www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508876 пъти)

0 Членове и 13 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #315 -: Май 03, 2013, 08:57:09 am »
Отговорностите на Марко не са в прякото управление на Ред Бул, заяви Хорнер



Шефът на Ред Бул във Формула Кристиан Хорнер твърди, че присъствието на Хелмут Марко в екипа е от помощ за отбора, а не пречка.

Ролята на австриеца е често обсъждана с оглед на позицията му относно доста ситуации в тима. Нерядко той е наричан сивият кардинал на Ред Бул и се твърди, че реално Марко управлява екипа. Според Хорнер обаче неговата роля на съветник помага на тима, давайки му необходимата независимост.

- Аз нося пълната отговорност за операциите на отбора – на пистата и във фабриката – обяснява англичанинът в интервю за Аутоспорт. – Докладвам лично на Дитрих (Матешиц, собственикът на компанията за енергийни напитки – б.р.), който винаги ни е подкрепял невероятно много. Той поставя стандартите. Отговорностите на Хелмут са в друга област – най-вече програмата за млади пилоти. Няма обаче оперативни задължения или участие в това как се работи в тима. Хелмут е съветник на Дитрих и очевидно опитен професионалист. Част от ролята му е, че осигурява независимостта на Ред Бул Рейсинг в корпоративния свят на Ред Бул, която е наистина голяма компания. Това ми позволява да действам свободно и да управлявам отбора според собствените ми разбирания.

Той допълва, че Матешиц е председател и основен акционер в тима, така че е логично да се отчита пред него. В същото време Хорнер подчертава, че австрийският милиардер му е осигурил пълна автономия и му има доверие да работи в екипа – да привлича, ръководи и менажира хората.

- Естествено, че го държа в течение. И разбира се, каквито и да са важни решения – като за пилотите например – ще се правят с него. Но той винаги е подкрепял тима, независимо дали говорим за инвестиции или смяна на двигатели – каза още Кристиан.

Споделеното от Хорнер се разминава в известна степен с казаното от самия Хелмут Марко в друго интервю по-рано тази година. На въпрос каква е мениджърската структура в Ред Бул и дали той реално управлява, австриецът отговаря:

- Ние сме отбор. Кристиан има своята част (в управлението), аз изпълнявам моята, а Ейдриан [Нюи] – неговата. Работим прекрасно като екип. Никой не би могъл сам да превърне това сътрудничество между Австрия и Англия в успешен проект. Аз съм директор в Ред Бул Рейсинг заедно с Кристиан и [Дитрих] Матешиц. Всичко от отбора идва при мен, аз го филтрирам и ако е необходимо, го представям на шефа, така че аз взимам окончателните решения.

                                                                                                       clubs1.bg
« Последна редакция: Май 03, 2013, 09:26:01 am от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #316 -: Май 03, 2013, 08:59:31 am »
Проблемите с електрониката от първите четири F1 старта са разрешени



Проблемите с електрониката от първите три старта за сезон 2013 г. във Формула 1 са разрешени, заяви днес бившият пилот от Гран при Дерек Уоруик, който участва в отделни надпревари като стюард.

В досегашните надпревари ФИА нямаше връзка с болидите, не действаха никакви предупредителни сигнали, не бе възможно да се контролира DRS-ът.

- Казаха ни, че има подобрена версия, която ще работи в Барселона и след това – обясни той на среща с представители на британските медии на пистата Силвърстоун.

Телеметричната връзка между рейс контрола и колите тази година е дело на Riedel Communications, но тя така и не проработи в Австралия, Малайзия, Китай и Бахрейн. Отборите и пилотите трябваше да разчитат в състезанията на сигналите на пистата и показваните от маршалите флагове. Съобщенията от рейс контрола пък постъпваха в системата цяла минута след първоначалното си публикуване.

Уоруик ще е стюард този сезон в Гран при на Великобритания, Белгия, Сингапур и Южна Корея. Той разясни, че проблемите са довели до известна снизходителност при справянето с нарушения при показване на флагове, но официалните лица не са били инструктирани да проявяват по-деликатно отношение към пилотите.

- Не може да укоряваш състезател, ако ние сме объркали нещо в поддържащите системи. ФИА ни помоли да сме малко по-снизходителни по отношение глобите към пилотите, но въпреки това разполагаме с обичайните си инструменти за други наказания – допълни Уоруик, който е и президент на BRDC (British Racing Drivers Club).

                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #317 -: Май 03, 2013, 09:01:24 am »
Ред Бул смениха доставчика си на алтернатори



Ред Бул са сменили доставчика си на алтернатори Манети Марели за автомобилите им във Формула 1, се твърди в публикации от италианската преса.

В информациите е цитирано изявление на собственика на компанията за енергийни напитки и на тима от Гран при Дитрих Матешиц, което гласи:

- Искам Рено да прекратят работа с Манети Марели и да използват друг доставчик.

Шампионите имаха необичайно много проблеми с алтернатори през миналия сезон. След като във Валенсия и Италия точно този компонент се чупи общо три пъти в болида на Себастиан Фетел, тимът се върна към по-старата спецификация от 2011 г. Нова версия бе тествана в Сингапур, Япония и Корея, но в надпреварите екипът от Милтън Кийнс продължи да кара с варианта от предходната година. От него обаче нямаше достатъчно бройки, за да изкарат всички екипи с двигатели Рено целия сезон 2012-та и към края на октомври стана ясно, че точно в решителните последни стартове ще се премине към новите алтернатори.

Точно в САЩ обаче се случи нова повреда на алтернатор. Потърпевш тогава бе Марк Уебър, който отпадна от състезанието. Тогава техническият директор на тима Ейдриан Нюи призна, че издръжливостта им е повод за притеснение.

В крайна сметка Ред Бул защитиха титлите си и за трети пореден сезон бяха на върха и при пилотите, и при конструкторите, но вероятно са решили да разрешат радикално въпроса с алтернаторите. Според Italiaracing Манети Марели ще продължат да са доставчик на Лотус, а Ред Бул ще работят с TAG.

                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #318 -: Май 03, 2013, 09:10:18 am »
Последният тим във Формула 1 остава без отчисления



Отборът, завършил сезона на последно място във Формула 1, няма да получава отчисления от наградния фонд. Това заяви генералният мениджър на Кралските гонки Бърни Екълстоун.

"Наградният фонд вече ще се разпределя според класирането след края на сезона. Пари ще вземат отборите от първо до десето място в класирането при конструкторите. Отборът, завършил на последно място, няма да получава отчисления", информира Екълстоун.

През 2010 г. във Формула 1 се появиха три нови отбора. Оттогава досега тимовете, завършили сезона извън челната десетка, вземаха по 6,4 милиона паунда. След настоящия сезон обаче на тази практика ще бъде сложен край.

"Смятаме, че така е справедливо. Отборите трябва да имат стимул да се борят за по-предно класиране", изтъкна Екълстоун.

Понастоящем в класирането за конструктори последното място се заема от отбора на Катерам.

                                                                                                             sportni.bg 
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #319 -: Май 03, 2013, 07:44:36 pm »
Световен шампион от Формула 1 мина на Лада



Световният шампион от Формула 1 Дженсън Бътън подкара Лада на автомобилното шоу под егидата на "Водафон" в Унгария.

Шоуто бе посветено на безопасността на пътното движение. Организаторът - телекомуникационният гигант "Водафон" - е основен спонсор на отбора на Макларън, за който се състезава Бътън.

Пилотът подкара Mercedes-Benz SL63 AMG, след което яхна червена Лада 1500. В жълта Лада пък се качи унгарският радиоводещ Себастиян Балаш. Състезанието обаче така и не се получи, защото автомобилът на Балаш не запали.

Бътън въпреки това покара своята Лада и пресече финиша - за кеф на многобройната публика. Двата руски автомобила бяха предоставени от Асоциацията на унгарските любители на Лада.

                                                                                                         sportni.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #320 -: Май 03, 2013, 08:08:42 pm »

Въвеждат наказателни точки във Формула 1

Предвижда се тестов график за 2014 година



Отборите от Формула 1 ще подновят разговорите за въвеждане на наказателна точкова система в световния шампионат, която ще санкционира постоянните и тежките нарушители.

Конференцията с директора на състезанията към ФИА Чарли Уайтинг ще се състои в Барселона в дните преди Гран при на Испания. Основна тема на разговор ще бъде точковата система, която ще води до наказания за пилоти и отбори.

На този етап се предвижда тестов график за 2014 г., когато ще бъде изпробвана системата. Тя също така ще наложи промени в регламента на Ф1. На дневен ред ще бъдат и предложенията за наказания спрямо лицензите на отборите.

ФИА вече разполага с рамкова програма за наказателната система, която изпробва през настоящия сезон. Замисълът зад начинанието е, че поредица от нарушения ще води до сериозна санкция.

„Въпросът е сложен и трябва да разполагаме с правилния баланс, защото наказването на състезателен пилот е сериозен въпрос. Трябва да сме абсолютно сигурни, че даден пилот заслужава да бъде наказан", коментира Уайтинг.

                                                                                                     blitz.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #321 -: Май 03, 2013, 08:14:43 pm »
Марко посочи Рикардо като фаворит за мястото на Уебър в "Ред бул"



Пилотът на "Торо росо" Даниел Рикардо е фаворит за заместник на Марк Уебър в екипа на "Ред бул" от следващия сезон, смята съветникът на шампионите Хелмут Марко.

Договорът на Уебър изтича след края на сезона, а заради скандалите в екипа около отборните заповеди и фаворизирането на Себастиан Фетел, раздялата им се счита за сигурна.

Марко е категоричен, че в "Ред бул" не бързат с избора си за втори пилот. Според него в момента най-подходящите за позицията са двамата им състезатели във втория тим "Торо росо" - 23-годишните Рикардо и Жан-Ерик Верн.

"Много хора искат да карат за "Ред бул", а ние имаме двама много добри младоци. Не се притеснявам и съм убеден, че в края ще разполагаме с топ пилоти", каза австриецът пред агенция АПА.

Той обясни, че в екипа са доволни и от двамата си млади пилоти. "В момента обаче Рикардо е по-добрият. Верн действа по-прибързано, невъздържан е и в квалификациите иска твърде много от чувствителните гуми", смята съветникът на шампионите.

Марко, който е най-големият покровител на Фетел в "Ред бул" и съответно не се разбира особено добре с Уебър, не изключва напълно преподписването с австралиеца. Той отрече да има разрив в отношенията между съотборниците, а само леко напрежение, защото и двамата са лидери.

"Двамата работят конструктивно заедно, което е достатъчно. Докато това е така, няма за какво да се притесняваме. Те никога не са били големи приятели, но все още имат добри колегиални отношения", смята Марко.

                                                                                                  dnevnik.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #322 -: Май 04, 2013, 02:09:29 pm »
Сузи Волф иска да направи истински тест за Уилямс

Сузи Волф иска да направи истински тест с екипа на Уилямс, в който понастоящем е развоен пилот, разкри самата тя.





Състезателката, която е съпруга на моторспорт директора на Мерцедес Тото Волф (притежаващ дялове и в Уилямс, и в екипа на Мерцедес във Формула 1), смята, че следващата логична стъпка в нейното развитие е да участва в организираните специално за млади пилоти изпитания.

- Трябва да се справя добре и да видя каква би могла да е крачката след това. Мисля, че точно в момент има сериозно раздвижване по въпроса, хората искат да видят жена във Формула 1. Мигът определено е подходящ – смята 30-годишната Сузи.

Официален тест за млади пилоти в средата на сезона все още няма потвърден. Очаква се такива проби да бъдат насрочени за юли, когато ще има само две надпревари – Гран при на Германия на 7 юли и Гран при на Унгария на 28 юли. Дупката в календара се появи след разместването за допълнителен старт, когато стана ясно, че в Ню Джърси (САЩ) няма да са готови навреме за 2014 г. Включването на друго състезание обаче не се получи и така между двете надпревари се оказа, че ще има три седмици. (По принцип от години през юли се провеждаха по три състезания.)

- Мнозина мислят, че би било смущаващо да участвам в тест за млади пилоти, тъй като вярват, че ще съм далеч назад с темпото. За мен е безумно да чувам подобни коментари. Нямаше да правя аеротестове, ако не бях показала някакви способности. Хората забравят, че се състезаваме на високо ниво от дълго време. Не е като да са те изкопали отнякъде и да са ти казали „карай този болид от F1“ – допълни Волф в интервю за Ройтерс.

Тя се състезава в немския шампионат за туристически автомобили (DTM) в продължение на седем години, а преди това кара във Формула Рено (2001-2004 г.) и във Формула 3 (2005). Тя няма суперлиценз за Формула 1 в момента – за такъв е необходимо да има 300 км зад волана на Гран при болид и базова такса от 10 000 евро, както и изпълнението на определени критерии за представяне.

- На теория имам достатъчно километри, за да кандидатствам за суперлиценз, но няма съвършено никакъв смисъл да го правя, докато не съм в позиция да свърша нещо с него. Те (Уилямс) не са споменавали нищо, но аз смятам, че (тестът) трябва да се случи. Ако не стане, то тогава си губя времето. Всичко би било напразно. Аз съм развоен пилот и не може да не пуснеш развойния си пилот в тренировките за млади състезатели – каза още Сузи.

Последната жена във Формула 1 бе италианката Джована Амати, която не успя да се класира за стартовата решетка при опитите си през 1992 г. Единствената дама, записала актив в спорта, пък е Лейла Ломбарди – тя финишира шеста в скъсената Гран при на Испания през 1975 г. и получава половин точка.

Според Сузи Волф включването на жена в спорта е подкрепяно и от управляващия търговските права Бърни Екълстоун. Засега обаче – поне публично – той твърди, че не вижда достатъчно добра кандидатка на хоризонта. Бившият пилот Сър Стърлинг Мос пък предизвика наскоро доста реакции с изявлението си, че на представителките на нежния пол им липсва умствена пригодност да се състезават в F1, дори да притежават необходимата сила и издръжливост.

- Сър Стърлинг е прекрасен човек. Проблемът там е поколението... По негово време е имало много фатални случаи и според мен идеята е жените да не рискуват живота си. Бърни пък говори много неща в пресата, но върши страшно много неща, за да ми помогне да вляза във Формула 1, защото е наясно, че това трябва да се случи от бизнес гледна точка – допълни Сузи.

                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #323 -: Май 04, 2013, 02:21:31 pm »

Роб Уайт: Колите с новите двигатели няма да са по-бавни




Темата за новите двигатели, които ще се използват във Формула 1 от 2014 г., заема все по-сериозно място в обсъжданията по време на състезателните уикенди от настоящия шампионат. Въвеждането на 1,6-литровите турбомотори има и привърженици, и противници, но така или иначе ще стане факт. Специалистите пък – като Роб Уайт от Рено – са убедени, че новите агрегати няма да имат негативен ефект върху спорта (като намаляване на скоростта или влошаване на звука например).

Именно във връзка с обсъжданията на новите двигатели решихме да се върнем към разясненията точно на Уайт, които той сподели в ексклузивно интервю за списание ClubS1 още миналия сезон. Материалът бе публикуван в брой 155 на изданието.

 ФИА разясни правилата и постанови картите да не се различават с повече от 2% от избран вариант от първите 4 старта и в тази връзка питам Уайт дали и доколко всичко това наистина се отрази на представянето на Ред Бул на състезания като тези в Белгия и Италия, където те видимо не бяха така бързи както преди година.

Уайт все пак индиректно подкрепя виждането, че може би наистина картите сами по себе си може и да не оказаха пряко влияние върху загубата на скорост, но имаха значение при не съвсем добрата работа на специфичните аерокомпоненти, които тимът разработи за състезанията във втората половина на сезона, и се интересувам защо обаче имаше проблем само с моторите на един от тимовете на Рено.

Без да е нужно повече да се рови в темата, само ще отбележа, че след като аеропакетът и картите пак бяха в синхрон за състезанията в Сингапур и Япония, Ред Бул отново бяха изключително бързи и се връщам на качествата на самия двигател на Рено с въпрос, върху който мисля отдавна.

- Доколко е голяма реално разликата между двигателя на Рено и тези на съперниците, защото има доста различна и доста противоречива информации за дефицит на мощност, но и за по-добра консумация и гъвкавост?

- Честно казано, няма как да знаем с абсолютна точност качествата на всеки от моторите и ще ви кажа защо. Първо има разлика на всяка отделна писта и не само в двигателите, но и в автомобилите, в захранването с въздух, в охлаждането, в аеродинамиката. Ние сме шампиони в последните две години с Ред Бул, но вие знаете, че има състезания, в които автомобили с агрегати на Мерцедес са пред нас. В момента лидер в първенството е пилот на Ферари, което значи, че техният двигател е достатъчно добър, за да се случи това.

Заключението от всичко това е, че всеки от тези три двигателя е наистина достатъчно добър, за да се постигне успех при различни обстоятелства, дори да има разлика в една или друга цифра, тя със сигурност не е голяма, не е толкова голяма, колкото се твърди.

Преминаваме към развитието на новите двигатели, които ще навлязат във Формула 1 през 2014 г. – 1,6 литра, V6 с директно впръскване, турбо, и питам Роб Уайт дали Рено изпълнява своята програма, както е заложена, или има отклонения.

- Това е напълно нова програма, напълно нови двигатели и техника. Започнахме работа още в края на 2010 г., когато още дори нямаше абсолютна яснота по всички параметри на двигателите. Знаете, първоначално се говореше за 4-цилиндрови двигатели. Ние работехме първо с прототип с един цилиндър, после развихме 4-цилиндров, а в момента вече работим с V6, както се промениха правилата. Тестваме го на диностенд и го развиваме. Знаеше се, че ще се търси по-голяма ефективност, че ще имаме ограничение на консумацията на гориво и в същото време ще имаме по-големи системи KERS, че те ще имат по-голямо значение и започнахме изследвания в тази посока още от самото начало и се надяваме, че до първото състезание след година и половина цялата информация, която трупаме, всичките ни изследвания ще бъдат завършени и ще дадат резултат.

- Работим с прототип, който е доста далеч от реалния състезателен двигател, който ще имаме. Изпробваме различни идеи и решения и всъщност той е доста далеч от онзи двигател, който ще трябва да е готов за март 2014 г..

- Проектът е много голям, много сложен, включва много хора, много изследвания и в общи линии, най-важните отправни точки в програмата се спазват. Не бих казал, че вървим абсолютно навреме, но нямаме и фатално изоставане. Ще качим двигателя в колата в средата на следващото лято и все още сме в много добър ритъм на работа и е важно да се справим с крайния срок – началото на 2014 г.

- Сам го казахте – при всички случаи колите ще бъдат много, много различни, но и много близки, като сегашните (усмихва се широко)! Дали ще бъдат по-бавни, едва ли! Двигателите ще са с много по-малък обем, ще изразходват много по-малко гориво, но ще имаме KERS, който няма да добавя 82 к.с. за 6,7 секунди, а ще имаме KERS със 180 к.с., който ще работи в почти една трета от времето за обиколка. Ако заради изискванията на правилата по отношение на обема на двигателя и консумацията на гориво на час трябва да намалим мощността с приблизително една трета (около 250 к.с.), голяма част от нея ще бъде компенсирана само от тази технология, а с развитието на останалите вероятно ще компенсираме напълно тази загуба. Ще има наистина голяма разлика в двигателите и задвижването, а ще има и голяма разлика в аеродинамиката, притискането ще е по-малко от това днес, но и челното съпротивление…

Но истината е, че малко или повече времената за обиколка ще са много близки и Формула 1 ще остане Формула 1. В края на краищата мислим, че колите ще бъдат красиви, а състезанията интересни, аеродинамиката ще е може би все така най-важна и с по-малко сцепление, а двигателите – не повече, отколкото в момента, но ще има още много други елементи и понеже правилата ще са напълно нови, ще научим страшно много неща и ще има различни идеи. Ще имаме един напълно нов пакет за задвижване на колата – двигател, система за възстановяване на кинетичната енергия, алтернатор, скоростна кутия, които ще са нещо различно.

- Какво точно ще представлява новата TERS система?

- Това ще е напълно нова технология, по която се работи. Означава Thermal **SPAMER!*** Recovery System и ще действа успоредно с днешната система KERS. Ако КЕRS трансформира кинетичната енергия при спиране в електрическа през самото силово задвижване, TERS ще трансформира енергията на изгорелите газове, като ще се използва турбото. Тя ще бъде свързана с него (директно към оста му) и ще трансформира в електрическа енергия въртенето му под силата на газовете. За разлика от обикновените коли, където турбото нагнетява газовете до зададена стойност и след това се отваря байпас и част от изгорелите газове директно излизат. Нашите нови правила ще ни позволят да използваме тази енергия, като въртенето на турбото ще се използва (с пълно натоварване) постоянно, като в тези фази ще създава електричество. В следващите етапи на движение TERS ще доставя обратно енергия по два пътя – ще развърта на свой ред турбото, което ще помага при ускорението на колите, а токът, натрупан в кондензаторите, ще подпомага и директно работата на двигателя през KERS.

- Самото турбо ще бъде с постоянни характеристики, нали?

- Да, няма да има променливи характеристики и промяна в потока от него. Подобни промени при двигател от Формула 1, който ще достига 15 000 оборота, биха били много сложни и скъпи, и различни от серийните автомобили.

- И понеже става дума за тях, технологиите на болидите от Формула 1 няма да се доближат отново до нормалните автомобили.

- Не бих казал, че и днес двигателите, сами по себе си, са чак толкова далеч от серийните автомобили – категоричен е Уайт. - Новите, да - ще бъдат още по-модерни, с директно впръскване. Според мен няма да са много по-малко специални, но по-важното е, че ще се следва вече същата философия както и при нормалните автомобили – намаляване консумацията на гориво, повишаване на ефективността. Ще се развиват нови общи технологии и ще има много важно развитие не само в самите мотори, но и в периферните технологии около тях, понижаващи емисиите, като този TERS, за който току-що говорихме.

Благодаря на Роб Уайт, който поема обичайните си задължения в събота вечер на пистата.

Публикувано е със съкращения поради техническите изисквания на форума!                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #324 -: Май 04, 2013, 02:24:21 pm »
Заубер ще има ново задно крило в Испания



Ново задно крило ще изпитва тимът на Заубер в Испания, както и допълнителни аеродинамични подобрения за болида С32.

- Пистата в Барселона е добре позната, но сега температурите там ще са по-високи, отколкото по време на зимните тестове, така че ще се наложи да се адаптираме – коментира шефът на инженерния отдел Том Маккълоу. – Имаме няколко аеродинамични новости, както и модифицирано задно крило, които ще изпробваме по време на петъчните тренировки. Квалификацията ще е особено важна, тъй като изпреварванията могат да са трудни в самата надпревара. Целта ни на Каталуния ще е да финишираме и с двете коли в точките – допълни той.

Транспортните камиони на швейцарския тим тръгват за пистата в неделя. След първите четири надпревари за сезон 2013 г. Заубер са осми в класирането при екипите с едва пет точки – всичките спечелени от Нико Хюлкенберг.

- Нямам търпение за испанската Гран при, тъй като с нея започват европейските стартове. Познаваме чудесно Каталуния, но от зимните тренировки досега много неща се промениха. Климатът например е съвсем различен от условията през февруари, а това трябва да се има предвид – обясни немският състезател. – Първите два сектора на трасето са бързи с дълги, скоростни завои, изискващи аеропритискане на ниво и добър баланс. Третата част е доста технична. Аероновостите, които ще имаме на пистата, ще покажат дали колата ни пасва на тази писта.

Началото на сезона бе особено трудно за Естебан Гутиерес, който като че ли още не е свикнал с рутината и случващото се в F1. За него в Барселона ще е предимство, че все пак има опит на Каталуния, където се състезава за първи път през 2008 г.

- Мисля, че ще е вълнуващо събитие, тъй като е първото европейско състезание – продължи мексиканецът. – Трасето е доста голямо предизвикателство и най-вече последният сектор. Управлението на гумите ще е жизненоважно, особено в квалификацията – тогава трябва да ги пазим в първите две трети от обиколката, за да се получи чист трети сектор. Ще трябва да изчакаме, за да видим дали новите компоненти ще ни помогнат да настигнем момчетата, които са по-напред в колоната от нас – каза още Гутиерес.

                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #325 -: Май 04, 2013, 02:26:17 pm »
Мерцедес ще осигурят F1 тест на Кубица, ако се възстанови достатъчно



Мерцедес са готови да осигурят тест за Роберт Кубица с болид от Формула 1, ако полякът се възстанови достатъчно, за да е в състояние да кара такъв автомобил. Той се състезава в европейския рали шампионат (ERC) и WRC2 със Ситроен, но със специално пригодено управление.

По-рано тази година Кубица направи тест с Мерцедес за DTM на пистата Рикардо Тормо до Валенсия. Той кара и в симулатора на отбора в Бракли, което потвърди лично по време на рали Азорски острови миналия уикенд.

- Ако има някакъв шанс да е в кола от DTM или кокпита на F1 болид, за нас ще е удоволствие да му ги осигурим. Всеки отбор би желал Роберт Кубица да е при тях – заяви моторспорт директорът на Мерцедес Тото Волф пред ВВС Спорт. – Познавам го от 10 години, но това как иска да ни помогне зависи изцяло от него, а в момента той е фокусиран основно върху ралитата. Там желае да постигне успех, това ще прави в (близко) бъдеще.

Дясната ръка на 28-годишния пилот все още се възстановява от контузиите, получени при катастрофата му на рали Ронде ди Андора в началото на 2011 г. Той провежда редовна рехабилитация.

Според ВВС Спорт Кубица може да използва пак симулатора на Мерцедес, ако пожелае. Самият Роберт няколко пъти е подчертавал, че много би искал да се върне в F1, но това не е възможно понастоящем.

- Ралитата са най-добрата ми опция за постепенно връщане (към спорта). За тази година това ще е работата ми. Няма гаранция дали ще карам пак или не в F1– обясни той пред Аутоспорт. – Понастоящем не съм в състояние да карам едноместен състезателен автомобил, а не съм си представял да карам друг тип коли на писта. Според мен DTM е един от шампионатите на най-високо ниво. Сред състезаващите се там състезатели има поне 10, които могат да печелят победи. Не че не се интересувам от такива коли или GT, или нещо друго. Просто имам нещо наум и опитвам всичко, за да го постигна. Може би един ден в бъдещето ще карам в DTM или GT, тъй като тогава ще чувствам, че моментът е правилен за това. Още съм млад, мисля, че все още мога да постигна нещо в автомобилния спорт и ще дам най-доброто от себе си. Изобщо не може да се каже дали пак ще съм в F1. Преминах през труден период. Бих казал, че сега ми е по-лесно, но определено предпочитам да съм във Формула 1. Реалността е различна.

                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #326 -: Май 04, 2013, 02:28:22 pm »

Розберг и Хамилтън очакват да видят колко са напреднали на Каталуния



Пети кръг от световния шампионат на Формула 1 ще се проведе на пистата Каталуния до Барселона. Надпреварата е първи европейски старт от тазгодишното първенство.

Дистанцията от старта до първия завой на трасето, което всички екипи от Гран при познават чудесно, е най-дългото за целия сезон. В последните две издания на състезанието пък бяха направени 57 (през 2012-та) и 83 (през 2011-та) изпреварвания. Питстоповете пък са общо 140 – 65 през миналата година и 75 12 месеца преди това. За сравнение – в надпреварите, проведени от 2007 до 2010 г. (включително) боксовете са 130!

Екипът на Мерцедес набеляза върху какво трябва да работи след първите четири старта за сезона. Шефът на тима Рос Браун заяви, че през двете седмици след завръщането от Бахрейн всички в завода са се трудили много сериозно, за да се подготвят за началото на европейските надпревари.

- Фокусирахме усилията си в две основни области: да финализираме новостите си за Испания и да разберем защо ни липсваше достатъчно темпо в надпреварата в Бахрейн. По последната точка отбелязахме прогрес и ще изпробваме някои подобрения в идващите състезателни уикенди, за да оправим ситуацията. Познаваме добре пистата Каталуния, разполагаме с много данни от двата предсезонни теста там, за да се подготвим за уикенда. В условията на късна пролет обаче, можем да очакваме трасето да е значително по-различно от по-рано тази година. Изпреварванията там са по-трудни, отколкото на някои от пистите, на които бяхме в началото на сезона. Освен това всички тимове ще имат нови неща, така че сме изправени пред интересно предизвикателство – допълни Браун.

Нико Розберг няма търпение да пътува за Испания следващата седмица. Той сподели, че болидът вървеше много добре точно на Каталуния преди началото на състезанията и вследствие на това се надява на силно представяне там.

- Трябва обаче да изчакаме, за да видим какво е темпото ни спрямо останалите. Тази седмица бях във фабриката за няколко дни – работих на симулатора, с отбора и всички останали, които полагат толкова усилия да напреднем по отношение на представянето си в състезателните дни. А след като видим кой как върви в Барселона, би трябвало да имаме представа как ще изглежда останалата част от сезона – каза още немският пилот.

Люис Хамилтън от своя страна изкара част от почивката с приятелката си Никол Шерцингер. Двамата бяха засечени от папараци да отиват на вечеря преди два дни в луксозен ресторант в Бевърли Хилс, като с тях бе и кучето му Роскоу. Сега обаче състезателят вече няма търпение да се върне в болида си.

- Малката почивка беше чудесна и имах възможност да се видя със семейството си, с приятели. Бях за малко и в завода. Резултатите от началото на сезона ни мотивират – две трети и две пети места от първите четири старта е истинско постижение. Вече се чувствам комфортно в колата, наясно сме какво трябва да подобрим, за да намалим разликата спрямо първите. Барселона ще е добър тест, тъй като голямата част от предсезонната ни програма бе проведена там. Би трябвало да разберем какъв прогрес сме направили от тогава досега – заяви Хамилтън.

                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #327 -: Май 04, 2013, 02:30:20 pm »

Райконен: Трябва да си задължително на първите 2 редици на грида, за да се бориш за победа



След три подиума в четири състезания от началото на годината досега Кими Райконен е втори във временното генерално класиране във Формула 1, на 10 точки от лидера Себастиан Фетел (Ред Бул).

Пилотът на Лотус смята, че стартът на сезона бе добър и екипът като цяло е в по-добра позиция в сравнение със същия момент отпреди 12 месеца, но календарът е дълъг и е твърде рано да се каже дали може да се бори за титлата до края му.

- Трудно ще е да настигна Себастиан, ако продължава да бележи добри резултати. Нужно е да му отнемаме повече точки, но никога не се знае какво може да стане. Ще продължим да натискаме и да подобряваме автомобила. За да стигнем до лидерите, трябва да работим два пъти по-упорито в сравнение с тях. Не е тайна, че ни е необходима повече скорост в квалификациите. В челото разликите са толкова ужасно малки, че за да водиш битка за победа, е задължително винаги да си на първите две редици. Хубаво е, че започваме европейските надпревари от настоящата си позиция, тъй като точно отсега нататък тимовете вадят много нови неща. Трябва да продължим да бележим точки по същия начин като досега – така можем да останем в битката до края на сезона – обясни световният шампион за 2007 г.

Райконен има две победи в Барселона и бе на подиума и през 2012-та, така че има чудесни спомени от пистата Каталуния. Според него на това трасе всичко трябва да е идеално, за да стигнеш върха, а като се има предвид колко добре е позната конфигурацията на всички тимове, задачата никак не е лесна.

- Настройките са жизненоважни, тъй като условията на трасето се променят с вятъра и температурите. За инженерите също има много работа. Аз лично обичам да се състезавам в Европа. Не се налага да пътуваме толкова надалеч и пестиш енергия за самия уикенд. По традиция реалният сезон стартира със стартовете тук и за мен това е страхотно – добави Кими.

Той също отбеляза, че метеорологичните условия от край на февруари и началото на март нямат нищо общо с тези през май:

- Беше много трудно да накараме гумите да работят, когато бяхме за последно там, но пък ситуацията е една и съща за всички ни. На практика стартираме от нулата в първата тренировка. През зимата не направих кой знае колко обиколки заради проблеми с колата, а и пропуснах един ден, тъй като бях болен. И аз, и отборът обаче познаваме толкова добре пистата, че едва ли ще сме изненадани от нещо. Колата ни изглежда върви добре на всички трасето досега.

                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #328 -: Май 04, 2013, 02:32:32 pm »

Новите компоненти за Испания са просто част от програмата ни, заяви Бътън



Гран при на Испания е особено важна надпревара за тима на Макларън. В Уокинг подготвят сериозен пакет подобрения за МР4-28, надявайки се да направят сериозен прогрес с поведението на автомобила. Сезон 2013 г. не започна никак добре за тима, който избра нов, радикален подход при конструирането на болида си и не се справя с настройването му още от първия старт в Австралия насам.

Дженсън Бътън по принцип е оптимист, но бе предпазлив в изказването си какво се очаква от новите компоненти за петата надпревара в календара.

- Стартът на европейския сезон в Испания винаги носи усещането за ново начало през годината. Изведнъж се връщаме на Стария континент, моторхоумите и транспортните камиони са подредени в падока и всички чувстват мястото като втори дом. За нашия екип бе трудно да постига стабилно темпо на прогрес през първите четири надпревари, но според мен връщането на пистата, където проведохме два от предсезонните си тестове ще ни даде полезно виждане докъде сме стигнали. Много се говори за важността на новите компоненти за следващия уикенд. Но като с всяко подобрение, те са просто част от продължаващата програма за прогрес, която провеждаме през сезона. Както винаги някои от тях ще работят, други вероятно ще се представят по различен от очаквания начин, а трети няма да са на ниво и може би ще изискват допълнителен труд. Това е животът в модерната Формула 1. Затова съм прагматик какво ще разберем следващата седмица. Надявам се, разбира се, че ще се придвижим с още една стъпка към целта си – обясни световният шампион за 2009 г.

Началото на състезателната година бе още по-трудно за съотборника му Серхио Перес. Мексиканецът обаче заяви наскоро в интервю за уебсайта на Макларън, че се чувства чудесно в екипа и изживяването му там е дори повече от това, което е очаквал.

- Нямам търпение за първия си европейски старт с Макларън – сподели Перес. – Каталуния е писта, която всички пилоти познават добре, тъй като навъртаме много километри там през зимата. Ще е чудесно място да изпробваме автомобила, тъй като конфигурацията е сериозно предизвикателство в аеродинамично отношение. Имаме доста данни от там и ще разберем представянето си. Ще е полезен уикенд относно поведението на МР4-28 и избраната от нас посока за действие. Надявам се въвеждането на две DRS зони в Барселона да подобрят състезанието. В Китай и Бахрейн видяхме, че болидите от Формула 1 могат да се надбягват наистина много близо едни до други, ако са в правилните условия. На испанското трасе винаги е било трудно да се изпреварва, така че се надявам новите правила да помогнат в това отношение. Ще е страхотно за хилядите фенове по трибуните да видят някои впечатляващи маневри на основната права – допълни той.

                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #329 -: Май 04, 2013, 02:34:40 pm »

Грожан убеден, че може да постигне добър резултат, след като успя да настрои Е21



Ромейн Грожан стъпи за първи път на подиума този сезон в Бахрейн. Той призна, че до четвъртия кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2013 г. не се е чувствал съвсем добре в болида си Лотус Е21, но на пистата Сахир нещата са се променили.

- Не беше шасито, аеродинамиката или нещо друго. Просто отне малко време да напаснем всичко така, както на мен ми допада – обясни французинът. – Справихме се с локализирането на проблема и сега ми е далеч по-удобно. В неделя в Бахрейн усещането зад волана бе наистина чудесно, а резултатът бе подиум. Освен това третото място бе заслужена награда за всички за упоритата им работа. Видяхме прогрес във времената на обиколка, така че знаем, че новите компоненти работят. Миналогодишната кола бе конкурентоспособна – взехме 10 подиума през 2012 г. и е прекрасно, че екипът в Е21 е запазил и развил най-успешните аспекти от предишния болид.

Гумите са една от най-обсъжданите теми в Гран при. Постоянно се разисква доколко те влияят върху представянето на отделните екипи и коли. Според Грожан те винаги са били част от стратегиите за квалификации и състезания.

- Не знам за другите, но аз винаги натискам колкото мога повече, за да постигна максимално добър резултат. Разбира се, ако караш по определен начин или се адаптираш, можеш да извлечеш повече от гумите. Но това е част от професията на автомобилния състезател. Трябва да се напасваш, за да извлечеш максимално представяне – обясни той.

Предстои Гран при на Испания и за добър резултат там е необходимо да се класираш колкото се може по-напред на грида, смята Ромейн.

- Там ще е значително по-трудно да се изпреварва, отколкото в Бахрейн. В тази област все още има какво да подобрим като отбор, но имаме идеи как да го направим и се надявам да стигнем първа редица. Всички познаваме пистата. Първите четири завоя формират началния сектор – те са доста бързи. Последната част е бавна (завои 10-15). Важно е да не прегряваш задните си гуми и да внимаваш за износването, дори с твърдите смеси, които ще са на разположение. Ние сме достатъчно издръжливи, във всеки старт сме финиширали в точките, но сега преследваме големи резултати. Да настроя колата както аз искам бе жизненоважно от тази гледна точка. Сега имам всички необходими съставки и мога наистина да натисна. В определена степен може да се каже, че сезонът ми започва сега! Подиумът в Бахрейн бе чудесен старт на предизвикателството. Ако продължаваме да работим по-нататък през сезона както досега, съм сигурен, че можем да постигнем велики неща – допълни Грожан.

                                                                                                         clubs1.bg
Активен