« Отговор #3317 -: Юли 03, 2016, 06:41:12 pm »
Хамилтън пак надделя над Розберг, който е разследван Люис Хамилтън отново надделя в битка срещу съотборника си Нико Розберг и спечели по рядко драматичен начин Гран при на Австрия. Публиката го освирка, а Ники Лауда и Тото Волф обясниха, че Нико е имал проблем със спирачките и това е довело до инцидента.
Англичанинът атакува във втория завой на последната обиколка Нико. Германецът бе лидер, директно се опита да го извади от трасето и да остане от вътрешната страна, но се стигна до поредния удар. В него обаче се счупи предното крило на Розберг. То влезе под колата, парчетата хвърчаха навсякъде и в последния тур пред Нико минаха още Макс Верстапен и Кими Райконен. Пети завърши Даниел Рикиардо, следван от Дженсън Бътън, Грожан, Сайнц, Ботас и Паскал Верлайн, който спечели първата си точка, първа и за тима му Мейнър.
Комисарите веднага започнаха разследване на Нико за удара в последната обиколка и прибирането му в бокса, което създаваше опасност за другите. Тото Волф определи инцидента като безмозъчен и така събитията в днешния ден очевидно съвсем не са приключили.
При по-ниските температури с 25 градуса спрямо вчера предимството на пилотите на Ферари и Ред Бул, които записаха топ времената си в Q2 с по-твърдите гуми супер софт със сигурност намаля. На грида Пади Лоу заяви, че в хладното време изобщо не е сигурно, че съперниците ще направят и няколко тура повече от неговите пилоти, които бяха с ултрасофт. Задното окачване на Сребърните стрели бе подсилено, а в Уилямс намериха пукнатини в новото предно крило на Фелипе Маса и решиха да го сменят с предходната спецификация. Това означаваше старт от пита, а не от 10-та позиция. От бокса трябваше да тръгне и от Дани Квят с новото си шаси след катастрофата вчера.
След наказанията за смяна на скоростни кутии до Люис на първа редица бе Нико Хюлкенберг. Зад тях бяха Бътън и Райконен. Следваха Рикиардо и Розберг, който заради по-ранно наложеното наказание на Фетел загуби не 5, а 4 места на старта. Зад Нико бе Ботас, до него Верстапен, Фетел и 12-ти бе Паскал Верлайн, който за малко не обърка позицията си на старта заради липсващия Маса.
На старта Хамилтън излетя напред. Хюлкенберг се забави и бе изпреварен от Бътън и Кими Райконен. Нико пък се пребори с пилотите на Ред Бул съименника му Розберг. Следваше рожденикът Себастиан Фетел, Ботас, Сайнц. В дъното Харианто и Насър бяха единствените пилоти, започнали състезанието с твърдите гуми за уикенда софт. След 5 обиколки Кими бързо започна да притиска Макларън-а на Бътън, който също бе с ултрасофт. До шестия тур Хюлкенберг загуби пръв скорост с най-меките налични гуми. Розберг стана четвърти, а Верстапен бе пети. Хюлкенберг продължи да потъва, в челото Райконен изпревари Дженсън и стана втори, на 3,5 сек за 6 обиколки зад лидера Хамилтън. Розберг бе четвърти само на 5,1 сек от лидера. В седмата обиколка Нико също изпревари Дженсън, чийто гуми бях с тежък грейнинг. Алонсо имаше същите неприятности и спря в бокса за смяна. Хюлкенберг бе с подобни проблеми и също смяна за на гуми. В деветата обиколка и Дженсън смени и сложи твърдия софт.
До десетата обиколка Хамилтън водеше с 3,4 сек на Кими, а Розберг също спря и сложи софт. В това време с ултрасофт Хамилтън успя да отвори 4,1 сек преднина пред Кими. Зад тях бяха Верстапен и Фетел, Рикиардо, всички с червения суперсофт. Розберг се върна на пистата 12-ти зад Маса и губеше време. В 14-ата обиколка и Рикиардо спря за смяна след като още в самото начало загуби темпо с гумите. Верстапен също спря, както и доста от останалите пилоти, а Розберг стигна шесто място с топ обиколка. Верлайн на два пъти се обади, че започва да вали, а на пистата, която познава, правеше супер състезание.
До 16-ия тур Хамилтън оставаше с ултрасофт, но загуби 0,7 сек за една обиколка и Кими бе само на 3,2 сек. Фетел се движеше трети на още 5,4 сек. Розберг вече бе на 16,8 сек четвърти зад Фетел. Без да спират в бокса Грожан, Гутиерес и Насър стигнаха до зоната на точките, но бързо започнаха да ги изпревари.
До обиколка номер 20 Хамилтън пак се отдалечи на 4,3 сек от Кими, на 4,8 сек бе Фетел и тримата още не бяха сменяли гуми, а зад тях бе Розберг, който летеше на само 12 сек зад Фетел. В 21-ата обиколка Хамилтън най-после спря за смяна и сложи софт, но механиците се забавиха и той се върна на пистата зад Розберг! След обиколка в бокса спря и Кими и се оказа че излезе зад двата Ред Бул, което бе ужасно. Фетел остана на пистата и имаше аванс от 4,4 сек пред Нико, на още 5 бе Люис, а зад него бяха двата Ред Бул с Верстапен, Рикиардо и Кими. Стратегията на Ферари да покриват Хамилтън очевидно не се получи, но с Фетел се опитваха да използват напълно предимството на суперсофт и отидоха твърде далеч, както на Спа, защото в 26-ата задна дясна гума се пръсна на стартовата прави и той излетя в стените.По-късно Фетел обясни, че налягането е било наред и нищо не е показвало, че има опасност от спукване. На пистата се появи кола за сигурност, а авансът на Розберг пред Хамилтън от над 9 сек изчезна. Нико бе с гуми на 17 обиколки, а Хамилтън – на 6. Нико се обади по радиото да проверят налягането в гумите и дали няма спукване от парчетата от Фетел. Счупени се оказаха само някои елементи. Зад сейфти кара всички минаваха през бокса докато маршалите чистеха пистата.
В 31-ата обиколка състезанието бе рестартирано, като зад двете коли на Мерцедес бяха двата Ред Бул-а, Кими, Ботас, Насър, Бътън, Грожан, Маса, Перес, Алонсо, Магнусен, Хюлкенберг, който бе разследван и за превишена скорост в бокса и бе наказан с 5 сек. Веднага след рестарта Розберг направи рекорден тур и направи разлика до Люис от 1,9 сек! След още една обиколка спечели още 0,2 сек. И двете коли бяха с един и същи режим с присветващи светлини при спиранията на първи и втори завой. Битката между двамата бе впечатляваща, като правеха рекордни турове на 2 сек един от друг н следващите турове. В колоната Дженсън се бореше с Насър, който правеше отлично състезание стартирайки със софт, които не бе сменил от старта.
Около 40-ата обиколка от общо 71, с по-новите си гуми Люис все пак започна да взима предимство и свали на 1,7 сек аванса на Нико, който обаче отвърна с рекордни турове отново и пак избяга на 2,0 сек. В 44-ата обиколка Розберг отвори първия завой и дистанцията падна на 0,9 сек и Люис можеше да отвори DRS, но бе предупреден да не товари прекомерно окачването на последния завой върху бордюрите. Камерите пък показаха доста счупени елементи по колата на Нико, който обаче пак бе на повече от 1,5 сек пред Люис.
След 50-ата обиколка започнаха вторите смени, които, според Пирели малко се изтеглиха назад заради колата за сигурност. В това време Райконен настигна Рикиардо. Напред пък Люис получи информация да стопи дистанцията колкото е възможно и веднага след това спря в бокса за втора смяна, отново сложи софт. След обиколка в пита спря и Розберг и сложи по-бързите суперсофт, като изборът идваше и наличните гуми на двамата. Така битката щеше да се реши пряко в последните15 обиколки, а Люис попита защо Нико е с по-меки гуми от него! Двамата се върнаха на пистата зад Макс Верстапен, пред Кими, който изпревари Рикиардо.
В 60-ата обиколка Нико Розберг със смела атака изпревари Макс, който се опита да се защити на втори и след това на трети завой, но Нико успя. Имаше и трафик и Люис остана зад Макс още две обиколки, в които Розберг избяга на 1,5 сек пред Люис. Трикратният шампион натисна отново и свали дистанцията до 1,1 след 65-ата обиколка.
В това време един след друг с повреди напускаха Маса, Алонсо, Хюлкенберг, като повредите можеше и да са фалшиви, за да се подготвят колите за Силвърстоун другата седмица. Напред Верстапен оставаше с един стоп трети, зад него бе Кими и Рикиардо, който след последна смяна изпревари Бътън.
3 обиколки преди края Розберг бе само на 0,7 и настигна отново група пилоти с обиколка и започна прекият двубой. Двете коли бяха на метри до последната обиколка и в нея преди втория завой Хамилтън атакува отвън.Розберг се опита да не му даде път и се стигна до удар. След него обаче се счупи предното крило на Розберг, който изостана до четвърти в последната обиколка и така драмата бе пълна.Цялото състезание може да изтеглите ОТТУК или ОТТУК .