Голямата депресия превзе модатаСлед прогнозите, че това ще е най-тежката криза от 30-те години насам,
тя стана неизбежна: Голямата депресия се завръща по модни дефилета
и в бъдещите маркетингови планове на някои компанииСлед прогнозите, че това ще е най-тежката криза от 30-те години насам, тя стана неизбежна:
Голямата депресия се завръща по модни дефилета и в бъдещите маркетингови планове на някои компании. В Ню Йорк младежите над 20 години организират партита ала Голямата депресия, дрехите са от 30-те години, а в плейлистата включват оркестри от онова време и баладите на
Дъст Боул. Компанията
Evite, която осигурява онлайн услуга, за да поканите гостите си на парти, твърди, че подобни празненства са се увеличили в национален план . Манията по Голямата депресия, твърди професорът по американска история
Брайънт Саймън от
Temple University, има смисъл във време, когато хората търсят автентичност в силно комерсиализирано общество.
Може би е така. Но манията продава и стоки. Депресията е шик и той заля модните дефилета. Конфекцията на лейбъла
Organic на
Джон Патрик за пролет 2009 демонстрира прериен стил памучни рокли с рисувани флорални мотиви. Шапки и тиранти, носени от тогавашните вестникарчета, са сред ключовите аксесоари в мъжкото облекло на линията от 30-те на
Benjamin Bixby, чийто дизайнер е
Андре Бенджамин (рапърът Андре 3000).
Увеличили са се и онлайн заявките за наемането на филма от 40-те
"Гроздовете на гнева", адаптиран по романа на
Джон Стайнбек. Бестселърът на
Джон Гълбрайт от 1955
"Голямата катастрофа от 1929" неотдавна се изкачи до №87 в продажбите на BarnesandNoble.com. А в иначе разочароващите аукциони на фотографии в
Sotheby's на 14 октомври творбата на Доротеа Ланге "Ангелска опашка за хляб" бе продадена за $134 500 - доста над предварителната оценка.
Има доказателства, че някой иска да се възползва от онези тежки времена. По молба на клиенти изследователската компания
The History Factory токущо пусна услуга, която може да помогне. Ето една типична молба, казва
Брус Уейндръч, главен изпълнителен директор на фирмата:
"Дайте ми общ поглед на някои продукти, които сме разработили по време на Депресията." Онова, което неговата компания открива, може да се използва, за да вдъхне увереност на служителите и да бъдат примамени нови клиенти.
"Неотдавна уведомихме верига за продажби на дребно, че през 1932 тяхната компания е отворила магазин на Уолстрийт - казва Уендръч. - Това може да даде идеи за следната реклама: "Не ви изоставихме тогава, няма да ви изоставим и сега."businessweek.bg