« Отговор #5 -: Септември 08, 2009, 06:31:59 am »
Rolls Royce официално представи своя нов модел Ghost.
По-малък, по-достъпен ценово и в същото време ориентиран в по-голяма степен към удобството на водача в сравнение с флагмана Phantom. За първи път за този модел се заговори преди 3 години на автомобилния салон в Париж. Тази година през март в Женева моделът беше представен като концепцията 200EX.
Сега се вижда от официалните снимки на фирмата, че при серийната версия няма почти никакви промени в сравнение с концепцията. Rolls-Royce Ghost е автомобил, който на пазара ще се конкурира с модел като Continental Flying Spur на Bentley.
Външният дизайн на Ghost ясно е повлиян от стила на Phantom. Това важи основно за предната част на автомобила, както и при задните врати, които се отварят срещу движението на 83 градуса, като позволяват изключително удобен достъп до задните седалки.
Като цяло обаче, външният вид на Ghost е по-закръглен и предлага по-плавни линии в сравнение с по-големия Rolls. Купувачите ще могат да изберат и вариант с оцветен в сребърно капак на двигателя, както беше при концепцията 200EX.
Много от стила на Phantom виждаме и в интериора на Ghost. Таблото е подобно на това при флагмана, като намираме и всички познати от по-големия модел луксозни добавки, качествения материал и невероятно добрата изработка, характерна за един Rolls-Royce. Маже да се поръча версия с индивидуални кресла.
Според данните на Rolls Royce, Ghost е по-къс от Phantom с 400 мм, но пространството в интериора на двете коли е съпоставимо. Платформата на Ghost е модифицирана версия на удължената платформа за BMW 7-Series, което означава, че „малкият” Rolls е изоставил алуминиевата рама на Phantom и е със стоманена самоносеща каросерия.
Окачването е въздушно, амортисьорите се регулират електронно. Според фирмата новото въздушно окачване е толкова чувствително, че може да реагира на преместването на пътника от едната страна на задната седалка на другата страна и да настрои автомобила в съответствие с това.
Окачването може да приближи или да отдалечи автомобила до пътя с 25 мм. Както може да се очаква, Ghost е с редица електронни системи подпомагащи водача, като Anti-Roll Stabilization, Dynamic Brake Control, Dynamic Stability Control, Dynamic Traction Control и Cornering Brake Control. Дължината на автомобила е 5399 mm, а теглото му 2435 кг.
Двигателят е изцяло нов V12 с обем 6.6 литра. Максималната му мощност е 570 к.с., а максималният въртящ момент е 780Nm, наличен още от 1500 об/мин. Движещи са задните колела, като движението се предава от автоматична трансмисия ZF с осем скорости. Според производителя, ускорението от място до 100 км е за 4.9 секунди, а максималната скорост е ограничена електронно до 250 км/час.
Средният разход на гориво е 13.6 литра на 100 км. Вредните емисии от СО2 са 317 г/км. Световната премиера на Ghost ще бъде във Франкфурт, а продажбите в Европа ще започнат преди края на годината.
Вече е известна и цената на най-малкия Rolls-Royce, която ще започва от 191 000 евро. www.automedia.bg