www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508929 пъти)

0 Членове и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2895 -: Юли 26, 2014, 07:33:17 am »

Макларън предложили на Фетел изключително висока заплата, твърди Марко



Макларън са предложили на Себастиан Фетел изключително висока заплата, твърди съветникът на Ред Бул Хелмут Марко.

Името на четирикратния световен шампион се свързва с тима от Уокинг и Ферари – отново, като слуховете дали би напуснал отбора, с който спечели титлите си, се засилиха малко преди лятната ваканция на Формула 1. Твърди се, че и Мерцедес се интересуват от него – за евентуално привличане след изтичане договора на Люис Хамилтън. Англичанинът е с контракт до края на следващия сезон.

- Естествено, че Себастиан им е цел – заяви Марко пред немския вестник Шпорт Билд, допълвайки, че предложението на Макларън към Фетел било направо „абсурдно високо”.

За Макларън не би било особено трудно да предложат на немския пилот по-високо от настоящото му възнаграждение. За 2013 г. основната заплата на Фетел бе 12 милиона евро, а общите му приходи възлязоха на над 29 млн. евро (заплата плюс бонуси от отбора и договори със спонсори – за които се смята, че пилотът по принцип дели наполовина с тима си). Фернандо Алонсо и Хамилтън взимат по 20 млн. евро на година като заплата, Дженсън Бътън получава от Макларън 16 млн. евро.

Изпълнителният директор (бизнес) на Мерцедес Тото Волф не отрече в скорошен свой коментар интерес на тима от Бракли към Фетел.

- Светът на F1 е твърде конкурентен, за да изнасяме плановете си в публичното пространство. Говорим с доста топпилоти. Всички големи отбори ги искат. Опитваме се да си изградим идея как се движи пазарът преди да вземаме решения – заяви австриецът, който вчера пострада при падане с велосипед.

Волф се озова в болница със счупени китка, лакът, рамо и ключица. Катастрофата била масова при каране по крайбрежието на Дунав във Виена. Пострадал и изпълнителният директор (техника) на Мерцедес Пади Лоу, но не толкова, колкото Волф.

Междувременно другият ключов за пазара на пилоти в F1 състезател – Фернандо Алонсо – може да се окаже свободен да си тръгне от Ферари. Според италиански източници в договора на испанеца има клауза, изискваща тимът да е поне трети в класирането при конструкторите. Скудерията обаче отиде на четвърта позиция след Гран при на Германия. Изместилият ги назад тим на Уилямс е във възход и ако продължи силното си представяне, Ферари могат да се окажат извън топ 3 в края на сезона. Това би дало основание на испанеца да си тръгне от Маранело.

Междувременно в списание Аутоспринт се твърди, че Алонсо дори вече се бил обадил в Мерцедес. Името на Фернандо се свързва най-вече с евентуално връщане в Макларън.

Даниел Рикиардо пък сподели от своя страна, че според него желанието на всеки пилот да отиде един ден във Ферари вече се е превърнало в клише. Австралийският съотборник на Фетел, чийто баща е от Сицилия, не изпитвал особено влечение към легендарния италиански тим. На въпрос на Гадзета дело Спорт дали да кара за Ферари е най-голямата му мечта, Рикиардо отговори:

- Честно казано, според мен това вече е само клише. Някои пилоти със сигурност мечтаят да отидат там. Но според мен подобно нещо се дължи най-вече на любовта на родителите им към Ферари заради историята и културното наследство (на марката). Моята италианска ДНК определено се проявява в хранителните ми навици. Обичам италианска храна, особено когато тренирам и мога да ям като хората. Иначе годината ми досега (в Ред Бул) е точно такава, каквато се надявах да бъде. Знаех, че ако нещата се напаснат, ще е възможно да се боря наравно със Себастиан. Смятам, че започнах сезона много добре и целта е да продължа в същия дух.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2896 -: Юли 26, 2014, 07:35:10 am »

Вилньов: Формула 1 вече не е екстремен спорт



Формула 1 вече не е екстремен спорт и в нея не са останали никакви герои, твърди световният шампион в Гран при за 1997 г. Жак Вилньов. Канадецът, който е известен с острия си език, е на мнение, че вината за това състояние на F1 не е единствено на състезателите. Според него характерът на спорта в наши дни не изваждал на показ „дивото” у тях.

- Правилата са твърде рестриктивни – повтори за пореден път Вилньов. – Винаги съм смятал Формула 1 за екстремен спорт, но вече не мисля така. Гран при вече не е достатъчно чиста дисциплина заради правилата. Всичко стана прекалено изкуствено.

43-годишният бивш пилот смята, че състезателите вече не полагат достатъчно, камо ли пък истински усилия заради всички наложени им ограничения:

- Преди време във F1 пак идваха 20-годишни пилоти, но те вече бяха мъже. Сега впечатлението е, че момчетата смятат състезанията за подобни на игра с Лего. Спортът е скучен и губи фенове. Усеща се, че нещо липсва.

Същевременно Вилньов заяви, че според него Люис Хамилтън и Себастиан Фетел няма да се задържат още дълго в настоящите си отбори.

- Хамилтън няма да остане кой знае колко в Мерцедес. В немски тим всички искат германец да стане световен шампион. Люис бе доведен единствено, за да извлече най-доброто от Нико [Розберг]. Себастиан пък трябва да напусне Ред Бул. Зрителите вече си променят мнението за него, тъй като в средна кола той започва да изглежда като среден пилот – допълни Вилньов.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2897 -: Юли 26, 2014, 07:37:44 am »

Гутиерес се радва, че F1 ще се върне в Мексико; Сутил отрича, че ще загуби мястото си



Естебан Гутиерес се радва, че Формула 1 ще се върне догодина в родината му Мексико. Пилотът на Заубер кара преди няколко години на пистата в Мексико Сити и обясни на днешната пресконференция на Хунгароринг, че харесва трасето.

- Мисля, че това е страхотна стъпка към провеждането на Гран при. За някои от нас ставащото е всъщност сбъдването на една мечта. Имах шанса да се състезавам в Мексико Сити през 2008 г., когато там се проведоха световните финали на Формула BMW. Беше страхотно изживяване и поглед към това какво би могло да бъде. Но бе много малко събитие в сравнение (с F1). Сега ще имаме възможност да споделим толкова неща с феновете си, с хората, които ни подкрепят – сподели Гутиерес.

Сънародникът му Серхио Перес допълни, че е 100% убеден, че този път всичко е потвърдено и надпреварата ще се състои:
- Миналата година ситуацията бе трудна заради това, че имаше нужда от някои промени, но сега всичко е наред. Определено ще отидем там. Мисля, че и по самото трасе ще има нови неща. То е доста старо. Последното състезание там е проведено преди 22 години. Основните работи вече са започнали и всичко ще е фантастично. Аз никога не съм се състезавал в Мексико, след като излязох от страната на 13,14 години. Да се върна там сега е наистина страхотно. Всички ще се изненадате колко хубаво събитие ще се получи.

Междувременно Адриан Сутил заяви, че няма да загуби мястото си в Заубер. През последните дни се заговори, че той може да бъде освободен, при това още преди настоящият сезон в F1 да е приключил.

- Няма никаква истина в приказките. През половината ми кариера повтарят, че ще ме изгонят, но имам вече 120 Гран при, така че съжалявам, но ще трябва да понасяте физиономията ми! Слухът го пуска някой отвън, докато ние като отбор се държим заедно и ще се опитаме да излезем от настоящата трудна ситуация. Имам опит с подобни неща. През цялото време, докато съм бил в F1, съм се намирал в сложни ситуации. В Спайкър например имаше 7 пилоти и само две коли. В момента мениджмънтът в Заубер се старае да балансира нещата и да вземе правилните решения - каза немският пилот.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2898 -: Юли 26, 2014, 07:39:48 am »

Маса недоволен от стюардите на ФИА



Фелипе Маса изрази недоволство от стюардите на ФИА, тъй като бе разследван за катастрофата малко след старта на Гран при на Германия. Бразилският пилот на Уилямс се блъсна с Кевин Магнусен (Макларън) и след това бе разследван за инцидента. Той обвини за станалото по-младия си колега, чието каране обаче не бе предмет на дискусия при стюардите. Според Маса Магнусен бил прекалено агресивен. Бразилецът заяви в Унгария преди уикенда за Гран при на страната, че останал изненадан от това, че той е бил разследван.

- Вижда се, че има какво да се подобри във ФИА. Ако стюардите мислят по такъв начин, не знам кога ще вземат да изпълнява тази функция – заяви Фелипе, който на последвалия въпрос дали смята, че трябва да говори с тях за станалото, отговори: – Да. Но не мисля, че трябва да живеем в миналото и да се връщаме към него. Необходимо е да живеем в настоящето с поглед към бъдещето. Трябва да се концентрираме върху това да свършим добра работа на Хунгароринг. Това ме интересува. Честно казано, миналото няма да се промени, така че просто се фокусирам върху предстоящото.

Бразилецът отбеляза, че бил разбрал и друго – че трябва да кара не само за себе си, а мислейки какво биха могли да сторят пилотите около него. След това повтори, че оставя станалото зад гърба си, тъй като в противен случай не би научил нищо.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2899 -: Юли 26, 2014, 07:41:35 am »

Александър Роси стана резервен пилот на Маруся



Александър Роси стана резервен пилот на Маруся, съобщиха днес от тима на пистата Хунгароринг. Американският пилот напусна Катерам, малко след като отборът бе продаден от Тони Фернандес. Той бе трети състезател в екипа през последните два сезона, като караше и за тима на Катерам в GP2. 22-годишният Роси ще изпълнява новата си роля през остатъка от сезон 2014 г.

- За нас е удоволствие да приветстваме Александър в Маруся в ролята на официален резервен пилот – коментира шефът на отбора Джон Буут. – Той е доказан талант и го наблюдавахме в GP2, като останахме впечатлени и от представянията му в свободни тренировки за Формула 1. Съединените щати са вълнуващ пазар за спорта ни и Александър има голяма подкрепа там, така че е чудесно да създадем връзки с тази част на света.

Роси от своя страна заяви, че прави следващата стъпка в кариерата си във Формула 1.

- От самото начало на дискусиите се почувствах като у дома си в Маруся. Нямам търпение да работя с отбора в Унгария и през останалата част от сезона. Целта ми е (да стана пилот в) F1 и ще мога да се подготвя за следващата крачка. Прогресът на Маруся е видим за всички. Вълнувам се, че получавам шанс да съм част от тяхното пътуване и искам да им благодаря за дадената ми възможност – допълни пилотът.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2900 -: Юли 26, 2014, 07:44:11 am »

Ние се състезаваме за Мерцедес, настоя Розберг; Хамилтън готов да преговаря за нов договор



Нико Розберг настоятелно повтори, че той и съотборникът му Люис Хамилтън преди всичко се състезават за Мерцедес и представляват отбора и марката. Той призна, че е сложно едновременно с това да се борят помежду си и за титлата във F1.

- Вътре (в екипа) трябва да намерим баланса, защото на първо място се състезаваме за Мерцедес, представляваме Мерцедес и искаме да свършим добра работа за тях. Освен това представляваме над хиляда души – колегите ми – от фабриката, чиито семейства зависят от нас. Затова трябва да се трудим като отбор. Но идва и момент, когато трябва да победиш другия (съотборника си). Границата е тънка... – обясни Нико.

На въпрос дали отношенията между него и Хамилтън биха се променили, след като титлата при конструкторите е спечелена, Розберг заяви, че се надява да не се случи такова нещо. Що се отнася до последния старт преди лятната ваканция, то Розберг сподели, че е по-добре, разбира се, да постигне силен резултат:

- Аз обаче мисля за предстоящото състезание просто като за Гран при на Унгария. Тук съм, за да увелича аванса си в шампионата. Това е целта и няма друга.

Мерцедес спечелиха 9 от десетте проведени досега кръга в F1 за 2014 г.. Хамилтън има пет победи, Розберг – четири. Разликата помежду им в генералното класиране е 14 точки.

Английският пилот призна, че да победи Нико в Унгария може да е важно за шанса му да спечели титлата тази година, но не повече, отколкото в който и да е друг старт:

- Приемам всяка надпревара еднакво сериозно. Аз догонвам, изоставам още от първото състезание, но битката ми харесва. Ще е наистина положително, ако успея изобщо да намаля разликата този уикенд, точно преди почивката. А през втората половина на сезона ще е време за атака. Динамиката помежду ни с Нико? Не съм мислил за това, но може да се промени. Изживял съм го с Фернандо [Алонсо]. Интересно се получи тогава. Но настоящата ситуация е различна. Значително по-спокойно е.

Хамилтън обсъди доста по-подробно желанието си да преговаря за продължение на договора си с Мерцедес. Розберг вече подписа нов контракт, като от тима обявиха, че е дългогодишен. Този на Люис изтича в края на следващия сезон.

- Демонстрирах интерес и желание да седнем да говорим. Още не сме го сторили, но отборът знае, че бих искал да продължа. Те ми показаха, че биха желали същото. Аз съм с Мерцедес от 13-годишен, така че те са като семейство за мен. човек никога не знае какво може да стане. Но не бих могъл да се видя някъде другаде. Ако обаче те поискат другиго, няма да мрънкам. Място има за всички – обясни той.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2901 -: Юли 26, 2014, 07:47:07 am »

Проблемите ми не се дължат на новите правила, заяви Райконен



Кими Райконен заяви, че проблемите му този сезон не се дължат на новите правила, въведени във Формула 1 за 2014 г.. Световният шампион за 2007 г. се върна във Ферари след две години в Лотус, но състезателната година не върви добре за него. Активът му е с почти 80 точки по-малко от този на съотборника му Фернандо Алонсо. Финландецът не се справя с болида F14 T и не успява да го настрои според предпочитанията си. Най-добрият му резултат този сезон е седмо място.

- Не мисля, че са правилата. Според мен не е чак толкова различно да караш тазгодишна кола в сравнение с тези от предходния сезон. Но съм в друг отбор, автомобилът е с друга конструкция, както и други неща в сравнение с миналото. Най-голямата разлика е, че нещата не са според моите предпочитания и за съжаление това трудно се поправя. Сигурен съм, че можем да поправим това. Миналия състезателен уикенд вече се почувствах по-добре (в болида). Променихме някои неща, имахме отделни нови елементи, така че се надявам това да е правилната посока на работа – заяви Кими.

Финландецът допълни, че като цяло поведението на болида в Германия е било доста повече според неговите изисквания. Квалификацията и състезанието не преминаха съвсем според плановете му, но въпреки това той намери окуражаващи знаци:

- Може би трябваше да направим нещо различно с тактиката, но каквото било, било. Имаше и добри моменти, надявам се в бъдеще те да са все повече. Пистата в Унгария е по-близка до тази в Монако. Първо ще видим дали чувството зад волана пак ще е добро, дали колата ще е там, където искаме. Това ще стане ясно утре, но обикновено състезанието тук е добро. Пистата е тясна, хората казват, че не може да се изпреварва, но сме виждали в миналото, че трасето може да се промени значително в квалификацията и надпреварата.

Съотборникът му Фернандо Алонсо пък сподели, че вече става особено важно Кими да взима повече точки, за да спре свличането на Ферари в класирането при конструкторите. Отборът загуби третата позиция след Гран при на Германия.

Алонсо заяви, че не знае на какво се дължи разликата в представянето – неговото и това на Райконен.
- Очевидно е, че колата не е страхотна, липсва й известно аеропритискане. Имахме затруднения при спирането в първите няколко надпревари заради brake-by-wire и други системи. Може би Кими не се чувства толкова уверен в автомобила и не е напълно доволен от баланса. В момента с него не сме особено доволни от представянето и се опитваме да го подобряваме, да взимаме точки, особено за конструкторския шампионат. Необходимо е и двамата да трупаме актив, защото отстъпваме позиции в класирането на отборите. Работим заедно, тази година срещите (с техническия екип) са доста дълги, тъй като има куп неща за оправяне след състезанията. Непрекъснато коментираме и правим предложения, стараем се да помагаме на инженерите да превърнат нашата информация в идеи за колата. Не е кой знае колко по-различно в сравнение с работата ми с Фелипе [Маса] или който и да е друг съотборник – каза още испанецът.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2902 -: Юли 26, 2014, 07:48:43 am »

Позната картина в Унгария: Хамилтън и Розберг най-бързи в първата сесия на Хунгароринг



Люис Хамилтън и Нико Розберг записаха най-добри времена в първата свободна тренировка на пистата Хунгароринг. Разликата между двамата бе едва 0,1 сек, а зад тях на повече от половин секунда трета и четвърта позиция заеха пилотите на Ферари, Кими Райконен и Фернандо Алонсо. В Скудерията определено показват напредък, въпреки че на зелено трасе в петъчния ден Алонсо традиционно се представя добре. Петото място остана за Себастиян Фетел, а десетката се допълни от съотборника на германеца в екипа на Ред Бул, Даниел Рикиардо, заел осма позиция, пилотите на Макларън (Магнусен-шести, Бътън-девети), Жан-Ерик Верн (Торо Росо - седми) и Фелипе Маса (Уилямс).

Унгария посрещна Формула 1 с чудесно време. При ясно и слънчево време пилотите нямаха причини да се оплакват, защото температурите бяха приемливи за трасето край унгарската столица. Още сутринта температурата на асфалта наближаваше 40 градуса, въпреки че тази на въздуха бе едва 23 градуса.

Още от началото екипите започнаха експериментите си с елементи, даващи допълнително аеродинамично притискане, което е изключително важно на Хунгароринг. Уилямс правеха изпитания със задно крило, пригодено за подобни условия, с каквото имаха проблеми в началото на сезона. В Ред Бул пък имаха нов дифузьор, който трябваше да подобри още сцеплението на задната ос.

А сцеплението в Унгария особено в първите тренировки винаги е представлявало проблем, защото рядкото използване на пистата, съчетано с прах, донасян от вятъра са причина пилотите да се оплакват непрекъснато от липсата му. Тази позната картина бе налична в първата свободна тренировка, когато почти без забавяне голяма част от колите се появиха на пистата.

Драма още в първите минути имаше в питлейна, където след инсталационната си обиколка Макс Чилтън се прибираше към бокса на Маруся, когато колата му избухна в пламъци. Маршалите реагираха бързо и потушиха пожара, а механиците на екипа избутаха колата до бокса.

Розберг и Хамилтън започнаха да си разменят водачеството в класирането още от първите минути, като зад тях добри времена даваха и пилотите на Ферари. Зад тях пък се наредиха пилотите на Ред Бул и Макларън, а Уилямс изглежда изпитваха трудности и отстъпваха като темпо дори на състезателите на Торо Росо.

Час след началото Хамилтън бе начело, следван от Розберг, Райконен и Алонсо. Фетел бе пети, но подобно на голяма част от останалите пилоти продължаваше да се бори с баланса на колата си.

След чудесното си представяне в последните три уикенда, в Унгария Уилямс определено имаха затруднения. Тотално различните характеристики на трасето спрямо тези в Австрия, Англия и Германия определено не пасваха на Ботас и Маса. Освен това бразилецът караше с пода от колата, претърпяла преобръщането през таван на Хокенхайм, което определено не му даваше предимство.

Пилотите на Мерцедес нямаха подобни проблеми и освен че водеха с разлика от половин секунда пред съперниците си от Ферари, те бяха и сред най-усърдните на трасето. След първоначалните търсения на баланс, в края на сесията дойде времето за дълга серия от обиколки.

В дългата си серия от обиколки Хамилтън караше с аеро боя под носа и в долната предна част на кокпита, което подсказваше за нов сплитер на потока преди началото на пода.

С напредването на времето и износването на гумите проблемите при спиране за пилотите зачестиха и блокираните колела не бяха особена изненада. Промени в класирането, особено в челото, обаче нямаше, защото пилотите обърнаха внимание на темптото си в дълга серия от обиколки.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2903 -: Юли 26, 2014, 07:50:42 am »

Рикиардо мотивиран от признанието на Алонсо



Даниел Рикиардо е силно мотивиран от признанието на Фернандо Алонсо след двубоя им по време на Гран при на Германия. Двукратният световен шампион заяви, че австралийският му съперник е невероятен. Двамата караха гума до гума на Хокенхайм в страхотна битка. Сега пилотът на Ред Бул сподели, че е поласкан от признанието на пилот с репутацията на Алонсо и се надява на същото и в бъдеще.

- Според мен пилотите в падока се уважават. А когато битката с някого е чиста и силна, то тя е удоволствие и доставя удовлетворение и на двамата състезатели. Чувството на задоволство съществува, независимо дали печелиш или губиш двубоя. А да чуя от някой като Фернандо – световен шампион, лидер в спорта ни – нещо такова е чудесно. Хубаво е да получиш уважение от пилот като него. Наученото през годините ми служи добре и го прилагам на практика. Когато работата ти получи признание, е страхотно. Не знам какво друго да кажа! Подобно отношение ме кара да искам повече битки. Беше удоволствие, така че ако Фернандо е навит, съм готов на още един двубой. Основното според мен е, че и двамата бяхме удовлетворени. Не се борехме за подиум, но да изпиташ удоволствие от борба за пето-шесто място означава, че денят ти е бил доста добър - обясни Даниел.

Австралиецът допълни, че понякога външният вид лъже, особено в неговия случай:

- Аз се усмихвам много, изглеждам приятелски настроен и мнозина смятат, че съм мек (като характер и поведение). Хубаво е, че тази година демонстрирам как мога да се състезавам и твърдо. Определено не се плаша от никого и нищо на пистата. Ред Бул се чудеха (на какво съм способен) дори, след като подписаха с мен миналата година. Бях направил някои добри надпревари, но не показвах постоянно ниво на агресия, не търсех непрекъснато варианти за изпреварвания или за каквото там гледат тимовете. Но смятам, че възприятието определено се промени тази година. На мен ми харесва, а и пораствам.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2904 -: Юли 26, 2014, 08:02:11 am »

Азербайджан потвърди официално договор за F1 старт от 2016 г.



Азербайджан потвърди официално, че има сключен договор за състезание от Формула 1, което да се провежда в страната от 2016 г.. Надпреварата ще е Гран при на Европа, като най-вероятно ще е улично състезание в столицата Баку. Там вече са провеждани GT стартове.

- За мен е удоволствие да обявя официално, че подписахме договор и Формула 1 ще дойде в Баку през 2016 г. – обяви спортният министър Азад Рахимов. – Сделката е много сериозна, нова глава в продължаващия ни успех по отношение привличане на големи спортни събития в страната ни. Азербайджан е модерна европейска държава, която си печели репутация на център за спорта.

Конфигурацията на трасето по улиците на Баку ще е дело на Херман Тилке, който създаде всички нови писти за F1 от края на 90-те години на ХХ век досега.

Управляващият търговските права Бърни Екълстоун допълни:
- Много сме щастливи, че Баку става част от семейството на Формула 1. Състезанието ще е улично и ще се провежда в някои от най-интересните и живописни части на града. То ще отговаря на всички настоящи критерии във Формула 1.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2905 -: Юли 26, 2014, 08:03:51 am »

Хамилтън начело след края на петъчния ден на Хунгароринг



Люис Хамилтън завърши начело и втората свободна тренировка в Унгария на пистата Хунгароринг. Пилотът на Мерцедес изпревари своя съотборник Нико Розберг с малко повече от 0,2 сек. Третата позиция пък остана за Себастиян Фетел от екипа на Ред бул. Германецът остана на около 0,6 сек. от върха, а зад него се нареди Фернандо Алонсо с Ферари. Топ 10 се допълни от пилотите на Макларън, Кевин Магнусен (5-и) и Дженсън Бътън (9-и), двата Уилямс-а на Ботас (8-и) и Маса (10-и), както и съотборниците на Фетел и Алонсо, Даниел Рикиардо (7-и) и Кими Райконен (6-и).

Температурите по време на втората свободна тренировка в Унгария се повишиха. Особено висока бе тази на асфалта, която достигна 54 градуса. Почти толкова, колкото бе и в Германия в петък и събота, но при 26 градуса температура на въздуха в Унгария, срещу 30-31 градуса на Хокенхайм.

За разлика от първата част пилотите на топ тимовете не бързаха да излизат на пистата в първите минути на сесията. За сметка на това състезателите на Катерам и Маруся трупаха практика, като особено ценна тя бе за Макс Чилтън, който успя да направи едва две бързи в първата част заради технически проблем, довел до запалването на колата му в питлейна.

Подобно на първата свободна тренировка пилотите продължиха да карат с по-твърдата от двете смеси – медиум, в търсене на правилния баланс за състезанието.

Пилотите на Мерцедес, Ферари и Ред Бул се появиха на пистата около 15 минути след началото на сесията. Хамилтън поведе пред Розберг, с Фетел и Алонсо по петите им.

Около половин час след началото на втората свободна тренировка пилотите на Ред Бул бяха сред първите, направили опити с меките гуми. Рикиардо поведе, но времето му скоро бе подобрено от Себастиян Фетел с повече от 0,8 сек. Германецът обаче не води за дълго, след като първият опит на Розберг с меките гуми се оказа с почти 0,4 сек по-добър. Хамилтън от своя страна допусна грешка в първия си опит на трети завой, но следващата му обиколка бе много добра и той на свой ред измести съотборника си от върха с аванс от 0,2 сек.

Маса допусна грешка на шикана, която обаче нямаше особени последствия, освен за гумите.

Противно на очакванията пък в третата си бърза обиколка с по-мекия от двата типа гуми Хамилтън успя да откъсне още няколко стотни, с които да се отдалечи още от Розберг.

Веднага след тези опити пилотите започнаха дълги серии от обиколки, този път с меките гуми. Темпото на Розберг и Хамилтън с повече гориво бе много близко, в рамките на 1:28 мин., което определено бе впечатляващо за съперниците. Рейс инженерът на Розберг го помоли да минава на по-ниска предавка през първи завой, защото в противен случай рискува да повреди своята задвижваща система.

От своя страна пък инженерът на Хамилтън му обясни, че минава с една скорост по-ниско от необходимото през девети и десети завой.

Темпото в дълга серия от обиколки на Мерцедес изглеждаше без конкуренция, с леко предимство за Розберг пред Хамилтън. Зад тях пък Ред Бул, Ферари и Макларън даваха индикации, че ще се борят за последното място на подиума.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2906 -: Юли 26, 2014, 08:06:12 am »

Въпреки силното представяне в петък Фетел не смята, че Мерцедес са достижими



Себастиян Фетел завърши петъчния ден на трето място, като изостана на 0,6 сек. от Люис Хамилтън и само на 0,4 сек. от Нико Розберг. Въпреки сравнително близката разлика до пилотите на Мерцедес, германецът не смята, че напредъкът в Ред Бул е достатъчно голям, за да може екипът му да се бори за победата в неделя.

„Като цяло съм доста доволен от днешния ден“, направи своята равносметка за първия ден в Унгария Фетел.

„Досега почти нямаше петъци, в които да нямаме проблеми, този е един от малкото приятни изключения.
Сутринта бе доста хлъзгаво, но следобед определено направихме крачки в правилната посока. Но не трябва да сме прекалени оптимисти, защото имаше и други петъци, в които изглеждахме близо до Мерцедес, а после в събота следваше отрезвяването. Но все пак непрекъснато отбелязваме прогрес, изпробваме много нови неща, част от които не функционират по начина, по които очакваме.
Като цяло и пистата изглежда подходяща за нашата кола. Това помага и при работата с гумите. Но трябва да бъдем предпазливи в очакванията си. Така например и миналия петък колите на Уилямс не изглеждаха достатъчно бързи, но в неделя се видя изключителен прогрес. Може би в петък те карат с различни настройки на двигателите с по-малко мощност. Затова очаквам още утре в квалификацията те да покажат истинското си лице.
В сравнение с миналата година разполагаме с много по-малко притискане, което прави още по-трудна задачата да накараме гумите да работят. Хлъзгаме се повече от това, което сме свикнали тук, но ще свикнем. Продължаваме да имаме много работа пред себе си. Днешният ден определено ни дава надежди, но ще бъдем доволни едва когато сме на едно ниво с Мерцедес, което е една доста амбициозна цел.“

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2907 -: Юли 26, 2014, 08:08:02 am »

Хамилтън с резерви въпреки първото място в петъчния ден



Люис Хамилтън успя да спечели и двете свободни тренировки в петъчния ден на пистата Хунгароринг. Въпреки това английският пилот на Мерцедес е наясно, че трябва да продължи да търси оптималния баланс, за да се пребори за победата в неделя. Той е печелил четири пъти в Унгария и това му дава надежда за добро представяне и през тази година.

„Можем да бъдем доволни от начина, по който протече днешния ден“, обясни Хамилтън след тренировките. „Имахме известни проблеми с настройките на спирачките, но като цяло всичко бе ОК. Все още имаме известни трудности с гумите, но тук това е нещо нормално. Почти няма грип, но не съм сигурен дали причината за това е в асфалта, в гумите или в намаленото аеро притискане. При всички положения не е приятно чувство. Надяваме се с течение на уикенда условията да се подобрят.“

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2908 -: Юли 26, 2014, 08:09:32 am »

Розберг доволен от избраната посока за баланса



Нико Розберг завърши на втора позиция в петъчния ден, като и в двете сесии той остана зад своя съотборник в екипа на Мерцедес, Люис Хамилтън. Въпреки това германецът изглеждаше доста доволен от представянето си.

„Днес бяхме в процес на търсене на правилната посока за настройване на колата“, обясни Розберг след края на тренировките. „Въпреки това в края бях доста доволен от постигнатото. Това трасе винаги е сериозно предизвикателство, защото има характеристиките на градска писта. Завоите се редят един след друг, трябва винаги да използваш бордюрите, а освен това има и доста неравности.

Като цяло обаче пистата е чудесна, защото позволява намирането на добър ритъм. Мисля, че изглеждахме добри както в една обиколка, така и в дълга серия. Все пак трябва да изчакаме, за да разберем какво ще е времето в неделя.

Тук квалификацията е решаваща, защото няма особено много възможности за изпреварване. Ще трябва да направим всичко възможно в утрешния ден да се класираме максимално напред.“

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2909 -: Юли 26, 2014, 08:31:05 am »

Рикиардо недоволен от представянето си в петък



Даниел Рикиардо завърши едва на седмо място в петъчния ден и като цяло не бе толкова недоволен от позицията си, колкото от баланса на колата си.

„Денят бе доста труден за нас“, заяви австралийският пилот на Ред Бул в края на петъчния ден. „Нямахме много поводи за радост, защото не намерихме позитивна посока в определянето на баланса на колата. И докато при Себ нещата изглежда се получаваха, при мен бе необходима здрава борба, за да постигна приемливи резултати.“

Действително Фетел завърши с преднина от 0,8 сек пред своя съотборник на трета позиция и бе значително по-доволен от колата си. Освен това проблем с батериите в края на първата част попречи на Рикиардо да използва максимално времето си днес.

„Следобед нещата се развиха по-добре, но не успявахме да се развиваме с темпото, с което се развиваше трасето. Имаме още доста работа пред нас, за да разберем как да подобрим ситуацията. Но петъците са за това. Човек се учи и изпробва различни варианти. През нощта можем да анализираме данните и да намерим идеалния компромис за квалификацията и състезанието.

За съжаление пак ще трябва да се опитаме да се докажем в ролята на най-добрия преследвач на Мерцедес, защото те отново са недостижими. Ще трябва да се опитаме да се преборим за място на втора редица утре, което няма да е много лесно.

Хубавото днес бе, че Себ бе доволен от колата, което означава, че има какво да научим от неговите данни.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен