www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508805 пъти)

0 Членове и 16 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3135 -: Април 24, 2015, 10:35:52 pm »

Малдонадо: Понякога рискуваш и бъркаш



Пастор Малдонадо смята, че неговите инциденти във Формула 1 се преувеличават, докато катастрофите на други пилоти не се превръщат в новини. Пилотът на Лотус има репутацията на агресивен състезател, с когото твърде често се случват инциденти.

„Когато Пастор катастрофира, това е голяма новина. Когато други хора катастрофират, новина няма. Това е положението. По принцип в миналото сме виждали и по-големи наказания за инцидент като този (с Дженсън Бътън в Китай). Подобни ситуации. Особено с мен. Трябва да прескочиш границата, за да откриеш къде е тя. Смятам, че аз имам големи т**ки, за да го правя всеки път. Има и хубави неща в кариерата ми. В миналото печелех във всички шампионати, (където съм карал). Взех победа във Формула 1 с конкурентоспособен автомобил, състезавайки се с Ферари, Макларън, Ред Бул. Понякога рискуваш и бъркаш. Същото важи и за Дженсън – той рискува и допусна огромна грешка в края на правата”, обясни Малдонадо пред британския вестник Телеграф.

Вследствие честите инциденти на венецуелеца се появи и уебсайта http://hasmaldonadocrashedtoday.com/, където часовник отброява времето от последната му катастрофа. Научавайки за съществуването му, пилотът приветства идеята с допълнението, че би трябвало да има такива интернет страници за всички състезатели, тъй като много от тях претърпяват инциденти.

Малдонадо влезе във Формула 1 през 2011 г. с Уилямс, след като стана шампион в GP2 през предходния сезон. През 2012-та спечели с тима от Гроув единствената си победа – в Гран при на Испания. Най-доброто му класиране в шампионата е 15-то място през същата година. През четирите си сезона досега във Формула 1 има общо 8 класирания в точките (включително първите четири старта през 2015 г.) – от 80 участия.

Смята се, че венецуелската петролна компания PDVSA плаща 28 милиона паунда на година, подсигурявайки присъствието на Пастор в спорта.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3136 -: Април 25, 2015, 06:43:44 am »

Екълстоун настоява, че опциите за промяна на F1 агрегатите за 2017 г. остават отворени



Бърни Екълстоун настоява, че опциите за промяна на задвижващите системи във Формула 1 остават отворени, въпреки твърдението на Тото Волф, че производителите на агрегати искат да запазят настоящите V6 турбо двигатели.

Управляващият търговските права на F1 поиска наскоро връщане към V8, но с 1000 к.с. Според него това е вариант за драстично намаляване на разходите. След това обаче Волф коментира, че производителите не искат да променят сегашната схема, но могат да работят по увеличаване на мощността.

„(Развитието на ситуацията) зависи от това какво ще направим. Тото много говори, но не действа, ако разбирате какво искам да кажа. Няма смисъл да прави изявления от типа на: „Това и това бихме желали да сторим”. Те са само един отбор. Никога не съм искал да се връщаме към V8. Желанието ми бе да се направи един двигател за F1, който да струва, да речем, 10% от харчените от производителите средства. Ще е по различна регулация и ще е по-евтин. Ако компаниите решат, че това е нещо добро – хубаво. А ако искат да доставят сегашните мотори на реалистична цена на отборите – пак хубаво”, заяви Екълстоун.

Според него не би имало проблем два различни типа агрегати да се състезават в шампионата: „В предишни години използвахме и турбо, и атмосферни двигатели. Възможно е да се направи. Така или иначе всички не могат да са щастливи едновременно. В момента се провежда чудесен проект за изследване и развитие, който се подкрепя от плащащите отбори. Този двигател няма да бъде използван никога в който и да е автомобил или яхта, или каквото и да е. Не е конструиран за такива цели. Правилата бяха публикувани, инженерите ги проучиха и заявиха, че това могат да направят. Свършиха страхотна работа, но трябва да е по-евтино.”

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3137 -: Април 25, 2015, 06:44:57 am »

Форс Индия предлага свободен избор на гуми за увеличаване на интригата



Екипът на Форс Индия предлага да бъде разрешен свободен избор на гуми за всеки отбор. Така според тях интригата в състезанията ще се увеличи и всеки тим ще може да избере най-удачните за своите болиди гуми. Идеята е за всеки състезателен уикенд всеки отделен отбор да избере две от четирите предоставени от Пирели смеси.

„Защо всеки екип да не избира сам за себе си с какви гуми ще се състезава през уикенда?“, задава въпрос Отмар Шафнауер от Форс Индия в разговор с репортер на германското издание auto, motor und sport. „Разходите в никакъв случай няма да се увеличат.“

Според него това ще повиши интригата и ще доведе до повече интересни теми за обсъждане.

„Изборът може да остане тайна до четвъртъка преди състезанието. Така след като той бъде обявен ще имаме интересна тема, върху която да разсъждаваме.“

Според някои критици на тази идея обаче отборите в челото винаги ще избират едни и същи съставки, за да не рискуват прекалено в борбата за титлата. Така според мнозина разликата спрямо сегашните резултати няма да е особено различен от този в момента.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3138 -: Април 25, 2015, 06:47:57 am »

На Ферари е нужно още известно време, за да настигне Мерцедес, смята Фетел



На Ферари е нужно още известно време, за да настигне наистина Мерцедес, смята Себастиан Фетел. Четирикратният световен шампион отбеляза в същото време, че напредъкът на Скудерията до момента е изумителен.

„Ясно е, че целта е да настигнем Мерцедес от настоящата си позиция, защото изглежда сме отборът точно зад тях. Миналата година те направиха много, много силен сезон, подготовката им и сега бе наистина добра. При това положение според мен е изумително колко напред се намираме (с оглед на тяхната форма). Ще отнеме известно време преди да се състои приличен двубой”, обясни Фетел, цитиран от Аутоспорт.

Ферари е на втора позиция в класирането при конструкторите след четири надпревари, на 52 точки зад Мерцедес. Себастиан е трети при пилотите, след състезателите на тима от Бракли Люис Хамилтън и Нико Розберг, като разликата между него и сънародника му е само 1 точка.

„Всеки уикенд се приближаваме (към целта). Стараем се да оказваме все по-голям натиск, когато можем. Има много неща, които трябва да направим и подобрим, върху това съм съсредоточен”, допълни Фетел.

Немският пилот каза също така, че все още е само април и е необходимо с екипа му да останат здраво стъпили на земята: „Не сме фаворити – наясно сме с това, но мисля, че досега изненадахме доста хора. Знаем, че можем да се справим добре.”

В същото време съветникът на бившия отбор на Себастиан Ред Бул Хелмут Марко изрази мнение, че Мерцедес на практика помага на Ферари, за да се върне интересът към спорта.

„Трудно е да се докаже, но съм сигурен, че Мерцедес помогна на Ферари. Всички знаем защо”, заяви той.

Според немския вестник Шпор Билд тимът от Бракли може би дори е забавил развойната си програма през зимата и препоръчал на съперниците си от Маранело да наемат специалиста по хибридни системи Волф Цимерман.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3139 -: Май 01, 2015, 07:19:02 am »

Рикиардо е пилот на нивото на Фетел, заяви Марко



Даниел Рикиардо е пилот на същото ниво като Себастиан Фетел, заяви съветникът на тима на Ред Бул Хелмут Марко. Австриецът коментира също така, че отборът от Милтън Кийнс е доволен от състезателите си Рикиардо и Данил Квят.

„Отношенията ни с Фетел бяха градени години наред, но това не означава, че сме останали с празни ръце (след напускането му). Даниел доказа, че е на същото ниво”, заяви Марко. „Себастиан, разбира се, бе силен, но Даниел демонстрира през миналата година, че не му отстъпва по отношение на скоростта.”

Проблемите на Ред Бул през 2015 г. не позволяват на Рикиардо и Квят да постигнат добри резултати в шампионата. За руснака дори бяха изказани съмнения дали работи на достатъчно високо ниво. Според световния шампион във F1 за 1997 г. Жак Вилньов например Данил не може да се справи с напрежението да кара за голям тим. Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер обаче е на мнение, че е твърде рано да се отправят критики към Данил, тъй като техническите проблеми му пречат да демонстрира каквото и да е.

„Себастиан имаше много повече опит, но Данил учи бързо и разбира техническите аспекти на работата”, добави Рикиардо. „Според мен му е необходим един добър уикенд, за да демонстрира пълния си потенциал. Заедно се трудим чудесно, за да помогнем на тима.”

Според някои от слуховете около Ред Бул пък австрийската компания щяла да помогне на Хорнер да вкара тима си от GP2 Арден във Формула 1, за да служи като B-отбор на основния тим. За целта обаче Торо Росо трябва да бъде продаден. Говори се също така, че техническият директор на екипа от Фаенца Джеймс Кий може да премине в Ред Бул.

В Милтън Кийнс се надяват също така на напредък от страна на Рено, с чиято задвижваща система има редица проблеми от началото на годината.

„Трябва да работим заедно, за да излезем от кризата”, заяви Марко. „Знаем, че за настоящия сезон нищо няма да се получи. Затова трябва да се постараем да извлечем максимума от него. Вече няма кой знае какво значение дали ще използваме пети или шести двигател. Наясно сме, че в някакъв момент ще има наказания. Можем да се надяваме само да не се случи на възможно най-лошото място като Монако например. В началото имахме проблеми с шасито. Сега обаче ни липсва издръжливост на двигателя и достатъчно добро представяне от него. Но се стараем да помогнем на Рено, колкото може повече.”

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3140 -: Май 01, 2015, 07:21:12 am »

Уилямс на загуба с 48 млн. евро през 2014 г.



Въпреки че в спортен план 2014 г. бе успешна за екипа на Уилямс, във финансов нещата изглежда стоят различно. Това става ясно от финансовата справка, която екипът публикува днес. От нея става ясно, че отборът е отбелязал загуба от €48,15 млн. през 2014 г., докато само година преди това е бил на печалба от €16,6 млн.. В това число влизат изчисленията не само на отбора от Формула 1, но и на високотехнологичното поделение Williams Advanced Engineering.

Според специалистите тези числа не са изненадващи, защото през миналата година заради новите задвижващи системи разходите са се увеличили значително. Освен това приходите не са били на нивото на предходната година. През 2013 г. Уилямс са отбелязали приход от €182 млн., докато за изминалата те са едва €125,9 млн.. Причина за това драстично намаление е структурата за разпределение на приходите от Формула 1. През сезон 2013 екипът зае едва девето място в класирането при конструкторите и съответно 12 месеца по-късно получи значително по-малко възнаграждение спрямо предишните години.

Освен това през 2013 г. венецуелската държавна петролна компания PDVSA плати обезщетение на тима, за да може Пастор Малдонадо да премине в Лотус. Продажбата на отдела Williams Hybrid Power пък също имаше своята роля намаляването на приходите през 2014 г..

За 2015 г. от Уилямс очакват значително по-добри резултати. Преструктурирането на фирмата вече е приключено, а и третото място в класирането при конструкторите от миналата година ще се отрази сериозно върху приходите.

„Финансовите резултати от 2014 г. отразяват слабото представяне в предишните три години, което доведе до намаляване на приходите и отлив на спонсорите“, обяснява изпълнителният директор на отбора Майк О`Дрискол. Според него подобреното класиране през миналата година ще има обратния ефект в числата за 2015 г.. Освен това този ефект трябва да бъде запазен.

„Нашата цел е през 2015 г. да консолидираме прогреса от изминалия сезон и да поставим необходимите основи в спортен и финансов план, за да подобряваме постоянно финансовите резултати в следващите години.“

Всъщност загубата на Формула 1 екипа е най-сериозна. Ако се погледне само тя, размерът ѝ е почти €60 млн. Печалбите на Williams Hybrid Power (+ €8 млн.) и на Williams Advanced Engineering (+ €4,8 млн.) са намалили размера ѝ до настоящото ниво.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3141 -: Май 01, 2015, 07:23:26 am »

Мерцедес отрече, че Хамилтън е подписал нов договор



Тимът на Мерцедес отрече информация за това, че Люис Хамилтън е подписал нов договор с отбора. Двукратният световен шампион във Формула 1 води сам преговорите за подновяване на контракта си. Разговорите започнаха още през миналата година, но бяха прекратени, за да се съсредоточат отборът и пилотът върху борбата в първенството. Дискусията продължи в началото на 2015 г. и Хамилтън трябваше сам да договаря условията, тъй като от края на 2014-та няма мениджър.

Немският вестник Шпорт Билд съобщи, че Люис вече е подписал договор за още три години (до края на 2018 г.) с опция за две допълнителни (до края на 2020 г.). Според изданието пилотът ще спечели 175 милиона евро, ако остане в Мерцедес през всичките пет сезона.

„Не мога да коментирам”, заяви председателят на борда на екипа Ники Лауда, който наскоро убедено заяви, че всичко около новия договор на Хамилтън ще бъде готово преди Гран при на Испания. „Нищо не мога да кажа, докато липсва официална информация. Трябва да играя по правилата.”

Говорител на Мерцедес пък опроверга информацията.

Самият Хамилтън каза, че макар все още да не е подписал, това ще се случи всеки момент: „Искам всичко да приключи до Барселона. Не мога да си представя да карам друг автомобил освен Мерцедес. Човек не бива да се зарича, през целия си живот не съм го правил, но ще съм щастлив да управлявам Мерцедес до края на кариерата си. Отношенията, които имам с екипа, са като брак. А сега ме питате дали не бих предпочел брюнетка... Сърцето ми е с Мерцедес.”

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3142 -: Май 01, 2015, 07:25:33 am »

В момента е трудно да се прецени дали Ферари трябва да задържи Райконен, смята Хакинен



Двукратният световен шампион във Формула 1 Мика Хакинен заяви, че според него в момента е трудно да се прецени дали Ферари трябва да задържи Кими Райконен и след настоящия сезон.

Скудерията тепърва трябва да вземе решение дали да се възползва от опцията да задържи финландеца за трета година. Шефът на екипа Маурицио Аривабене заяви, че използва договора, за да мотивира Кими да продължава със силното представяне. Той сподели, че не бърза да подпише и отхвърли слуховете, че тимът от Маранело проучва възможността за привличане на Люис Хамилтън, който още не е продължил контракта си с Мерцедес.

„В момента е трудно да се прецени дали (задържането на Кими) ще е правилно или грешно решение за Ферари. Всички знаем какъв талант е Райконен, каква скорост притежава. Толкова опитен пилот като него трябва да демонстрира постоянно това, което видяхме в Бахрейн”, обясни Хакинен.

След това Мика сподели редица похвали за друг свой сънародник – Валтери Ботас.

„Беше страхотно да видя как Валтери – с неговия стил на управление – спечели битката срещу [Себастиан] Фетел под голямо напрежение. Той е точно от типа пилоти със здрави нерви, необходими за борба за световни титли”, заяви Хакинен.

Междувременно Райконен каза от своя страна, че следващата му цел с Ферари за настоящия сезон е да се бори за победи, след като се качи на подиума в Бахрейн.

„Много съм доволен от това как работи отборът и е ясно, че след миналия сезон сме направили голяма крачка. Всички се трудят чудесно заедно. Атмосферата сега е прекрасна, посоката е добра. Сигурен съм, че ще стигнем до момента, когато тимът ще е в състояние да се бори постоянно за победи, но ще отнеме малко повече време”, коментира Кими. „Ясно е, че на някои писти ще сме по-близо (до Мерцедес), на други не. Но според мен първата стъпка е да подобрим всичко. Това ще се случи и се надявам да намалим разликата. Първата крачка е да се класираме по-напред в квалификациите и да стартираме по-добре.”

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3143 -: Май 01, 2015, 07:26:40 am »

Перес сигурен, че с правилната кола може да печели състезания



Форс Индия изживява трудни моменти заради финансовите проблеми на своя собственик Виджай Маля. Въпреки това пилотите на отбора се борят за точки в досегашните надпревари и са смятани за едни от най-сериозните надежди във Формула 1. Нико Хюлкенберг бе спряган за попълнение в екипа на Ферари, а Серхио Перес бе за кратко в Макларън, където обаче колата за 2013 се оказа разочарование и той се върна във Форс Индия. Мексиканецът обаче е убеден, че с подходящия болид ще може да се бори за победи.

„Разбира се, че е разочароващо за един пилот, когато знае, че с подходящата кола би могъл да се бори за победи“, обяснява Перес пред motorsport.com. „Аз съм сигурен: Ако имам правилния болид мога да печеля състезания и да се боря за титлата.“

За първите четири състезания от сезона обаче пилотът на Форс Индия е спечелил едва пет точки, с една по-малко от своя съотборник Хюлкенберг. Едва в Австрия се очаква, че двамата ще могат да разчитат на сериозни новости по колата. До тогава те ще трябва да се борят да влязат въобще в точките.

„Трудно е да обясниш на хората, че си направил страхотно състезание, когато се класираш девети или десети. Но някои състезатели достигат до върха по-бързо, други имат нужда от повече време. Надявам се обаче, че ще имам възможност да покажа таланта си и ще успея да се изкача на върха във Формула 1.“

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3144 -: Май 01, 2015, 07:28:47 am »

Сезон 2016 във F1 ще започне отново в Австралия, но чак през април



Сезон 2016 г. във Формула 1 ще започне по-късно от обичайно – на 3 април – с Гран при на Австралия. Организаторите от Мелбърн съобщиха за новата дата, като се предвижда втората надпревара да е в Китай и да се проведе веднага след първата.

„Фантастично е, че Мелбърн отново ще е домакин на първия кръг от световния шампионат на Формула 1”, заяви главният изпълнителен директор на Australian Grand prix Corporation (AGPC) Андрю Уестакот. „Градът се превърна в синоним на старта на новия F1 сезон през последните 20 години и нямаме търпение да посрещнем отборите и пилотите през 2016-та. Феновете могат да очакват отново забавление и на пистата, и извън нея в рамките на четири дни.”

Преместването на датата на състезанието ще наложи и промяна на часа, тъй като датата се пада след смяната от зимно към лятно часово време.

Подобно разпределение ще означава сгъстен календар – планирани са над 20 старта, а първенството трябва да приключи през ноември. Смята се, че промяната е решение на Formula One Management (FOM), за да се избегнат дълги периоди без надпревари. Тази година между Бахрейн и Испания има три седмици пауза. През лятото ще има още един такъв период заради отпадането на Гран при на Германия – стартът във Великобритания е на 5 юли, следващият в Унгария е чак на 26 юли.

Календарът за следващия сезон вероятно ще бъде обсъждан на среща на Стратегическата група на Формула 1 в средата на май.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3145 -: Май 01, 2015, 07:30:11 am »

Мозли призова отново за ограничение на бюджетите и свобода в техниката



Бившият президент на ФИА Макс Мозли призова отново за ограничаване бюджетите на отборите от Формула 1 в замяна на почти пълна свобода по отношение на техниката.

„Според мен много отбори скоро ще са за ограничението на бюджетите. Трябва да осъзнаят, че за 100 милиона долара (на екип) пак ще има страхотен шампионат и ще се правят технически напредничави автомобили”, заяви Мозли пред немското издание AMS.

Според него отборите, които доброволно се съгласят на намаляване на бюджета, трябва да са ограничени единствено от изискванията за размери и безопасност.

Разходите на екипите във Формула 1 са тема, която се обсъжда вече доста години. Малките тимове се борят с увеличаващите се харчове и ситуацията се влоши особено много при въвеждането на хибридните задвижващи системи, тъй като стойността на агрегатите скочи с пъти. Шефът на Лотус Жерар Лопес обясни в края на миналия сезон, че моторите са стрували 40 милиона евро на отбора от Енстън през 2014 г., докато преди това разходът е възлизал на 8 милиона евро. Оперативният директор на Рено Спорт F1 Реми Тафен каза от своя страна, че двигателите така или иначе ще поевтинеят през идващите години. Проблемът обаче доведе до фалита на два отбора – Катерам и Маруся, като тимът от Бенбъри бе спасен в последния момент с частни инвестиции.

Мозли бе автор на идеята за ограничение на бюджетите на 40 милиона паунда (близо 56 милиона евро) през 2009 г. Катерам, Маруся и Испания Рейсинг (испанският екип фалира през 2012 г.) влязоха в спорта именно заради уверенията, че разходите ще бъдат лимитирани. Отборите от FOTA (Formula One Teams Association) обаче се противопоставиха и планът бе изоставен.

Стратегическата група на Формула 1 ще се срещне през май и ще обсъжда евентуални промени в правилата за 2017 г. Задвижващите системи отново са в центъра на вниманието, като управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун призова за конструиране на по-евтини агрегати за малките отбори. Спортният директор на Мерцедес Тото Волф обаче заяви, че производителите на мотори искат да запазят настоящата конфигурация, но са склонни да работят за увеличаване на мощността.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3146 -: Май 01, 2015, 07:31:55 am »

Марк Жене: Бъдещето ще покаже, правилно ли бе решението на Алонсо



Марк Жене, който изпълнява дълги години ролята на тест пилот в екипа на Ферари смята, че преминаването на Фернандо Алонсо в Макларън не е задължително грешен ход. Въпреки че от началото на годината сънародникът му все още не е записал точка, а бившият му отбор отбеляза значителен напредък, печелейки победа в Гран при на Малайзия и движейки се на второ място в класирането при конструкторите, Жене смята, че не само моментните резултати имат значение при подобна промяна.

„Постиженията не са всичко, особено ако се гледа период от повече години“, споделя своята гледна точка Жене пред испанския Диарио Спорт. „Аз например съм взимал своите решения не толкова въз основа на резултатите, колкото на това къде искам да бъда.“

Бившият пилот на Минарди и Уилямс в момента освен ролята на тест пилот във Ферари е насочил усилията си към своя трети отбор в сериите за издръжливост. След Пежо и Ауди, сега той ще се състезава за Нисан в клас LMP1.

„Бъдещето ще покаже, дали решението му е правилно или неправилно и то ще зависи от това, как той лично се чувства. Ако той каже, че е щастлив там където е, тогава със сигурност решението е правилно. Гледайки моментното състояние, тогава без съмнение по-добрата възможност бе да остане във Ферари. В своята 15 годишна кариера не съм виждал толкова сериозен прогрес, без той да е свързан с промяна в правилата.“

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3147 -: Май 01, 2015, 07:33:19 am »

Ауди няма намерение да влиза във Формула 1



Ауди няма намерение да влиза във Формула 1 въпреки наскоро подадената оставка от председателя на надзорния съвет на Фолксваген Груп Фердинанд Пийх.

„В настоящата ситуация Ауди определено няма намерение да влиза в F1”, заяви говорител на компанията пред ВВС Спорт и допълни, че понастоящем спортната програма на концерна е изпълнена с други, вълнуващи предизвикателства, включващи световния шампионат за състезания за издръжливост (WEC – World Endurance Championship), световния рали шампионат (WRC) и немското първенство за туристически автомобили (DTM).

Ауди се свързва постоянно с Гран при през последните 20 години, но от Инголщадт винаги отричат влизане във F1. Пийх бе противник на каквото и да е присъединяване към Формула 1 заради Бърни Екълстоун и начина му на ръководство. Оставката му даде веднага повод за спекулации дали все пак Фолксваген Груп няма да поеме в нова посока и по отношение на автомобилния спорт.

Според непотвърдена информация председателят на борда на Ауди Рупърт Щадлер иска марката да стане част от Гран при. Пийх обаче спрял плановете му, още когато му били представени през януари тази година. Малко по-късно се появи слух, че Ауди преговаря да купи тима на Ред Бул, който обаче също бе опроверган. Твърди се, че автомобилната компания се договорила с Дитрих Матешиц да вземе тима за 500 милиона паунда, но Пийх заявил: „По-скоро няма да го сторим.”

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер бе категоричен, че в слуховете няма никаква истина: „Матешиц може да е продал Торо Росо, но със сигурност не и Ред Бул. С него разговаряме за различни неща. Но наистина вярвам, че в тези приказки има нещо.”

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3148 -: Май 01, 2015, 07:34:50 am »

Заубер подкрепи Мозли за намаляване бюджетите в замяна на техническа свобода



Заубер подкрепи идеята на Макс Мозли за намаляване бюджетите на отборите във Формула 1 в замяна на техническа свобода.

Бившият президент на ФИА заяви, че според него може да се направи чудесен шампионат и ако екипите разполагат с по 100 милиона долара на сезон. Той смята, че всеки тим, съгласил се доброволно на лимита, трябва да е ограничен единствено от изискванията за безопасност и размери.

„Като отбор винаги сме твърдели, че ограничение на бюджетите е единствената разумна идея, за да вървим напред”, заяви шефът на Заубер Мониша Калтенборн пред Аутоспорт. „Тя постановява границите на харчене. Идеята на Макс е максимумът по отношение на техническото и инженерно предизвикателство. Не мисля, че има концепция, която да позволява оптимизиране на този аспект. По принцип състезанията са основата на Формула 1, но инженерният труд също е част от спорта.”

Според Калтенборн идеята на Мозли е интересна, а F1 се нуждае от нова визия за бъдещето: „Този тип изказване ми показва, че в спорта ни е нужно нещо като Френската революция. Може би е време.”

Тя припомни, че Мозли бе автор на идеята за ограничаване на разходите през 2009 г., вследствие на която три нови екипа влязоха във Формула 1. Испания Рейсинг обаче фалира през 2012 г., а Катерам и Маруся – през 2014-та. Тимът от Бенбъри бе спасен в последния момент с частни инвестиции. Имуществото на този от Лийфийлд все още се разпродава в опит за събиране на средства за погасяване поне на част от дълговете му.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3149 -: Май 01, 2015, 07:41:10 am »

Днес се навършват 21 от години от смъртта на Великия Аертон Сена!



     


                                                                            Поклон!
Активен