www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508922 пъти)

0 Членове и 9 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #390 -: Май 12, 2013, 05:55:24 pm »
Алонсо спечели като у дома си




Фернандо Алонсо вдигна цяла Испания на крака, след като спечели Гран при номер 32 в своята кариера на пистата "Сиркуит де Каталуния" в Монтмело край Барселона.

Пред родната си публика двукратният световен шампион направи изключително състезание с перфектна стратегия с четири спирания в бокса. Нандо стартира пети, като в рамките на първите завои успя да излезе на трета позиция. В хода на състезанието успя да изпревари и пилотите на Мерцедес, чието темпо рязко спадна след първите спирания в бокса.

Втори, на 9 секунди от победителя, финишира Кими Райконен. Финландецът успя да завърши на две позиции пред конкурента си за първата позиция Себастиан Фетел и така разликата между двамата на върха вече е четири точки.

Себ вече има 89, следван от Кими с 85, а Фернандо е трети, с актив от 72 точки.

Трети в днешното Гран при завърши съотборникът на Алонсо в Скудерията - Фелипе Маса. Така празникът за Стефано Доменикали и компания стана още по-голям, след като подиумът се оцвети в червено и "черните кончета" излязоха на втора позиция във временното класиране в шампионата сред конструкторите.

Лидерът при пилотите Себастиан Фетел завърши четвърти, като състезанието за него всъщност не беше нищо особено. Себ се справяше с гумите и се движеше до толкова, до колкото му позволяваше автомобила, но това не беше достатъчно за атаката на подиума и в крайна сметка завърши на 12 секунди от почетната стълбичка.

Фетел все пак бе по-бързият от двамата пилоти на Ред Бул. Съотборникът му Марк Уебър финишира пети, а зад тях остана Нико Розберг.

Германецът, който стартира от пол позишън, започна добре, но се задържа на лидерската позиция само до първите спирания в бокса.

След тях темпото на Мерцедес вече нямаше нищо общо с това, с което щурмуваха пистата в съботния ден и "сребърните стрели" малко по малко сдадоха позициите си.

Докато Нико все пак попадна в десетката, съотборникът му Люис Хамилтън не успя да вземе нито една точка. Шампионът от 2008 година завърши безславно на 12-та позиция.

Пол ди Реста се нареди след Розберг, а след него финишира тандемът на Макларън. Тимът от Уокинг определено не показа нищо на пистата в Испания. Дженсън Бътън завърши осми, а Серхио Перес - девети. Топ десет пък попълни Даниел Рикиардо.

Пилотите, които не успяха да завършат днешната надпревара под жаркото испанско слънце, бяха Жан-Ерик Верн, Гийдо ван дер Гарде и Ромен Грожан. Пилотът на Лотус отпадна първи, осем обиколки след старта, след като задното му дясно колело се откачи.

1    Фернандо Алонсо    Ферари    
2    Кими Райконен    Лотус    
3    Фелипе Маса    Ферари    
4    Себастиян Фетел    Ред Бул    
5    Марк Уебър    Ред Бул    
6    Нико Розберг    Мерцедес GP    
7    Пол ди Реста    Форс Индия    
8    Дженсън Бътън    Макларън    
9    Серхио Перес    Макларън    
10    Даниел Рикардо    Торо Росо    
11    Естебан Гутиерез    Заубер    
12    Люис Хамилтън    Мерцедес GP    
13    Айдриан Сутил    Форс Индия    
14    Пастор Малдонадо    Уилямс    
15    Нико Хюлкенберг    Заубер    
16     Валтери Ботас    Уилямс    
17    Шарл Пик    Катерам    
18    Жул Бианки    Марусия    
18    Гийдо ван дер Гарде    Катерам    
19    Макс Чилтън    Марусия    
20    Жан-Ерик Верн    Торо Росо    
22    Ромен Грожан    Лотус    

                                                                                                sportni.bg
« Последна редакция: Май 12, 2013, 07:12:58 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #391 -: Май 12, 2013, 07:16:31 pm »
Алонсо смята, че Ферари има нужда от още скорост



Фернандо Алонсо смята, че въпреки постигнатата победа в Испания, отборът на Ферари се нуждае от повече скорост, за да достигне съперниците си. Испанецът завърши на 12 секунди пред втория Кими Райконен, докато водача в класирането Себастиян Фетел изостана с повече от половин минута.

Алонсо призна, че въпреки днешната победа, все още предстои много работа пред екипа.

„По отношение на представянето, може би трябваше да спечелим титлата още през 2010 г.“, заяви Фернандо Алонсо след състезанието. „Тогава ние пристигнахме в Абу Даби с осем точки пред Себ. Тогава загубихме и сега не можем да направим нищо. Миналата година бяхме със секунда назад и отново не спечелихме, въпреки че успяхме да доведем борбата до последното състезание в Бразилия.



През тази година пакета ни е много добър, но все още не сме най-бързите и имаме още доста работа пред нас. В състезателно темпо определено имаме една много конкурентоспособна кола. В една обиколка все още не сме достатъчно бързи, не успяхме да постигнем най-бърза обиколка в състезанието, но направихме перфектни спирания, стартът бе добър, справихме се с гумите. Това са множество фактори, което ни позволяват да имаме сили да се борим за шампионата.

Трябва да продължим да се развиваме добре и агресивно за следващото състезание, за да имаме шансове да продължим борбата.“

                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #392 -: Май 12, 2013, 07:18:49 pm »


Райконен: Битката с Алонсо не си заслужаваше

"Просто беше прекалено бърз"

Кими Райконен заяви, че не е имало смисъл да се състезава с Фернандо Алонсо след като звездата на Ферари направи ключовото си изпреварване, за да спечели Гран при на Испания. Райконен, който беше със стратегия с три спирания, поведе пред Алонсо  (с четири питстопа), но в предпоследния стинт, когато и на двамата им оставаше по един стоп, Алонсо използва своите скоро сменени гуми, изпревари Райконен и дръпна напред преди финалните спирания.

На въпроса дали победата му е изглеждала постижима, пилотът на Лотус отговаря: "Може би в средата на състезанието, когато водехме, но гумите ни бяха стари, а техните бяха нови. Лесно е да се изпреварва, така че нямаше особен смисъл отново да се боря, нямаше да мога да го задържа зад мен. Знаех, че ако някак успея да се задържа близо, може би щях да имам шанс дори със старите гуми, но накрая Алонсо просто беше прекалено бърз", обяснява Кими.

Райконен не смята, че първата обиколка, когато изгуби позиция от Алонсо в третия завой, е бил моментът, в който се е решило цялото му състезание. "Не направихме добър старт, но не мисля, че крайният резултат се реши там. Не спечелихме, а ние сме доволни само, когато побеждаваме. По отношение на шампионата, сме близо до Фетел и Фернандо ме настига, но все още сме в надпреварата и се надяваме да успеем". Сега Райконен изостава само с 4 точки от лидера в класирането при пилотите Себастиан Фетел и Кими вече няма търпение за следващите битки.

"Понякога имаш лоши дни и вадиш максималното от тях, правейки най-доброто, на което си способен, борейки се за победа. Ако продължаваме да опитваме, все някога ще ни се отдаде шанс и накрая ще можем да се борим в шампионата. Досега са минали само пет състезания. Ще видим какво ще стане и къде ще сме на финала", коментира финландецът.

                                                                                                formula1.sportal.bg   
« Последна редакция: Май 12, 2013, 07:52:01 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #393 -: Май 12, 2013, 07:20:40 pm »
Маса: Колата ни бе фантастична



Фелипе Маса направи много силно състезание в Испания днес, след като от девета позиция на старта успя да стигне по последното място на подиума. По този начин Маса потвърди, че екипът на Ферари бе най-добрия в дълга серия от обиколки в днешния ден. Бразилецът призна, че не е разчитал на подобен резултат след наказанието вчера.

„Вчера след квалификацията бях изключително разочарован, заради наказанието“, призна Маса след състезанието. „Състезанието обаче протече много добре за нас, колата бе фантастична. Още от началото на надпреварата имах възможност да натискам и успях да печеля позиция след позиция. След първата обиколка вече бях шести, но трябваше да внимавам, за да пазя гумите. Все пак в крайна сметка се справихме много добре.“

Рейс инженерът на Маса, Роб Смедли също имаше важна роля в доброто представяне на Маса.

„Много е трудно когато стартираш от девета позиция“, обясни Смедли пред Sky Sports F1. „Това бе чудесна отборна работа, стратегията бе добра, а всичките ни стопове бяха перфектни. Колата имаше добро темпо и с двете смеси.

Всичко се свеждаше до това да разберем добре поведението на гумите. Досега имахме доста проблеми с това. Трябва да подобрим още представянето си, особено в квалификациите. Те обаче вече не са толкова важни, колкото преди. Тогава след лошо представяне в събота, просто всичко беше загубено. Сега вече не е така.“

                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #394 -: Май 12, 2013, 07:23:18 pm »
Фетел: Само гумите бяха виновни за резултатите днес



Себастиян Фетел смята, че единствено и само гумите на Пирели са виновни за постигнатите резултати през днешния ден. Световният шампион завърши на четвърто място, след като пилотите на Ферари и Кими Райконен успяха да се справят по-добре с износването на гумите. Фернандо Алонсо излезе пред пилота на Ред Бул още след първите спирания, а в последствие бе изпреварен от Райконен и Маса.

„Смятам, че можем да сме доволни от постигнатото през днешния ден – или най-малкото трябва да сме доволни“, заяви Фетел след състезанието. „Трите коли пред мен бяха прекалено бързи и по отношение на гумите те свършиха по-добра работа от нас днес. Мисля, че колата ни е достатъчно бърза, но нещо в работата с гумите предизвиква по-сериозно износване. Явно е, че трима човека днес се справиха по-добре, така че трябва да наваксваме. Не става дума за скоростта на нашата кола, става дума за износването на гумите.“

Фетел смята, че е направил стратегическа грешка, опитвайки се първоначално да кара със стратегия от три стопа, преди да превключи на четири.

„Опитахме се да караме с три стопа, но в крайна сметка се оказа, че е невъзможно да направим подобно нещо.“

                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #395 -: Май 12, 2013, 07:24:52 pm »
Хамилтън: Не бих искал отново да ми се случва подобно нещо



Люис Хамилтън бе изключително разочарован след състезанието в Испания. Пилотът на Мерцедес завърши едва на 12-а позиция след като стартира от втора. Неговият съотборник Нико Розберг пък в крайна сметка успя да устиска шестото място, губейки пет позиции спрямо спечеления вчера полпозишън.

„Това е нещо, което не желая повече да ми се случва“, обясни Хамилтън след финала. „Днес направих всичко по същия начин, както и в Бахрейн. Въпреки това нямах достатъчно притискане и не можех да атакувам. Гумите се предаваха много бързо.

Мога да кажа, че съм напълно объркан след днешния ден. Просто не знам какво направихме погрешно днес. Изглежда другите са направили много по-сериозен прогрес от нас. Въпреки че дойдохме тук с нови елементи, определено нямаме прогрес в работата с гумите.“

                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #396 -: Май 12, 2013, 07:28:59 pm »
Класиране при пилотите след Гран при на Испания:

1. Себастиян Фетел 89
2. Кими Райконен 85
3. Фернандо Алонсо 72
4. Люис Хамилтън 50
5. Фелипе Маса 45
6. Марк Уебър 42
7. Пол ди Реста 26
8. Ромейн Грожан 26
9. Нико Розберг 22
10. Дженсън Бътън 17
11. Серхио Перес 12
12. Даниел Рикиардо 7
13. Адриан Сутил 6
14. Нико Хюлкенберг 5
15. Жан-Ерик Верн 1


Класиране при отборите след Гран при на Испания:

1. Ред Бул 131
2. Ферари 117
3. Лотус 111
4. Мерцедес 72
5. Форс Индия 32
6. Макларън 29
7. Торо Росо 8
8. Заубер 5


Следващото състезание е Гран при на Монако по улиците на Монте Карло на 26 май.
« Последна редакция: Май 12, 2013, 07:54:29 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #397 -: Май 13, 2013, 08:27:19 pm »



Розберг няма обяснение за слабото представяне

"Проблемът не е само в гумите"

Нико Розберг призна, че няма обяснение за слабото си представяне и това на отбора в днешната Гран при на Испания. Вчера тимът на Мерцедес AMG отнесе конкуренцията и с лекота спечели първа стартова редица. Днес нещата бяха коренно различни и мъките на тима започнаха още след първите влизания в бокса.

От първа стартова позиция Розберг успя да финишира едва шести, докато съотборникът му Люис Хамилтън се свлече до 12-о място и дори остана без спечелена точка в Испания.

"Нямам обяснение какво се случи и защо се представихме толкова слабо днес. Не очаквах да ни е толкова тежко, надявах се да сме в по-добра позиция в състезанието след силното представяне в квалификацията", сподели Розберг. "Не знам как да ви отговоря, проблемът не е само в гумите, предницата или задницата, просто изпитвахме затруднения във всички области", завърши германецът.

                                                                                                        formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #398 -: Май 13, 2013, 08:28:51 pm »



Бътън: Макларън не са направили крачка напред

"Чака ни работа"

В днешното Гран при на Испания пилотът на Макларън Дженсън Бътън стартира от далечната 14-а позиция, но накрая успя да финишира осми. Британският пилот не направи добър старт и още в първата обиколка изпадна до 17-и. Стратегията с три спирания се оказа полезна за Бътън и така неговото подобрено МР4-28 влезе в топ 10 и донесе малко точки на отбора. Серхио Перес също успя да се вмъкне над чертата, грабвайки последното 10-о място. Независимо, че и двамата пилоти на Макларън донесоха точки, Бътън отрече отборът да е направил крачка напред в Барселона.

"Не мисля, че имаме напредък. Състезанието ми беше интересно. Не направих особено силен старт, което беше необичайно. В завой номер едно беше хаос, така че осмата крайна позиция не е толкова лоша за нас. Имаме много работа. Фактът, че ни изпреварваха, показва, че имаме неща за оправяне", констатира Бътън. Въпреки критиката, Дженсън вярва, че Макларън имат необходимото и нещата могат да се обърнат в тяхна полза. "Все още имаме шанс и искам да благодаря на всички фенове за подкрепата. Малко е неудобно, защото те вярват в нас и ни поддържат, но ще се поправим".

                                                                                                                 formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #399 -: Май 13, 2013, 08:30:53 pm »




Алонсо няма да получи наказание за флага

Катерам глобени за откаченото колело

Фернандо Алонсо няма да търпи наказание за това, че спря да вземе испанското знаме след като спечели домашното си Гран при на Испания. Пилотът на Ферари е бил призован от стюардите за "получаване на предмет след сигнала за края на състезанието", което е в  нарушение на правило 43.3 от спортния регламент на Формула 1. След разглеждане на инцидента, властите са решили да не налагат наказание. Официалното изказване гласи: "В предишен случай при подобни обстоятелство не е било предприемано действие".

Катерам нямаха подобен късмет. Отборът ще трябва да плати глоба от 10 000 евро за опасното пускане на пистата на Гиедо ван дер Гарде. В 22-рата обиколка пилотът остана без задно ляво колело и се прибра до пита на три гуми. В този случаи стюардите са отсъдили: "Отборът инструктира пилота да докара колата обратно до пита след като беше наясно, че колелото му не е било правилно монтирано".

                                                                                                       formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #400 -: Май 13, 2013, 08:35:41 pm »


Макларън отново в оранжево?

Уитмарш: Да, стига да намерим спонсор

Шефът на Макларън Мартин Уитмарш призна, че отборът може да се върне към оранжевата цветна схема за болидите си в близко бъдеще. Базираният в Уокинг екип носи сиво от 1997 насам, но традиционният им цвят е оранжево още от дните на Can-Am през 60-те години. След 2014 обаче, дългото партньорство между Макларън и Мерцедес може да завърши и екипът да промени въшния вид на колите си.

В неделя Уитмарш заяви, че все още не може да коментира слуховете, че Макларън могат да преминат към двигатели Хонда през 2015, защото въпросът е "конфиденциален" между отбора и Мерцедес. На въпроса дали смяната на основния спонсор за следващата година след планираното оттегляне на Vodafone може да е шанс за Малкарън да се върнат към оранжевото, Уитмарш отговаря:"Оранжевото е страхотен цвят, особено за Макларън. Използваме го за GT състезанията и изглежда страхотно, ще продължим да се движим в тази посока. Във Ф1 е малко по-различно: модерният бизнес модел е една от основните задачи за тима - да промотираме нашите партньори. Но ако имаме късмета да намерим спонсор, който обича оранжево, може би ще можем отново да използваме този цвят във Формула 1".

                                                                                                     formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #401 -: Май 13, 2013, 08:37:56 pm »


Грожан е имал проблем с окачването в ГП на Испания

"Жалко, но никой не е виновен"

Гран при на Испания не завърши положително за втория пилот на Лотус Ромен Грожан. Французинът се прибра в пита още в осмата обиколка и повече не се върна на пистата. Неговият съотборник Кими Райконен финишира втори след Фернандо Алонсо и донесе ценни точки на отбора, а в класирането при пилотите Ромен бе настигнат от Пол ди Реста. След състезанието, Лотус заявиха, че причината за отпадането на Грожан, е бил проблем със задното окачване.

"Направих слаб старт, но след това успях да вляза в темпо. Знаем, че можем да правим силни състезателни стратегии, така че имахме потенциал за хубав резултат. Колата се усещаше доста добре докато не се появи проблемът със задното очакване, заради който трябваше да се върна в пита и да отпадна от състезанието, което беше страшно жалко. Всеки би се разочаровал, когато му се случи нещо такова. Никой не е виновен, просто част от моторспорта", обяснява французинът.

На въпроса кога е усетил, че има проблем, Грожан отговаря: "Внезапно разбрах, че нещо не е наред и веднага стана ясно, че няма да можем да продължим в състезанието. Върнах се в пита и това беше краят".

Въпреки вчерашната загуба, Грожан е оптимистичен за следващия кръг от шампионата в Монако. "Ще е фантастично. За мен Гран при на Монако е като домашно състезание. Това е писта, която наистина обичам. Бяхме бързи там миналата година и няма причина този сезон да не сме. Седмицата е откачена заради цялото това внимание, но всички обожават Монако. Имам седем дни, за да си почина преди старта. Нямам търпение".

                                                                                                       formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #402 -: Май 13, 2013, 08:42:14 pm »


Формула 1: Гумите

Пирели: Ужасно ще е да ги сменим, ужасно ще е и да не ги сменим

След последното Гран при на Испания всички отново говорят за гумите и най-вероятно няма да спрат поне до състезанието на "Силвърстоун" другия месец, когато Пирели планират отново да направят промяна.

"Някой може ли да ми каже какво става?", изкрещя Пол ди Реста на отбора си по време на състезанието в Барселона. Отговорът на този въпрос е Пирели - безпрецедентно ужасно деградиращите гуми, продукт на италианския производител, които объркват плановете на всички. Люис Хамилтън, който стартира от втората позиция в състезанието на "Каталуня" и финишира 12-и с невероятно бавно темпо, каза по радиото на своите инженери "Бях изпреварен и от един Уилямс". Само 24 часа по-рано същият този Уилямс не успя да премине в Q2, а за Мерцедес се правеха предположения, че ще спечелят.

"Когато се движим с три секунди по-бавно от GP2 кола в квалификация и само с 6 секунди по-бързо от GP3 кола в състезанието, има нещо сбъркано", заяви пилотът на Макларън Дженсън Бътън. Във вчерашното състезание Мерцедес помолиха Хамилтън да намали, за да опази гумите си, а отговорът от другата страна беше: "Ако намаля още, ще съм с пешеходна скорост". След като финишира много далече от подиума, от топ пет, и дори не влезе в зоната на точките, Хамилтън заяви: "Това направи спортът, за да подобри изпреварването. Сега публиката трябва да отсъди".

В резултат сега (чак) Пирели обмислят цялостна промяна на гумите си за Гран при на Великобритания, с цел да намалят прекалените пистопове, които съсипват зрелището Формула 1. Моторспорт директорът на марката Пол Хембри призна: "Твърде късно е за Монако, но ще се опитаме да променим нещата за "Силвърстоун". В Испания беше прекалено агресивно, надявахме се на три питстопа. Гледаме към британското състезание, но не трябва да забравяте, че имаме много отбори, които са против промяната и може би само един за. Затова, ако кажа, че ще направим промяна знам, че хората на подиума няма да са щастливи, а след това медиите ще кажат, че сме дали шампионата на Ред Бул. Ужасно ще е да ги сменим, ужасно ще е и да не ги сменим".

Герхард Бергер също се включи в дебата: "Пирели не могат да продължават така. На всеки 14 дни си правят лоша реклама". Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер смята, че Формула 1 сега прилича на шах, "а на шаха не му трябват задължително много фенове".

Не всички обаче подкрепят идеята за промяна. Ферари, Форс Индия и Лотус са доволни от гумите за 2013. Шефът на Лотус Ерик Булие смята, че на сегашните гуми им няма нищо и би било несправедливо да започнат да се правят промени по смесите в средата на сезона.

"В някои отношения не е честно, но трябва да се справяме. Въпросът не е в гумите. Ако колата ни може да направи три питстопа, това е защото направихме нещо, което й го позволява. Гумите са еднакви за всички. За това състезание (Испания) имаше малки промени, които бяха направени, за да се задоволят оплакванията на отборите. Не мисля, че Пирели ще сменят каквото и да било. На тях им беше казано да донесат гуми, които издържат по 20 обиколки - това и направиха".

От другата страна са Ред Бул, които критикуват гумите още от началото на сезона, заявявайки, че смесите не позволяват на пилотите им да натискат колата максимално. Дитрих Матешиц заяви, че във Формула 1 вече няма състезание. В Испания Фетел финишира четвърти и след това обясни, че колата му е била достатъчно бърза, за да се състезава с тези пред него, но прави "нещо, което кара гумите да се износват повече". Матешиц смята, че Формула 1 вече не е състезание. "Всички знаят какво става тук. Това вече няма нищо общо със състезаването. Това е съревнование в мениджмънта на гумите. Истинското състезание с коли изглежда различно. При сегашните обстоятелства не можем нито да извадим най-доброто от колата, нито от пилотите ни. Вече няма истинска квалификация и битка за полпозишъна, защото всички пестят гуми за състезанието. Ако извадим най-доброто от колата, ще трябва да спрем осем или десет пъти в състезанието в зависимост от пистата".

                                                                                                              formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #403 -: Май 13, 2013, 08:45:01 pm »

Лауда: Тези гуми са някаква смешка




Докато Нико Розберг загуби общо пет позиции в днешното състезание в Испания, то неговият съотборник Люис Хамилтън загуби двойно повече. Причина за това отново бе сериозното износване на гумите, което причиняват болидите на Мерцедес.

„Всяко състезание преживяваме нова изненада“, заяви Ники Лауда след края на днешната надпревара пред RTL. „Смятам, че това като цяло не е правилно. Не може да има такъв спорт, в който да трябва да пазиш единствено гумите, без да можеш да натиснеш педала на газта докрай. Днес никой не може да кара с пълна газ, всеки се оглежда за гумите. Затова имаме по четири стопа и никой пред телевизора не може да познае, кой ще се класира напред и кой назад.

За един пилот едва ли има нещо по-разочароващо от това, да трябва да внимаваш най-вече за износването на гумите, а да не можеш да се състезаваш. Като бивш състезател бих казал: това е пълен смях, това вече не е състезание. Да караш колкото се може по-бързо и да искаш да спечелиш, изпреварвайки съперниците си – това е Формула 1. Нервирам се непрекъснато от тези игри с гумите, които едва ли не правят спорта абсурден.“

Рос Браун пък бе малко по-дипломатичен от трикратния световен шампион.

„В началото успявахме да се справим добре с гумите, но във втората серия от обиколки забелязахме, че изпитваме сериозни проблеми за разлика от останалите. И започнахме да изпадаме назад. Люис имаше сериозни проблеми с баланса на колата си, но ние се опитахме да запазим гумите до края на състезанието.

Трябва да разберем, защо имаме толкова проблеми с гумите и да намерим решение. Разочароващо е да имаме толкова бърза кола в квалификацията, която обаче да не е конкурентоспособна в състезанието. Съсредоточени сме единствено върху гумите. Трябва да премислим цялата ситуация, защото през целия уикенд сме съсредоточени само и единствено върху гумите. Нещата са критични. Опитваме се през цялото време да задържим живота на гумите. Ако не успеем, тогава състезанието става катастрофа.“

                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #404 -: Май 13, 2013, 08:46:23 pm »
Серхио Перес: Това не е Формула 1




Серхио Перес завърши в топ 10 и отново взе точки, но въпреки това очаквано не бе особено доволен от деветото си място. Мексиканецът не успя да използва напълно потенциала на своята кола и завърши зад съотборника си Дженсън Бътън, който стартира значително по-назад от него. Според мексиканеца моментната ситуация с гумите няма вече нищо общо с Формула 1.

„Разочарован съм, че не успях да използвам потенциала на своята кола“, обясни Перес след състезанието. „Дженсън стартира зад мен и завърши на място пред мен. Това, че вчера използвахме още един комплект нови гуми в третата част на квалификацията повлия на представянето ни в края на състезанието.

Тимът свърши фантастична работа. Трябваше да се боря със сериозно износени гуми, най-вече отпред. Освен това попаднах и в трафик.

Това определено не е състезанието, което желаехме да направим. Беше много трудно да справим с гумите. Беше страшно, това вече няма нищо с Формула 1. Просто е прекалено скучно да гледаш само и единствено, как да спасиш гумите.

Надявам се в Монако да получим нови части, които да ни позволят да се представим по-силно. Надявам се да сме в по-добра позиция. Колата става все по-добра, но все още сме далеч от водещите. Надяваме се след няколко състезания да можем да се борим за местата в челото.“

                                                                                                    clubs1.bg
Активен