www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508861 пъти)

0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3030 -: Януари 15, 2015, 06:22:26 am »

Следващата стъпка на Уилямс ще е по-трудна, смята Саймъндс



Следващата стъпка на Уилямс ще е по-трудна, смята техническият шеф на британския отбор Пат Саймъндс. Екипът направи огромен скок в представянето си през 2014 г. и стана трети при конструкторите. От там нататък обаче наистина става по-сложно, особено като се има предвид, че Уилямс не разполага със средствата, харчени от големите отбори.

- Тимът ни е стабилен и нямаме финансови трудности, но не разполагаме с бюджета на някои от съперниците ни. Затова бе особено удовлетворяващо да победим Ферари например, тъй като парите ни са наполовина на техните. Със сигурност обаче ще е по-трудно да подобрим третото място, отколкото скока от девета до трета позиция при конструкторите – обясни Саймъндс пред френския Л’Екип. Той каза още, че и през 2013, и през 2014 г. Уилямс бе със същия мотор като световните шампиони – първо Рено като Ред Бул, а след това – Мерцедес, но конкретно за миналия сезон бяха променени и още доста неща:

- Имахме нова аеродинамика, спирачна система, а и подобно представяне не се получава с магия. Искаме да продължим по същия път през 2015 г.. По принцип всеки тим гони спечелването на световния шампионат – няма смисъл да се бориш за друго. Не мисля, че е необходимо да го правиш с бюджетите на Ред Бул или Ферари. Вярвам, че един тим може да се справи и с по-малко.

Клер Уилямс се съгласи, че по-голям бюджет ще помогне на отбора, но според нея не са нужни много повече пари.
- Не смятаме, че са ни нужни 200 милиона лири, за да побеждаваме. Винаги сме били екип, който е успявал да победи съперници с по-големи бюджети. Имаме ефективен екип. Налага се да изградим такъв, защото сме независим тим и имаме само два източника на финансиране – награден фонд и спонсорство – допълни тя.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3031 -: Януари 15, 2015, 06:26:25 am »

Пилотите на Торо Росо тренират усилено, Верстапен си взе теоретичния шофьорски изпит





Пилотите на Торо Росо Карлос Сайнц и Макс Верстапен тренират усилено преди новия сезон във Формула 1, който ще е дебютен в Гран при и за двамата. Холандецът успя да вземе и теоретичния шофьорски изпит в родината си. Сайнц и Верстапен не се отказаха изцяло от тренировки по време на цялата пауза досега след края на миналогодишните автомобилни шампионати.

Испанецът изкара по-голямата част от почивката в Пиринеите, където се занимаваше със зимни спортове и най-вече с крос-кънтри ски, които са особено натоварващи. Макс бе в родината си, като успя да намери малко време и за картинг. и се състезава срещу кажи-речи цялото си семейство! Баща му Йос и сестра му Виктория са особено запалени.

Понастоящем тренировките на двамата пилоти са в по-организирана фаза, като те се подготвят за натоварванията в болид от Формула 1.

- С треньора ми работим усилено. Чувствам се много добре. Вече виждам положителни резултати от новия режим. F1 изисква специфични упражнения и усещам разликата спрямо световните серии на Рено. Безкрайно мотивиран съм и нямам търпение да карам новия болид – сподели Сайнц.

Верстапен също каза, че се труди упорито, за да е готов за новото предизвикателство:
- Изкарах си чудесно по Коледа, почивах със семейството, но сега се старая ежедневно да се подготвя. От началото на януари работя с личния си треньор. Всеки ден имаме по две двучасови сесии във фитнеса. Трудно е, но има полза за мускулите на врата, ръцете, за гърба.

Холандецът, чиято възраст продължава да предизвиква полемика, успя да вмести в програмата и теоретичния шофьорски изпит. Това означава, че 17-годишният Макс е на половината път до свидетелство за право на управление на автомобил. Според новите изисквания на ФИА за суперлиценз пилотите ще трябва да имат шофьорска книжка преди да кандидатстват за такъв. Взимането на теорията позволява на Верстапен да управлява автомобил в родината си под наблюдение на правоспособен шофьор.

- Не беше толкова трудно, колкото си мислех. Учих около седем часа и тъй като бързо запомням, не бе твърде сложно – коментира той в уебсайта си.

Междувременно Торо Росо подтвърди, че новият болид на тима STR10 е преминал краштестовете на ФИА. Очаква се той да бъде представено направо на пистата Херес на 31 януари. Там на 1 февруари започва първият предсезонен тест на отборите то Формула 1.

                                                                                                                           clubs1.bg
« Последна редакция: Януари 15, 2015, 06:38:17 am от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3032 -: Януари 15, 2015, 06:29:05 am »

Верн започна работа за Ферари



Жан-Ерик Верн започна работата си за Ферари, като първият му ден в симулатора на тима от Маранело вече е факт. 24-годишният французин стана тест пилот на Скудерията, след като загуби титулярното си място в Торо Росо. Той се срещна с инженерите и ръководството на Ферари и свикваше с новия си „офис”.

- Първият ми ден във Ферари като част от екипа е нещо наистина специално. Пообиколих из Маранело и осъзнах, че този град живее с Ферари. Тази година ще работя много в симулатора и първото опознаване бе безкрайно полезно. Познавам добре Себастиан Фетел и Кими Райконен. и нямам търпение да работя с тях – коментира Верн.

Французинът заяви по-рано, че предпочита да е тест пилот във Ферари, отколкото титуляр в някой от малките отбори в Гран при.

- Не съм разочарован – каза той пред Гадзета де ла Спорт в отговор на въпрос как се чувства след загубата на мястото в Торо Росо. – Знам, че дадох най-доброто от себе си и затова не съжалявам. Сега съм във Ферари, като това ми предоставя отлична възможност за 2016 г.. И е далеч по-добър вариант, отколкото да се бориш постоянно в дъното зад волана на Катерам или Маруся. И честно казано, предпочитам да работя на симулатора, за да допринеса с нещо полезно за екипа, отколкото да съм резервен пилот. В наши дни ролята на третия състезател е да е на пистата, но не върши нищо съществено. За мен това е голямо предизвикателство и съм готов на 100% да помагам на Ферари да се върне на върха. Ще съм доволен, ако дори малка част от работата ми допринесе за това.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3033 -: Януари 18, 2015, 07:48:46 am »

Маркионе смята промяната в правилата за двигателите за 2015 г. за първа победа на Ферари



Президентът на Ферари Серджо Маркионе заяви, че смята промяната в правилата за задвижващите системи за 2015 г. за първа победа на Ферари. ФИА позволи развитие по време на сезона, тъй като в правилата липсва конкретно посочена дата за хомологация. В същото време обаче Маркионе подчерта, че предстоящата състезателна година ще е трудна за Скудерията и от екипа може да се очаква добра форма едва през втората й половина.

- Бих искал да кажа на тифозите: „Позволете ни да работим”. Ще отида на няколко състезания тази година, но отборът си има шеф и той ще се грижи за ежедневното управление. Екипът обаче започва със сериозно изоставане. Фокусиран съм върху това да намерим начин да се върнем на върха колкото се може по-бързо и Ферари отново да печели. Ще е трудна година, но важното е да се трудим упорито. Вече постигнахме добър резултат, успявайки да модифицираме правилата за агрегатите и тяхното развитие по време на сезона, когато изглеждаше, че всичко ще остане замразено. Смятам това за първа победа. Сега да се надяваме и други да я последват – обясни Маркионе при появата си на автомобилния салон в Детройт.

Той също така каза, че няма да спори с хората, желаещи да предизвикат спорове. Това явно бе намек за коментара на бившия президент Лука ди Монтедземоло по повод неговото изказване отпреди Коледа за изоставането на Ферари. Маркионе сподели още, че на Ферари предстои много работа и по-добри резултати могат да се очакват „в последните пет или шест състезания” през 2015 г.:

- Окуражен съм благодарение на възможността да се правят промени по моторите по време на сезона. Смятам, че най-интересната част от него ще са последните няколко старта.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3034 -: Януари 18, 2015, 07:51:27 am »

ФИА обмисля нови промени за моторите след среща с Хонда



ФИА обмисля нови промени по отношение на правилата за задвижващи системи за 2015 г., след като представители на Хонда се срещнаха с рейс директора на федерацията Чарли Уайтинг. Японският концерн се връща в спорта след шестгодишно отсъствие като доставчик на агрегати на Макларън. Наскоро бе уточнено, че останалите производители ще могат да работят по моторите време на самия сезон, но не и Хонда, тъй като 2015-та се явява първи сезон за тях.

Според говорител на ФИА, цитиран от ВВС Спорт, срещата между представители на ФИА и Хонда е преминала добре и е била конструктивна. Производителят смята, че е поставен в неизгодно положение, тъй като е засегнат от ограничението за 4 задвижващи системи за целия сезон на пилот и трябва да продължи да работи според правилника за 2016 г.. Тези условия се различават от миналогодишните за останалите компании (Мерцедес, Рено и Ферари), които не можеха да пипат двигателите, но лимитът бе 5 задвижващи системи за състезателната година. В Хонда били раздразнени от така създалата се ситуация.

При това положение във ФИА обмисляли варианти, при които по някакъв начин да се компенсира японския производител. Говори се, че е възможно да се даде изрично разрешение на Хонда да работи по същите 32 развойни точки като останалите производители в рамките на сезона. Така японската компания щяла да настигне другите като развитие в съответствие с правилата и за следващите сезони.

До момента няма взето крайно решение. Ако обаче Хонда получи допълнителна свобода за работа, то другите производители биха могли да протестират, тъй като техните задвижващи системи бяха замразени през цялата състезателна 2014 г..

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3035 -: Януари 18, 2015, 07:55:03 am »

Гран при на Германия ще е на Хокенхайм, обяви Екълстоун



Гран при на Германия и тази година ще се проведе на Хокенхайм, обяви Бърни Екълстоун. 84-годишният управляващ търговските права на Формула 1 съобщи новината малко, след като главният изпълнителен директор на Нюрбургринг Карстен Шумахел заяви, че Формула 1 трябва да остане достъпна. Досега двете трасета приемаха старта на ротационен принцип през година, тъй като не успяваха да се справят с таксите.

- Формула 1 по принцип е добре дошла на Нюрбургринг. Спортът има световно телевизионно отразяване, положителен имидж и би допринесъл за икономиката на региона. Формула 1 обаче трябва да остане достъпна – обясни Шумахел.

Малко след това Екълстоун обяви пред Ройтерс, че състезанието остава на другата писта:

- На Хокенхайм ще е, в момента сме по средата на нещо, което правим с тях. Не може да е Нюрбургринг, тъй като там няма никой. Имаме договор с Хокенхайм, просто трябва да поправим годините в него. Ще извадим ротацията с Нюрбургинг.

Гран при на Германия привлече едва около 50 000 зрители на писта през 2014 г.. Това стана повод за обсъждане отлива на публика като цяло от спорта, въпреки че присъствието на четирикратния световен шампион Себастиан Фетел и факта, че Нико Розберг се бори до последно за шампионата.

В същото време Бърни потвърди, че е опитал да придобие Нюрбургринг:
- Искахме да купим Нюрбургринг. Направихме оферта, някой даде няколко долара повече от нас и взе пистата. И след това не можа да си плати, така че трасето пак излезе на пазара. Казах, че се интересувам, а те намериха другиго. Така че не знам какво се случва.

От октомври миналата година Нюрбургринг се намира под контрола на Виктор Харитонин, основен акционер във фармацевтичната компания Фармстандард. Според Форбс Русия 42-годишният бизнесмен има състояние от 1 милиард долара и е сред най-богатите хора в страната. Смята се, че руснакът е купил две трети от пистата, а останалата част е собственост на компанията GetSpeed.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3036 -: Януари 18, 2015, 08:10:20 am »

Може да променят стартовия час на Гран при на Малайзия заради катастрофата на Бианки



Стартовият час на Гран при на Малайзия може да бъде променен заради катастрофата, която претърпя Жул Бианки по време на миналогодишната надпревара в Япония. Това би било предохранителна мярка с оглед на факта, че началото на състезанието на Сепанг бе изместено точно във време, когато обикновено се разразяват тропически бури. За подобна мярка се заговори още след инцидента на Бианки, който остава в критично състояние. За първи път обаче тя е спомената от официално лице – от шефа на пистата Сепанг Разлан Разали. След преговорите си в Лондон с Бърни Екълстоун за подновяване контракта на трасето, той спомена, че са обсъждали и преместването на старта за 15 часа местно време. През 2014 г. надпреварата започна в 16 часа.

- Господин Екълстоун спомена, че ФИА има известни ограничения по отношение на времето заради инцидента на Сузука. Той преглежда варианта за преместване на старта, може би дори още тази година. За нас това е добре. Става дума за по-сигурен часови пояс. Ако го направим, хората ще могат да дойдат по обяд, да гледат състезанието и към пет да си тръгнат към вкъщи. Господин Екълстоун спомена възможността (за по-ранен старт). Казахме му, че ако иска да се върнем към 15 часа следобед, то ще го подкрепим напълно – обясни Разали.

Обсъден е бил вариант и Малайзия да стане нощно състезание, но от Сепанг не са особено запалени по идеята. Разали спомена, че не би било добре да ги принуждават да променят характера на старта. Според него Екълстоун (който настояваше за това) за първи път наистина го е чул. Разали каза също така, че по-ниското ниво на шум от новите задвижващи системи всъщност привлича нови фенове:

- Бяхме притеснени заради идващата от Австралия информация. Много притеснени. Когато колите най-накрая дойдоха в Малайзия, не харесах звука. Просто беше твърде тихо. Но забелязах по трибуните, че семействата с деца си изкараха по-добре, гледайки Формула 1. Помня как преди баща слагаше слушалки на хлапето си и ги придържаше. Или някое дете се плашеше и започваше да плаче, искайки да се прибере у дома. Според мен този вариант на спорта привлича нови фенове. А това се търси.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3037 -: Януари 18, 2015, 08:13:13 am »

Фетел на посещение в Маранело



След като през миналата година Себастиян Фетел успя да направи своя дебют в кола на Ферари, макар и от 2012 г., в сряда и четвъртък той бе на посещение в Маранело и да запише няколко часа в симулатора. Освен това германската надежда на Скудерията бе запознат с всички детайли на новата си кола. Посещението даде възможност на Фетел да се запознае и с всички работници от Джестионе Спортива, с които ще работи през идващия сезон.

В Маранело цареше приповдигнато настроение от присъствието на Фетел. Германецът не пропусна да посети и легендарния ресторант Монтана, намиращ се директно до тестовото трасе Фиорано, където звездите на Ферари традиционно обядват. 27-годишният пилот търпеливо позира с всички желаещи да се снимат с него и остави добри впечатления у присъстващите.

„Той има същото изражение на лицето както Михаел Шумахер при първото си посещение в Маранело“, заяви Маурицио Паолучи, съсобственик на ресторанта. „И ние имаме същото добро чувство както тогава.“

На раздяла Фетел направи персонален подарък на собственичката Розела Паолучи, като над нарисувана от него кола с номер 5 написа: „Надявам се, че в бъдеще ти ще станеш моята италианска майка.“



                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3038 -: Януари 18, 2015, 08:15:03 am »

Реконструкцията на пристанището в Монако може да доведе до промяна на трасето





Традиционното трасе в Монако е заплашено от промени. Причина за това са ремонтните дейности, които през следващите четири години ще се извършват на пристанището в княжеството. Именно заради тях изглежда, че неминуемо ще има промени на завоите Табак, Сент Дево и старт-финалната права. Там през 2017 г. се очаква строежът на голям шопинг център и на автомобилен музей, който ще има паркинг за 300 коли под басейна.

Говори се дори за промени около легендарния завой Раскас, където организаторите искат да подобрят входа на питлейна. За да се направи по-лесно за зрителите да гледат пък може някои от старите постройки в този район да бъдат разрушени.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3039 -: Януари 18, 2015, 08:17:27 am »

Лотус-Мерцедес Е23 издържа краш тестовете на ФИА



Екипът на Лотус е издържал краш тестовете на ФИА със своя нов болид Е23. Това съобщиха днес от отбора, който все още не е съобщил дата за официалното си представяне. Така докато Макларън и Ферари официално обявиха датите на презентациите си, а Форс Индия обяви дата за представянето на новите си цветове, то екипът от Енстън все още крие кога ще покаже своя нов болид.

След дълги години работа с Рено, през тази година Лотус ще разчита на задвижваща система на Мерцедес. Място в болидите на екипа отново ще заемат Ромен Грожан и Пастор Малдонадо. Наскоро стана известно също така, че дългогодишният рейс инженер на Грожан - Аяо Комацу ще е главен инженер през този сезон. Мястото му като рейс инженер ще бъде заето от французина Жулиен Симон Шотемп.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3040 -: Януари 18, 2015, 08:27:29 am »

И Култард критикува избора на пилоти на Торо Росо



Торо Росо определено ще е отборът с най-младата двойка пилоти през този сезон. След като стана ясно, че Макс Верстапен (17) и Карлос Сайнц младши (20) ще карат за екипа на Франц Тост се появиха и не малко критики. И синът на бившия рали шампион и този на бившият пилот от Формула 1 нямат никакъв опит в Гран при. Това може да е опасна комбинация според хора от критици.

Към този хор наскоро се присъедини и Дейвид Култард, който със своите 246 старта е сред най-опитните пилоти карали във Формула 1.

„Инженерите и дизайнерите трябва да развиват колата според това, каква информация им се подава от кокпита“, обяснява Култард пред Скай спорт. „Връзката между пилотите, аеродинамиците и главния механик е изключително важна. А младите пилоти без опит едва ли могат да дадат коректна информация преди да натрупат състезания. Затова смятам, че двойката между опитен пилот и млада надежда би била по-добрия вариант.“

Въпреки критиките обаче нито тим шефът Франц Тост, нито д-р Хелмут Марко се притесняват за своите млади състезатели.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3041 -: Януари 18, 2015, 08:31:20 am »

Младите пилоти не бива да прибързват с F1, смята Антъни Хамилтън



Младите пилоти не бива да прибързват в желанието си да стигнат колкото се може по-скоро до Формула 1, смята Антъни Хамилтън. Бащата на двукратния световен шампион в Гран при Люис Хамилтън се грижеше в продължение на дълги години за кариерата на сина си. Изявлението му идва в момент, когато темата за това коя възраст е подходяща за дебют в F1 е особено актуална след привличането на 17-годишния Макс Верстапен, който бе на 16, когато подписа договора си с Торо Росо.

- Част от причините за нежеланието ми да се занимавам с млади пилоти и техните родители сега е, че никой не желае да работи така, както ние го правехме. Никой не иска да изчака. Всички търсят моментално удовлетворение. Ако погледнете автомобилния спорт в момента, то ще забележите, че мнозина изкарват по-малко от година в някоя и категория и започват да си мислят: „Стига ми толкова от това. Ще прескоча два-три класа, защото мога да си го позволя”. И докато се обърнеш, вече са в болид от Формула 1. Или очакват да седнат в такъв. Ами, да ви кажа, процесът на обучение не се е променил – обясни Хамилтън в интервю за Ройтерс.

Той допълни, че според него има много таланти в автомобилния спорт. Проблемът им е, че не искат да чакат, а искат всичко веднага. Антъни посочи сина си като пример в това отношение: след картинга Люис има две години във Формула Рено, две във Формула 3, сезон в GP2 и едва след това дебютира с Макларън във F1 (2007 г.). Целта на програмата му е да трупа опит и в началото на Гран при кариерата му изрично бе посочено не веднъж, че едва ли във Формула 1 е идвал толкова подготвен състезател. Антъни Хамилтън припомни, че Люис получаваше суперлативи за представянето си отпреди да стане пилот в Гран при и продължава:

- Нищо обаче нямаше да се получи, ако не си бе дал време да премине през нужния процес. Аз станах по-мъдър и поумнях благодарение на случилото се през това време. И това се опитвам да обяснявам на родителите: че трябва просто да вярваш.

Хамилтън старши е на мнение, че ако някой смята, че детето му може да се справи с предизвикателствата, то просто трябва да го поддържа. Нетърпението на родителите обаче изиграва много лоша роля:

- Те не могат да изхвърлят от главата си факта, че съседчето Джони, което е било (заедно с тяхното дете) в картинга и са го побеждавали, сега кара коли и е две години напред. Казвам им да не се притесняват, да забравят подобни глупости. Той може да кара коли, но не развива тези микро-умения и опит, които са му нужни.

При станалия вече прословут случай на Макс Верстапен младежът започна в средата на годината преговори за място в младежката програма на Ред Бул или на Мерцедес. 2014-та бе дебютна за него година във Формула 3 и изобщо в шампионат с едноместни състезателни автомобили. След това бе съобщено, че ще стане част от джуниър екипа на четирикратните световни шампиони и по-малко от седмица по-късно бе обявен договорът му с Торо Росо.

След това се разгоря сериозна полемика редно ли е един тийнейджър да получава титулярно място във Формула 1 и дали това не е опасно за останалите участници в спорта. ФИА от своя страна взе мерки и промени изискванията за кандидатстване за суперлиценз. Федерацията въведе възрастова граница от минимум 18 години, валидна шофьорска книжка и система, по която пилотите да трупат точки (нужен е минимум от 40 точки при подаване на документи за суперлиценз).

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3042 -: Януари 18, 2015, 08:35:03 am »

ФИА не изключва възможността да направи промени в точковата система за суперлицензи



ФИА не изключва възможността да направи промени в точковата система за суперлицензи в бъдеще, ако сметне, че отделни шампионати имат по-голяма или по-малка тежест. Подреждането на първенствата в схемата на федерацията предизвика полемика. Рено например потърси среща с представители на ФИА именно заради позиционирането на сериите на марката.

Точковата система е част от новите изисквания за кандидатстване за суперлицензи. Най-висока позиция в нея заема шампионатът Формула 2, който понастоящем дори не съществува. Според ФИА е важно да има по-строги правила за пилотите, желаещи да получат такъв тип разрешително, но федерацията е склонна на промени, ако структурата се окаже неподходяща.

- Установихме стабилна рамка на условията за пилотите. Що се отнася до точковата система, то е съвсем логично да има напасване година за година – заяви говорител на ФИА, цитиран от Аутоспорт. Той коментира и въпроса с Рено - обясни, че са били взети предвид различни фактори, които довели до това подреждане на шампионатите:

- Критериите, по които бе определена точковата система, не се отнасяха само до спортното представяне в отделните първенства. Имаше фактори, които също трябваше да включим. Разглеждаме, разбира се, информацията на Рено, както и на всяка друга страна.

Поставянето на Формула 2 на първа позиция в системата бе обяснено с желанието на ФИА да създаде по-структурирана пътека към Формула 1 за младите пилоти. Бъдещата F2 щяла да е важна стъпка в този процес.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3043 -: Януари 18, 2015, 08:37:40 am »

Хонда получи разрешение да работи по задвижващата си система през 2015 г.



Хонда получи разрешение да работи по задвижващата си система по време на сезон 2015 г. във Формула 1. В японската компания, която се завръща тази година в спорта, останаха недоволни от промените по отношение на правилата за агрегатите. Федерацията разреши на останалите производители – Мерцедес, Ферари и Рено – да се трудят по системите си по време на сезона, тъй като в правилника липсва посочена дата за крайна хомологация. Вследствие на това представители на Хонда и Макларън се срещнаха с рейс директора на ФИА Чарли Уайтинг и явно са успели да го убедят в правилността на позицията си.

Снощи Уайтинг е изпратил документ на отборите от Формула 1, в който се обяснява как ще се работи с новите компании, влизащи в спорта. В него се казва, че те ще имат право на подобрения по задвижващите си системи.

- След като и четирите производители ще имат хомологирани задвижващи системи в началото на сезона, вярваме, че ще е справедливо всеки от тях да има равен шанс за новости през сезона. Ето защо ще разрешим на новия производител да използва средноаритметичния брой развойни точки (т.нар. tokens) от тези, които другите имат налични. Ако например производителите, участвали в шампионат през 2014 г., разполагат с 8, 7 и 5 неизползвани възможности в началото на новия сезон, то новият производител ще има право на 6 (средноаритметичната стойност, закръглена към по-малкото цяло число) – се казва в документа, цитиран от Аутоспорт.

За 2015 г. производителите имат 32 позволени развойни точки за работа. Този брой намалява през следващите години.

Въпросът с липсващата в правилника дата за хомологация бе повдигнат от техническия шеф на Ферари Джеймс Алисън още по време на последния състезателен уикенд миналия сезон. Впоследствие ситуацията бе обсъдена и ФИА се съгласи, че от текста се подразбира какво се има предвид (спиране на работата по задвижващите системи преди първия старт), но в конкретната формулировка няма дата. Първоначално федерацията изключи възможността Хонда да прави промени по своята задвижваща система, тъй като 2015-та ще и е първи сезон, а нито един от останалите производител не работи по моторите при въвеждането им през 2014-та.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3044 -: Януари 18, 2015, 08:41:42 am »

От Хонда блокирали възможността Алонсо да кара в 24 часа на Льо Ман



Вето от страна на Хонда е причина за провала на намерението на Фернандо Алонсо да се състезава в 24 часа на Льо Ман. Според немски медии японският производител не е разрешил на испанеца да кара в легендарната надпревара за издръжливост. Бъдещето на Алонсо бе предмет на слухове месеци наред през 2014 г., като доста време се обсъждаше вариант, при който 24 часа на Льо Ман влиза в плановете му.

Фернандо опита да включи надпреварата в договора си с Макларън, но не получи разрешение да раздвоява вниманието си между два проекта. От Хонда наложили забрана върху тази възможност в последния момент.

Твърди се, че след отпадането на Алонсо като вариант за екипа им, от Порше са насочили интереса си към Адриан Сутил. Той обаче има затруднения да подпише договор, произлизащи от прекратяването на взаимоотношенията му със Заубер.

Форс Индия обаче даде разрешение на Нико Хюлкенберг да се състезава в 24 часа на Льо Ман. Немският пилот вече проведе първи тестове с Порше – в края на 2014 г. – и ще участва в състезанието, което е на 13-14 юни.

Междувременно второто поколение Порше 919 Hybrid направи дебют на писта – на тестовото трасе във Вайзах. То е еволюция на автомобила, с който марката се завърна в LMP1 през миналата година. Тестовата програма с автомобила започва на 18 януари на Яс Марина в Абу Даби. Тя включва няколко серии изпитания преди първия кръг от световния шампионат за състезания за издръжливост (WEC – World Endurance Championship) на 12 април на Силвърстоун (Великобритания).

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен