Хамилтън спечели невероятна победа у домаЛюис Хамилтън спечели сладка победа в домашната Гран при на Великобритания и настигна съотборника си в Мерцедес Нико Розберг само на 4 точки в шампионата. Германецът този път имаше лошия шанс да се повреди скоростната му кутия и отпадна от състезанието. Това пък даде шанс на младият финландец Валтери Ботас с Уилямс да заеме второто място на подиума, а трети с отлична стратегия завърши друг от младите пилоти – Даниел Рикиардо (Ред Бул). Зад него финишира Дженсън Бътън, а на пета и шеста позиция пресякоха финала Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо, които изнесоха един от най-красивите и луди двубои в последните години във Формула 1.
Състезанието бе прекъснато още след първата обиколка след ужасен инцидент на Кими Райконен. Той излетя от пистата, но за щастие не пострада сериозна. При връщането му на трасето Кими едва не се разби във Фелипе Маса, който някак избегна тежък удар, но неговата Гран при номер 200 приключи скоропостижно.
Битката се очертаваше много интересна още преди старта. В обиколката за отиване на старта Хамилтън помоли тимът да провери задна дясна спирачка, от която излизаше дим и той се усъмни и за огън. От Мерцедес казаха сутринта, че вероятно двамата им пилоти ще са с различна стратегия. Тази с един стоп можеше да е по-бърза с 6-7 сек, но ако гумите не се износят прекомерно. Вариантът с два стопа е по-агресивен и при 33 градуса на асфалта би могъл да бъде по-добър – него бе избрал Нико. В дъното пилотите на Ферари бяха единствени на старта с твърдите гуми хард, а съперниците им от Уилямс, които тръгваха 14-и и 15-и от грида – с медиум. Говореше се, че със сигурност Ферари ще опитат състезание с един стоп!
На старта Фетел не тръгна добре от втората си позиция, след като преди това настрои съединителя, както го инструктира Гийом Роклен. Това позволи на Бътън да се залепи втори зад излетелия от първата позиция напред Розберг. Трети в първия завой влезе вторият Макларън на Магнусен. Фетел опита да ускори, но и Хамилтън го изпревари, като двете коли се закачиха. Така англичанинът вече бе четвърти от шести на старта, заради което място и вчерашната си грешка днес бе разпънат от пресата. Люис обаче се обади в бокса да проверят предното крило, защото предницата е много лека. Състезанието тогава бе спряно и всичко можеше да бъде видяно на грида. Причина за червените флагове бе ужасният удар на Райконен. Той загуби контрол над Ферари-то в първата обиколка след суперстарт, при който изпревари Алонсо и още две коли, но след това се завъртя на Уелингтън. Излетя от пистата и се разби в мантителите. Върна се на трасето, но там изтърва колата и се завъртя. Маса с огромния си опит избегна много лош удар, но все пак се стигна до такъв и стана меле, Кобаяши също бе закачен от летящото Ферари. Състезанието бе спряно, а Кими бе откаран в медицинския център, но без сериозни контузии. При червени знамена в бокса пък се прибра младият Чилтън, за което го наказаха с минаване през пита. Комисарите се нуждаеха от час, за да оправят мантинелата.
Редът за рестарта беше Розберг, Бътън, Магнусен, Хамилтън, Фетел, Хюлкенберг, Рикиардо, Квят, Ботас, Чилтън в бокса, Бианки, Сутил, Гутиерес, Алонсо, Малдонадо.
Състезанието бе рестартирано точно 60 минути след времето за редовния старт, като Хамилтън попита дали има промяна във вятъра и Бонингтън му отговори, че не е сериозна. Пилотът поиска да свалят с половин клик предното крило.
В паузата Бърни Екълстоун опита да се пошегува, че катастрофата компенсирала ниския звук на колите, но не се получи никак добре.
Розберг обеща снощи, че ще атакува като Томас Мюлер, а няма да използва защитна тактика като Мануел Нойер и точно това направи: атакува отново след рестарта зад сейфти кар. В паузата двата Ред Бул-а бяха качили твърди гуми, а Алонсо бе сложил медиум.
Веднага след рестарта Хамилтън притисна Магнусен, който допусна грешка и отвори завой, а това позволи на Люис да стана трети. По-назад Ботас изпревари Рикиардо. Само след още един тур Хамилтън изпревари и Бътън и стана втори! А течеше само четвърта обиколка. Ботас мина и Хюлкенберг, а Алонсо си проби път до десето място! След това направи невероятна серия, като изпревари Верн и Рикиардо и стана осми зад Хюлкенберг. В това време обаче дойде съобщение, че испанецът е разследван за тръгване от позиция по-напред от позволеното в същинския старт. Комисарите го наказаха с 5 сек спиране в бокса, което го прати отново назад, а си бе пробил път до 6-о място.
Дистанцията между лидерите от Мерцедес беше точно 4,9 сек (!), но нарасна на 5,4 след още 4 обиколки, като Хамилтън губеше при спирането на шести завой, а Нико спираше по-късно на 15-ти. До 10-ата обиколка разликата между първите двама стана 5,7 сек. След това започна отново да намалява. До 17-ата от общо 52 обиколки Люис се доближи да под 3 секунди от Нико.
В дъното Малдонадо и Гутиерес се удариха за пореден път, като мексиканецът спря край пистата с разбито предно окачване отдясно.
В 11-ата обиколка Фетел спря, за да смени твърдите си гуми! Така слезе в колоната до девети. Напред страхотната си серия продължи Ботас, който изпревари Магнусен и стана четвърти. След още три тура изскочи и пред Бътън с отлично каране и изпреварване в завоя. Рикиардо също смени харда си в 15-ата обиколка, но той остана до финала без втора смяна.
Алонсо на свой ред задмина датския пилот и стана пети, но му предстоеше изтърпяване на наказанието. Той обаче така и не спря, а натисна Бътън за четвъртата позиция.
В 19-ата обиколка Нико направи първия си стоп и отново сложи по-меките гуми медиум. Само след обиколка докладва, че има проблем със скоростната кутия при качване на предавките! Тони Рос му каза, че оглеждат проблема и нямат информация за момента. След това му каза да смени програмата и нещата са фиксирани.
Хамилтън бе лидер с 15 сек аванс, а на 18 зад Нико бе Ботас, следван от Бътън, Алонсо, Магнусен, Фетел, Рикиардо, Хюлкенберг, Сутил, Верн и Квят.
В 25-ата обиколка Хамилтън спря за своята смяна и сложи направо хард. Механиците се забавиха със смяната на задна лява гума, от което загуби 1,4 сек!
След тур Алонсо спря в бокса и първо изтърпя наказанието си от 5 сек, а след това смениха гумите му. Дългото забавяне бе заради сложната комуникация на Ферари с комисарите за наказанието му. Испанецът се върна на пистата девети, но бързо изпревари Нико Хюлкенберг с чисто новия си медиум, запазен от вчера.
В челото Нико направи най-бърза обиколка, но бе само на 4,4 сек пред Хамилтън, а му предстоеше още един стоп! Разликата при това още намаля и стана ясно, че проблемът на Нико е още по-сериозен. В 30-ата обиколка той почти спря, а от бокса се мъчеха с промяна на менютата да опита да прибере поне колата в бокса, но нямаше как.
В 31-ата обиколка Ботас направи единствения си стоп и се върна на пистата трети зад Хамилтън и Фетел, който обаче бе с доста износени гуми и щеше да спира още веднъж, но преди това да стана финландецът го изпревари на пистата и стана втори!
Фетел се върна на пистата точно пред Алонсо, който го атакува с по-добре загрелите си гуми и го изпревари за пето място с много агресивна атака и при опит на Фетел да се защити с контраманевра. Като загря гумите си, Фетел започна опити да си върне позицията в красив двубой колело до колело.
- Не мога да го направя, щях да се ударя в него – каза Фетел по радиото на Роклен, който му отговори, че има още много обиколки и да опита отново.
После Фетел се оплака, че Алонсо напуска пистата и можел лесно да му спука гума. Фернандо пък получи обаждане от Стела, че ограниченията на пистата са за всички, включително за този, който е отпред. След това му каза, че ги предупреждават и от рейсконтрола.
Спокойно като лидер Хамилтън спря в бокса за втора смяна в 42-ата обиколка и пак сложи твърди гуми. Голямата битка до края бе само между Алонсо и Фетел, които летяха един до друг към Копс и Алонсо с доста по-износените си гуми отстъпи. Испанецът се обади, че Фетел е използвал DRS извън позволената зона.
В крайна сметка на финала зад Хамилтън се наредиха, Ботас, Рикиардо, Бътън, Фетел и Алонсо.
clubs1.bg