www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: СЕЗОН 2008 НОВИНИ  (Прочетена 15497 пъти)

0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Re: СЕЗОН 2008 НОВИНИ
« Отговор #15 -: Септември 20, 2008, 08:21:43 am »
Билетите в Сингапур вече са разпродадени


Организаторите на Гран при на Сингапур са на път да осигурят пълни трибуни за първото, уникално, нощно състезание, което ще се проведе там другата седмица. Според тях над 99% от билетите пуснати в продажба са продадени, като останалите няколко стотин билета ще бъдат разграбени до събитието. Финалните ремонтни работи все още продължават по пистата "Марина Бей" в това число и тестовете на осветителната система, която ще работи в продължение на общо 100 часа в близките дни. Шефът на осветлението Валерио Майоли призна, че тестовете и тренировките на пилотите ще се провеждат само през деня, за да може ефектът на изкуственото осветление да бъде изненада. "В края на следващата седмица, много туристи и журналисти ще дойдат и искам това да е изненада за тях", заяви Майоли.
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Re: СЕЗОН 2008 НОВИНИ
« Отговор #16 -: Септември 26, 2008, 07:04:42 am »
Хамилтън: Не мисля за титлата


Водачът в класирането при пилотите Люис Хамилтън призна, че още не мисли за световната титла, а се концентрира за всяко следващо състезание. Британецът предпочита да наблегне на факта, че му остават 40 точки до осъществяването на мечтата му, и е решен да даде всичко от себе си в последните четири състезания до края на сезона.

"Не мисля за титлата и за моите конкуренти. Единственото, което ме вълнува в момента, е да дам всичко от себе си, за да свърша работата по най-добрия начин всеки път, когато седна в кокпита", сподели Люис. "Все още трима или четирима пилоти могат да спечелят титлата. Това означава, че борбата тепърва предстои и най-вероятно ще продължи до самия край на сезона. Не знам дали Хейки ще ми помогне, но това, което знам със сигурност, е, че двамата се разбираме добре и заедно ще се борим и за конструкторската титла", завърши британецът.


sportal.bg
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Re: СЕЗОН 2008 НОВИНИ
« Отговор #17 -: Септември 26, 2008, 07:15:04 pm »
Алонсо победи Хамилтън във втората сесия на осветление в Сингапур


Пилотът на Рено Фернандо Алонсо даде най-добро време във втората петъчна тренировка на пистата "Марина Бей", преди неделното Гран при на Сингапур, 15-ти кръг от световния шампионат във Формула 1. Втори под осветлението остана Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес). Трети се класира Фелипе Маса с Ферари, а четвърти Хейки Ковалайнен с Макларън. Топ пет допълни Нико Розберг с Уилямс. Световният шампион Кими Райконен с Ферари остана едва седми. 

Петъчните тренировки остават в историята на Формула 1 като първите проведени на осветление. Атмосферата на пистата е страхотна, а за сега прогнозите за дъжд не се оправдават. Болидите изглеждат изключително ефектно под мощните прожектори, а светлината се отразява по тях великолепно. 

По всичко личеше, че Хамилтън ще повтори резултата си място от първата сесия, но след невероятна обиколка със супер меките гуми Алонсо изненада всички като победи Хамилтън, който бе най-бърз през по-голяма част от тренировката, в последните секунди на сесията. Испанецът постигна по-добро време от това на британецът с 0.098 сек, като завъртя обиколката по осветените от прожекторите улици на Сингапур за 1:45.654 мин.



Втората тренировка мина с по-малко инциденти, като само пилотът на Тойота Тимо Глок загуби предното си крило заедно с носа, след като се завъртя на седеми завой и се удари в предпазните заграждения в самия край на сесията.

Марк Уебър, който разби своя Ред Бул по време на първата тренировка, успя да се включи във втората едва 27 минути преди нейния край. Все пак механиците на тима успяха да оправят и настроят шасито на Уебър и той записа 11-о време. Пробли с техниката получи и Джанкарло Фисикела. Скоростната кутия на италианецът дефектира, което не му позволи да продължи тренировката и той остана със 17-и резултат.


sportal.bg
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Re: СЕЗОН 2008 НОВИНИ
« Отговор #18 -: Септември 30, 2008, 11:23:47 am »
Бадоер и Жене продължиха договорите си с Ферари


Тест пилотитте на Ферари Лука Бадоер и Марк Жене продължиха договорите си с клуба и за следващия сезон.

Бадуер се присъедини към италианския тим преди 11 години заедно с Михаел Шумахер и оттогава е третият пилот на Ферари.

Жене дойде при "черните кончета" през 2004 година, като до преди това испанецът изпълняваше функцията тест пилот в Уилямс.
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Райконен изравни рекорд на Шумахер
« Отговор #19 -: Октомври 01, 2008, 05:22:25 pm »
Райконен изравни рекорд на Шумахер


Независимо от слабия сезон, който направи Кими Райконен, световният шампион все пак успя да запише един рекорд през тази година. По този начин финландецът изравни постижението от 2004 година на седемкратния световен Михаел Шумахер от десет най-бързи обиколки по време на състезание в един сезон.

Ледения завъртя рекордната си най-бърза обиколка за сезон 2008 в иначе превърналото се в пълен провал за него Гран при на Сингапур.

Това не е първият път, когато Райконен постига подобен резултат. Това се случи през 2005 година като пилот на Макларън-Мерцедес. В оставащите три надпревари до края на сезона 28-годишният финландец има шанс да оглави еднолично тази класация.


sportal.bg
Активен

M.Schumacher

  • SuperUploader
  • Карма: +1016/-355
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Юни 03, 2005, 11:17:37 am
  • Публикации: 926
  • Торент Клиент: uTorrent
  • Профил в bpoke.com: http://MSchumacher.bpoke.com
Re: СЕЗОН 2008 НОВИНИ
« Отговор #20 -: Октомври 01, 2008, 05:26:43 pm »
Коментар:
Тва прасе не заслужава да кара в отбор велик като този на Ферари. Шумахер на сегашната си възраст без да е карал 2 години ще се престави 2 пъти по добре от "ледения" и 10 - 15 пъти от другите 2 ма ветерани Култарт и Баричело. :((((( Вън русото лайно от лубимия отбор !!!
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Re: СЕЗОН 2008 НОВИНИ
« Отговор #21 -: Октомври 01, 2008, 05:30:32 pm »
Торо Росо с печалба от 720 000 долара

След като вчера се разбра, че тима на Уилямс затъва в дългове, "Лондон Ивнинг Стандарт" съобщи днес, че друг тим от Формула 1 - Торо Росо, има рекордна печалба за първи път от години.

След като Себастиан Фетел спечели изненадваща победа на пистата "Монца" в Италия, британското издание твърди, че Скудерия Торо Росо има печалба от 720 000 долара.

Освен това в тима се инвестирани повече от 50 милиона паунда от компанията Ред Бул, чийто собственик Дитрих Матешиц е съсобственик на ТР, заедно с Герхард Бергер.

Печалбата е първа за последните десет години за тима, който преди това се казваше Минарди.
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
От Малайзия отказаха нощно състезание
« Отговор #22 -: Октомври 01, 2008, 06:09:30 pm »
От Малайзия отказаха нощно състезание


Организаторите на Гран При на Малайзия отказаха категорично вариант да превърнат надпреварата в нощно състезание по подобие на проведеното Гран При на Сингапур.

Те обаче признаха, че са съгласни да изместят старта на пистата "Сепанг" за по-късния следобед, за да удовлетворят европейската публика.

Президентът на трасето в Малайзия Датук Мокхзани заяви: "Все още ще бъде светло и около 19:00 часа, когато ще свършва новото състезание, а за феновете на Формула 1 в Европа и Великобритания ще бъде около 10:00 часа сутринта".
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Как ще изглеждат колите във Ф1 догодина?
« Отговор #23 -: Октомври 04, 2008, 11:31:32 am »
Как ще изглеждат колите във Ф1 догодина?


Сезон 2008 е към своя край и много специалисти вече насочват вниманието си към 2009 година. След направените промени по правилата се очаква следващият шампионат да е дори още по-атрактивен и по пистите да има повече изпреварвания. Солта на автомобилния спорт - изпреварванията, са болна тема за Формула 1 и затова ФИА реши да направи поредните промени. Работната група за изпреварванията във Формула 1 (OWG) работи под ръководството на ФИА и в нея участват инженери от отборите на Ферари, Макларън и Рено. Те усилено разработват решения, за това как до увеличат изпреварванията през 2009 година.

Основата цел на всички е колата, която се движи зад друг автомобил да е с поне 1 секунда по-бърза и така пилотът да има по-големи шансове за изпреварване. Както е известно, след приетите промени в правилата за 2009 година, колите ще имат много по-изчистен аеродинамичен вид и всички по-малки елементи ще бъдат забранени. Предното крило ще е по-ниско и по-широко, а задното по-високо и по-тясно.



Една от най-интересните подробности е, че предното крило ще може да бъде управлявано от пилота и променяно по 2 пъти на обиколка. Предното крило ще може да бъде променяно от пилота до 6 градуса и така, когато той се движи зад друг състезател ще може да увеличава аеродинамичното притискане. Ограничението от 2 промени на ъгъла на атака на крилото за една обиколка е направено, за да не може пилотите до използват функцията за постигане на бързо време в квалификацията например. От ФИА искат промяната на крилото да става по време на състезания само за изпреварвания. Освен с радикалните промени по вида на колите за 2009 година (на снимките), ФИА ще върне и гумите тип слик (гуми без канали бел.р.).       


sportal.bg
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Промени по правилата F1 с повече изпреварвания
« Отговор #24 -: Октомври 05, 2008, 01:36:00 pm »
Промени по правилата
F1 с повече изпреварвания



В момента изглежда така, че Формула 1 е в малко преходен период. От 2009 година ще има мащабни промени в техническия регламент, а сега се обмислят и някои новости.

Отборите от Формула 1 разглеждат възможността за съществена промяна на начина на разпределяне на наградния фонд сред конструкторите, за да помогнат на по-малките тимове да оцелеят.

Като част от настоящия опити на ФОТА да подобри състезанията във Формула 1 е и концепцията, според която всички приходи да се разпределят поравно между отборите. Според настоящата финансова структура приходите към отборите се разпределят според точковия им актив. Така колкото повече точки спечели един конструктор, толкова повече получава като дял от тези 500 милиона долара, давани от ФОМ.

Въпреки че подобен принцип е следван от много години, увеличаването на разходите във Формула 1 заедно с малко трудния финансов климат в момента кара ФОТА да търси нови насоки на развитие. Шефът на Формула 1, Бърни Еклестън, предложи нова система, според която парите да бъдат разпределяни поравно. В момента тази идея се разглежда от ФОТА – като идеята постепенно набира подкрепа.

Въпреки че тимовете в челото може да не одобрят това решение, тъй като според него те ще получават по-малко пари, то според правилата на ФОТА са достатъчни и седем гласа, за да се придвижи новото решение. Вече е ясно, че четири отбора са съгласни с идеята, което определено означава, че тя ще бъде сериозно разгледана.

Един директор на тим е казал пред autosport.com: „Това ще бъде един добър начин за осигуряване на средства за всички отбори, без особено да се ощетяват тези в челото. Все пак отборите, които побеждават, се радват на повече интерес от спонсори, така че победата пак ще носи преимущества.”

Иначе принципно Еклестън имаше и друга идея, с която пък да насърчава изпреварванията. В интервю за хърватска телевизия шефът на Формула 1 обясни плановете си за бъдещето на Формула 1. Британецът обмисля нова система, с която да стимулира повече изпреварвания в спорта.

Еклестън казва: „Проблемът е, че хората казват, че няма достатъчно изпреварвания във Формула 1. Аз съм в този спорт от доста време и винаги съм го казвал. Винаги е било проблем. Но мисля, че няма стимули за пилотите да изпреварват. Те или чакат влизанията в бокса, или чакат нещо да се обърка.”

„Затова и ми се иска да променя точковата система. Победителят ще получава медали, не точки. Така, ако имаме хора с по шест и четири медала, съответно този с шест медала ще спечели. Надявам се, че можем да внедрим тази система, както и че тя ще повлияе на липсата на изпреварвания.”

„Вече съм обсъждал това с Макс Мозли и мисля, че той споделя моето мнение и е склонен да го разреши.”
Активен

az_

  • SuperUploader
  • Карма: +167/-18
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Април 20, 2007, 10:11:23 pm
  • Публикации: 350
  • Торент Клиент: uTorrent
  • Профил в bpoke.com: az_
    • WWW
Календарът за Сезон 2009
« Отговор #25 -: Октомври 08, 2008, 05:33:29 pm »
Вече е ясен календарът за следващия сезон във Формула1. Отпада Гран при на Канада, а вместо нея в края на сезона ще има Гран при на Абу Даби.

Календар за 2009 година:

29 март - Австралия
5 април - Малайзия
19 април - Бахрейн
10 май - Испания
24 май - Монако
07 юни - Турция
21 юни - Великобритания
28 юни - Франция
12 юли - Германия
26 юли - Унгария
23 август - Европа (Валенсия)
30 август - Белгия
13 септември - Италия
27 септември - Сингапур
11 октомври - Япония
18 октомври - Китай
01 ноември - Бразилия
15 ноември - Абу Даби


Източник: formula1.bg
« Последна редакция: Октомври 08, 2008, 05:34:08 pm от az_ »
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Втора поредна победа за Алонсо, Маса и Люис се блъскат драматично в Япония


Пилотът на Рено Фернандо Алонсо записа втора поредна победа за сезона, след успех рано тази сутрин на пистата "Фуджи" в състезанието за Гран при на Япония, 16-ти кръг от световния шампионат във Формула 1. След поредните си две победи в Сингапур и Япония, Алонсо почти сигурно ще остане в Рено и през 2009 година. Втори днес остана Роберт Кубица с БМВ, а трети е световният шампион Кими Райконен с Ферари. 

Лидерът в шампионата Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес) и съперникът му за титлата Фелипе Маса (Ферари) се сблъскаха още във втората обиколка и след наказания от съдиите финишираха съответно 8-ми и 12-ти. 2 кръга преди края (Китай и Бразилия), бразилецът вече изостава с шест точки от британеца. Тук е важно да уточним, че наказанието на Хамилтън е заради агресивната маневра срещу Райконен на първия завой. Фелипе пък беше наказан, заради контакта си с Люис. Двамата претенденти за титлата получиха идентични наказания, но за различни инциденти на "Фуджи".     



Четвърти днес в Япония се класира Нелсиньо Пикет, а пети Ярно Трули с Тойота. Шести е Себастиян Бурде, седми Себастоян Фетел и двaмата с Торо Росо. 

Екшънът в Япония започна още от старта. Спечелилият пол-позишън Люис Хамилтън тръгна много лошо и в първите метри започна да изостава от Кими Райконен. Плътно зад тях гума до гума бяха Кубица, Алонсо и Ковалайнен. На първия десен завой Хамилтън влезе изключително агресивно от вътрешната част и притисна "Айсмен". Гумите на Люис блокираха и той изпусна спирането във завоя. Това принуди Хамилтън, Райконен, Ковалайнен и половината от стартовата решетка да напуснат пистата и да минат през зоната за сигурност. Тази маневра на Люис позволи на Кубица да се мушне пред тях и заедно с Алонсо двамата поведоха колоната. Маса също напусна пистата и се намираше в средата на класирането. На първия завой отпадна и Култард, който се разби в оградите, а Накаджима остана без предно крило.



Хамилтън, Ковалайнен, Райконен, Маса и останалите се върнаха бързо обратно на пистата в силния трафик, но подреждането вече бе много различно от това преди старта. В началото на втората обиколка класиране бе: 1.Кубица, 2.Алонсо, 3.Ковалайнен, 4.Трули, 5.Маса, 6.Хамилтън. Двамата конкуренти за титлата бяха един до друг. Какво начало на Гран при на Япония ;) 

Във 2 об. всички погледи бяха съсредоточени върху Маса и Хамилтън. Маса бе нестабилен и британецът опита атака и изпревари Фелипе на спирането за 10-ти завой в борбата за 5-та позиция. Отново много агресивна атака на Хамилтън, която принуди Маса да излезе извън пистата през бордюрите. Бразилецът се блъсна в Люис и колата на Макларън се завъртя. Маса продължи, но Хамилтън трябваше да изчака преминаването на цялата колона и се включи в състезанието последен. Хамилтън спря в бокса и механиците прегледаха колата му.



След инцидента между Маса и Люис, пилотът на Ферари бе 7-ми, а този на Макларън 18-ти. Кубица водеше, пред Алонсо, Ковалайнен, Трули, Райконен, Бурде, Маса, Глок, Пикет, Фетел и др.

Състезанието се стабилизира и Кубица поведе стабилно пред Алонсо. Няколко тура по-късно Ковалайнен отпадна поради технически проблем. Райконен изпревари Трули и така до първите спирания борбата за победата се очерта измежду пилотите в топ 3 - Кубица, Алонсо и Райконен.

Междувременно съдиите на състезанието решиха да накажат Маса и Хамилтън с преминаване през бокса, заради техните агресивни маневри. В рамките на няколко обиколки Маса и Хамилтън изтърпяха своите наказания и това ги прати в дъното на колоната. Фелипе дори спря в бокса за нови гуми и бензин, след като подобен стоп направи и Хамилтън още във 2-та обиколка.

След първите спирания Алонсо успя да мине пред Кубица. Тактическото надиграване на Рено и БМВ завърши с победа на двукратния шампион. По-назад трети бе Райконен. Алонсо поведе и до финала държеше състезанието под пълен контрол. Маса пък се завъртя след контакт с Бурде, който излизаше от бокса. Фелипе бе от външната страна и затвори французина на първия завой. Този инцидент ще бъде разследван от съдиите след състезанието.

До вторите спирания Алонсо имаше преднина от 13 секунди пред очевидно по-бавния Кубица и 18 секунди аванс пред Райконен. Алонсо бе безапелационен и напълно доминираше в Япония. Кубица и Райконен също имаха стратехия с 2 спирания, но въпреки че спряха по-късно, не успяха да застрашат победата на Алонсо.

В последните обиколки Райконен настигна Кубица в битката за второ място. Впечатляващата борба между двамата продължи гума до гума няколко тура. Финландецът опита остра атака след първия завой, но полякът удържа фронта.



По-назад след трите си спирания Маса успя да се класира 8-ми след като в последните обиколки успя да мине пред Хайдфелд и Уебър. Марк имаше стратегия с един стоп, но бразилецът беше очевидно по-бърз. Хамилтън пък завърши едва 12-ти след общо три спирания. Състезанието за Люис беше провалено още в първия завой след необмислената си маневра. Следващият старт е само след една седмица в Китай. В класирането пилотът на Макларън има 84 точки, а Маса 78 точки. При конструкторите Ферари вече води с 141 точки пред Макларън с 135 точки.     


sportal.bg
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Франция отпада от календара на Формула 1 за догодина
« Отговор #27 -: Октомври 16, 2008, 07:55:57 am »
Франция отпада от календара на Формула 1 за догодина



Състезанието за Гран При на Франция на пистата "Ньовер-Маникур" е на път да отпадне от календара на Формула 1 за 2009-а година, след като Френската федерация по моторни спортове (ФФСА) оттегли финансовата си подкрепа към надпреварата.
   
"След задълбочено изучаване на икономическата ситуация на организацията, ФФСА преустановява фиинансирането на френското Гран При. В резултат на това, както и на липсата на достоен заместник за спонсор, Гран При на Франция отпада от календара на Формула 1 за 2009-та година", гласи официалното съобщение на федерацията.
   
През 2009-а година френското Гран При трябваше да се проведе за последен път на "Маникур", преди преместването на нова писта в покрайнините на Париж през 2010-а.


sportal.bg
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Хамилтън най-бърз и във втората сесия в Китай, Маса едва шести



Лидерът в първенството Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес) отново даде най-добро време, този път във втората свободна тренировка на пистата "Шанхай", преди неделното Гран при на Китай, 17-ти кръг от световния шампионат във Формула 1. Втори на слънчевата и суха писта финишира победителят от последните два старта в Сингапур и Япония Фернандо Алонсо с Рено. Трети е съотборникът му Нелсиньо Пикет. Четвърти е Ярно Трули с Тойота, а пети Марк Уебър с Ред Бул. Фелипе Маса с Ферари е едва шести, а седми Себастиян Бурде с Торо Росо. Осми е Кими Райконен с Ферари.       

Два кръга преди края в Китай и Бразилия, Маса изостава с 5 точки от Люис. За да спечели титлата този уикенд, Хамилтън трябва да запише 6 точки повече от бразилеца. Както и рано тази сутрин, Кими отново се завъртя на един от завоите, но успя да овладее колата и продължи.

Още в началото Люис спря хронометрите на 1:35,750 минути и се прибра в бокса. По-късно водещите пилоти подобриха на няколко пъти времената си, но не успяха да победят британеца. Маса бе дори 10-ти по едно време, но с бърз последен тур се класира 6-ти, въпреки че отвори прекалено много последния завой. Бурде пък приключи сесията в чакъла на завой номер 2. Себастиян на два пъти имаше проблеми на това място и в крайна сметка колата му остана там 10 минути преди финала.   

sportal.bg
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Решителен пол-позишън за Хамилтън в Китай, Маса трети зад Кими


Лидерът в първенството Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес) спечели категорично изключително решителен пол-позишън в квалификацията на пистата "Шанхай", преди неделното Гран при на Китай, 17-ти кръг от световния шампионат във Формула 1. Втори на сухата и слънчева писта ще стартира Кими Райконен с Ферари. Съперникът на Хамилтън за титлата Фелипе Маса с Ферари ще потегли трети. Четвърти днес остана победителят от последните два старта в Сингапур и Япония - Фернандо Алонсо с Рено. Пети е Хейки Ковалайнен с Макларън-Мерцедес. Десетката на старта допълниха още: 6.Марк Уебър (Ред Бул), който обаче смени двигател и ще стартира 16-ти заради наказание, 7.Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер), 8.Себастиян Фетел (Торо Росо), 9.Ярно Трули (Тойота) и 10.Себастиян Бурде (Торо Росо).   

Два кръга преди края в Китай и Бразилия, Маса изостава с 5 точки от Люис. За да спечели титлата този уикенд, Хамилтън трябва да запише 6 точки повече от бразилеца (например победа за Люис и пето място за Фелипе).


Последните решителни 10 минути на квалификацията не започнаха по най-добрия начин за Хамилтън, който след първите бързи обиколки бе едва пети. Британецът допусна грешка в средния сектор и по радиото му обясниха, че изостава с цели 6 десети от Райконен. В последния си решителен опит Хамилтън бе изключително хладнокръвен и победи "Айсмен" с цели 0,342 секунди. Маса бе пред Люис след първите опити, но при втория си бърз тур не успя да подобри много постижението си и изостана дори от съотборника си. Ковалайнен водеше с първо време няколко минути преди финала, но също се провали при втората си атака и бе изпреварен дори от Алонсо. След края, Люис излезе от колата и радостта му бе очевидна. Не така изглеждаше Маса, чието лице ясно показваше разочарованието му. Майката на бразилеца също плачеше в бокса от вълнение.       

В първата фаза на квалификацията Хамилтън бе над всички. Колата на Макларън бе много стабилна от началото на целия уикенд и още от петък британецът се очерта като фаворит за пол-позишън. С второ време бе Ковалайнен. През тези първи 20 минути всичко бе спокойно и нямаше инциденти. След тази част отпаднаха: 16.Дейвид Култард (Ред Бул), 17.Казуки Накаджима (Уилямс-Тойота), 18.Дженсън Бътън (Хонда), 19.Адриан Сутил (Форс Индия), 20.Джанкарло Фисикела (Форс Индия). В тези минути Култард протестира срещу поведението на Хайдфелд, който според шотландеца е провалил бързата му обиколка.           


Във втората фаза (15 минути) борбата между Макларън и Ферари започна да става още по-ожесточена. Маса бе много силен и водеше до последните секунди, преди отново Хамилтън да спре хронометрите в края с първо време. Ковалайнен бе трети към този момент, а четвърти Ковалайнен. За топ 10 не успяха да се класират: 11.Нелсън Пикет (Рено), 12.Роберт Кубица (БМВ-Заубер), 13.Тимо Глок (Тойота), 14.Рубенс Барикело (Хонда), 15.Нико Розберг (Уилямс-Тойота).   

Напрежението започна да се покачва и пилотите се подготвяха за решителната битка в последните 10 минути. За топ 10 се класираха и двете коли на Торо Росо в лицето на Бурде и Фетел. В третата и последна свободна тренировка двигателят Рено на Марк Уебър (Ред Бул) не издържа и преди спирането за 14-ти завой ефектно изпуши. Така заради смяна на мотора, австралиецът ще получи наказание от 10 места по-назад за стартовата решетка в неделя и ще потегли 16-ти. Решителният за титлата старт за Голямата награда на Китай е в неделя точно в 10,00 часа.

Хамилтън води с 84 точки в класирането, пред Маса с 79 точки и Кубица с 72 точки. Както е известно, при равен брой точки, за титлата се гледат броя на победите.Точковата система във Формула 1 дава 10 точки за победа, 8 точки за второ място, 6 точки за трето, 5 за четвърто, 4 за пето, 3 за шесто, 2 за седмо и 1 точка за осмо място. Какво показват сметките и кои са най-възможните варианти за Хамилтън за титлата? Представяме ви опциите на британеца, защото дори при победа на Маса в Китай и нито една точка за Хамилтън, титлата остава отворена за Бразилия. Математически шансове все още има и Роберт Кубица (БМВ-Заубер), който спечели 8 точки на "Фуджи". 
Активен