« Отговор #11 -: Февруари 03, 2010, 06:53:42 am »
[float=left]
[/float] [justify]
Най-добрите столични апаши вече крадат нови беемвета, мерцедеси и аудита с ключ, програмиран направо в завода производител.
"Имаме данни, че те научават номера на рамата и други данни на различни марки луксозни возила от официалните вносители", разказаха полицаи от СДВР.
После бандитите искат по интернет от завода в Германия или друга държава да им прати оригинално програмиран ключ за набелязаното возило. "Щом го получат, вече е като детска игра да подкарат чуждата кола", твърдят експерти от МВР.
10 банди в София крадат само луксозни коли и джипове, още около 10 групи отмъкват всичко, което успеят да отворят и подкарат, сочат оперативните данни на МВР. Около 100 са апашите в столицата, които могат да отворят всяка лимузина. Към 300 са активните крадци, които излизат всеки ден на лов за возила.
Все повече апаши продават плячката в наричаното от тях на жаргон "сурово състояние". Това значи, че на една крадена кола се свалят оригиналните регистрационни табели, слагат се от друга държава, които са с документи. Така, без изобщо да се пренабиват номерата на рамата или двигателя, возилата сепродават само с препрограмиран ключ.
По тази схема една кола, струваща 80 хил.,се купува за 20 хил. лв., макар повечето нови собственици да са наясно, че тя е крадена.
Всеки ден в центъра и тузарските квартали се отмъкват поне по 6 коли и джипове. От полицията обаче отчитат, че през последните месеци има голямо намаление на автокражбите заради ареста на някои от най-добрите в занаята - част от бандата похитители Наглите, групите на Асен Колев-Хастара и на Патицата и Дебелото.
"40 коли по-малко са били откраднати през януари тази година в сравнение със същия месец на миналата. За цялата 2009 г. са били откраднати 135 коли по-малко", отчита шефът на сектор "Автокражби" в СДВР гл. инспектор Димитър Машов.
Въпреки това сериозните групи все още успяват да задигнат поне по 20 коли месечно, струващи поне по 80-100 хил. лева.
Най-известните банди сега в София са на пуснатите наскоро Лъвицата и Дабата, люлинската група с тартори Ванко и Шопите и шайката на арестуваните Патицата и Дебелото, която в момента се води от авера им Торбата. Тя напоследък се специализирала в кражби на строителни машини и микробуси.Тежкотоварната техника лесно се палела и после без проблем на собствен ход се изкарвала извън града.
Отцепка на групата дебне всяка нощ, когато се сменят полицейските патрули в София, за да не ги засекат по маршрута.
Торбата, Дебелото и Патицата вършеели основно из кв. Младост, Студентски град и част от кв. Витоша, където има бум на строителство и почти на всяка улица могат да намерят оставени без охрана строителни машини.
"В последно време засичаме много новоизлюпени "звезди", които са малки, но са ги обучавали много добре и в момента те са ни най-голям проблем", обяснява гл. инспектор Машов. Нова група на възраст между 20 и 25 г. била арестувана през септември м.г.
"Бяха неизвестни на никого, задържахме ги с един краден пасат. После се оказа, че са отнели само за няколко дни още 4 коли среден клас", разказват полицаи. Младежите вече били станали майстори в кражбите на "Фолксваген Голф 4", "Пасат 4", ауди и БМВ. Живеели близо до гарата, но вършеели в Люлин и част от центъра. В момента те отново са на свобода.
"За съжаление има много гравитиращи от провинцията, идват в София, крадат и заминават отново. Повечето от тях са от Перник и Костинброд", обясняват разследващите.
Най-търсените от крадците марки продължават да са ауди, беемве, мерцедес и фолксваген. Има голямо търсене и на тойоти, особено на джипа "Лендкруизър".
"Почнаха да крадат и доста коли от по-нисък клас. Това е показателно, че след като в ареста са прибрани част от хората, които умеят да задигат скъпите нови коли, навън са останали апаши, които могат да запалят само по-стари возила", смята щефът на "Автокражби" в СДВР.[/justify]
24chasa.bg