www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508946 пъти)

0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2805 -: Юли 07, 2014, 08:23:08 pm »

Алонсо и Фетел не се разбраха за двубоя помежду си



Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел направиха страхотен двубой на пистата Силвърстоун за петата позиция в Гран при на Великобритания, през който обаче не спряха да се оплакват един от друг. Двамата повтаряха по време на битката си, че другият излиза извън определените граници на трасето. Фетел освен това обвини Алонсо, че му е оставил прекалено малко място, когато бяха един до друг на Брукландс.

- От моя гледна точка изглеждаше много близо. В определени моменти дори твърде близо. Очевидно е, че стана малко глупаво, когато и двамата започнахме да се оплакваме, че другият излиза от пистата. Но според мен на хората не им пука особено дали колата е половин метър по-наляво или надясно в излизането на някои завои. Още като получих съобщението знаех, че трябва да спазвам ограниченията, тъй като той се оплаква за такива неща. Реших да направя същото. Не знам кой спечели при броенето, може би трябва да попитаме стюардите. Мисля, че два пъти се доближихме прекалено. Май беше твърде остро в шести завой. Ако не бях отстъпил там, щяхме да се ударим. А аз бях там, той не можеше да вземе завоя. Но да, знам, че битката е трудна, състезанието не е леко – заяви Фетел.

Алонсо бе предупреден по-рано да спазва посочените лимити на пистата. Той протестираше яростно по радиото срещу изпреварването на Фетел, настоявайки, че пилотът на Ред Бул е използвал неправомерно DRS-а си. Според испанеца съперникът му получил тази възможност заради излизане извън трасето на последния завой.

- Ясно е, че в обсъждания момент имаше много адреналин. Аз се борех с няколко проблема в колата си. За съжаление явно се сблъскахме в грешния момент. С отбора дори бяхме обсъдили два тура преди Себастиан да излезе от пита дали да не спра в бокса, тъй като имах аеродинамични проблеми. Имах сериозни грижи със задното крило. И с други неща. Освен това трябваше да пестя гориво в последната част от състезанието. И си казахме, че няма да мога да го удържа. Но обиколките вървяха, а той още бе зад мен. Това с оплакванията – аз от него, той от мен – е било смешно отстрани – коментира пилотът на Ферари.

След надпреварата нямаше разследвания на ситуациите между Алонсо и Фетел, възникнали по време на състезанието.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2806 -: Юли 07, 2014, 08:24:30 pm »

Хамилтън дълго говорил с баща си



Люис Хамилтън изпитваше не само радост, но и огромно облекчение след финала на Гран при на Великобритания. Той спечели за втори път домашния си старт от Формула 1 и остана за малко в колата, след като паркира срещу табелата с №1. След вчерашната грешка в квалификацията разочарованието бе огромно, но днес английският пилот на Мерцедес се върна на върха.

Той разказа след финала, че снощи дълго е разговарял със своя баща и цялото си семейство. Майка му и брат му много помогнали да преодолее ужасно трудния ден, който изживя вчера.

- Вчера бе наистина труден ден. Никога не мислиш, че може да се озовеш в подобна ситуация. Тръгнах си, чувствайки се ужасно заради феновете. Смятах, че съм ги разочаровал, както и отбора, и себе си. Днешното завръщане, превръщането на тази празнота и негативизъм в положителни емоции бе приоритет за мен. Никога не искаш съотборникът ти да отпадне и да спечелиш така, желанието е да водиш битка гума до гума, но със сигурност ще имаме такива в бъдеще – каза Люис, без изобщо да атакува британските журналисти, които го разкъсаха в днешните вестници.

Люис обясни още, че особено важен е бил в самото състезание първият чифт гуми и че е трябвало да направи всичко, за да доближи Нико предвид предварително избраните различни стратегии:

- В началото той имаше доста добър аванс. Аз се постарах да пазя гумите. А след като сложих твърдия тип, го настигах със секунда на обиколка. Не можех да повярвам какво темпо имах. Искахме да работим заедно, да вземем двоен успех. Но в крайна сметка този резултат ми бе много необходим и съм безкрайно благодарен за него. Изминалият уикенд показа, че никога не трябва да се отказваш. Вчера не се отказах – просто не мислех, че обиколката ще се получи. Бях наистина шокиран, че последният сектор бе толкова бърз. Днес дойдох със семейството си, концентрирах се, подкрепата на феновете ме движеше. Определено нямаше да се справя без тях.

Хамилтън донесе със себе си в пресцентъра старата купа за Гран при на Великобритания – златният трофей, както го нарече още на подиума – и направо взриви залата, казвайки, че това е истинска награда, а не пластмасовите играчки, които им подаряват напоследък и които са ужасни и е по-добре да слагат по една табелка.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2807 -: Юли 07, 2014, 08:26:22 pm »

Лауда: Не мога да разбера какви са тези оплаквания по радиото



Ники Лауда остро разкритикува пилотите във Формула 1 и изобщо създалата се ситуация с постоянните им оплаквания от действията на другия на пистата, като, разбира се, визира днешния двубой между Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел.

- Наистина не мога да разбера какви са тези обаждания и изобщо цялото това нещо – коментира легендарният австриец в падока на Силвърстоун. – Натискай и се състезавай, а не се оплаквай постоянно, че някой напуска линиите, не ти отваря път и не знам какво си. Това е все едно във футбола някой да се оплаква, да кажат на съдията, че еди кой си е извършил нарушение. Какво е това обаждане и от тимовете до Чарли [Уайтинг]. Ако смяташ, че някой е направил нарушение – ОК, изчакай да свърши състезанието и подай контестация, ама тя струва пари.

Според Лауда днешният резултат на Люис Хамилтън е доказал за пореден път, че той е изключителен пилот и е в състояние да се концентрира и да опровергае всичките си критици. Лауда обясни още, че във второ поредно състезание вторият по сила тим е този на Уилямс, но не е ясно на следващите писти дали йерархията ще се запази в този си вид, защото Ред Бул отново са били много бързи в секциите с бавни и среднобързи завои.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2808 -: Юли 07, 2014, 08:28:21 pm »

Второто място е много приятна изненада, заяви Ботас



Валтери Ботас направи едно от най-забележителните карания в Гран при на Великобритания. От 14-ти на грида той бе втори на финала на пистата Силвърстоун. Ботас изпревари с 15 секунди финиширалия трети Даниел Рикиардо (Ред Бул).

- Вървим в правилната посока и както казах по радиото, остава ни да изкачим само едно стъпало – радваше се финландецът, който след финала се хвърли в ръцете на механиците си. – Отборът свърши прекрасна работа и се вижда колко бърза е колата. Поведението й е наистина добро, беше удоволствие да я карам. Мерцедес все още са начело, но определено вървим в правилната посока. Извлякохме максимума от ситуацията. Знаехме, че състезанието може да е много интересно. Но колата бе чак може би изненадващо бърза. Темпото обаче бе добро от самото начало. Вървях напред в колоната. Разбира се, на моменти бе нужно да се рискува, тъй като е важно да не засядаш зад някого. Но постепенно излязох в позиция да мога да поддържам скоростта. Радвам се, че се справихме така.

Ботас призна, че след вчерашната квалификация изобщо не е очаквал да е втори в надпреварата:
- Смятахме, че Мерцедес ще са силни, както и Ред Бул. Мислехме, че Ред Бул ще са по-бързи от нас в състезанието, както и че Ферари ще са с близко на нашето темпо. Бяхме наясно, че с тези стартови позиции ще е трудно да вземем наистина добри точки. Мислехме просто за някакъв актив. Затова изненадата е толкова приятна. Гумите не бяха проблем. Момчетата свършиха страхотна работа със стратегията. Всъщност ние я променихме по време на състезанието, защото износването бе много ниско. Като цяло се получи чудесна изненада и сме доволни.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2809 -: Юли 07, 2014, 08:29:50 pm »

Още една обиколка щеше да ми дойде перфектно, засмя се Бътън



Още една обиколка щеше да е перфектно допълнение, усмихна се след Гран при на Великобритания Дженсън Бътън. Световният шампион за 2009 г., който кара този уикенд със специална розова каска, а трибуните бяха изпъстрени с хора, облечени в розово или просто с нещо розово в тях в памет на баща му Джон, финишира четвърти в домашната си надпревара. Той така и не стигна подиума на Силвърстоун, а бе наистина близо до него – на финала бе на по-малко от секунда зад Даниел Рикиардо.

- Атакувах максимално през цялото състезание, но особено много в последните 20 обиколки. Още една обиколка щеше да ми дойде перфектно. Беше обиколката, която загубихме в началото на състезанието! Мисля, че пресякох финала на 0,8 сек зад Даниел. В още един тур с DRS нямаше да е трудно, но положението е такова, каквото е. Не стана, но дори и така победихме един Ред Бул и едно Ферари. Това е крачка напред – коментира англичанинът.

Дженсън каза още, че в сравнение с Уилямс например Макларън имат много работа по автомобила си:
- Валтери [Ботас] беше 13-ти или 14-ти на стартовата решетка, вижте какво направи. Предстои ни много работа. Но бих казал, че направихме крачка напред. Беше страхотно да се боря с Фернандо [Алонсо], както и да успея да се откъсна от Себастиан [Фетел] накрая. Четвърто място не е лошо постижение. Смятам, че можем да сме доволни от уикенда си. Поздравления и за Люис [Хамилтън]. Казах преди дни, че ако има един човек, който нямам нищо против да спечели, то това е Люис. Фантастично е за феновете, както и за шампионата. Чувствах публиката, а това да води британец, а друг да се бори за трето място е повече от прекрасно.

Англичанинът допълни, че резултатът ще ободри всички в Макларън и ще им даде нови сили да се борят. Според него екипът имаше нужда от подобно постижение, като се има предвид, че сезонът не върви както трябва.

- Хубаво е, че стигнахме такава позиция на високоскоростна писта – този тип не са ни силната страна напоследък. Е, никъде не сме особено силни, но на такива трасета ни е още по-трудно. Днес свършихме добра работа. Няма да се отказваме. Важно е да постигнем напредък. Няма да спираме развитието – каза още Бътън.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2810 -: Юли 07, 2014, 08:31:39 pm »

Розберг искал само да финишира в състезанието



Нико Розберг отпадна за първи път тази година от надпревара от Формула 1. Той заяви след прибирането си в падока на Силвърстоун, че е уверен, че щеше да спечели, ако не бе получил повреда в скоростната кутия. Немският пилот на Мерцедес водеше, когато се появи проблемът. Той се обади на екипа, който се опита някак да го върне в състезанието. В крайна сметка обаче паркира в тревата в 29-ата обиколка.

Впоследствие Нико бе запитан дали е имал някакви съмнение в успеха си, ако нямаше никаква повреда.
- Уверен съм, че щях да спечеля – отговори той.

Розберг призна обаче, че в момента, в който стана ясно, че има проблем, е отписал победата и се е надявал просто да завърши:
- Имаше нещо странно още на старта или точно след него. После се влоши и ставаше все по-зле от 20-ата обиколка нататък. Правеше различни неща, като постепенно ситуацията отиваше на все по-лошо. Стигнах до момента, в който си казах: „Хубаво, спирам да се състезавам с Люис [Хамилтън], дай само да се помъча да стигна някак до края”. Имах такова предимство в темпото, че можех да опитам някои доста радикални неща, за да опазя скоростната си кутия. Повредата се оказа механична и просто нямаше какво да сторя.

Нико все още е начело в генералното класиране за шампионата, макар авансът му да бе намален до едва четири точки.

- В момента е трудно да открия нещо положително (в станалото). Утре обаче отново ще потърси хубавото! Все още съм начело в първенството, отивам на домашния си старт като лидер и това е прекрасно – допълни той.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2811 -: Юли 07, 2014, 08:38:33 pm »

Това е най-хубавото ми трето място, радва се Рикиардо



- Чувствам се прекрасно, това е най-хубавото ми трето място! – радваше се Даниел Рикиардо след финала на Гран при на Великобритания. Австралийският пилот на Ред Бул призна, че обикновено не се радва толкова на тази позиция, но прие днешното си качване на почетната стълбичка като реабилитация за вчерашния пропуск. Той изтърва шанса да направи последен бърз тур като съотборника си Себастиан Фетел и бе осми на грида, докато четирикратният световен шампион бе на първа редица.

- По принцип не изпадам в екстаз като стана трети, но да се възстановя по такъв начин е страхотно. Още повече, че не мислех, че разполагаме с кой знае колко силен болид. Използвахме добре картите в ръката си, изиграхме си играта и съм наистина щастлив, че стратегията с един стоп проработи. В последните две обиколки виждах Дженсън [Бътън] как ме доближава все повече и помислих, че ще съм уязвим, но удържахме положението. Стратегията с 1 пит не бе планирана. Спряхме доста рано с твърдите гуми, защото бяхме бавни. Влязох за меки гуми. В един момент инженерът ми се обади да направя още четири обиколки и да вляза пак в бокса. Аз обаче отговорих, че темпото е наред, гумите не се износват – да се опитаме поне да направим състезанието само с 1 бокс. Той се съгласи. След малко ме попита дали смятам, че ще издържа още 15-20 тура. Казах, че мога да пробвам. Направих го и си струваше – обясни Даниел.

Фетел бе пети на финала, като направи забележителен двубой с Фернандо Алонсо. И двамата обаче се оплакваха толкова много един от друг, че посъсипаха впечатлението от иначе великолепната си битка.

- След първоначалното забавяне решихме и двамата ни пилоти да сложат твърди гуми за рестарта, тъй като вярвахме, че те ще ни дадат повече опции относно стратегията – заяви от своя страна шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер. – Спряхме сравнително рано в бокса, за да прескочим Макларън. Успяхме и с двете си коли, но за съжаление със Себастиан изгубихме възможността за един пит. След втория си бокс той излезе зад Фернандо и станахме свидетели на вълнуваща битка помежду им. Отне му доста време да настигне колите пред него, така че пето място бе възможният максимум. Даниел спря малко по-късно за първи пит и пазеше невероятно добре гумите си. Страхотно е, че във втория ни домашен старт взехме подиум.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2812 -: Юли 07, 2014, 08:40:37 pm »

Гутиерес наказан с 3 места назад на грида за следващия старт



Естебан Гутиерес получи наказание преместване с три места назад на грида за Гран при на Германия заради инцидента си с Пастор Малдонадо. Стюардите във Великобритания решиха, че той има по-голяма вина за удара с венецуелския пилот. Самият Гутиерес смяташе, че Малдонадо е трябвало да му остави повече място.

- Когато опитах да го изпреваря в 16-ти завой, той натисна спирачките и не ми остави достатъчно пространство. Вече бях до него и не можех да избегна удара. Много съжалявам за отбора. Не биваше състезанието ми да приключва по този начин – заяви мексиканският пилот на Заубер.

Малдонадо от своя страна коментира, че стартът му е бил добър, но при рестарта е имал проблем с мощността и заради това е изгубил възможността да се бори с колите около себе си.

- Въпреки това натисках колкото можех, но бе трудно да направя прогрес. Имаше удар с Гутиерес – казаха ми, че резултатът от него изглеждал впечатляващо. За мен в колата всичко приключи много бързо и продължих да се състезавам. Не сме сигурни дали този инцидент допринесе за отпадането ми. Задното крило със сигурност се движеше повече, отколкото е нормално. Не сме наясно още какви са щетите – допълни венецуелецът.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2813 -: Юли 07, 2014, 08:42:39 pm »

Райконен ще се състезава в Германия



Кими Райконен претърпя тежък удар днес на пистата Силвърстоун и ще пропусне теста там в следващите дни, но ще се състезава в Германия. Това бе потвърдено от тима му Ферари пред финландската телевизия MTV3.

Гран при на Великобритания бе спряна след катастрофата на финландеца. На организаторите им отне час да поправят смачканата мантинела преди да подновят надпреварата.

- За съжаление състезанието ми днес приключи в първата обиколка – заяви Кими по-късно, след като бе прегледан. – Направих толкова добър старт, вървях към 11-то място. В пети завой излетях от пистата, опитах да се върна и явно съм ударил бордюр. След това загубих контрол и се оказах в бариерата. Жалко, тъй като вчера поведението постепенно се подобряваше и бях решен да взема точки. Наистина съм много разочарован. Сега искам да оставя инцидента зад гърба си и да се съсредоточа върху следващия старт в Германия.

Шефът на тима Марко Матиачи отбеляза, че най-добрата новина е, че всичко с Кими е наред:

- Той е малко поожулен и сега ще си почива, за да е във форма за следващото състезание. Ние бяхме наясно, че ни предстои трудно състезание, като се има предвид какво стана в квалификацията. Разчитахме състезателното ни темпо да ни върне в точките. Фернандо [Алонсо] се справи по този показател, направи някои забележителни изпреварвания. Невероятният му рейд през колоната е доказателство за агресивния му подход, какъвто всички трябва да демонстрираме през останалата част от сезона.

Самият Алонсо заяви, че надпреварата е била забележителна, макар за Скудерията да се оказа доста хаотична. Той получи наказание 5 секунди в бокса заради това, че не бе на точната си позиция за старта. След това води битки с Дженсън Бътън и Себастиан Фетел, като двубоят с втория се превърна в постоянно обвинение и от двете страни за нарушения.

- Смятам, че и двата Ред Бул-а заслужаваха да са пред нас, тъй като бяха по-бързи. Сега е необходимо да анализираме представянето си в опит да го подобрим за Германия.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2814 -: Юли 07, 2014, 08:44:37 pm »

Екълстоун готов за сделка с Монца, но...



Бърни Екълстоун заяви, че е готов да поднови договора на италианската писта Монца и след 2016 г.. За това обаче имало определени условия, които британецът поставил на италианците.
„Организаторите знаят, какво трябва да направят и аз съм готов да подновя договора, ако разбира се те изпълнят рамковите условия, на които отговарят и другите европейски състезания“, заяви Екълстоун пред Sky Italia.

Организаторите на Гран при на Италия се оплакаха наскоро, че липсват сигнали от Екълстоун, какви точно условия трябва да изпълнят, за да получат нов договор. За англичанинът обаче те били пределно ясни от много време насам.

„Още преди няколко години говорих с тях и им обясних, какви са условията. Те единствено трябва да се съобразят с тях, да подпишат договора и да спазват условията.“

Екълстоун дори бил с химикал в ръка.

„Аз държа химикалката, просто ни трябва екземпляр, който да подпиша и това е всичко.“

Преди една седмица обаче Екълстоун звучеше всичко друго само не и толкова убедително.

„Не смятам, че можем да подпишем договор. Старият от комерсиална гледна точка е пълен провал. След 2016 г. ще си кажем довиждане“, заяви Бърни преди седмица. Сега обаче той признава, че не иска да загуби това състезание.

„Но ние все пак трябва условията да бъдат съобразени с тези на другите надпревари в Европа. Не става дума за това, че Монца ще бъде изхвърлена от календара, но договорът им изтича и все още нямаме сделка. Не мога да дам оценка, но ще се опитаме да стигнем до съгласие.“

В Италия бяха шокирани от изявленията на Екълстоун от миналата седмица и обещаха, да направят подобрения по трасето за следващата година. Инвестицията щяла да бъде минимум €10 млн.. Според слуховете трасето в Муджело било готово да замести легендарната писта в кралския парк.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2815 -: Юли 07, 2014, 08:49:02 pm »

Марко: Искаме през 2015 г. да сме на нивото на Мерцедес



След четирите успешни години в екипа на Ред Бул сега изживяват тежки времена. С изключение на победата в Канада, когато Даниел Рикиардо се възползва от проблемите на Мерцедес, в екипа от началото на сезона почти непрекъснато се оплакват от конкурентоспособността на задвижващите системи на Рено. В действителност в сравнение с предсезонните тестове французите подобриха значително представянето си, но все още изостават от Мерцедес. На започващите утре на Силвърстоун тестове Рено ще изпробват нов пакет подобрения, които трябва да бъдат използвани в Германия.

„Съвместната ни работа става все по-интензивна и частично вече е поставена на нова основа“, обясни д-р Хелмут Марко пред Speedweek. Последните анализи показали, че потенциала на задвижващата система на французите все още не бил достигнат, но и двете страни се опитвали наваксат. „Идеята е преди хомологацията да подобрим нещата във всички възможни области.“

Това означава, че ще бъдат взети краткосрочни мерки до края на сезона, но също така и дългосрочни, въпреки че е възможно регламента да бъде замразен.

„В дългосрочен план, което за нас означава по време на сезон 2015, ние искаме да сме на нивото на Мерцедес. Паралелно с подобряването на представянето тече и друга програма, чиято цел е да се подобри драстично надеждността“, обяснява Марко. Въпреки поставените цели за следващата година, австриецът подчертава, че не са прекратили развитието за настоящия сезон.

Междувременно станаха факт първите реформи в Рено. Жан-Мишел Жалиние се оттегли от поста си като ръководител на Рено Спорт по „лични причини“, като на негово място бе назначен бившият тим шеф на Катерам, Сирил Абитебул. Този ход бе приветстван от Марко.

„Сирил е истински борец, като в Катерам той бе наясно с проблемите в задвижващите системи, с които се сблъскаха тази година клиентите на Рено. Така той ще има ясна представа, върху какво трябва да се работи.“

Катерам за момента остава единственият отбор извън тези на концерна Ред Бул, който ще ползва задвижващите системи на французите и през следващата година. Лотус гледа в посока Мерцедес, което за Марко и контролираните от него тимове е всичко друго, но не и тъжно. Защото той продължава да твърди, че концентрацията върху един топ отбор е нещо положително. В Рено пък се опитаха през този сезон да задоволят желанията на всички свои клиенти, което се оказа всичко друго, но не и удачно.

В Торо Росо пък предстоят сериозни промени. Британският департамент на екипа около техническия директор Джеймс Кий ще бъде подсилен с нов персонал, който да помага за контрола на качеството. В екипа в последно време пострадаха сериозно заради липсата на надеждност, като Данил Квят записа три поредни отпадания от Монако до Австрия. Жан-Ерик Верн пък има пет незавършени състезания този сезон.

„Тим шефът Франц Тост вече търси нови хора“, признава Марко. Освен това екипът от Фаенца ще получи ново работно хале през 2015 г. като целта е отборът да се утвърди в средата на класирането. По отношение на квалификациите това е постигнато, след като двамата пилоти многократно през тази година влизаха в топ 10. Надеждността на колата в състезанията обаче е проблем, който трябва да бъде решен.

„Иначе колата им не е лоша, като дори в Австрия показа по-добро представяне от тази на Ред Бул“, заявява в заключение Марко.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2816 -: Юли 07, 2014, 08:51:12 pm »

Лауда: Забавяне с 1 час за поправка на мантинела е абсурдно, Кими си беше виновен



Ники Лауда се възмути от забавянето на Гран при на Великобритания с повече от час заради поправка на мантинела. Състезанието бе спряно още в първата обиколка заради катастрофа на Кими Райконен. Финландецът изгуби контрол над Ферари-то си при връщане на пистата след излитане от трасето. Завъртя се и Камуи Кобаяши удари предната част на колата, отивайки в тревата. Фелипе Маса предотврати още по-тежък сблъсък, предприемайки маневра да избегне Кими, но не можа да избегне напълно болида на финландеца.

След това забавянето продължи цял час, докато организаторите от Силвърстоун поправят мантинелата, в която Райконен се удари. Лауда заяви впоследствие, че зрителите просто ще превключат на друг канал при това положение.

- Формула 1 е свръхрегулирана – възмути се австриецът. – Пълна лудост. Да спираме състезанието за един час заради повредена бариера е абсурдно. Никой нямаше повече да я удари. Шансът да се случи е нула. Толкова се загрижиха за всичко, а много хора просто изключват телевизора. Трябваше да има по-бързо решение, а такова може да са гуми пред мантинелата. Има и други начини. Това прекалено вторачване, твърде големият контрол ме побъркват. И тази история с мантинелата е само още един пример. Твърде много хора се опитват да направят F1 толкова безопасна, колкото са пътищата, а това е неправилно. Говорих с Бърни [Екълстоун] по въпроса и той е напълно съгласен. Трябва да се върнем към нормалните състезания.

Председателят на борда на Мерцедес F1 разкритикува и Кими Райконен. Той заяви, че не може да разбере поведението на финландеца при инцидента:
- Кими направи грешка. Излезе от пистата, но защо се върна така? Не беше нужно. Надявам се да не е контузен.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2817 -: Юли 07, 2014, 08:53:07 pm »

Бианки и Де ла Роса ще тестват за Ферари на изпитанията на Силвърстоун



Ферари промениха програмата си за тестовете, които ще се проведат във вторник и сряда на пистата Силвърстоун. Жул Бианки ще провежда изпитания вместо Кими Райконен – финландецът катастрофира тежко още в началото на Гран при на Великобритания.

Световният шампион бе прегледан след удара си в мантинела. Днес той все още усеща болка, левите му глезен и коляно са ожулени, но е добре. Ферари обаче реши да му даде почивка, за да е напълно подготвен за Гран при на Германия, която ще се проведе на 20 юли на пистата Хокенхайм.

При това положение утре теста ще проведе Де ла Роса, а в сряда зад волана ще е Бианки. Французинът е кадър на академията за млади таланти на Скудерията от 2010 г. и продължава да работи с екипа от Маранело.

Де ла Роса досега правеше тестове само на симулатор, където работят още Давиде Ригон и Андреа Бертолини. Това ще е първото реално каране за испанеца на F14 T. Докато той е на пистата, в базата в Маранело ще тече паралелен тест, като в симулатора ще е Фернандо Алонсо.

Бианки пък спечели само преди месец първите точки в историята на Маруся – в Гран при на Монако.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2818 -: Юли 08, 2014, 08:37:18 pm »

„Те пееха „Люис, Люис”, а той викаше „Англия” – хората най-после имаха победител”



Британската преса буквално съсипа Люис Хамилтън от критики след грешката му в квалификацията на Силвърстоун, но ден по-късно той спечели пред над 100 000 фенове домашната си Гран при на Великобритания. Медийната реакция не закъсня, като основният мотив бе, че Англия най-после има на какво да се зарадва след поредица неуспехи през изминалия месец.

- След едно лято, което може да се опише като изпитание за британските спортни фенове, изпълнилата до краен предел Силвърстоун огромна публика имаше истинска причина да празнува – се казва в публикацията на „Гардиан”. – Но тяхната гръмогласна радост изглеждаше като шепот в сравнение с въодушевлението на Люис Хамилтън на подиума, след като спечели за втори път домашната си надпревара и по-важно – се върна в битката за световната титла. Не видяхме битката, на която можехме да се радваме, ако не бе повредата в скоростната кутия на Нико Розберг. Но Хамилтън направи своето състезание перфектно.

Пресконференцията след финала бе показателна. Хамилтън не веднъж бърка. Навъсеното му поведение веднага след пропуска в квалификацията получи някои негативни реакции. Но то бе на светлинни години от ухиления, разговорлив пилот, който сипеше остроумия за сметка на спонсорския трофей. Заради този контраст обаче той изпъква като пилот. Агресивността след разочарование може да изглежда като незряло поведение, но поне е честен и демонстрира емоциите си пред всички. Понякога инат и некомуникативен при загуба, радостен и открит при победа той може да е вбесяващ за мнозина, но това е човешко и безкрайно противоположно на тренираните и управлявани реакции на останалите пилоти. Съперникът му Розберг е невероятно аналитичен, критичен и внимателен в представянето си – и на пистата, и с медиите.

Хамилтън досега се намираше в ситуация, която може да се сравни с тенисист, изоставащ с два сета. Затова победата бе толкова важна, тя бе нужното гориво за неговата изменчива личност. И той го знае. „Напрежението е високо, но наистина чувствам, че се върнахме”, каза той и го имаше предвид.

В „Индипендънт” дори сравниха английския пилот на Мерцедес със супергерой:
- Както понякога се случва със супергероите, Хамилтън предизвиква противоположни мнения. Везните се наклоняват към абсолютно обожание след дни като този на Силвърстоун, когато съдбата му подава ръка. След грешката в квалификацията имаше множество анализи за състоянието на съзнанието на Хамилтън. Самият той първоначално бе стресиран от мащабите на пропуска. Трудно е да се спори с това, че е психологически лабилен, но дори това може да се приеме с идеята, че приема разочарованията твърде лично.

Един от най-яростните си в критиките вестници – „Дейли Мейл” – смекчи значително тона, споделяйки възмущението на световния шампион за 2008 г. от връчения му на подиума трофей:
- Те пееха „Люис, Люис”, а той викаше „Англия” по радиото, след това се надигна от седалката си и приветства феновете на Силвърстоун. Това лято хората най-после имаха победител, когото да приветстват. Знамената се вееха, докато той завъртя Мерцедес-а си, празнувайки успеха. „Леле, не мога да повярвам”, коментира Люис Хамилтън, доктор Джекил, който спечели, стартирайки като мистър Хайд от шести на грида. След като премина през тревата, за да се доближи до феновете в онази еуфорична обиколка, на подиума той получи трофея на победителя – пластмасова играчка, която няма да мине качествения контрол в Hamleys, странна решетка в червеното на спонсорите от Сантандер. „Къде е златният трофей, човече?”, попита Хамилтън, който е по-привързан към купите си, отколкото повечето пилоти. Правилната награда го чакаше в залата за пресконференции. „Израснах, гледайки такива купи – истински. Истинска привилегия е да си на върха на подиума, но трофеят ми се разпадна на парчета. Трябва да е струвал към 10 паунда. Толкова е зле. Може да си взема само табелката, която е най-скъпата част в него. Тези трофеи са доказателството за постиженията в кариерата ти. Надявам се в бъдеще да получаваме по-добри.” След отпадането на Розберг Хамилтън нямаше повече конкуренция. „Във всяка обиколка повтарях на колата: „Не се чупи, не се чупи””. Тя издържа и той спечели с 30 секунди аванс. А беше важно да спечели.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2819 -: Юли 08, 2014, 08:39:29 pm »

Волф се притеснява за издръжливостта на Мерцедес-ите



Изпълнителният директор (бизнес) на отбора на Мерцедес във Формула 1 Тото Волф изрази притеснение от продължаващите проблеми с издръжливостта на болидите на екипа. Колите F1 W05 Hybrid на Нико Розберг и Люис Хамилтън получават повреди вече в три поредни състезания. В Канада англичанинът не успя да завърши, а Нико адаптира карането си и стигна до финала. В Австрия и двамата трябваше да внимават заради подобни грижи. Вчера пък Розберг не финишира на Силвърстоун заради повреда на скоростната кутия.

При това положение след Гран при на Великобритания бе зададен въпросът има ли притеснение в екипа вследствие на поредицата проблеми.
- Да, много притеснения – отговори Волф. – Основата е наистина добра. Сега разбираме значително по-добре какво стана с охлаждането, но повреда на скоростната кутия е удар, който не очаквахме. Не мислехме, че този сезон ще имаме незавършено състезание заради подобен проблем. Трябва да анализираме станалото. Нещо такова може да стане веднъж, но не и два пъти.

Австриецът все пак бе окуражен от факта, че Мерцедес демонстрираха толкова силно темпо, след като се сблъскаха с истинско предизвикателство в лицето на Уилямс на Ред Бул Ринг.
- Знаехме, че Силвърстоун ще пасне на автомобила ни, но трябва да кажа, че сме изненадани от скоростта в началото на състезанието. Ние вървяхме с времена около 1:38 мин. на обиколка, следващият бе [Валтери] Ботас с 1:40, останалите бяха на 1:41. Това бе по-добро темпо, отколкото очаквахме. Сега трябва да се постараем да го повторим на Хокенхайм. Това ще е малко по-трудно от гледна точка управление на охлаждането – допълни Волф.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен