Рикиардо с победа в хаотичното състезание в УнгарияДаниел Рикиардо постигна втора победа в кариерата си, спечелвайки Гран при на Унгария на пистата Хунгароринг. Зад австралийския пилот на Ред Бул се наредиха Фернандо Алонсо с Ферари и пилотите на Мерцедес - Люис Хамилтън и Нико Розберг. Състезанието бе изключително интересно с дъжд преди старта и две излизания на кола за сигурност на пистата.
Фелипе Маса от екипа на Уилямс зае пета позиция, следван от Райконен (Ферари), Фетел (Ред Бул), Ботас (Уилямс), Верн (Торо Росо) и Бътън (Макларън), които допълниха местата в топ 10.
Дъждовно време в неделния ден посрещна пилотите на пистата Хунгароринг. Леките превалявания означаваха, че състезателите ще трябва да стартират с гуми интермедия. Температурите бяха значително по-ниски от предишните два дни. Въздухът бе с температура 21 градуса, докато стойността на тази на асфалта бе 26 градуса.
Нико Розберг успя да поведе след старта, докато зад него Ботас успя да влезе преди Фетел в първия завой. Германският пилот на Ред Бул дори за кратко бе изпреварен и от Алонсо, но няколко завоя по-късно успя да си върне третата позиция. Зад Алонсо борба за петата позиция водеха Бътън и Рикиардо. Хюлкенберг пък успя да изпревари Маса.
В дъното пък стартиралия от бокса Хамилтън се завъртя на втори завой, след като спирачките му не бяха достигнали работна температура. С леки поражения от лявата страна на предното крило все пак Хамилтън успя да продължи.
Само след три обиколки Розберг вече бе с шест секунди пред Ботас и Фетел, които водеха оспорвана борба за второто място. Трасето продължаваше да изсъхва, а Розберг правеше по почти 2 секунди на обиколка аванс.
В деветата обиколка германецът бе с девет секунди пред втория Ботас, който успяваше да задържи Фетел зад себе си най-вече заради по-високата скорост на правите. Хамилтън преследваше Райконен и бе успял да се изкачи до 14-а позиция. Англичанинът успя да се справи със съперника си малко преди Маркус Ериксон да разбие своя Катерам и да предизвика излизането на кола за сигурност.
Това накара всички пилоти да минат през бокса и да сменят гумите интермедия с меки. Единствено двата Макларън-а останаха с гуми интермедия. Розберг, Ботас, Фетел и Алонсо бяха подминали питлейна при излизането на колата за сигурност и това ги върна назад в класирането, след като начело вече бе Рикиардо, пред Бътън, Маса, Розберг, Магнусен, Верн, Фетел, Алонсо, Хюлкенберг и Перес. Ботас бе едва 11-и зад мексиканския пилот на Форс Индия, което говореше за забавяне в бокса.
След Ериксон, при излизането от същия трети завой грешка направи и Грожан, който също се заби в бариерите. Това означаваше, че колата за сигурност ще остане още време на пистата. Това не бе особено приятно за техниката, като се забелязваха известни признаци за прегряване на спирачките в колата на Нико Розберг. Германецът попита рейс инженера си, дали трябва да се притеснява за състоянието на задната си спирачка, откъдето излизаше димът, но бе успокоен, че нещата ще се подобрят.
Състезанието бе подновено в 13-ия тур, като Бътън успя да изпревари Рикиардо благодарение на гумите интермедия и да поведе. Отзад пък бе още по-интересно, като при опит да изпревари Магнусен, Розберг, борещ се с проблеми със спирачките бе изпреварен от Верн. Скоро Алонсо, изпревари Фетел при рестарта, успя да изпревари и Верн, зад когото се водеше борба между Розберг, Фетел и Хамилтън.
Бътън смени гуми и изпадна назад в колоната, а Рикиардо отново поведе пред Маса, Алонсо, Верн, Розберг, Фетел и Хамилтън.
Най-интересното бе, че при тези условия Розберг дълго време не успяваше да се справи с Верн. Отпред пък Рикиардо успяваше да се възползва максимално от свободната писта пред себе си и да трупа аванс пред Маса и Алонсо. В 22-ата обиколка преднината му вече бе 6 секунди, докато Алонсо бе само на 0,9 сек. зад бившия си съотборник.
Следващата кола за сигурност се появи в 23-ата обиколка, след като Серхио Перес се завъртя на старт финалната права и се заби в мантинелите.
Рикиардо влезе за втора смяна на гумите, като същото направиха Маса и движещия се на границата на топ 10 Ботас. И докато австралиецът излезe отново с меките гуми, пилотите на Уилямс сложиха медиум. Рикиардо и Маса излязоха зад Хамилтън на шеста и седма позиция, докато начело застана Алонсо, следван от Верн, Розберг и Фетел.
Надпреварата бе подновена в 27-ия тур, като в челото не настъпиха размествания. Алонсо поведе пред Верн, Розберг, Фетел, Хамилтън, Рикиардо, Маса, Гутиерес, Райконен и Сутил.
Нещата не се промениха в продължение на няколко обиколки, като Алонсо успяваше да натрупва преднина отпред, докато болидите на Мерцедес и Ред Бул бяха спирани от Верн. Нещата обаче се промени в 33-ата обиколка, след като Розберг влезе за втори път в бокса. В същото време Фетел се завъртя на същото място както Серхио Перес, но успя да се отърве без проблеми.
След като Розберг и Фетел вече не бяха проблем за Хамилтън, той успя набързо да изпревари Верн от външната страна на четвърти завой. Гумите на французина бяха в края на живота си и той влезе в бокса.
Така след половината от дистанцията на състезанието Алонсо водеше пред Хамилтън, Рикиардо, Маса, Райконен, Бътън, Сутил и Магнусен. Розберг бе излязъл зад Ботас на десета позиция, а Фетел след като също спря в питлейна бе едва 13-и.
Бътън спря в 38-ия тур, а Розберг успя да се справи с Ботас. Така той вече бе осми, а в бокса очакваха неговия съотборник Хамилтън. Преди него обаче в бокса спря Алонсо, който излезе пети зад Райконен. Хамилтън влезе в питлейна за нови гуми в 40-ата обиколка. Англичанинът излезе на пета позиция зад Алонсо, но пред Розберг, който обаче бе с меки гуми за разлика от съотборника си.
Рикиардо отново поведе, а зад него се наредиха Маса, Райконен, Алонсо, Хамилтън, Розберг, Ботас, Малдонадо и Фетел.
Райконен влезе в бокса в 42-ата обиколка и излезе между Малдонадо и Фетел. Получи се интересна борба между колите на Ферари и Ред Бул, като макар и агресивно, Райконен успя да запази позицията си спрямо Фетел. Меките гуми на финландеца скоро достигнаха работна температура и той успя да изпревари Малдонадо, който скоро влезе за смяна на гуми.
Рикиардо получи обезпокоителни сведения за своята задвижваща система, но въпреки това продължаваше да води с близо 16 сек. пред Алонсо. Хамилтън бе на две секунди зад испанеца, а Розберг от своя страна бе едва на 1 сек. зад съотборника си. Ботас и Маса бяха пети и шести със сериозно изоставане, а близо до бразилеца пък бе Райконен, повел с 5 сек. пред Фетел.
Двайсет обиколки преди края Хамилтън бе помолен да пропусне Розберг, за когото се очакваше още едно спиране, докато англичанинът щеше да кара с медиум сместа до края. Хамилтън обаче отговори, че няма да намали скоростта си и ще пропусне съотборника си само ако той го доближи достатъчно. Нещо, което изглеждаше трудно на този момент.
Рикиардо влезе в бокса в 55-ия тур за последна смяна и Алонсо поведе пред Хамилтън и Розберг. Рикиардо бе четвърти, следван от Ботас, Маса, Райконен и Фетел. След като не бе пропуснат Розберг мина за последно през питлейна в 57-ия тур и излезе между Райконен и Фетел на седма позиция.
С новите гуми пък Рикиардо летеше и започна да се доближава до Хамилтън.
Отзад Ботас влезе в бокса за смяна на гуми, а Розберг рисковано успя да се справи с Райконен и да се нареди пети зад Маса. Отпред пък Хамилтън намаляваше преднината на Алонсо, който бе с износени меки гуми, а Рикиардо бързо се доближаваше до Хамилтън с почти секунда на обиколка.
Още в следващата обиколка Розберг изпревари и Маса, и излезе на четвърта позиция. Отпред пък тримата в челото бяха в едва една секунда, което обещаваше интригуваща борба в края.
Рикиардо опита да изпревари Хамилтън на втори завой, но не успя да вземе превес. Борбата между двамата обаче позволи на Алонсо да отдъхне за секунда. Розберг пък се приближаваше с големи крачки, правещ по две секунди на обиколка, благодарение на новите си гуми и чистата писта.
При втория си опит в 67-ата обиколка Рикиардо успя да изпревари Хамилтън и да се втурне след Алонсо. Обиколка по-късно австралиецът се справи без особени проблеми с пилота на Ферари в първи завой и се запъти към втората си победа във Формула 1. Зад него пък Алонсо и Хамилтън водеха борба за второто място, а Розберг бе вече едва на секунда зад съотборника си. Въпреки че гумите на Алонсо вече бяха почти в края на живота си, все пак испанецът успя да удържи второто място в оставащите две обиколки, а Хамилтън зае третото място.
Така за втори път след надпреварата в Канада Рикиардо успя да разчупи статуквото и да се качи на най-високото място на подиума. Борбата за титлата при пилотите пък продължава да е изключително оспорвана като след днешното състезание Розберг води с 11 точки пред Хамилтън. Рикиардо пък е трети на 60 точки зад Хамилтън.
При конструкторите Мерцедес води с 393 точки, Ред Бул пък е на второ място с 219 т.
Следващото състезание е в края на месец август в Белгия, а пилотите ще имат възможност да си починат по време на лятната пауза.
clubs1.bg