www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: СЕЗОН 2008 НОВИНИ  (Прочетена 29737 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
СЕЗОН 2008 НОВИНИ
« -: Юли 21, 2008, 12:57:18 pm »
СЛЕДВАЩОТО СЪЗТЕЗАНИЕ  -ще се проведе в Унгария


 Писта: Хунгароринг
Автомобилни състезания в Будапеща (Унгария) се провеждат още от далечната 1926 година. В годините на комунизма в Европа е било трудно да се проумее, че е възможно страна от т.нар. Източен блок да бъде домакин на състезание от Формула 1. Но ето, че през 1986 година, един от кръговете в най-авторитетната автомобилна надпревара в света започва да се провежда и в Унгария. Тогава на трибуните около пистата присъстват повече от 200 000 зрители. След трасето в Монако, “Хунгароринг” е втората най-бавна писта във Формула 1. Тя се характеризира с много-бавни завои, къси прави и множество шикани. По този начин на “Хунгароринг” почти няма места за изпреварване. Времето на квалификацията е от изключително значение за краен успех. Обикновено състезанията там са изключително скучни и непривлекателни за феновете. През 2003 година е първата по-сериозна реконструкция на пистата. Старт-финалната права е удължена и така дължината и е вече 202 метра. Модернизирани са боксовете, местата за паркинг и др. В уикенда за Гран при на Унгария обикновено присъстват много българи, поради относително евтините екскурзии организирани от нашите туроператори.

Начало (местно/българско време): 14:00/15:00 часа

Дължина на обиколка: 4,381 км

Обиколки: 70

Дистанция на състезанието: 306,663 км

Първи победител: 1986 г. Нелсън Пикет (Уилямс)

Първи пол-позишън на трасето: 1986 г. Аертон Сена (Лотус)

Най-бърза обиколка по време на състезание: М.Шумахер (Ферари) 1:19,071 минути (2004)

Най-бърза обиколка по време на квалификация: М.Шумахер (Ферари) 1:19,146 минути (2004)

Подиум 2006 година: 1.Дженсън Бътън (Хонда) 2.Педро де ла Роса (Макларън-Мерцедес) 3.Ник Хайдфелд (БМВ-Заубер)

Всички победители за Гран при на Унгария във Формула 1:

1986 Нелсън Пикет (Уилямс-Хонда) - Хунгароринг

1987 Нелсън Пикет (Уилямс-Хонда) - Хунгароринг

1988 Аертон Сена (Макларън-Хонда) - Хунгароринг

1989 Найджъл Менсъл (Ферари) - Хунгароринг

1990 Тиери Бутсен (Уилямс-Рено) - Хунгароринг

1991 Аертон Сена (Макларън-Хонда) - Хунгароринг

1992 Аертон Сена (Макларън-Хонда) - Хунгароринг

1993 Деймън Хил (Уилямс-Рено) - Хунгароринг

1994 Михаел Шумахер (Бенетон-Форд) - Хунгароринг

1995 Деймън Хил (Уилямс-Рено) - Хунгароринг

1996 Жак Вилньов (Уилямс-Рено) - Хунгароринг

1997 Жак Вилньов (Уилямс-Рено) - Хунгароринг

1998 Михаел Шумахер (Ферари) - Хунгароринг

1999 Мика Хакинен (Макларън-Мерцедес) - Хунгароринг

2000 Мика Хакинен (Макларън-Мерцедес) - Хунгароринг

2001 Михаел Шумахер (Ферари) - Хунгароринг

2002 Рубенс Барикело (Ферари) - Хунгароринг

2003 Фернандо Алонсо (Рено) - Хунгароринг

2004 Михаел Шумахер (Ферари) - Хунгароринг

2005 Кими Райконен (Макларън-Мерцедес) - Хунгароринг



2006 Дженсън Бътън (Хонда) – Хунгароринг

2007 Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес) - Хунгароринг
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Re: СЕЗОН 2008 НОВИНИ
« Отговор #1 -: Юли 21, 2008, 03:15:01 pm »
Пикет признава, че е имал голям късмет


Нелсън Пикет младши признава, че тимът на Рено е извадил голям късмет с излизането на кола за сигурност, която му е позволила да се качи на подиума в Гран при на Германия.

Бразилецът бе спечелил само две точки преди тази надпревара, но на Хокенхайм успя да завърши на второ място и то след 17-та стартова позиция.

„Колата ставаше по-добра и по-добра в тренировките и се справяхме добре, докато не дойде квалификацията, където не можах да направя добра обиколка в първата сесия. Във второто си излизане пък имаше трафик, с което всичко приключи и стартирах от задна позиция.”

„Мислех,че така и ще завърши уикендът за мен. След това обаче извадихме голям късмет с тази кола за сигурност. Тимът свърши страхотна работа, взимайки точното решение.”

„Очевидно преди състезанието бе въпрос на хазарт дали с един или два стопа, като тази опция я имаше и след началото на състезанието. И мисля, че това беше перфектната стратегия, тъй като ако бяхме опитали агресивна първа половина с изпреварвания, нямаше да съм на подиум. Затова и мисля, че имахме голям късмет и накрая само трябваше да поддържам темпо.”

Пикет признава, че не е имало нужда да се опитва прекалено усърдно да държи Хамилтън зад себе си, тъй като така е можел да загуби и мястото си на подиума.
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Re: СЕЗОН 2008 НОВИНИ
« Отговор #2 -: Юли 22, 2008, 03:00:57 pm »
Уебър: Правилата за колата за сигурност са пълна смешка


Пилотът на Ред Бул Марк Уебър е на мнение, че класирането на второ място на пилота на Рено Нелсон Пикет-младши е поредното доказателство за абсурдните правила, които важат в момента за действията на колата за сигурност. Според Уебер начинът, по който бразилецът е стигнал до стълбичката, е подигравка с Формула 1 и се надява ФИА заедно с отборите да направят незабавни промени в правилника.

"При всяко излизане на колата за сигурност нещата стават неконтролируеми, защото правилникът за нея е пълна смешка. Искрено се радвам за второто място на Нелсон Пикет, защото той го заслужаваше след тежкото начало на сезона", сподели Уебър. "Въпреки това, отстрани изглеждаме като пълни аматьори, когато някой, който се намира на 17-а позиция, завърши втори. И след като е изпреварил само една кола, тази на Уилямс, но заради това, че Казуки Накаджима се завъртя. Според мен това вече не е Формула 1, която познаваме. Нелсиньо е първият човек, който ще ви каже, че второто му място не е напълно заслужено. Никой от пилотите не харесва правилата, които важат в момента за колата за сигурност, защото никой от нас не цени случайните резултати", завърши той.
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Re: СЕЗОН 2008 НОВИНИ
« Отговор #3 -: Юли 24, 2008, 07:53:59 pm »
Уебър първи на "Херес"



Пилотът на Ред Бул Марк Уебър постави най-доброто време в днешния трети ден от тестовете на испанската писта "Херес". Уебър завъртя най-бързата си обиколка за 1:19,176 минути, след като в първите два дни най-добър беше Себастиан Фетел с Торо Росо. На второ място се нареди пилотът на Рено Нелсън Пикет с изоставане от две десети от Уебър. Пикет предизвика единия червен флаг на трасето, след като изпусна управлението на болида си на завой девет и докосна леко стената. Третото най-добро време беше поставено от световния шампион Кими Райконен с Ферари. Шестицата беше допълнена от Витантонио Лиуци, Педро де ла Роса и Себастиян Бурде. 

Неофициални времена от третия ден на "Херес":

1. Марк Уебър (Ред Бул-Рено) 1:19.176
2. Нелсън Пикет (Рено) 1:19.334
3. Кими Райконен (Ферари) 1:19.434 
4. Витантонио Лиуци (Форс Индия-Ферари) 1:19.544
5. Педро де ла Роса (Макларън-Мерцедес) 1:19.850   
6. Себасти    ян Бурде (Торо Росо-Ферари) 1:20.029   
7. Казуки Накаджима (Уилямс-Тойота) 1:20.097 
8. Тимо Глок (Тойота) 1:20.421
9. Рубенс Барикело (Хонда) 1:20.614
10. Ник Хайдфелд (БМВ Заубер) 1:20.896


www.sportal.bg
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Re: СЕЗОН 2008 НОВИНИ
« Отговор #4 -: Юли 30, 2008, 08:49:36 am »
Хунгароринг

Обикновената необикновена писта



Ако погледнем обективно, пистата в Унгария с нищо не е уникална. Разположена е в едни доста прашни хълмове и като добавим факта, че се използва относително рядко, не е трудно да си представим колко различно е сцеплението в петък и в неделя и какъв кошмар е за всеки състезателен инженер оптимизирането на шасито при подобни условия. Освен това конфигурацията й не предразполага към много вълнуващи битки и като цяло това не е трасето, което ни позволява да видим "най-доброто" от Формула 1! Но въпреки всичко, лично за мен, тази писта е много специална! Както предполагам много фенове от Източна Европа, така и аз точно тук за първи път видях Формула 1 на живо и останах толкова впечатлен, че все още помня всеки детайл от пилотирането на Йос Верстапен със Стюард... Тогава въобще не съм и подозирал, че макар и след доста години отново ще се върна на тази писта, но не като зрител, а като гост на Minardi Formula 1x2 Team (б.а. единственият екип, извършващ комерсиални операции с двуместни автомобили от Формула 1). Този невероятен шанс ми се усмихна във връзка с подготовката на първия Speedfest през 2006 г. Тогава инженерите в отбора и пилотът Жолт Баумгартнер ми разкриха част от предизвикателствата в настройките и пилотирането на бавната, тясна, хлъзгава и много натоварващата физически пилотите писта. Независимо че откакто се помня, живея с тази тематика, трябваше да се кача в колата, за да осъзная колко различно е всичко на пистата!!! ПРЕДСТАВАТА, КОЯТО ФЕНОВЕТЕ НА СПОРТА ИМАМЕ, НЯМА НИЩО ОБЩО С РЕАЛНОСТТА НА ТРАСЕТО!!!

Наблюдавайки автомобилите по телевизията или дори от трибуните, човек не може да предположи колко хлъзгъв е асфалтът, колко невероятно високи са отрицателните и страничните ускорения... Освен това почти през цялото време има (макар и лек, но при тези скорости доста осезателен) ъгъл на завиване, което означава, че физическото натоварване за пилотите е на едно от най-високите нива в календара. Правите отсечки се преодоляват само за няколко секунди - точно 12 на всяка от обиколките с двуместното Minardi. Имайки предвид техниката която ползвахме ние и възможностите на съвременните шасита, това означава че времето за "почивка" на пилотите този уикенд ще е не повече от 8-9 секунди на обиколка! Например в Монако този фактор е с близо 40% по-висока стойност, а в Канада или Монца нещата са напълно различни. Настилката в Унгария е много силно температурно чувствителна и незначителни промени водят до сериозни разлики в средната скорост. Видимостта от кокпита е много ограничена и визуалните ориентири са доста оскъдни. Най-много ме изненада височината на бордюрите и невероятната агресия, с която се атакуват! В буквалния смисъл на думата оставах с впечатлението, че шасито ще се разглоби всеки път, когато Жолт съвсем директно се качваше и с четрите гуми върху високия и уребрен бетон... а както се досещате съвсем нямаше подобна опасност.

Обратно към предстоящото състезание... За мен има няколко много интересни въпроса:

Каква скорост ще постигнат Ферари под голямото напрежение от последните два старта?

Ще използват ли Макларън новото си решение в конусната секция над предното крило и ще успеят ли отново да извлекат толкова високо сцепление от шасито? Вече е ясно, че Форс Индия ще използват новата си предавателна кутия с механизъм за бързо превключване само в петък, но все пак ще е любопитно каква ще е скоростта на отбора в сравнение с Торо Росо, Хонда, Уилямс и тн. Ще има ли нещо ново в пакета за максимално притискане на БМВ?... И още много други.

Не можем да не споменем и ING Renault, защото в последното състезание се илюстрира една много интересна тенденция. Очевидно е, че различните пилотски стилове и различните възможности за настройване на автомобилите разкриват различни възможности за търсене на скорост. Нека си припомним част от състезанията на Фернандо Алонсо тази година. Да започнем например с Канада - много по-бърз от очакванията в квалификацията и много по-бавен в състезанието. Каква е разликата в двата режима на каране - нивото на сцепление и теглото на автомобила. Какво се случи след това във Франция? Абсолютно същото - с малко гориво Алонсо успя да извлече добра скорост от шасито, но с увеличаването на сцеплението и на теглото ставаше все по-трудно оптимизирането на натоварването на гумите. При тези условия най-елементарният извод би бил, че ограниченията, при които работи отборът, ще ги накарат по всякакъв повод да избягват комбинцията - тежко шаси, много каучук на пистата и меки гуми, които не само не биха държали добре автомобила на трасето, но и биха свършили за отрицателно време.

Но... нека погледнем към последното състезание... и ще видим, че точното обратният подход даде резултат! Много гориво, дълга дистанция, по-меките гуми! Трябва да отбележим, че температурата на асфалта бе по-ниска от очакванията и това съвсем не попречи, но съвсем приличната скорост на Нелсиньо беше неуспорим факт. Не мислете обаче, че това е съзнателно търсен ефект - просто при тези обстоятелство всеки друг отбор би реагирал точно така - спираш в бокса и на пистата излиза кола за сигурност. Какво правиш, когато няма какво да губиш, защото си на доста задна позиция? Изборът е повече от ясен - гориво до горе и стискане на палци, че пилотът ще се опази от грейнинга (б.а. частично разрушаване на повърхностния слой на контактната площ на гумата).

Не само, че Нелсиньо стоеше добре на пистата, а и Фераритата, Хейки и БМВ-тата не успяха да го притеснят в дългата му финална серия! При това положение ще ми е много интересно в каква посокаще насочат работата си в ING Renault Рено в ГП на Унгария. На какво ще заложи Алонсо и на какво Пикет. Както и в Макларън - ще бъде ли отново Хейки в ролята на резервна гума? Спомняте ли си ГП на Великобритания? Забелязахте ли колко бърз бе на квалификацията Хейки и колко далеч от темпото си след това, когато заваля? Не е много трудно да се досетим, че огромните мултинационални корпорации (каквито всъщност са всички големи отбори във Формула 1) се стремят по всички възможни начини да разпределят риска между двете коли, което изисква покриване на вероятностите в двете им крайност - в този конкретен случай - ако вали, Люис ще е много бърз, ако е сухо - Хейки. Това е разбираемо и според мен справедливо, ако... не се знаеше (със 100% сигурност), че вероятността да се подредят нещата за Ковалайнен е повече от минилана, както беше и в Хохенхайм. И ако приемем, че това е нормалната работна практика (базирана на желязната логика на максимално добрия отборен резултат), защо тогава са всички приказки за "пълна равнопоставеност"?

И така една година след кулминацията на вътрешноотборната битка за надмощие в Макларън, отново се връщаме на Хунгароринг и отново именно този аспект в работата на "Сребърните стрели" ще играе решаваща рола за победата.


 Момчил Манчев
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Люис Хамилтън грабна пол-позишън в Унгари
« Отговор #5 -: Август 03, 2008, 08:34:23 am »
Люис Хамилтън грабна пол-позишън в Унгария


Пилотът на Макларън-Мерцедес Люис Хамилтън спечели пол-позишън в квалификацията преди утрешното състезание за Гран при на Унгария на пистата "Хунгароринг". Британецът завъртя най-бързата си обиколка в третата част на квалификацията за време 1:20,899 минути. Първата редица в Унгария ще бъде изцяло за "Сребърните стрели", след като съотборникът му Хейки Ковалайнен даде второто най-добро време. Трети остана Фелипе Маса с Ферари, до него на стартовата редица е Роберт Кубица, пети е Тимо Глок, а световният шампион Кими Райконен се нареди шести



Първи на пистата в първата част на квалификацията се появи Себастиан Фетел с Торо Росо, следван от Тимо Глок. Секунди след това новият лидер беше Хейки Ковалайнен, съотборникът му Люис Хамилтън обаче го изпревари с време 1:19,376 минути. Първата позиция на британеца не беше застрашена до края на първата част, но 15 минути след началото й в обективите на камерите попадна Фернандо Алонсо, който на последния завой излезе извън пистата. В последните минути пилотът на БМВ Ник Хайдфелд се опита да се класира за втората част, но в крайна сметка беше изпреварен от Дженсън Бътън и не намери място във втората част. Останалите отпаднали след първата част бяха Казуки Накаджима (Уилямс), Рубенс Барикело (Хонда), Джанкарло Фисикела (Форс Индия) и Адриан Сутил (Форс Индия).

Втората част беше открита от Тимо Глок с Тойота, който успя да изпревари Кими Райконен. Глок се задържа начело и след излизането на пистата на пилотите на Рено и дори на тези на Макларън, след като Люис Хамилтън се нареди на второ място. Веднага след това обаче Фелипе Маса подобри времето на германеца и излезе начело с 1:19.068 минути с по-твърдите гуми. Той остана първи до самия край, следван от Глок и Хамилтън. В последните минути Роберт Кубица и Нелсън Пикет осигуриха участието си във финалната фаза на квалификацията, а извън топ десет останаха Себастиан Фетел с Торо Росо, Дженсън Бътън с Хонда, Дейвид Култард с Ред Бул, Себастиян Бурде и Нико Розберг с Уилямс, който заради проблеми с колата изобщо не можа да излезе на пистата.

Пилотите на Тойота отново бяха първите на пистата и първото най-силно време беше записано от Тимо Глок. Четири минути преди края на третата част всички пилоти бяха записали време, като единствено Люис Хамилтън успя да изпревари германеца с време 1:20,974 минути, а Фелипе Маса остана на трето място, следван от съотборника си Кими Райконен. В последните секунди Хамилтън успя да подорби своето време на 1:20,899 минути, втори излезе съотборникът му Хейки Ковалайнен, а Фелипе Маса допълни тройката.


sportal.bg
« Последна редакция: Август 04, 2008, 02:15:26 pm от az_ »
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Първа победа за Ковалайнен след драматично отпадане на Маса в Унгария




Пилотът на Макларън-Мерцедес Хейки Ковалайнен стигна до първата си победа във Формула 1, след като спечели състезанието за Гран при на Унгария. Финландецът завъртя дистанцията от 70 обиколки на "Хунгароринг" за 1:37:27,067 часа, като главно шансът донесе на финландеца десетте точки, след като водилият през цялата надпревара Фелипе Маса получи повреда в двигателя си едва три обиколки преди финала. Втори се нареди представилият се отлично през целия уикенд германец Тимо Глок с Тойота, а трети е световният шампион Кими Райконен с Ферари. Шестицата беше допълнена от Фернандо Алонсо с Рено, Люис Хамилтън с Макларън, който получи проблем с гумите си, а шести завърши Нелсън Пикет. Така в класирането при пилотите начело остава Хамилтън с 62 точки, втори с Райконен с 57, а трети - Маса с 54.



При топло време - 29 градуса температура на въздуха и 44 градуса на асфалта, Фелипе Маса стартира чудесно от трета позиция и изпревари първо Хейки Ковалайнен, а после и Люис Хамилтън и с прекрасна атака от външната страна на първия завой поведе колоната. Световният шампион Кими Райконен пък започна с агресивна атака на старта, тя обаче не доведе до успех и финландецът беше задминат от Фернандо Алонсо. Тимо Глок пък се възползва от хаоса на старта и излезе на четвърта позиция пред Роберт Кубица. Така след старта начело излезе Маса, следван от Хамилтън, Ковалайнен, Глок и Кубица.

Още в самото начало Хамилтън започна да записва една след друга най-бързи обиколки и се доближи до Маса, като три обиколки след старта двамата в челото се откъснаха на четири секунди пред Ковалайнен. Постепенно Маса затвърди първото си място с малка преднина пред британеца, а двамата отвориха вече значителна разлика от преследвачите си. Междувременно Кими Райконен се доближи на по-малко от секунда от шестия Фернандо Алонсо, но въпреки това десет обиколки след началото на състезанието промени в подреждането на първите десет не се случиха.

В 18-ата обиколка Маса показа, че е бил по-лек от съпениците си и стана първият пилот, който влезе в бокса с около 3 секунди и половина преднина пред Хамилтън. Само една обиколка по-късно обаче за презареждане и смяна на гумите влезе и британецът, който излезе зад продължаващите борбата си за шестото място Кими Райконен и Фернандо Алонсо. Роберт Кубица, представящият се прекрасно Тимо Глок, както и Хейки Ковалайнен също влязоха в бокса и от пилотите в челото само Райконен и Алонсо останаха на пистата по-дълго. В 22-ата обиколка двамата едновременно влязоха в бокса, но и след излизането Алонсо запази позицията си пред финландеца, а изтеглилият доста назад спирането си Нелсън Пикет спечели две места и излезе непосредствено зад Райконен.



След излизането си бокса пък Кубица падна чак до девето място и пилотите след 4-о място дръпнаха с една позиция напред. Междувременно състезанието приключи преждевременно за пилота на Торо Росо Себастиан Фетел след технически проблем с болида, докато Маса продължи да държи разликата с Хамилтън около три секунди. Идентични проблеми при зарежданията си пък имаха Бурде, Барикело и Накаджима, когато горивото, разлято върху колата от горивната помпа, се запали, но бързата намеса на механиците предотврати инциденти. Фелипе Маса продължи да води убедително и 30 обиколки преди края вече имаше пет секунди преднина пред Хамилтън. Точно тогава обаче британецът получи повреда в предната лява гума и веднага се озова извън пистата. Така в 41-ата обиколка Хамилтън трябваше да влезе в бокса, зареди гориво за всички обиколки до края на надпреварата и излезе точно пред Дейвид Култард на десето място. В челото пък остана Фелипе Маса, пред Хейки Ковалайнен и Тимо Глок.

Само две обиколки по-късно бразилецът също влезе в бокса при преднина 24 секунди пред Ковалайнен, като сложи меки гуми и след 7,5 секунди престой в бокса Маса излезе малко зад Ковалайнен и пред Тимо Глок. В 48-ата обиколка и Ковалайнен влезе за смяна на гуми и излезе зад Кими Райконен и пред влезлия малко преди него Глок. 20 обиколки преди края в бокса влезе Фернандо Алонсо, обиколка по-късно същото направи и Кими Райконен, като след излизането си финландецът успя да излезе на шеста позиция пред двукратния световен шампион. Хамилтън пък се движеше на осмо място зад Алонсо. Така след вторите спирания в бокса на всички водещи пилоти челната тройка Маса-Ковалайнен-Глок се запази, четвърти обаче се нареди Кими Райконен, следван от Алонсо и Хамилтън.




В последната фаза на състезанието Маса отпусна малко газта при преднина от над десет секунди пред втория Ковалайнен. Десетина обиколки преди края пък движещият се на четвърто място Кими Райконен записа няколко поредни най-бързи обиколки и се доближи максимално до Тимо Глок. Междувременно от надпреварата отпадна пилотът на Форс Индия Адриан Сутил. Само три обиколки преди финала обаче състезанието за Ферари се обърна с главата надолу, когато двигателят на Фелипе Маса не издържа и на старт-финалната права бвразилецът трябваше да напусне почти спечеленото вече състезание. Така Хейки Ковалайнен стигна до първата победа в кариерата си.



sportal.bg
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Хамилтън: Сега трябва да презаредя батериите
« Отговор #7 -: Август 16, 2008, 12:36:11 pm »
Хамилтън: Сега трябва да презаредя батериите



Водачът в класирането за световната титла при пилотите Люис Хамилтън сподели, че през лятната пауза преди състезанието за Гран при на Европа по улиците на Валенсия се е съсредоточил само върху това да си почине добре. "Честно казано, прекарах времето между отделните състезания в постоянно анализиране на данните и поддържане на формата ми. Тази лятна почивка ми дава възможност за малко да избягам от всичко това и да се концентрирам върху презареждане на батериите. Като погледна назад към изминалите състезания, шампионата изглежда съвсем различен от този през 2007 година. Миналата година беше много интензивна и постоянството беше особено важно. Тази година пък резултатите на всички много варират и всеки пилот, който е спечелил едно състезание, е останал извън зоната на точките поне един път. Затова е още по-важно да записваме силни резултати, но съм убеден, че постоянството ще става все по-важно с наближаване на края на сезона", коментира британецът.
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Маса мачка по улиците на Валенсия, освиркват втория Хамилтън, Кими блъска механик


Пилотът на Ферари Фелипе Маса спечели категорично състезанието по улиците на пристанището на Валенсия (Испания), за Гран при на Европа, 12-ти кръг от световния шампионат във Формула 1. Втори остана Люис Хамилтън с Макларън-Мерцедес, а трети Роберт Кубица с БМВ. Четвърти се класира Хейки Ковалайнен с Макларън, а пети е Ярно Трули с Тойота. Шести финишира младока Себастиян Фетел с Торо Росо.

Победата на Маса беше поставена под въпрос, след като бразилецът бе разследван от съдиите на ФИА за инцидента между него и Адриан Сутил (Форс Индия) в бокса. Двамата за малко щяха да се сблъскат при скорост от 80 км/ч, след като Маса направи втория си стоп и бързаше да се върне на пистата. Маса и Сутил бяха един до друг по алеята на бокса и бразилецът можеше да катастрофира, но намали и пусна пред себе си изостаналия с една обиколка Сутил. Все пак независимо от по-задната си позиция, Сутил бе с една идея пред Маса и нямаше как да го пусне пред себе си. Съдиите прецениха, че карането на Маса е било опасно и го глобиха с 10 000 долара, а победата му бе потвърдена.



Световният шампион Кими Райконен с Ферари отпадна около 10 тура преди финала, заради гръмнал двигател от 6-та позиция, след като обиколка по-рано блъсна в бокса един от механиците си. Преди три седмици в Унгария, двигателят на Маса не издържа, сега бе ред на този на "Айсмен".

Още във втората обиколка местният любимец Фернандо Алонсо (Рено) отпадна безславно, след като Казуки Накаджима (Уилямс-Тойота) блъсна задната част на колата му и задното крило на испанеца се счупи. Алоно бе бесен и с пръст показа, че Накаджима е направил пълна глупост. 

След финала пък испанските фенове бурно освиркаха Хамилтън, който миналата година бе забъркан в множество скандали с бившия си съотборник Алонсо. По-рано през сезона по време на тестовете на "Каталуния" испанците се подиграваха на Хамилтън и го обиждаха на расистка основа.



По-рано на старта по улиците на новата писта, позициите на първите трима от квалификацията не се промениха. Маса поведе убедително, Хамилтън стартира малко по-бавно от Кубица и полякът го атакува на първия и втория завой. Люис обаче "затвори вратата" и остана втори. Роберт продължи трети. По-назад Ковалайнен изпревари Райконен и стана 4-ти. Кими бе 5-ти и също бе атакуван от Фетел, който като че ли за секунда закачи световния шампион. Така в първата обиколка класирането изглеждаше така: 1.Маса, 2.Хамилтън, 3.Кубица, 4.Ковалайнен, 5.Райконен, 6.Фетел, 7.Трули, 8.Розберг и др.

Маса водеше стабилно и започна да трупа лека преднина пред Хамилтън. В средата на колоната Накаджима (Уилямс) блъсна задната част на колата на Алонсо и испанецът отпадна. Фернандо спря рязко на един от завоите, където имаше много други коли и японецът се блъсна в него. Задното крило на болида на Рено се счупи и испанецът се прибра безславно в бокса още във 2-та обиколка. Голямо разочарование за местния любимец и логично по трибуните феновете също бяха тъжни. Един запалянко дори започна да сипе обиди по адрес на Накаджима. Казуки бе без предно крило и влезе в пита за смяна, а Алонсо бе видимо много ядосан.



Напред Маса започна да върти обиколки с около 1 секунда по-добри от тези на Хамилтън. Кубица започна да изостава поради някакъв проблем и бе притискан от Хейки и Кими. След няколко тура стана ясно, че бял пластмасов плик се е оплел около предното окачване на колата на БМВ. Към този момент Маса диктуваше темпото и в 13-та обиколка имаше преднина от около 5 секунди пред Хамилтън и около 20 секунди пред съотборника си Райконен. Кубица, Хейки и Кими се движеха много близо един до друг съответно на 3-та, 4-та и 5-та позиция.

В 14-та обиколка Маса влезе в бокса, смени гуми и сипа бензин за 9,1 секунди. Той се върна на пистата точно пред Кими. 2 тура по-късно Люис също спря и излезе точно зад "Айсмен". Така Райконен без да беше влизал в бокса се оказа между Маса и Хамилтън. Само една обиколка по-късно Кими също направи заплануваното си спиране. Няколко тура след това и Хейки посети своите механици, следван от колите на БМВ и Торо Росо.
След първите смени, в 26-та обиколка от общо 57 класирането бе: 1.Маса, 2.Хамилтън, 3.Кубица, 4.Ковалайнен, 5.Глок (без да е спирал в бокса), 6.Райконен, 7.Трули, 8.Фетел и др. Маса отново започна да става по-бърз и набързо натрупа преднина от 5 секунди пред Люис. Болидът на Макларън изоставаше от Ферари и на този етап победата на Фелипе бе сигурна. Глок бе с по-различна стратегия от лидерите и с по-леката си кола започна да притиска Хейки от петата си позиция. От Тойота бяха избрали Тимо да спира само веднъж в бокса, което му помогна да финишира на много по-предна позиция.

 



25 обиколки преди финала Маса водеше с повече от убедително с 8 секунди аванс пред Хамилтън. Много по-назад, на около 8 секунди бе Кубица, а 4-ти продължаваше да е Ковалайнен. Борбата бе жестока в средата на колоната, където Тойота бяха с по-различна стратегия и се бореха с Ник Хайдфелд (БМВ) и автомобилите на Торо Росо. Надпреварата много наподобяваше, като сценарий тази в Унгария преди три седмици. Тогава Маса също имаше огромна преднина пред конкурентите си, но двигателят му не издържа. Сега тук във Валенсия състезанието също бе спокойно за Ферари и Маса имаше пълен контрол и напълно доминираше до финала.



Около 20 об. преди края Кими натисна газта и започна да настига 4-ия Хейки. Разликата между тях бе само 2 секунди. Маса влезе в бока за втори път и на излизане за малко да се блъсне с Адриан Сутил. Пилотът на Форс Индия се движеше по алеята на боксовете след своя стоп и имаше около половин метър преднина пред Маса. Двамата бяха един до друг, но място за 2 коли на изхода нямаше. Фелипе натисна рязко спирачките и за малко да катастрофира с 80 км/ч. Сутил бе изостанал с една обиколка и когато двамата се появиха на пистата с пълна скорост, пусна лидера пред себе си. Тур по-късно Хамилтън също спря в бокса, и отново излезе втори зад Маса. Инцидентът между Маса и Сутил веднага предизвика реакция и съдиите първо пуснаха съобщение, че разследват Маса. Минути по-късно бе обявено обаче, че това ще бъде направено след старта.



На пистата напрежението се покачваше. Кими влезе в бокса за втори стоп едновременно с Ковалайнен. Преди смяната Хейки бе 4-ти, а Кими 5-ти. Увлечен в пряката си борба със своя сънародник, Райконен тръгна прекалено рано при зареждането с бензин и повлече на земята един от механиците си заедно с маркуча за гориво. Електронната система на Ферари не беше дала зелена светлина, но въпреки това "Асймен" даде газ и контузи тежко своя механик, който се претърколи на земята и се сви от болка. След няколко секунди, от Ферари откачиха шланга за гориво и Кими се върна на пистата шести зад Трули. Само тур по-късно обаче, двигателят на световния шампион не издържа и Райконен отпадна сред гъст бял дим. До финала оставаха по-малко от 10 тура, а Маса бе първи следван на около 7 секунди от Хамилтън. Бразилецът нямаше проблеми и видя първи карирания флаг, следван от Люис и Кубица. Във временното класиране Хамилтън вече има 70 точки, а Маса 64. Кими е трети с 57 точки. Следващият старт е след две седмици в Белгия на легендарната писта "Спа".   

Последните актуални снимки от уикенда в Испания за Гран при на Европа (тренировки, квалификация, състезание) можете да видите в нашата Фотогалерия ТУК!   

 
ПЪЛНИТЕ РЕЗУЛТАТИ ЗА ГРАН ПРИ НА ЕВРОПА ОТ:
Петък (22 август)

11:00-12:30 часа - Първа свободна тренировка

15:00-16:30 часа - Втора свободна тренировка


Събота (23 август)

12:00-13:00 часа - Трета свободна тренировка

15:00-16:00 часа - Квалификация


Неделя (24 август)
 
15:00 часа - Състезание



sportal.bg
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Re: СЕЗОН 2008 НОВИНИ
« Отговор #9 -: Август 24, 2008, 06:53:02 pm »
СЛЕДВАЩОТО СЪЗТЕЗАНИЕ  -ще се проведе в Белгия




Пистата „Спа-Франкоршамп” в Белгия е най-дългата и една от най-бързите писти в календара на Формула 1, а повечето пилоти определят трасето, като най-хубавото в шампионата. То се намира в южната част на страната в красивите планини на Ардените и известно на повечето фенове на високите скорости с прочутия си завой „Червената вода” (Eau Rouge). Времето на „Спа” е изключително променливо, като много често в едната част на пистата може да вали дъжд, а в другата да грее слънце. Самият район около пистата също е популярен с минералната си вода с лечебно действие и от там идва и името на станалите все по-популярни в Европа „Спа-центрове”. Първото автомобилно състезание на „Спа” се е състояло през 1924 година, а дължината на пистата била точно 14,016 км. Първата Голяма награда на Белгия се провела година по-късно. Надпреварата била спечелена от Антонио Аскари – баща на двукратния световен шампион във Формула 1 Алберто Аскари.

 

Още от самото начало на Формула 1 през 1950 година, „Спа” фигурирала в календара и станала сцена на множество драматични моменти в историята на автомобилния спорт. За първи път „Спа” била подложена на по-серизона реконструкция след състезанието през 1966 г, когато катастрофирали множество пилоти. Най-страховитата била на Джаки Стюърт и именно той подел кампания за увеличаване на сигурността на пистата. Без съмнение „Спа” била много опасна, но състезателите и се възхищавали и победата там била мерило за качество и стандарт. Младите пилоти Алан Стейси и Крис Бристоу стават поредните жертви във Ф1, когато през 1960 година губят живота си на „Спа”. През 1969 година, Асоциацията на пилотите във Формула 1 поставила под въпрос сигурността на трасето и така Гран при на Белгия не се състояло. През 1970 година, бил добавен шикан, но Педро Родригес пак спечелил със средна скорост от 239,904 км/ч. Все пак през 1972 г. Гран на Белгия се състояла на пистата Нивел. През 1983 година се състояла и втората по-значима реконструкция на „Спа”, като пистата била намалена на 6,89 км. Новата конфигурация съдържала отново повечето елементи на старото трасе с част от пътната мрежа на Белгия, но с по-добър асфалт и с повече зони за сигурност. Въпреки промените, според много световни шампиони „Спа” е най-предизвикателната писта в шампионата със своите постоянно променящи се условия. Много пилоти са печелили знаменити победи на „Спа”. Джим Кларк винаги е казвал, че мрази пистата, но в периода 1962-1965 година постига четири поредни победи. Същото прави и легендарният бразилец Аертон Сена в периода 1988-1991 година.

 

 

Завоят „Червената вода” остава все още един от най-трудните и опасни в календара. През 1993 година, Алекс Занарди с Лотус катастрофира тежко, но се отървава без сериозни контузии. Седемкратният световен шампион Михаел Шумахер дебютира във Формула 1 на „Спа” през 1991 година, а сезон по-късно печели там и първата си победа в Гран при. През 90-те години и началото на 21 век „Спа” отново бе сцена на драматични победи и ужасяващи инциденти. Можем да отличим драматичния момент през 1998 година. Тогава Михаел Шумахер (Ферари) блъсна Дейвид Култард (Макларън-Мерцедес), след като германецът водеше в надпреварата, но в силния дъжд и мъглата не видя задната част на болида на шотландеца. Двамата отпаднаха, но после в бокса на Макларън-Мерцедес, Шумахер налетя да бие Култард и му поиска обяснение за случката. Самият Култи твърдеше, че не е намалил скоростта нарочно и катастрофата е просто случайност. От цялата тази бъркотия, победител излезе старият противник на Пилето - Деймън Хил, който записа първата победа в историята на Формула 1 за слабия тим на Джордан. През 2006 година, надпревара на „Спа” нямаше поради ремонт на част от старт-финалната права, боксовете и падока.


Писта: Спа-Франкоршамп

Начало (местно/българско време): 14:00/15:00 часа

Дължина на обиколка: 7,004 км

Обиколки: 44

Дистанция на състезанието: 308,176 км

Първи победител: 1950 г. Хуан-Мануел Фанджо (Алфа Ромео)

Първи пол-позишън на трасето: 1950 г. Нино Фарина (Алфа Ромео)

Най-бърза обиколка по време на състезание: Ален Прост (Уилямс) 1:41,365 минути (1993)

Най-бърза обиколка по време на квалификация: Аертон Сена (Макларън) 1:40,365 минути (1990)

Подиум 2005 година: 1.Кими Райконен (Макларън-Мерцедес) 2.Фернандо Алонсо (Рено) 3. Дженсън Бътън (БАР-Хонда)

Всички победители за Гран при на Белгия във Формула 1:

1950 Хуан-Мануел Фанджо (Алфа Ромео) – Спа-Франкоршамп

1951 Нино Фарина (Алфа Ромео) - Спа-Франкоршамп

1952 Алберто Аскари (Ферари) - Спа-Франкоршамп

1953 Алберто Аскари (Ферари) - Спа-Франкоршамп

1954 Хуан Мануел Фанджо (Мазерати) - Спа-Франкоршамп

1955 Хуан Мануел Фанджо (Мерцедес-Бенц) - Спа-Франкоршамп

1956 Питър Колинс (Ферари) - Спа-Франкоршамп

1958 Тони Брукс (Вануъл) - Спа-Франкоршамп

1960 Джак Брабам (Купър-Клаймакс) - Спа-Франкоршамп

1961 Фил Хил (Ферари) - Спа-Франкоршамп

1962 Джим Кларк (Лотус-Клаймакс) - Спа-Франкоршамп

1963 Джим Кларк (Лотус-Клаймакс) - Спа-Франкоршамп

1964 Джим Кларк (Лотус-Клаймакс) - Спа-Франкоршамп

1965 Джим Кларк (Лотус-Клаймакс) - Спа-Франкоршамп

1966 Джон Съртис (Ферари) - Спа-Франкоршамп

1967 Дан Гърни (Ийгъл-Уеслейк) - Спа-Франкоршамп

1968 Брус Макларън (Макларън-Форд) - Спа-Франкоршамп

1970 Педро Родригес (БРМ) - Спа-Франкоршамп

1972 Емерсон Фитипалди (Лотус-Форд) – Нивел

1973 Джеки Стюърт (Тирел-Форд) - Золдер

1974 Емерсон Фитипалди (Макларън-Форд) – Нивел

1975 Ники Лауда (Ферари) - Золдер

1976 Ники Лауда (Ферари) - Золдер

1977 Гюнар Нилсон (Лотус-Форд) – Золдер

1978 Марио Андрети (Лотус-Форд) - Золдер

1979 Джоди Шектър (Ферари) - Золдер

1980 Дидие Пирони (Лижие-Форд) - Золдер

1981 Карлос Рьотеман (Уилямс-Форд) - Золдер

1982 Джон Уотсън (Макларън-Форд) – Золдер

1983 Ален Прост (Рено) - Спа-Франкоршамп

1984 Микеле Алборето (Ферари) - Золдер

1985 Аертон Сена (Лотус-Рено) - Спа-Франкоршамп

1986 Найджъл Менсъл (Уилямс-Хонда) - Спа-Франкоршамп



1987 Ален Прост (Макларън-ТАГ) - Спа-Франкоршамп

1988 Аертон Сена (Макларън-Хонда) - Спа-Франкоршамп

1989 Аертон Сена (Макларън-Хонда) - Спа-Франкоршамп

1990 Аертон Сена (Макларън-Хонда) - Спа-Франкоршамп

1991 Аертон Сена (Макларън-Хонда) - Спа-Франкоршамп

1992 Михаел Шумахер (Бенетон-Форд) - Спа-Франкоршамп

1993 Деймън Хил (Уилямс-Рено) - Спа-Франкоршамп

1994 Деймън Хил (Уилямс-Рено) - Спа-Франкоршамп

1995 Михаел Шумахер (Бенетон-Рено) - Спа-Франкоршамп

1996 Михаел Шумахер (Ферари) - Спа-Франкоршамп

1997 Михаел Шумахер (Ферари) - Спа-Франкоршамп

1998 Деймън Хил (Джордан-Муген-Хонда) - Спа-Франкоршамп

1999 Дейвид Култард (Макларън-Мерцедес) - Спа-Франкоршамп

2000 Мика Хакинен (Макларън-Мерцедес) - Спа-Франкоршамп

2001 Михаел Шумахер (Ферари) - Спа-Франкоршамп

2002 Михаел Шумахер (Ферари) - Спа-Франкоршамп

2004 Кими Райконен (Маларън-Мерцедес) - Спа-Франкоршамп



2005 Кими Райконен (Макларън-Мерцедес) - Спа-Франкоршамп

2006 Не се проведе състезание

2007 Кими Райконен (Ферари) - Спа-Франкоршамп
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Хайдфелд най-бърз във втория ден на "Монца"
« Отговор #10 -: Август 29, 2008, 08:02:24 am »
Хайдфелд най-бърз във втория ден на "Монца"


Германският пилот на БМВ Заубер Ник Хайдфелд постави най-доброто време в днешния втори ден от тестовете на италианската писта "Монца". Хайдфелд, който е получил ултиматум от отбора да подобри представянето си, ако иска да е в БМВ и през следващия сезон, завъртя 89 обиколки, най-бързата от които за време 1:22,621 минути. По този начин той изпревари с две десети сънародника си Нико Розберг с Уилямс, като двамата бяха единствените на пистата, които успяха да слязат под границата от минута и 23 секунди. Третият Хейки Ковалайнен с Макларън-Мерцедес завърши с време 1:23,341 минути. Шестицата беше допълнена от Себастиан Фетел (Торо Росо), Фелипе Маса (Ферари) и Фернандо Алонсо (Рено).

Неофициални резултати от втория ден на "Монца":

1. Ник Хайдфелд (БМВ Заубер) 1:22.621
2. Нико Розберг (Уилямс-Тойота) 1:22.879
3. Хейки Ковалайнен (Макларън-Мерцедес) 1:23.341
4. Себастиан Фетел (Торо Росо-Ферари) 1:23.424
5. Фелипе Маса (Ферари) 1:23.445
6. Фернандо Алонсо (Рено) 1:23.606
7. Адриан Сутил (Форс Индия) 1:23.823
8. Марк Уебър (Ред Бул-Рено) 1:23.936
9. Ярно Трули (Тойота) 1:24.158   
10. Себастиян Бурде (Торо Росо-Ферари) 1:24.311
11. Рубенс Барикело (Хонда)  1:24.695 
12. Дженсън Бътън (Хонда) 1:25.058
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Драма! Наказаха победителя Хамилтън с 25 секунди, Маса печели автоматично в Белгия!


Победителят от днешната надпревара във Формула 1 на пистата "Спа" за Гран при на Белгия Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес) беше наказан с 25 секунди от съдиите на ФИА след финала на състезанието и така финиширалият втори Фелипе Маса с Ферари стана автоматично победител. Хамилтън е класиран трети, а втори вече е Ник Хайдфелд с БМВ. Както е известно, победата на британеца беше поставена под въпрос. 2 обиколки преди финала Хамилтън изпревари Райконен от външната страна на последния десен шикан, като двамата се докоснаха. Люис нямаше място на пистата и мина напряко през завоя, което е абсолютно забранено.

Съдиите са преценили, че Хамилтън е нарушил правилата и го наказват с 25 секунди. Маневрата на Хамилтън и наказанието на комисарите са доста спорни след като по телевизията, като че ли се видя как пилотът на Макларън намалява скоростта, за да пропусне пред себе си "Айсмен".

Съдиите все пак решиха, че Хамилтън не е пропуснал достатъчно Райконен пред себе си и след това се е възползвал от въздушната струя от неговата кола, за да го изпревари още веднъж на първия завой!  Тогава Хамилтън отново атакува Кими и след нов контакт между двете машини успя да мине пред финландеца, който по-късно отпадна. След наказанието Хамилтън води в класирането с 76 точки, а Маса e с 74 точки.

 
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Активен

Canko

  • User
  • Карма: +1/-2
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 26, 2007, 04:37:06 am
  • Публикации: 30
Активен

reni999

  • V.I.P.
  • Карма: +85/-39
  • Неактивен Неактивен
  • :Септември 29, 2007, 04:40:06 pm
  • Публикации: 720
Re: СЕЗОН 2008 НОВИНИ
« Отговор #14 -: Септември 15, 2008, 09:59:00 am »
Фетел с историческа победа в Италия, Маса и Хамилтън шести и седми на мократа "Монца"


Младият пилот на Торо Росо Себастиян Фетел спечели първата си победа в кариерата след изключителен и категоричен успех на наводнената писта "Монца", в състезанието за Гран при на Италия във Формула 1. 21-годишният Фетел записа рекорд, като стана най-младият пилот печелил някога победа в шампионата. Втори финишира Хейки Ковалайнен с Макларън-Мерцедес, а трети Роберт Кубица с БМВ-Заубер. Четвърти е Фернандо Алонсо с Рено. Пети е Ник Хайдфелд с БМВ-Заубер, а шести Фелипе Маса с Ферари.

С множество майсторски и безапелационни изпреварвания, стартиралият от 15-та позиция Люис Хамилтън се класира седми. Така разликата в шампионата между него и Маса вече е само 1 точка. Кими Райконен (Ферари) финишира едва 9-ти.



Времето и дъждът се оказа решаващ фактор за победата на Фетел, който в събота спечели и първата си стартова позиция в кариерата. В началото на надпреварата валеше силно и пилотите започнаха с гуми за мокро. В средата на дистанцията дъждът спря и състезателите вече караха с гуми интермедия. Това провали Хамилтън, който имаше стратегия само с 1 стоп и допълнителното спиране за интермедии го прати отново по-назад в класирането. Люис дори се бе придвижил до 2-ро място и гонеше Фетел за краен успех.



Заради тежките условия и наводнената писта състезанието започна с кола за сигурност. Още в загряващата обиколка спечелилият 4-та позиция в квалификацията Бурде не успя да потегли поради проблеми с двигателя и изостана с 1 тур. В 1-та обиколка колата за сигурност поведе колоната. Фетел водеше пред Ковалайнен, Уебър, Розберг, Маса, Трули, Алонсо, Кубица, Глок, Хайдфелд, Фисикела, Култард, Райконен, Хамилтън и др. Колата за сигурност остана на пистата само една обиколка. Пилотите дадоха газ за началото на 2-ия тур, а заради водната пелена във въздуха почти нищо не се виждаше. Изпреварванията вече бяха позволени и екшънът започна!

В първите обиколки промяна в челото на класирането нямаше. Фетел водеше убедително и започна да трупа лек аванс обиколка след обиколка. До първите спирания в бокса германецът вече беше натрупал аванс от 10 обиколки пред Хейки. Фетел бе с около 2 секунди по-бърз от него на обиколка. Себастиян допусна малка грешка на завоя "Роджия" като мина напряко, но успя да продължи.



По-назад Райконен изпревари Фисикела, а тур по-късно същото стори и Хамилтън. Люис бе зареден до горе с гориво и имаше стратегия само с 1 стоп. Това обаче не му попречи и с майсторството си на дъжд започна да изпреварва един след друг своите конкуренти. Първата му жертва бе Райконен. За около 10 обиколки Хамилтън изпревари Хайдфелд, Глок, Кубица, Алонсо. Пилотът на Макларън направо летеше по пистата и дори започна да настига Фетел.     



Маса пък се бореше с Розберг. Фелипе пресече първия шикан и изпревари Нико. После Mаса пропусна обратно пилота на Уилямс, защото рискуваше наказание. След драмите с Хамилтън в Белгия, пилотите бяха много внимателни с маневрите си, защото знаеха, че съдиите ги наблюдават под лупа.     

В 18-та обиколка Фетел спря в бокса за първи път с огромен аванс пред Ковалайнен. По това време все още валеше и германецът отново сложи гуми за мокро. След Фетел и останалите пилоти със стратегии с 2 влизания сложиха гуми за мокро при първите си спирания. Като цяло това бе по-правилната стратегия.



В 26-та обиколка Хамилтън, който още не беше спирал настигна Фетел и разликата между тях бе само 2 секунди. Люис веднага влезе в бока и сложи гуми за мокро, защото на пистата все още имаше много вода.

Малко по-късно условията на "Монца" започнаха да се подобряват. Прогнозите за дъжд до края на състезанието не се оправдаха. Това помогна на тези с по-късни втори влизания в бокса за бензин, защото по този начин те сложиха гуми интеремедия. Алонсо и Кубица се възползваха по най-добрия начин от изсъхващата вече писта и се придвижиха напред.



Хамилтън трябваше да влиза допълнително за гуми за полу-суха писта и изостана седми. Така шансът му да се бори за краен успех бе пропилян.

Напред Фетел поддържаше страхотно темпо и отиваше към първа победа за Торо Росо. Себастиян водеше с 11 секунди пред Ковалайнен. Кубица бе трети, а четвърти Алонсо. Следваха Хайдфелд, Маса, Хамилтън, Уебър и др. Фетел напълно контролираше състезанието.



През по-голямата част от времето Маса се бореше с Хайдфелд и Розберг. Бразилецът пусна по един път двамата пред себе си, след като мина напряко през шиканите. По-рано Хамилтън направо същото в борбата си с Ярно Трули (Тойота). Колите на японците от Тойота също пострадаха от спирането на дъжда и трябваше да влизат допълнително за смяна на гуми.

В последните обиколки Хамилтън настигна Маса, но така и не успя да го атакува. Зад Люис бе Уебър, който се опита да мине британеца на първия завой и двамата се докоснаха при скорост от около 200 км/ч. Като по чудо не се стигна до катастрофа и те продължиха до финала.

Райконен нямаше ден и в нито един момент не се намеси в борбата за точките. "Айсмен" се предаде почти без бой в борбата си срещу Хамилтън в началото, а към края нямаше нужната скорост на почти изсъхналата писта.



2 обиколки преди края, Култард и Накаджима се сблъскаха на "Параболика" и по пистата се разхвърчаха отломки от крилото на японеца. Маса дори закачи една от тях, а Фетел беше предупреден по радиото да внимава.   

След финала Фетел бе изключително радостен за първия си грандиозен успех във Формула 1. Победата е и първа за Торо Росо, които преди 2 сезона наследиха тима на Минарди. Следващият старт е след две седмици в Сингапур на осветление от 15,00 часа българско време.

 



sportal.bg
Активен