www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508859 пъти)

0 Членове и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3045 -: Януари 18, 2015, 08:47:50 am »



Ферари: Закъсняхме с дизайна на новата кола

"Но ще напредваме с всяко състезание"

Президентът на Ферари Серджо Маркионе призна, че работата по новия болид на Ф1 отбора е започнала късно, но смята, че тимът ще може да навакса изоставането благодарение на решението на ФИА да се работи по двигателите и през годината. Федерацията прие позицията на Ферари, че в техническия правилник няма точно дата за хомологиране на двигателите за сезон 2015 и така отборите ще могат да развиват задвижващите си единици през годината. Затова и Маркионе е оптимистично настроен за представянето на Скудерия.

"Започваме сезона с леко закъснение, защото дизайнът на новата кола тръгна по-късно. Но поне нямаме забрана да работим по двигателите след първото състезание, така че сезонът ще е интересен. Мисля, че колата ще става все по-добра с всеки кръг", заяви Маркионе на автомобилното изложение в Детройт.

Според президента за по-силното представяне ще помогнат и новият шеф на тима Маурицио Аривабене и техническият директор Джеймс Алисън. "Имаме нов директор, който се занимава със състезания през голяма част от професионалния си живот - Маурицио Аривабене, който сега е много зает. Имаме и Джеймс Алисън, който превзе техническата част от бизнеса, така че отборът ни е пълен".

Маркионе вярва, че по-доброто представяне ще дойде и благодарение на големите промени във Ферари, които се извършиха след "катастрофалната" 2014 година. Президентът обясни напускането на Лука ди Монтедземоло така: "Беше време за промяна. Лука свърши фантастична работа, ръководейки бизнеса в продължение на 23 години, но ние не бяхме печелили шампионата от 2008 година насам. Последният сезон беше катастрофален и организацията стана малко мързелива. Така че определено беше време за някои промени. Бизнесът с автомобили върви невероятно добре, но в сърцето на успеха на Ферари е това, което правим във Формула 1 на пистата. Ако не се представяме достатъчно силно там, това ще се отрази и на марката като цяло. Затова трябваше да се намесим".

                                                                                                                             formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3046 -: Януари 18, 2015, 08:52:06 am »



Пирели искат да върнат по-широките гуми във Ф1

"Спортът има нужда от по-големи цифри"

Доставчикът на гуми във Формула 1 - Пирели, смята, че връщането на по-широките гуми в спорта може да го направи по-вълнуващ. В момента техническите директори и ФИА обсъждат и търсят начини как колите да изглеждат по-завладяващи и в същото време да са още по-интересни за каране. Едно от предложенията е да се увеличи ширината на гумите, което би подобрило сцеплението в завоите и така пилотите биха карали още по-агресивно. Идеята все още се обсъжда и според моторспорт директора на Пирели Пол Хембри, ако се приложи, резултатът може да е много положителен.

"Водихме разговори с Чарли Уайтинг по въпроса. Ние винаги сме казвали, че сме отворени към всичко, от което спортът има нужда. По-широки гуми? Привлекателно. Ако видите снимки на коли от 70-те години на миналия век, ще си кажете: "Брей, виж какво нещо!". В момента гумите са малки от доста гледни точки. Отворени сме за разговори, просто ни трябва леко предизвестие", заяви Хембри и допълни, че са готови да направят "всичко, от което спортът има нужда, за да е на върха".

Според Хембри промени по гумите могат да се правят чак след края сезона. "Би било много трудно да го постигнем за 2016 година, ще трябва да е от 2017. Така е и логично, защото нашият договор изтича в края на следващата година, и ако се поднови, нещата могат да се комбинират".

Сегашните гуми на болидите са с размери 245 мм. на предните и 325 мм. на задните колела. Ако предложението се приеме, задните могат да станат и над 400 мм. според Хембри. "Би било страхотно да минем психологическата границата от 400 мм., звучи някак по-добре. Би било велико да имаме и 1000 к.с.. Просто спортът ни има нужда от по-големи цифри".

                                                                                                                           formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3047 -: Януари 31, 2015, 10:25:37 am »

Гран при на Русия няма да се провежда на изкуствено осветление



Гран при на Русия няма да се провежда на изкуствено осветление въпреки желанието на организаторите за промяна часа на старта на надпреварата.

Първата надпревара в страната се проведе през 2014 г. и бе спечелена от Люис Хамилтън. Организаторите се надяваха, че биха могли да направят състезание като това в Сингапур, което се провежда след залез слънце. Консултантът на трасето Ричард Креган сподели още през миналия сезон, че пистата в Сочи има такава възможност:
- Разполагаме с цялата инфраструктура и можем да осигурим необходимата за осветителната система мощност. Това вече бе проверено. Трябва само да бъде взето съответното решение.

Шефът на пистата Сергей Воробьов обаче обясни, че не е била постигната сделка. Състезанието тази година ще стартира дори час по-рано – в 14 часа. Стартът е планиран за 11 октомври.

- Тазгодишната Гран при ще започне в 14 часа – заяви Воробьов. – Ще имам възможността да наблюдаваме изумителното Формула 1 състезание час по-рано в сравнение с миналата година.

Календарът на Формула 1 за 2015 г. се състои от 20 старта. Шампионатът започва в Австралия на 15 март. Финалното състезание е в Абу Даби на 29 ноември.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3048 -: Януари 31, 2015, 10:27:41 am »

Уилямс ще си постави реалистични цели за 2015 г., каза Клер Уилямс



Екипът на Уилямс няма да повишава прекалено целите за 2015 г. след забележителното си представяне през 2014-та, заяви заместник-шефът на тима Клер Уилямс. Отборът от Гроув постигна огромен скок и завърши трети при конструкторите през миналия сезон. Екипът бе единственият освен Мерцедес с полпозишън по време на състезателната година. Целта за новия сезон остава тимът да се бори за победи. Уилямс бе категорична, че няма да се гонят непостижими резултати.

- Реалистични надежди... В Уилямс винаги сме реалисти, не се отнасяме. Миналата година направихме голям прогрес, сега искаме да градим върху това. Ние сме във Формула 1 за да печелим, а не успяхме да го сторим през миналия сезон. Така че явно една от амбициите ни е да побеждаваме в надпреварите и след това да продължим да градим напредъка си, да се приближаваме до най-бързите и един ден пак да се борим за световния шампионат – обясни Уилямс пред Ескуайър.

Клер посочи Гран при на Абу Даби – последната надпревара за 2014 г. – за най-добрия момент в кариерата си досега:
- Много неща се случиха. Бяхме свършили толкова много работа през 18-те месеца преди това състезание за да обърнем ситуацията, в която се намираше тимът. И двамата ни пилоти изпълняваха задачите си и всичко бе фантастично. Беше най-изумителният състезателен уикенд, който съм изживявала, като освен това състезателите ни се качиха и на подиума. Постигнахме всичко, така че това е най-добрият ми спомен.

В началото на годината Клер Уилямс коментира слуховете за интерес от страна на Ферари към Валтери Ботас. Тя каза, че е нормално топ отборите да преценяват възможността да привлекат финландския пилот, който направи страхотен сезон през 2014-та. Според нея обаче той е лоялен към Уилямс и иска да върви напред с екипа. Все пак Клер посочи, че ако Ботас не е щастлив в тима, няма да бъде спиран да търси други варианти.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3049 -: Януари 31, 2015, 10:29:45 am »

Стартовете на някои състезания изтеглени с час напред заради инцидента с Бианки



ФИА реагира на катастрофата на Жул Бианки и промени началните времена на първите три състезания – тези в Австралия, Малайзия и Китай. Те са изтеглени с един час напред, за да се предотврати падането на мрака при забавяне на състезанието при дъжд.

Преди седмица организаторът на Гран при на Австралия, Андрю Уесткот, отхвърли подобна възможност позовавайки се на подписаните договори. Това според него ще повлияе негативно на телевизионните предавания в Европа и Азия. Въпреки това обаче ФИА ще наложи своята промяна. Причина за решението им е, че катастрофата на Бианки в Япония се случи при настъпваща тъмнина. През 2009 г. пък заради продължителни дъждове и отлагане на състезанието в крайна сметка стартът в Малайзия бе прекратен заради падналия мрак.

С оглед да се осигури най-доброто възможно време за телевизиите състезанието в Мелбърн ще стартира в 16 ч. местно време (7 ч. българско време). Стартът в Малайзия пък е предвиден за 15 ч. местно време (8 ч. българско лятно часово време) вместо за 16 ч.. В Китай пък вместо в 15 ч. ще се стартира в 14 ч. (7 ч. българско лятно часово време). Промени в началните времена ще има също така и за Япония и Русия. Те също са изтеглени с час напред.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3050 -: Януари 31, 2015, 10:32:15 am »

Макларън и CNN сключиха дългогодишно споразумение за партньорство



Макларън и CNN Интернешънъл сключиха споразумение за партньорство, съобщи компанията от Уокинг. Логата на новинарския телевизионен канал ще са на предното крило на Макларън-Хонда MP4-30. Новият болид на британския тим ще бъде показан на 29 януари. Споразумението е дългогодишно. CNN работеше до миналия сезон с Катерам, но тимът от Лийфийлд изпадна в търговска несъстоятелност.

- Това е изключително партньорство между две големи марки, търсещи и постигащи високо ниво на представяне и продължаващи въвеждането на иновации – коментира главният търговски директор на CNN Рани Раад. – Отдадени на целта да сме първи, ние изпитваме взаимно уважение към работата си. Сътрудничеството ни с Макларън е част от кампанията, целяща да капитализира силата на марката ни и да утвърди позицията ни на най-големия новинарски бранд.

Главният изпълнителен директор на Макларън Технолъджи Груп - Рон Денис добави, че между двете компании съществува симетрия, която е перфектна за партньорството им.

- Също като Макларън, CNN е невероятно мощна и влиятелна глобална мрежа градила десетилетия наред технологии и техники в една неуморима, безпощадна среда с невероятно темпо на работа. Смятам, че се разбираме едни други на много нива. Споделяме общи ценности – вярата ни в екипната работа, адаптивността и динамизмът, които позволяват достигането на граници в изследванията ни. Това партньорство е уникално, като заедно ще преследваме нови възможности извън пределите на конвенционалните за Формула 1 споразумения – допълни той.

Макларън все още няма основен спонсор. Отборът от Гран при е без такъв след оттеглянето на Водафон. Рейсинг директорът Ерик Булие заяви в началото на годината, че тимът може да си позволи да се състезава по този начин, което е привилегия, а не недостатък.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3051 -: Януари 31, 2015, 10:35:02 am »

Джолион Палмър стана трети пилот на Лотус



Световният шампион в GP2 за 2014 г. Джолион Палмър се присъедини към екипа на Лотус във Формула 1 като трети пилот. Той ще присъства на всички Гран при и тестове през сезона. Ще кара в петъчни свободни тренировки, като не бе уточнено в колко, а посочено „значителен брой”. Палмър ще е и резервен състезател.

В края на миналата година британецът изрази недоволство от факта, че титлата в GP2 на практика няма значение за развитието на кариерата на спечелилия я пилот. Той бе на път да стане третият шампион в сериите след Давиде Валсеки и Фабио Лаймер, който остава извън Формула 1. Ролята му на трети пилот така или иначе е компромисна.

Палмър бе особено разочарован от факта, че Фелипе Наср подписа с екипа на Заубер. Той посочи, че постоянно е побеждавал бразилеца през миналата година, но не разполага с неговите спонсори. Джолион е първият британец, станал шампион в GP2 след Люис Хамилтън. Съсобственикът и шеф на Лотус Жерар Лопес отбеляза, че младежът е фантастичен талант и продължи:

- Ромейн [Грожан] и Пастор [Малдонадо] са шампиони в GP2, така че сме наясно какви качества имат пилотите в тези серии. Джолион имаше изключително успешен сезон и демонстрира страхотен потенциал.

Самият пилот каза, че е доволен да се присъедини към Лотус в F1.

- Благодарен съм за дадената ми възможност. Целта ми е да съм титуляр в конкурентноспособен екип във Формула 1 през 2016 г. и Лотус ми предоставя страхотен шанс, особено при наличието на задвижващата система на Мерцедес сега. Валтери Ботас доказа, че най-добрият начин да вървиш напред е да се учиш в голям F1 екип и да трупаш километри зад волана – допълни той.

Междувременно Естебан Окон, който бе смятан за фаворит за позицията на трети пилот в Лотус, реагира в Туитър на новината за привличането на Палмър. Той написа:

- Няма значение кога, моето време ще дойде. Каквото и да правя тази година, мога да обещая, че ще съм на 200 % отдаден на желанието за победа.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3052 -: Януари 31, 2015, 10:37:54 am »

Монца може да оцелее и без F1, смята шеф на пистата



Новият директор на Sias – компанията, която отговаря за организацията на надпревари на пистата Монца – Франческо Фери заяви, че легендарното италианско трасе може да оцелее дори без старт от Формула 1.

Още по време на миналия сезон Бърни Екълстоун заяви, че няма намерение да подновява договора на Монца след изтичането на настоящия контракт. Според него публиката на италианската писта намалявала през последните години.
- Зрителите в Италия са по-малко от навсякъде другаде. Бъдещето на пистата не е добро. Не мисля, че ще подпишем нов договор. Старият и без това беше кошмар за нас от комерсиална гледна точка. След 2016 г. ще им кажем чао-чао – заяви англичанинът.

Организаторите съобщиха впоследствие, че ще инвестират поне 10 милиона евро в подобрения по трибуни, трасе, съоръжения. Бе обяснено и че самият Екълстоун не е съобщил какво не му харесва на Монца и иска да се промени.

Сега Фери е убеден, че пистата може да оцелее и без Формула 1.
- 2017-та ще дойде при всички положения – със или без Бърни Екълстоун – заяви той пред Кориере дела Сера. – Ако не продължим изтичащия догодина договор за F1 старт, сме подготвили Б-план с други надпревари и развитие на допълнителни дейности.

Според италианските медии Бърни иска 20 милиона евро годишна такса от Монца, за да остави там Гран при на страната.

Тазгодишният календар на Формула 1 се състои от 20 старта, от които 9 са в Европа – Испания, Монако, Австрия, Великобритания, Германия, Унгария, Белгия, Италия и Русия. През 2014 г. въпросът с намаляващата в световен мащаб публика по трасетата бе обсъждан, но така и не се стигна до мерки, целящи връщане на зрителите по трибуните.

Италия пък е сред държавите, където броят хора наблюдаващи Гран при стартовете по телевизията, намаля драстично, след като правата бяха дадени на платения Скай Италия. Рейтингите се пооправят малко благодарение на факта, че половината надпревари се излъчват по Раи Уно.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3053 -: Януари 31, 2015, 10:40:56 am »

Хаас спасява Маруся?



Джийн Хаас е инвеститорът, свързван със спасяването на екипа на Маруся. Търгът за автомобилите и каквото бе останало от оборудването на фалиралия през миналата година отбор от Формула 1, бе отменен. Управляващите компанията синдици обясниха, че това се случва във връзка с „дискусии с трета страна”. Шефът на екипа Джон Буут сподели след това пред ВВС, че преговорите „са значително напреднали, като става дума за разговори с нов инвеститор – такъв, който заслужава доверие”. Той допълни, че според него шансовете да бъде сключена спасителна сделка са много високи.

Хаас получи слот за участие в шампионата на Формула 1. Той реши да дебютира през 2016 г.. Според неподтвърдена информация съсобственикът на едноименния тим в НАСКАР купи още в края на 2014-та фабриката на Маруся в Бенбъри. Сега вече името му се свързва със значително по-голяма инвестиция.

- Не можем да дадем повече подробности, имайки предвид поверителния характер на преговорите – заяви представител от управляващата Маруся компания FRP Advisory.

Според изданието Спийдуийк придобиването на Маруся от страна на Хаас би дало сериозни предимства на 62-годишния бизнесмен. Той би разполагал с възможност да наеме освободения персонал, който е подготвен и има опит във Формула 1. Отборът освен това бе напреднал с конструирането на болид за предстоящия сезон и това би било от помощ на екипа на Хаас. Придобиването на Маруся освен това бе донесло на американеца правото да получи дела от миналогодишните приходи полагащи се за спечелените в шампионата 2 точки. Той възлиза на около 50 млн. долара.

Смята се също така, че Ферари биха помогнали за осъществяване на сделката. Италианският тим е най-големият кредитор на Маруся и има да взима над 25 милиона долара за задвижващите системи от миналия сезон. Хаас се договори със Скудерията да ползва техни агрегати при влизането си във Формула 1.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3054 -: Януари 31, 2015, 10:48:49 am »

Саймъндс: Новите изисквания за носа имаха голямо влияние върху конструкцията на FW37







Уилямс показа първи снимки на новия си болид FW37. Отборът имаше изключително успешен сезон през 2014 г. и се надява да продължи тенденцията и през предстоящата състезателна година. Техническият шеф на тима Пат Саймъндс обясни, че най-сериозното предизвикателство при конструирането на колата е било оформянето на предната част според новите правила за промяна на носовете.

- Идеята при проектирането на FW37 бе първо да се анализира внимателно FW36 и представянето му. След това отбелязахме какво е проработило добре и набелязахме нуждаещите се от подобрение аспекти. Аеродинамиката на миналогодишния ни болид бе забележителна, но винаги има какво да се направи, особено с оглед на новите правила за носовете през 2015 г. – обясни Саймъндс. – Концептуално проектът за FW37 започна още преди FW36 да излезе на писта. Основният елемент бе да се разберат промените в правилата и как те ще повлияят на конструкцията на автомобила. След това проверявахме дали идеите ни пасват на изискванията.

Уилямс стана трети в шампионата при конструкторите през миналия сезон, след като през 2013 г. бе едва девети. Тимът спечели девет подиума, а освен това Фелипе Маса и Валтери Ботас се наредиха на първа редица на грида за Гран при на Австрия. Саймъндс обясни, че битката с Ферари за третото място при отборите е продължила развойната програма на тима от Гроув до късната есен на миналата година. Понастоящем обаче отборът разполага с достатъчно хора, за да е в състояние да върши тази работа и същевременно да се труди по останалите си проекти.

- При FW36 почувствахме, че достигаме определени граници и се възползвахме от възможността да ги премахнем в името на представянето. При предишния ни болид имаше доста голямо количество баласт, така че можехме да правим промени без да се опасяваме от допълнително тегло – разяснява Саймъндс. – Промяната в правилата ни причини известно главоболие. Новите изисквания за геометрията и върха на носа имаха значително по-голямо влияние върху конструкцията, отколкото бяхме преценили първоначално. Ефектът върху аеродинамиката също бе сериозен. Отборът се труди упорито по намаляване на дефицитите, до които доведоха тези промени.

Техническият шеф на Уилямс допълни, че колкото по-стабилни са правилата, толкова по-малки са разликите между отделните отбори във Формула 1. Той се надява тимът от Гроув да скъси дистанцията спрямо доминиралия миналия шампионат Мерцедес.

- Отборът направи фантастичен сезон през 2014-та и сега целта ни е да повторим развитието на събитията до началото на новата състезателна година – каза от своя страна шефът на екипа Франк Уилямс. – Разполагаме с невероятно талантливи хора, които най-много от всичко искат силно представяне. Тяхната страст обърна нещата през 2014 г. и всички неуморно се трудиха да продължим да напредваме на грида. Смятам, че предстоящият сезон ще е също толкова вълнуващ, колкото бе и миналият, и нямам търпение да видя болида ни на стартовата решетка за първата надпревара.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3055 -: Януари 31, 2015, 10:52:41 am »

Хонда иска ново уточнение на правилата за двигателите



Хонда иска ново уточнение на правилата за работа по задвижващите системи по време на сезона във Формула 1. Причината е, че явно японската компания и останалите производители тълкуват по различен начин последното изясняване от страна на рейс директора на ФИА Чарли Уайтинг.

2015 г. е втори сезон за Мерцедес, Ферари и Рено като производители на хибридни задвижващи системи за отборите в Гран при. Всеки от тях има 32 елемента (т.нар. tokens) или до 48% от агрегата, които е разрешено да се променят. Поради липсата на конкретна дата в правилата за хомологация за сезон 2015 те получиха разрешение да работят по време на състезателната година.

Първоначално за Хонда бе посочено, че трябва да хомологира задвижващата си система в края на февруари, и че няма да има право да работи по нея по-нататък през сезона. Представители на компанията и на Макларън се срещнаха с Уайтинг, след което бе разпространено уточнението, че японците все пак ще могат да правят промени по мотора. В текста на документа бе посочен следният пример:

- Ако например производителите, участвали в шампионат през 2014 г., разполагат с 8, 7 и 5 неизползвани възможности в началото на новия сезон, то новият производител ще има право на 6 (средноаритметичната стойност, закръглена към по-малкото цяло число).

Ключът е във формулировката „в началото на сезона”, която явно се тълкува по различен начин от Хонда спрямо другите производители.

Според известния журналист Михаел Шмид в Мерцедес например са променили намерението си да стартират сезона със задвижващата система от края на 2014 г., за да не се явят в Мелбърн с пълния набор позволени елементи за работа – 32, тъй като това би вдигнало драстично наличните възможности за Хонда. Той цитира говорител на екипа от Бракли, според когото световните шампиони ще пристигнат в Австралия със само 6 свободни компонента. Рено щели да са със 7, а Ферари – с 12. Това означавало само 8 елемента, с които да разполага Хонда по-нататък.

Именно това развитие не се понравило на японския производител. Затова Хонда търси ново уточнение, тъй като иска да има разрешение да работи по всичките 32 компонента.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3056 -: Януари 31, 2015, 10:54:30 am »

Хаас се нанася във фабриката на Маруся във Великобритания



Отборът на Джийн Хаас, който трябва да се присъедини към Формула 1 през 2016 г. се е нанесъл във фабриката на Маруся в Банбъри, централна Англия. Това съобщи в днешния ден британското списание Аутоспорт. Завършването на сделката бе въпрос на време и на уреждането на правовите детайли по нея.

Американският екип смята да развива колата си в Шарлот, щата Северна Каролина, но ще използва и фабриката в Англия като удобна логистична база, както и за производството на определени детайли, а вероятно и за сглобяването на състезателния болид. Търгът за продажбата на останалите от екипа на Маруся шасита и части бе спрян, след като неизвестен частен инвеститор се включи в надпреварата.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3057 -: Януари 31, 2015, 10:59:10 am »

Форс Индия представи екипа си за 2015 г.



Форс Индия представи екипа си за 2015 г. – цветовата схема за болида VJM08 и пилотите Серхио Перес и Нико Хюлкенберг. Новият автомобил на тима от Силвърстоун обаче ще излезе на писта едва във втория предсезонен тест на отборите от Формула 1.

Представянето се състоя в Музео Сумая в Мексико Сити, като е част от събитията за промотиране на завръщащата се в календара Гран при на Мексико. В цветовата схема преобладава сребристо-черна комбинация. Перес и Хюлкенберг вдигнаха покривалото от автомобила, по който има акценти в оранжево. От тима отбелязаха, че ключови за новото оцветяване са няколко нови търговски партньори за предстоящия сезон.

- Това е следващата еволюция на съвременната ни цветова схема, която въведохме миналата година. Тя отразява растежа на отбора и глобалните марки, с които работим – коментира шефът на тима Виджай Маля. – Много ми допада добавянето на сребърно. То придава още повече елегантност и агресивност на колата и съм сигурен, че ще се хареса и на феновете. Традиционните ни цветове остават интегрирани в схемата, но с модерен привкус.

От Форс Индия посочиха, че VJM08 е конструиран като еволюция на предходния модел на тима вследствие на стабилните технически правила в F1. Най-голямата промяна е в предната част.

- Предницата на болида изглежда много различно от предишните ни разработки – обясни техническият директор Андрю Грийн. – Новата конструкция изискваше сериозна работа през зимата, тъй като промяната в правилата доведе до загуба на аеропритискане. Постарахме се да наваксаме този дефицит.

Сред останалите промени във VJM08 са модифицирани кутии за радиаторите и нова форма на отворите. Напълно ревизирано е задното окачване – то вече е с нова хидро-механична система, заместваща оригиналния торсионен вариант.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3058 -: Януари 31, 2015, 11:19:18 am »

Себастиан Фетел и Ферари са добра комбинация, смята Съртис



Себастиан Фетел и Ферари са добра комбинация, смята Джон Съртис, който е шампион във Формула 1 със Скудерията за сезон 1964 г.. Четирикратният носител на короната в Гран при напусна Ред Бул и се присъедини към тима от Маранело. Според Съртис той пасва на италианския екип заради желанието и на двете страни да подобри представянето си след трудната 2014 г..

- Себастиан се интересува много от миналото, от автомобилите и мотоциклетите. Страхотен ентусиаст е, но нещо му липсваше миналата година. Искрата я нямаше. Но според мен той има нужда от Ферари, както и Ферари от него. И Себастиан, и отборът трябва да преоткрият себе си. Така че са добра комбинация – обясни 80-годишният британец пред Ройтерс.

Съртис – единственият пилот, печелил световния шампионат и с мотоциклет, и с болид – призна, че е очаквал Ферари да се справят по-добре в новата ера на коли с хибридно задвижване. Той е изненадан и от промените в екипа, където за година се смениха трима шефове. Британецът сподели, че Скудерията очевидно е позагубила пътя си и продължи:

- Ясно е, че нещо не е съвсем наред. Би трябвало да вървят по-добре... Някъде по веригата не са взети правилните решения. Бях разочарован да видя уволнението на първия тийм мениджър (Стефано Доменикали – б.р.). Смятах, че той е добро попълнение. Последното назначение (това на Маурицио Аривабене – б.р.) е мъдро. Този човек идва с опит в автомобилния спорт. Познава спорта, но най-важното е, че познава хората.

Съртис мисли, че Марко Матиачи, който оглавяваше Ферари от април до ноември не е имал шанс, тъй като просто не може да научиш как се върши работата в движение. Тази грешка, допълни той, бе поправена с привличането на Аривабене.

- Важното е да няма паника, да останат здраво стъпили на земята и да развиват силните си страни – добави Съртис.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 35.0 Firefox 35.0
Re:Формула 1
« Отговор #3059 -: Януари 31, 2015, 11:24:38 am »

Южна Африка може да се върне в F1 календара през 2016 г.



Южна Африка може да се върне в календара на Формула 1 за следващия сезон – 2016 г.. Бърни Екълстоун работи по проекта и заяви през декември миналата година, че се опитва „да свърши нещо” там. Последният старт в страната бе през 1993 г..

Освен него върху завръщането на Южна Африка се труди Антъни Хамилтън. Бащата на двукратния световен шампион Люис Хамилтън е част от проекта от около две години. Нещата понастоящем са стигнали до там, че организаторите чакат от Бърни да им изпрати условията си.

- От дълго време искам да се върнем в Южна Африка и сега имаме добър шанс – коментира Екълстоун пред Прес Асоусиейшън Спорт. – Работи се. Надяваме се състезанието да се върне за 2016 г., но ще прегледаме нещата и ще видим как ще продължим.

За завръщане на F1 в Южна Африка се говори от доста време. Сега като домакин се споменава Кейптаун. Гран при надпревара е провеждана в Ийст Лондон през 1962, 1963 и 1965 г., в периодите 1967-1980, 1982-1985 г. и 1992-1993 г. е на Киалами (на малко над 30 километра северно от Йоханесбург).

Африка е единственият населен континент, на който няма състезание от Формула 1 понастоящем.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен