Райконен с брилянтна победа на старта в Австралия
Алонсо не успя да спре Кимстър.
Кими Райконен стартира сезон 2013 с безапелационна победа в Гран при на Австралия. Пилотът на Лотус спечели първата победа за тима през миналата година, а през тази изпълнява заканата си да влезе в борбата за титлата още от старта.
Втори днес на пистата "Албърт парк" остана Фернандо Алонсо. Пилотът на Ферари показа много силно темпо с новия болид на Скудерия, но нямаше шанс да догони Кими и перфектната му стратегия с две спирания в бокса.
На почетната стълбичка с третото си място днес се качи пилотът на Ред Бул Себастиан Фетел. Трикратният световен шампион стартира от първа позиция, след прекрасна квалификация, но не успя да пренесе силното си темпо в една обиколка и в дългите стинтове на надпреварата.
След тримата шампиони на подиума, се подредиха Фелипе Маса, Люис Хамилтън и Марк Уебър. Австралийският пилот стартира от втора позиция, но слабо, и Маса успя да го изпревари с лекота. Бразилецът водеше в продължение на доста обиколки, плътно следван от съотборника си. Изненадата днес определено беше пилотът на Форс Индия Адриан Сутил, който не отстъпваше първата позиция дълго време. Сутил стартира 12-и, но след това бързо се изкачи напред и финишира седми.
Пилотите на Ферари показаха много добра скорост и Фетел трудно им бягаше, след като и двамата изпревариха Хамилтън още в първата обиколка.
Райконен изпревари Мерцедеса и след това се приближи до Фетел, Маса и Алонсо. Всички лидери влязоха за смяна на гуми много рано, за да се отърват от неиздръжливите супер меки гуми. Подреждането на първите 4-ма остана непроменено до втория стинт, но те трябваше да се борят с тези, на които гумите траеха по-дълго, включително Сутил - който стартира с медиум гумите и в 15-тата обиколка вече водеше колоната.
Фетел, Ферари и Райконен скоро трябваше да настигат пилота на Форс Индия. Дълго не можеха да го изпреварят, защото първият питстоп на Сутил беше едновременно с вторите на Фетел, Маса и Алонсо.
Алонсо влезе за гуми една обиколка преди Сутил и Фетел и така успя да ги заобиколи. Сутил остана пред Фетел в пита, но в завой номер 3 беше изпреварен обиколка по-късно. Фетел не можеше да натисне много Алонсо, дори когато Ферари трябваше да се бори със стратегиите на другите пилоти, включително Хамилтън, с когото испанецът имаше зрелищна надпревара. Тогава се включи и стратегията на Райконен. Той остана навън до 34-ата обиколка, с 12 обиколки по-дълго от лидерите, и стана ясно, че Лотус ще използват стратегия с две спирания, вместо с три. Така успя да поведе удобно пред Алонсо и Фетел, когато те влязоха за трета смяна на гуми. В крайна сметка Райконен поведе пред Алонсо с 12 секунди, а Фернандо с 10 секунди пред Фетел. Маса, който в началото на състезанието следеше плътно Фетел, финишира четвърти. След него се подреди Хамилтън, който също спря три пъти в питстопа. Уебър се възстанови от лошия старт и остана 6-ти в класирането за деня.
Съотборникът на Люис, Нико Розберг, не финишира в първото състезание за 2013 заради технически проблеми, които го извадиха рано от надпреварата. Сутил остана с лидерите почти до края, докато не му се наложи да сложи супер меките гуми. Те не издържаха и германецът трябваше да се състезава за 7-ма позиция, точно пред съотборника си Пол ди Реста.
Дженсън Бътън остана девети, а Ромен Грожан десети и така местата в зоната на точките се запълниха. Серхио Перес и Жан-Ерик Верн се подредиха на следващите две. Нико Хюлкенберг не успя да стартира заради проблеми с горивната система преди състезанието. Пастор Малдонадо се завъртя на завой номер 1 още в първата половина от състезанието и отпадна.
formula1.sportal.bg