www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 482510 пъти)

0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #360 -: Май 09, 2013, 08:56:45 pm »

Пилотите ще получат контролен талон с наказателни точки

7 отбора подписаха предложение, което е сходно със системата на КАТ



Много скоро във Формула 1 може да се появи точкова система за наказание на пилоти като добавка към вече съществуващите методи на порицание. В момента съдиите най-често наказват с предупреждение, парична глоба и преминаване през бокса. Ромен Грожан получи забрана за 1 състезание миналата година в резултат на опасната маневра на старта в Белгия, която стана причина за катастрофа.

Шефовете на отборите са се срещнали в Барселона, за да дискутират евентуално налагане на точкова система за наказания. 7 от 11 отбора са одобрили документ, който е изпратен за обсъждане от FIA.

Идеята е подобна на контролните точки от талона на шофьорите по обикновените пътища. Всеки пилот получава наказателни точки и при достигане на 12 автоматично следва забрана за 1 състезание. Интересно е, че ако някой в крайна сметка достигне 12 т. и не стартира в един кръг, след това започва с пасив от 5 т. Все още не ясно напълно точно как ще се прилага системата, но от списъка става ясно, че само за една обиколка пилот може да скъси наполовина допустимия актив. Например ако бавен пилот игнорира син флаг (2 т.), блокира опасно свой колега (2 т.), избута го от пистата (2 т.) и пресече шикан като получи предимство (1 т.), ще получи общо 7 наказателни точки, а след още две превишавания на скоростта в бокса с 20 км/ч (по 3 т.) независимо дали е тренировка, квалификация или състезание, няма да стартира в следващия кръг. За момента е ясно единствено, че системата ще се прилага като допълнение към настоящата.

Миналата година най-много наказания от съдиите (включително за смяна на двигател и скоростна кутия) получиха Пастор Малдонадо (14), Михаел Шумахер (9) и Серхио Перес (9). Световният шампион Себастиан Фетел завърши годината с 8 наказания, а претендентът за титлата Фернандо Алонсо нямаше нито едно наказание.


Списък с предложените наказателни точки:

Провинение   /      точки

Забрана за състезание           5

Превишена скорост в бокса (през целия уикенд) с повече от 20 км/ч       3

Причиняване на опасна катастрофа            3

Игнориране на черен флаг   3

Превишена скорост в бокса (през целия уикенд) с между 10 и 20 км/ч    2

Причиняване на катастрофа             2

Опасно блокиране на друг пилот    2

Опасно избутване на пилот извън пистата            2

Бързо каране при жълт или червен флаг    2

Игнориране на син флаг       2

Фалстарт        2

Изпреварване на колата за сигурност         2

Превишаване на скоростта на колата за сигурност           2

Опасно излизане от бокса    2

Пропускане на кантара след квалификацията        2

Пропускане на брифинга за пилоти или закъснение         1

Превишена скорост в бокса (през целия уикенд) до 10 км/ч          1

Блокиране на друг пилот      1

Избутване на пилот извън пистата 1

Спечелване на предимство след излизане от пистата      1

Пресичане на бялата линия на изхода от бокса     1

Игнориране на червен сигнал на изхода на бокса             1

Изпреварване на друг автомобил при кола за сигурност 1

Несъобразена дистанция с колата за сигурност     1

                                                                                             autobild.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #361 -: Май 10, 2013, 07:24:02 pm »
Пистата "Каталуния"



Пистата "Каталуния" или още позната като "Монтмело" се намира на около 20 километра от Барселона. Построена е в края на 80-те години и за първи път отваря врати през 1991 година. Всички отбори във Формула 1 използват изключително често "Каталуния" за тестове. Времето в Испания почти винаги е слънчево и ясно. Трасето е едно от любимите на пилотите. Пистата се характеризира с много бъзри завои и прави на които скоростта достига около 320 км/ч. Аеродинамиката и поведението на колите в завоите е от огромно значение за успех на "Каталуния". През 2004 година асфалта на пистата е подменен изцяло и всички специалисти са на мнение, че настилката в Испания е най-добрата в календара на Формула 1.


Коментар на Бернд Мейлендер (Официален пилот на колата за сигурност): Много части бяха променени през последните години, за да се повиши сигурността на пистата. Трасето наистина е изключително, а 9-ия десен завой ("Кампса") е много бърз с леки неравности в началото му. Все пак състезанията тук могат да не са толкова интересни, заради малкото възможни места за изпреварване.

Писта: Каталуния

Начало (местно/българско време): 14:00/15:00 часа

Дължина на обиколка: 4,655 км

Обиколки: 66

Дистанция на състезанието: 307,230 км

Първи победител: 1991 г. Найджъл Менсъл (Уилямс)

Първи пол-позишън на трасето: 1991 г. Герхард Бергер (Макларън)

Най-бърза обиколка по време на състезание: Джанкарло Фисикела (Рено) 1:15,641 минути (2005)

Най-бърза обиколка по време на квалификация: Фернандо Алонсо (Рено) 1:14,648 минути (2006)

                                                                                                                                     formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #362 -: Май 10, 2013, 07:55:28 pm »


Ферари поведоха в първата тренировка в Испания

Алонсо изпревари Маса, Верн трети

В първата тренировъчна сесия за Гран при на Испания пилотът на Ферари Фернандо записа най-добро време на изсъхващата писта "Каталуня". Втори в класирането за деня остана неговият съотборник Фелипе Маса. Трети се подреди Жан-Ерик Верн, а Грожан зае четвъртата позиция. Пилотът на Макларън Джнесън Бътън не записа време в днешната тренировка.

Сутрешното лошо време попречи за изпробване на подобренията, които отборите са подготвили за испанското състезание. Чак в последните 15 минути на трасето можеха да излязат и меките гуми, въпреки че все още не беше съвсем сухо и на места колите се пързаляха. В началото Алонсо беше най-бърз на мократа писта, но постепенно времето му бе подобрявано. Неговият съотборник Фелипе Маса поведе в последните минути, но Алонсо не му позволи да остане лидер и в последните секунди от сесията подобри времето му с 0.203 секунди, записвайки 1:25.252 минути.

Пилотът на Торо Росо Жан-Ерик Верн беше първият, който посмя да излезе със сликовете и се задържа в челото до края на сесия, финиширайки трети. Ромен Грожан се завъртя при фибата в края на дългата права и в крайна сметка остана четвърти. Адриан Сутил, Люис Хамилтън и Валтери Ботас се подредиха след него, а Кими Райконен, Нико Розберг и Пол ди Реста затвориха топ 10. Дженсън Бътън беше единственият пилот, който не се опита да запише време, въпреки че направи 6 обиколки с подобрения Макларън. Ред Бул също изостанаха, когато трасето изсъхна - Себастиан Фетел и Марк Уебър заеха 19-а и 20-а позиция.

                                                                                                      formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #363 -: Май 10, 2013, 07:56:59 pm »


Алонсо: Трябва да запазим спокойствие и да анализираме информацията

"И преди сме имали хубави петъци"

Фернандо Алонсо заяви, че според него е твърде рано да се правят предсказвания за победа в неделното Гран при на Испания въпреки силния старт на уикенда за отбора. Пилотът на Ферари записа най-добро в първата тренировка, а във втората остана плътно зад лидера Себастиан Фетел.

Алонсо смята, че F138 ще се окаже конкурентно в Барселона. Въпреки това испанецът е наясно, че за да си тръгне с максималния брой точки, ще трябва да направи безгрешен уикенд. "Има още много до квалификацията, а за съжаление ние не успяхме да се възползваме от първата сесия заради дъжда. Разбира се, това не беше само за нас, отнасяше се за всички, но днес изпуснахме да съберем много ценна информация. Колата изглежда конкурентна дори в дългите обиколки, затова сме позитивно настроени за старта. Но и преди сме имали хубави петъци, а след тях Мерцедес или Ред Бул са се подреждали пред нас. Затова трябва да запазим спокойствие и да анализираме информацията", заявява пилотът.

Алонсо за последно е печелил домашното си състезание през 2006 и сега признава, че победата тук му е мечта, която ще сбъдне трудно. "Все още е мечта, много трудно постижима. Не само, защото е пред родни фенове. За да се получи, трябва да се съберат на едно място много фактори, затова започваме с квалификацията утре. Наясно сме колко е важно да стартираме от първите два реда тук. Може би сме в групата на лидерите, но можеш да си първи или осми само с две или три десети".

                                                                                                     formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #364 -: Май 10, 2013, 07:58:29 pm »


Фетел: Пак ще има много спирания

Уебър: Предстои ни едно от най-популярните състезания

Себастиан Фетел смята, че неделното Гран при на Испания отново ще е посветено на гумите. След днешния тест на новите смеси на Пирели, Фетел поведе във втората сесия с медиум гумите. Предполага се, че новите твърди гуми на италианския производител ще да са по-издръжливи, но според световния шампион, състезанието в неделя отново ще е с много питстопове.

"Имаме някои нови части за това състезание, но днешните правила не позволяват кой знае какви промени. Следобедното ни представяне беше доста убедително, а сутринта не мина добре заради времето. Трудно е да се каже нещо за твърдите гуми. Мисля, че и тук ще имаме същия брой питстопове, колкото бяха и в предишните състезания. Личи си, че гумите се износват повече, отколкото в Бахрейн. Може би защото там енергията се разпределя по-добре, а тук лявата страна е трудна за всички ни. Няма да ни е лесно да опазим гумите. Не сме очаквали чудеса от новите смеси, но не мисля, че разликата със старите е голяма. Ще видим какво ще стане в неделя", обяснява Фетел.

Неговият съотборник Марк Уебър също не е въодушевен от новия продукт на Пирели. "Всички са доста близо един до друг в представянето. Не можахме да извлечем много от днешните сесии. Времето малко усложни нещата, но като цяло денят мина добре. Трябваше да тестваме някои работи сутринта, но не успяхме заради климатичните условия и го отложихме за следобед. Все още имаме работа за вършене през нощта, но е хубаво - предстои ни едно от най-популярните състезания от календара".

                                                                                                        formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #365 -: Май 10, 2013, 08:00:12 pm »


Хамилтън: Мерцедес изостават от темпото на лидерите

"Тази вечер ни чака работа"

Люис Хамилтън смята, че Мерцедес са отбелязали напредък с колата си от Бахрейн насам, но признава, че все още изостават от темпото на лидерите този уикенд в Гран при на Испания. В първите състезания Мерцедес бяха силни в квалификационните обиколки, но имаха проблеми с деградацията на гумите по време на състезанията. Хамилтън заяви, че въпреки подобренията, направени от екипа, през нощта ще трябва да се оправят още работи.

"Отборът е свършил страхотна работа с подобрения по болида този уикенд, веднага усетих промяната. В този ранен етап е трудно да се определи с колко точно колата е по-добра. След първата сесия болидът изглеждаше обещаващо, беше добре балансиран, но в следобедните условия не бях толкова доволен. Ще продължим да работим вечерта, да видим дали можем да оправим нещата за утре", коментира пилотът.

                                                                                                        formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #366 -: Май 10, 2013, 08:09:06 pm »


Фетел първи във втората свободна тренировка

Алонсо и Уебър втори и трети

Себастиан Фетел отново зае обичайното си място в класацията за деня, оглавявайки класирането. За разлика от сутрешната сесия, в която пилотът на Ред Бул остана 19-и, във втората тренировка за Гран при на Испания германецът записа най-добро време и поведе пред Фернандо Алонсо и съотборника си Марк Уебър. Пилотът на Лотус Кими Райконен се пребори за четвъртото място, Фелипе Маса не можа да се възползва от доброто темпо на Ферари и остана пети. Времето на Фетел беше само с 0.017 секунди по-добро от това на испанеца. За старта на втората сесия климатичните условия бяха доста подобрени и пистата беше почти суха, а температурата - 34 градуса. Пилотите бързо излязоха на трасето, защото най-после имаха възможност да тестват подобренията, които отборите им са подготвили за европейската част от календара. В първите пет минути от сесията Себастиан Фетел вече беше записал 1:27.307 минути. Две минути по-късно четиримата - Нико Хюлкенберг, Даниел Рикардо, Естебан Гутиерес и Люис Хамилтън успяха да оглавят класирането, давайки добри времена. След първоначалния наплив, много от пилотите се върнаха в питовете и останалите имаха възможност за чисти обиколки без трафик. Хамилтън беше на-бърз с 1:23.900 мин., а Нико Розберг изпревари с една секунда Фернандо Алонсо.

Когато Хамилтън се запъти към пита след завъртане при завой 11, Розберг пое контрола и подобри времето си. След това започна надпреварата между Ред Булите и Алонсо, а Маса остана трети. Малко преди преполовяването на сесията, пилотите преминаха към медиум гумите и Уебър бе бързо изпреварен от Фетел. После бяха Маса, който се подреди четвърти и Алонсо - втори. Между Ред Бул и Ферари се намеси пилотът на Лотус Кими Райконен, а Люис Хамилтън остана шести, записвайки най-бързата си обиколка с медиум гумите.

След това фокусът се премести върху обиколките в състезателно темпо. Предните леви гуми на болидите започнаха бързо да се износват, както обикновено става на тази писта. Пол ди Реста беше единственият пилот, който не стигна до края на сесията, защото 17 минути преди края прибра своя болид в гаража на Форс Индия. Причината беше деламинация (разделяне на отделни пластове - бел. публик.) на задна лява гума. Ди Реста беше с медиум гумите и успя да завърти само 11 обиколки.

                                                                                                     formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #367 -: Май 10, 2013, 08:13:24 pm »
Фетел не се притеснява от темпото на Ferrari

Новите твърди гуми не са много различни от досегашните



Най-бързият пилот днес Себастиан Фетел не смята темпото на Ferrari за притеснително. Двете коли на Ferrari Фернандо Алонсо и Фелипе Маса записаха най-добри времена сутринта, а следобед испанецът изостана само на 17 хилядни от Фетел.

"Знаем, че винаги са силни в състезателен ритъм, но ще видим. Доволни сме от деня. Събрахме възможно повече информация за двата комплекта. Сутринта бе загуба на време с условията на пистата, но след това успяхме да извадим някои изводи. Трудно е да се предвиди времето в неделя, така че трябва да изчакаме. Разбира се, и в квалификацията да се представим добре като подготовка за състезанието", коментира Фетел.

Германецът намира новите по-твърди гуми на Pirelli като близки по представяне с досегашните комплекти. "Трудно е да се каже много за новата гума. Не очаквахме чудеса и както се оказа няма огромна разлика. Не смятам, че ще ни помогне и стратегиите ще се променят напълно, така че ще видим идентично количество спирания в бокса както в последните състезания", допълни Фетел.

                                                                                                      autobild.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #368 -: Май 10, 2013, 08:15:17 pm »
Райконен и Ботас отнесоха парична глоба

Пилотът на Lotus превиши скоростта в бокса с 33,2 км/ч, Ботас само с 1,6 км/ч




Двама пилоти получиха глоби след края на втората свободна тренировка за превишена скорост в бокса. Кими Райконен е минал с 33,2 км/ч над разрешените 60 км/ч по време на сесията. Финландецът отнесе 1000 евро за прегрешението. Сънародникът му Валтери Ботас е минал само с 1,6 км/ч по-бързо, което му коства само 100 евро.

Сутринта Дженсън Бътън бе глобен за превишаване на скоростта с 26,3 км/ч.

                                                                                               autobild.bg
« Последна редакция: Май 10, 2013, 08:25:52 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #369 -: Май 10, 2013, 08:17:09 pm »
 В Уилямс смятат, че са открили причините за проблемите си



След първите четири състезания екипът на Уилямс няма записани точки в актива си. Това със сигурност не е особено приятно, защото по същото време миналата година на сметката му имаше вече 18. В Испания пък Пастор Малдонадо постигна първа победа за екипа от дълго време насам. През тази година това едва ли ще е възможно, но екипът явно е работил усилено през изминалите няколко седмици и колата изглежда преработена основно.

Като най-голям проблем за липсата на достатъчно притискане при завиване бе посочена предната част на пода и елементите насочващи въздушния поток под носа. Този поток явно достига задната част на колата сериозно завихрен, което води до промени в силата на потока, а от там и до сериозна нестабилност на задницата при спиране, когато въздушният поток не идва директно отпред. Затова в Уилямс са се върнали в тези области към решения от миналата година.

Сега за Испания, освен промените по пода, са направени модификации по предното и задното крило, както и капака на двигателя в задната част в близост до задната ос. Отхвърлено е бързо тоталното завръщане към FW34, защото новата кола разполага с нов по-малък корпус на скоростната кутия и по-малки батерии за системата KERS.

Всичките тези компоненти са вече изпробвани на писта, след като екипът прекара няколко дни в аеродинамични тестове на испанското трасе Идиада. В първите два дни валя дъжд, което подложи на изпитание търпението на инженерите. В крайна сметка обаче те са останали доволни от това, че данните на пистата са отговорили точно на получените в аеротунела

„Изглежда, че отново сме на прав път“, радваше се Ботас след тестовете.

                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #370 -: Май 10, 2013, 08:18:30 pm »

Перес и Бътън няма да се борят толкова агресивно като в Бахрейн

Дженсън Бътън и Серхио Перес няма да се борят в бъдеще по начина, по който го направиха по време на Гран при на Бахрейн, заяви мексиканският пилот на Макларън. 23-годишният състезател обясни още веднъж на пистата Каталуния, че се е извинил на екипа си заради рискованото си каране на Сахир миналия месец.

- С Дженсън говорихме. Разбрахме се и с отбора, тъй като бяхме доста агресивни. Бяхме много близо до инцидент. Събирането бе основно, за да изчистим нещата, да си кажем всичко, което мислим и да оправим взаимоотношенията си, защото понастоящем е особено важно да работим заедно, за да се измъкнем от настоящата ситуация. В момента не сме достатъчно бързи и е необходимо да се трудим заедно с Дженсън. Според мен проведеният разговор заедно със Сам [Майкъл] и Мартин [Уитмарш] помогна да запазим добри отношения и да се справи с един труден момент. А и той бе основно за това – обясни Перес.

Той допълни, че отсега нататък със съотборника си няма да рискуват да се борят толкова агресивно, за да пазят гумите и да ограничат риска от катастрофа.

- Мисля, че бяхме прекалено агресивни един спрямо друг. Загубихме време, а не бива – особено на този етап от сезона, когато гумите са толкова важни за представянето. При подобна битка износваш гумите твърде много и затова е необходимо да сме по-гъвкави в подобни ситуации. Благодарни сме, че сме в отбор като Макларън, където позволяват на пилотите си да се борят – допълни мексиканецът.

                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #371 -: Май 10, 2013, 08:19:57 pm »

В Макларън не смятат, че решението на проблемите им ще дойде изведнъж с новия пакет



Екипът на Макларън дойде в Барселона, решен да скъси значително изоставането си спрямо отборите в челото. За това трябва да помогне сериозен пакет от нови елементи, които да подобрят значително представянето на отбора – ново предно крило, ново задно, променени кутии на радиаторите, подобрения в предното и задното окачване, както и множество дреболии под карбоновото покритие.

„Като цяло променихме в известна степен начина, по който нашата платформа фунционира“, заяви спортният директор на Макларън, Сам Майкъл. „В първите състезания бяхме значително назад спрямо собствените си очаквания. Така че решихме да променим основно своята кола.

В предишното състезание успяхме да се доберем до шестата позиция. Това е максимума, който колата до този момент можеше да постигне и на който да се надяваме. Въпреки подобренията обаче не очакваме проблемите ни да изчезнат като с магическа пръчка.”

В Уокинг са наясно, че това ще е продължителен процес, преди отново отбора да може да се бори за места на подиума или дори за победи.

„От известно време имаме ясна представа за това, къде са нашите проблеми. Решаването им е втората част от задачата. Този процес обаче изисква известно време.

Предприели сме промени във всички области, не само в областта на аеродинамиката. Най-голямата грешка би било, при положение, че нещата не вървят, е да се съсредоточим в една, единствена област. Винаги става дума за целия пакет и затова трябва промените да са навсякъде.“

Майкъл е сигурен обаче, че не става дума за фундаментален проблем.

„Ако това се бе случило преди да речем десет години, тогава едно изоставане от 0,6 сек., колкото е нашето, щеше да е достатъчно за трето или четвърто място. Разликите тогава бяха по-сериозни. В момента обаче те са много по-малки и има повече добри отбори, борещи се за място в челото. За спорта това е много хубаво, но това не опростява нашата работа. Напротив.“

                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #372 -: Май 10, 2013, 08:21:35 pm »

Мерцедес се надяват да са решили проблемите си с износването на задните гуми



Мерцедес представиха в Барселона новости, които трябва да подобрят работата на колата със задните гуми. Тези подобрения не са особено много и изглежда поне до момента не оправдават надеждите на пилотите на отбор.

„Трябва да разберем, защо нашата кола при определени условия изяжда толкова бързо задните гуми“, категоричен бе спортният директор на Мерцедес, Тото Волф. „Проблемът е явно някъде в основната концепция на нашата кола. Така както Лотус има гени, които помагат в пазенето на гумите, така при нас явно има противоположните.“

В Мерцедес обаче не смятат да се отказват. За Барселона е предвиден малък, но важен ъпдейт. Инженерите около Алдо Коста са измислили решения, които трябва да помогнат в контролирането на температурите на задните гуми. Най-видимите промени са в кутиите на спирачките и спирачните барабани. Ясно е, че загряването на спирачките и отвеждането на топлината им играе сериозна роля в загряването и на гумите. Който има сериозен температурен диапазон при охлаждането на спирачките със сигурност може да се справя добре и с гумите.

Освен това е променена и геометрията на задната ос. Това е сравнително лесно за Мерцедес през тази година, защото при конструирането на W04 е използван интересен трик. Носачите не са свързани директно за корпуса на скоростната кутия, а на карбонова рамка около него. Така геометрията е много по-гъвкава и подлежи на промени.

Работено е сериозно и по разпределението на масите. Това означава, че първо е трябвало да бъде свалено тегло, за да може в последствие да се премести баласт към предната ос.

Пилотите изглеждат оптимисти за предстоящите състезания.

„Намерихме определени решения, които трябва да ни помогнат да контролираме по-лесно температурата на гумите“, обяснява Розберг. „Сигурен съм, че ако карахме с тези решения в Бахрейн, щяхме да се представим значително по-добре в състезанието.“

Люис Хамилтън също се чувства добре подготвен за надпреварата в Испания.

„Барселона е значително по-ненатоварваща за гумите писта. В Китай под напрежение бяха предните гуми, в Бахрейн задните. Тук е значително по-балансирано. Освен това температурите ще са по-ниски от Персийския залив, което със сигурност ще ни помогне.“

През зимните тестове Мерцедес постигнаха чудесни времена, които до известна степен изненадаха противниците.

                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #373 -: Май 10, 2013, 08:22:57 pm »

Алонсо мечтае за победа пред собствена публика




Фернандо Алонсо не крие, че мечтата му в момента е да спечели пред собствена публика. Испанският пилот на Ферари вече веднъж е печелил в Барселона, но в последните седем година на трасето в близост до столицата на Каталуния има седем различни победители.

„Разбира се, че в момента мечтая да спечеля тук“, заяви Алонсо след края на свободните тренировки в петък. За него обаче е ясно, че е по-лесно да се каже, отколкото да се направи. „Победата зависи от множество фактори, които трябва да съвпаднат, за да се случи. Трябва да започнем с квалификацията в събота. Знаем, че тук е важно да се стартира от първа или максимум втора редица. А разликата между първо и осмо място на старта може да е 0,2-0,3 сек. Преди квалификацията пък имаме още доста работа. Хубавото е, че до момента колата ни изглежда конкурентоспособна. Както в една обиколка, така и в серия от няколко обиколки. Можем да кажем, че днешния ден бе позитивен старт за нас.“

Алонсо завърши на едва 0,017 сек. зад най-бързия днес, Себастиян Фетел.

„До момента имахме няколко силни старта на състезателните уикенди. И след това виждахме, как Мерцедес са начело в квалификацията или пък Ред Бул са пред всички останали. Трябва да запазим спокойствие и да анализираме събраните днес данни.

За съжаление може да се каже, че изпуснахме цялата първа сесия заради дъжда. Но условията бяха еднакви за всички. Не успяхме да съберем необходимата информация, защото условията бяха променливи.“

В екипа на Ферари обаче се чувства увереност преди утрешния ден. Екипът изглежда в много добра форма, както в една обиколка, така и в дълга серия от турове.

                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #374 -: Май 10, 2013, 08:24:34 pm »

Уебър: Доста добро начало на уикенда




След разочарованието в Бахрейн, Марк Уебър пристига с надежда за значително по-добро представяне в Испания. Петъчните свободни тренировки показаха, че очакванията на австралиеца са оправдани. Пилотът на Ред Бул завърши трети днешния ден на по-малко от 0,1 сек. зад своя съотборник Себастиян Фетел.

„За момента нещата изглеждат много добре за нас“, обясни Уебър. „С нови гуми успях да постигна добри времена на обиколка, което разбира се ме радва. После работата по сравнението на двата типа гуми не бе толкова интересна. Трябваше да изпробваме няколко новости от аеродинамична гледна точка. За това щеше да е хубаво да имаме на разположение две сесии по 90 минути на сухо. Двете конфигурации изглеждаха доста близки като представяне и затова все още не е ясно, дали новият пакет ще остане за състезанието. Решението ще бъде взето след много внимателен анализ.

Някои елементи вероятно отново ще изчезнат. Днес ще анализираме и сравним данните. Тогава ще решим спрямо представянето и работата с гумите. Като цяло обаче деня протече успешно за нас, защото едва ли можеше да извадим повече информация, предвид дъжда в първата сесия. Като цяло обаче това бе един доста добро начало за нас.

Смятам, че като цяло сме добре подготвени за състезанието и ще трябва утре да се съсредоточим върху квалификацията. Събота е важен ден, но вече не е решаващ, за това да бъдеш силен в неделя.“

                                                                                                      clubs1.bg
Активен