www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 482119 пъти)

0 Членове и 1 Гост преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #345 -: Май 07, 2013, 07:21:15 pm »


Грожан: Квалификацията в Барселона е много важна

"На испанската писта изпреварванията са трудни"

Пилотът на Лотус Ромен Грожан е обнадежден след подиума в Бахрейн и смята, че квалификацията в Барселона и работата с гумите са основен елемент за доброто представяне в предстоящото ГП на Испания. Според французина, изпреварванията на "Каталуня" ще са по-трудни, отколкото в Бахрейн. Отборът му продължава да работи за подобряване на темпото в квалификацията и Грожан се надява да може да се бори за място в първите редици на стартовата решетка. За успешно състезание гумите трябва да се пазят от прегряване без да се лишават от добро темпо. Ромен е доволен от последователността на екипа, постигнатите резултати до момента и подчертава, че е жизнено важно този стремеж за постижения да се поддържа.

"В Барселона е важна добрата квалификация, защото изпреварванията са много по-трудни от тези в Бахрейн. Износването на гумите винаги е основна част от квалификацията и състезанието. Не знам за другите, но аз винаги натискам толкова, колкото мога, стараейки се да запазя доброто представяне. Всички познават много добре Барселона от тестовете. Първите няколко завоя до края на сектор 1 са много бързи, следва бавният последен сектор между завои 10 и 15. На излизане от завой 15 ти е необходима стабилна задница с добро сцепление. Важно е да бе прегрееш задните гуми и да внимаваш за тяхната деградация. Имаме постоянството да финишираме всяко състезание в точките, но сега преследваме по-големи резултати и настройването на колата, както аз я искам, е жизнено важно. Подиумът ми в Бахрейн беше много добър старт на това предизвикателство, ако продължаваме да работим както досега като отбор, съм сигурен, че ще пожънем големи успехи", сподели Грожан.

                                                                                                      formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #346 -: Май 09, 2013, 08:16:02 pm »


Техническият директор на Лотус напуска отбора

Спекулациите продължават, очаква се потвърждение

Бъдещето на техническия директор Джеймс Алисън в Лотус е под въпрос от началото на годината. По време на представянето на новия болид за сезон 2013, отборът отхвърли подобни слухове, но сега те отново са плъзнали и дори са започнали да добиват официалност.

Алисън, един от най-уважаваните дизайнери в падока на Формула 1, e една от ключовите фигури в базирания в Енстоун екип и отборът разчита на него в битката за титлата с Ред Бул. Високопоставени източници в Лотус разкриха, че Алисън е подал предизвестие за напускането си. От отбора все още няма коментар по въпроса, но като официално потвърждение може да се приеме назначението на инженера Ник Честър.

Следващият логичен въпрос е къде ще премине Джеймс Алисън сега. Най-очевидните дестинации са Макларън, Мерцедес и Ферари. Макларън отхвърлиха възможността и в Мерцедес всички позиции са запълнени, така че остава Ферари. По-рано тази година, когато започнаха да се появяват слуховете около бъдещето на Алисън, шефът на Лотус Ерик Булие предупреди, че във Формула 1 може да започне война за технически екип. "Изглежда ми безумно да се създава война за пари и да трябва да плащаш на хората си луди пари. Формула 1 е много рисков и взискателен спорт, в който всичко излиза на показ. Плащат се големи заплати, по-големи от много други индустрии. Но за какво? За мен компанията е на първо място, а не спорът за няколко-стотин хиляди паунда, за да задържиш работник", обясни тогава Булие.

Все още е рано да се правят предположения какво влияние ще окаже напускането на Алисън върху отбора, но наскоро собственикът на Лотус Жерар Лопес заяви, че само шокиращи събития - каквото със сигурност е напускането на техническия директор - могат да объркат предположенията шансовете на отбора за финиш в топ три в шампионата. "Винаги съм казвал, че ако няма някакви изненади, целта на отбора е да финишира в топ три тази година", заявява Лопес.

Алисън е бил предан член на базата в Енстоун след като се е присъединил към аеродинамичния отдел на отбора през 1991, тогава още Бенетон. На моменти за кратко е бил в Ларус и Ферари, но след това се е връщал в Бенетон. Сегашният му стинт е от 2005, а от 2009 е в ролята на технически директор.

                                                                                                             formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #347 -: Май 09, 2013, 08:17:59 pm »


Оценка 6 от 10 за Ферари

Томбазис: Въпреки победата, имаме два много лоши резултата

От началото на сезон 2013 двамата пилоти на Ферари Фернандо Алонсо и Фелипе Маса записват точки за отбора си и дори победа в Гран при на Китай за Алонсо. В класирането при пилотите испанският пилот е четвърти с 30 точки изоставане от миналогодишния си опонент и настоящ лидер Себастиан Фетел, а при конструкторите Скудерията се подрежда на трета позиция. Въпреки положителното представяне досега, екипът смята, че е бил способен и на повече.

Главният дизайнер на Скудерията Никола Томбазис не определя резултата от първите четири състезания като успешен и смята, че шампионът е можел да стартира и по-силно за Ферари. Оценката му за досегашното представяне е 6 (от 10 възможни). Коментарът на специалиста все пак е положителен и вярва, че италианците са в много по-добра позиция за атака в битката за титлата през 2013 в сравнение със старта на миналата кампания. Томбазис смята, че постиженията на Ферари дотук се дължат на множество дребни фактори и промени из цялата структура на отбора.

"Според мен като цяло първите резултати значат, че можем да бъдем разумни оптимисти за остатъка от сезона и да имаме усещането, че можем да се борим за победи в шампионата. Но ако трябва да оценя цялостното ни представяне, ще дам само 6 от 10 и това поради две основни причини: първо, не сме там, където искаме да бъдем. В първите четири състезания не можехме да се борим за полпозишън, а това продължава да бъде основната ни цел. Второ, ако погледнете резултатите, въпреки победата, от която сме много щастливи, имаме и две състезания с много лош резултат. Като цяло можем да бъдем оптимисти за бъдещето. Направихме множество промени в подхода ни към работата от организационна гледна точка. В същото време подобряваме съоръженията и вярвам, че сега разбираме как отделните аспекти от болида работят заедно. Сборно всичко това ни позволи да направим по-добър старт на сезона спрямо предишни години. Процесът не е завършен и се усещаме някъде по средата на тези основни промени, но продължаваме да работим", коментира Томбазис.

                                                                                                          formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #348 -: Май 09, 2013, 08:20:29 pm »


Сребърните стрели още по-сребърни

Мерцедес с различни подобрения за Гран при Испания


Болидът на Мерцедес ще получи нова цветова схема за предстоящото Гран при на Испания, споделя Ники Лауда. В интервю за германския вестник Билд  директорът разкрива плановете на отбора колата им да изглежда "още повече като Сребърна стрела" и да дойде със значителни технически подобрения. Лауда обяснява, че колата ще е с "повече сребристо и по-малко сиво".

Идеята на базирания в Бракли екип е болидът им да напомня повече класическите състезателни Мерцедеси, познати като Сребърните стрели. Промените под боята също няма да са малки - W04 ще получи нова изпускателна система и нови предно и задно крила за старта на европейската кампания. "Искаме колата да прилича повече на "Сребърна Стрела". Вярваме, че това ще се отрази добре на отбора, защото промененият външен вид носи нова мотивация. По време на европейските състезания искаме да подобряваме темпото си с всяко състезание и да подобряваме времето с няколко стотни на всяка писта. Свършихме хубава работа в началото на сезона и сега важното да развиваме колата си по-бързо от конкуренцията", обяснява Лауда.

                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #349 -: Май 09, 2013, 08:22:30 pm »


Макларън: Конкуренцията не спи

"Какво ще постигнем, зависи от това какво правят другите"

Макларън не направиха силен старт на сезон 2013 и сега са се фокусирали върху идентифицирането и решаването на проблеми в състезанията, които бяха причина слабото представяне. Ако се справят, това може да повлияе още в подготовката за следващия старт. След първите четири трудни състезания и борба в средата на колоната, отборът е принуден да направи значително количество промени за състезанието в Барселона. Изпълнителният директор на отбора Джонатан Нийл твърди, че знае къде Макларън са кривнали от верния път и защо болидът им не работи така, както са очаквали. Нийл настоява, че занижените му очаквания, както и тези на Бътън, не се знак за песимизъм по отношение напредъка на Макларън. В класирането при пилотите Дженсън в момента е на десета позиция с 60 точки изоставане от лидера Себастиан Фетел, а при конструкторите Макларън са шести. Нийл вярва, че е рано Макларън да бъдат отписвани като претенденти за титлата.

"В общи линии се опитваме да решим неясните и несъответстващите си един на друг проблеми. През цялото време се чудим какво, кога се обърка, къде допуснахме грешка и как да я поправим? Имаме добра причина и двамата с Дженсън да сме със скромни очаквания. Никой от нас не иска да каже голяма дума и после да ходи с наведена глава, не би било приятно. Отделен въпрос е, че не работим в изолация и е нормално хората да искат от нас да предвиждаме дали ще спечелим полпозишън или не. Спортът е труден и конкуренцията не спи. Какво ще постигнем, зависи от това какво правят другите. Невъзможно е да предвиждаш и не е мъдро да го правиш", обяснява Нийл.

"Рано е да се коментира позицията ни в шампионата, нека стигнем до лятната пауза. Надявам се тогава да сме в по-изгодна ситуация", допълва директорът.

                                                                                                             formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #350 -: Май 09, 2013, 08:24:10 pm »


Джеймс Алисън към Ферари?

Монтедземоло: Това са слухове

Вчера Лотус обявиха, че техническият им директор Джеймс Алисън напуска отбора и на негово място идва Ник Честър. Предположенията за това в каква посока ще поеме сега Алисън плъзнаха веднага. Еднa от възможните дестинации за британеца е Ферари, но Лука ди Монтедземоло отхвърли подобно твърдение. Алисън работеше в Маранело в ерата на Михаел Шумахер, но след това отново се върна в базирания в Енстоун екип и от 2009 насам заемаше поста технически директор.

"Нищо не знам, затова не мога да отричам каквото и да било. Доколкото ми е известно, това са само слухове. Ще кажа нещо чак, когато наистина има нещо за казване", коментира президентът на Ферари пред италиански медии. Според Аутоспринт, все още е рано за предвиждания и в следващите шест месеца, ще е неясно къде точно отива Алисън. Според германски журналисти, една от фабриките, към която може да се е насочил техническият директор, е тази на Уилямс.

                                                                                                      formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #351 -: Май 09, 2013, 08:29:25 pm »


Макларън: Сезонните тестове ще претоварят отборите

"Трябва да сме предпазливи"

Повторното въвеждане на тестовете по време на сезона във Формула 1 би натоварило отборите, смята изпълнителният директор на Макларън Джонатан Нийл. Програмата за тестовете през 2014 ще е една от точките, които ще бъдат обсъждани на срещата между шефовете на отборите този уикенд в Барселона. Основният въпрос е кога и къде трябва да бъдат проведени предсезонните тестове догодина, имайки впредвид огромната промяна в правилна, която предстои да влезе в сила след края на 2013 г.. Ще бъде обсъждана възможността и за тестове по време на сезона.

"Трябва да сме много предпазливи, ако решим да върнем тестовете на писта. Това би натоварило определен сектор от бизнеса. Провеждането на допълнителни 9 или 12 тестови дни, най-вероятно би означавало възстановяването на тест екипите, а това ще е в разрез с всичките ни усилия за намаляването на разходите във Формула 1", обяснява Нийл.

С 19-20 състезания в календара, Нийл се опасява, че екипите ще изпитат пренатоварване, ако им се наложи да се занимават и с тестове през сезона. "Предпазлив съм и мисля, че Рос Браун каза някои много разумни неща за това, че трябва да се грижим за тези, които пътуват за всяко състезание".

Спортът се отказа от поддържането на отделни тестови екипи още през 2009, когато се предприеха действия за намаляването на разходите. Миналата година през май имаше допълнителен тест на "Муджело", но след него отборите решиха, че не изпитват необходимост и се съгласиха през 2013 г. да има само зимни тестови сесии. Нийл вярва, че през последните години се е доказало, че няма нужда от тестове по време на сезона. "След като се отдалечихме от това и започнахме да разчитаме на симулации, съоръжения и модели, не съм забелязал Формула 1 да е станала по-ненадеждна, даже напротив - сигурността продължава да се подобрява".

                                                                                                         formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #352 -: Май 09, 2013, 08:31:26 pm »


Алонсо: Ферари може да атакува в Испания

"Ще опитаме да направим чисто състезание"

Фернандо Алонсо заяви, че за първи тръгва за домашното си Гран при в Испания с усещането, че може да атакува. Досега испанския пилот е печелил само веднъж в Барселона, през 2006 с Рено, и от трите състезания в Испания с Ферари няма записана победа. Тази година Алонсо смята, че F138 ще му позволи да промени отбранителния си подход и атакува. За целта, Фернандо ще трябва да има напълно безпроблемен уикенд.

"Може би за първи път пристигаме с конкурента кола, но това не означава със сигурност, че ще се борим за топ места, защото ако не направим всичко правилно, няма как да имаме добър уикенд. В първите четири състезания бяхме конкуренти. Мислехме, че можем да се борим за предните места, ако нямахме проблеми. Тук ще опитаме да направим чисто състезание, и ако това се окаже достатъчно и можем да се борим за победата, ще е чудесно. Ако не успеем, ще се постараем възможно най-висок резултат. Настроили сме се позитивно за уикенда и за първи път от три години не сме с отбранителна нагласа", споделя пилотът на Скудерията.

Двукратният световен шампион изостава с 30 точки от лидера в класирането при пилотите Себастиан Фетел заради трудните уикенди в Малайзия и Бахрейн. Засега испанецът е обнадежден за шансовете си в шампионата. "Миналата година бяхме 1 или 1.5 секунди след топ колите и с късмет спечелихме в Малайзия. Тази година в две състезания финиширахме без проблем и в Австралия бяхме втори, а в Китай първи. Усещането е различно и пакетът, с който се състезаваме тази година, не е същият. Затова сме позитивно настроени спрямо шансовете ни в шампионата. Изоставаме малко по точки, но календарът е дълъг".

                                                                                                     formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #353 -: Май 09, 2013, 08:39:03 pm »
Назначиха официално Ник Честър за технически директор на Лотус



Ник Честър бе официално назначен за технически директор на Лотус, съобщиха от екипа, след като днес по-рано стана ясно, че Джеймс Алисън напуска тима. От отбора не дават повече подробности за новата месторабота на инженера, който работи в Енстън през голяма част от кариерата си (1991-1992, 1994-1999 и 2005-2013 г.).

Честър е в Лотус от 2000 г., като последната заемана от него длъжност е инженерен директор. Преди това работи в Ероуз в продължение на пет години.

- Ник е добре познат на всички в Енстън, тъй като е с отбора повече от 12 години – коментира шефът на екипа Ерик Булие. – Той вече директно участва в техническите процеси за тазгодишния болид и този за следващия сезон, което осигурява плавно прехвърляне на работата, какво всъщност се осъществява от известно време насам. Ник поема новия си пост в невероятно вълнуващо време за спорта. Промените в правилата за 2014 г. ни поставят пред много предизвикателства. Настоящите ни позиции в класиранията при пилотите и отборите пък означават, че не можем да изтърваваме настоящата битка за развитие. От името на отбора и от свое има бих искал да благодаря на Джеймс Алисън за усилията му през трите периода, когато работи в Енстън.

Честър от своя страна също отбеляза, че се труди в Енстън в продължение на повече от десетилетие и с удоволствие поема новата си роля.

- Благодарен съм на мениджмънта на Енстън за оказаното ми доверие и повишението на тази позиция. Наясно съм, че трябва да продължим да развиваме Е21, работейки същевременно и по колата за догодина. Предстоят ни вълнуващи месеци и за мен е чест да съм част от екипа – допълни той.

                                                                                                        clubs1.bg

Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #354 -: Май 09, 2013, 08:41:25 pm »


Райконен: Ще е трудно да настигна Себастиан

Представянето на Ред Бул в Бахрейн определено е оставило сериозно впечатление. Това показва изявлението на втория в Персийския залив, Кими Райконен.

„Ще е трудно да настигнем Себастиян (Фетел – б.а.), ако продължава да постига подобни резултати“, обяснява финландският ас на Лотус. Фетел в момента води след четири състезания в класирането при пилотите със 77 точки, а втори на десет зад него е Райконен. Въпреки това финландецът смята, че разликата е много по-голяма, отколкото предполага класирането.

Странно тихо е в момента и около Фернандо Алонсо, който в последно време започна да пести своите самурайски мъдрости. Вместо това испанецът се подготвя усилено с фитнес тренировки. Единствените му думи бяха, че се чувства „добре подготвен за важните състезания в края на месец май“.

„Темпото ни в обиколка изглежда много добро, но допуснахме две грешки, който повлияха сериозно на класирането на Фернандо – стратегическата в Малайзия и счупения DRS в Бахрейн“, заяви шеф инженерът на Ферари, Николас Томбазис. Той е оптимист за развитието на сезона, но не такъв изглежда е Райконен.

„Ако искаме да атакуваме титлите, ще трябва да работим два пъти по-усилено от хората пред нас“, обяснява финландецът. Напускането на Джеймс Алисън определено не е плюс, както и ограничения бюджет. За него явно е ясно, че в течение на сезона Ред Бул и Ферари ще правят значително по-големи крачки в развитието си. Освен това той знае, че ако иска да повтори победата си от Австралия, колите на екипа трябва да подобрят темпото си и в квалификацията, въпреки че тя през тази година не изглежда от толкова сериозно значение. „Не е тайна, че искаме да постигнем по-добра скорост в квалификацията. Трябва да сме поне на първите два реда, ако искаме да се борим за победи.“

За собственика на отбора, Жерар Лопес е ясно, че ако Райконен разполага с добра кола, той е способен да се бори за титла.

„Знаем, че ако искаме той (Райконен – б.а.) да остане, трябва да му дадем силна кола. Той иска да израства с нас и затова трябва да се постараем“, сигурен е Лопес.

Предложения на Райконен определено не липсват и от известно време се говори, че той вероятно ще замени Марк Уебър в Ред Бул и ще стане съотборник на своя приятел Фетел. Въпросът е колко бързо той би се адаптирал към отбора, за да даде отпор на 3-кратния световен шампион.

                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #355 -: Май 09, 2013, 08:43:55 pm »
 

Алонсо и Хамилтън с най-високи заплати в F1 през 2013 г.

Фернандо Алонсо (Ферари) и Люис Хамилтън (Мерцедес) са пилотите с най-високи заплати през сезон 2013 г. във Формула 1. Информацията бе публикувана от изданието Business Book GP и според нея двамата ще получат по 20 милиона евро за работата си през настоящата година. До миналия сезон испанецът бе състезателят с най-голямо заплаще в спорта.

Трети по взимани пари в Гран при е Дженсън Бътън с 16 млн. евро – повече, отколкото получава трикратният световен шампион Себастиан Фетел (12 млн. евро).

Според публикацията средната заплата на F1 пилотите е паднала с малко над половин милион евро за последните 12 месеца (€540 000). Състезателите на най-малките екипи пък взимат направо символични заплати в сравнение с тези на колегите си Шарл Пик, Гийдо ван дер Гарде и Макс Чилтън се разписват срещу едва 150 000 евро годишно.
1.    Фернандо Алонсо    €20 млн.
2.    Люис Хамилтън    €20 млн.
3.    Дженсън Бътън    €16 млн.
4.    Себастиан Фетел    €12 млн.
5.    Нико Розберг    €11 млн.
6.    Марк Уебър    €10 млн.
7.    Фелипе Маса    €6 млн.
8.    Кими Райконен    €3 млн.
9.    Серхио Перес    €1,5 млн.
10.    Ромейн Грожан    €1 млн.
11.    Пастор Малдонадо    €1 млн.
12.    Нико Хюлкенберг    €1 млн.
13.    Валтери Ботас    €600 000
14.    Жул Бианки    €500 000
15.    Адриан Сутил    €500 000
16.    Пол ди Реста    €400 000
17.    Жан-Ерик Верн    €400 000
18.    Даниел Рикиардо    €400 000
19.    Естебан Гутиерес    €200 000
20.    Шарл Пик    €150 000
21.    Гийдо ван дер Гарде    €150 000
22.    Макс Чилтън    €150 000

                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #356 -: Май 09, 2013, 08:45:55 pm »


Сутил ще се постарае да финишира без инциденти на Каталуния

Адриан Сутил направи забележително добро завръщане във Формула 1 след едногодишното си отсъствие от спорта, макар това да не личи по актива му.

Той самият определи началото на сезона си като добро – особено като се има предвид, че имаше крайно малко време за подготовка.

- Австралия бе силно състезание и се получи по най-добрия начин като за връщане в F1. След това нямах особен късмет – в Китай ме удариха, в Бахрейн спуках гума. Определено изтървах доста добри точки. От друга страна обаче има много положителни неща, особено по отношение представянето на автомобила и провеждането на самите надпревари. Все още сме на твърде ранен етап от сезона, така че има много какво да очакваме, а болидът е наистина бърз. Сигурен съм, че ще наваксаме загубените в началните стартове точки – заяви немският пилот на Форс Индия.

Той допълни, че такива неща като повреди и спукани гуми например се случват в спорта и понякога имаш полза от тях, друг път – не:

- Всичко се балансира до края на годината. Опитвам се да не мисля прекалено много за негативите. Старая се да вървя напред и да се фокусирам върху по-добрите неща. Ако нещо се случи, мисля къде съм сбъркал, взимам си поука и после не допускам същата грешка.

Адриан познава добре пистата Каталуния, където тази седмица ще се проведе Гран при на Испания.

- Важно е след три трудни състезания без точки да финишираме идващия кръг без инциденти. Ако постигна това, би трябвало да имам достатъчно скорост, за да съм  напред в колоната. Аз лично ще върша моята работа и се надявам късметът ми да се обърне. Досега автомобилът бе конкурентоспособен на всички трасета, тоест логично е да трупаме актив и да сме близо до подиума в следващите няколко кръга – добави Сутил.

                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #357 -: Май 09, 2013, 08:47:39 pm »


Ред Бул подновява сътрудничеството си със Siemens

Екипът на Ред Бул поднови своя договор с партньора си Siemens PLM Software, глобален производител на софтуер и услуги за Product Lifecycle Management. Фирмата снабдява дизайнерското бюро и инженерите на отбора с необходимия им софтуер за развитието и проектирането на колите и детайлите.

Сътрудничеството между двете фирми води началото си от 2005 г., още от началото на основаването на отбора от Формула 1.

„Това партньорство е изключително важно за нас“, обяснява тим шефът на Ред Бул, Кристиян Хорнер. „Продуктите на Siemens са интегрална част от процеса на създаването на дизайна на новите коли. Доверяваме се напълно на предоставяните от тях приложения, за да генерираме творчески дизайнерски решения, които да ни дават увереност, че изпращаме най-доброто от фабриката на пистата. В изминалите години Siemens бе един от ключовите фактори за спечелването на шестте титли.“

                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #358 -: Май 09, 2013, 08:50:07 pm »


Ново развитие на събитията около пистата в Ню Джърси

От няколко години се шуми около провеждането на състезание на фона на небостъргачите в Манхатън. Това желание на Бърни Екълстоун бе на път да се осъществи още през тази година, но финансови проблеми лишиха Формула 1 от втора надпревара в САЩ. То бе отложено с година, но сега изглежда, че може да бъде напълно задраскано от списъка с чакащите писти.

В последните дни дори кметът на Уийхоукън, частта в която трябва да се състои надпреварата не е съвсем сигурен, дали проектът ще се осъществи някога.

„В миналото имаше известни трудности около това състезание“, заяви Ричард Търнър пред nj.com. „Същите вероятно ще се появят и в бъдеще.“

В същото време обаче той подкрепя местните организатори, обединени около Лео Хиндъри. Това бе изтъкнато от самия организатор в изявление.

„Подготовката и завършителните работи вървят по план“, заяви Хиндъри. „Всичко върви по план и вероятно през 2014 г. ще направим събитие на световно равнище.“

Пари от хазната няма да бъдат използвани, както обяви губернаторът Крис Кристи:

„Лео Хиндъри ми обясни, че няма да има нужда от допълнително финансиране от държавата. Обясних му, че и да са му необходими, просто няма да ги получи, с което приключихме темата.“

Дали обаче работата напредва, както твърди Хиндъри не е съвсем ясно. Наскоро стана ясно, че Бърни Екълстоун иска да върне Гран при отново в Лонг Бийч. Първите разговори с отговорните лица са се състояли тези дни и се очаква скоро да има нови. Това може би е поредният опит на Екълстоун да подложи на натиск организаторите в Ню Джърси.

                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #359 -: Май 09, 2013, 08:52:33 pm »


Фетел: Четири тима са много близо един до друг на върха

Първите състезания от сезона не бяха особено лесни за световния шампион Себастиян Фетел, въпреки че той отново е на върха в класирането при пилотите. Скандалът разразил се след Гран при на Малайзия се дискутира дълго време, но отговорът на Фетел бе спечелването на 37 точки в следващите две състезания. Въпреки някои критики, той за пореден път доказа, че може да се справя с напрежението. То със сигурност ще е налице и в Испания, където съперникът му от миналата година Фернандо Алонсо ще се радва на изключителна подкрепа от страна на публиката.

„Когато успяваш за пореден път да свалиш клупа от врата си, значи доказваш за пореден път: Да, аз мога да се справя с напрежението, въпреки всичко и всички. Това дава и сериозна доза самочувствие“, заявява Фетел. Да работиш или да доминираш под напрежение са две различни ситуации, но германецът няма предпочитания към една от двете. „И от двете може да си достатъчно доволен. Тази от 2011 г. бе доста особена, защото каквото и да правех, водеше до успех. Не само за мен, но и за отбора. И защото въпреки успехите останах концентриран. Това са доста специални ситуации. През миналата година пък на финала трябваше да се справя в последното състезание, въпреки лошото начало.“

Първите четири състезания от този сезон са доста подобни на миналата година, когато не можеше да се посочи определен фаворит и голям кръг от отбори можеше да поднесе изненада.

„Не виждам голяма разлика от 2012 г.. Тогава първенството също бе много оспорвано в началото и много отбори в челото работеха на подобно ниво. Сега виждаме, че Ред Бул, Ферари, Мерцедес и Лотус са много близо като представяне.“

За Гран при на Испания предстои да бъдат изпитани множество нововъведения по колата. Въпреки това развитието се е променило спрямо миналата година. Това показва в голяма степен, че потенциала на сегашната кола до не малка степен е на изчерпване.

„Вече е доста трудно да представиш широкообхватен нов пакет. Сега изкуството е да подобряваш непрекъснато колата с малки стъпки. Големи крачки напред, както преди, вече не са възможни в тази форма.“

Сега според Фетел всички усилия се хвърлят към това, да се накарат гумите да работят оптимално.

„На нас също ни се наложи да правим крачки назад, защото новите ни части не носят това, което сме очаквали от тях. Сега процесът на развитие изглежда значително по-труден.“

                                                                                                              clubs1.bg
Активен