www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508655 пъти)

0 Членове и 12 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3270 -: Май 30, 2015, 05:29:09 pm »
Лауда убеден, че пилотите на Мерцедес ще имат сериозно предимство в Канада



Ники Лауда е убеден, че пилотите на Мерцедес ще се представят още по-силно в Гран при на Канада. Тази му убеденост идва от факта, че и двамата състезатели ползваха в Монако своята първа задвижваща система. Това в някаква степен е накарала отбора да процедира по-предпазливо. Според австриеца в Монреал състезателите на тима ще могат да разчитат на повече мощност. Въпреки че от началото на сезона Мерцедес спечели пет от шестте проведени състезания, но Себастиян Фетел успява да ги постави под напрежение, което води до грешки подобни на тази с Хамилтън в Монако.

„Използвахме в първите шест състезания от сезона по един двигател и успяхме да завършим във всяко едно с двете коли“, обясни Лауда пред RTL. „Това е супер постижение. Сега в Канада ще използваме нови задвижващи системи, което ще ни даде предимство. Някои вече използват четвъртите си двигатели.“

Пистата в Канада е пълната противоположност на тази в Монако. Защото докато в княжеството заради бавните завои гъвкавостта на задвижващите системи е най-важна, то в Монреал дългите прави изискват максимална мощност. Показател, по който Мерцедес все още има предимство.

Единствено Мерцедес и отборите ползващи задвижващите системи на германците бяха със агрегатите, с които започнаха сезона в Австралия. Изключение прави единствено Нико Хюлкенберг от Форс Индия, които ползва втория. Световният шампион Люис Хамилтън пък е използвал втори комплект на контролния електронен блок.

Всички екипи със задвижващи системи на Ферари пък ползваха в Монако своите втори агрегати. Картината изглежда особено тъжна за Ред Бул, Торо Росо и Макларън. Първите два екипа вече са с четвъртата си задвижваща система от началото на сезона, като единственото изключение е Карлос Сайнц, който е с третата. С по три са и състезателите на Макларън. При използването на пети агрегат следват наказания.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3271 -: Май 30, 2015, 05:32:18 pm »

Маса: Верстапен имаше късмет



Фелипе Маса е убеден, че Макс Верстапен е извадил късмет при инцидента на Сент Дево. Младият 17-годишен състезател на Торо Росо се опита да изпревари Ромен Грожан, но бе изненадан от точката на спиране на французина. Последва удар, а колата на холандеца се заби в гумените бариери. Със сигурност критиките към Верстапен ще се умножат и доброто му каране преди този инцидент ще бъде оставено на заден план.

„Катастрофата на Верстапен бе доста опасна“, заяви Фелипе Маса след като прегледа кадрите от инцидента. Според бразилеца, пилотът на Торо Росо трябва да е радостен, че се е отървал без сериозни проблеми. „Той трябва да бъде наказан за това, което направи.“

След надпреварата действително холандецът бе наказан с връщане на пет места назад в решетката за състезанието в Канада.

„Този инцидент доказва, че опитът във Формула 1 със сигурност играе много важна роля. За да се извлече максимална поука от тези случаи, те трябва внимателно да се анализират, защото този бе изключително опасен. Може само да се радва, че няма наранявания. Този удар можеше да завърши наистина неприятно. Ако трябва да съм честен, той не бе в позицията да успее да изпревари. Той дори не бе достатъчно близо, за да застане до другата кола. Той бе отзад и рискува прекалено.

При подобни грешки можем да кажем, че възрастта играе някаква роля. Той е едва на 17 г.. Ако се бе наранил, тогава мнозина щяха да попитат, защо някой е дал лиценз на 17-годишен. Сега всички са доволни, че нещата се разминаха без последствия. Според мен контролът трябва да е по-стриктен.“

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3272 -: Май 30, 2015, 05:40:06 pm »

Аривабене: Кими трябва да работи по представянето си в квалификациите



Кими Райконен ще трябва да работи сериозно по представянето си в квалификациите, за да има възможност да се бори за челните позиции в състезанията. Финландецът заема четвъртото място при пилотите и се представя значително по-добре от миналата година. Пилотът на Ферари е с 60 точки след първите шест състезания – повече отколкото събра през цялата минала година. В Бахрейн, където по традиция се представя силно той дори успя да се качи на подиума, записвайки второ място.

Квалификациите обаче изглежда са основният проблем на Райконен, който в момента губи дуела със своя съотборник Себастиян Фетел с 6:0.

„Проблемът на Кими е квалификацията“, наясно е и тимшефът на Ферари Маурицио Аривабене, който не крие симпатиите си към последния световен шампион на Скудерията. Договорът на Райконен изтича в края на годината и все още не е ясно, дали ще бъде подновен. "В Монако той отново бе с темпото на Себастиян в състезанието. Но ние знаем, че той се представя супер в надпреварите. Ако трябваше да му давам домашно, то щеше да е на тема „Как да стана по-добър в квалификацията?“"

Със сигурност Райконен ще трябва да обърне внимание на тази си слабост, ако иска да остане в отбора на Ферари поне за още една година.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3273 -: Май 30, 2015, 05:44:34 pm »
Хамилтън: Мразя да губя



Люис Хамилтън загуби състезанието в Монако по един меко казано куриозен начин, след като от Мерцедес решиха да го повикат ненужно за втори път в бокса. Това определено го съкруши и той бе на крачка да слезе от колата си по време на обиколката за прибиране след излизането от тунела и да се прибере в апартамента си, подобно на своя идол Аертон Сена през 1988 г.. Все пак той реши да не прави подобно нещо и отиде да получи наградата си за третото място. На подиума той изглеждаше  смазан.

„Всичко е въпрос на манталитет“, обясни в последствие Хамилтън пред Sky Sports F1. „В един момент просто започваш да мразиш загубите. Винаги може да видите статии за внимателни и възпитани губещи, които обаче притежават стил. Какво е това обаче? Подобен човек никога не може да бъде истински шампион. Това е моето лично мнение.“

Подобни моменти се случват и са се случвали и на други световни шампиони, станали легенди през годините и демонстрирали открито лошо настроение при подобни негативни резултати.

„Аз все още не съм легенда, но работя върху това“, продължава уверено Хамилтън, който не крие, че иска да прилича на своя идол Аертон Сена не само по вида на каската си в ранните години от своята кариера. Той не смята да се отчайва и гледа в бъдещето.

„Чашата винаги е наполовина пълна за мен“, продължава Хамилтън. „Продължавам да гледам, какви възможности има и знам много добре, че трябва да дам всичко от себе си, за да използвам в действителност тези шансове. Така бе и през миналата година. Аз не доминирах и трябваше да се боря здраво. Но в крайна сметка успях да използвам чудесната ни кола за спечелването на титлата.

Съотборникът ти е един от многото хора в целия отбор, в цялата конструкция. В един момент искаш той да стане втори зад теб, за да може целия отбор да извлече максимума. Но в същото време се получава конфликт, защото от друга страна искаш пилот на Ферари или на друг отбор да го изпревари, за да му вземе от скъпоценните  точки. Това е конфликтът между това да си отборен играч и да искаш да спечелиш титлата.

Когато бях по-млад исках само да печеля, да печеля и пак да печеля. Сега виждам шанс, да бъда водеща личност в отбор с повече от 1000 човека. Най-лошото във Формула 1 обаче е, че съотборникът ти можем да види всичко, което правиш и дори да го копира. В крайна сметка обаче със сърце, талант и воля ти можеш да направиш разликата.“

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3274 -: Май 30, 2015, 05:48:08 pm »
Ферари с проблеми при загряването на гумите



Ферари и Себастиян Фетел успяха да откраднат една победа от екипа на Мерцедес през тази година и той най-вече заради способността да пазят гумите в едно наистина горещо състезание, като това в Малайзия. И докато това може да донесе предимство в даден момент, то може да се превърне и в недостатък. И този недостатък е ясно видим при Кими Райконен, който трудно успява да загрее гумите до работна температура в една обиколка. Нещо, което играе негативна роля в квалификациите.

Сериозно обновеният пакет на Скудерията, представен в Испания трябваше да реши този проблем, но тук се видя друга позната слабост на Ферари. Ваденето на много елементи едновременно прави трудно за разпознаване, кои от тях работят и кои не съвсем.

За всички в отбора вече е ясно, че пилотите на тима страдат от невъзможността да бъдат загрети гумите за кратко време. И то най-вече предните, което води до нестабилност на предната ос. Това се вижда най-вече при Райконен, който не може да използва пълния потенциал на колата си в квалификациите. Освен това води и до опасност да бъдеш атакуван и изпреварен след рестарт при кола за сигурност на пистата.

„В състезанието нещата стояха по-добре, но това не премахва проблема“, обясни Маурицио Аривабене след края на надпреварата в Монако. „Ако се смята, че всичко е било ОК след второто място, това е грешно. Още в Барселона имахме това предвид и продължаваме да работим интензивно по намирането на решение за проблема.“

Според Себастиян Фетел това е един от най-сериозните проблеми на SF15-T, който спешно трябва да бъде решен.

„Ако имах готов отговор, на какво се дължи този проблем, щях веднага да споделя на всички в отбора, какво е решението“, обяснява 4-кратният световен шампион. „Първо обаче трябва да го разберем. Въпросът е дали можем да намерим решение с промени в настройките или трябва да променим нещо по колата. Проблемите се решават от само себе си в състезанията и при топло време, но надпреварите се решават в не малка част в събота в квалификацията.

Да имаме проблеми при по-ниски температури може да се случи един или два пъти, но в последствие трябва да се намери решение и да си сигурен, че владееш положението. Когато обаче се повтаря непрекъснато, тогава вече няма извинения. Това означава, че сме допуснали грешка, което е лошо за нас. Трябва да запретнем ръкави и да търсим правилното решение.“

Куриозът в Монако бе, че Кими Райконен имаше проблеми дори и със загряването на супер меките гуми, които дават максимално сцепление при не особено високи температури.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3275 -: Май 30, 2015, 05:51:12 pm »

От Рено потвърдиха среща с Екълстоун на високо ниво в Монако



След трудното начало на сезона за Ред Бул и Торо Росо почти не минава уикенд, в който да не се дискутира бъдещето на Рено в Гран при. Надпреварата в Монако не направи изключение, като се появиха слухове, че шефът на френския концерн Карлос Гон е пристигнал специално, за да дискутира с Бърни Екълстоун бъдещите си намерения.

„Имаше среща“, подтвърди и спортният директор на Рено Сирил Абитебул. „Но това е нещо нормално за Монако, където присъстват всички сериозни мениджъри и се срещат с Бърни.“

Отговарящият за ангажимента на фирмата във Формула 1 дава лаконичен отговор, без да обяснява каква е била темата на разговор между Гон и Екълстоун. Слуховете варират от напускане на спорта до закупуване на собствен отбор.

„Възможните опции ,разбира се, се обсъждат, но абсолютно неформално“, продължава Абитебул. Явно е, че Гон е искал да разговаря директно с Бърни. „Това бе възможност да бъде изяснена напълно позицията на Рено, защото бяха тиражирани неща, които не идваха от нашите отговорни лица.“

Абитебул не отхвърля възможността да бъде поет някой отбор измежду Торо Росо, Заубер или Форс Индия. Той подчертава, че производителят ще остане в спорта поне до края на 2016 г..

„В това няма никакво съмнение. Ние искаме да изпълним договорите си. Някои твърдят, че контрактите в днешно време не означават нищо, но ние ги уважаваме. Ние продължаваме да вярваме в спорта Формула 1. Той е достатъчно силен в момента и според нас има по-голям потенциал, отколкото изглежда в момента.“

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3276 -: Май 30, 2015, 05:53:24 pm »

ФИА засилва изискванията за огъване на предното крило



ФИА ще направи изискванията за огъването на предното крило още по-сериозни. Според информация на Аутоспорт федерацията е изпратила на тимовете известие, че от Гран при на Канада, което ще се проведе след две седмици, предните крила ще трябва да могат да издържат натиск от 60 нютона. При този натиск елементът ще трябва да се огъне максимум с 3 мм..

Федерацията се позовава на член 3.17.8 от техническия регламент, според който ФИА си запазва правото да въведе допълнително натоварване за всеки аеродинамичен елемент. Дали промяната е направена заради определен тим все още не е ясно.

Както е известно федерацията забранява използването на подвижни аеродинамични елементи. Заради прекалено огъване на предното крило екипът на Ред Бул бе наказан с изместване пет позиции назад в стартовата решетка на двата автомобила в Гран при на Абу Даби през 2014 г..

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3277 -: Май 30, 2015, 05:55:16 pm »

Бриаторе иска повече двубои във Формула 1 за сметка на техниката



Флавио Бриаторе смята, че трябват сериозни промени във Формула 1, за да се повиши интереса на зрителите. Според бившият тим шеф ограничението на горивото и гумите са две от основните причини, влошаващи шоуто. Вместо тактическо надиграване, той иска да вижда битки на пистата, които отново да увеличат популярността на Гран при.

„Имаме нужда от гладиатори във Формула 1, нуждаем се от борба, шоу и истински състезания“, обяснява Бриаторе пред Ройтерс. „Не би трябвало основното да бъде дали има достатъчно гориво в колата или колко дълго ще издържат още гумите.“

Според италианеца спортът се е съсредоточил прекалено много върху техниката, а не върху състезателите.

„Формула 1 трябва да представя истински състезания, вместо през цялото време да се говори за разхода на гориво. Искам да се говори основно за борбата между пилотите. Колкото по-уеднаквени са колите, толкова по-интересни ще са състезанията. Това не е тайна за никого. Разпределението на парите също е неправилно. Да даваш на богатите още повече пари, а на бедните още по-малко е безсмислено.“

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3278 -: Май 30, 2015, 05:58:51 pm »

Грожан спрял по-късно в катастрофата



Управляващият операциите на пистата в екипа на Лотус Ален Перман обясни, че всъщност Ромен Грожан е спрял по-късно при катастрофата в Гран При на Монако в неделя. Твърдението е обратното на тезата на младока Макс Верстапен, че е спрял по-рано.

В 62-а обиколка Макс Верстапен се удари тежко в Лотуса на Ромен Грожан, точно преди завой номер 1, преследвайки го за последната позиция в зоната на точките. След състезанието холандецът каза, че според него, французинът е спрял по-рано. В отговор на тези критики, от отбора на Лотус публикуваха данни, които показват, че наистина Ромен е пуснал педала на газта 5 метра по-късно и 5 метра по-късно, е натиснал спирачките от предходната обиколка. Тази информация е одобрена от ФИА и затова наказанието остава за Макс Верстапен с 5 места по-назад, за състезанието в Канада и 2 наказателни точки. Инцидентът стана повод за излизане на кола за сигурност, която обърна резултатите.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3279 -: Май 30, 2015, 06:31:10 pm »

Четирима задържани за кражбата на трофеите на Ред Бул



Британската телевизия ВВС съобщи в сряда вечерта, че са задържани четирима заподозрени за кражбата на трофеите от централата на Ред Бул. Все още обаче няма официално потвърждение от страна на британската полиция.

На 6 декември 2014 г. през нощта непознати лица влизат във фабриката и открадват 60 трофея от изложбения център на отбора. Двадесет от откраднатите трофеи бяха открити десетина дни по-късно в наблизо намиращо се езеро. От останалите 40 все още няма никаква следа. От Ред Бул бяха обявили награда непосредствено след кражбата от 10 хил. паунда за информация, която ще доведе до разкриването на похитителите.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3280 -: Май 30, 2015, 06:33:58 pm »

Нико Розберг не се учудва от казаното от Бърни

Двамата немци Нико Розберг и Себастиан Фетел бяха определени от носителя на правата на Формула 1 Бърни Екълстоун, като лоши за спорта, докато Люис Хамилтън бе посочен като „супер промоутър на спорта“.

В отговор на тези изказвания, Розберг сподели, че не се учудва от казаното от Бърни. Според него, това е нормално, тъй като Хамилтън е всеизвестна личност и покачва значително рейтинга на този спорт.

„Бърни критикува всички, които не се държат като Люис, което е нормално понеже той е носителя на правата. А Люис е точно такъв, какъвто Бърни иска и привлича вниманието на останалите.“ – сподели Нико.

Отношенията между Бърни и Люис са очевидни за всички според младия немец. Синът на Кеке Розберг смята, че и той самия допринася по негов начин за този спорт и дава всичко от себе си. Също така Розберг мисли, че никога няма да е достатъчно каквото и да се направи за феновете, за да им се благодари за тяхната подкрепа. Нико допълни, че и маршалите правят много за този спорт, понеже работят за без пари и си рискуват живота във всеки един момент от надпреварите.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3281 -: Май 30, 2015, 06:36:59 pm »

Промени в Мерцедес след случилото се в Монако



След стратегическата грешка в Монако спортният директор на Мерцедес Тото Волф заяви, че последствия няма да има. Все пак последствия, макар и минимални ще има и те се състоят в това, в бъдеще да се разчита на здравия човешки разум повече, отколкото на компютрите при взимането на подобни решения. Това е решено на събрание на членовете на отбора в Бракли във вторник.

„Ние сравнихме отново всички данни и проиграхме всички възможности“, обясни Волф пред Билд. „Стигнахме до следното заключение: Ако в бъдеще се създаде такава или подобна ситуацията като тази в Монако, решаващи няма да са данните на компютъра, а логиката и здравия разум.“

Люис Хамилтън води в голяма част от състезанието в Монако и по всичко изглеждаше, че ще запише своята четвърта победа за сезона. След катастрофата на Макс Верстапен обаче от екипа на Мерцедес решиха да вкарат световния шампион в бокса, за да смени гуми. На мониторите разликата между него и преследващите го Розберг и Фетел бе близо 27 секунди, при необходими за минаване през питлейна около 24 секунди. В крайна сметка се оказа, че заради колата за сигурност в последния сектор Хамилтън губи 11 секунди и така сметката на стратезите от Мерцедес не излезе.

„Прекалено много инженери и стратези говорят, как трябва да се развива състезанието“, заяви Ники Лауда пред RTL. „Дискутират се всички възможности. Най-отгоре трябва да има само един, който да взима логичното решение, когато всички продължават да говорят и спорят. Това липсва при нас.“

„Когато следващия път повикат Хамилтън в бокса е много вероятно той да няма вече пълно доверие на отбора“, обясни своята гледна точка и Дейвид Култард пред британския Телеграф. Според него отношението между пилота и отбора вече няма да са същите. „Ще е много трудно да се справят със случилото се.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3282 -: Май 30, 2015, 06:40:07 pm »

Похвали за Верстапен от Хакинен и Марко въпреки катастрофата



Макс Верстапен пожъна множество критики след като удари Ромен Грожан по време на Гран при на Монако. Според мнозина пилотът на Торо Росо направи погрешна преценка на ситуацията и на старт-финалната права се вряза в колата на Лотус. След този инцидент се надигнаха множество гласове, които още през миналата година бяха срещу привличането на толкова млад пилот след едва един сезон във Формула 3. Главната теза бе, че не е нормално да се позволява на тийнейджър, който дори не притежава шофьорска книжка да кара във Формула 1. Един от критиците на Верстапен тогава сега обаче хвали младия пилот.

„Според моето мнение Грожан не бе на същата линия и със същата скорост, както в предишната обиколка“, обяснява Мика Хакинен. „Според мен Верстапен в никакъв случай не трябваше да бъде наказан. Аз също съм имал подобни ситуации и не смятам, че решението е правилно. През миналата година казах, че според мен Верстапен не е достатъчно зрял за Формула 1. Радвам се, че мнението ми се оказа грешно.“

Според двукратния световен шампион това, което правят холандецът и хората на неговата възраст, не било възможно за него в същата фаза от кариерата му.

„Това, което правят тези младежи днес, не би било възможно преди 15 години.“

Съвсем нормално Верстапен получи подкрепа и от д-р Хелмут Марко, който бе главният двигател в привличането му в Торо Росо.

„Макс кара фантастично“, заяви консултантът на Ред Бул пред Motorsport.com. „За съжаление лоша работа при спирането в бокса го върна много назад. Когато обаче се залепи зад Ферари-то и изпревари Ботас се видя неговия потенциал. Ромен бе също толкова виновен за инцидента. Той сви в дясно, въпреки че виждаше, че Макс е там.“

Според Марко случилото се било състезателен инцидент и той не разбирал защо трябва да бъде наказан Верстапен.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3283 -: Май 30, 2015, 06:42:23 pm »

Ферари не са нарушили правилата на ФИА за използването на тунела



В седмицата след състезателния уикенд в Испания, комисията на ФИА са изпратили Марчин Будковски в Маранело, за щателна проверка на аеротунелите на Ферари. Той е технически и спортен координатор на ФИА.

Имало е съмнения от другите отбори, че има неспазване на правилата за използване на аеротунелите. След прегледа обаче, не е установено такова нарушение. Марчин е бивш шеф на аеродинамиката в Макларън и е трябвало да работи за Ферари.

Говорител на ФИА е потвърдил пред Motorsport.com, че няма установени нарушения.

„Има уникално партньорство между ХААС и Ферари и помислихме, че е нужно да проверим дали всичко върви така, както е уговорено. Това е свършено със значително детайлна проверка през седмицата след надпреварата в Испания и всичко беше задоволително.“

Ферари и ХААС са в близко техническо партньорство за 2016 година. Говорител на Ферари потвърди, че ХААС използват аеротунела в Маранело като част от партньорството им.

„В аеродинамична фаза, ние сме две съвсем различни отделни звена. Използването на аеротунела е поотделно. Има разделени тунели и части. И персонално е напълно различно. Ние не споделяме информация. Бяхме посетени от г-н Будковски в интерес на ФИА. Те потвърдиха, че всичко е наред и всички сме в рамките на правилата.“

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 38.0 Firefox 38.0
Re:Формула 1
« Отговор #3284 -: Май 30, 2015, 06:46:23 pm »



Кими Райконен: Не искам синът ми да се състезава във Ф1

"Предпочитам мотокрос"

Пилотът на Ферари Кими Райконен наскоро стана баща. Синът му се казва Робин, а негова майка е Минту - новата приятелка, за която Райконен се сгоди и двама ще се оженят това лято.

"Иска ми се Робин да се занимава с много спортове, а не да е като сегашните деца, които само си седят вкъщи и играят на Playstation. Когато ние бяхме малки, излизахме навън да си играем с другите деца. Надявам се той също да открие това, което обича и да му се наслаждава. Не държа да се състезава на писта, защото когато аз напусна Ф1, няма да искам да се върна. Ако той има желание да се състезава, ще му препоръчам мотокрос", заяви Кими.

"Но в крайна сметка ще прави каквото си поиска. Ще видим какъв ще стане", допълни финландецът.

                                                                                                                         formula1.sportal.bg
Активен