www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 480691 пъти)

0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #300 -: Април 30, 2013, 10:52:41 pm »


Макларън: Бавни сме, нуждаем се от подобрения

"Не трябва да позволяваме на конкурентите да се откъснат"

Отборният шеф на Макларън Мартин Уитмарш е доволен от подобрената форма, показана в Гран при на Бахрейн, но все още тимът се нуждае от подобрения по новия MP4-28. Британецът призна, че все още са бавни в сравнение с конкурентите, и се надява това да се промени за първия старт в Европа - Гран при на Испания.

"Показахме подобрение в Бахрейн, но все още не сме там, където трябва да сме. Трябва да продължим да работим, защото не сме достатъчно бързи и изоставаме видимо от преките ни конкуренти", заяви Уитмарш. "Трябва да започнем европейските състезания от сезона на много по-високо ниво, за да не им позволим да се откъснат далеч напред", завърши британецът.

                                                                                             formula1.sportal.bg
« Последна редакция: Април 30, 2013, 11:02:44 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #301 -: Април 30, 2013, 10:54:21 pm »


Ред Бул: Искаме гуми, които не ограничават потенциала ни

"Пазим гумите през цялото време, вместо да се състезаваме"

Спортният съветник в Ред Бул д-р Хелмут Марко обяви, че не е доволен от минималните промени, които доставчикът на гуми във Формула 1 - Пирели, ще внесе за предстоящото Гран при на Европа. Според дясната ръка на собственика Дитрих Матешиц, гумите не се отразяват еднакво на всички, като най-негативно влияят на RB9 болидите на Ред Бул.

"Ние искаме колкото се може по-скоро гуми от Пирели, които не ограничават потенциала на болидите ни. Формула 1 трябва да е състезание, в което се стараеш да извлечеш максимума на техниката от старта до финала. Сега почти през цялото време се движим с темпо, което пази гумите, вместо да се състезаваме", недоволства Марко. "Ако Фетел и Уебър ползват пълния потенциал, то гумите им няма да издържат и една квалификационна обиколка. Да казваш на пилотите си да не минават по най-бързия начин през някои от завоите по пистите е много тъжно за спорта", завърши австриецът.

От Пирели ще променят съвсем малко сместа на твърдия тип сликове за Барселона, което означава, че тежката деградация в дълга серия от обиколки ще продължи. Според вътрешен източник в Ред Бул пилотите на тима губят средно по половин секунда на обиколка, заради новите гуми. Изчислението е направено в симулатора на шампионите, като са сравнявани резултати с данни от обиколки със старите гумите на италианците.

                                                                                                    formula1.sportal.bg
« Последна редакция: Април 30, 2013, 11:01:36 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #302 -: Април 30, 2013, 10:57:59 pm »


Собственикът на Ред Бул: Уебър и Фетел ще се състезават свободно

"Мотото ни е: изпревари ме, ако можеш!"

Дитрих Матешиц, собственик на компанията Ред Бул и доминиращия в последните години едноименен отбор, още веднъж потвърди, че няма да се ползват повече отборни заповеди. Така 68-годишният австрийски милиардер обяви, че Марк Уебър и Себастиан Фетел са напълно свободни да се състезават помежду си до края на сезон 2013. "Фетел и Уебър могат да се състезават помежду си до края на сезон 2013. Мотото ни е: изпревари ме, ако можеш!" заяви Матешиц и най-после внесе малко ред.
                                                                                                  formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #303 -: Май 01, 2013, 07:20:58 am »
"Интерлагос" подписва нов договор до 2020 г.

Дългосрочният контракт ще донесе инвестиция от над 100 млн. долара за инфраструктура

Пистата домакин на ГП на Бразилия - "Интерлагос" ще подпише нов договор с Бърни Екълстоун през май, твърди кмета на Сао Пауло Фернандо Хадад. Удължаването на контракта е до 2020 г., а организаторите се задължават да модернизират съоръжението.

Развитието идва след като Екълстоун заплаши "Интерлагос" с изваждане от календара поради остарелите сгради и инфраструктура. Англичанинът пътува до Рио де Жанейро, подмятайки, че може да смени града домакин на ГП на Бразилия.

"Получих писмо от кмета, в което гарантира строежа на нови сгради, което е добре, защото чакахме твърде дълго време", обясни Екълстоун в Бахрей.

Кметът Хадад очаква в пистата да бъдат инвестирани 100 млн. долара. "През май ще завършим договора с Формула 1, който е до 2020 г. Трябва да преминем през много бюрокрация. Искаме дългосрочен договор, защото ще инвестираме над 100 млн. долара и не можем да го направим без сигурност", обясни Хадад.

                                                                                                autobild.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #304 -: Май 01, 2013, 10:05:35 am »
CVC подготвя излизането на Формула 1 на борсата


Частният концерн CVC Capital Partners е започнал отново подготовката за пускането на Формула 1 на сингапурската борса. Планът е това да се случи в края на тази година. Цената на спорта според първоначалните предвиждания ще възлезе на повече от $10 млрд. Бърни Екълстоун е потвърдил, че крачката е била съгласувана с Delta Topco (собственост на CVC Capital Partners), притежаваща фирмата Formula One Group, собственик на FOM (Formula One Menagement) и FOL (Formula One Licenzing).

През март Екълстоун обяви, че решение за бъдещото излизане на Формула 1 на борсата ще бъде взето в следващите три месеца. Сега то вече е факт.

„Решихме да го направим“, обяснява Бърни Екълстоун. „Това ще се случи през тази година. CVC ще се погрижи за това и разполага с всичко необходимо, за да го направи."

Като доказателство за това на 26 април бе основана компанията CVC Delta Topco Nominee, която ще бъде важна част от реорганизацията на спорта и подготвянето за излизането на борсата. Първоначално CVC планираше листването още за миналата година. Кризата в Еврозоната обаче спря тези планове и дори накара фирмата да се раздели с част от контролния пакет (28,4%). Акциите бяха продадени за $2,1 млрд. на компанията BlackRock, Waddell & Reed und Norges, която е инвестиционният отдел на Норвежката централна банка.

„С хората, представляващи този фонд, може да се работи много добре“, обяснява Екълстоун, „Те не изискват аз да имам заместник.“

Първоначално BlackRock, Waddell & Reed und Norges закупиха през юни миналата година пакет от 7%, за който е платена сумата от $500 млн., покачваща капиталовата стойност на Формула 1 на $7,1 млрд..

Формула 1 в момента разполага с $300 млн. и $3,2 млрд. в кредити – включително дългове, използвани за поемането на бизнеса от CVC през 2006 г.. Това означава, че цената на нето обвързаностите е $2,9 млрд.. Заедно с цената на капитала от $7,1 млрд. общата стойност е $10 млрд..

Последните финансови данни за Delta Topco са от края на 2011 г. Те показват, че печалбата на фирмата преди данъците е $474,4 млн., а приходите са се увеличили с 6,5% на $1,5 млрд.. Най-голямата сума в разходната част е изплащането на парите за екипите, които през тази година са нараснали от 50% на 63% от общите приходи. От тази сума обаче от тази година отпада помощта за трите влезли през 2010 г. отбори, която бе договорена с тогавашния президент на ФИА, Макс Мозли. Досега Екълстоун изплащаше по $10 млн. годишно на екипите на Катерам, Маруся и фалиралия Испания Рейсинг, които трябваше да помогнат за възстановяването на спорта след оттеглянето на BMW, Хонда и Тойота.

                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #305 -: Май 01, 2013, 10:07:55 am »

Уилямс Гран при Холдингс с 5 млн. паунда загуба за 2012 г..



Уилямс Гран при Холдингс обявиха загуба от 5 милиона британски лири за приключилата на 31 декември 2012-та година. Холдингът включва няколко компании, сред които са Уилямс Гран при Енджиниъринг и Уилямс Хайбрид Пауър.

В официалното изявление е посочено, че основният бизнес е с повишен приход до 126 млн. паунда (104,5 млн. през 2011 г.). Това е увеличение от 22%. Групата обаче е със загуби от 5 млн. лири (преди данъци и такси).

- През 2012 г. Уилямс направиха окуражаващ прогрес на пистата и извън нея. Решени сме да продължим тази тенденция и през 2013-та – заяви основателят на отбора в F1 и шеф на екипа Франк Уилямс. – Победата в Гран при на Испания миналия сезон бе изключителен момент. Продължаваме да изграждаме силни спонсорски партньорства и инженерни връзки. В края на годината отборът бе осми при конструкторите във Формула 1. Имаме още път за извървим, докато стигнем позицията, която заслужаваме, но подобрението спрямо предишни сезони е видимо.

Главният изпълнителен директор Алекс Бърнс допълни, че в Уилямс се работи по дългосрочна стратегия и продължи:
- Брандът Уилямс е граден години наред и дава на групата уникална позиция на глобалния пазар. Приходът от 9,4 млн. паунда, получен от двустранното споразумение с носителя на търговските права обаче, не е включен в тези резултати заради техническата му интерпретация според днешните счетоводни стандарти.

                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #306 -: Май 01, 2013, 10:09:30 am »
Ботас доволен от досегашните си състезания за Уилямс



Уилямс и Валтери Ботас започнаха сезона със сериозни очаквания, породени най-вече от доброто представяне през миналата година. За момента тези очаквания не се изпълняват, но въпреки това финландецът е доволен до момента от своите първи състезания във Формула 1.

„Определено ситуацията е сложна за мен, но не мога да се оплача“, обяснява Ботас пред финландския вестник Turun Sanomat. „Действително очаквахме повече, но досега не съм направил сериозна грешка.“

Ботас описва като добри взаимоотношенията си с Пастор Малдонадо. Двамата се познават още от изминалите 2 години, когато Ботас бе трети пилот на отбора. Той не смята, че се представя много по-различно от по-опитния си съотборник.

„Мога да дам оценка 8,5 на представянето си до момента. Има още какво да се желае, но не е никак лошо.“

                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #307 -: Май 01, 2013, 10:11:37 am »
Ротационните амортисьори на Лотус



Нов клип с работата на ротационните задни амортисьори на Лотус направиха експертите на италианския Газета дело спорт.

Видеото показва по великолепен начин как работи цялата система на задното окачване на Е21. Тя е развитие на разработката от миналия сезон, за която списание ClubS1 писа подробно през 2012 г..

Работата на амортисьорите на усукване е много специфична и е в основата на по-доброто използване на гумите от черните коли. В последните две състезания те направиха по едно спиране по-малко от съперниците и в Австралия тази стратегия донесе победата на Кими Райконен.

Освен това малките, разположени почти вертикално амортисьори дават възможност за допълнително свиване на задната част около скоростната кутия. Тя пък, сама по себе си е по-малка и изисква по-малко охлаждане.

                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #308 -: Май 01, 2013, 10:14:02 am »
Конър Дейли ще прави тестове за Форс Индия през следващата седмица



Американецът Конър Дейли ще запише следващата сряда известна пориция километри в болид от Формула 1. 21-годишният пилот ще направи аеродинамични тестове за екипа на Форс Индия на летището Дъксфорд. През миналата година на същото място пък испанката Мария де Вилота направи катастрофа, тествайки за Маруся, която и струваше загубата на едното око.

Днес Дейли ще работи на симулатора на отбора, след като вече му бе взета мярка за седалка.

"При тези тестове се събират важни данни за екипа", заяви Дейли. "Радвам се, че ще мога да съм от помощ при събирането на тези данни."

За американеца това упражнение не е новост, след като през миналата година той участва в подобни тестове. В момента той се състезава в GP3 и освен това е съотборник на Такума Сато в сериите Индикар.

                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #309 -: Май 01, 2013, 12:01:52 pm »
Хелмут Марко: В момента Рикиардо се представя по-добре от Верн



Марк Уебър, Даниел Рикиардо, Жан-Ерик Верн, Кими Райконен и дори Нико Хюлкенберг са смятани за кандидати за мястото до Себастиян Фетел в екипа на Ред Бул през следващия сезон. Уебър преподписва от няколко години винаги за по още една. Според последните информации той продължава да преговаря с Порше, с чийто отбор да се състезава в шампионата за издръжливост.

Според Уебър решението ще бъде взето не по-рано от началото на лятото. Това сега потвърждава и д-р Хелмут Марко, който е един от най-сериозните критици на австралиеца.

„Не бързаме за никъде“, обяснява австриецът пред агенция АРА. „Има достатъчно пилоти, които искат да карат за нашия отбор. Освен това имаме и двама много добри новобранци. Не се притеснявам и съм сигурен, че в крайна сметка отново ще сме с двама топ пилоти. През лятото ще започнем да мислим, как ще изглежда отборът ни догодина.“

Според Марко най-радостно за него би било, ако освен Фетел във втория болид на Ред Бул има и втори кадър от академията. Все още обаче не е сигурно, дали това ще е Верн или Рикиардо.

„Като цяло сме много доволни и от двамата.“

След силно начало на Верн, в Китай Рикиардо записа силно състезание и се класира на седмо място. Според Марко това му е донесло допълнителен бонус.

„Рикиардо в момента изглежда по-добре. В квалификацията с тези чувствителни гуми Верн изглежда претоварва колата.“

Според Марко въпреки обтегнатите взаимоотношения между Фетел и Уебър това не влияе на конкурентоспособността на отбора.

„Продължаваме с конструктивната работа и това е напълно достатъчно. Те никога не са били най-добрите приятели. Все пак обаче се отнасят напълно колегиално един към друг и нещата функционират.“

                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #310 -: Май 01, 2013, 12:04:58 pm »
Пат Саймъндс: Всеки отбор извън топ 4 има финансови грижи



Техническият директор на Маруся Пат Саймъндс каза, че всеки отбор във Формула 1, извън първите четири, има финансови грижи.

Маруся е отборът с най-ограничен бюджет в Гран при, след като миналата година завърши на 11-то място и не получи допълнителните приходи от телевизионните права, раздадени на екипите. Екипът търси финансова подкрепа от инвеститори, като този сезон нае Макс Чилтън и Жул Бианки, които имат солидни спонсори. Стана ясно и че Lloyds Banking Group продаде акциите си в тима, възлизащи на 25,3%, поради финансови загуби. За следващата година бюджетът на Маруся може да бъде ограничен с още 10 милиона долара, след като Бърни Екълстоун заяви, че тези пари вече няма да се изплащат на по-малките отбори, извън първите 10.

- Наистина е трудно във Формула 1 в момента. Фактът е, че извън отборите в топ 4, всеки има някакви финансови грижи. Дори в първите четири имате Мерцедес, които нямайки финансови грижи, трябва да имат други притеснения – да не тръгнат по пътя на Хонда и Тойота – коментира Саймъндс пред Скай Спортс.

Той каза, че работата с ограничен бюджет не е лесна и че ситуацията не се подобрява:

- Всички са притеснени. Разликата между отборите, които имат пари, и тези, които нямат, е огромна и положението не става по-добро. Според последния договор Конкорд новите отбори, включително Маруся, взимаха заплащане от FOM (Formula One Management). Не бяха много пари, но бяха важна част от бюджета ни, защото той e малък. Когато загубим пари, наистина боли.

Въпреки финансовите проблеми техническият директор на Маруся вярва, че отборът може да се справи със затрудненията и да продължи напред:

- Наистина харесвам хората тук. Те са състезатели – специално Джон (Буут, шефът на отбора) и Греъм (Лоудън, президент и спортен директор на Маруся) - те работят по модела на Франк Уилямс. Двамата няма да оставят този тим да си отиде. Ние ще оцелеем и най-доброто нещо за нас е, че сме малък отбор и ако положението стане тежко някой ден, можем да се съберем в ръце за кратко време. Ако вземем повече пари, ще ги използваме мъдро, защото сме свикнали да не разполагаме с много финанси.

Саймъндс допълни, че вариантите за доставчик на двигатели за 2014 г. на Маруся са Мерцедес и Ферари и каза, че отборът е близко до сключване на сделка с един от двата производителя.

                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #311 -: Май 01, 2013, 12:50:24 pm »
Роси ще кара в петък в Канада

Резервният пилот на Caterham ще се появи за пръв път в състезателен уикенд тази година



Американецът Александър Роси ще управлява болида на Caterham в първата свободна тренировка за ГП на Канада през юни. Резервния пилот на отбора вече записа сесия със  CT02 миналата година, но сега за пръв път ще изпита новия болид.

Първоначалният план за Роси бе по-ранен дебют, но връщането на Хейки Ковалайнен в отбора като тестови пилот отложи карането му.

"Очевидно в уикендите, в които не участвам в GP2, ще се надявам да карам болид от Формула 1 в петъчните тренировки. Започвам в Монреал. След това се надявам на още поне една тренировка, може би повече, но е трудно да се каже. Във Формула 1 никога не знаеш със сигурност, докато не се качиш в колата", коментира Роси.

Пилотът се качи на подиума в Бахрейн в дебютното си състезание в основните серии GP2. През 2009-2010 Роси участва в азиатските серии GP2, а през 2010 в GP3.

                                                                                                   autobild.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #312 -: Май 01, 2013, 12:59:41 pm »
На днешния ден - 1 май, през далечната 1994 г. на пистата "Имола" в Гран при на Сан Марино, само на 34 години, загина един от най-великите пилоти от Формула 1 - Аертон Сена!

                           

                                                 
                                                                                                                                           Поклон!
« Последна редакция: Май 01, 2013, 01:00:14 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #313 -: Май 01, 2013, 01:03:36 pm »
Великият Сена











« Последна редакция: Май 01, 2013, 01:08:28 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #314 -: Май 03, 2013, 08:54:30 am »
Лесно е да нанесеш вреди, променяйки инженерната структура на F1 тим, предупреди Браун



Рос Браун предупреди, че радикални промени в инженерната и техническа структура на Мерцедес във Формула 1 могат да костват скъпо на тима. От завръщането си в спорта досега екипът направи доста размествания в състава си, като последните станаха факт в края на 2012 и началото на 2013 г. – с назначаването на Ники Лауда за председател на борда на отбора в Гран при и на Тото Волф за моторспорт директор на щутгартския концерн.

Само за две години обаче в Бракли последователно бяха привлечени Боб Бел, Алдо Коста и Джеф Уилис. Последваха подобрения в аеродинамичния тунел и преструктуриране на инженерния отдел през 2012-та. Очаква се бившият технически директор на Макларън Пади Лоу също да се присъедини към екипа, но все още не е ясно в каква точно роля. Преди идването му в падока се разпространяват слухове за това, че всъщност Браун може да си тръгне, след като Ник Фрай вече бе освободен от поста главен изпълнителен директор.
- Формула 1 е преди всичко огромно организиране на инженери като структура, след това идват спортът, пилотите, отборът. Винаги трябва да се опитваш да подобряваш и двата основни аспекта, при това без да причиняваш вреди, които е твърде лесно да нанесеш. Еволюцията е нещо крайно деликатно – обясни англичанинът пред Спортинг Лайф. – Трябва да си сигурен какво ще постигнеш, когато правиш големи промени. От инженерна перспектива знаем какво сторихме преди 12 месеца и сега то ни се отплаща. В онзи момент промените бяха болезнени и бяха част от причината, поради която втората половина на сезона ни бе толкова лоша. Сега разполагаме с група много мотивирани хора и нещата започват да се подреждат така, както искаме. При подобен тип работа резултатът е, че в крайна сметка правиш прогрес. От спортна гледна точка пък имаме двама страхотни пилоти, както и специалисти, с които съм се трудил дълго време. Знам как работят, те познават мен. Винаги може да търсиш какво да добавиш, за да подобриш нещата, но не бива да съсипваш вече постигнатото – допълни Браун.

Мерцедес имат два полпозишъна и два подиума от първите четири старта за сезон 2013 г., но темпото и представянето в състезанията все още не е на достатъчно добро ниво. Рос Браун призна, че е необходимо да направят кола, която да е достатъчно бърза в над 50 тура.

- Това е предизвикателството. Чудесно е, че взехме първите позиции на последните два старта, но това, което наистина има значение, е самата надпреварата. А ние все още не сме на достатъчно добро ниво в това отношение. Работим по това – каза още той.

                                                                                                           clubs1.bg
Активен