www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508893 пъти)

0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2970 -: Декември 20, 2014, 07:55:59 am »

Мерцедес няма да успее да поддържа дълго доминацията си, смята Смедли



Тимът на Мерцедес няма да успее да поддържа дълго доминацията си, смята отговарящият за представянето на писта шеф в Уилямс Роб Смедли.

Тимът от Гроув използва задвижващи системи на щутгартския концерн през изминалия сезон и в отделни надпревари скоростта на FW36 отстъпваше единствено на тази на F1 W05 Hybrid. Мерцедес спечели титлите и при пилотите, и при конструкторите през първата година, когато колите бяха с новите двигатели и системи. Уилямс пък преживя истински ренесанс и бе трети при отборите.

- Нищо не продължава вечно, дори когато един отбор има толкова голямо предимство. Ако погледнете каква бе разликата в Австралия и каква – в последното състезание за годината, то смятам, че ще отбележите развитието на нещата. Хората разбират как да развиват автомобилите си, как да направят по-добро шаси, да постигнат по-голяма хармония между задвижващата система и колата като цяло и постепенно доминацията полека лека се преодолява. От нас – останалите отбори – зависи как ще се случи това, независимо дали говорим за Уилямс или Ред Бул, или Ферари. Ние трябва да свършим по-добра работа от всеки друг – обясни Смедли.

Междувременно заместник-шефът на отбора Клер Уилямс каза, че целта на тима за догодина е много ясна: да се вземат победи.
- Смятам, че е напълно ясно какво искаме да постигнем през следващия сезон: да печелим надпревари. Според мен демонстрирахме, че сме намалили разликата спрямо Мерцедес през втората половина от сезона и не виждам причина, поради която да не продължим да го правим. Но това зависи и от действията на съперниците. Не знаем какво ще сторят Ферари, Ред Бул, не знаем какво ще стане с правилата за двигателите. Така че в момента нещата са леко неясни, но това е част от вълнението във Формула 1. Случилото се през 2014 г. бе невероятно за отбора ни – истинска магия. Гордея се безкрайно много с всички. Трансформацията бе изумителна – девети преди година, сега трети. Това вероятно е едно от най-големите възраждания в историята на автомобилния спорт. Можеше да се справим и по-добре, но в крайна сметка свършихме прекрасна работа – заяви тя.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2971 -: Декември 20, 2014, 08:01:38 am »

Хорнер за сезона на Ред Бул, Рикиардо, Квят и очакванията за 2015 г.



2014 г. наближава края си, приключи десетият сезон на Ред Бул. Време е за равносметка, която за тима от Милтън Кийнс прави шефът на отбора Кристиан Хорнер.

за сезона:

- Промените, срещу които се изправихме преди сезона, бяха астрономически като размер. Без каквото и да е съмнение изкарахме най-лошата си предсезонна зима, нямахме никаква издръжливост и конкурентоспособност. Но обратът, дошъл навреме дори за Гран при на Австралия, и чистото усилие на целия отбор през останалата част от сезона, бяха невероятни.

за сезона на Даниел Рикиардо:

- Според мен, честно казано, Даниел е сензацията на годината. Начинът, по който се състезава, битките гума до гума, скоростта му, поведението в автомобила – той все едно винаги е бил на толкова високо ниво. Смятам, че надхвърли всички очаквания, включително неговите собствени.

за другите големи изненади на сезона:

- Очевидната е представянето на задвижващата система на Мерцедес, което бе крайно впечатляващо. Те бяха свършили изумителна работа, за да имат толкова изпипан цялостен пакет. Другата изненада бе Дани Квят – спечели GP3 шампионата миналата година, на практика нямаше предсезонни тестове заради проблемите на задвижващата система на Рено, а след това бе фантастичен.

за последните 10 сезона и любимите му три момента от това десетилетие надпревари:

- Първата ни Гран при, когато Дейвид Култард завърши четвърти. Беше голям момент за отбора, тъй като тъкмо бяхме дошли във Формула 1 и се установявахме. Първата победа, която бе и двойна – в Китай през 2009 г.. Първите ни титли при пилотите и конструкторите, взети в Абу Даби (през 2010 г.) въпреки всички очаквания, успехът на Себастиан [Фетел] и фактът, че Дитрих Матешиц, който ходи на много малко състезания, всъщност бе там и стана свидетел на всичко това. Онзи ден бе фантастичен.

за това какво можем да очакваме от Формула 1 през 2016 г.:

- От гледна точка на правилата няма да се променят много неща. От отборите зависи да се постараят да догонят Мерцедес, а ние имаме много работа с Рено, за да намалим разликата. Хората от Мерцедес също няма да стоят на едно място. Имаме прекрасна нова комбинация пилоти догодина, като в лицата на Рикиардо и Квят виждаме вълнуваща динамика, както и че те ще се притискат сериозно един друг. Ще видим Себастиян в червено, което ще е различно и странно, поне за първите няколко надпревари. Смятам, че ни очаква фантастичен сезон. Фернандо Алонсо отиде в Макларън... отново. Според мен ще е сезон на промени.

за връщането на Хонда във Формула 1 догодина:

- Страхотно е да приветстваме Хонда обратно, те ще се справят страхотно и са качествена компания. Имат невероятна история и съм сигурен, че ще се състезават силно.

за решението Квят да е титуляр в Ред Бул през 2015 г.:

- Начинът, по който той се представи през изминалата година, бе феноменален, бе много бърз. Смятам, че истинската ни увереност дойде от резултатите на Даниел. След като му дадохме възможност, се окуражихме да инвестираме в младостта. Ето защо взехме Дани Квят. Познавам го откакто е част от младежкия екип на Ред Бул, кара за тима ни в GP3 (където спечели титлата), а възстановяването му през втората половина на сезона бе наистина впечатляващо.

за малко почивка по Коледа:

- Е, (работата за) следващата година изглежда вече започна, така че бе хубаво да си починем малко около коледното ни парти. Всички се поотпуснаха, беше чудесен купон. Но никога не сме били по-съсредоточени с цел създаването на силен болид за догодина, така че ще сме в почивка ден-два около самата Коледа, но фабриката ще продължи да работи през цялото време. Пътуващите членове на екипа все пак ще получат заслужена почивка.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2972 -: Декември 20, 2014, 08:04:13 am »

Пърформанс инженерът на Хамилтън Джок Клиър отива във Ферари?



Пърформанс инженерът на Люис Хамилтън Джок Клиър ще напусне Мерцедес, за да се присъедини към Ферари, твърдят немски медии. Това е първата новина от няколко дни насам за ново попълнение в екипа на Скудерията, от който вече бяха освободени доста хора. Клиър работи от десетилетия във Формула 1. Първо е в Уилямс като рейс инженер на Жак Вилньов, след това отива в Бритиш Американ Рейсинг, който по-късно се превърна в Хонда, Браун Гран при и накрая в Мерцедес. Информацията не е подтвърдена официално, както и присъединяването на Боб Бел. За бившия технически директор на Мерцедес се смята, че ще започне работа в Маранело през март следващата година.

Междувременно италианските медии спрягат името на Нийл Мартин за следващия специалист, който ще бъде освободен от Скудерията. Той оглавява отдела за състезателни стратегии. През последните два дни бе потвърдено напускането на Пат Фрай (инженер директор), Никола Томбазис (главен конструктор) и Хирохиде Хамашима (специалист по работата на колата с гумите).

42-годишният Мартин е сред създателите на съвременния модел за симулация и избор на състезателни стратегии. Той започва да работи по компютърен модел за оценка рисковете на стоковия пазар през 90-те година на ХХ век, когато учи финанси. Като страстен фен на Формула 1 обаче, преобразува софтуер така, че да планира стратегии. Мартин го демонстрира на Макларън и е моментално нает от Мартин Уитмарш. Работи (заедно с Фрай) в тима от Уокинг до края на 2005 г., след което отива в Ред Бул. След провала на Ферари през 2010 г. в Абу Даби Фрай привлича специалиста в Маранело, където е и досега.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2973 -: Декември 20, 2014, 08:06:35 am »

Екълстоун и Ди Монтедземоло се върнаха в борда на F1



Бърни Екълстоун бе върнат начело на борда на Formula One Group от CVC Кепитъл Партнърс. 84-годишният англичанин напусна редица постове, когато срещу него бе заведено дело за даване на подкуп в Мюнхен (Германия). Сега той отново става главен изпълнителен директор. През август Екълстоун плати 100 милиона долара и процесът срещу него бе прекратен. Досието му остана чисто.

- Случващото се изглежда става, защото CVC не могат да намерят желаещ да стане председател. Ситуацията е странна, тъй като частен инвестиционен фонд се доверява на 84-годишен човек и няма план за негов наследник, но явно се надяват той да доживее до 100 и да им даде възможност да продължат да си дават огромни дивиденти през идващите години – бе част от коментара на известния журналист Джо Сейуърд.

CVC обяви и още две назначения. Лука ди Монтедземоло се връща като директор, но без изпълнителни функции (non-executive). Той заемаше такъв пост преди в качеството си на президент на Ферари. Маркизът напусна компанията от Маранело, след като я оглавяваше в продължение на 23 години.

Другото назначение в борда е Пол Уолш. Бившият шеф бе спряган за евентуален нов председател на F1, но се отказа от този пост преди още кандидатурата му да се превърне реалност. Той също ще е директор без изпълнителни функции. Петер Брабек-Летмат остава председател на борда.

Ди Монтедземоло и Уолш встъпват в длъжност от 1 януари 2015 г.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2974 -: Декември 20, 2014, 06:46:58 pm »

Верн стана развоен пилот на Ферари



Жан-Ерик Верн се присъединява към Ферари като тест и развоен пилот, а Педро де ла Роса си тръгва от Маранело в край на годината. Френският пилот загуби титулярното си място в Торо Росо, където предпочетоха дебютантите Макс Верстапен и Карлос Сайнц. Като част от екипа на Скудерията той все пак ще остане близо до Формула 1, а основната част от работата му ще е в симулатора.

Така пилотският състав на Ферари за 2015 г. се оформи окончателно. Титуляри са Кими Райконен и Себастиан Фетел, трети и тест състезател е Естебан Гутиерес, развоен пилот – Верн, а Марк Жене и Давиде Ригон са тест пилоти.

- От името на целия отбор приветствам Жан-Ерик и съм сигурен, че той ще има важен принос за развойната ни работа в симулатора – заяви шефът на отбора Маурицио Аривабене. – Той ще работи по важни аспекти – подобрение в различни области, подсилване на една вече силна група от талантливи професионалисти.

Самият Верн заяви, че за него е чест да стане част от семейството на Ферари и продължи:
- Целта е една и тя е да помогнем на Скудерията да се върне на най-високото стъпало на подиума. След две години работа в симулатор за топ F1 тим и три години с Торо Росо, опитът ми ще е полезен в екипа, който се старае да се върне на челни позиции. Нямам търпение да изпълня мечтата си да съм част от Ферари и тифозите да следват всяка стъпка от пътя ни.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2975 -: Декември 21, 2014, 06:17:52 pm »



Рон Денис: Макларън трябва да доминира с Хонда

"Но това няма да стане бързо"

Рон Денис предупреди, че няма да се задоволи само с няколко Гран при победи, а иска Макларън да доминира във Формула 1 с новите двигатели Хонда както през 1988 година. Тогава Макларън спечелиха 15 от 16-те състезания през сезона с Аертон Сена и Ален Прост зад волана. През 2014 Мерцедес постигнаха нещо подобно с 16-те си първи места и според Денис това е начинът, по който един отбор може да докаже, че е велик.

"Колата за сезон 1988 закъсняваше и времето за тестове беше ограничено, така че когато отидехме на "Имола" всички останали отбори ясно демонстрираха конкурентоспособността си. В трета обиколка за време колата вече беше със секунда по-бърза от тях, а те бяха тествали с дни и в края на сесията бяхме с две секунди по-бързи. Това, което постигнахме тогава, и което постигнаха нашите конкуренти Мерцедес тази година, е целта ни в бъдеще - искаме доминация. Помня, че в началото на 2014 казах, че сме тук, за да печелим състезания. Сега сигурно си мислите, че само си говорим и като използваме думи като "доминация" се подготвяме за голямо падение. Но доминацията не се постига веднага, иска време. Ние се стремим към нея, защото само така можеш да се разграничиш от тези, които просто печелят състезания. Да побеждаваш в надпревари е трудно, но доминацията е истинското предизвикателство", заяви директорът в Макларън.

Денис вярва, че средствата, които Хонда хвърлят за завръщането си във Ф1, ще гарантират успех, и определи съоръженията в базата в Сакура, Япония като "изключително зашеметяващи".

"От тези съоръжения си личи за каква отдаденост, отношение, фокус и желание за победа става дума. Всички тези черти се виждат и в инженерите от Макларън-Хонда. Чувствам се напълно уверен, че догодина наистина имаме шанс да постигнем целите си".

                                                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2976 -: Декември 30, 2014, 04:38:40 pm »

Маркионе: Изостанахме заради взети от други решения



Президентът на Ферари Серджо Маркионе заяви, че 2015 г. ще е трудна за тима от Маранело. Той допълни, че екипът е започнал да гради наново всичко твърде късно заради решения, взети от други хора.

- Подновихме всичко. Започваме отново отначало. Страхувам се, че стартът е късен заради решения, взети от други хора. Така че 2015-та ще е трудна година, ще ни постави на изпитание. Има изоставане, което ще ни принуди да догонваме цял сезон. Сезон на реконструиране. Трябва да дадем на добрите хора с идеи шанс да изразят себе си, знаейки, че разполагат с достатъчно пространство да го сторят, и че гърбът им е защитен. Допуснахме твърде много грешки. [Маурицио] Аривабене например е третият шеф на отбора в рамките на една година. Екипът не е лесен за управление, но съм се справял с доста сложни организации преди и трябва да сме много ясни: трябва да има усещане за принадлежност и вяра, че сме в състояние да се справим добре през 2015-та. Говорейки с оглед именно на този си опит, ще кажа, че промяната на хората във водещи роли може да помогне много на един бизнес. Но това е един огромен експеримент в рамките на нашата „концепция за приемственост” – обясни Маркионе.

Новият шеф на тима Аривабене провежда интензивни промени в екипа, от който вече си тръгнаха редица хора.

- Поне 50% от представянето ми на предишни постове се преценяваше в края на годината според възможността ми да откривам таланти и да ги водя към развитие. Така трябва да е и сега – заяви той.

Бившият президент на Ферари Лука ди Монтедземоло обаче не прие леко думите на Маркионе, които нарече „неоснователни и неоправдани обвинения".

- Не възнамерявах да подклаждам този спор заради дълбоката ми любов към Ферари и уважението към всички онези, които работят там сега, които са го правили преди и са печелили с компанията и на пазарите, и на пистите – заяви маркизът пред агенция АНСА. През последните седмици обаче слушах неоснователни и понякога неоправдани обвинения. Не искам да се поддавам на подобни провокации. Спортните успехи – повече, отколкото на всеки друг отбор, силата и престижът на марката по света, финансовите резултати, които бяха основополагащи за FCA (Fiat Chrysler Automobiles) и през изминалата година бяха най-добрите в историята на компанията и говорят сами за себе си. Вярвам, че Коледа ще успокои духовете и ще подобри преценката.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2977 -: Декември 30, 2014, 04:40:51 pm »

Грожан очаква Рено да подобрят задвижващата си система



Ромейн Грожан очаква Рено да подобри задвижващата си система за следващия сезон във Формула 1. Френският пилот, който и догодина ще кара за екипа на Лотус, каза още, че автомобилният производител е „объркал нещата” с двигателя през изминалия сезон.

Рено имаше особено трудна 2014-та година, след като изостана в развитието на задвижващата система заради битката в шампионата през предходния сезон. По време на предсезонните тестове Ред Бул не успя да направи нормална подготовка. Лотус пропусна първите изпитания, а след това се наложи да догонва, което се отрази на цялостното представяне през годината. За 2015-та тимът от Енстън вече ще използва задвижващи системи на Мерцедес, но Грожан е убеден, че Рено ще се справи с предизвикателството.

- Те ще подобрят ситуацията. Винаги са можели да правят добри мотори. Тази година объркаха нещата. Двигателят не бе добър от началото на годината, но те подобриха, каквото можаха. Всички трябваше да се трудят упорито, но Мерцедес бяха свършили наистина изумителна работа, като те имат какво още да направят, а останалите ще продължат да ги гонят – обясни Грожан.

Според него Лотус трябва по време на първите тестове през 2015 г. да достигнат ниво на разбиране на болида и новата си задвижваща система, каквото са имали за Е22 през август тази година:
- Трябва да сме наясно какво прави автомобилът, какви са характеристиките му и веднага да знаем къде може да има подобрения. През изминалата година това не ни бе ясно. В някакъв момент разбрахме, че охлаждането не е добро. Изкарахме много време в оправянето му, след което пък аеродинамичният тунел не показваше какви проблеми имаме... Сега знаем, че можем да разберем колата много по-бързо и върху кои области да се фокусираме от самото начало.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2978 -: Декември 30, 2014, 04:42:43 pm »

Квят: В началото имаше песимистично настроени хора спрямо мен, но се получи



Данил Квят смята, че се е справил достатъчно добре през дебютния си сезон във Формула 1, въпреки някои съмнения в началото относно възможностите му. Той обра куп награди за новак на годината в Гран при.

Дебатът нужна ли е минимална възраст за получаването на суперлиценз бе възобновен, след като Торо Росо подписа договор за 2015 г. с Макс Верстапен. Холандецът бе на 16, когато подписа контракта, а догодина в Мелбърн ще стане най-младият състезател, дебютирал във Формула 1 – на 17 години и няколко месеца. ФИА промени изискванията за суперлиценз, като сложи минимална възрастова граница от 18 години и ще изисква наличие на валидна шофьорска книжка.

Самият Квят пък, който е на 20, дойде в Гран при директно от GP3. Той ще е пилот на Ред Бул през следващия сезон.

- Мога да говоря за себе си и да споделя, че за мен всичко се разви доста добре – обясни Квят пред Аутоспорт. – В началото хората бяха доста песимистично настроени относно възможностите ми, но всичко се получи. Никога не съм се състезавал с Макс, тъй като бе твърде млад, за да караме заедно, но в крайна сметка той ще е на 17, когато стартира (в F1). В началото със сигурност нямаше да имам нищо против няколкостотин километра тестове, както са правели други пилоти. Стартът не става по-лесен (от липсата на тренировките), но пък ситуацията е една и съща за всички – или притежаваш нужното, или не. Аз лично нямах някакви особени трудности. Нямаше нещо кой знае колко сложно за преодоляване.

През 2013 г. руснакът изоставаше в средата на GP3 шампионата с 51 точки, като в крайна сметка спечели с 30. Според Квят тази битка го е подготвила добре за F1:

- Подходът ми от GP3 проработи добре. Хората около мен го приеха нормално. Не се промених кой знае колко от септември миналата година досега. Просто имаше доизпипване на отделни неща, адаптиране към новите автомобил и хора наоколо. Ако се променяш непрекъснато, както и начина си на работа, един ден ще откриеш, че не е добре. Постоянството идва вследствие на това, че знаеш какво работи и какво не. Според мен най-важното бе, че останах честен и със себе си, и с другите.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2979 -: Декември 30, 2014, 04:45:21 pm »

Волф не вярвал в доминацията на Мерцедес през по-голямата част от сезон 2014



Спортният директор на Мерцедес Тото Волф не се почувствал комфортно в нито един момент от сезон 2014 г. във Формула 1, въпреки предимството на F1 W05 Hybrid спрямо болидите на съперниците. Той не вярвал в доминацията на екипа почти до края на състезателната година.

Пилотите на тима от Бракли Люис Хамилтън и Нико Розберг доминираха и в квалификациите (18 от 19), и в надпреварите (16 от 19). Въпреки това Волф се притеснявал постоянно, че съперниците ще настигнат Мерцедес.

- Аз съм песимист по характер. Чак по време на полета от Сузука към Европа, след катастрофата на Жул [Бианки], осъзнах за първи път, че автомобилът ни доминира – и че може би ще спечелим. Това не ми бе в ума през целия сезон. Не съм вярвал през цялото време, че ще ни е лесно – всъщност вярвах точно в обратното – обясни Волф пред Аутоспорт.

Австриецът обясни, че началото на сезона не предвещавало подобна доминация според неговите разбирания. Мерцедес спечели още първия старт, но Даниел Рикиардо стигна подиума (впоследствие бе дисквалифициран), след като Ред Бул имаха кошмарна предсезонна подготовка. Начинът, по който четирикратните шампиони преодоляха голяма част от изоставането си през зимата, притеснил Волф:

- В Мелбърн Рикиардо стана втори (преди да му вземат подиума), а почти нямаха тестове. Това бе напомняне, че не бива да сме самодоволни. Ето защо работехме състезание за състезание, стараехме се да подобрим представянето и ако погледнете назад към сезона, то за първи път един отбор всъщност увеличи преднината си през сезона вместо да загуби част от нея. Дори през 2009 г. разликата се стопи. Миналата година вървяхме чудесно някъде до около лятната пауза, а след това Себастиан Фетел взе девет победи. Този сезон се случи обратното. Аз лично, в моята работа на предишни постове, никога не съм се чувствал комфортно, докато нужното не бъде свършено. И не защото съм си го навил на пръста, просто така съм устроен. Не вярвам, че нещо е приключило преди реално да свърши. Това определено не прави живота ми по-лесен. Живея един ужасен ден след друг, но пък е силна характеристика винаги да очакваш най-лошото. Причината е, че в такъв случай внимаваш с очакванията и непрекъснато искаш повече от себе си, тъй като не вярваш, че стореното е достатъчно добро.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2980 -: Декември 30, 2014, 04:48:25 pm »

В интерес на F1 е правилата за двигателите да бъдат размразени, смята Булие



На съперниците на Мерцедес трябва да бъде позволено да работят по задвижващите си системи, за да намалят разликата спрямо световните шампиони за 2014 г.. Това е в най-добрите интереси на Формула 1, заяви рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие.

Ферари и Рено настояват от дълго време за промени в правилата, които биха им позволили да скъсят разликата спрямо Мерцедес. До споразумение обаче не се стигна, като спортният директор на щутгартския концерн Тото Волф изтъкна, че освобождаване работата на производителите би довела до ескалиране на разходите. Цените на агрегатите скочиха с пъти за 2014-та, а допълнително развитие би довело до още повече харчове, бе обяснението на австриеца.

Макларън пък започнаха да работят с Хонда след дълго сътрудничество с Мерцедес. Според Булие е особено важно правилата за двигателите да бъдат размразени, за да има конкуренция на ниво в спорта.

- Целта ни не е да сторим нещо, което глупаво да увеличи разходите. Но все пак това е съревнование и (би трябвало да) можем да променяме автомобилите толкова, колкото искаме. Смятам, че е редно двигателите да се замразяват, след като всеки производител е имал възможност да ги развие. Ако забраниш конкуренцията, то това би било срещу духа на спорта – обясни Булие.

Французинът се притеснява, че Мерцедес ще доминира и през следващите няколко години в Гран при, ако правилата останат в настоящия си вариант. В паузата между миналия и шампионата за 2015 г. производителите могат да променят/сменят до 48% от задвижващите си системи, но не е сигурно до каква степен това ще повлияе на съотношението на силите. Мерцедес доминира тотално през 2014-та, като Люис Хамилтън и Нико Розберг спечелиха 18 от 19 квалификации и 16 от 19 надпревари.

- Мерцедес се възползваха както от факта, че са свършили чудесна работа, така и от факта, че правилата са блокирани и двигателите – замразени. Повечето им предимства се дължат на двигателя и това ще продължи да е така поне още две години, докато всички ги догонят като развитие. Ако обаче условията бъдат променени, то тогава някои ще ги настигнат – допълни Булие.

Рейсинг директорът на Макларън заяви по-рано, че проблемите от първоначалното излизане на хибридния болид на тима със задвижваща система на Хонда на писта са напълно отстранени. Щофел Вандоорн направи броени обиколки по време на тестовете след последния кръг за 2014 г. в Абу Даби, но Булие бе категоричен, че всички грижи са отстранени.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2981 -: Декември 30, 2014, 04:51:08 pm »

На Шумахер му предстои дълга битка за възстановяване, заяви Сабине Кем



На Михаел Шумахер му предстои дълга битка за възстановяване, заяви мениджърът на седемкратния световен шампион във Формула 1 Сабине Кем.

Точно преди година бившият пилот падна при спускане със ски в курорта Мерибел във френските Алпи. Вследствие на инцидента той претърпя две мозъчни операции. През юни излезе от медицинската кома, малко по-късно бе прехвърлен в Швейцария, а през септември бе изписан от болницата. Понастоящем Шумахер е в дома си, където за него се грижи съпругата му Корина.

През цялата година от инцидента на Михаел досега се тиражираха различни информации относно състоянието и прогреса му. Стигна се дори до оборване на цитати от страна на президента на ФИА Жан Тод например. Бившият лекар на Формула 1 Гари Хартщайн пък уточни, че публикуваните в различни издания негови думи са извадки от личния му блог, където той правеше анализи въз основа на личния си клиничен опит. Лекарят заяви, че никой не се е свързвал с него и съответно думите в материалите не са директен цитат, а отделни изречения, използвани в контекста на статиите.

В един от последните материали по темата – интервю за френския Льо Паризиен – друг бивш F1 пилот – Филип Щрайф – твърди, че Шумахер все още не може да говори, но започва да разпознава близките си. Твърди се, че информацията му била придобита посредством контакт с Корина Шумахер и шефа на медицинския институт на ФИА Жерар Сайан. Според Щрайф Михаел, който ще навърши 46 години на 3 януари догодина, прави много малки движения и се опитва да стои седнал, като можело „в дългосрочен план да се надява един ден да може да върви с патерици”.

Кем от своя страна заяви, че Щрайф не е близък приятел на семейство Шумахер и твърденията му за контакт с Корина и Сайан са „фактически погрешни”.

- Не мога да потвърдя информацията. Мога само да потвърдя, че не знам откъде господин Щрайф я има, защото той не се е свързвал с нас – никога – каза още тя в телефонен разговор с агенция Ройтерс. – Нужно ни е дълго време. Ще е дълга и трудна битка. Той има прогрес в съответствие с тежестта на ситуацията.

Последното изявление на Кем отпреди няколко месеца бе почти дословно същото.

Шумахер спечели по време на кариерата си във Формула 1 рекордните 7 световни титли и 91 състезания. Той се отказа от активна спортна дейност в края на 2006 г., след това се върна и изкара три сезона с Мерцедес преди окончателно да се оттегли през 2012-та.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2982 -: Декември 30, 2014, 04:53:09 pm »

Представянето на Маса през 2014 г. надхвърли очакванията, призна Саймъндс



Представянето на Фелипе Маса през 2014 г. надхвърли очакванията, призна техническият шеф на Уилямс Пат Саймъндс.

Бразилският пилот премина в британския тим след близо десетилетие във Ферари. Той бе единственият пилот с полпозишън през изминалия сезон освен състезателите на Мерцедес Люис Хамилтън и Нико Розберг – бе пръв на грида в Австрия. Качването на подиума му отне малко повече време, но в крайна сметка записа три класирания в топ 3 и със 134 точки се нареди седми в класирането при пилотите.

- Всички знаехме, че Фелипе е бърз. Не чак толкова отдавна той почти спечели шампионата. Не го познавах много добре преди да дойде при нас, но е страхотен човек и великолепен отборен играч. Всъщност дори бе по-бърз, отколкото мислех, че ще е. Това е прекрасен пример как поставянето на човек в правилната среда му дава възможност да разцъфти. Сега Фелипе е в перфектната обстановка, както и отборът. Дадохме му нужната свобода и в замяна той ни се отплати с вярност, скорост и точки – обясни Саймъндс.

Той допълни, че независещи от Маса инциденти са му попречили да отбележи повече подиуми:

- Какво можеше да направи той, когато в Австралия [Камуи] Кобаяши го блъсна отзад? Някои неща просто не могат да бъдат избегнати. На Силвърстоун пък неговата реакция според мен предотврати много по-лош инцидент при удара му с [Кими] Райконен, но и там всеки друг щеше да се блъсне. Изпитвам разочарование, като поглеждам назад и виждам колко точки можехме да запишем.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2983 -: Декември 30, 2014, 04:56:24 pm »

Ферари и Макларън могат да загубят милиони заради фалита на Маруся



Ферари и Макларън са сред кредиторите на фалиралия тим на Маруся и могат да загубят милиони след фалита на малкия тим. Неплатени сметки и принудителното прекратяване на редица договори водят до финансови загуби за два от най-големите отбори във Формула 1, след като тимът от Бенбъри изпадна в търговска несъстоятелност и затвори врати малко след Гран при на Русия.

Двата най-малки екипа в Гран при – Маруся и Катерам – не оцеляха през първия сезон, в който се използваха новите хибридни задвижващи системи. Катерам успя да се състезава в Абу Даби, но от тогава досега няма информация отборът да е бил продаден. Все пак и двата екипа фигурират в стартовия списък на ФИА за сезон 2015 г., тоест има подадени документи за участие. И докато за Катерам все още съществува някаква надежда, то в средата на декември имуществото на Маруся бе разпродадено на търг. След това се заговори, и че Джийн Хаас е купил фабриката в Бенбъри, която вероятно ще използва за европейска база на тима си, влизащ в F1 за сезон 2016.

От Маруся бяха освободени над 200 души. Дори след търга обаче кредиторите вероятно ще понесат сериозни загуби, смята синдикът от FRP Джеф Раули. Според информация на британския вестник Телеграф Маруся дължи на Ферари близо 25 милиона долара за задвижващи системи. Макларън пък имаха споразумение за техническо партньорство, възлизащо на $11 млн.. Кредиторите на отбора са над 200. Управляващите компанията синдици са създали списък с приоритетни задължения, но Раули уточни, че няма достатъчно имущество и собственост, които да покрият съществуващите задължения.

Въпросът с намаляване на разходите и промяна на схемата за разпределение на приходите във Формула 1 остана нерешен през 2014 г.. Фалитът на цели два отбора в рамките на един сезон предизвика сериозна дискусия как е възможно спорт с приходи от над милиард и половина долара да не е в състояние да издържа 11 екипа. Управляващият търговските права на F1 Бърни Екълстоун направи поредица противоречащи си изявления, но в крайна сметка обяви, че има споразумения с екипите до 2020 г. и не може да прави промени по тях. Проблемът обаче може да се задълбочи, ако се случат още банкрути – Лотус, Заубер и Форс Индия също имаха финансови трудности през изминалата година.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2984 -: Декември 30, 2014, 05:00:00 pm »

Алонсо и Фетел постъпиха правилно, напускайки Ферари и Ред Бул, смята Вилньов



Фернандо Алонсо и Себастиан Фетел постъпиха правилно, напускайки съответно Ферари и Ред Бул, смята световният шампион във Формула 1 за 1997 г. Жак Вилньов.

- В момента и двамата са в по-добра позиция, отколкото преди – сподели канадецът пред италианското издание Омникорсе.

Алонсо се върна в Макларън, където възраждат партньорството си с Хонда. Фетел пък отиде във Ферари, като ще се бори да вземе пета световна титла с легендарния италиански тим.

- Себастиан вече не беше „златното момче”. В Ред Бул вече не го искаха – те не са семейството, за каквото се опитват да минат пред хората. Имат един-единствен интерес – да продават колкото се може повече и ето защо отборът изведнъж „се влюби” в Даниел Рикиардо. Фетел нямаше друга алтернатива освен да напусне. Той пристига във Ферари в момент, когато екипът се преструктурира. Ще се иска малко търпение през 2015 г., но през 2016-та резултатите ще се видят – обясни Вилньов виждането си за четирикратния шампион.

Що се отнася до Алонсо, то според Жак испанецът очевидно е имал нужда от свеж въздух след пет години опити да вземе трета титла в кариерата си:

- Той дойде във Ферари, за да печели, но нещата се объркаха. Същото се случи при първото му преминаване в Макларън. Според мен Алонсо е най-добрият пилот във Формула 1, когато визьорите са спуснати, но извън колата работи за себе си, не за екипа. Използва интернет и Туитър в своя полза, а топ тимовете не харесват това – особено отбор като Ферари, където винаги са защитавали пилотите си, щом нещо не върви като хората. Вижте Кими [Райконен]: Ферари, за разлика от Ред Бул, е семейство.

В същото време Вилньов изпитва съмнения дали комбинацията Макларън-Хонда ще доведе до очакваните от Алонсо резултати. Той познава Хонда и смята, че все още не е ясно какви са качествата на задвижващата система на японците.

- Макларън имаха най-добрия двигател през изминалия сезон (Мерцедес), а останаха зад Уилямс и доста време бяха зад Форс Индия, които са с бюджет на половината на техния. Това е ясен знак, че има някакъв проблем. Що се отнася до Хонда, то продължавам да чувам как японците знаели да конструират турбо двигатели. Но тези V6 са нещо различно. Ферари също правеха отлични турбо агрегати през 80-те години (на ХХ век), както и Рено, но кой печели сега? Така че Хонда са неизвестно, но добре поне, че задържаха [Дженсън] Бътън – той ще им помогне да си решат по-бързо проблемите. Освен това Хонда е бранд, който идва и си отива от Формула 1. Не е като Мерцедес – те следват една програма до край – допълни Жак.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен