www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 512092 пъти)

0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3150 -: Май 01, 2015, 10:48:04 am »

В Макларън има огромна промяна в цялостната култура и философия, заяви Булие



Тимът на Макларън преживя огромна промяна в цялостната си култура и философия тази година, заяви рейсинг директорът на тима Ерик Булие.

През 2015 г. отборът от Уокинг вече е с агрегати Хонда и изживя много трудно начало на сезона. Булие е част от екипа от началото на 2014 г. и имаше основна роля при организацията на работата с японската компания.

„Има огромна промяна в цялостната култура и философия. Всяко ниво на компанията е с ясно ръководство. Разбираме се каква посока искаме да следваме и след това организираме хората. Настройката се промени от това да кажем на служителите (какво да свършат) към молба. Интегрираме хората, споделяме мнения и идеи”, обясни Булие.

Той допълни, че вследствие на новия подход към работата служителите изпитват усещане за собственост към автомобилите: „Освен това са по-мотивирани и се интересуват повече от крайния резултат. Ще дам пример. От новостите, които стигнаха до писта през миналия сезон, мисля, че около 50% не работеха съвсем добре. Сега сме свели тази стойност до около 5 или 10%.”

Главният инженер на тима Питър Продрому каза от своя страна, че заедно с новия начин на работа се върви и в нова посока по отношение на аеродинамиката.

„Отборът малко позагуби пътя си по отношение на аеродинамиката през последните години. Беше очевидно, че ако продължим по същия път, ще стигнем само до определено ниво. Затова започнахме да развиваме нова аероконцепция и различен начин на работа. Тази нова концепция в голяма степен оформя бъдещата посока на развитие на тима”, заяви Продрому.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3151 -: Май 01, 2015, 10:51:06 am »

Хамилтън все още не е велик пилот, смята Стърлинг Мос



Люис Хамилтън все още не е велик пилот за разлика от Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо, смята Стърлинг Мос.

Бившият пилот, който има 16 победи в 66 старта във Формула 1, е на мнение, че пилотът на Мерцедес се интересува повече от музика, отколкото от работата си в Гран при.

„Не мисля, че Люис е велик състезател в момента. Знаем, че Фетел и Алонсо са. Люис е по-малко ценен от някой като Джим Кларк например, но със сигурност върви по този път. Според мен ще достигне това ниво, ако спечели титлата тази година, но трябва да се внимава. Едно е той да запише такъв резултат, но стореното от Кларк, за да стигне до това ниво, е съвсем различно. Много е трудно да се правят преценки. Това, от което Люис наистина се интересува, е музиката, а не от карането”, заяви Мос по време на представянето на най-новата си книга – „My Racing Life”.

Той допълни, че се радва да вижда отдадеността на Хамилтън на писта по време на надпревара: „След старта на състезанието Люис дава всичко, за да спечели. Все още е невероятно бърз. Спира късно, аз също го правех. И не мисля, че Нико [Розберг] някога ще го победи.”

Мос и Хамилтън снимаха наскоро на пистата Монца с Мерцедес-а от 1955 г., с който 85-годишният англичанин печели легендарната надпревара Миле Миля преди 60 години.

„Люис наистина се вълнуваше да се качи в колата, хареса му да я кара. Не знам дали би му допаднала, ако трябваше да се състезава с нея. Но по времето, когато аз участвах в надпревари, го правехме повече за забавление. На волана на неговия болид има 32 копчета и нямам никаква представа за какво служи което и да е от тях. През 1961 г. спечелих Гран при на Германия и наградата бе 1000 паунда. По днешните стандарти това ще са 10 000 или 12 000 британски лири (близо 18 500 долара). Най-голямата сума, която съм печелил за година, бе 34 000 паунда”, обясни Мос.

Сър Стърлинг все пак е на мнение, че Хамилтън вероятно ще спечели титлата във Формула 1 през 2015 г.: „Трябва да си в Мерцедес, за да победиш. Той е там, притежава (нужното) умение. Има голям опит. От доста време е в спорта.”

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3152 -: Май 01, 2015, 05:06:43 pm »



Шефът на "Силвърстоун": Фетел трябва отново да победи Хамилтън

"Това ще е добре за всички, дори за Мерцедес"

Шефът на пистата, домакин на Гран при на Великобритания, "Силвърстоун" изненада с изказване по адрес на сънародника си и защитаващ световната титла Люис Хамилтън. Патрик Ален призна, че от гледна точка на интереса на феновете към Формула 1 не е добре Люис да продължава да побеждава, возейки се до финала.

Ален вижда в лицето на Себастиан Фетел единственият пилот, който може да окаже отпор на Хамилтън, и заедно с преродения отбор на Ферари да направят шампионата вълнуващ за зрителите по пистите и феновете по целия свят.

"Започвам да се притеснявам, че Хамилтън може да спечели всички състезания до Гран при на Великобритания и така борбата за титлата да се превърне във формалност. Това ще намали неимоверно интереса и ще навреди на Формула 1", притеснен е Патрик Ален.

"От тази гледна точка се надявам Себастиан Фетел отново да победи Люис и заедно с Ферари да направят шампионата максимално оспорван и интересен. Това ще е добре за всички и дори за Мерцедес, чиито успехи ще бъдат по-високо оценени при реална конкуренция", завърши британецът.


                                                                                                                          formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3153 -: Май 02, 2015, 12:05:53 pm »

Ред Бул харчи за нов нос 3 милиона.



Над 3 млн. британски лири е похарчил тимът на Ред Бул Рейсинг, за да приготви най-после завършена версия на нов къс нос за болида си RB11. С него колите трябва да се появят в Гран при на Испания, първи старт в Европа, който е в края на седмицата край Барселона.

Носът е 63-ият подред изследван в Милтън Кийнс от началото на зимата и най-после е преодолял всички краштестове! Всеки един от предишните 62 е струвал на тима по около 50 000 британски лири с всички изследвания по него и краш изпитания.

Носът е част от цялостното обновление на болида, което се готви за Гран при на Испания. То трябва да направи автомобилите на Даниел Рикиардо и Данил Квят по-бързи - според изчисленията на тима с между 0,75 и 1 сек.!

Екипът, който разполага с един от най-сериозните бюджети, със сигурност иска да се пребори поне с Уилямс за третата позиция зад лидерите от Мерцедес и Ферари, които също ще имат много подобрения в колите.

В болидите на Ред Бул би трябвало да има и нови двигатели Рено, с подобрена издръжливост. Проблем за тима е обстоятелството, че ако ползва нов мотор, то за Даниел Рикиардо той ще е 4-ти този сезон при общо разрешени за използване без наказание през цялата година 4 мотора. Ако е готов новият двигател, той ще е с променени горивни камери и устройства за генериране на топлинната и кинетичната енергии.

                                                                                                                        clubs1.bg

                                                           
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3154 -: Май 03, 2015, 06:09:35 pm »

Лотус с много промени в Барселона



Тимът на Лотус ще изпробва доста нови елементи  в предстоящата Гран при на Испания във Формула 1. Това разкри техническият директор на екипа Ник Честър.

"Със сигурност ни очаква интересен уикенд, защото много тимове ще пристигнат със значителни промени за първото състезание в Европа– сподели Честър. - Ние също работихме по значителен брой новости в  каросерията на автомобила. Нека видим, кой какво е постигнал. Нашите очаквания са да сме направили още една крачка напред и да запишем още едно силно състезание, както бе в Китай и Бахрейн."

Честър отбеляза още, че пистата в Каталуния през миналия сезон е била една от най-удобните за колата на Лотус, но тази година болидът е по-добър на повече трасета.

"Наистина миналата година имахме добър уикенд в Барселона. Е22 беше силен в бързите завои, но не бе така в бавните – отбеляза Честър. - Тази година колата е много по-постоянна във всички завои. Пилотите ни поздравиха за управлението на колите. Намират ги много по-лесни за каране на лимита на възможностите и то на всяка писта, която посетихме досега този сезон. "

Познаването на пистата Каталуния от пилотите би трябвало да допринесе за по-лесната работа през уикенда. Така първата тренировка ще бъде посветена почти изцяло само на изпитването на нови елементи.

И тримата състезатели на екипа - Ромен Грожан, Пастор Малдонадо и Джой Палмър вече са тествали всичко в симулатора през миналата седмица, но сега новите елементи ще се видят на пистата. Според Честър, Лотус ще се опита да настигне Ред Бул и дори Уилямс в средата на класирането зад лидерите от Мерцедес и Ферари.

В Лотус са определено доволни от сезона досега. Грожан завърши на два пъти 7-ми, а дори загубата на точки от Пастор Малдонадо, шефът на тима - Фредерико Гасталди определени като липса на шанс.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3155 -: Май 05, 2015, 06:54:05 am »

Макларън-Хонда ще е с ново оцветяване от Гран при на Испания нататък



Макларън-Хонда ще е с ново оцветяване от Гран при на Испания нататък, твърдят близки до отбора от Уокинг източници. Промяната в цветовете на екипа бе очаквана, след като още през зимата Рон Денис потвърди, че тя ще се случи, но без да уточнява кога. Смята се, че автомобилът ще е оцветен в нюанси на сивото, няма да има хром или сребристо, като същевременно това не било знак за идването на нов спонсор. В началото на февруари Денис бе категоричен, че промяна може да се случи само поради търговски причини.

В началото на годината оцветяването на MP4-30 предизвика въпроси дали не напомня твърде много на предишни модели на Макларън. Изтъкната бе и асоциацията със сребърното на Мерцедес.

Междувременно Денис заяви, че Фернандо Алонсо е най-добрият пилот от всички на грида и ще води Макларън-Хонда към нова доминация във Формула 1. Той сподели още веднъж, че всичко, което се случи през 2007 г., вече е в историята.

„Този Фернандо, с когото работим днес, е невероятно мотивиран и вдъхновяващ човек. Бърз е, конкурентоспособен, по-опитен от когато и да било и комбинира тези качества със заразителна енергия и ентусиазъм. Попитайте когото и да е в екипа – механици, инженери, хората от маркетинга и PR-а, готвачи, сервитьори, чистачи, когото пожелаете – всички ще ви кажат едно и също. И както споменах неведнъж, ние ще печелим отново, ще доминираме заедно и ще го сторим заедно с Фернандо, който ще води екипа. Това ще е чудесна кулминация на блестящата му кариера. Всички в Макларън и Хонда са изцяло отдадени на задачата да работят с него, с Дженсън [Бътън] и т.н., за да му помогнат да го постигне”, обясни Денис в интервю за formula1.com. „Фернандо е победител, затова сме го наели. Макларън е победител, както и Хонда, особено в комбинацията Макларън-Хонда – затова пък той се присъедини към нас. При пристигането му имахме сериозно изоставане в темпото. Все още сме назад, въпреки че правим прогрес към крайната си дестинация, която е челото на грида. Фернандо го знае. Спечели два световни шампионата и отиде във Ферари с амбицията да върне славата на това прочуто име. Не успя да вземе корона и съжалява за това, признава го. Но в този период той се установи като, да използвам вашите думи, най-добрия пилот на грида и когато реши да потърси ново предизвикателство, избра Макларън-Хонда. Ние сме доволни от това, защото и Фернандо бе нашият първи избор.”

Денис каза също така, че договорът на Алонсо е за три години без допълнителни опции. Това вероятно означава, че няма клаузи, позволяващи при определено представяне на екипа разтрогване на споразумението.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3156 -: Май 05, 2015, 06:57:16 am »

Ферари с нови крила и дифузьор в Барселона



Тимът на Ферари подготвя за предстоящото състезание в Барселона половин дузина нови елементи по SF15-T. Според данните от симулатора в Маранело новият пакет би трябвало да подобри скоростта на колата с поне 0,3-0,4 сек..

Себастиан Фетел и Кими Райконен имат за програма в петъчните свободни тренировки да изпробват ново предно и задно крило, нов под, нов дифузьор, както и променено задно окачване, което бе разработено заедно с австрийците от AVL в Грац.

Според източници от Италия засега няма да има скъсяване на носа и сериозна промяна в задвижващата система. Идеи за тяхното развитие обаче ще бъдат изпитани в тестовете след състезанието в Испания от третия пилот Естебан Гутиерес.

Според водещия F1 редактор на BBC Андрю Бенсън изоставането в мощността на задвижващата система на Ферари през миналата година спрямо Мерцедес е била 50 к.с., но те вече са наваксани. Той посочва в анализа си, че 65 к.с. са добавени към агрегата на Скудерията. Мерцедес пък били напреднали не с 50 к.с., за колкото се говореше, а по-скоро с 15-20 к.с.. Изчисленията и засечените от началото на сезона данни показвали, че тимът от Бракли все още има предимство по отношение на скоростта, но то е много малко.

„При това положение разликата във времената за обиколка между Ферари и Мерцедес вероятно се дължи на шасито, пилота и разликата между работата на двата болида с гумите”, продължава Бенсън. „А тези показатели са толкова близки, че ако Ферари нагласи всичко правилно, Мерцедес може да бъде победен.”

В анализа се посочва, че SF15-T работи по-добре с гумите, което е предимство в състезанията. Има известно изоставане в квалификациите заради по-трудното загряване до оптимална работна температура в рамките на една обиколка.

Техническият директор на екипа от Маранело Джеймс Алисън пък посочва, че напредъкът с тазгодишния автомобил „се дължи почти по равно на шасито и на задвижващата система”. Според Бенсън в Мерцедес били убедени, че двигателят на Ферари на практика е на едно ниво с техния и съответно остатъчното изоставане се дължи на други компоненти.

По SF15-T продължава да се работи. Алисън посочи още след първите стартове за 2015 г., че се вълнува много от развойната програма на екипа. Очаква се – вероятно още в началото на юни за Гран при на Канада – подобрение на мотора с още 15 к.с.. Ферари разполага и с повече възможности за развитие на задвижващата система от Мерцедес.

„Ще подобряваме представянето на болида си по възможно най-бързия начин. Във фабриката се работи по много неща в момента, които ще се появят в автомобила максимално бързо, а след тях идват още. Смятаме, че можем да запишем още по-голям прогрес през останалата част от годината”, допълни Алисън.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3157 -: Май 05, 2015, 12:35:28 pm »

Аривабене: За какво ми е Хамилтън, като имам Фетел?



Шефът на Ферари Маурицио Аривабене заяви, че Ферари не се нуждае от Люис Хамилтън при положение, че разполага със Себастиан Фетел.

Слуховете около възможна връзка на английския пилот със Скудерията се засилиха отново през последните дни. Двукратният световен шампион все още не е подписал нов договор с Мерцедес. Той повтори не веднъж, че желае да остане в настоящия си отбор, но въпреки това няма контракт, а настоящият изтича в края на годината.

„За какво ми е нужен Люис Хамилтън, след като имам пилот като Фетел”, риторично попита Аривабене, цитиран от вестник Билд. „По-скоро бих се огледал наоколо за млад, талантлив състезател, който да кара заедно със Себастиан.”

Това веднага породи спекулации, че става дума за Валтери Ботас, за когото дори се твърди, че има подписан предварителен договор с Ферари. Според финландската телевизия MTV3 обаче подобно споразумение не съществува. Журналистът Оскари Саари заяви, че според доста добре информирани източници Ботас е отрекъл каквото и да е обвързване със Скудерията.

Уилямс има опция да продължи договора на Валтери и за 2016 г.. Със същата възможност разполага и Ферари спрямо Кими Райконен. Смята се, че и двата отбора вероятно ще задържат пилотите си, но след това шансът Скудерията да потърси контакт с Ботас е много голям.

Аривабене отказа да коментира приказките около Валтери: „Преди сезона обещах никога да не лъжа медиите, а в момента е твърде рано да се даде прецизен отговор на този въпрос.”

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3158 -: Май 05, 2015, 12:57:05 pm »



Хаас няма да са "втори отбор" за Ферари

"Не сме говорили със Скудерия за пилоти"

През сезон 2016 американският отбор Хаас ще направи своя дебют във Формула 1, а болидът им ще е задвижван от двигател Ферари. Шефът на отбора Гюнтер Щайнер обаче предупреди, че не иска Ферари да гледат на тях като на "втори отбор".

Освен двигател, от Маранело ще дойдат и редица други части като захващането на окачването, спирачките, носачите, педалите, кормилната рейка и резервоара, защото по новия правилник всички тези компоненти от догодина няма да са задължителни за собствено производство от всеки отбор. Щайнер обясни, че очаква болидът им да изглежда доста по-различно от този на Ферари и намекна за бъдещата му разцветка.

"Мисля, че Ферари са ни добър партньор, който ни помага да стигнем до Ф1. Не сме говорили за пилоти с тях. Не искаме да сме техен втори отбор и да правим това, което те кажат. Да, в хубави отношения сме и искаме да работим заедно. Колите ни няма да са просто жълти Ферари-та, защото аеродинамичните панели и шасито ще са различни", заяви Щайнер пред Аутоспорт.

"Целта ни е да се представим подобаващо. В квалификацията сигурно ще сме някъде в средата - 12-и, 14-и, нещо такова. После в състезанието се надяваме да се борим за точки. Кой знае? Надяваме се догодина да спечелим максимален брой точки", допълни шефът на Хаас.

Отборът заяви, че не възнамерява да пуска тестова кола този сезон заради разходите: "Би ни струвало прекалено скъпо да направим кола само за тестове, която след това би била стара. Ще започнем тестовете през февруари догодина, а преди това ще правим симулации".

                                                                                                                formula1.sportal.bg   
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3159 -: Май 05, 2015, 12:59:26 pm »



Ред Бул: Трябва да победим Уилямс и да притиснем Ферари

Хорнер постави амбициозни цели на отбора

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер обяви целите на тима в предстоящите няколко състезателни уикенда. Британецът се е прицелил в отбора на Уилямс и вярва, че неговите пилоти Даниел Рикардо и Даниил Квят могат да заемат местата на финала на Фелипе Маса и Валтери Ботас.

В по-дългосрочен план Хорнер се надява болидите на Ред Бул да успеят да наложат напрежение над отбора на Ферари и пилотите им. Себастиан Фетел и Кими Райконен тази година са единствените, които успяват да оспорват първото място на Мерцедес, но го правят без никаква конкуренция от останалите отбори зад гърба им.

"Целта, която съм поставил на отбора, е в следващите няколко състезания да успеем да победим Уилямс. Рикардо и Квят трябва да започнат да финишират на местата на Маса и Ботас", надява се Хорнер. "В по-дългосрочен план искаме да започнем да притискаме Ферари, защото сега те нямат конкуренти на гърба си и спокойно преследват Мерцедес. След трудния старт на сезона в Бахрейн показахме голям прогрес. Надявам се да продължим да следваме тази линия на развитие и резултатите ще дойдат", завърши шефът на Ред Бул.

                                                                                                                       formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3160 -: Май 05, 2015, 06:38:20 pm »

Форс Индия разчита на подобренията за Каталуния



Тимът на Форс Индия разчита на новостите, които планира за Гран при на Испания, за да подобри представянето си в тазгодишния шампионат на Формула 1. Отборът изживя трудно начало на сезона, след като закъсня с новия болид, но се надява постепенно да навакса изоставането. Според съсобственика на тима от Силвърстоун Виджай Маля, каквито и промени да има по колата за надпреварата на Каталуния, резултатите ще бъдат по-добри от предишните.

"Виждаме, че има случаи, в които десет коли са в половин секунда разлика, което ще рече, че каквито и подобрения да направим, ще има напредък. Темпото ни се подобрява с всяко състезание, но ще трябва да изчакаме малко, за да направим голямата стъпка. Оптимист съм за нововъведенията, които планирахме и по които работихме толкова много, за да ги приложим на писта възможно най-скоро. Приоритетът ни за следващите няколко старта е да останем в близост до съперниците около нас. В момента четвъртото място (при конструкторите) е само на 12 точки, така че трябва да продължим да се борим за точки при всяка възможност.

Серхио Перес се надява да надгражда върху представянето си от последното състезание, в което се класира осми: „Добре е да пристигнеш в Барселона с добри резултати от Бахрейн. Последното състезание определено беше по-обнадеждаващо за всички в отбора и ще продължим да се стараем да запазим тази тенденция и в Испания. В същото време този уикенд очакваме по-голямо предизвикателство, защото характеристиките на пистата са много различни от тези на Сахир, с много повече високоскоростни завои.

Уикендите в Барселона са винаги приятни. Градът и хората ми напомнят много на Мексико, а и аз наистина харесвам испанската храна. Феновете също правят това състезание специално и винаги чувствам голяма подкрепа от публиката.

Каталуния има и бързи и бавни секции. Голям тест е за аеропакета, подобно на пистата Сепанг. Задминаванията никога не са лесни, защото е много трудно да се доближиш до друга кола, така че добрата позиция се отплаща. DRS-зоните направиха изпреварванията по-лесни, но все пак трябва да си малко по-бърз от тези, с които се състезаваш.”

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3161 -: Май 05, 2015, 06:41:25 pm »

Пирели предвижда разлика 0.8-1.2 сек. между медиум и хард на Каталуния



Отборите от Формула 1 ще могат да избират между гуми медиум и хард за предстоящата Гран при на Испания, пети кръг от тазгодишния световен шампионат. Използването на гумите е ключът към успеха на пистата Каталуния през последните издания на надпреварата. Пистата е много тежка, с различни по характеристики и много технични завои. Най-голямото натоварване е от лявата страна, тъй като повечето завои са десни. Температурата на гумите достига до 130 градуса. Очакваната разлика между двата типа е около 0.8 – 1.2 секунда на обиколка.

"Испания е очевидно едно от най-познатите трасета, на които се състезаваме, защото вече имаме много събрана информация по време на зимните тестове. Едно от нещата, които вече забелязахме тази година, е, че и през 2015 г. износването на предните гуми ще определя стратегията. През миналия сезон увеличеният въртящ момент означаваше, че за първи път в надпреварата по-важни се оказаха задните гуми. Благодарение на направените в конструкцията на задните гуми промени за настоящото първенство, се връщаме към предишния вариант. Не очакваме обаче това да доведе до повече спирания в бокса. През миналата година повечето състезатели използваха стратегия с два бокса и вероятно сега ще се случи същото. Най-голямото неизвестно ще е времето: в миналото е имало някои много горещи уикенди в Барселона, но не винаги се случва така. Стартът на европейските надпревари пък по традиция означава, че много отбори ще имат новости и ще е наистина интересно да се наблюдава как това ще повлияе на работата с тазгодишните гуми”, обясни спортният директор на Пирели Пол Хембри.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3162 -: Май 06, 2015, 09:01:35 pm »

Саймъндс: Прогресът на Уилямс не е толкова голям, колкото този на Ферари



Прогресът на Уилямс в началото на сезон 2015 г. не е толкова голям, колкото този на Ферари, призна техническият ръководител на отбора от Гроув Пат Саймъндс. След четири състезания британският тим е трети в класирането при конструкторите с 61 точки – с 46 по-малко от актива на Скудерията. Фелипе Маса и Валтери Ботас са пети и шести, зад Себастиан Фетел и Кими Райконен.

„Смятам, че тенденциите вече се очертаха. Ние сме малко зад Ферари в квалификациите – не твърде много, но в състезателни условия изоставаме повече. Така че трябва да наваксаме това. Знаем, че сме направили стъпки напред в сравнение с миналия сезон – от изчисления, от представянето в Барселона (на предсезонните тестове), както и от коментарите на пилотите. Но очевидно крачките не са толкова големи, колкото тези на Ферари”, обясни Саймъндс в интервю за Скай Спортс.

Според него Скудерията е с огромен напредък по отношение на задвижващата система и в частност използването й по време на състезание.

„Ние обаче ги следвахме в определени моменти в надпреварите, а и пилотите ни не посочиха някакви конкретни слабости. Те обясняват, че сме много по-силни в бързите завои, но това е всичко. Без съмнение Ферари е много по-голяма организация от Уилямс и разполага с огромни ресурси. Това прави предизвикателството ни още по-голямо. Но през миналата година ние започнахме сезона зад Ферари, а завършихме пред италианския тим. Така че не сме се отказали, ще продължим да се борим”, каза техническият шеф на Уилямс.

В същото време Саймъндс не очаква Лотус да са заплаха в рамките на целия сезон заради ограничения бюджет на тима от Енстън. Според него те едва ли ще успеят да развиват болида си по-добре от Уилямс, но той все пак се застрахова с репликата, че „човек никога не знае”.

Техническият шеф на Уилямс заяви също така, че задвижващите системи на тима от Гроув са същите като на заводския тим на Мерцедес. В началото на сезона се породиха съмнения в това отношение, особено след реплика на Фелипе Маса в Австралия по повод разликата между него и състезателите на екипа от Бракли. Саймъндс обаче се постара да разсее всичко още тогава, а сега повтори, че моторите са еднакви.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3163 -: Май 06, 2015, 09:04:07 pm »

Екълстоун трябва да продължи да ръководи F1, смята Бриаторе



Бившият шеф на тима на Рено във Формула 1 Флавио Бриаторе смята, че Бърни Екълстоун трябва да продължи да ръководи спорта. Според италианеца запазването на 84-годишния англичанин на поста му е в най-добрите интереси на Гран при.

„Бърни притежава силата да преобрази F1, но трябва да получи повече подкрепа от CVC и ФИА. Няма да има друг като него, след като си тръгне. Ако CVC запази (акциите си в) спорта, ще назначи главен изпълнителен директор, вероятно американец и F1 ще се контролира от борд. Това няма да е хубаво, защото е по-добре да има един чудесен малък диктатор, който да създава правилата”, заяви Бриаторе пред италианската радиостанция Раи.

През миналата година Флавио каза по време на уикенда за Гран при на Италия, че от отборите зависи да оправят проблемите във Формула 1: „Вярвам, че от екипите зависи да седнат заедно и да подобрят ситуацията. Това е нова Формула 1. Може да е по-добра, но много хора не я разбират. Просто е. Като се каже F1, се разбира състезанието, събитието. За какво говорим сега? За технологии. Хората не се интересуват от това. Вълнува ги да гледат битки между пилотите.”

Сега Бриаторе допълни, че не е в интерес на Мерцедес да продължи да доминира в първенството, както го стори през 2014 г.. Според него ако това продължи, правилата ще бъдат променени.

Флавио коментира и ситуацията около новия договор на Люис Хамилтън с Мерцедес, който още не е подписан: „Мисля, че той се чувство удобно в тима си, а и е притиснал [Нико] Розберг. [Кими] Райконен подобри представянето си, но не знам дали Ферари ще го задържат. Ако не го сторят, аз лично бих заложил на млад пилот като [Валтери] Ботас. Фаворитът ми винаги е [Даниел] Рикиардо, но той е блокиран в Ред Бул.”

Междувременно сагата с контракта на Хамилтън продължава, като последното развитие е, че се очаква споразумението да бъде финализирано преди надпреварата в Монте Карло. Мерцедес отрече в края на април информация за това, че англичанинът е подписал нов, тригодишен договор.

„Няма проблем. Очаквам да обявим нещо преди Монте Карло, може би дори още по-рано”, заяви председателят на борда на тима от Бракли Ники Лауда през агенция АРА, след като преди по-малко от две седмици убедено твърдеше, че всичко ще приключи до старта в Испания, който е този уикенд.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 37.0 Firefox 37.0
Re:Формула 1
« Отговор #3164 -: Май 06, 2015, 09:08:39 pm »

Хакинен призна, че е сбъркал в оценката си за Верстапен



Двукратният световен шампион във Формула 1 Мика Хакинен призна, че е сбъркал в оценката си за Макс Верстапен. Финландецът заяви през миналия сезон, че „едно момче на 16-17 години в никакъв случай не е готово за Формула 1”.

„Никога не бих позволил на толкова млад състезател да кара във F1 – и като мениджър, и като баща”, допълни Хакинен.

Самият пилот демонстрира самочувствие и спокойствие от момента, в който подписа договора си с Торо Росо. Той бе категоричен, че подобни реакции заради възрастта му са очаквани, но лично него не го притесняват.

След четири старта от шампионата през 2015 г. Макс вече е най-младият спечелил точка в историята на спорта пилот (на 17 години, 5 месеца и 27 дни). Той дели 10-та позиция в класирането на състезателите с Нико Хюлкенберг (Форс Индия) и съотборника си Карлос Сайнц – и тримата са с по 6 точки, но пилотите на Торо Росо имаха доста технически проблеми в първите надпревари.

„Бях против идването във F1 на 17-годишен младеж, но съм щастлив да призная, че сбърках”, заяви Хакинен пред испанския вестник Марка. „Макс е пример, че времената са се променили. Технологиите във Формула 1 са много мощни, пилотите получават огромно – изумително – количество информация, която може да се проучи и да помогне за подобрение на представянето на състезателя. Всичко е по-добре организирано, можеш да тестваш на симулатора по цял ден във всякакви условия... Не казвам, че сега е по-лесно, но в по-голяма степен е възможно да постигнеш високо ниво при влизането си в спорта.”

Самият Верстапен пък вече трябва да отговаря на въпроси дали очаква да бъде „повишен” като Данил Квят. Руснакът отиде в Ред Бул след само един сезон с Торо Росо. Макс обаче не позволява да бъде разсейван от подобна възможност: „Това е само хипотеза. Сега съм съсредоточен върху това да постигна колкото се може по-голям успех. Ще видим какво предстои след това. Не съм в Торо Росо, за да мечтая за бъдещето, а за да свърша максимално добра работа. Дали искам да съм световен шампион? Да, в бъдеще. Настоящата ми цел е да започнем да взимаме редовно точки. След това победи. А тези, които печелят състезания, стават шампиони. Но както казах, това е в бъдеще време.”

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен