www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508928 пъти)

0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2925 -: Юли 27, 2014, 06:31:30 am »

Маса: Не разполагах със същата кола, като тази на съотборника ми



Фелипе Маса определено отстъпва на своя по-млад съотборник в екипа на Уилямс, Валтери Ботас до този момент от сезона. Бразилецът е спечели едва 30 точки в шампионата срещу три пъти повече за Ботас – 91 т. Разбира се Маса бе забъркан в доста неприятни инциденти, но и в квалификациите резултатът е подобен, въпреки че Маса спечели единствената тренировка за място до този момент, която не отиде в актива на Мерцедес. Днес обаче разочарованието отново бе налице, защото докато Ботас се класира трети, Маса зае шестото място.

„Днес просто не излязох на пистата в правилния момент“, обясни Маса. „Освен това не разполагам със същата кола като тази на съотборника ми. Това със сигурност също е повлияло на резултата. Знаем колко се разви колата ни в течение на сезона, но заради инцидента в Германия карам с пода от Китай.

Просто се събраха доста инциденти и определено не разполагаме с достатъчно резервни части. Затова трябваше да направим и тази крачка назад по отношение на пода.

Хубаво е, че след това състезание ще можем да си починем и да презаредим батериите. Сигурен съм, че втората част от сезона ще е по-добра за нас.

Утре дори за Валтери ще е трудно да се пребори с пилотите на Ред Бул, но със сигурност ще се опитаме. Аз лично се надявам и двете ни коли да са пред Фернандо, защото това е важно за класирането при конструкторите.“

                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2926 -: Юли 27, 2014, 06:33:04 am »

Хамилтън ще стартира от питлейна



След като отпадна заради проблем с горивната система и последвалия след това пожар, Люис Хамилтън ще трябва да стартира от питлейна. След обстоен преглед на обгорелия болид на Мерцедес е станало ясно, че шасито ще трябва да бъде подменено. От екипа обясниха, че сериозните щети от пожара са затруднили изключително много установяването на причината за възникването му. Въпреки това обаче последните предположения са за проблем с горивната помпа.

"Налягането в горивната система падна, явно някъде имаше теч и после всичко пламна", ядосан бе Ники Лауда. "Не е допустимо да се случват подобни неща и ще трябва да направим всичко възможно да не се случват в бъдеще."

Хамилтън от своя страна побърза да напусне пистата веднага след инцидента.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2927 -: Юли 27, 2014, 07:48:00 pm »

Рикиардо с победа в хаотичното състезание в Унгария



Даниел Рикиардо постигна втора победа в кариерата си, спечелвайки Гран при на Унгария на пистата Хунгароринг. Зад австралийския пилот на Ред Бул се наредиха Фернандо Алонсо с Ферари и пилотите на Мерцедес - Люис Хамилтън и Нико Розберг. Състезанието бе изключително интересно с дъжд преди старта и две излизания на кола за сигурност на пистата.

Фелипе Маса от екипа на Уилямс зае пета позиция, следван от Райконен (Ферари), Фетел (Ред Бул), Ботас (Уилямс), Верн (Торо Росо) и Бътън (Макларън), които допълниха местата в топ 10.

Дъждовно време в неделния ден посрещна пилотите на пистата Хунгароринг. Леките превалявания означаваха, че състезателите ще трябва да стартират с гуми интермедия. Температурите бяха значително по-ниски от предишните два дни. Въздухът бе с температура 21 градуса, докато стойността на тази на асфалта бе 26 градуса.

Нико Розберг успя да поведе след старта, докато зад него Ботас успя да влезе преди Фетел в първия завой. Германският пилот на Ред Бул дори за кратко бе изпреварен и от Алонсо, но няколко завоя по-късно успя да си върне третата позиция. Зад Алонсо борба за петата позиция водеха Бътън и Рикиардо. Хюлкенберг пък успя да изпревари Маса.

В дъното пък стартиралия от бокса Хамилтън се завъртя на втори завой, след като спирачките му не бяха достигнали работна температура. С леки поражения от лявата страна на предното крило все пак Хамилтън успя да продължи.

Само след три обиколки Розберг вече бе с шест секунди пред Ботас и Фетел, които водеха оспорвана борба за второто място. Трасето продължаваше да изсъхва, а Розберг правеше по почти 2 секунди на обиколка аванс.

В деветата обиколка германецът бе с девет секунди пред втория Ботас, който успяваше да задържи Фетел зад себе си най-вече заради по-високата скорост на правите. Хамилтън преследваше Райконен и бе успял да се изкачи до 14-а позиция. Англичанинът успя да се справи със съперника си малко преди Маркус Ериксон да разбие своя Катерам и да предизвика излизането на кола за сигурност.

Това накара всички пилоти да минат през бокса и да сменят гумите интермедия с меки. Единствено двата Макларън-а останаха с гуми интермедия. Розберг, Ботас, Фетел и Алонсо бяха подминали питлейна при излизането на колата за сигурност и това ги върна назад в класирането, след като начело вече бе Рикиардо, пред Бътън, Маса, Розберг, Магнусен, Верн, Фетел, Алонсо, Хюлкенберг и Перес. Ботас бе едва 11-и зад мексиканския пилот на Форс Индия, което говореше за забавяне в бокса.

След Ериксон, при излизането от същия трети завой грешка направи и Грожан, който също се заби в бариерите. Това означаваше, че колата за сигурност ще остане още време на пистата. Това не бе особено приятно за техниката, като се забелязваха известни признаци за прегряване на спирачките в колата на Нико Розберг. Германецът попита рейс инженера си, дали трябва да се притеснява за състоянието на задната си спирачка, откъдето излизаше димът, но бе успокоен, че нещата ще се подобрят.

Състезанието бе подновено в 13-ия тур, като Бътън успя да изпревари Рикиардо благодарение на гумите интермедия и да поведе. Отзад пък бе още по-интересно, като при опит да изпревари Магнусен, Розберг, борещ се с проблеми със спирачките бе изпреварен от Верн. Скоро Алонсо, изпревари Фетел при рестарта, успя да изпревари и Верн, зад когото се водеше борба между Розберг, Фетел и Хамилтън.

Бътън смени гуми и изпадна назад в колоната, а Рикиардо отново поведе пред Маса, Алонсо, Верн, Розберг, Фетел и Хамилтън.

Най-интересното бе, че при тези условия Розберг дълго време не успяваше да се справи с Верн. Отпред пък Рикиардо успяваше да се възползва максимално от свободната писта пред себе си и да трупа аванс пред Маса и Алонсо. В 22-ата обиколка преднината му вече бе 6 секунди, докато Алонсо бе само на 0,9 сек. зад бившия си съотборник.

Следващата кола за сигурност се появи в 23-ата обиколка, след като Серхио Перес се завъртя на старт финалната права и се заби в мантинелите.

Рикиардо влезе за втора смяна на гумите, като същото направиха Маса и движещия се на границата на топ 10 Ботас. И докато австралиецът излезe отново с меките гуми, пилотите на Уилямс сложиха медиум. Рикиардо и Маса излязоха зад Хамилтън на шеста и седма позиция, докато начело застана Алонсо, следван от Верн, Розберг и Фетел.

Надпреварата бе подновена в 27-ия тур, като в челото не настъпиха размествания. Алонсо поведе пред Верн, Розберг, Фетел, Хамилтън, Рикиардо, Маса, Гутиерес, Райконен и Сутил.

Нещата не се промениха в продължение на няколко обиколки, като Алонсо успяваше да натрупва преднина отпред, докато болидите на Мерцедес и Ред Бул бяха спирани от Верн. Нещата обаче се промени в 33-ата обиколка, след като Розберг влезе за втори път в бокса. В същото време Фетел се завъртя на същото място както Серхио Перес, но успя да се отърве без проблеми.

След като Розберг и Фетел вече не бяха проблем за Хамилтън, той успя набързо да изпревари Верн от външната страна на четвърти завой. Гумите на французина бяха в края на живота си и той влезе в бокса.

Така след половината от дистанцията на състезанието Алонсо водеше пред Хамилтън, Рикиардо, Маса, Райконен, Бътън, Сутил и Магнусен. Розберг бе излязъл зад Ботас на десета позиция, а Фетел след като също спря в питлейна бе едва 13-и.

Бътън спря в 38-ия тур, а Розберг успя да се справи с Ботас. Така той вече бе осми, а в бокса очакваха неговия съотборник Хамилтън. Преди него обаче в бокса спря Алонсо, който излезе пети зад Райконен. Хамилтън влезе в питлейна за нови гуми в 40-ата обиколка. Англичанинът излезе на пета позиция зад Алонсо, но пред Розберг, който обаче бе с меки гуми за разлика от съотборника си.

Рикиардо отново поведе, а зад него се наредиха Маса, Райконен, Алонсо, Хамилтън, Розберг, Ботас, Малдонадо и Фетел.

Райконен влезе в бокса в 42-ата обиколка и излезе между Малдонадо и Фетел. Получи се интересна борба между колите на Ферари и Ред Бул, като макар и агресивно, Райконен успя да запази позицията си спрямо Фетел. Меките гуми на финландеца скоро достигнаха работна температура и той успя да изпревари Малдонадо, който скоро влезе за смяна на гуми.

Рикиардо получи обезпокоителни сведения за своята задвижваща система, но въпреки това продължаваше да води с близо 16 сек. пред Алонсо. Хамилтън бе на две секунди зад испанеца, а Розберг от своя страна бе едва на 1 сек. зад съотборника си. Ботас и Маса бяха пети и шести със сериозно изоставане, а близо до бразилеца пък бе Райконен, повел с 5 сек. пред Фетел.

Двайсет обиколки преди края Хамилтън бе помолен да пропусне Розберг, за когото се очакваше още едно спиране, докато англичанинът щеше да кара с медиум сместа до края. Хамилтън обаче отговори, че няма да намали скоростта си и ще пропусне съотборника си само ако той го доближи достатъчно. Нещо, което изглеждаше трудно на този момент.

Рикиардо влезе в бокса в 55-ия тур за последна смяна и Алонсо поведе пред Хамилтън и Розберг. Рикиардо бе четвърти, следван от Ботас, Маса, Райконен и Фетел. След като не бе пропуснат Розберг мина за последно през питлейна в 57-ия тур и излезе между Райконен и Фетел на седма позиция.

С новите гуми пък Рикиардо летеше и започна да се доближава до Хамилтън.

Отзад Ботас влезе в бокса за смяна на гуми, а Розберг рисковано успя да се справи с Райконен и да се нареди пети зад Маса. Отпред пък Хамилтън намаляваше преднината на Алонсо, който бе с износени меки гуми, а Рикиардо бързо се доближаваше до Хамилтън с почти секунда на обиколка.

Още в следващата обиколка Розберг изпревари и Маса, и излезе на четвърта позиция. Отпред пък тримата в челото бяха в едва една секунда, което обещаваше интригуваща борба в края.

Рикиардо опита да изпревари Хамилтън на втори завой, но не успя да вземе превес. Борбата между двамата обаче позволи на Алонсо да отдъхне за секунда. Розберг пък се приближаваше с големи крачки, правещ по две секунди на обиколка, благодарение на новите си гуми и чистата писта.

При втория си опит в 67-ата обиколка Рикиардо успя да изпревари Хамилтън и да се втурне след Алонсо. Обиколка по-късно австралиецът се справи без особени проблеми с пилота на Ферари в първи завой и се запъти към втората си победа във Формула 1. Зад него пък Алонсо и Хамилтън водеха борба за второто място, а Розберг бе вече едва на секунда зад съотборника си. Въпреки че гумите на Алонсо вече бяха почти в края на живота си, все пак испанецът успя да удържи второто място в оставащите две обиколки, а Хамилтън зае третото място.

Така за втори път след надпреварата в Канада Рикиардо успя да разчупи статуквото и да се качи на най-високото място на подиума. Борбата за титлата при пилотите пък продължава да е изключително оспорвана като след днешното състезание Розберг води с 11 точки пред Хамилтън. Рикиардо пък е трети на 60 точки зад Хамилтън.

При конструкторите Мерцедес води с 393 точки, Ред Бул пък е на второ място с 219 т.

Следващото състезание е в края на месец август в Белгия, а пилотите ще имат възможност да си починат по време на лятната пауза.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2928 -: Юли 27, 2014, 07:49:48 pm »

Алонсо: Второто място определено е приятна изненада



След едно доста хаотично състезание Фернандо Алонсо успя да спечели второто място в Гран при на Унгария, въпреки че стартира едва от пета позиция. В края на надпреварата с почти унищожени гуми испанският пилот на Ферари успя да задържи зад себе си Люис Хамилтън и за втори път през тази година да се качи на подиума.

„Супер, супер, нямам думи след подобно състезание“, викаше по радио връзката със своя пилот рейс инженерът на Алонсо, Андреа Стела. Емоциите на испанеца също бяха ясно видими на церемонията по награждаването.

„Разбира се, че съм много доволен“, радваше се Алонсо на подиума. „Преживяхме един труден уикенд и като цяло труден сезон до този момент. Да се кача тук е чудесна изненада. Днес рискувахме доста и се опитахме дори да се бори за победата. Бяхме близо до това да я спечелим и аз съм горд от отбора и работата, която свършихме. Изключително съм щастлив. Днес имаше много неща, които ни затрудниха. Използвахме предоставилия ни се шанс, защото през тази година ни трябват хаотични, луди състезания, за да успеем да се качим на подиума.“

Първият подиум за Алонсо бе в началото на годината в Китай.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2929 -: Юли 27, 2014, 07:55:06 pm »

Рикиардо: Чувството след втората победа е толкова хубаво, колкото и след първата



За втори път през този сезон Даниел Рикиардо успява да наруши доминацията на Мерцедес и да спечели своята втора победа в Гран при.

„Чувството след втората победа е толкова удовлетворяващо, колкото и след първата“, заяви Рикиардо на подиума. „Първата кола за сигурност определено ни направи услуга, при втората обаче нещата не стояха точно така. В крайна сметка обаче хубавото е, че всичко завърши добре, а изпреварванията определено ми доставиха удоволствие. Беше ни пределно ясно, че трябва бързо да изпреварим колите пред нас и с помощта на DRS всичко се получи. Знаехме, че това ще е единственият ни шанс. Използвах го и рискът определено си струваше."

„Днес вечерта със сигурност ще празнуваме, а после ще се наслаждавам на почивката. След нея се надявам да продължим така, както в първата половина от сезона. Искам да използвам момента да благодаря на целия отбор. Това бяха невероятни шест месеца, в които те ме улесниха изключително много в правенето на крачки нагоре. Двете победи пък бяха феноменални.“

„Това, което той направи бе невероятно“, заяви и тим шефът Кристиян Хорнер пред Sky Sports F1. „При първия стоп той постави основата на този успех, а това бе много важно. После имахме малшанс с втората кола за сигурност, но Даниел не се предаде. Невероятен успех. Казват, че тук е трудно да се изпреварва, и днес станахме свидетели на чудесни маневри. Чудесно състезание, в което всички състезатели дадоха максимума от себе си.“

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2930 -: Юли 27, 2014, 07:56:41 pm »

Хамилтън: Минимизирахме щетите



Люис Хамилтън трябваше да стартира от питлейна в Гран при на Унгария. В края на надпреварата обаче той бе на второ място зад Фернандо Алонсо, въпреки завъртане в първия завой и след излизането на две коли за сигурност на пистата.

Вместо да успее да изпревари съперника си обаче Хамилтън бе прескочен от Даниел Рикиардо, който се възползва по чудесен начин от своите по-нови гуми. Само обиколка по-късно пък австралиецът застана начело, а Хамилтън бе подгонен за втори път от Розберг. В крайна сметка англичанинът успя да задържи третата позиция и което бе по-важно съотборника си зад себе си.

„Един доста шантав уикенд“, заяви Хамилтън след надпреварата. „Искам да благодаря на екипа за чудесната стратегия и добрата работа при спиранията в бокса. Можеше да се представим още по-добре, но трябва да сме доволни, че минимизирахме щетите. В първата обиколка спирачките ми просто не бяха загрели и гумите ми блокираха в първи завой. Радостното бе, че колата не претърпя сериозни щети.“

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2931 -: Юли 27, 2014, 07:59:25 pm »

Фетел със сърказъм: Получи ни се чудесно



Нещата през този сезон просто не се получават за Себастиян Фетел. Въпреки показаната скорост през целия уикенд, днес германският пилот на Ред Бул трябваше да се задоволи със седмото място, докато неговият съотборник успя да спечели втора победа. Фетел бе определено разочарован след края на състезанието, от една страна от момента в който излезе първата кола за сигурност, а от друга от собствените си грешки и грешките на отбора.

„При рестарта нещата ни се получиха чудесно“, обясни със сарказъм Фетел. „Казаха ми да използвам мапинг, при който се оказа, че не зареждаме батериите и нямам ток. Разполагах само с мощността на двигателя, която разбира се е невероятна и ми позволи да загубя само две позиции. После дойде моята грешка. Дадох по-рано газ при излизането от завоя, за да не позволя на Мерцедес-а да се залепи зад мен. И всичко свърши… Може би без него (завъртането – б.а.) вероятно щях да съм с позиция по-напред. Проблемите започнаха в началото, когато за малко изпуснахме питлейна при излизането на колата за сигурност. Даниел пък успя да влезе като един от първите в бокса. Тъй като колата за сигурност ни чакаше на първия завой и ни забави, това бе доста неприятно за първите четири коли.“

„Себастиян имаше малшанс днес, но също така и късмет. След като стъпи с едното колело извън пистата и се завъртя, големият шанс бе че не се заби в стената“, призна и тим шефът Кристиян Хорнер. „Но и той успя да овладее колата в последния момент. За съжаление това завъртане обаче съсипа гумите му и повлия на стратегията му. В края обаче показа изключителна воля в борбата си срещу Ботас, който бе с по-нови гуми и с повече скорост на правата.
Днес нещата просто зависеха от това да си в правилното време на правилното място. В първата част на състезанието се видя, че когато късметът не е с теб, дори и на пилотите на Мерцедес бе трудно да минат напред. А когато за тях е трудно, представете си колко трудно е за нас.
Като цяло първата половина от сезона бе много тежка за Себастиян, който имаше и много малшанс. Сигурен съм обаче, че той ще се завърне с трясък. Мисля, че за всички нас паузата идва навреме, защото преживяхме трудни моменти.“

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2932 -: Юли 27, 2014, 08:00:52 pm »

Розберг: Излизането на колата за сигурност бе в най-неподходящия момент



След вчерашния си триумф в квалификацията, днес Нико Розберг преживя истинско разочарование. След като без проблеми поведе и натрупа впечатляваща преднина, излизането на колата за сигурност заради катастрофата на Ериксон определено обърка състезанието му. В крайна сметка той успя да завърши на четвърто място, само на позиция зад Хамилтън и продължава да води с 11 точки в класирането.

„Определено имах малшанс при излизането на колата за сигурност, която се появи в най-неприятния момент“, призна Розберг, който след първия си стоп излезе назад и в борбата с конкурентите си от Ред Бул, Ферари и Торо Росо прегря спирачките си. В последствие пък въпреки че бе с различна стратегия, Розберг не бе пропуснат от съотборника си Хамилтън, въпреки наставленията от бокса.

„Не съм искал да кажат подобно нещо на Хамилтън. Обадиха ми се и ми казаха, че са го предупредили да ме пропусне. Той не го направи. Няма смисъл да го коментираме в момента, ще обсъдим ситуацията в отбора.“

След като не бе пропуснат от Хамилтън, който с по-твърдите си гуми го възпираше, Розберг влезе в бокса за последния си стоп и с новите меки гуми се хвърли да гони съперниците си. След като прескочи Райконен и Маса и стопи изоставане от 20 секунди обаче в края той не успя да спечели място на подиума.

„Не успях да изпреваря Люис, което ме нервира доста“, призна Розберг. „Дадох всичко от себе си в края и съм разочарован, защото имаше шанс да го изпреваря, но в края просто гумите бяха на лимита.“

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2933 -: Юли 28, 2014, 04:16:01 am »

Временно класиране след Гран при на Унгария

При пилотите:

1. Нико Розберг 202
2. Люис Хамилтън 191
3. Даниел Рикиардо 131
4. Фернандо Алонсо 115
5. Валтери Ботас 95
6. Себастиан Фетел 88
7. Нико Хюлкенберг 69
8. Дженсън Бътън 60
9. Фелипе Маса 40
10. Кевин Магнусен 37
11. Серхио Перес 29
12. Кими Райконен 27
13. Жан-Ерик Верн 11
14. Ромейн Грожан 8
15. Данил Квят 6
16. Жул Бианки 2

При конструкторите:

1. Мерцедес 393
2. Ред Бул 219
3. Ферари 142
4. Уилямс 135
5. Форс Индия 98
6. Макларън 97
7. Торо Росо 17
8. Лотус 8
9. Маруся 2

                                                                       по данни от clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2934 -: Юли 28, 2014, 07:54:21 pm »

Верн: Ясно ми бе, че не мога да се задържа втори, но беше страхотно – макар и за малко



Жан-Ерик Верн направо страхотно състезание в нелеките условия по време на Гран при на Унгария. Френският пилот на Торо Росо взе точки, макар и само две.

- Много съм доволен от уикенда ни като цяло. Смятам, че беше наистина добър – сподели Верн след финала. – В самото състезание отборът свърши фантастична работа, като ме извика точно след колата за сигурност. Всичко се получи. Беше чудесна надпревара, беше наистина хубаво да съм известно време втори. Знаех, че темпото ми не е достатъчно добро, за да се задържа с другите до края, но моментът беше велик. Ясно е, че ми се щеше да завърша на по-добра позиция, да взема повече точки. Все още трябва да подобрим представянето на болида си. Уверен съм, че стъпка по стъпка нещата ще се подредят, така че съм положително настроен за втората част от сезона.

Съотборникът му Данил Квят този път нямаше късмет. Руснакът призна, че е изкарал трудна надпревара:

- Не знам какво стана на старта, никога преди не се е случвало. Двигателят просто изгасна и бях принуден да тръгна от питлейна. Първата половина на състезанието не бе толкова лоша. Опитах се да настигна болидите пред мен, но изпреварването бе трудно. Освен това бе сложно да се грижа за гумите, особено вървейки след други коли. Жалко, тъй като можеше да завършим първата част от сезона на наистина добро ниво. Сигурен съм, че можем да обърнем ситуацията за следващия старт.

Шефът на тима Франц Тост допълни, че екипът ще проведе пълно разследване, за да не допусне в бъдеще подобно нещо като проблема на Квят на старта.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2935 -: Юли 28, 2014, 07:56:34 pm »

Уилямс приеха пето и осмо място като приличен резултат



Пети и осми завършиха в Гран при на Унгария пилотите на Уилямс Фелипе Маса и Валтери Ботас. Отборът се върна на четвърта позиция в класирането при конструкторите с актив от 135 точки – 7 точки по-малко от Ферари.

- Напоследък свикнахме да се борим за подиуми, така че последното състезание определено бе различно – сподели шефът на отдела за представяне Роб Смедли. – Темпото на колите ни не бе фантастично, но го приемаме на толкова тясна писта. Направихме каквото можахме. И двата болида стигнаха финала, при това в точките. Увеличихме разликата спрямо Макларън и Форс Индия в шампионата. Доволни сме от четвъртото място при конструкторите, а и ни предстоят някои чудесни стартови – ще се върнем, нетърпеливи за още подиуми на Спа и Монца.

Маса сподели, че състезанието е било трудно за него и изпълнено с множество събития.

- Имахме много битки и беше трудно да се задържиш на пистата. Поехме известни рискове с гумите при спиранията в бокса, но в крайна сметка постигнахме приличен резултат. Сега гледаме към втората част от сезона, когато съм сигурен, че ще вземем много повече точки, отколкото досега – обясни бразилецът.

Ботас призна, че след три поредни подиума осмо място не е особено удовлетворяващо. И той обаче отчете, че поне трупа актив за тима, както и че предстоят още доста стартове:

- Можехме да извлечем и повече от надпреварата в Унгария, но нямахме късмет със сейфти кара, заради който от втори отидох десети. Трябва да анализираме станалото и да се съсредоточим върху следващото състезание. Предстоят ни още много добри моменти, ставаме все по-силни.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2936 -: Юли 28, 2014, 07:58:50 pm »

В Мерцедес обмислят да махнат заповедите към пилотите си



В Мерцедес обмислят дали да оставят пилотите си Нико Розберг и Люис Хамилтън да се състезават абсолютно свободно след случилото се в Гран при на Унгария. Според изпълнителния директор (бизнес) на тима Тото Волф екипът върви уверено към титлата при конструкторите. При това положение, смята той, е най-добре отсега нататък на съотборниците да им да бъде позволено да се състезават свободно.

- Това е една от идеите, които обмисляме. Може би сега ситуацията е различна в сравнение с тази от началото на сезона. В момента имаме аванс от 170 точки в шампионата при конструкторите. Понастоящем като че ли може малко да се поотпуснем, в съгласие и с двамата – обясни Волф.

Хамилтън не спази нареждане от питуола да пусне Розберг в надпреварата на Хунгароринг, което отново нагнети напрежението в тима. След това председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда заяви, че заповедта била грешка:

- Мерцедес свикна да е начело в шампионата и пилотите ни да се състезават един срещу друг. Това състезание обаче бе напълно различно с колата за сигурност в началото и мократа писта. Във всяка една минута трябваше да се взима някакво различно решение. В тази стресова ситуация на Люис бе казано да пусне Нико, защото е с по-меки гуми. Люис поясни, че ако Нико бе в DRS-позиция – на секунда зад него, със сигурност щеше да го пропусне. Но Нико така и не го приближи на токова. Ето защо разбирам репликата на Люис: „Защо да спирам по средата на пистата, за да мине съотборника ми?” Той се бори за шампионата. От моя гледна точка Хамилтън бе прав. Обаждането дойде в паниката, в опит да наваксаме загубеното.

На въпрос какво щеше да стори той самият, ако получи подобно нареждане, Лауда заяви:
- Даже нямаше да отговоря.

Самият Хамилтън заяви, че е шокиран от нареждането и че всъщност е натискал толкова, колкото и съекипникът му.
- Ако го бях пуснал, щеше да ме бие. Щях да загубя точки спрямо него. Карахме в едно и също състезание. Само защото той е с едно спиране повече в бокса, не означава, че сме в различни надпревари. Той щеше да получи възможност да дръпне напред. После помислих, че ще се върне и ще ме изпревари. Бях много, много шокиран, когато отборът ме помоли да се дръпна. Нико не се доближи достатъчно. Нямаше как да намаля без да загубя спрямо Фернандо [Алонсо] или Даниел [Рикиардо]. Така че беше малко странно – заяви англичанинът. – Не съм съвсем сигурен каква е била ситуацията (на питуола). Ще говоря с всички, сигурен съм, че са го направили заради правилните причини. За себе си смятам, че взех точното решение.

След Гран при на Унгария идва лятната почивка във Формула 1 – следващият старт (в Белгия) е чак в края на август. Волф ще разговаря и с двамата състезатели по време на ваканцията. Той смята, както спомена и по-рано през сезона, че с течение на състезанията двубоят между Розберг и Хамилтън ще се ожесточава, тъй като с напредване на надпреварите резултатите стават все по-важни.

- Колкото повече напредва сезонът, толкова по-напрегната става ситуацията, толкова по-трудно е да победиш съотборника си. Лесно е в началото на годината да кажеш – ето, това са правилата и така ще вървят нещата. Сега е ясно, че тези двама пилоти се борят за титлата. Може би стигнахме до момента, в който предварително постановеното вече не работи, защото не можем да искаме от който и да е от пилотите ни да се откаже от позицията си или да застраши състезанието и шансовете си в първенството за благото на отбора – допълни Волф.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2937 -: Юли 28, 2014, 08:00:16 pm »

Форс Индия за първи път този сезон не записа точки в състезание



Гран при на Унгария се оказа първият старт за 2014 г., в който тимът на Форс Индия не взе никакъв актив. Пилотите на екипа Нико Хюлкенберг и Серхио Перес не завършиха в състезанието на пистата близо до Будапеща, като на всичкото отгоре се удариха помежду си. Инцидентът доведе до отпадането на Нико.

- Не беше най-добрият ни ден – призна немският пилот. – Пистата изсъхваше и бях доста близо до Серхио, когато с него се ударихме в последния завой. Той премина по доста по-широка траектория от там в предходния тур. Опитах да го изпреваря от вътрешната страна, но той стесни кривата, а аз не можех да спра маневрата. Блъснахме се, предното ми крило се строши и отидох право в бариерата. Беше моя грешка и се извиних на тима. Особено разочароващо е, като се има предвид какъв потенциал имахме за състезанието. Но това, предполагам, бе просто един от не толкова добрите ни дни.

Перес също бе разочарован да приключи по такъв начин уикенда, точно когато изглеждаше като че ли може да вземе доста точки:

- Излязох по-настрани на бордюра в последния завой, изтървах задната част и това беше – отидох в стената. Беше ужасно нещастен край на надпреварата. Съжалявам за отбора, който заслужаваше точки. Условията бяха много сложни. Пистата изсъхваше и се подобряваше, което те кара да натиснеш до лимита. Но бяха останали някои мокри места, където можеше да излетиш. Ще отсеем позитивното от уикенда и ще се върнем в точките следващия старт.

Шефът и съсобственик на екипа Виджай Маля заяви, че е жалко да приключат първата част от сезона така, но все пак това не бива да отклонява вниманието от страхотно представяне на Форс Индия досега.

- Това е първото състезание през 2014 г., в което не взимаме точки. Оставаме пети в шампионата (при конструкторите), въпреки изтърваната възможност. Освен това за Формула 1 като цяло бе фантастично да видим толкова битки гума до гума, страхотно шоу за феновете. Сега излизаме във ваканция, за да се прегрупираме и да се върнем още по-силни в Белгия - заяви Маля.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2938 -: Юли 28, 2014, 08:01:30 pm »

Бътън: Мислехме, че ще пак ще завали. За съжаление, само ние мислехме така



Макларън допуснаха грешка по време на Гран при на Унгария, признаха от британския тим след финала на 11-ия кръг от тазгодишния световен шампионат на Формула 1.

- Работихме упорито, за да извлечем максимума от сложните условия в началото на състезанието, но нещата не се получиха. Взехме грешно решение, но в подобна, променяща се постоянно ситуация, такива неща се случват понякога. Взимаме си поука и продължаваме напред – коментира рейсинг директорът Ерик Булие.

Дженсън Бътън и Кевин Магнусен финишираха десети и 12-ти в състезанието. Английският пилот сподели, че е доволен от вълнуващата надпревари заради феновете, но следобедът било труден за него.

- Не взехме правилните решения. Първите обиколки, в дъжда бяха страхотни. Стигнах пета позиция, което – като за нас – не е никак зле. Но от там нататък всичко се срина. Пистата започна да изсъхва, ние мислехме, че ще пак ще завали. За съжаление, само ние мислехме така. Смятам, че иначе сторих всичко, както трябва. Но ние печелим като отбор и губим като отбор – коментира Дженсън.

Той допълни, че Макларън все пак постигна някои положителни резултати и се надява сега всички да презаредят батериите и да са готови за втората част от състезателната година.

Магнусен бе с ново шаси за състезанието след катастрофата си в квалификацията в събота. Датчанинът стартира от питлейна.

- Не мисля, че изгубих кой знае какво с интермедиите, като се има предвид откъде потеглих. Знам, че поехме риск, тъй като чакахме пак да завали, но според мен трябваше да постъпим така. Нещата едва ли щяха да са много по-различни, ако бяхме избрали различна стратегия. Но все пак трябва да седнем с инженерите и стратезите, за да обсъдим станалото. След преминаването на твърди гуми, нямахме необходимото темпо, за да се борим за точки. След такова състезание трябва да останем позитивно настроени, да прегледаме какво е необходимо да се подобри. Целият тим ще си почине и ще се върне по-силен от всякога. Искам да благодаря на всички за упоритата работа, дух и решимост през тези първи 11 старта. Можем да постигнем по-добри неща през втората половина от годината – убеден е Кевин.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 31.0 Firefox 31.0
Re:Формула 1
« Отговор #2939 -: Юли 28, 2014, 08:03:14 pm »

Екълстоун ще кани Бриаторе да подобрява шоуто в F1



Бърни Екълстоун ще покани Флавио Бриаторе да стане част от специализирана група, която да потърси начини за подобряване на шоуто във Формула 1. Управляващият търговските права на спорта проведе по време на уикенда за Гран при на Унгария среща с шефовете на отборите в F1. На нея са били обсъждани въпроси относно бъдещето, особено след като зрителите на пистата Хокенхайм броени дни по-рано бяха едва 52 000.

Именно на тази среща Бриаторе бил споменат като човек, който познава спорта и характеристиките му. Екълстоун приел с радост идеята за изненада на някои от тийм шефовете. Смята се, че той е предложил създаването на работна група, в която да има представители на няколко екипа (Ред Бул, Мерцедес, Ферари и Форс Индия) и да участват той самият и Бриаторе. Не е ясно как тя ще се вмести в настоящата Стратегическа група.

Бившият шеф на тима на Рено във Формула 1 бе изхвърлен от спорта заради уреждане на Гран при на Сингапур през 2008 г..

- Отборите се събират и обсъждат различни неща. Пилотите трябва да са героите. Необходимо е автомобилите да са на втори план. Нужен е по-голям достъп до състезателите, феновете да могат да се докоснат до тях. Найджъл Менсъл бе моят герой, докато растях. Смятам, че в днешния свят е важна да има повече и по-голям достъп до пилотите и малко повече поглед зад кулисите – коментира шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер пред Скай Спортс.

Една от идеите за подобряване на шоуто във Формула 1 е за баласт спрямо представянето на болидите, какъвто се ползва в различни шампионати за туристически автомобили. Тя била добре приета от шефовете на отбори като начин за известно изравняване на силите.

Екълстоун пък даде да се разбере, че не одобрява особено ограничаването на разходите. Според него тестовете трябва да са абсолютно свободни в бъдеще.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен