www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495811 пъти)

0 Членове и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2820 -: Юли 08, 2014, 08:41:24 pm »

ФИА постъпи правилно относно битката между Алонсо и Фетел, заяви Хорнер



Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер заяви, че ФИА е постъпила правилно, като не се е намесила в битката между Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел по време на Гран при на Великобритания. И двамата пилоти имаха оплаквания един от друг и поведението си на пистата. Действия обаче – срещу когото и да е от тях – нямаше.

- Двамата просто се състезаваха гума до гума. И беше страхотен двубой. Проблемът идва от всички тези правила за лимитите на пистата. И двамата са професионалисти, така че няма как да не сочат грешките на съперника. В крайна сметка обаче говорим за невероятна битка. Себастиан направи страхотно изпреварване. Беше на границата, беше истинско надбягване и твърда борба. Себастиан бе изключително смел в маневрата си. Фернандо пък е такъв тип пилот, с когото можеш да се състезаваш по този начин гума до гума. Той ще остави точно необходимото място, но не и повече – коментира Хорнер.

И Фетел, и Алонсо получиха предупреждения от ФИА за спазване на предварително зададените граници на трасето.

- И двамата излизаха извън лимитите. Би било неправилно да накажат само единия. Фернандо го правеше постоянно в девети и 18-ти завои. Себастиан вършеше всичко възможно, за да го изпревари. Чарли [Уайтинг] няколко пъти им посочи границите. Проблемът обаче е, че като имаш такава зона за сигурност няма начин пилотите да не се възползват. Все пак смятам, че бе сторена правилна стъпка към това да се позволява на пилотите определена свобода в рамките на правилата, но къде е границата? На стюардите също трябва да се даде повече свобода, за да взимат разумни решения – допълни англичанинът.

                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2821 -: Юли 08, 2014, 08:43:40 pm »

Маса критикува загряващите обиколки на Мерцедес



Фелипе Маса разкритикува начина, по който Мерцедес водят колоната в загряващата обиколка преди старта на състезание. Според него скоростта им е твърде ниска.

Пилотите на тима от Бракли Нико Розберг и Люис Хамилтън спечелиха всички квалификации досега с изключение на тази в Австрия, където бразилският състезател на Уилямс взе полпозишъна. Във Великобритания, където се проведе последният досега старт от световния шампионат, той бе във втората половина на решетката след грешка не екипа в събота. Освен това се оказа с проблем в съединителя в началото и потегли бавно, след което едва избегна много сериозен удар във въртящото се Ферари на Кими Райконен. Фелипе закачи финландеца, но маневрата му все пак предотврати още по-голяма катастрофа.

- Всички тези коли вървят много бавно в загряващата обиколка. Спряхме на пистата и съединителят ми прегря, така че после не работеше. При старта отидох последен. Жалко, тъй като потеглянето ни по принцип не е проблем. Можеше да направя силен старт и добро състезание, тъй като колата бе страхотна. Можехме да сме на подиума и да сме трети при конструкторите. Срамота е, че стана така – обясни Маса.

Бразилецът допълни, че се е оплакал от ситуацията в загряващите обиколки по време на брифинга на пилотите. От ФИА обаче решили да не наказват пилотите на Мерцедес:
- ФИА заявиха, че не може да се води толкова бавно, но не сториха нищо, не наказаха никого. Всичко ще се промени, ако санкционират една кола и я преместят с пет места назад за следващото състезание. Два пъти спирах. Вървяхме толкова бавно, че не можехме да загреем гумите. Просто не е редно да се прави само, защото искаш. Със сигурност го вършат нарочно, при това се случи в повечето надпревари, така че е с умисъл. Оплакахме се няколко пъти вече тази година. Ако проверите, миналото състезание [в Австрия] беше далеч по-бързо, защото аз бях начело. Мерцедес понякога са бавни нарочно, а това е лошо за останалите отбори. Особено за нас. Колата ми димеше на грида и това бе благодарение на бавната загряваща обиколка.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2822 -: Юли 08, 2014, 08:46:26 pm »

Ферари ще е различен отбор догодина, твърди Матиачи



Ферари ще е различен отбор догодина, твърди новият шеф на Скудерията Марко Матиачи. В Маранело вече текат структурни промени, като се говори, че последната засега е освобождаването на шефа на отдела за двигатели Лука Марморини.

Матиачи, който пое ръководството на легендарния италиански отбор през април, обаче отказа да коментира на пистата Силвърстоун ситуацията с Марморини:
- Не искам да соча към никого. Променяме екипа, подсилваме го. Не коментирам отделни хора. И в момента нямаме нищо за обявяване. Най-добрите съобщения са резултатите... Не сме доволни да сме шести. Уикендът [на Силвърстоун] бе сладко-горчив. Имаше много емоции и положителни неща, но въпреки това определено не сме доволни от шесто място. Надяваме се тимът да е различен за 2015 г.. Необходимо ли е да се прави някакво съобщение? Не! Трябва ли да се подобрим? Непрекъснато подобрение, да! Това е позицията ни! – заяви Матиачи.

Ситуацията във Ферари не е лека. Отборът е трети в класирането при конструкторите, но само с три точки аванс пред Уилямс.

Матиачи допълни, че сега в Маранело работят, за да подобрят каквото е възможно по болида F14 T:
- Имаме много аеродинамични подобрения в последните стартове, които имаха положителен ефект върху представянето на писта. Това е добра отправна точка.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2823 -: Юли 11, 2014, 06:39:13 am »

Маса най-бърз в първия ден тестове на Силвърстоун



Фелипе Маса (Уилямс) бе най-бърз в първия ден тестове на пистата Силвърстоун. Бразилският пилот оглави класирането с 1:35.242 мин., като даде времето сутринта с гуми медиум и направи общо 42 обиколки.

- Днес експериментирахме с части за предстоящи състезания, както и с елементи за догодина – коментира Маса. – Автомобилът бе много добър и изградихме силна платформа. Поведението бе страхотно, така че знам, че отиваме на Хокенхайм със силна кола. Програмата премина по план, не валя и изобщо бе много продуктивен ден.

Само на 0,006 сек. от Фелипе се класира Даниел Рикиардо. Той не се появи на пистата в началото на деня, но по-късно навакса. Направи над 70 тура, като бе най-активен в по-късния следобед.

Сред най-заетите на трасето бе Нико Розберг. Немският пилот на Мерцедес завъртя 90 тура и даде трето време, на 0,331 сек. зад Маса.

Най-много обиколки за вторника записа Жул Бианки – 108. Той работи с тима си Маруся, а утре ще е с Ферари на мястото на катастрофиралия тежко в неделя Кими Райконен. Французинът работи с Пирели и тества гуми, но програмата му спря по-рано от предвиденото заради техническа повреда. От тима заявиха, че тя няма да попречи на тестовете с Макс Чилтън утре.

С Пирели работиха и Ферари, като изпитанията проведе Педро де ла Роса.

Щофел Вандоорн бе зад волана на Макларън.

- Беше страхотно да се върна в колата. Успяхме да натрупаме прилично количество обиколки. Сутринта работихме по аеродинамиката и различни компоненти. Следобед се потрудихме да разберем повече за износването на гумите. Надявам се да съм успял да дам на инженерите полезна информация, която да помогне за бъдещото развитие на колата – каза той.

Жан-Ерик Верн три пъти предизвиква спиране на тренировките. Французинът записа едва 28 тура за Торо Росо.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2824 -: Юли 11, 2014, 06:41:25 am »

Ботас може да стане изключителен пилот, смята Смедли



Валтери Ботас има потенциал да стане изключителен пилот, смята шефът на отдела за представяне на Уилямс Роб Смедли. Финландският състезател направи много силни състезания в Австрия и Великобритания, където записа два подиума. На Ред Бул Ринг той изтърва полпозишъна в последния момент от квалификацията, но след това се качи за първи път в кариерата си на почетната стълбичка. На Силвърстоун отиде стъпало нагоре – стана втори – и се засмя след това, че му остава само още едно за изкачване.

- Според мен той е много, много добър пилот. Великолепен. Уменията му са феноменални и е супербърз. Хубавото е, че е млад и здраво стъпил на земята. Не е разглезен по абсолютно никакъв начин, което е страхотно. Нито един от двамата ни пилоти не е такъв и е лесно да се работи с тях – обясни Смедли. – Валтери приема съвети с готовност. Не само за основни неща, но и за уменията си, за това как комуникира с нас. Смятам, че на Силвърстоун постигнахме изключително ниво на общуване. Това е необходимо – истинско сработване между пилота и хората на питуола. Мнението ми за него става все по-високо седмица след седмица. Мисля, че е много добър пилот и може да стане изключителен. Късмет е за нас, че го имаме.

Смедли каза още, че е сериозно впечатлен от представянето на Ботас на Силвърстоун. Той заяви, че комбинацията от подхода на пилота и работата с екипа за използване на ERS-а е довела до извличане на максимума от колата:

- Обсъждаме подробно тези неща, при това в големи подробности още преди състезанието. Правим го, за да сме абсолютно сигурни какво ще сторим в дадена ситуация. И този път постъпихме така и това ни помогна. Според мен Валтери свърши всичко съвършено правилно, защото когато получаваше много инструкции и му се задаваха куп въпроси, той остана спокоен. Работата му бе страхотна.

                                                                                                                           clubs1.bg/
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2825 -: Юли 11, 2014, 06:44:03 am »

Карлос Сайнц младши кандидат за място в Катерам?



Карлос Сайнц младши е потенциален кандидат за пилот на Катерам. Според информация на изтъкнатия журналист Адам Купър пилотът може да се озове в отбора, който отскоро вече не е собственост на малайзийския предприемач Тони Фернандес, това може да стане благодарение на връзките му с Ред Бул. Той твърди в своя публикация, че вече има разговори за привличане на испанския пилот в тима, при това още този сезон. Сайнц младши, баща му Карлос Сайнц и Хелмут Марко са били засечени в моторхоума на Катерам по време на уикенда на Силвърстоун.

Сайнц младши е част от програмата на Ред Бул за млади пилоти. Тази година състезателите в нея са само трима – испанецът, Алекс Лин (GP3) и Пиер Гали (Формула Рено 3.5, където се състезава и Карлос). Смята се, че присъединяване към Катерам може да му позволи да натрупа известна дистанция зад волана на болид от F1 преди да отиде в Торо Росо догодина. Ръководител от Ред Бул обаче е коментирал наскоро, че сега най-важното е Сайнц да се съсредоточи върху Формула Рено 3.5. Въпреки това Купър припомня, че Даниел Рикиардо отиде в Испания Рейсинг и F1 в средата на кампанията си в същия шампионат през 2011 г.. Сделката бе уговорена между Ред Бул и бившия шеф на фалиралия по-късно Гран при екип Колин Колес, който сега е съветник на купилите Катерам инвеститори.

Освен това връзките между Ред Бул и Катерам тепърва ще стават по-сериозни. Догодина само те и Торо Росо ще са със задвижващи системи на Рено, тъй като Лотус са се споразумели с Мерцедес (договорът все още не е официално оповестен).

Промяната в собствеността на Катерам ще доведе и до други промени. Бившият технически директор на Мерцедес в немския шампионат за туристически автомобили (DTM) Герхард Унгар е спряган за мениджърска роля в тима от Лийфийлд. Той не е работил досега във Формула 1, но е с много висока репутация в автомобилния спорт. Под негово ръководство Мерцедес печелят 170 победи в DTM. Той напусна екипа през май.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2826 -: Юли 11, 2014, 06:47:12 am »

Бианки с Ферари най-бърз през втория ден тестове на Силвърстоун



Жул Бианки оглави класирането през втория ден тестове на отборите от Формула 1 на пистата Силвърстоун. Френският пилот кара днес за Ферари на мястото на Кими Райконен. Финландецът катастрофира в неделя малко след старта на Гран при Великобритания. От тима решиха да го оставят да почива и да се възстанови напълно за следващия старт, който е в Германия.

Бианки направи 89 обиколки, а най-доброто му време бе 1:35.262 мин.. Постижението му бе само с 0,02 сек. по-слабо от това на Фелипе Маса (Уилямс) от вчера. Той се труди по настройките на F14 T, започвайки деня с вече използвани от Райконен и Фернандо Алонсо реглажи и продължавайки с някои нови варианти. Програмата включваше и развойна работа по някои от последните нови компоненти на Скудерията.

- Щастлив съм, че бях полезен за отбора – заяви Бианки в края на изпитанията. – Изпълнихме програмата си и следобед направихме някои наистина бързи обиколки. В понеделник разбрах, че ще тествам за Ферари на мястото на Кими. Това, разбира се, е вълнуващо за мен. Аз съм част от семейството в Маранело, пилот съм на академията и за всеки един от нас в тази организация целта е да караме точно този болид във Формула 1. Знам, че още не е време за това, но работя, за да покажа на екипа, че съм готов. Сега ще се съсредоточа върху сезона си с Маруся.

Второ време в теста записа Данил Квят (Торо Росо). Той имаше известни проблеми с колата си, но не толкова много, колкото съотборникът му Жан-Ерик Верн вчера. Трети бе Кевин Магнусен. Датчанинът замести Щофел Вандоорн в кокпита на МР4-29 и продължи неговата работа за развитието на колата.

Гийдо ван дер Гарде със Заубер бе с четвърто време, като той претърпя катастрофа на Копс и повреди бариерата там.

- Изтървах задната част на колата и се блъснах точно, когато натиснах. Беше сериозен удар, но за щастие съм добре – заяви Ван дер Гарде.

Люис Хамилтън проведе тренировката за Мерцедес и заяви, че с отбора са направили някои наистина положителни промени по автомобила. Победителят от Гран при на Великобритания обясни, че са се случили някои проблеми, довели до известна загуба на време.

Работата на Себастиан Фетел и Ред Бул пък бе нарушена от смяна на двигател. Четирикратните шампиони се трудеха с Пирели. Немският пилот не бе сигурен колко конкурентоспособен ще е RB10 в Германия, но допълни, че се надява на уикенд без проблеми там.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2827 -: Юли 11, 2014, 06:50:20 am »

18-цоловите гуми на Пирели приети положително





Новите 18-цолови гуми на Пирели бяха приети положително от повечето наблюдатели на теста на Силвърстоун, където се появиха за първи път. Резервният пилот на Лотус Шарл Пик изпита новата спецификация за първи път. Той направи 14 обиколки. Времето за тур не бе основна цел. Идеята бе да се види каква ще е реакцията на различния дизайн и конструкция.

- Според нас новите гуми изглеждаха изумително добре върху Лотус-а. Това е само прототипна концепция, но ако отборите решат, ще продължим работата в посока развитие на спецификацията. Имаме възможност да създадем версия за производство за сравнително кратко време – обясни спортният директор на Пирели Пол Хембри. – Вече чухме много мнения. Ще изследваме и други варианти в предстоящите седмици и месеци. Представянето изобщо не бе цел, но все пак гумите се държаха точно, както очаквахме. Това означава, че може би се намираме в началото на огромна развойна крива, като се има предвид колко дълго изискванията за гумите не са се променяли. Успяхме да свършим и сериозна работа, в която ни помагаха Ферари, Маруся, Лотус и Ред Бул. След като научихме много от предишните тренировки в Бахрейн и Барселона, сега имахме възможност да изпълним програма, която бе насочена към 2015 г..

Новите гуми са с подобрена структурна издръжливост, по-лесно се поддържа постоянно налягане. По-близки са до версиите за серийни автомобили и ако бъдат разработени и използвани в F1, това ще увеличи трансфера на технологии от спорта към реалното производство.

Пик коментира от своя страна, че за него е било нещо специално да е първият пилот, изпробвал новите гуми:

- Това бе съвсем първоначален тест. Гумите сериозно влияят върху аеродинамиката на колата, усещането е различно от тези, с които сме свикнали. Бе интересно да съм част от тези изпитания и да дам първоначалната обратна информация на Пирели. Следобед се върнахме към стандартния вариант и работехме по конструкцията на гумите с повече гориво в колата. Чудесно бе да карам пак Е22.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2828 -: Юли 11, 2014, 06:52:30 am »

Фетел: Разликата с Мерцедес е голяма и не сме я намалили от първото състезание досега



Себастиан Фетел заяви, че Ред Бул всъщност не са успели да намалят разликата спрямо съперниците от Мерцедес. На въпрос дали вярва, че отборът му може да се изравни с тима от Бракли за 2015 г., той отговори:

- Трудно е да се каже. В момента разликата е много голяма и всъщност не сме я намалили от първото състезание досега. Опитахме много неща, за да подобрим ситуацията, но се случва едно и също. Трябват ни по-големи стъпки в развитието, за да намалим разликата. В края на сезона ще можем да преценим малко по-добре какво е необходимо да се свърши през зимата.

Себастиан ще се постарае да постигне силен резултат в домашния си старт Гран при на Германия в края на следващата седмица:

- Сложно е да се даде прогноза. Ситуацията при нас тази година има и добри, и лоши моменти. Надяваме се на добър уикенд, без проблеми. Ще се постарая да извлека най-доброто от себе си и от колата. Би било безкрайно специално, ако успея да завърша на подиума там.

Междувременно съотборникът му Даниел Рикиардо сподели, че напредъкът на Фетел в работата с RB10 спомага и на него самия да прогресира.

- Не знам дали точната дума е подобрение, тъй като той вече е много добър, но съм сигурен, че формата му, или както и да го наричат хората, ще се върне или дори се е върнала. Смятам, че в Германия ще се стреми към успех и ще покаже, че е готов за това. Аз лично продължавам да се старая да напредвам – обясни австралиецът. – В тима непрекъснато се опитваме да подобрим представянето. Няма да открием тонове конски сили за една нощ, така че прогресът ни ще е по-малко видим. Смятам, обаче, че скоро ще си проличи във времената.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2829 -: Юли 11, 2014, 06:55:05 am »

ФИА не смята, че е трябвало да накаже Райконен за катастрофата на Силвърстоун



Международната автомобилна федерация (ФИА) не смята, че е трябвало да накаже Кими Райконен за катастрофата му в началото на Гран при на Великобритания.

Състезанието бе спряно след удар на финландския пилот. Той излетя и при излизането обратно на трасето изгуби контрол върху колата си на правата Уелингтън. В спортните правила се посочва, че при напускане на пистата пилот може да се върне на нея, когато е безопасно и при условие, че няма да има предимство вследствие на станалото (точка 20.2).

Според информация на Аутоспорт, ФИА е разгледала подробно станалото и е установено, че Кими не се е върнал по опасен начин на трасето. Той е излетял със скорост от 230 км/ч., след което е намалил преди да стъпи обратно на асфалта. Колата обаче е попаднала на неравност, преминавайки през тревата.

От федерацията приели, че Райконен нямаше да катастрофира, ако бе намалил много повече скоростта си. Те обаче сметнали, че всеки пилот на негово място щеше да постъпи по същия начин. Ударът на състезателя на Ферари бе със 160 км/ч. с пик от 47G.

Рейс директорът на ФИА Чарли Уайтинг пък коментира изявлението на Ники Лауда, в което трикратният световен шампион заяви, че е абсурдно да се спира състезание за повече от час, за да се поправи една мантинела. Австриецът бе категоричен, че шансът някой друг да се удари там, е минимален, а междувременно отегчените зрители щели да спрат телевизорите си.

- Ники ясно демонстрира, че не знае нищо за сигурността по пистите. Коментарите му не бяха от особена полза. Абсурдно е да се твърди, че шансът друг болид да се блъсне в бариерите е малък. Ако една кола го е сторила, то със сигурност и друга би могла. Припомнете си станалото с Фелипе Маса в Унгария през 2009 г.. Би могло да се каже, че е малко вероятно друг пилот да бъде ударен в главата от пружина, но тогава нямаше да подобрим защитата на визьорите, както направихме след онзи инцидент – заяви Уайтинг.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2830 -: Юли 13, 2014, 07:34:16 am »

Макларън ще са с повече нови компоненти в Германия, но без радикални промени



Макларън ще са с повече нови компоненти за Гран при на Германия, но няма да има радикални промени в МР4-29, заяви рейсинг директорът на тима Ерик Булие.

Увеличението на елементите е следствие от скорошния прогрес на екипа на писта. Дженсън Бътън отбеляза, че екипът е установил добра корелация на данните от аеродинамичния тунел и реалното поведение на писта на колата с последните компоненти. Той се класира трети в квалификацията на Силвърстоун, а на финала бе четвърти, докато съекипникът му Кевин Магнусен завърши седми в Гран при на Великобритания.

- Всъщност на Силвърстоун нещата се развиха по-добре, отколкото очаквахме – заяви Булие. – Затова решихме да следваме още малко по-нататък избрания път. Най-новият пакет, който по принцип бе предвиден за Силвърстоун, но дойде още в Австрия, е добър прогрес. Сега ще се опитаме да изтеглим всички новости малко по-рано. В Германия ще сме с още повече нови неща, отколкото бяха планирани първоначално. Но няма да има радикална промяна. Освен това изгладихме политиката си относно стратегията и сега ще натиснем максимално и колкото се може по-дълго за развитието на този автомобил – 29А.

Булие освен това освен това заяви, че когато изискваш по-добра работа, то това изискване е за всички в тима – пилоти, служители, всички в компанията. След това допълни, че лично той е много доволен от представянето на Дженсън и Кевин тази година.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2831 -: Юли 13, 2014, 07:39:40 am »

Ферари има положителен напредък с аеродинамиката на F14 T според Матиачи



Ферари имат достатъчно голям напредък по отношение аеродинамиката на болида си F14 T, за да са в добра стартова позиция за втората половина от настоящия сезон във Формула 1. В това е убеден шефът на Скудерията Марко Матиачи.

Матиачи пое ръководството на тима от Маранело през април. Радикални промени не настъпиха, но той обясни, че в екипа тече преструктуриране. Според последни информации шефът на отдела за двигатели Лука Марморини е напуснал отбора, но това все още не е потвърдено официално.

Междувременно пилотите Фернандо Алонсо и Кими Райконен заявиха, че идването на Матиачи е положително за тима. Испанецът обаче посочи аеродинамиката като една от слабите страни на F14 T след надпреварата за Гран при на Великобритания, в която той не успя да се пребори със Себастиан Фетел (Ред Бул) за петото място.

- Трябва да ви кажа, че имахме много подобрения в аеродинамиката в последните стартове и те дадоха положителен ефект (върху представянето) на писта. Така че това е добра отправна точка в сравнение с миналото. Според мен всичко отнема време. Колата има проблеми, които са налице от доста месеци. Работим, за да ги преодолеем – да подобрим това, което можем. Фернандо го знае – заяви шефът на Ферари въ в F1.

Пак във Великобритания той отбеляза, че екипът ще е съвсем различен догодина. Но и в този случай посочи, че е нужно време, за да се получат нещата:
- Не мисля, че на операционно ниво има едно действие, което да доведе до незабавен напредък с болида. В технически аспект наистина даваме всичко от себе си, за да прогресираме с този автомобил. Всички инженери са наясно с това.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2832 -: Юли 15, 2014, 06:50:44 pm »

ФИА се опитва да намали разходите чрез забрана на FRIC окачването



ФИА се опитва да намали разходите чрез забрана на т.нар. FRIC (front-and-rear interconnected) окачване, а не да спре Мерцедес.

Отборът от Бракли спечели всички надпревари досега от шампионата с изключение на една. Според информация на Аутоспорт идеята за нова техническа забрана е родила спекулации от типа на тази, че администриращата спорта организация се опитва някак да забави екипа на щутгартския концерн и да повиши интереса към шампионата. Подтикът на ФИА обаче изобщо не бил свързан с Мерцедес, чиято концепция на окачване се смята за най-сложна от всички в питлейна. Във федерацията смятат, че FRIC системите могат да станат твърде сложни и прекалено скъпи.

Гран при отборите бяха информирани миналата седмица, че според експертите й сложната концепция на окачване, използвана от повечето екипи, може да е в нарушение на правилата. От федерацията поискаха единодушна подкрепа за промяната й, за да не допуснат оплаквания на един отбор от друг. Не всички тимове обаче са се съгласили да се приеме забраната.

Първоначалните дискусии за забрана на FRIC са били още по време на уикенда за Гран при на Монако като част от по-широкото обсъждане за ограничаване на разходите във Формула 1. Тогава отборите отхвърлили идеята с обосновката, че предпочитат да изчакат до евентуално връщане на активното окачване през 2017 г.. След това се е стигнало до по-детайлно проучване на окачването и свързаните с него системи от страна на ФИА. Повечето екипи са признали, че FRIC се ползва основно за запазване на постоянно отстояние на колата от асфалта. Твърди се, че технически директор дори заявил пред федерацията, че е наясно с риска от това системата да бъде възприета като подвижно аеродинамично устройство – нещо, което е забранено от правилата.

ФИА няма нищо против да изчака за налагане на забраната и да я въведе едва за следващия сезон. Съществува обаче опасността някои екипи да махнат системата още за Гран при на Германия тази седмица и да заплашат да протестират срещу съперници. Ако това се случи, забраната може да се наложи незабавно. Все пак досега Ред Бул, Ферари, Уилямс, Макларън, Лотус и Маруся заявиха, че нямат нищо против системите да продължат да се ползват през 2014 г.. Повечето тимове обаче биха искали да са наясно отрано какво ще забрани ФИА, за да не се окаже, че са работили месеци наред по конструкции, които няма да могат да използват през следващия сезон.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2833 -: Юли 15, 2014, 06:53:11 pm »

Лотус се надява на голяма крачка напред в Германия



Лотус се надява да направи голяма крачка напред по време на уикенда за Гран при на Германия.

Отборът от Енстън ще има редица нови компоненти за предстоящото състезание, потвърди техническият директор Ник Честър. В екипа се надяват да подобрят представянето на болидите си Е22, както и да научат допълнителни неща за колите в течение развитието на проекта за следващия сезон.

- Развойната ни програма продължава с пълна сила. Ще имаме напълно ново предно крило, което е прилично подобрение. Охладителната система ще е развита, ще има и някои по-малки компоненти, чиято цел е да увеличат аеропритискането. Надяваме се на наистина голяма крачка напред, като се има предвид какво научихме на Силвърстоун по време на тестовете – заяви Честър.

Той посочи, че представянето на Лотус вероятно ще е по-силно на Хунгароринг в Унгария, отколкото на Хокенхайм:
- Причината е, че трасето до Будапеща е с повече средноскоростни завои. Освен това не е писта, където мощността е от първостепенно значение, а се изисква високо аеропритискане. Това са все характеристики, които са по-добри за нас! Хокенхайм е доста смесено трасе. Има дълги прави, а финалната секция се преминава със средна скорост. Фибата е ключова за изпреварвания, така че спирането ще е важно. Две прави са свързани със завой, който се преминава със средна до висока скорост. Ще разполагаме със софт и суперсофт гуми, което е добре за нас. Времето често е фактор. Последният път, когато бяхме там – през 2012 г. – валеше в петък и събота.

Оптимизмът на Честър е по-голям и поради факта, че проблемите на Ромейн Грожан и Пастор Малдонадо на Силвърстоун бяха лесно обясними.

- Стартът на Ромейн бе повлиян от неправилна настройка, заради която той нямаше достатъчна мощност да потегли като хората от грида. Това бе разочароващо, тъй като загуби много места и отиде зад по-бавни болиди. Подът на колата на Пастор бе сериозно повреден след удара с Естебан Гутиерес, тоест при него се загуби сериозно количество аеропритискане. Задното крило също бе пострадало, а освен това по време на състезанието губеше мощност. Температурата на изпускателната система се качи и в крайна сметка това доведе до повреда, като тя също бе подложена на сериозен шок при по-ранния контакт и излитането във въздуха – допълни техническият шеф на Лотус.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 30.0 Firefox 30.0
Re:Формула 1
« Отговор #2834 -: Юли 15, 2014, 06:54:54 pm »

Хамилтън може да е непобедим според Бътън



Люис Хамилтън може да е непобедим през останалата част от настоящия сезон във Формула 1, но при условие, че е в подходящо психологическо състояние, смята Дженсън Бътън.

Двамата бяха съотборници в Макларън в продължение на три години и световният шампион за 2009 г. има лични наблюдения върху това как се справя сънародникът му в различни стресови ситуации.

- Хора твърдят, че Хамилтън е по-бърз, а Нико Розберг – по-интелигентен, но аз не съм убеден. Знам колко бърз е Люис и ако главата му си е на мястото, може да е непобедим – обясни Дженсън пред talkSPORT.

Самият той се намира в средата на още един разочароващ сезон с Макларън. След крайно лошата 2013 година, 2014-та трябваше да протече другояче. След силно първо състезание обаче нещата не се получиха през следващите месеци. От Уокинг първоначално твърдяха, че ще следват агресивна развойна програма. Впоследствие решиха да изчакат да видят какво ще е поведението на МР4-29 в Австрия и Великобритания. Вследствие на подобренията в тези надпревари програмата е малко изтеглена напред.

- Честно казано, годината наистина е много трудна – призна Бътън. – Не сме там, където сме свикнали да бъдем – в челото. Макларън по принцип се борят с останалите топотбори, макар този сезон да не се случва точно това. Все пак ставаме по-силни и Гран при на Великобритания го демонстрирахме. Бяхме трети в квалификацията при доста променливи условия и едва не се качихме на подиума. Беше изумителен уикенд, феновете ни подкрепяха невероятно много. Беше много, много специална надпревара. Разполагаме с най-добрата задвижваща система – тази на Мерцедес, така че нямаме извинение. Работим упорито и вече подобрихме много неща тази година. Ще печелим състезания. Въпрос на време е. Вървим в правилната посока и това е най-важното нещо – каза още Бътън.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен