www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Авто-мото новини  (Прочетена 55102 пъти)

0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

Donelli

  • V.I.P.
  • Карма: +1090/-57
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Жена
  • :Януари 31, 2009, 07:12:18 am
  • Публикации: 4262
  • Торент Клиент:
  • Профил в bpoke.com: Donelli
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Browser:
  • Firefox 3.5.3 Firefox 3.5.3
Mazda с нови двигатели и трансмисия
« Отговор #15 -: Септември 30, 2009, 10:57:39 pm »


От Mazda ще представят за първи път новите си двигатели SKY-G и SKY-D, както и новата си автоматична трансмисия Sky-Drive, по време на автомобилното изложение в Токио, което ще се проведе през месец октомври тази година.

„Небе” (Sky) е основната тема, залегнала в кампанията на Mazda, с която японците ще се представят на изложението. Тя не е случайна, тъй като асоциациите с природата внушават подходящото послание у клиентите, а именно, че това са едни наистина икономични и екологични двигатели.

SKY-G е бензинов двигател, а SKY-D – дизелов. Бензиновият двигател е 2-литров и е снабден с технология за директно впръскване на горивото.

Той предлага 15 процента по-добра икономичност и по-голям максимален въртящ момент спрямо настоящата версия. Това подобрение се дължи на факта, че двигателят е снабден със система за променливо регулиране на дейността на клапаните. Същевременно дизайнът на блока на агрегата е направен така, че да се намали механичното триене. Сходни подобрения за намаляване на триенето са извършени и по дизеловия двигател SKY-D. Разходът му на гориво е намален с 20 процента в сравнение с настоящата версия.




Трансмисията Sky-Drive е с 5 процента по-икономична от предходния си вариант.

Тя е автоматична и е сходна на тези с два съединителя. И както и при двигателите, основното усъвършенстване на трансмисията е свързано с намаляването на механичното триене.

Концептуалният модел Kiyora също ще бъде представен на автомобилното изложение в Токио. Той е оборудван с 1.3-литров дизелов двигател, свързан с автоматична трансмисия Sky-Drive. С помощта на ефективната трансмисия разходът на гориво на автомобила пада до 3.1 л/100 км. Моделът е снабден и със системата start-stop за изключване на двигателя. Извършени са и подобрения по спирачната система и аеродинамиката на автомобила.


actualno.com

Можете да коментирате тази новина в bPoke.com
« Последна редакция: Септември 30, 2009, 11:17:29 pm от Donelli »
Активен

nasiboteva

  • SuperUploader
  • Карма: +937/-174
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Жена
  • :Март 11, 2008, 10:35:33 am
  • Публикации: 5078
  • Торент Клиент:
  • Профил в bpoke.com: nasiboteva
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.5.3 Firefox 3.5.3
Dacia SHIFT Concept
« Отговор #16 -: Октомври 01, 2009, 09:22:57 am »
Dacia SHIFT концепция с нов иновационен дизайн за Dacia създаден от младият румънски дизайнер LIVIU TUDORAN. Модерното превозно средство е електрическа кола, която предлага пространство за двама пътници и е удобна за претъпканите градски улици.

Концепцията следва линиите на новата идентичност на марката на DACIA и най-рано може да я очакваме реализирана през 2012.


Активен

Donelli

  • V.I.P.
  • Карма: +1090/-57
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Жена
  • :Януари 31, 2009, 07:12:18 am
  • Публикации: 4262
  • Торент Клиент:
  • Профил в bpoke.com: Donelli
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Browser:
  • Firefox 3.5.3 Firefox 3.5.3
Ferrari 599 GTB-'Порцелановата' версия
« Отговор #17 -: Октомври 09, 2009, 10:44:53 pm »


"Порцелановата" версия на Ferrari 599 GTB Fiorano е limited edition, иначе казано една-единствена бройка. Тя е дело на китайския дизайнер Лу Хао и ще бъде продадена на търг на 3 ноември в Пекин.



Външното покритие на автомобила е направено да прилича на китайски порцелан, по-точно на порцелана Ге Килн от времето на династията Сон (10-12 век). Така италианският автомобилен дизайн е съчетан с китайското културно наследство.



Само няколкостотин порцеланови предмета от Ге Килн са оцелели до днес и те се смятат за безценни. Характерен за този порцелан е привидно натрошеният му вид.

Ferrari 599 GTB Fiorano China има някои от характеристиките на China Limited Edition - малка серия подобни автомобили. Сред тези общи характеристики са китайските йероглифи, с които са украсени старт бутонът и оборотомерът, както и идващата в комплект с колата пътна чанта.




Можете да коментирате тази новина в bPoke.com
« Последна редакция: Октомври 09, 2009, 11:18:43 pm от Donelli »
Активен

Donelli

  • V.I.P.
  • Карма: +1090/-57
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Жена
  • :Януари 31, 2009, 07:12:18 am
  • Публикации: 4262
  • Торент Клиент:
  • Профил в bpoke.com: Donelli
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Browser:
  • Firefox 3.5.3 Firefox 3.5.3
Audi e-Tron
« Отговор #18 -: Октомври 11, 2009, 02:34:05 pm »
[float=left][/float] Audi e-Tron




[justify]Футуристичен, мощен и екологичен, Audi e-Tron е събитие в света на електрическите автомобили.

На изложението във Франкфурт миналия месец Audi представиха изцяло електрическа версия на легендарния роудстър R8 - Audi e-Tron: спортен, двуместен и изкусително червен.

Е-Tron ускорява до 100 км/ч става за 4,8 секунди, от 60 до 120 км/ч - за 4,1 секунди, а максималната му скорост е 200 км/ч. Мощността е 313 к.с. И ако тези скромни числа не ти правят впечатление, то ще извадим още едно: 4500 Nm въртящ момент - около 9 пъти повече в сравнение с Ferrari 458 Italia.
[float=right][/float]
Екологичното чудовище се зарежда с plug-in система. Литиево-йонните батерии се зареждат в домашни условия, като могат да се зареждат допълнително и по време на движение. Между 6 и 8 часа са достатъчни за пълното им зареждане от обикновен контакт. С напълно заредени батерии колата може да измине около 250 км.

Двигателите на Audi e-Tron са четири, разположени по един на всяко колело. Задвижването е quattro.
 
Преди изложението във Франкфурт не се знаеше дали Audi e-Tron няма да остане просто концептуален модел, който няма да види масово производство. Малко след представянето на автомобила обаче от Audi съобщиха, че концептуалното електрическо чудовище ще влезе в производство до 2-3 години.
[/size][/font][/justify]

Можете да коментирате тази новина в bPoke.com
« Последна редакция: Октомври 11, 2009, 02:50:30 pm от Donelli »
Активен

nasiboteva

  • SuperUploader
  • Карма: +937/-174
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Жена
  • :Март 11, 2008, 10:35:33 am
  • Публикации: 5078
  • Торент Клиент:
  • Профил в bpoke.com: nasiboteva
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.5.3 Firefox 3.5.3
Audi R8 Spyder в продажба от пролетта
« Отговор #19 -: Октомври 13, 2009, 08:37:25 am »
[justify]Audi пуска в продажба откритата версия на R8 Spyder в повечето европейски страни от идната пролет.
Това ще бъде най-скъпият модел на фирмата, като цената ще започва от около 230 000 лева, а когато колата е оборудвана с трансмисията R tronic от около 240 000 лева.



Откритият Spyder е със същия двигател V10 с обем 5.2 литра и максимална мощност 518 к.с. както и купето 5.2 FSI R8. Движението ще се предава към четирите колела (quattro).



В Audi са се постарали да няма сериозно нарастване на собственото тегло на автомобила заради особеностите на откритата версия. Все пак тя е с около 100 кг по-тежка от купето.



Използвани са много панели от карбон и фибростъкло, особено в предната и задна част, която е доминирана от голям спойлер и два обемни отвора за въздух. Мекият покрив се сгъва за 19 секунди, като това може да стане и по време на движение със скорост до 50 км/час.



Динамиката на Audi R8 Spyder остава същата като при купето с твърд покрив – от място до 100 км/час за 4.1 секунди. Максималната скорост на автомобила обаче е малко по-ниска от тази на купето – 310 км/час.



Стана ясно също така, че една по-евтина версия ще се появи на по-късен етап с двигател V8.
[/justify]





www.automedia.bg
Активен

Donelli

  • V.I.P.
  • Карма: +1090/-57
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Жена
  • :Януари 31, 2009, 07:12:18 am
  • Публикации: 4262
  • Торент Клиент:
  • Профил в bpoke.com: Donelli
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Browser:
  • Firefox 3.5.3 Firefox 3.5.3
Peugeot BB1
« Отговор #20 -: Октомври 15, 2009, 06:51:28 pm »
[justify]Тази миниатюрна кола никак не прилича на автомобил от мечтите ни, но откакто беше представен прототипът, тя е основна тема за почитателите на автомобилната индустрия. Peugeot твърдят, че това е бъдещето на градската мобилност – минималистични екологични коли. Вдъхновението на Peugeot за дизайна на BB1 е техен модел от 40-те.



BB1 е нещо средно между кола, скутер и велосипед. Автомобилът е дълъг едва 2,5, но побира четирима души, макар и седалките да напомнят на седла. Краката на пътника зад шофьора са от двете страни на торса на шофьора – подобно на конфигурацията на водача и пътника на мотоциклет. Няма място нито за волан, нито за педали. Вместо това колата се управлява с няколко ръчни лоста.

Автомобилът се задвижва от два електрически двигателя, по един на всяко задно колело. Максималната скорост е 105 км/ч, а ускорението от 0 до 30 км/ч отнема 2,8 секунди. Около 127 км е разстоянието, което BB1 може да измине с едно зареждане на литиево-йонните батерии.

Въпреки че изглежда твърде малка и тясна, колата все пак е побрала някои екстри – цветен мултифункционален дисплей, аудио система с телефон, навигация, Интернет достъп, радио, mp3, USB портове и контакт (12V).

За момента има само един прототип на Peugeot BB1 и компанията пази мълчание по въпроса дали миниатюрният градски автомобил ще влезе в производство.
[/justify]

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3ossmclodNk" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=3ossmclodNk</a>

За коментари 
« Последна редакция: Октомври 15, 2009, 06:58:06 pm от Donelli »
Активен

Donelli

  • V.I.P.
  • Карма: +1090/-57
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Жена
  • :Януари 31, 2009, 07:12:18 am
  • Публикации: 4262
  • Торент Клиент:
  • Профил в bpoke.com: Donelli
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Browser:
  • Firefox 3.5.3 Firefox 3.5.3
[float=left][/float] [justify]В Украина всеки, който иска да се изфука със суперавтомобил на известната марка, може да го направи. Трябва само да се обади на италианската снаха Анастасия, живееща в Киев, която в момента предлага модела Ferrari F430 F1 Coupe на цена $280 000.

Но това е на първо викане, доста по-евтино - за само $57 000, предлагат в Киев Ferrari 360 Мodena от 2003-а година. В салонa на марката на ул. Тургеневска същият модел, докаран от Щатите се предлага със 100 000 долара отгоре.

Най-интересното идва в процеса на поръчката при Анастасия. Тя съобщава, че доставката може да стане и за само $30 000! Но веднага почтенно споделя, че колата не е оригинална, а репликакар, който се прави на ръка в работилница в Сицилия.

Външно оригиналът и копието не е възможно да бъдат различени. Разликата е в двигателя и някои от останалите детайли, взети от доста по-евтини автомобили.

В Италия неотдавна полицията затвори подобна фирма, но пласираните вече автомобили никой не е конфискувал от купувачите.
[/justify]

auto-press.bg

За коментари
« Последна редакция: Октомври 16, 2009, 11:06:47 pm от Donelli »
Активен

Donelli

  • V.I.P.
  • Карма: +1090/-57
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Жена
  • :Януари 31, 2009, 07:12:18 am
  • Публикации: 4262
  • Торент Клиент:
  • Профил в bpoke.com: Donelli
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Browser:
  • Firefox 3.5.3 Firefox 3.5.3
Volkswagen Group стартира производството си в Русия
« Отговор #22 -: Октомври 22, 2009, 06:47:12 am »
[float=left][/float] [justify]Владимир Путин и Мартин Винтеркорн поставиха началото на производствения процес на автомобилния гигант Volkswagen Group в руския град Калуга, предаде Автопрес 2001.

„Русия е тръгнала по пътя да се превърне в една от най- важните държави за автомобилния бизнес и Volkswagen Group ще участва във формирането на това успешно бъдеще, като един надежден партньор", коментира Винтеркорн, председател на управителния борд на германския гигант.

„Днес ние се превърнахме в един руски автомобилен производител", допълва той.

От ноември 2007 година до момента в комплекса на Volkswagen Group в Калуга се извършваше сглобяване на автомобили от готови елементи (SKD), като от поточните линии на завода са слезнали над 100 000 превозни средства с марките Volkswagen и Skoda.

От началото на следващата година, капацитетът на съоръжението, в което започват да функциониран собствени производствени цехове, ще достигне 150 000 автомобила годишно.

Първите такива коли- Volkswagen Tiguan и Skoda Octavia, бяха демонстрирани по време на официалното събитие, което се проведе на 20- ти този месец.

През следващите няколко месеца ще бъдат добавени три нови модела на групата, както и специален модел на Volkswagen, разработен специално за руския пазар. По непотвърдени данни, Владимир Путин е бил един от първите руснаци, които са видяли проекта на новата кола.

До момента, от Volkswagen AG са направили инвестиция в размер на около 570 милиона евро в завода в Калуга. С общата си инвестиция на руския пазар, в размер на 774 милиона евро, германският гигант е най- големият инвеститор в автомобилния бизнес в Русия.

В руското подразделение на Volkswagen- Volkswagen Group Rus, работят над 1800 човека в новия производствен комплекс, както и около 300 човека в представителството на компанията в Москва.

До края на следващата година, работниците в Калуга ще достигнат 3000.
[/justify]

news.bg

Можете да коментирате тази новина в
« Последна редакция: Октомври 22, 2009, 06:53:13 am от Donelli »
Активен

Donelli

  • V.I.P.
  • Карма: +1090/-57
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Жена
  • :Януари 31, 2009, 07:12:18 am
  • Публикации: 4262
  • Торент Клиент:
  • Профил в bpoke.com: Donelli
  • OS:
  • Windows Vista/Server 2008 Windows Vista/Server 2008
  • Browser:
  • Firefox 3.5.3 Firefox 3.5.3
Great Wall обяви официално българското си автопроизводство
« Отговор #23 -: Октомври 24, 2009, 08:43:47 am »
[float=left][/float] [justify]Great Wall Motor Co. ще стартира асемблирането на свои модели у нас през 2011-а година, обяви официален източник на фирмата от отдела за външен бизнес, предаде Автопрес 2001.

Фирмата е със седалище в град Баодинг, Китай и е първият автопроизводител от Поднебесната империя, който успя да сертифицира свои продукти за продажба в страните от Европейския съюз.

Според споразумението подписано между китайците и българската компания Litex, двете компании съвместно правят нов асемблиращ завод в Баховица, край Ловеч.

Заводът е планиран за производство на 50 000 автомобила годишно и ще стартира дейността си с цели четири модела, които вече преминаха сертификация за Евросъюза в началото на септември.

Четирите модела са седаните Florid и Coolbear, SUV-ът Hover 5 и пикапът Wingle.

Очаква се първите автомобили да слязат от конвейера през първата половина на следващата година.
[/justify]

news.bg

За коментари 
« Последна редакция: Октомври 24, 2009, 08:49:25 am от Donelli »
Активен

nasiboteva

  • SuperUploader
  • Карма: +937/-174
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Жена
  • :Март 11, 2008, 10:35:33 am
  • Публикации: 5078
  • Торент Клиент:
  • Профил в bpoke.com: nasiboteva
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.5.5 Firefox 3.5.5
Най-грозните коли на десетилетието
« Отговор #24 -: Ноември 07, 2009, 05:41:59 am »
[justify]Всеки си има вкус, но кой би харесал тези автомобили? Ето класацията на Businesses Week за 10-те най-грозни коли през последните 10 години.

[float=left]
Corbin Sparrow, модел: 1999 г.[/float]

 Електрическата кола с 3 гуми е проектирана само за 1 човек, затова и размерите й са съвсем мънички.

Закръглената форма, извитото предно стъкло и заобления покрив правят колата да прилича повече на голяма детска играчка.


[float=right]
PT Cruiser, модел: 2000 г.[/float]

 Дизайнът на колата е в стрил ретро, а предната решетка е направо страховита. Веждите на предните гуми са прекалено големи и продължават даже и по предните врати на возилото.


[float=left]
Ferrari Enzo, модел: 2002 г.[/float]

 Дизайнът на супер бързата кола всъщност е доста безвкусен.


[float=right]
Hummer H2, модел: 2002 г.[/float]

 Огромният автомобил прилича повече на чудовище на пътя. За добро или лошо, Хамър H2 не се отличава много от военния си оригинал, като са направени само някои подобрения по предната решетка, вратите и прозорците.


[float=left]
Chevrolet SSR, модел: 2003 г.[/float]

 Този пикап има твърде много заоблени форми. Кабината наподобява полукръг, а огромната решетка и малките кръгли фарове повече го оприличават на кола от анимационни филми.


[float=right]
Tata Nano, модел: 2008 г.[/float]

 Разбира се, че дизайнът не е бил приоритет при създаването на Nano, като индийската кола е икономична и е предназначена за хора със скромни финансови възможности. И все пак това не е извинение за приличащия по скоро на яйце автомобил.


[float=left]
Toyota Scion IQ, модел: 2010 г.[/float]

 Ето това се случва, когато една автомобилна компания се опитва да бъде максимално практична. На фона на изключително малкото купе, гумите изглеждат огромни, а прекалено голямото предно стъкло и бронята са абсурдни, тъй като едва ли някой очаква сигурност на пътя от тази детска играчка


[float=right]
Jeep Compass, модел: 2007 г.[/float]

 Безспорно Jeep е класическият автомобил, но кръглите предни фарове на Compass някак си не изглеждат на място, а импровизираната предна решетка е доказателство, че дизайнерите са пренебрегнали оригиналната визия.


[float=left]
Subaru Baja, модел: 2003 г.[/float]

 Дизайнерът на автомобила е бил вдъхновен от състезателните камиони. Това е нещо като хибрид между кола и камион с пластмасова броня.


[float=right]
SsangYong Rodius, модел: 2004 г.[/float]

 Rodius прилича на всеки други мини ван, докато не го видите отзад. Продължението на покрива е твърде голямо, а задните стопове са направо огромни.
[/justify]


www.stars.bg
« Последна редакция: Ноември 07, 2009, 05:47:38 am от nasiboteva »
Активен

Donelli

  • V.I.P.
  • Карма: +1090/-57
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Жена
  • :Януари 31, 2009, 07:12:18 am
  • Публикации: 4262
  • Торент Клиент:
  • Профил в bpoke.com: Donelli
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 3.5.4 Firefox 3.5.4
Най-скъпата кола в света
« Отговор #25 -: Ноември 12, 2009, 08:00:50 pm »
[float=left]
                      Koenigsegg CCXR Trevita[/float] [justify]На пазара излезе най-скъпият автомобил – лимитираната серия на Koenigsegg CCXR Trevita.

От модела има едва три коли в целия свят, предназначени предимно за колекционерите. Единият от тях вече е пуснат за продажба в Южна Африка. Цената на супер автомобила е 5 млн. долара и надминава както в разкоша, така и по оценката си легендарния Bugatti Pur Sang.

Новият автомобил се явява специална серия на екзотичния модел CCXR, който се продава за 2 млн. долара.

Машината има двоен двигател V8 с мощност 1018 конски сили. Автомобилът ускорява до 100 км за 2,9 секунди и има максимална скорост 400 км/ч.

Уникалното карбоново покритие на колата създава усещането за заблестяване на хиляди скъпоценни камъни при попадане на светлина върху корпуса й.
[/justify]

Investor.BG
За коментари 
« Последна редакция: Ноември 12, 2009, 08:05:15 pm от Donelli »
Активен

nasiboteva

  • SuperUploader
  • Карма: +937/-174
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Жена
  • :Март 11, 2008, 10:35:33 am
  • Публикации: 5078
  • Торент Клиент:
  • Профил в bpoke.com: nasiboteva
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Firefox 3.5.5 Firefox 3.5.5
VW ще построи нови 60 модела на обща платформа
« Отговор #26 -: Ноември 14, 2009, 09:35:16 am »
[float=left][/float] [justify]Volkswagen завършва разработката на нова предноприводна платформа, която засега носи кодовото название MQB - Modularen QuerBaukasten или "модулна платформа с напречно разположен двигател". На базата на тази нова платформа немският концерн планира направата на около 60 нови модела от марките VW, Skoda, Seat и Audi.

Предполага се, че новата платформа ще замени едновременно три досегашни базови архитектури, използвани от VW - PQ2, PQ3 и PQ4. По думите на шефа на департамента за дизайн и разработки на VW Улрих Хакенберг, на нейно основа ще могат да се правят модели от няколко пазарни сегмента с различна дължина на междуосието, включително кабриолети, всъдеходи, миниванове и хибридни автомобили.

Дебютът на новата платформа ще бъде с представянето на следващото поколение на модела Audi A3, което ще се появи на пазара през 2011-а година. По други сведения, новата платформа пръв ще получи средно размерният седан Volkswagen, разработван специално за пазара на Северна Америка, който трябва да замени модела VW Passat.
[/justify]


www.auto-press.net
Активен

Donelli

  • V.I.P.
  • Карма: +1090/-57
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Жена
  • :Януари 31, 2009, 07:12:18 am
  • Публикации: 4262
  • Торент Клиент:
  • Профил в bpoke.com: Donelli
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 3.5.4 Firefox 3.5.4
AERO X Прототип на Saab
« Отговор #27 -: Ноември 16, 2009, 07:59:58 pm »


AERO X
[justify]Митовете за летенето и скандинавските традиции
Проблясва новият дизайн на бъдещето
Отварящият се по нов начин "купол" прави излишни вратите и колонките на предното стъкло
С двигател BioPower при 100% употреба на биоетанол, 400 конски сили, природо щадящ
Концепцията Saab Aero X използва силата на скандинавските и авиационни корени, като създава уникални резултати в конкуренцията при конструиране на автомобили с високи мощности. Започнали като изследвания за дизайн от нова генерация, в днешно време предлага иновативни решения с блестящ пример за проектантски език, който ще се върне при следващите изделия на Saab.

Както човек традиционно очаква от един Saab, това динамично двуместно спортно купе прекъсва с традициите на автомобилното проектиране, както по отношение на външността, така и при вътрешния дизайн.



Като първо, липсват врати и колонки на предното стъкло. Saab Aero X приема метода на използваната при реактивните самолети пилотската кабина. Осигурява на водача ъгъл на виждане от 180 градуса, като влизането и излизането до голяма степен се облекчава от ниската кабина.
За задвижването на Saab Aero X със задвижване на четирите колела се грижи специален агрегат. Двигателят с 400 конски сили, двойно турбо, BioPower V6 изцяло се захранва от лесно добивано гориво, биоетанол, който има по-ниски емисии на въглероден двуокис, като по този начин е по-малко вреден за околната среда. Използваното в така разработения двигател "зелено гориво" дава нов смисъл на израза "мощност с отговорност".
Напълно лишеният от бутони и ръчки вътрешен сало на Saab Aero X въвежда в нови насоки изчистения скандинавски дизайн. С даваните от прецизното шведско производство на стъкло и уреди решения данните се представят като пространствени картини на акрилните повърхности с чистота на стъкло.

Проектантите са решили всички вътрешни и външни светлинни решения с LED индикатори, което дава свобода за преоткриване на възможностите за технологиите на малките пространства, като по този начин това все повече ще добива популярност при очакваните в близко бъдеще модели на Saab.
Каросерията е с олекотяващи въглеродни влакна, леката конструкция на задвижващата верига, електронно управляваното окачване и задвижването на четирите колела прави Saab Aero X спрямо външния му вид изключително интригуващ по мощност, за най-голямо удовлетворение на водача. При компютърните моделирания автомобилът ускорява за 4,9 секунди до 100 km/h и достига върхова (ограничена) скорост от 250 km/h.



Успоредно със задоволяване възприятията на водача Aero X е учудващо функционален, по традиционен на автомобилите на Saab начин. Драматично извитата задна част крие в себе си полезна двойна система за багаж с отварящи се от традиционния покривен багажник чекмеджета.

"Това изследване показва, че марката Saab е много обнадеждена от наследството си, може да се създават нови дизайнерски форми," казва Bryan Nesbitt, генерален директор на конструкторското бюро на Дженерал мотърс за Европа. "При проектирането на автомобилите Saab се вземат предвид ценностите на марката и се поставят в баланс със скандинавските дизайнерски ценности."
"Съвременната ни концепция позволява да се видят отварящите се пред нас впечатляващи възможности на бъдещето, които се реализират на еволюционния език на марката," казва Jan Ake Jonsson, генерален директор на Saab Automobile. "Нашите шведски проектанти, инжинери и търговци могат идеално да възпитават и комуникират с особеностите на генните запаси на Saab. Тяхната работа гарантира това, бъдещите ни предложения за продукти да изразяват достойно за Saab нашите основни ценности, както и новия дизайн, спортното изпълнение и заредена с удоволствия функционалност."



В серията най-нови концепции на Saab се вписва и моделът Aero X, при който ударение се поставя на различните особености на марката. Към серията се включват и "четири димензионният" 9X (IAA, Frankfurt, 2001), 9-3X Cross-over Coupé (Detroit, 2002) и 9-3 Sport Hatch (IAA, Frankfurt, 2003).

История

От самолетите до автомобилите

Корените на самолетната техника на Saab са на повече от 70 години чак до далечната 1937, когато под името "Svenska Aeroplan Aktiebolaget" (Шведско предприятие за въздухоплавателни средства), на 70 километра от Göteborg в Trollhättan се основава фирмата, в чиято първоначална дейност и до ден днешен се произвеждат автомобилите Saab. Фирмата задоволява военните поръчки на шведските военно-въздушни сили, като през 1944 поема ролята да изработва и граждански самолети, е през 1947 излиза и на автомобилната промишленост с първия си автомобил Saab 92 (Saab 91e бил лек автомобил за тренировки). Моделът 92 е с обтекаема форма, в онези времена е бил радикална новост и е давал повод еднозначно да се смята за продукт на проектантската работа на специалистите по самолетите, имайки предвид и проведените в изпитателната камера опити.

Прилагането на подпомагащото сигурното управление задвижване на предните колела, особено доброто поведение на автомобила на пътя и ефективното използване на пространството просто е било необичайно за времето си – повече от десет години, преди разпределението на пространството да стане любима тема в автомобилната промишленост.…

Един друг иновативен дизайнерски проект на новата дирекция на Saab и бил Sonett 1, лека спортна кола, която е била проектирана на състезателните писти и е била представена точно преди 50 години. Изработената от използваните при въздушните транспортни средства алуминиеви плочи каросерия самоносеща конструкция е заменила подредбата на традиционната каросерия от стоманени колони и ламарини. Въпреки, че при самолетите това е било обичайно, Saab я прилагат шест години, преди тя да бъде разпространена за ползване при състезанията на Grand Prix.


Днес, с повече от 4 милиона автомобили и 4000 самолета, по-късно Saab означава едно име, но две фирми. Производството на автомобили в Saab Automobile AB протича в рамките на най-големия в света концерн в автомобилната промишленост, собственост на General Motors, докато Saab Group е лидер на пазара в технологиите за върхови модели самолети и при използването на системи за отбрана.

В течение на годините автомобилите Saab продължават да използват прилаганите при производството на самолети конструкторски технологии, както и извитото шведско предно стъкло, характерното за пилотската кабина енергономично оформление, зеленото осветление на арматурното табло, както и показване само на сигнализация с необходимо съдържание. Старите проектанти на самолети имат съвременен подход , техният стремеж към безопасност се отразява неизменно в различния от стандартния подход в изкуството на проектиране на автомобили при Saab.
[/justify]

saab.bg
Активен

Donelli

  • V.I.P.
  • Карма: +1090/-57
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Жена
  • :Януари 31, 2009, 07:12:18 am
  • Публикации: 4262
  • Торент Клиент:
  • Профил в bpoke.com: Donelli
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 3.5.4 Firefox 3.5.4
Mazda подготвя нов спортен автомобил
« Отговор #28 -: Ноември 29, 2009, 11:52:09 am »
[float=left][/float] [justify]Това ще бъде новият RX-7, автомобил с две места и турбо роторен двигател.

Този модел ще замени RX-8, но логичното обозначение RX-9 няма да бъде използвано и вместо това колата ще бъде обозначена като RX-7. Това се прави за да се припомни за модел със същото име и задно предаване, произвеждан в различни версии от 1978 до 2002 година.

Информация от японската фирма разкрива, че новият шеф-дизайнер на Mazda, Икуа Маеда вече е показал скици на бъдещия RX-7. Изданието Auto Express публикува компютърни образи на бъдещия автомобил. Сега моделът с три врати трябва да бъде одобрен от борда на директорите на фирмата.

От Mazda са избрали да използват за този модел олекотения и компактен двигател Renesis 16X Wankel. Същият двигател е монтиран на концепцията от 2007 година Taiki. Работният обем е еквивалентен на 1.6 литра и с добавената турбина той може да предложи мощност от над 300 к.с.



Така бъдещият RX-7 ще бъде много по-спортен и динамичен от RX-8. Като запазва роторния двигател, Mazda си оставя възможност този автомобил да работи в бъдеще и с водород. В същото време RX-7 ще остане единственият автомобил в серийно производство, който е с Ванкелов двигател.

Очаква се премиерата на Mazda RX-7 да бъде през идната година.
[/justify]

Automedia.bg
Можете да коментирате тази новина в
« Последна редакция: Ноември 29, 2009, 11:56:52 am от Donelli »
Активен

Donelli

  • V.I.P.
  • Карма: +1090/-57
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Жена
  • :Януари 31, 2009, 07:12:18 am
  • Публикации: 4262
  • Торент Клиент:
  • Профил в bpoke.com: Donelli
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 3.5.4 Firefox 3.5.4
Новата Маруся прилича на военен самолет
« Отговор #29 -: Декември 05, 2009, 01:41:00 pm »
[float=left][/float][justify]На бял свят се появи суперспортният руски Автомобил във Франкфурт през 2009 . Според запознати източници руската ракета ще има нова версия, или поне така е на теория. Според германските медии, Маруся ще получи нов външен вид. Досегашната супер машина ще бъде преобразена от руския дизайнер Игор Краснов. Краснов ще превърне Marussia буквално в ракета. Най- големи промени ще има в задницата, която ще напомня тази на военен самолет. В действителност дюзите ще бъдат запълнени с LED светлини, които ще служат за задни светлини. Засега новата Marussia е само на компютър, не се знае дали моделът ще достигне производство.

Създаделите на "Маруся" засега не искат да обявят цената му, но не крият, че търсят бизнес партньори, за да може колата да бъде пусната в серийно производство. Което едва ли е най-удачно в момента, в който големите производители по цял свят търсят начини за свиване на бюджетите си.

Прототипът отново ще бъде направен на базата на тръбно шаси, а купето от изцяло от нов материал, наподобяващ карбон. Двигателят остава 3.5-литра V6, както и при първата версия, но ще бъде с по-висока мощност. Вместо 300 кс агрегатът се очаква да достигне 500 кс след поставянето на два турбокомпресора и промени в електрониката, смукателната и изпускателната система.



Общото тегло на суперколата на братушките се очаква да остане едва 900 кг, благодарение на използваните композитни материали. Ускорението до 100км/ч ще става за малко над 4 сек, а максималната скорост 300 км/ч.
[/justify]



Topcars.bg
Активен