www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495823 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2985 -: Декември 31, 2014, 08:05:39 am »



Булие: Форс Индия събуди Макларън

"Готови сме да преминем към двигатели Хонда"

Състезателният директор на Макларън Ерик Булие призна, че битката за позиция в класирането при конструкторите с Форс Индия е "събудила" отбора. След двойния подиум в Австралия тимът от Уокинг поведе в класирането, но месец по-късно изпадна назад след двойното отпадане в Гран при на Бахрейн. След това Макларън се съживиха чак през август в Белгия и накрая завършиха пети. Според Булие Форс Индия са помогнали на тима да се стегне.

"Идеята да останем след Форс Индия ни притесняваше и това подейства събуждащо за всички. Не сме на нивото на Мерцедес, но не можем и да се оплакваме, защото имахме най-добрия двигател. Когато знаеш, че въздушният ти тунел не работи и нямаш притискателна сила, е лесно, защото ти е ясно какво не й наред на колата ти. Когато става дума за култура, процес и лидерство, е по-трудно. Трябва да положиш много усилия, за да разбереш къде е проблемът и да обединиш всички. Мисля, че ние вече постигнахме това и сега сме много по-ефективни. Всички в Макларън знаят какво е станало, което е важно, защото така няма да повтаряме грешките си", обясни Булие.

"В Австралия се качихме на подиума, но гледайки цифрите, разбрахме, че не сме достатъчно конкурентни и просто сме извадили късмет. В началото на годината бяхме може би шестият най-бърз отбора и сега сме пети, което означава подобрение. Целта ми в края на шампионата беше 95 процента преструктуриране на Макларън - постигнахме я. Всъщност изпълнихме всичко, което си бяхме поставили като задачи, и сега можем да преминем към двигатели Хонда", допълни директорът.

                                                                                                                              formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2986 -: Декември 31, 2014, 08:07:49 am »



Рикардо: Ферари ще спечели от безскрупулността на Фетел

"Добрите момчета рядко печелят"

Отборът на Ферари само може да спечели от безскрупулността и професионализма на Себастиан Фетел. Това заяви вече бившият му съотборник в Ред Бул Даниел Рикардо. Според австралиеца една от силните страни на четирикратния световен шампион е начинът, по който успява да накара всички около себе си да работят толкова отдадено, колкото него.

"Фетел не обича да си почива и няма да е доволен да е назад в колоната. Той е много отдаден на това, което прави, винаги гледа отбора в очите и казва от какво се нуждае. Ние, пилотите, никога не сме напълно доволни от колите си и винаги искаме нещо по-добро. Според мен начинът, по който Фетел го прави, е безкомпромисен, но и много честен. Добре знаем, че добрите момчета рядко печелят.", разкри Рикардо.

"Точно от това ще спечели отборът на Ферари. Начинът, по който успява да допусне хората, с които работи до себе си и да ги накара да работят толкова отдадено, колкото него, е забележителен", завърши австралиецът.

                                                                                                                             formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2987 -: Януари 03, 2015, 11:19:26 am »

Лекарите на Бианки са започнали рехабилитационна терапия с пилота



Лекарите на Жул Бианки са започнали рехабилитационна терапия с пилота, който все още е в безсъзнание. Това съобщи семейството на френския състезател в края на годината.

Бианки е в университетска болница в Ница. Той бе преместен там през ноември, след като катастрофира тежко по време на Гран при на Япония във Формула 1 на 5 октомври. Пилотът претърпя мозъчна операция след инцидента и бе в болница в Йокаичи, докато състоянието му позволи да бъде трансфериран.

- В края на една трудна за семейството ни година искахме да дадем информация за медицинската ситуация на Жул – заради обещанието ни да продължаваме да съобщаваме какво е положението на много му фенове – се казва в съобщението на семейство Бианки. – Възможността да приберем Жул у дома, във Франция през миналия месец бе много значителна и успокояваща стъпка. Така той може да продължи рехабилитацията си, обграден от семейството и приятелите си. Това е много важно за Жул, както и за нас. След преместването си Жул получава най-добрите грижи в интензивното отделение на Льо Сент Оспиталие Юниверситер дьо Нис, както и в рехабилитационния център там. Неврологичният му статут е непроменен: Жул е в безсъзнание, но диша самостоятелно. И въпреки че нямаме кой знае каква информация за съобщаване, за нас е успокоение, че той продължава да се бори упорито, както и знаехме, че ще стори. Това даде възможност на грижещите се за него лекари да започнат планираната, но крайно подробна програма за рехабилитационна терапия.

Семейство Бианки благодари отново на всички, изразили загриженост и съпричастност със сина им след тежкия инцидент:

- Връщайки се към събитията от последните месеци, бихме искали още веднъж да отбележим изключителната топлота и обич към сина ни. Семейството ни продължава да изживява трудни моменти, но фактът, че той е докоснал толкова много хора по цял свят ни помага да се справим. Бихме искали да отбележим също така уважението и подкрепата от медиите към семейството ни, за което сме безкрайно благодарни. Ще продължим да даваме информация, когато е възможно, както и да изразяваме искрената си благодарност към всички, продължаващи да се молят за Жул.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2988 -: Януари 03, 2015, 11:21:21 am »

Рафаеле Марсиело стана тест и резервен пилот на Заубер за 2015 г.



Рафаеле Марсиело ще е тест и резервен пилот на Заубер във Формула 1 през 2015 г., съобщи официално швейцарският тим. Навършилият на 17 декември 20 години италиански пилот е част от академията на Ферари за млади таланти.

Марсиело започва да се състезава с едноместни болиди от 2010 г.. От 2005 до 2010 г. кара картинг. Първият му автомобилен шампионат е Формула Абарт, като междувременно е привлечен и в академията на Ферари. През 2011-та става трети в италианската Формула 3, следващия сезон е втори в европейската F3, а през 2013-та го печели с 13 победи. През 2014 г. Марсиело се състезава в GP2, като се класира осми (1 победа, 2 трети места).

- Много съм доволен, че ставам член на тима на Заубер, който има дълги традиции в работата с отлични пилоти – коментира Рафаеле. – Наистина смятам, че това е най-добрият избор за бъдещата ми кариера. Щастлив съм, че освен това ще имам още един сезон в GP2, което заедно с новата ми роля в F1 ще направи 2015-та наистина много напрегната за мен година. Искам да благодаря на академията на Ферари за тази невероятна възможност и нямам търпение да дам най-доброто от себе си.

Шефът на Заубер Мониша Калтенборн също изрази удовлетворение от присъединяването на Марсиело към екипа.

- Той доказа страхотния си талант в малките формули, а сезонът му в европейската F3 с 13 победи и титла е особено впечатляващ. Ще дадем на Рафаеле възможност да се запознае с Формула 1, което включва и участие в някои петъчни свободни тренировки. Радваме се, че тимът ни ще е част от пътя му към F1 – допълни тя.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2989 -: Януари 03, 2015, 11:24:12 am »

Задвижващите системи неизбежно ще поевтинеят, заяви Тафен



Исканията за промяна на правилата за задвижващите системи във Формула 1 пренебрегват факта, че агрегатите ще поевтинеят в следващите няколко години, смята оперативният шеф на Рено Спорт F1 Реми Тафен.

Стойността на двигателите за Гран при скочи с пъти за сезон 2014 г., когато бе въведено хибридно задвижване за F1 болидите. По-малките отбори в спорта се оказаха в затруднено финансово положение, повлияно в известна степен от високите цени на моторите. Два от тях – Маруся и Катерам – фалираха, други продължават да се борят със ситуацията. Маруся например дължи на Ферари около 25 млн. долара за задвижващи системи само за 2014-та.

Въпросът относно бюджетите на отборите, разходите им и схемата за разпределение на приходите във F1 бе обсъждан многократно след изпадането на Катерам и Маруся в търговска несъстоятелност. Повтореното от Бърни Екълстоун няколко пъти твърдение, че по-малките тимове просто не управляват добре средствата си и харчат повече, отколкото имат, ядоса представители на тези екипи. Шефът на Лотус Жерар Лопес например вбесено заяви, че до миналия сезон е плащал 8 милиона за двигатели, а за 2014-та е трябвало да отдели 40 милиона и това не зависи нито от него, нито от отбора му. Лопес допълни, че лично той е гласувал против въвеждането на хибридните системи, и въпреки че върши това, което зависи от него (като например да ограничи броя произвеждани елементи във фабриката), финансовото положение не се подобрява.

Мерцедес доминира през изминалия сезон в Гран при и това накара съперниците от Ферари и Рено да търсят варианти за размразяване на двигателите. Понастоящем развитието им е позволено в ограничени рамки, при това единствено между сезони. В момента производителите могат да работят по агрегатите и да сменят до 48% от системите. След година (според сегашния правилник) ще могат да променят още компоненти, но по-малко на брой и т.н..

Екълстоун от своя страна също настоява (при това от началото на 2014 г.) за промяна на задвижващите системи. Неговият основен довод е липсата на достатъчно силен звук, който бил съществена характеристика на спорта и една от основните причини за желанието на хората да гледат надпревари на живо.

Тафен обаче не е съгласен с довода, че цената на двигателите ще продължи да е висока.

- Те ще поевтинеят, неизбежно е – заяви той. – Правилата са създадени така. Според мен критиките бяха породени не от правилника, който ще се прилага през следващите шест или седем години, а от сегашните цени. Всички гледат през грешния прозорец, тъй като правилата са мислени за по-дълъг период от време. Измина едва първият сезон, който – очевидно – бе и най-скъпият.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2990 -: Януари 03, 2015, 11:26:24 am »

Пирели очаква драматично подобрение на скоростта през 2015 г.



Пирели очаква драматично подобрение на скоростта във Формула 1 през 2015 г.. В същото време доставчикът на гуми в Гран при ще се постарае да дава възможност на отборите за различни стратегии в състезанията.

Спортният директор на Пирели Пол Хембри призна, че разнообразието в стратегическите опции на екипите през 2014 г. не бе толкова голямо. Това се дължеше на по-консервативния подход на компанията заради въвеждането на хибридното задвижване във F1. След година опит обаче, той очаква екипите да използват гумите по различен начин през сезон 2015 г..

- 2012-та бе може би най-вълнуващата година с всички онези различни победители – седем или осем (в първата половина от сезона). Беше изумително. През 2014-та се изправихме срещу една нова технология. Имахме сравнително прилична идея какво да очакваме, но няма заместител на реалното излизане на писта – тогава се вижда истинското представяне. Ако направим същия избор и за 2015-та, на места можем да станем по-агресивни, защото еволюцията на скоростта ще е доста драматична. Към края на последния сезон видяхме сериозно подобрение, което се случи без отборите да достигнат максималните възможности на задвижващите системи. При това положение очакваме нов голям скок в представянето през следващия сезон – обясни Хембри.

Той допълни, че една или две секунди разлика в скоростта ще доведе до огромна промяна в начина на използване на гумите. Пирели трябва да вземе предвид това и да следва развитието в спорта.

- Смятаме, че като цяло постигнахме добър баланс през последния сезон, като се има предвид колко голяма бе промяната. Вниманието с право бе съсредоточено върху хибридните задвижващи системи, които са изумителна технология – добави Хембри.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2991 -: Януари 03, 2015, 11:28:49 am »

Алонсо ще е основна цел на Мерцедес, ако договорът на Хамилтън не бъде продължен



Фернандо Алонсо ще е основна цел за Мерцедес, ако отборът от Бракли не постигне споразумение за продължаване договора на Люис Хамилтън.

Разговорите между екипа и английския пилот, който през 2014 г. спечели втора световна титла в кариерата си, бяха спрени, за да се съсредоточат отборът и състезателят върху шампионата. Преговорите са възобновени от ноември насам, но междувременно спортният директор на Мерцедес Тото Волф намекна, че Алонсо е вариант за тима.

- Не бързаме, ще дискутираме през годината. Оптимист съм. Приоритетът ни е да продължим с настоящите си пилоти – повтори австриецът пред Гадзета дело Спорт твърдението си отпреди няколко месеца. – Ако това се окаже невъзможно, то Алонсо е топ алтернативата, следван от [Валтери] Ботас.

Волф допълни, че Алонсо е опасен съперник, независимо какъв автомобил кара и продължи:
- Ако е зад волана на болид, който може да финишира шести, ще го изведе до трето място.

Алонсо се върна в Макларън, като досега не е ясно за колко години е договорът му. И той, и главният изпълнителен директор на Макларън Груп Рон Денис посочиха единствено „дългогодишен” като уточнение за продължителността на контракта. Предполага се, че има клаузи за определено представяне и възможности от страна на тима, които, ако не бъдат изпълнени, позволяват на Фернандо да напусне. Денис заяви, че подобно нещо липсва в договора на пилота.

Що се отнася до сезон 2015 г. във Формула 1, то според Волф основен съперник на Мерцедес ще е Уилямс:
- Бих поставил Уилямс начело в списъка. Но се страхувам много и от Ред Бул: те спечелиха четири поредни титли и ще вложат максимум усилия, за да се борят отново за шампионата. Ферари никога не бива да бъдат подценявани. Този отбор е икона и е важно да има възможност да печели отново, може би още през 2015 г..

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2992 -: Януари 03, 2015, 11:31:25 am »

Клер Уилямс: Ботас е 100% отдаден на Уилямс, защо му е да ходи в друг тим?



Заместник-шефът на Уилямс Клер Уилямс е убедена, че Валтери Ботас ще остане в тима от Гроув. Екипът е готов да отговори на евентуалния интерес от страна на други отбори към финландския пилот, който записа шест подиума през 2014 г. във Формула 1.

Ботас има договор за предстоящия сезон в Гран при. Отличните му форма и представяне през миналата година обаче предизвикаха предположения, че може и да не се задържи дълго в Уилямс. Спортният директор на Мерцедес Тото Волф например (който е част от мениджърския екип на Валтери) постави финландеца веднага след Фернандо Алонсо като алтернатива за тима от Бракли, ако Люис Хамилтън не продължи договора си.

- Сигурна съм, че се оглеждат към Валтери. Защо не? Той е една от най-ярките звезди в падока в момента. Но той започна кариерата си в Уилямс и при разговорите с него разбираш, че е на 100% отдаден на Уилямс. Ние сме обвързани с Валтери относно бъдещето на отбора и искаме да вървим напред заедно. Лоялността му е важна за мен и според мен той се чувства по същия начин. Тим като Ферари например може да е наистина изкушаващ, но Валтери пасва добре в нашия екип и мисля, че за него това е наистина важно. И защо би искал да напусне, когато имаме конкурентоспособен болид, а е и наясно с плановете ни за бъдещи успехи? Не е като да сме пети или шести в шампионата. Защо да ходи в друг тим, когато сме в състояние да му дадем достатъчно добър автомобил, за да гони победи? Има ли причина да търси място другаде? – коментира Клер Уилямс пред Аутоспорт.

Тя допълни, че човек не може да е сигурен какво ще се случи в бъдеще и продължи:
- Ако Валтери изведнъж се окаже много нещастен в Уилямс, защото не сме му дали обещаното оборудване, то никога няма да го спрем. Във Формула 1 никога не се знае. Но точно сега той има договор, двете страни имат обещания една към друга да работят заедно. Имаме страхотен късмет с пилотите си. Смятам, че комбинацията (с Фелипе Маса) е една от най-добрите на грида. И двамата се трудят безкрайно упорито за отбора. Егото на когото и да е от състезателите ни не пречи на общата цел и това е важно за отбор като нашия. Те наистина помогнаха да променим ситуацията.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2993 -: Януари 03, 2015, 11:34:28 am »

ФИА разреши развитието на двигателите по време на сезон 2015 г.



ФИА разреши развитието на задвижващите системи за Формула 1 по време на 2015 г., след като прие, че в правилата има пропуск. Използван е фактът, че в текстовете не е посочено конкретно кога трябва да бъде представена финалната спецификация за 2015-та. Идеята е била хомологацията да приключи преди първия старт, но това не е посочено изрично в правилника.

- Винаги е било смятано, макар да не бе изрично постановено, че производителите трябва да извършат позволените промени в рамките на правилата и след това да хомологират агрегатите за 2015 г. Просто е, но за съжаление в текста не е написано конкретно – обясни говорител на ФИА.

Липсата на точен срок е била посочена от техническия директор на Ферари Джеймс Алисън по време на среща на техническата работна група с представители на федерацията по време на уикенда за Гран при на Абу Даби. Стратегическата група за Формула 1 е обсъдила въпроса преди Коледа. От ФИА признават за пропуска и са съобщили на екипите, че най-логичното решение е да се приеме, че няма конкретна дата за хомологация на задвижващите системи за 2015 г..

Това всъщност означава, че производителите ще имат възможност да работят и променят двигателите по време на самия сезон, докато достигнат предварително постановените 32 развойни точки и не надхвърлят броя разрешени задвижващи системи. В уточнението, изпратено от рейс директора на ФИА Чарли Уайтинг до отборите, се посочва, че новостите ще бъдат позволени във всеки един момент от 2015 г..

Новата интерпретация ще позволи на Ферари и Рено допълнителна работа по задвижващите системи. Те се опитваха да променят правилата заради огромната преднина на Мерцедес, но тимът на щутгартския концерн се противопостави. Новото тълкувание не се отнася за Хонда при връщането й в спорта, тъй като 2015-та се явява първа година за японската компания. ФИА уточни, че в случая с доставчика на агрегати на Макларън ще смята 28 февруари за краен срок за хомологация – както бе миналата година с останалите производители.

32 развойни точки са 48% от цялата задвижваща система – толкова, колкото бе посочено в правилата, че могат да бъдат променени в паузата между миналия и предстоящия сезон. Ограниченията по работата върху моторите се увеличават с напредването на годините. За 2016 г. възможността намалява до 38%, за 2017-та – 30%, за 2018-та – 23% и само 5% за 2019 и 2020 г..

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2994 -: Януари 04, 2015, 08:59:19 am »

Верн: По-добре на резервната скамейка на Ферари, отколкото с Катерам



Жан-Ерик Верн е доволен, че ще работи във Ферари през 2015 г. и смята, че дори място на тест пилот в Скудерията е по-добре от позиция в някой от най-малките отбори във Формула 1 като Катерам например. Тимът от Лийфийлд има подадени документи за участие в световния шампионат през 2015 г., но все още не е ясно дали ще успее да се върне на грида. Катерам и Маруся фалираха през миналата година, като оборудването и съоръженията на втория екип вече бяха разпродадени на търг. За първия не е ясно дали е намерен купувач и дали ще оцелее.

Верн загуби титулярното си място в Торо Росо, след като тимът от Фаенца избра двама дебютанти за новия сезон – Макс Верстапен и Карлос Сайнц. Във Ферари той ще работи основно на симулатора, докато Естебан Гутиерес е трети и резервен пилот.

- Това, разбира се, е чудесен начин да остана във връзка с падока. Мотивацията ми обаче е и да помогна на Ферари отново да печели. Ще работя за най-престижния екип, ще дам най-доброто от себе си на симулатора – заяви пилотът пред френския вестник Л’Екип. – Това е страхотно. По-добре на резервната скамейка на Ферари, отколкото да се състезаваш с Катерам. Все още съм много млад, имам доста години пред себе си. Формула Е ми хареса, но Ферари е с приоритет сега.

Верн участва в новия шампионат Формула Е в последния кръг в Пунта дел Есте (Уругвай). Там той спечели квалификацията, но катастрофира в края на състезанието. Той ще кара за екипа на Андрети и в Буенос Айрес (Аржентина) на 10 януари, когато за отбора ще дебютира Марко Андрети. Американецът, който е трето поколение автомобилен състезател – син на Майкъл и внук на Марио Андрети – има девет сезона в Индикар. Марко сподели, че няма търпение да се качи в автомобила:

- Нямам търпение да карам Формула Е. Никога не съм сядал в такъв болид и това ме поставя пред доста неизвестни, но темпото на отбора изглежда достатъчно стабилно, за да се надявам на добър резултат. Готов съм за предизвикателството.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2995 -: Януари 05, 2015, 06:33:57 pm »

Тост отхвърли твърдения, че настоящите F1 болиди са прекалено лесни за каране



Шефът на Торо Росо Франц Тост отхвърли твърдения, че настоящите болиди за Формула 1 са прекалено лесни за каране.

Световният шампион за 1997 г. Жак Вилньов заяви, че изглежда всеки може да управлява такъв състезателен автомобил. Това стана във връзка с предстоящия дебют в Гран при на 17-годишния Макс Верстапен, когото канадецът нарече дете.

- Изглежда всеки може да кара F1 болид, докато в дните, когато баща ми се състезаваше, пилотите бяха смятани за герои и седяха зад волана на почти невъзможни чудовища – обясни Вилньов пред италианското издание Омникорсе.

Бившият пилот на Торо Росо Хайме Алгесуари допълни, че последното поколение F1 коли е направило спорта „достъпен за всички”:

- Всичко беше друго, когато аз започнах да се състезавам. Дори един тест бе изтощителен. Трябваше да се адаптираш месеци наред. Пилотите, които влизаха във Формула 1, бяха специални. Сега F1 е като по-скъп вариант на световните серии (на Рено) – с по-твърди гуми и по-тежки болиди, по-малко аеропритискане и по-ниска скорост.

Тост обаче не е съгласен нито с Вилньов, нито с Алгесуари. Според него технически погледнато Формула 1 е по-сложна от всякога.

- Пилотите трябва да променят спирачния баланс преди всеки завой, настройките на двигателя на правите, както и да използват системите за регенериране на енергия, за да подготвят задвижващата система за маневра за изпреварване – продължи Тост. – Като цяло състезателите имат далеч повече неща за вършене в кокпита, а управлението си е толкова сложно, колкото беше и преди. За някой като Макс, пистата е била училище. Той на практика е израснал по трасетата и вече има огромен опит. Освен това е част от компютърно поколение, свикнало да натиска безброй бутони и постоянно да променя настройки по воланите.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2996 -: Януари 05, 2015, 06:36:46 pm »

И ORF премисля излъчването на Формула 1



Австрийският телевизионен канал ORF обмисля излъчването на Формула 1, като ще вземе предвид падналия и там рейтинг на Гран при надпреварите. Това се случва месец, след като стана известно, че немският RTL може да се откаже да предава състезанията заради по-ниска гледаемост средно с около милион зрители на старт в сравнение с 2013 г. и високи разходи за отразяване на спорта.

От RTL посочиха, че причина за ситуацията са „неразбираеми правила”. Договорът им за излъчване на състезанията, струва около 50 милиона евро годишно.

Според австрийската агенция АРА ORF ще прецени ситуацията с F1 с оглед на последните данни за рейтинг и разходи. Финансовият директор на телевизионния канал Ричард Грасл даде да се разбере, че позицията му по въпроса е съвсем ясна:
- Според мен развитието на австрийската креативност е по-смислено, отколкото харчовете за Формула 1. Затова смятам, че е по-добре да се инвестира в повече филми и сериали. Рейтингът на F1 не е лош, но пада в целия немскоговорящ свят. Ще проучим внимателно всеки случай.

Договорът на ORF за излъчване на Формула 1 е до 2016 г.. Твърди, че телевизия Сервус, която е собственост на Ред Бул, може да е алтернатива за предаване на състезанията, ако ORF се откаже.

Проблемът с отлива на публика от Формула 1 не е нов. През 2014 г. особено упорито бе обсъждано намаляването на зрителите по пистите. Управляващият търговските права на F1 Бърни Екълстоун дори обясни, че е говорил с хората от RTL за тези грижи, но спадът не бил изненадващ.

- Хората могат да вършат куп неща. Използват Фейсбук, Туитър... Има куп предавания, които могат да гледат. Рейтингите са паднали, но в крайна сметка ще се върнат към гледането на телевизия – бе убеден Екълстоун.

Възможностите за гледане на надпреварите от Формула 1 вече почти изцяло са на pay-per-view канали. На някои от най-големите пазари като Великобритания и Италия например, обществени телевизии предават половината стартове, но пълната програма е платена.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2997 -: Януари 05, 2015, 06:56:23 pm »

Загубата на ключови специалисти е причина за лошото представяне на Лотус, твърди Перман



Загубата на ключови технически специалисти още през 2013 г. е основната причина за лошото представяне на Лотус през 2014-та, смята оперативният шеф на тима от Енстън Алан Перман. Отборът печелеше състезания през 2012 и 2013 г., докато през миналия сезон пилотите Ромейн Грожан и Пастор Малдонадо се бореха да прескочат Q1 в квалификациите. Тимът завърши осми при конструкторите.

- Зимата ни бе доста трудна, загубихме много хора и аеродинамичният департамент бе сериозно преструктуриран. При цялото ми уважение към Ник (Честър, настоящият технически директор – б.р.), Джеймс [Алисън] бе абсолютен тийм лидер. Загубата на Джеймс бе голям удар. Загубихме Дирк (де Беер – бившият шеф на аероотдела – б.р.). Загубихме началника на CFD отдела. Всички те са чудесни хора. Никой не може да не бъде заменен, но отнема време, докато новите хора започнат да се справят. Аеродинамичният департамент в предишния си вариант се бе трудил пет-шест години и произвеждаше страхотни неща. Внезапното спиране на този процес разпокъсва работата. Но разполагаме с аеротунел и страхотна база в Енстън. Не виждам причина да не излезем отново на правилния път – обясни Перман пред Аутоспорт.

Той обясни, че в екипа бързо са разбрали какво не е наред с аеродинамиката на Е22. Проблемите обаче можело да се отстранят чак при конструирането на болида за 2015 г.. Това е направено и Перман сподели, че напредъкът вече е очевиден при изпитанията в аеротунела, което дава увереност на екипа:
- Не казваме, че ще излезем и ще започнем да побеждаваме Мерцедес и Ред Бул – тези отбори имат почти два пъти повече служители в сравнение с нас, но сме наистина уверени, че ще се класираме регулярно в Q3 и отново ще се борим за подиуми.

Перман е убеден, че всички в Лотус са научили много от станалото през 2014 г.. Увереността му освен това се дължи на сериозното подобрение на представянето на автомобила в последните няколко старта от сезона.

- Всъщност нямаше особен напредък по отношение на позициите ни, тъй като разликата (спрямо най-бързите) бе наистина голяма. Но определено скъсихме дистанцията – каза още той.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2998 -: Януари 05, 2015, 06:59:00 pm »

Вилньов изненадан от рязкото подобрение в Уилямс



Жак Вилньов останал изненадан от рязкото подобрение в представянето на Уилямс през миналия сезон във Формула 1. Канадецът спечели своята световна титла в Гран при през 1997 г. именно с тима от Гроув. Той очаквал екипът да подобри представянето си след трудната 2013-та, но не и чак такъв ренесанс.

- Уилямс няма кой знае колко голям бюджет, но успя да обърне ситуацията. Процесите още не са приключили. 2014 г. бе първият им сезон с добро представяне – да видим как ще вървят по-нататък. Очаквах по-добро представяне, но те надхвърлиха очакванията ми – призна Вилньов пред португалско издание.

Жак промени мнението си и за Валтери Ботас – сега той го определя като млад състезател, който не си плаща мястото в тима и отбелязва, че Фелипе Маса дори носи спонсорски пари. Според Вилньов преминаването на Уилямс към използване задвижващи системи на Мерцедес също е помогнало за спечелването на третото място при конструкторите за 2014 г..

Междувременно спортният директор на световните шампиони за миналия сезон Тото Волф определи Уилямс като най-опасния им съперник.

- Бих поставил Уилямс начело в списъка. Но се страхувам много и от Ред Бул: те спечелиха четири поредни титли и ще вложат максимум усилия, за да се борят отново за шампионата. Ферари никога не бива да бъдат подценявани. Този отбор е икона и е важно да има възможност да печели отново, може би още през 2015 г. – обясни австриецът.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 34.0 Firefox 34.0
Re:Формула 1
« Отговор #2999 -: Януари 05, 2015, 07:01:22 pm »

Спонсорите на Малдонадо пред фалит заради падането на цените на петрола?



След като през миналата година Пастор Малдонадо се представи далеч от очакванията си в първата си година с Лотус, сега изглежда над главата му тъмните облаци продължават да се сгъстяват. Заради падането на цените на петрола Венецуела, а с това и държавният петролен гигант PDVSA, изглеждат пред банкрут. Още през март раздираната от гигантска инфлация южноамериканска държава трябва да направи тежки вноски по падежа на собствените си облигации, заради което ще се нуждае от свежи пари. Дали това ще засегне и пилота на Лотус все още не е ясно.

В миналото въпреки промените в управляващите кръгове и след смъртта на президента Уго Чавез и последвалите размирици не повлияха по никакъв начин на финансирането на Малдонадо. Държавата успяваше с повишаването на добива на нефт да компенсира някои затруднения. Сега при падането на цените на тази суровина обаче това е трудно осъществимо. Според анализатори има възможен изход от ситуацията, но той изисква сериозно затягане на коланите.

Държавният концерн PDVSA подкрепя Малдонадо още от началото на кариерата му във Формула 1 с екипа на Уилямс. Под сурдинка се говори, че тази подкрепа възлиза на €30 млн.. След като пътищата на Уилямс и Малдонадо се разделиха, концернът взе едностранно решение да напусне отбора, заради което трябваше да плати сериозна неустойка. Сега PDVSA налива пари във финансово нестабилния екип на Лотус, който миналата година се срина сериозно в класирането при конструкторите.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен