг кажат, че не са сигурни, че някой от тях ще е шампион, ще излъжат. Той призна още, че Ферари вече гледа към следващата година и вярва в избраната посока за развитие и философията на колата. Всички заедно се надяват общата работа да даде резултат.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2795 -: Юли 05, 2014, 10:38:39 pm »

Беше моя грешка, заяви Хамилтън



Люис Хамилтън заяви, че пропускът в края на днешната квалификация за Гран при на Великобритания е негова грешка. Той се извини на разочарованите фенове.

Английският пилот на Мерцедес се отказа от финален бърз тур, докато все още оглавяваше класирането. След това обаче отиде едва шести и бе очевидно шокиран, когато се появи пред камерите след сесията.
- Беше моя грешка – заяви Хамилтън пред Скай Спортс.

На въпрос защо се отказа от обиколката той заяви, че не е знаел какво си е мислел. След това бе попитан дали времето на Силвърстоун е причината за станалото.
- Предполагам. Но днес имаше страхотни фенове на пистата. Извинявам им се. След станалото ще се постарая да свърша каквото мога от позицията си. Мисля, че утре ще е сухо, но при всички положения ще дам всичко от себе си – допълни Люис.

Той каза още, че не вижда вариант да спечели и повтори, че ще направи, каквото може.
- Когато слезеш от колата след подобна квалификация, е много трудно да си щастлив и приветлив. Ще анализирам всичко колкото се може по-добре тази вечер, за да съм сигурен, че ще завърна по-силен – заключи Хамилтън.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2796 -: Юли 05, 2014, 10:41:05 pm »

Баща ми се усмихва отгоре, коментира емоционалният Бътън



Дженсън Бътън бе особено емоционален след квалификацията за Гран при на Великобритания. Той е със специална розова каска в памет на баща си Джон, който почина внезапно през януари. Световният шампион за 2009 г. заяви още преди началото на уикенда, че Силвърстоун едва ли ще пасне на МР4-29. В променливите условия на пистата обаче англичанинът преживя какво ли не. Първо едва прескочи Q1, след като най-доброто му време не бе зачетено заради излизане от пистата. След това се възползва от подобрените, но все още сложни условия. В края на Q3 заложи на още една бърза обиколка и излезе трети.

- Беше доста емоционален тур при прибирането. Квалификацията си е квалификация, състезанието е утре, но когато направиш обиколка пред родните фенове, от която си доволен, е страхотно. И старото момче щеше да е щастлив – това щеше да означава много за него. Тук имам такава подкрепа, направо е невероятно. Толкова хора носят розово в памет на баща ми. Той със сигурност ми се усмихва отгоре – коментира Дженсън.

Въпреки чудесната позиция на грида пилотът на Макларън не си прави илюзии относно скоростта на болида и шансовете си в надпреварата:
- Улесних си живота, класирайки се толкова напред на решетката, но въпреки това трябва да сме реалисти. Искам да съм положително настроен, ще ми се да говоря за борба за подиум. Ако ситуацията е като днешната, това би било възможност, стига да взимаме правилните решения и да имаме точната стратегия. Но при стандартна надпревара на сухо ще е сложно. Въпреки всичко е прекрасно да се класираш толкова добре у дома. Темпото ни бе на ниво – не спрямо Мерцедес, а в сравнение с останалите екипи при тези условия. Ще дадем 100%, максимума от себе си, за да постигнем добър резултат и в надпреварата.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2797 -: Юли 05, 2014, 10:43:05 pm »

Хюлкенберг на втора редица; Торо Росо малко разочаровани, че не излязоха накрая



Нико Хюлкенберг ще стартира от втора редица в домашния за екипа си Форс Индия старт за Гран при на Великобритания. Съотборникът му Серхио Перес е малко по-назад – на седма позиция.

- Нещата се получиха наистина добре за нас и взехме четвъртото място на грида – зарадва се немският пилот, който винаги е блестящ в променливи условия. – В дни като този трябва да си на точното място в правилния момент и да имаш малко късмет. Условията на пистата се променяха страшно много. Не съм виждал трасе да съхне толкова бързо като Силвърстоун в края на Q3. В последната ми обиколка бе напълно сухо. Четвърта позиция е наистина чудесно постижение за утре. Трудно е да се каже обаче къде точно се намираме като състезателно темпо. Определено напреднахме с баланса на колата чрез някои промени, а и днес не бе толкова ветровито. Разпределението на местата на грида е интересно, дано се получи интересно състезание за феновете.

Перес бе със смесени чувства след сесията. От една страна резултатът му бе добър, но от друга мексиканецът бе убеден, че колата му е имала потенциал за дори още по-предно класиране.
- Бях на трета позиция чак до финалните турове, когато условията се подобриха рязко. Излязохме за последна серия, но отворих прекалено 12-и завой и температурата на гумите ми падна. Освен това се наложи да пусна няколко коли. В противен случай съм сигурен, че щях да съм на някоя от първите две редици. Жалко, до този момент се справяхме перфектно с всичко. И все пак резултатът е положителен. Надявам се да го превърнем в силно състезателно темпо и много точки – допълни Серхио.

В Торо Росо също не бяха съвсем убедени дали да се радват или да са разочаровани. Данил Квят е с девето, а Жан-Ерик Верн – с десето време. И докато класирането и на двата болида в Q3 е добро постижение за тима от Фаенца, то решението да не ги пускат в самия край на квалификацията може би им коства дори още по-предни позиции.

- Всичко премина чудесно до последните няколко минути на Q3. Беше много сложна сесия, крайно непредсказуема. Жалко, че вероятно загубихме по-добри позиции в топ 10. Имахме готовност пилотите ни да излязат, но индикациите ни бяха, че е твърде мокро. В крайна сметка финалният сектор даде разликата и затова излезлите на пистата се справиха толкова добре и са пред нас. Въпреки това разочарование девета и десета позиция са прилични позиции – коментира техническият директор Джеймс Кий.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2798 -: Юли 06, 2014, 08:07:23 am »

Роб Смедли пое вината за провала на Уилямс



Шефът на отдела за представяне на Уилямс Роб Смедли вдигна ръка и си призна, че носи пълната отговорност за днешното решение на тима да изчака в първата фаза на квалификацията. Това доведе до отпадането от тази фаза и на двамата пилоти Фелипе Маса и Валтери Ботас.

Смедли, който години наред бе рейсинженер на Маса и е един от най-откровените и открити хора в падока, бе категоричен, че той е взел решението и не иска да се крие зад някакви общи дискусии. После обясни, че наистина решението се взима след обсъждане и че опитен пилот като Фелипе винаги има думата, но в крайна сметка той е човекът, който носи отговорността и я поема напълно.

- Вижте, когато се боритe за място в топ 10 и се опитвате да спестите три комплекта интермедиии и меки гуми, е ясно, че ще чакате до последния момент. Понякога има опасност да се случи това, което стана днес, но това е, защото наистина се стремяхме да отидем отново много напред – обясни инженерът, докато синът му си играеше да отваря и затваря новите плъзгащи врати в моторхоума на тима.

Смедли обясни още, че подобни грешки, както и тези в Австрия с тактиката, са част от изглаждането на един тим и че такава е била картината и с Ред Бул през 2009 г. и с Мерцедес. Те са много пряко свързани със самото изграждане на тима, което те извършват сега заедно с Пат Саймъндс. Двамата работели както по развитието ден за ден, така и по перспективите за поне година напред.

- Мисля, че място в точките –шесто-седмо място – ще е максимумът, който можем да постигнем утре при така стеклите се обстоятелства – каза още инженерът.

Той допълни, че ако е сухо, тактиката е ясна – 2 спирания в бокса за водещите екипи и евентуално опит за един стоп от екипи в средата на колоната.

Според Смедли пистата не е проблем за износването на гумите върху белите коли и е близка до Барселона като характер в това отношение. Износването на предните е определящо за смените.

В Уилямс с въздишка признаха, че това очевидно не е техният уикенд. Валтери Ботас не можеше да повярва на съобщението, че не е прескочил дори Q1. Финландският пилот е убеден, че можеше да се класира в топ 10. Според него времето ще играе роля и в утрешната надпревара.

Маса добави, че има много работа за вършене в състезанието.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2799 -: Юли 06, 2014, 08:08:53 am »

Изглежда рискувах достатъчно, коментира Фетел



Себастиан Фетел ще е на първа редица за старта на Гран при на Великобритания утре. Четирикратният световен шампион направи последен бърз тур във финалните минути на Q3 и излезе втори, изпреварен единствено от Нико Розберг (Мерцедес).

- Беше много близка битка и в Q1, и Q2. Заради времето излязохме доста късно, докато в Q3 го направихме сравнително рано. Трудно е да разбереш колко да натиснеш в такива условия, тъй като караш на сляпо. В загряващия тур виждаш, че е мокро, знаеш, че ще се подобри, но с колко не е ясно. Зависи какъв риск ще поемеш. Изглежда днес рискувах достатъчно – коментира той.

Съотборникът му Даниел Рикиардо призна, че не е очаквал подобрение във времената, тъй като и в края на сесията продължаваше да вали:
- Наистина мислехме, че няма как да сме по-бързи. Фетел излезе, тъй като дотогава нямаше време. Трябва да си вземем поука от станалото. Изумен съм колко по-добра изведнъж се оказа пистата. Тук явно съхне много по-бързо, отколкото си мислех.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2800 -: Юли 06, 2014, 08:10:32 am »

Малдонадо дисквалифициран за техническо нарушение



Пастор Малдонадо бе дисквалифициран от резултатите в сесията за разпределение местата на стартовата решетка заради техническо нарушение. Венецуелецът се нареди на 15-то място в квалификацията. Той обаче спря на трасето, тъй като горивото в Лотус-а му свърши. Причината била грешка на Рено в изчисленията на разхода. В автомобила не е останал необходимият 1 литър бензин, необходим за проверката на ФИА. При това положение Е22 не премина техническата проверка.

На Малдонадо е разрешено да стартира от дъното на грида, което означава 20-та позиция, след като състезателите на Катерам останаха извън 107-процентовата граница.

- Като цяло колата вървеше добре и имахме сериозен шанс да сме в топ 10. Сутринта темпото бе достатъчно добро. Стратегията ни в трудните условия следобед бе толкова добра, че определено съм разочарован от толкова задна позиция на грида – коментира Малдонадо преди да разбере за наказанието.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2801 -: Юли 06, 2014, 08:12:02 am »

Решихме да изляза, за да проверя условията на пистата и се получи, сподели Розберг



Нико Розберг ще стартира от първа позиция утрешната Гран при на Великобритания. Немският пилот на Мерцедес спечели хаотичната квалификация на Силвърстоун, справяйки се най-добре с променливите условия. Нико обаче призна, че е бил песимистично настроен относно шансовете си за полпозишън след първите излизания в Q3.

- Беше наистина объркана квалификация. Условията се променяха непрекъснато и всичко бе много, много сложно. В Q3 при първия тур с меки гуми започна да вали в последните три завоя и там загубих доста време. В обиколката за прибиране вече беше доста мокро. В онзи момент казах на момчетата: „Това е”. Но както си седяхме в бокса, стигнахме до заключението, че въпреки всичко можем да излезем, да погледна какво е положението на пистата – нямаш шанс без да провериш. Дори при излизането все още не вярвах наистина, че условията може да се подобрят. Почти цялото трасе бе мокро, но разликата дойде в последния сектор. Наваксах цялото изгубено време в последните три завоя и се получи перфектно – обясни Розберг.

Той сподели също така, че едва не е изтървал възможността за последна бърза обиколка:

- Пресякох линията точно до Люис [Хамилтън]. В момента, в който го направих, светна червено. Беше на косъм. Като цяло обаче смятам, че беше наистина добро усилие от страна на целия екип. Всички работиха заедно, инженерите ми взеха точните решения и се получи. Беше фантастично, че стана така на финала. С оглед битката за шампионата за мен е добре, че Люис е шести. Ще му отнеме известно време да си пробие път, но очаквам да го стори доста бързо.

Според Розберг Силвърстоун пасва повече на F1 W05 Hybrid, отколкото Ред Бул Ринг. Той мисли също така, че борбата в състезанието отново ще е интересна.

- Разбира се, да стартираш от полпозишън е възможно най-добрата позиция. Уверен съм за надпреварата. Никога не съм говорил за психологическо предимство. Казах, че изглежда в момента имам известен превес. Трябва да се възползвам максимално от възможностите и да печеля колкото се може повече точки. Понастоящем се получава. Но днес бе само квалификацията, в нея няма точки. С нашата кола много неща са възможни, дори от шесто място. Но да си на полпозишън е, разбира се, голямо предимство – каза още Нико.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2802 -: Юли 06, 2014, 08:13:43 am »

Хамилтън притиснат от британските медии



Люис Хамилтън трябваше да изтърпи доста остра атака от страна на британските колеги днес след обяд на Силвърстоун, след като се отказа от последната си обиколка в квалификацията. Английският пилот на Мерцедес остана едва шести на грида за домашната си Гран при. Поне три пъти го попитаха какво ще каже на над осемдесетте хиляди зрители, които очакват от него само победа и какво изобщо се случва с него, защото в трета поредна квалификация прави грешка в решителната част. Йън Паркс директно го запита какво се случва с непримиримия Люис, който твърди, че винаги се бори до край!

- Загубих страшно много време в първите два завоя, повече от секунда и реших че няма смисъл – обясни решението си Люис. – Нямах представа, че в последния сектор е сухо и мога да наваксам всичко. Утре отново ще се опитам да минимизирам загубите и наистина съжалявам за тези над 80 000 зрители, чиято енергия ми дава сила.

Люис повтори още веднъж, че грешката е негова и той е взел решението – „лошо решение, което реши квалификацията ми”. Той обясни още, че за него ще е много по-трудно, отколкото за Нико Розберг, защото когато си начело, е по-комфортно и по отношение на консумацията на гориво.

Хамилтън бе видимо в много лошо настроение и каза още, че въпреки всичко до края на сезона има още много надпревари. Допълни, че колата става още по-добра с всеки старт и има позитивно развитие по отношение на спирачната система, с която той имаше проблеми в двете последни състезания.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2803 -: Юли 07, 2014, 08:19:56 pm »

Райконен е само с охлузвания след тежка катастрофа на Силвърстоун



Кими Райконен е добре и има само охлузвания след тежката катастрофа, която претърпя в самото начало на Гран при на Великобритания. Финландецът излетя от трасето малко след старта на пистата Силвърстоун. При връщането му на пистата изгуби контрол над Ферари-то си и се заби в мантинелата. Фелипе Маса в последния момент опита за избегне въртящия се болид и предотврати още по-голяма катастрофа. Той обаче удари Кими, както и Камуи Кобаяши (Катерам).

- Видях кола пред мен. Кими се въртеше и летеше към мен, така че завих надясно и ме удари. Моят автомобил е сериозно потрошен. Той така и не се движеше като хората след старта. Този уикенд просто трябва да го забравим. Надявам се Кими да е добре, тъй като видях, че беше сериозен удар. Искаше ми се да направим по-добър уикенд от този, но съм щастлив, че не пострадах – коментира Маса след връщането си в падока.

Това старт бе №200 в кариерата на бразилския пилот.

От Ферари съобщиха, че първата реплика на Райконен по радиото била „Фелипе добре ли е?”

- Кими е добре. Претърпя силен удар. Излезе от болида, което е добър знак. Има някои ожулвания и сега е в медицинския център. Ожулванията са на коленете и единия му глезен – съобщиха още от Скудерията.

Състезанието бе спряно след инцидента. То се забави повече от час, докато бъде поправена ударената от Кими мантинела на трасето.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2804 -: Юли 07, 2014, 08:21:28 pm »

Хамилтън спечели невероятна победа у дома



Люис Хамилтън спечели сладка победа в домашната Гран при на Великобритания и настигна съотборника си в Мерцедес Нико Розберг само на 4 точки в шампионата. Германецът този път имаше лошия шанс да се повреди скоростната му кутия и отпадна от състезанието. Това пък даде шанс на младият финландец Валтери Ботас с Уилямс да заеме второто място на подиума, а трети с отлична стратегия завърши друг от младите пилоти – Даниел Рикиардо (Ред Бул). Зад него финишира Дженсън Бътън, а на пета и шеста позиция пресякоха финала Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо, които изнесоха един от най-красивите и луди двубои в последните години във Формула 1.

Състезанието бе прекъснато още след първата обиколка след ужасен инцидент на Кими Райконен. Той излетя от пистата, но за щастие не пострада сериозна. При връщането му на трасето Кими едва не се разби във Фелипе Маса, който някак избегна тежък удар, но неговата Гран при номер 200 приключи скоропостижно.

Битката се очертаваше много интересна още преди старта. В обиколката за отиване на старта Хамилтън помоли тимът да провери задна дясна спирачка, от която излизаше дим и той се усъмни и за огън. От Мерцедес казаха сутринта, че вероятно двамата им пилоти ще са с различна стратегия. Тази с един стоп можеше да е по-бърза с 6-7 сек, но ако гумите не се износят прекомерно. Вариантът с два стопа е по-агресивен и при 33 градуса на асфалта би могъл да бъде по-добър – него бе избрал Нико. В дъното пилотите на Ферари бяха единствени на старта с твърдите гуми хард, а съперниците им от Уилямс, които тръгваха 14-и и 15-и от грида – с медиум. Говореше се, че със сигурност Ферари ще опитат състезание с един стоп!

На старта Фетел не тръгна добре от втората си позиция, след като преди това настрои съединителя, както го инструктира Гийом Роклен. Това позволи на Бътън да се залепи втори зад излетелия от първата позиция напред Розберг. Трети в първия завой влезе вторият Макларън на Магнусен. Фетел опита да ускори, но и Хамилтън го изпревари, като двете коли се закачиха. Така англичанинът вече бе четвърти от шести на старта, заради което място и вчерашната си грешка днес бе разпънат от пресата. Люис обаче се обади в бокса да проверят предното крило, защото предницата е много лека. Състезанието тогава бе спряно и всичко можеше да бъде видяно на грида. Причина за червените флагове бе ужасният удар на Райконен. Той загуби контрол над Ферари-то в първата обиколка след суперстарт, при който изпревари Алонсо и още две коли, но след това се завъртя на Уелингтън. Излетя от пистата и се разби в мантителите. Върна се на трасето, но там изтърва колата и се завъртя. Маса с огромния си опит избегна много лош удар, но все пак се стигна до такъв и стана меле, Кобаяши също бе закачен от летящото Ферари. Състезанието бе спряно, а Кими бе откаран в медицинския център, но без сериозни контузии. При червени знамена в бокса пък се прибра младият Чилтън, за което го наказаха с минаване през пита. Комисарите се нуждаеха от час, за да оправят мантинелата.

Редът за рестарта беше Розберг, Бътън, Магнусен, Хамилтън, Фетел, Хюлкенберг, Рикиардо, Квят, Ботас, Чилтън в бокса, Бианки, Сутил, Гутиерес, Алонсо, Малдонадо.

Състезанието бе рестартирано точно 60 минути след времето за редовния старт, като Хамилтън попита дали има промяна във вятъра и Бонингтън му отговори, че не е сериозна. Пилотът поиска да свалят с половин клик предното крило.

В паузата Бърни Екълстоун опита да се пошегува, че катастрофата компенсирала ниския звук на колите, но не се получи никак добре.

Розберг обеща снощи, че ще атакува като Томас Мюлер, а няма да използва защитна тактика като Мануел Нойер и точно това направи: атакува отново след рестарта зад сейфти кар. В паузата двата Ред Бул-а бяха качили твърди гуми, а Алонсо бе сложил медиум.

Веднага след рестарта Хамилтън притисна Магнусен, който допусна грешка и отвори завой, а това позволи на Люис да стана трети. По-назад Ботас изпревари Рикиардо. Само след още един тур Хамилтън изпревари и Бътън и стана втори! А течеше само четвърта обиколка. Ботас мина и Хюлкенберг, а Алонсо си проби път до десето място! След това направи невероятна серия, като изпревари Верн и Рикиардо и стана осми зад Хюлкенберг. В това време обаче дойде съобщение, че испанецът е разследван за тръгване от позиция по-напред от позволеното в същинския старт. Комисарите го наказаха с 5 сек спиране в бокса, което го прати отново назад, а си бе пробил път до 6-о място.

Дистанцията между лидерите от Мерцедес беше точно 4,9 сек (!), но нарасна на 5,4 след още 4 обиколки, като Хамилтън губеше при спирането на шести завой, а Нико спираше по-късно на 15-ти. До 10-ата обиколка разликата между първите двама стана 5,7 сек. След това започна отново да намалява. До 17-ата от общо 52 обиколки Люис се доближи да под 3 секунди от Нико.

В дъното Малдонадо и Гутиерес се удариха за пореден път, като мексиканецът спря край пистата с разбито предно окачване отдясно.

В 11-ата обиколка Фетел спря, за да смени твърдите си гуми! Така слезе в колоната до девети. Напред страхотната си серия продължи Ботас, който изпревари Магнусен и стана четвърти. След още три тура изскочи и пред Бътън с отлично каране и изпреварване в завоя. Рикиардо също смени харда си в 15-ата обиколка, но той остана до финала без втора смяна.

Алонсо на свой ред задмина датския пилот и стана пети, но му предстоеше изтърпяване на наказанието. Той обаче така и не спря, а натисна Бътън за четвъртата позиция.

В 19-ата обиколка Нико направи първия си стоп и отново сложи по-меките гуми медиум. Само след обиколка докладва, че има проблем със скоростната кутия при качване  на предавките! Тони Рос му каза, че оглеждат проблема и нямат информация за момента. След това му каза да смени програмата и нещата са фиксирани.

Хамилтън бе лидер с 15 сек аванс, а на 18 зад Нико бе Ботас, следван от Бътън, Алонсо, Магнусен, Фетел, Рикиардо, Хюлкенберг, Сутил, Верн и Квят.

В 25-ата обиколка Хамилтън спря за своята смяна и сложи направо хард. Механиците се забавиха със смяната на задна лява гума, от което загуби 1,4 сек!

След тур Алонсо спря в бокса и първо изтърпя наказанието си от 5 сек, а след това смениха гумите му. Дългото забавяне бе заради сложната комуникация на Ферари с комисарите за наказанието му. Испанецът се върна на пистата девети, но бързо изпревари Нико Хюлкенберг с чисто новия си медиум, запазен от вчера.

В челото Нико направи най-бърза обиколка, но бе само на 4,4 сек пред Хамилтън, а му предстоеше още един стоп! Разликата при това още намаля и стана ясно, че проблемът на Нико е още по-сериозен. В 30-ата обиколка той почти спря, а от бокса се мъчеха с промяна на менютата да опита да прибере поне колата в бокса, но нямаше как.

В 31-ата обиколка Ботас направи единствения си стоп и се върна на пистата трети зад Хамилтън и Фетел, който обаче бе с доста износени гуми и щеше да спира още веднъж, но преди това да стана финландецът го изпревари на пистата и стана втори!

Фетел се върна на пистата точно пред Алонсо, който го атакува с по-добре загрелите си гуми и го изпревари за пето място с много агресивна атака и при опит на Фетел да се защити с контраманевра. Като загря гумите си, Фетел започна опити да си върне позицията в красив двубой колело до колело.

- Не мога да го направя, щях да се ударя в него – каза Фетел по радиото на Роклен, който му отговори, че има още много обиколки и да опита отново.

После Фетел се оплака, че Алонсо напуска пистата и можел лесно да му спука гума. Фернандо пък получи обаждане от Стела, че ограниченията на пистата са за всички, включително за този, който е отпред. След това му каза, че ги предупреждават и от рейсконтрола.

Спокойно като лидер Хамилтън спря в бокса за втора смяна в 42-ата обиколка и пак сложи твърди гуми. Голямата битка до края бе само между Алонсо и Фетел, които летяха един до друг към Копс и Алонсо с доста по-износените си гуми отстъпи. Испанецът се обади, че Фетел е използвал DRS извън позволената зона.

В крайна сметка на финала зад Хамилтън се наредиха, Ботас, Рикиардо, Бътън, Фетел и Алонсо.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен