Бизнес съвет: Губим потенциал с всяка седмица офлайнБизнесът вече не може да си позволи дори и една седмица да е офлайн, защото това означава много пропуснати възможности. Всички вече приемаме новите технологии в пъти по-бързо и компаниите трябва да следват тези доста ускорени темпове. Не можем да пропуснем не само рекламата в интернет, а и рекламата, която потенциалните ни клиенти ще искат да видят на екрана на смартфона си. В това е категоричен Норбърт Симионеску, член на екипа Google Румъния, който изнесе лекция на провелия се в София семинар "Ефективната реклама в Google AdWords™", организиран от дигитална агенция Interactive Share. Той отговори и на няколко въпроса на btvnews.bg.
Започнахте презентацията си с мисията на Google. Ще я обясните ли накратко и за читателите на btvnews.bg?
Мисията на Google е да организира информацията от цял свят и да я направи универсално достъпна и полезна. Съоснователят и директор (на Google, бел. ред.) Лари Пейдж веднъж описа "перфектната търсачка” като нещо, което "разбира точно какво имаш предвид и ти дава точно това, което искаш”. След това изявление Google започна предлага продукти отвъд търсенето, но духът от казаното остана. С всички технологии - и търсене в Chrome или Gmail - нашата цел е да стане възможно най-лесно за теб да намираш информацията, от която се нуждаеш и да бъде свършена работата, която ти е трябва.
Ако искам да рекламирам свой нов бизнес, например, кои insights for search бихте ми препоръчали на проверя на първо място?
Проверете в Google Insights for Search, за да видите какви са нагласите в сфери, които са важни за бизнеса ви. Погледнете "Keyword Tool" и "Traffic Estimator" в AdWords, за да получите идеи за ключовите думи, за обема на търсене, CPC bids (cost per click – или офертите за плащане на клик, бел. ред.) и заделения бюджет за кампанията ви. Направете справка и за конкуренцията и пазара, за да сте сигурни, че вашите продукти/услуги и уебсайт са конкурентноспособни. AdWords е платформата за онлайн реклама на Google. С нея можете да създадете онлайн реклами, с които да достигнете до хора, които точно в този момент се нуждаят от продуктите и услугите, които предлагате.
Дайте ни 3 причини мобилните реклами да не бъдат пренебрегвани?
Първо, бумът на смартфоните направи мобилните реклами един от най-бързо развиващия се формат за реклами до момента. С увеличаването на мобилните реклами и разпространение на мобилен интернет, растат и възможностите компаниите да достигнат до консуматорите и бизнесът им да тръгне нагоре. В същото време трафикът, генериран от търсене с мобилни телефони, продължава да се удвоява на годишна база и е нараснал петорно в световен мащаб за последните две години - скорост, сравнима само с ранните години на desktop Google Search. Нещо повече - нашите данни сочат, че едно от всеки три търсения е на месно ниво. След като проверят някоя компания в близост до тях по смартфона си, 61% от потребителите се обаждат и 59% я посещават. И не на последно място – мрежата на AdMob, която е една от най-големите мрежи за мобилна реклама в света, сега включва над 100 хил. приложения и получава над 2.7 млрд. молби за реклама всеки ден. AdMob предлага решения за открития, брандинг и финансиране в мобилния интернет.
Има ли такива ключови думи, които са добър избор за всяка онлайн реклама?
Не можем да обобщаваме - всеки бизнес и всяка индустрия си има своите особености. Според мен е невъзможно да има набор от универсални ключови думи. В крайна сметка красотата на търсенето е в това, че с търсенията си хората ни казват за нуждите и желанията си. Така че цялата информация е там – единственото, което ни остава, е да използваме тази информация разумно.
Кой решава какво да е позиционирането на рекламите?
Всеки път, когато се прави търсене в Google, има наддаване. Участниците в него са всички рекламиращи, които искат да бъдат показани за ключовата дума, по която се търси. Има определен алгоритъм и формула, която помага на системата да избере каква ще е позицията, цената и избираемостта, за да се покаже дадена реклама, всеки път, когато бъде направено такова търсене. Уникалният елемент на тази система е "Quality score" (точки за качество, бел. ред.) Това означава, че рекламодател, който има нисък quality score, но е склонен да плати сто долара, няма да може да си купи топ позиция. Бих препоръчал да разгледате този линк, който добре обяснява как работи системата >>>
Коя опция би донесла повече кликове за реклама – кратък текст с основна информация за продукта или услугата, карта с разположението на компанията/магазина, снимка, видео?
Зависи от особеностите на запитването – като геолокация или дължина на търсенето. Системата винаги се опитва да върне най-релевантния резултат за търсенето. Например, ако съм в София и търся "италиански ресторант софия”, много възможно е да си търся ресторант наоколо. Тъй като използвах София в търсенето, системата знае и ще ми върне карта с най-близките до мен места. Много е възможно аз да кликна на картата, за да видя как да стигна до там. Същото важи и за другите формати, споменати във въпроса.
Казахте, че исканията на хората се променят - искаме да се движим все по-бързо и по-бързо. Как виждате дигиталната революция след 5 години?
По мои наблюдения тенденцията по-лесно да се приемат нови продукти и услуги вече е доста нагоре – 100 години трябваха на радиото и телевизията да достигнат до 50 млн. потребители срещу 10 години за интернет. Някои от новите продукти достигат тези цифри за по-малко от 2 години, което ни води до заключението, че с всяка седмица, която не сме онлайн, губим много потенциал. С оглед на това мисля, че вървежът нагоре ще продължи и бизнесите, които не са в позицията да се възползват от това, ще изпуснат.
www.btvnews.bg