www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508877 пъти)

0 Членове и 14 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #330 -: Май 05, 2013, 06:43:46 pm »

Екълстоун обвини адвокатите за това, че новият Конкорд не е подписан



Бърни Екълстоун обвини адвокатите за това, че новият договор Конкорд все още не е подписан. Управляващият търговските права на Формула 1 има индивидуални търговски споразумения с отборите в спорта, но контрактът, постановяващ отношенията между трите страни в Гран при (екипите, ФИА и собственика на търговските права).

Според 82-годишния англичанин не парите са проблем, а неразбирателството между различните екипи адвокати, които оформят договора. Предишната версия на Конкорд-а изтече в края на 2012 г. и първите стартове от настоящия сезон се провеждат без тази допълнителна регулация. Бърни допълни също така, че ФИА не спъва подписването, каквито предположения имаше преди време.

- Правим каквото трябва със споразумението Конкорд. Парите са договорени. Финансовата страна – като никога – не е проблем. Задържането като цяло е причинено от адвокати. Едните написват нещо, другите се намесват с: „Не смятаме, че това трябва да е формулиран така, необходимо е да е по този начин“. После третите се обаждат с: „Не съм сигурен за това“. ФИА ни сътрудничат изцяло. От тяхна страна няма никакви грижи – обясни той пред ESPN.

Екълстоун освен това изрази подкрепата си за Жан Тод, който ще кандидатства за втори мандат като президент на ФИА.

- Тод върши това, което трябва като президент на федерацията. Грижи се за всички национални федерации. Не си вре носа във Формула 1, което е добре – допълни Бърни.

                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #331 -: Май 05, 2013, 06:46:20 pm »

Фетел и Уебър харесват най-много първия сектор на Каталуния



Себастиан Фетел води във временното генерално класиране на Формула 1 след четири кръга от сезон 2013 г. със 77 точки и е готов за петото предизвикателство от календара – Гран при на Испания. Той, както и съотборникът му Марк Уебър, имат много хубави спомени от пистата Каталуния.

- Победата през 2011 г. бе много специална – спомни си Фетел. – Беше дълга надпревара, а в последните 20-30 обиколки Люис ме притискаше сериозно. Нямах KERS да се защитавам и бе чудесно, че в крайна сметка надделях. Цялата писта в Барселона е интересна. Включва всякакви типове завои и е прекрасна комбинация, но любимата ми част остава първият сектор, тъй като има няколко наистина бързи криви. Прекрасно е, че се връщаме в Европа и в частност в Испания. Атмосферата на стартовете на Стария континент е много специална, времето обикновен е добро. Помага ни и фактът, че времето за пътуване до и от надпреварите е по-късо, така че няма нужда да се адаптираме към времеви разлики.

За Уебър най-хубавият спомен от Каталуния също е победа – тази от 2010 г., когато се класира на полпозишън и контролира състезанието от самото начало:

- Отворих разлика спрямо Себастиан, след това Люис бе зад мен и ме притисна малко в средата на дистанцията, но към края получи повреда. Прекрасно е да спечелиш там, тъй като на това трасе правим толкова много тестове. Освен това атмосферата в Испания винаги е брилянтна. След състезанието през 2010-та хвърлих каската си на трибуните – като подарък за феновете.

И за австралиеца първият сектор е любима част от пистата и особено излизането от втори и влизането в трети завой.

- Харесвам и кривата на 13-ти, който е странен, малък десен, на слизане и сляп. Но е доста интересен, когато го преминеш правилно. Да се състезаваме отново в Европа е малко по-лесно. Очевидно е, че пътуванията са значително по-удобни и всичко е на около два часа разстояние. Познаваме добре хотелите, как да се придвижваме. Много по-добре е от новите места. А и атмосферните условия са чудесни, което е допълнителен бонус – обясни той.

                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #332 -: Май 05, 2013, 06:48:32 pm »
Фернандо Алонсо обяви Роберт Кубица за идиот



Доста остро се изказа Фернандо Алонсо по адрес на колегата Роберт Кубица. Според испанеца полякът е напълно ненормален, след като продължава да вярва, че може да се завърне във Формула 1.

"Този човек трябва да спре да се състезава. Едва не загуби ръката си, а може би и главата си. Идиотско е да се вярва, че би могъл да се върне във Формула 1", категоричен е испанецът.

Кубица потвърди, че е правил тестове със симулатора на Мерцедес, но отказа да коментира дали това е подготовка за завръщане във Формула 1.

"Да, мога да потвърдя, че работих в симулатора на Мерцедес AMG. Не искам да коментирам колко време и обиколки съм направил в тестове. Не мога да кажа дали отново ще се върна в базата на тима в Бракли", каза Кубица.

                                                                                                          sportni.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #333 -: Май 06, 2013, 03:08:17 pm »



Джон Уотсън: Ред Бул отвориха кутията на Пандора

"Сега кой може да контролира Фетел?"

В Ред Бул тепърва ще има подобни ситуации на тази в Гран при на Малайзия и ще се раздават отборни заповеди, смята бившият Ф1 пилот Джон Уотсън. На пистата "Сепанг" трикратният световен шампион Себастиан Фетел игнорира заповедта да запази позицията зад съотборника си Марк Уебър и предпочете да спечели състезанието, изпреварвайки австралиеца 13 обиколки преди финала. "Цялата случка в Малайзия беше заметена под килима. Не знам колко дълго може да остане там. Подозирам, че тепърва ще гледаме препирни в оставащата част от сезона", коментира Уотсън.

Себастиан Фетел се извини за стореното след състезанието, но в крайна сметка заяви, че не се извинява за това, че е спечелил, а за това, че не се е подчинил на отборната заповед. От инцидента в това второ за сезона състезание насам, германецът финишира четвърти в Китай, а в Бахрейн извоюва втората си победа, повеждайки в класирането при пилотите с 10 точки. Представянето на съотборника му обаче, не беше толкова бляскаво. Състезанието в Китай приключи по-рано за Уебър, а в Бахрейн финишира седми. В класирането при пилотите Марк изостава от лидера с 45 точки. Битката между двамата съотборници не се повтори, но Уотсън е убеден, че между двамата все още има съперничество за разрешаване.

"Ще има случаи, в които Уебър и Фетел ще се състезават. Каква власт има сега питът, за да контролира със сигурност един от двамата си пилоти, но най-вероятно и двамата? Мога да си представя какво ще си помисли Уебър: Аз постъпих правилно и не спечелих онова състезание и сега се оказвам със съотборник, който не се подчинява на отборни заповеди и не получава наказания, така че защо аз да спазвам заповеди?", обяснява Уотсън. Според бившия пилот, Ред Бул са показали слабост и сега ще трябва да си понасят последствията.

"Отборът показа невероятна слабост, ненаказвайки своя пилот номер едно, и сами си създадоха проблем. Те му позволиха да потъпче авторитета на шефа на отбора. Ред Бул отвориха кутията nа Пандора. Сега кой може да контролира Фетел?".

                                                                                                              formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #334 -: Май 06, 2013, 03:12:13 pm »
                 Продължение на темата:



Ф1 обмисля нова система за наказания

Уайтинг: Трябва да сме сигурни, че пилотът заслужава забрана за участие

Шефовете във Формула 1 ще се срещнат следващия уикенд в Барселона и ще обсъдят потенциална нова наказателна система, по която пилотите могат да получават забрана за участие в състезание при лошо поведение. Според британския вестник Таймс, Чарли Уайтинг ще се срещне с шефовете на отборите, за да обсъдят проблема по време на състезателния уикенд в Испания.

Новата система може да замени сегашните наказания с места на стартовата решетка и глобите, които се налагат заради поведението на пилотите на пистата. Предложението е да се направи точкова система, при която недостигът на точки директно води към забрана за участие в Гран при. "Въпросът е сложен и трябва да намерим правилния баланс, защото да забраняваш на пилоти да се състезават е сериозно. Трябва да сме сигурни, че пилотът наистина си е заслужил наказанието. Ще наблюдаваме нарушенията и ще ги измерваме по хипотетична система, за да видим дали работи и дали може да ни е от полза, ако я приложим".

                                                                                                          formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #335 -: Май 06, 2013, 03:17:26 pm »
Булие убеден, че развойната програма на Лотус за Е21 е силна



Лотус започва надпреварите в Европа от втора позиция и в двата шампионата на Формула 1 – при пилотите и конструкторите. Шефът на екипа Ерик Булие се връща към последния старт – в Бахрейн – и разяснява очакванията за идващите надпревари.

- Отборът е на втора позиция и в двата шампионата. Каква е тайната за поддържане на предизвикателството?

- Тайната? Добра стратегия, добър болид и двама добри пилоти! Да постигнеш хубав резултат веднъж е едно, но да задържиш този тип представяне е далеч по-сериозно предизвикателство и съм доволен да кажа, че вършим страхотна работа досега през годината. Сезонът е с невероятно фин баланс. Ако погледнем последната надпревара – в Бахрейн, то в събота изглеждаше като че ли сме изгубили скорост, защото се класирахме по-зле от очакванията си. За щастие винаги сме били убедени в състезателното си темпо и това се оправда.



- Състезанието в Бахрейн бе доста специално за отбора: получихте ли в някакъв момент усещане за дежа вю?

- Беше точно като през 2012 г.! Кими [Райконен] втори и Ромейн [Грожан] трети бе страхотен резултат, но както и миналия сезон Себастиан [Фетел] бе на най-горното стъпало. Тазгодишният резултат бе много по-трудно постигнат, особено след това квалификационно представяне. Но пък показахме скорост на моменти през уикенда и потвърдихме, че имаме темпо в надпреварата, когато това е нужно. Да си тръгнем с двоен подиум при положение, че класиране в топ 6 бе по-реалистичната цел преди старта, говори за страхотна работа на всички. Усещането сред екипа бе наистина специално и се усили, когато се върнах в Енстън и се видях с останалите хора във фабриката. Беше заслужен резултат.

- Кими е в битката за титлата...

- Кими е фантастичен пилот и никога не може да бъде отписван от която и да е надпревара. В Бахрейн той направи силно състезание, справи се с гумите и спокойно финишира втори. В Австралия спечели и заяви, че това е била една от най-лесните му победи. Ние искаме да направим така, че да взима още лесни успехи в бъдеще.

- Колко удовлетворяващо бе да видите Ромейн пак на подиума?

- Много. Той вече бе постоянен в карането си в първите три старта, но мисля, че връщането в битката в челото на колоната ще е облекчение за него след трудния старт на сезона. Сега нещата се развиват чудесно за Ромейн.

- Каква бе тайната за отключването на неговата скорост?

- Седнахме заедно да прегледаме кое не работи, а и отборът свърши добра работа, за да му помогне да се почувства комфортно в автомобила. Той очевидно се наслаждаваше на всяка секунда на пистата в последното състезание, направи солиден старт и някои силни маневри. Мисля, че удоволствието от карането пролича в представянето му.

- Кога може да дойде следващата победа за отбора?

- Ние винаги искаме да печелим. Подиумите ни тази година ни карат да желаем вкуса на шампанското още повече. Наясно сме, че се изправяме срещу много конкурентоспособни отбори, а само един екип и пилот могат да са на върха във всеки старт. Би било фантастично, разбира се, да започнем европейския сезон с победа.

- Непрекъснато се говори за битката при развитието. Уверен ли сте, че отборът е в състояние да поддържа темпото за подобрения на останалите екипи?

- Това е просто още един аспект на спорта. Ние имаме силна развойна програма за Е21 и съм уверен, че можем да подобряваме колата през годината – точно както сторихме с Е20 преди това. Повечето тимове имат доста сериозно количество новости за първото европейско състезание и ние няма да сме изключение. Много съм доволен от прогреса на автомобила досега и смятам, че има още много потенциал.

                                                                                                           clubs1.bg 
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #336 -: Май 06, 2013, 03:21:16 pm »
Лауда опитва да привлече Фетел в Мерцедес



Председателят на борда на Мерцедес F1 Ники Лауда се опитва да привлече трикратния световен шампион Себастиан Фетел в отбора от Бракли. Признанието на австриеца е косвено направено в двойно интервю със съветника на Ред Бул Хелмут Марко за немския вестник Билд ам Зонтаг.

На въпрос към Марко за това, че Лауда неминуемо един ден ще поиска Фетел, съветникът на шампионите отговаря:

- Ники определено трябва да опита да го привлече! Още повече, че това е традиция за Мерцедес.

- Аз само продължих започнатото от Норберт Хауг – казва Лауда.

- Той е питал многократно (за Фетел) – продължава Марко. – Но това е нормално. Ние също се стараем да вземем най-доброто от пазара.

Подобни реплики в комбинация с подновените приказки, че Марк Уебър ще сложи край на кариерата си във Формула 1 след настоящия сезон, ще завъртят мелницата на слуховете точно преди петия кръг от световния шампионат в Испания. В британския таблоид Дейли Стар бе публикуван материал, в който са цитирани „близки приятели“ на австралийския пилот на Ред Бул. Той бил споделил с тях, че възнамерява да напусне Великобритания и да се върне в родината си след финала на настоящата състезателна година. Това не се връзва много с другия слух – че има подписан петгодишен договор с Порше за надпреварите за издръжливост, но е факт, че отново се говори за напускане на Уебър.

В същото време всеки сезон от няколко години насам в някакъв момент се заговаря за евентуално отиване на Фетел във Ферари.

- Ред Бул трябва да се подсигурят, ако Себастиан Фетел получи мегаоферта от Скудерията и си тръгне – твърди техническият експерт на ВВС Гари Андерсън. – Те могат да си осигурят бъдещето – [Кими] Райконен е в състояние да се справи. Вярвам, че финландецът е перфектен за Ред Бул. Бих бил изненадан, ако преговорите не са напреднали.

Според бившия пилот от F1 Дейвид Култард пък Уебър все още върши чудесна работа, но връзките между Кими и Ред Бул датират отдавна.

- В Лотус определено имат добри кадри, но изглежда не разполагат със същите финансови възможности като шампионите. Ако Марк реши да върши нещо друго, Кими би бил идеален съотборник за Себастиан – допълва шотландецът.

Самият световен шампион за 2007 г. заяви по-рано този сезон, че няма договор за следващия сезон, но в момента не мисли какво ще прави по-нататък. От Лотус споделиха, че не се притесняват от евентуалния интерес на Ред Бул към него, както и че от Кими зависи какво ще се случи.

                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #337 -: Май 06, 2013, 03:24:11 pm »
Заубер не възнамеряват да се отказват от Гутиерес



Петер Заубер опроверга информациите, че тимът му обмисля да се откаже от Естебан Гутиерес. Мексиканският пилот е в дебютния си сезон във Формула 1, като след четири старта няма спечелена точка. Най-доброто му класиране в квалификация до момента е 14-та позиция, а в състезание – 12-та. Целият актив от 5 пункта до момента се дължи на съотборника му Нико Хюлкенберг.

Гутиерес бе предпочетен спрямо Камуи Кобаяши в края на миналата година. Той дойде от школата, откъдето се появи и Серхио Перес, който пък бе привлечен от Макларън, като също е подкрепян от най-богатия човек в света Карлос Слим.

Петер Заубер обясни през швейцарския вестник Блик също така, че е доволен от Нико Хюлкенберг.

- Нико донесе в екипа точно това, което очаквахме от него. Той е не само бърз, но и постоянен, като дава на инженерите ценна информация. От нас зависи да му предоставим автомобил, с който да стига регулярно до Q3 и да се бори за топпозиции – обясни той. – Естебан имаше труден старт и в резултат на това се стигна до определени критики в медиите. Естествено, че не сме доволни от резултатите дотук, но той също не е щастлив. Ние обаче не тръгваме да обсъждаме пилотите си след едва четири старта. Естебан има пълната подкрепа на отбора, за да може да разгърне таланта си. Не сме го поддържали в продължение на няколко години просто така.

В Блик, където е публикуван и слухът, че се мисли за заместник на мексиканеца, са посочени имената на евентуални кандидати за мястото – Кобаяши (който междувременно подписа с Ферари за състезания със спортни автомобили), третият пилот на Ред Бул Себастиен Буеми и състезателят от GP2 Фабио Леймер.

Според Заубер обаче проблемът с новите пилоти в Гран при се дължи основно на факта, че те почти не са карали болид от F1, когато застанат на старт.

- Поради тази причина ми допада дискусията, която се води от известно време, за това новаците да получат допълнителен комплект гуми в петък. Това ще им позволи да правят повече обиколки. Няма да реши напълно проблема, но ще помогне – допълни швейцарецът.

                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #338 -: Май 07, 2013, 07:06:42 pm »
F1 eкипите ще имат допълнителен комплект гуми в петък в Испания



Ревизираната версия на гумите хард ще бъде използвана в Гран при на Испания този уикенд. Целта на Пирели за промяната е да се даде възможност за по-голямо разнообразие в стратегиите на отборите. Всички останали смеси от гамата остават същите като досега.

В свободните тренировки екипите ще получат допълнителен комплект прототипни гуми хард. Идеята е да бъдат окуражени тимовете и пилотите да правят повече обиколки в сесиите вместо да се опитват да пестят за останалата част от уикенда. Те ще са различни от твърдата смес за другите сесии. Създадени са с акцент върху издръжливостта, за да може да се кара колкото се може по-дълго. Те ще са без каквито и да било обозначения.

- В Испания въвеждаме ревизирана версия на гумите хард. Техните характеристики са по-близо до тези от 2012 г. Новите гуми са с по-широк работен температурен прозорец, въпреки че като представяне нивото е малко по-ниско от гледна точка на чистата скорост – обясни моторспорт директорът Пол Хембри. – Те би трябвало да позволят на отборите да прилагат по-голяма гама състезателни стратегии от преди в комбинация с другите смеси. Стигнахме до това решение, след като прегледахме данните от първите четири старта. Целта ни бе да подобрим спектакъла във Формула 1. Всъщност това е почти традиция вече за нас, тъй като въведохме ревизирана версия на хард в Испания и през 2011 г. – първата ни година в спорта. Очакваме медиум да са значително по-бързи и да бъдат използвани за квалификацията, докато хард вероятно ще са предпочетената състезателна гума. Освен това правилата позволяват и ще доставим допълнителен комплект прототипни гуми за свободните тренировки. Надяваме се това да осигури повече каране в петъчните сесии – допълни той.

Пистата до Барселона е много добре позната на отборите, които провеждат повечето си предсезонни тестове там. Тя е бърза, плавна и технична, изисква много от гумите. Износването по принцип е високо, тъй като температурите са значително по-високи, а повърхността – абразивна. Очаква се най-често използваната стратегия да е с три питстопа, както бе и миналия сезон.

                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #339 -: Май 07, 2013, 07:10:05 pm »
Хамилтън: Никой не ме контролира сега



Люис Хамилтън не веднъж обясни от началото на сезон 2013 г. досега, че се чувства прекрасно в тима на Мерцедес. Той премина в екипа от Бракли в края на миналата година, напускайки Макларън след повече от десетилетие работа в Уокинг.

Тази тема очевидно е важна за пилота, тъй като е обсъдена подробно в негово интервю за британския Дейли Мирър. В него Хамилтън сравнява хората, оказали може би най-голямо въздействие върху кариерата му – баща му Антъни и председателя на борда на Макларън Рон Денис.

- Определено има прилика. Те са много подобни характери – баща ми и Рон. И двамата са много амбициозни, силни индивидуалисти. Татко е главата на цялото семейство. Всички ходят при него – като кръстника е. В Макларън Рон е кръстникът. Не знам дали е от страх, но със сигурност може да се направи паралел. Аз лично бях в крайно контролирана среда, откакто се помня и едва през последните години излязох от нея. Никой не ме контролира сега. Мога сам да се справя. Да, очевидно е, че имам шефове в Мерцедес – Рос Браун, Тото Волф, Ники Лауда. Смятам, че семейството ми ме е възпитало добре и проявявам уважение през цялото време. Но да, сега взимам решенията, които искам. Това съм искал винаги. По-щастлив съм понастоящем. Мога да върша неща и не се налага да докладвам някому. Не искам да задълбавам прекалено, тъй като в момента отношенията с баща ми са наред. В един момент в миналото обаче взимах решение и се тревожех дали е правилно или грешно, тъй като така съм израснал. Имаше напрежение, каквото сега не изпитвам. Най-хубавото е, че мога да вдигна телефона, да му се обадя и да кажа: „Татко, реших да купя къща или да си взема еди коя си кола, бих се радвал да ти я покажа“. Химията помежду ни е различна. Никога преди не е било така – обяснява Хамилтън.

Той се връща и към други моменти, когато се е чувствал зле и това по някакъв начин това се е отразявало на поведението на писта и изобщо на работата. Усещането в моменти, когато чувстваш, че нещата ти се изплъзват от контрол, Люис описва по особено интересен начин:

- Липсва ти енергия, нямаш мотивация. Почти като депресия е, но не точно това. Това усещане поглъща енергията ти, желанието да вършиш каквото и да е. Не си в състояние да се съсредоточиш върху работата си. В един момент карах и катастрофирах без каквато и да е причина. В F1 трябва да си фокусиран през 100% от времето. Няма кога да мислиш за нещо друго. Отне ми време да стигна дотук и да съм в състояние да заявя, че казаното от хората не ме засяга. Преди три години в живота ми имаше човек, който ме засягаше сериозно с някои от казаните неща. Сега животът ми е прекрасен. Трябва да си щастлив в личния си свят, за да можеш да се трудиш на 100% каквото и да правиш – убеден е световният шампион за 2008 г..

                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #340 -: Май 07, 2013, 07:12:10 pm »
Никола Томбазис: Можем да сме оптимисти



Отборът на Ферари може да е оптимист за остатъка от сезон 2013, смята главният дизайнер на тима Никола Томбазис. Преди състезанието в Испания на 10-12 май той даде интервю за уеб страницата на екипа от Маранело, в което оценява изминалите четири надпревари, коментира структурната промяна в работата на отбора и изказва мнението си за развитието на шампионата.

- Мисля, че, като цяло, първите резултати означават, че можем да сме сравнително оптимистични за остатъка от сезона, с усещането, че можем да се борим за победи и за шампионата – коментира Томбазис. - Но, ако трябва да оценя представянето ни като цяло, бих дал само 6 от 10 точки поради две причини. Първата е, че все още не сме там, където искаме да бъдем. В първите четири състезания не можехме да се борим за първа позиция в квалификацията и това е една от основните ни цели за момента. Второ, ако погледнете фактическите резултати, въпреки че имахме победа, заради което можем да сме щастливи, също имахме два много лоши резултата, където записахме много малко точки. Но повтарям, че като цяло можем да сме оптимисти за бъдещето.

Ферари стартира сезон 2013 с по-добра кола от 2012, което според главния дизайнер се дължи и на промените в работния подход и организацията на отбора преди началото на настоящия сезон. Екипът започна и обновление на тунела си в Маранело и работи в този на Тойота в Кьолн.

- Мисля, че новите методи на работа и новата структура ни позволяват да сме по-изобретателни, което бе една от целите, които си поставихме с Пат Фрай: да реорганизираме мястото и да дадем на хората повече време за мислене – твърди още Томбазис.- Това работи, но все още има място за подобрения, въпреки че този аспект допринесе за напредъка в представянето на колата, който наблюдаваме за сега от началото на годината.

Той добави, че различните характеристики на четирите трасета, домакини на първите 4 надпревари, и разнообразните условия на тях са помогнали на отбора да разбере силите и слабостите на автомобила в сравнение със съперниците:

- Видяхме, че бяхме силни на определени условия по отношение на вида на пистата и времето, отколкото на други. Това включва типа на завоите, дали една писта изисква рязко спиране и други подобни параметри. Като цяло, в зависимост от пистата, някои от тези силни страни ще са подчертани и следователно, съдейки по това, което видяхме досега, не очакваме постоянно представяне през следващите няколко състезания, но очакваме да сме относително конкурентоспособни на повечето условия.

Надпреварата в Испания е първата от серията състезания в Европа и мястото, на което повечето отбори показват значителни подобрения по болидите си. Ферари ще имат нов под, крила и новости по каросерията, за които Томбазис не разкри допълнителни подробности:

- Не е толкова трудно да развием нов компонент, а по-скоро да решим дали работи на пистата така, както се надяваме, или не. Целта ни до петък вечер в Барселона е да имаме ясна представа за това, какво ще използваме в състезанието, с надеждата измерванията от въздушния тунел да се потвърдят на пистата.

                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #341 -: Май 07, 2013, 07:14:09 pm »
Лотус ще имат доста по-малки новости за E21 на Каталуния, обясни Алисън



Екипът на Лотус е в доста добра позиция преди следващия кръг от световния шампионат на Формула 1 – Гран при на Испания, тъй като пистата Каталуния в много отношения е подобна на тази в Бахрейн, смята техническият директор на отбора Джеймс Алисън.

- Задните гуми не са толкова натоварени, но въпреки това трасето е изпитание за гумите, а пазенето им е една от силните характеристики на Е21 до момента. В същото време обаче началото на така наречения европейски сезон, когато много отбори имат сериозно количество нови компоненти, може да размести малко реда. Ние нямаме нищо революционно за това състезание, а доста по-малки неща, които би трябвало да ни помогнат да сме по-бързи. Ще сме с нови страници на предното крило, нова аеродинамика около задните спирачни барабани, модификации на дифузьора и нов горен елемент на задното крило. Разполагаме с достатъчно новости, за да продължим участие в битката – обясни още той.

Пирели ще доставят на отборите гуми хард и медиум в Испания, което е промяна спрямо предходните сезон.

- Бяхме малко изненадани от по-консервативния подход по отношение на гумите. Хард ще са ревизирани от използваните досега през 2013 г. Новата смес е подобна на миналогодишната. Най-доброто й сцепление ще е при по-ниски температури. Би трябвало да работи добре в състезанието, а разликата с по-меката смес би трябвало да е по-малка в сравнение с предишни състезания. Това ще ни даде по-голям избор как да подходим към Q1 и Q2 – каза още Алисън.

Според него Лотус могат да се надяват на добро състезание като се има предвид представянето им досега през сезона и двойният подиум от Бахрейн.

                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #342 -: Май 07, 2013, 07:16:06 pm »


Уебър: Квалификацията вече не е важна

Райконен: Добрата позиция те опазва от инциденти

Пилотът на Ред Бул Марк Уебър е на мнение, че квалификацията вече не играе толкова важна роля във Формула 1. Преди пилотите са давали всичко от себе си в събота, за да стартират от възможно най-добра позиция в състезанието в неделя, а днес отборите предпочитат да не пускат колите си в третата част от сесията, за да спестят гуми за състезанието. Уебър, който в момента е и най-възрастният пилот на стартовата решетка, заяви, че квалификацията "вече е по-малък фактор""

"Преди квалификацията беше най-важното нещо - 75 до 80 процента. Позицията ти след първия кръг беше изключително важна, но днес не е толкова силен фактор. Все още има малко шах в неделя, за да си сигурен, че си в добра позиция, но вече не е от такова голямо значение, каквото беше преди", обяснява Уебър.

Според пилота на Лотус Кими Райконен, който в момента е втори в класирането при пилотите, спечелването на добра позиция в квалификацията е ключово за доброто представяне в състезанието: "Ако си по-напред на старта, това ти помага да запазиш гумите и шансовете да ти се случи инцидент са по-малки".

                                                                                                      formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #343 -: Май 07, 2013, 07:18:02 pm »


Рено няма да правят компромиси в името на V6 турбо ерата

"Ще продължим да работим по същия начин"

Рено обещаха на клиентските си отбори Ред Бул и Лотус, че ще дадат всичко от себе си за сегашните двигатели до края на сезона независимо, че подготовката за новата ера с V6 турбо двигателите наближава и изисква огромна подготовка. Производителите на двигатели във Формула 1 тази година имат страшно много работа, защото от следващия сезон влизат в сила новите правила, но френският доставчик категорично заяви, че няма да позволи компромиси и ще продължи да посвещава усилията си на битката в шампионата за 2013.

Заместник-изпълнителният директор на Рено Роб Уайт увери, че отношението на компанията му към тазгодишния шампионат ще остане непроменено и ще продължи да прави максималното до края на кампанията. "Напълно осъзнаваме, че всички отбори, на които доставяме двигатели в момента, очакват от нас да сме изцяло отдадени. Убеден съм, че работата на пистата трябва да продължи да бъде както винаги през 2013. Изправяме се пред някои трудни процеси заради проектирането, разработването и доставянето - цялата тази верига, които изискват все повече и повече отдаденост към дейността за 2014.. Но по отношение на грижата, поддръжката и състезанието в момента, ние искаме да се представяме много добре до края на сезона. Трудно се печелят световни титли и състезания, затова искаме да сме на линия за всички наши отбори, които могат да отбелязват много точки с подиуми и победи", заявява Уайт.

Задвижваните от Рено Ред Бул и Лотус в момента са на първо и второ място при конструкторите, но очакват да се съревновават и с Ферари и Мерцедес през оставащата част от кампанията. Напълно нормално е към края на сезона производството на части за настоящите V8 да достигне естествения си край, но от Рено обещават това да не се отрази на представянето. "Разбира се, идва момент, когато вече няма да могат да се правят значителни промени по хардуера и намерението ни е да се състезаваме със сегашните му спецификации до края. Но работа, която са свършили инженерите по двигателя, ще продължи да се върши със същия подход, както през предишните години".

                                                                                                         formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #344 -: Май 07, 2013, 07:19:39 pm »


Хамилтън може да се справи с всеки съотборник

Люис няма против да кара с Фетел в един отбор

След седем години, прекарани във Формула 1, шампионът за 2008 Люис Хамилтън се смята за достатъчно зрял да се справи с всеки съотборник - дори с Фетел или Алонсо. Покрай конфликтите между Марк и Себастиан в Ред Бул, Хамилтън вярва ,че не би имал проблеми с Фетел, ако беше негов съотборник, имайки предвид слуховете преди преминаването му в Мерцедес. Въпреки неуспешните отношения с Алонсо от сезон 2007, Хамилтън смята, че вече има достатъчно опит зад гърба си и сега би могъл да се справи много по-успешно в подобна ситуация.

"Сега съм по-зрял. Сигурен съм, че отношенията ни биха били различни. Ще има напрегнати моменти, защото и двамата сме бързи, ще бъдем много близо един до друг, но сме пораснали много оттогава. Мисля, че съм доста по-добър в поддържането на хубави отношения със съотборници, но нещата не зависят само от единия пилот. Сложете Себастиан и Фернандо Алонсо в един отбор и проблемите започват веднага. Мисля, че мога да карам със Себастиан, просто не бих ограничил оборотите на двигателя", споделя Хамилтън.

Извън контрола на Рон Денис и баща си Антъни, Хамилтън младши смята, че се е научил да справя с критиката. Добър пример за това е словесната му битка със Сър Джеки Стюарт, който преди го критикуваше остро за преминаването му в Мерцедес, а след началото на сезон 2013 заяви, че Хамилтън е основният му фаворит за титлата. "Със сигурност кожата ми е станала по-дебела. В началото е лесно да се засегнеш. Сега съм много по-последователен и психологически издръжлив. Затова, когато Джеки Стюарт говори за мен, аз просто му се смея. Някои хора приказват много, защото си нямат друга работа, но Джеки прекалява", коментира Люис.

                                                                                                      formula1.sportal.bg
Активен