www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495666 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1725 -: Декември 12, 2013, 10:18:05 am »

Себастиан Фетел ще става баща



Германецът Себастиан Фетел, четирикратен световен шампион по автомобилизъм във Формула 1, в скоро време ще стане баща. Неговата приятелка Хана е бременна и очаква първото си дете. Това предаде агенция Франс прес от Берлин, като се позова на антуража на пилота.

Говорителят на Ред Бул потвърди информацията, която бе разкрита от германското списание Бунте, но не поиска да разкрие какъв пол ще бъде детето.

26-годишният Фетел и твърде дискретната Хана Пратер, 25-годишна, са се запознали като ученици в техния роден град Хепенхайм, намиращ се в централната част на Германия.

                                                                                                                                   sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1726 -: Декември 12, 2013, 10:20:00 am »

Алонсо иска битка между пилоти, не между инженери



Двукратният световен шампион Фернандо Алонсо се надява през предстоящия сезон 2014 битката за титлата да се реши от пилотите на пистата, а не от инженерите, създали най-бързия болид. Следващата година ще отбележи най-големите технически промени във Формула 1 от десетилетие и внедряването на новите турбо 1.6-литрови V6 двигатели правят прогнозите кой ще спечели титлата почти невъзможни.

"Нека видим как ще се отразят промените в правилата и новите турбо двигатели на болидите и най-вече на стила на пилотиране", сподели очакванията си Фернандо.

"Работата с гумите отново ще бъде от решаващо значение, както тази година. Надявам се битката за титлата да се реши от пилотите в борба на пистата, а не от инженерите, създали най-бързия болид", завърши испанецът.

                                                                                                                                   sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1727 -: Декември 18, 2013, 05:08:54 am »

Форс Индия взеха Перес за съотборник на Хюлкенберг



Форс Индия потвърдиха привличането на Серхио Перес в отбора си. На представянето бе обявено, че пилотът е подписал многогодишен договор. Така мексиканецът ще е съотборник на Нико Хюлкенберг догодина.

- Удоволствие е да приветстваме Серхио в отбора. Той носи чудесна комбинация от младост и опит. Вече има няколко подиума, а това, че бе избран от Макларън миналата година е ясна демонстрация, че е пилот, който трябва да бъде наблюдаван в бъдеще. Серхио има невероятен талант и се гордеем, че ще е в екипа ни. Притежава невероятна скорост. Нашата работа ще е да създадем правилната атмосфера, за да се адаптира бързо и да може да реализира потенциала си. Комбинацията на Серхио и Нико означава, че ще започнем следващия сезон с много конкуретен пилотски тандем, което ще ни помогне да постигнем целите си – коментира още Маля.

23-годишният мексиканец бе освободен от Макларън след по-малко от година в тима. В Уокинг предпочетоха да заложат на Кевин Магнусен, но лично шефът на тима Мартин Уитмарш търсеше място на Серхио, като Форс Индия бе един от отборите, в които се обади.

- Идването ми във Форс Индия бе първият ми избор и съм наистина щастлив, че вече всичко е потвърдено. Искам да благодаря на Виджай и целия отбор за това, че ми дават възможност. Това е млад тим, но те правят бързи автомобили през последните няколко години и вече имам добро усещане за 2014-та. Планът ми сега е да посетя фабриката и да се запозная с всички в отбора – заяви от своя страна Перес.

При това положение Пол ди Реста и Адриан Сутил остават без места във Формула 1 за догодина. Шотландецът дори започна от известно време да обмисля варианта да отиде в САЩ – на мястото на братовчед си Дарио Франкити например, който трябваше да се откаже от спорта по съвет на лекарите. Сутил пък имаше договор с Форс Индия, като официалното обявяване на Перес би трябвало да означава, че е постигнато споразумение с него.

При това положение в F1 остават пет свободни места за 2014 г. – Заубер и Катерам все още не са обявили пилотите си плюс един свободен кокпит в Маруся.

                                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1728 -: Декември 18, 2013, 05:11:10 am »

ФИА въведе наказателни точки за пилотите и трофей за най-много полпозишъни



Нова точкова система за наказание на пилотите и трофей за състезателя с най-много полпозишъни са част от допълненията в спортния правилник на Формула 1 за 2014 г.

Стюардите на надпреварите ще имат право да отнемат точки от лиценза на пилотите при провинения по време на състезателния уикенд. Ако един пилот събере 12 наказателни точки, лицензът му ще бъде отнет за следващото състезание. Наказателните точки ще важат за 1 година, като ще бъдат премахнати от лиценза на пилота на 12-тия месец от налагането им.

Предложението за трофей за пилота с най-много спечелени първи места, направено по време на срещата на стратегическата група на F1, също стана част от правилата за догодина. Член 6.7 гласи, че в случай на равен брой полпозишъни, пилотът с най-много втори места ще спечели трофея, а ако все още има равенство, ще се гледа броят на третите места и т.н.

Има промяна и в санкциите за опасно излизане от бокса. Ако пилот бъде пуснат от екипа си по неправилен или опасен начин от пита по време на която и да е тренировка, стюардите могат да го накажат с преместване с толкова места назад на стартовата решетка, колкото преценят за подходящо. Ако това се случи по време на състезание, пилотът ще получи наказание преместване с 10 места назад за следващата надпревара. Ако продължи да кара в състезанието, може да бъде наложена санкция 10-секунден престой в бокса.

През 2014 г. пилотите ще имат право да използват 5 силови агрегата. В правилника са уточнени и санкциите за използване на повече от 5 броя от който и да е елемент от задвижващата система (двигател, MGU-K, MGU-H, турбокомпресор, електронен блок за управление):

- смяна на задвижваща система: пилотът трябва да стартира от питлейна

- използване на 6-ти елемент от която е да е част от силовия агрегат: преместване 10 места на стартовата решетка

- използване на 6-ти елемент от останалите части от силовия агрегат: преместване 5 места назад на грида

- използване на 7-ми елемент: преместване 10 места назад

- използване на 7-ми елемент от останалите части и т.н.: преместване 5 места назад

Ако позицията на пилота на стартовата решетка е такава, че не може да бъде изпълнено цялото наказание (например се класира 15-ти в квалификацията, а има наказание преместване с 10 места назад), остатъкът от санкцията ще важи за старта на следващата надпревара, но не и за по-следващата.

Също така спортният правилник посочва, че ФИА е избрала един доставчик на гуми на отборите от F1 до сезон 2016 включително, който е Пирели.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1729 -: Декември 18, 2013, 05:12:33 am »

Маля: Не бих направил компромис с пилотите си заради пари



Парите не са причина за компромис в качеството на пилотския състав, мисли шефът на Форс Индия Виджай Маля.

Вчера стана ясно, че Серхио Перес ще бъде съотборник на Нико Хюлкенберг през 2014 г. в тима от Силвърстоун, като и двамата пилоти имат многогодишни контракти с екипа. Основен спонсор на Перес е мексиканската телекомуникационна компания Телмекс, собственост на Карлос Слим. Маля определи като основна причина за привличането на мексиканеца неговия талант, но не крие, че това ще е възможност за отбора да намери нови партньори от Мексико и Южна Америка.

- Не бих направил компромис с качеството на пилотския ни състав заради пари – това не е моята философия. Можех да задържа когото и да е от пилоти ни за 2013 г. Говорих с другите членове на отбора и всички казаха: „Нова кола, нови правила, нека вземем нови пилоти, които са гладни за успех”. Серхио отговаря на това определение. Може да има възможности (за намиране на спонсори) от Мексико и Латинска Америка чрез Серхио, тази част от света определено се доближи до нас. Но не вярвам в идеята за платените пилоти. В миналото имах много възможности да взема платени състезатели, но това не е философията на Форс Индия – коментира Маля.

Индиецът добави, че и Перес, и Хюлкенберг са го впечатлили с уменията си зад волана, като разкри, че още след тазгодишната Гран при на Малайзия е казал на германеца, че може да се върне в отбора, ако реши да напусне Заубер. Той също така обясни, че в бъдеще ще има промяна в спонсорите на Форс Индия, като провеждането на състезания от Формула 1 на нови места може да окаже влияние върху това. Австрия и Русия са новите стартове в календара за 2014 г. Мексико бе част от предварителния календар за следващата година, но отпадна, както и Ню Джърси. Организаторите на надпреварата в САЩ целят Гран при на Ню Джърси да намери място в календара за сезон 2015. 

Перес от своя страна обясни, че очаква Телмекс да инвестира в новия му отбор:
- Форс Индия и Телмекс трябва да уредят споразумението си. Телмекс е част от кариерата ми от много време, така че очаквам да продължава да ме подкрепя. Със сигурност ще дойдат спонсори. В Мексико има голям интерес, така че ще има добри спонсори, които планират да подкрепят проекта ми.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1730 -: Декември 18, 2013, 05:13:48 am »

Сутил близо до договор със Заубер



Адриан Сутил е близо до договор със Заубер, където най-вероятно ще продължи кариерата си във Формула 1, твърди информация на Моторшпорт Тотал. Очаква се немският пилот да приключи скоро разговорите си с швейцарския тим.

Сутил загуби кокпита си във Форс Индия, където предпочетоха да вземат Нико Хюлкенберг и Серхио Перес. Той обаче заяви още в Бразилия, по време на последния състезателен уикенд, че бъдещето му е ясно и че ще бъде във Формула 1 догодина. Тогава медиите предполагаха, че става дума за оставане в екипа от Силвърстоун.

Заубер всъщност са в контакт с Адриан относно евентуално негово присъединяване към тима още от септември. Мениджърът на пилота Манфред Цимерман също е категоричен, че Сутил ще кара в Гран при през 2014-та, но понастоящем не може да назове екипа.

Не е ясно също така кой ще е съотборник на Адриан в Заубер. Естебан Гутиерес разполага с подкрепата на Телмекс и Карлос Слим, но той пък бе забелязан на посещение в Лийфийлд при Катерам. Гийдо ван дер Гарде пък прескочи до завода на швейцарския тим в Хинвил, като той също разполага с някакви пари. Все пак мексиканецът твърди, че Заубер са му приоритет в преговорите и се надява да остане в екипа.

5 са свободните места за следващия сезон във Формула 1, след като вчера Форс Индия потвърдиха официално привличането на Перес. Заубер и Катерам не са обявили нито един пилот, а последният незает кокпит е в Маруся.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1731 -: Декември 18, 2013, 05:15:02 am »

ФИА уточнява правилата за тестове



Международната автомобилна федерация (ФИА) уточни правилата за провеждане на тестове от следващия сезон нататък във Формула 1. Организацията предприе марки да изясни някои аспекти преди връщането на тренировките по време на състезателния сезон в Гран при.

Това бе направено в отговор отчасти на възобновяването провеждането на изпитания в рамките на сезона и отчасти заради възникналите въпроси около провеждането на теста на Пирели и Мерцедес след Гран при на Испания през 2013-та. Трибуналът на ФИА стигна до заключението, че пробите на доставчика на гуми и тима от Бракли са били нерегламентирани, но правилата всъщност са толкова неясно формулирани, че реално създават проблеми.

От 2014 г. на отборите ще бъде разрешено да правят до 4 двудневни теста между първия и последния кръг от световния шампионат. Те могат да се провеждат само на писти, където надпреварите от календара вече са се провели, като екипите ще имат право да работят едва 36 часа след финала на състезание на дадено трасе.

Осемте дни тренировки няма да се променят като брой, освен ако дължината на календара не бъде коригирана. За всеки добавен старт над 20 общо ще се маха по 1 ден изпитания.

ФИА са работили и по въпроса как да се оказва по-голямо съдействие на Пирели. Спортният шеф на италианската компания Пол Хембри обясни многократно през изминалия сезон във връзка с проблемите с продуктите на фирмата, че F1 отборите са канени неведнъж на проби, а всъщност не се отзовават.

- В интерес на това доставчикът да има достъп до съвременни F1 болиди с цел развитие на продуктите си, всички отбори са задължени да посочат 1 ден от осемте си през сезона за тестване специално на гуми – гласи правилото в тази посока.

Датите на тестовете ще бъдат обсъждани предварително с доставчика на гуми. Ако повече отбори посочат една и съща дата, приоритет ще се дава според класирането в шампионата от предходния сезон. Тренировките ще бъдат уточнявани окончателно с ФИА преди началото на първенството. След това няма да може да се променят датите на провеждане. Доставчикът на гуми ще определя програмата на тестовете в дните, определени за изпитания на техните продукти. Резултатите и изводите от проведените тренировки ще бъдат достъпни за всички екипи.

Използваните по време на тестове гуми няма да се прибавят към годишното разпределение на отборите за изпитания.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1732 -: Декември 18, 2013, 05:17:09 am »

ФИА търси 12-ти отбор за Формула 1



Световната автомобилна федерация призовава желаещите да се запишат за участие в шампионата на Формула 1. Моля, кандидатствайте! Това е апелът, с който се търси отбор, желаещ да влезе в Гран при през 2015 или 2016 г.

„Дългосрочният интерес към шампионата ще бъде решаващ за това, кои кандидати ще бъдат избрани“, се казва в резюмето по повод кампанията за набиране на нови отбори. Новият отбор трябва да си осигури участието в Гран при поне до 2020 г.

Първото препятствие по пътя към Формула 1 разбира се е финансово. Желаещите трябва да платят такса за разглеждане на молбата им от $5000, а заявленията трябва да бъдат подадени не по-късно от 3 януари 2014 г. в секретариата на ФИА. Според обстоятелствата обаче този срок може да бъде увеличен. Следва такса за участие в конкурса от $130 хил., като след внасянето й Федерацията внимателно ще разследва кандидатите, както техните технически възможности, финансиране и опит.

Който подаде своето заявление до 3 януари 2013 г. трябва да попълни пълните формуляри за участие в конкурса до 10 февруари. Според ФИА решение може да бъде взето до 28 февруари 2014 г. Ако нито един от кандидатите не отговаря на критериите на ФИА (или просто няма кандидати), тогава мястото ще остане свободно.

На последния конкурс в началото на 2010 г. до участие бяха допуснати Испания Рейсинг, прекратила участието си в края на 2012 г., Върджин (по-късно преименувани на Маруся) и Лотус (Катерам). Интересното е, че и трите екипа не успяха да запишат дори точка от 2010 г. до сега.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1733 -: Декември 18, 2013, 05:19:25 am »

Верн и Квят ще карат колата на Торо Росо на теста в Бахрейн



Жан-Ерик Верн и Данил Квят ще карат болида на Торо Росо на теста на Пирели в Бахрейн от 17 до 19 декември, потвърдиха от тима.

Екипът от Фаенца ще използва един от тазгодишните си автомобили, като Верн ще кара през първия ден и половина, а Квят ще е зад волана на STR8 през останалото време от изпитанията.

На теста отборите ща могат да натрупат полезна информация за гумите на Пирели за 2014 г. Изпитанията също ще са ценен опит за Квят, който догодина ще дебютира във Формула 1. 19-годишният руснак получи суперлиценза си през миналия месец, след като покри необходимите 300 км с кола от Гран при. Квят също така кара в петъчните тренировки по време на Гран при на САЩ и Бразилия.

Единственият отбор, който все още не е обявил пилотите си за изпитанията, е Мерцедес. За Ферари ще карат Педро де ла Роса и Жул Бианки, а Ред Бул избраха резервния си пилот Себастиен Буеми. Лотус, Макларън, Форс Индия, Заубер, Катерам и Маруся няма да участват в теста.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1734 -: Декември 18, 2013, 05:20:40 am »

Официално: Сутил в Заубер през 2014 г.



Както се очакваше от няколко дни, днес екипът на Заубер обяви официално, че Адриян Сутил ще кара за швейцарците през 2014 г. Германецът на практика размени мястото си с Нико Хюлкенберг, когото пък смени в екипа на Форс Индия в началото на годината. Завръщането на Хюлкенберг в екипа на Виджай Маля стана още в началото на месец декември.

„Радвам се изключително много, че успяхме да се договорим“, обясни Сутил след известяването на новината. „От доста време знаех, накъде води пътят ми, но разговорите продължиха по-дълго от очакваното. Сега обаче ще мога да изпитам по-голямо удовлетворение от предстоящите празници. Контактът с Мониша Калтенборн е от доста отдавна, като тя винаги е оставяла в мен впечатлението, че цени моите качества.

След шест години във Форс Индия е време да поема към ново предизвикателство. Решен съм да помогна на екипа на Заубер с каквото мога. Те имат сериозна традиция, чудесна фабрика и собствен аеродинамичен тунел. Това винаги ме е впечатлявало. Искам да благодаря изключително много на Петер Заубер и Мониша Калтенборн за гласуваното доверие.“

Това е първата спирка в кариерата на Сутил, различна от екипа от Силвърстоун. През 2006 г. той стана тест пилот на MF1 (Midland), който в последствие прие името Спайкър през 2007 г. Именно тогава бе и дебюта на Сутил в Гран при. През 2008 г. същият този отбор бе преименуван на Форс Индия. През 2012 г. той направи една година принудителна пауза, след което отново се присъедини към отбора.

Конкретните разговори със Заубер са започнали по време на уикенда в Сингапур през септември. Сутил имаше опция в договора си с Форс Индия, която му позволяваше да остане и през 2014 г., но въпреки това екипа от Силвърстоун обяви Хюлкенберг и Перес за свои пилоти. Именно това е позволило на Сутил да прекрати формално контракта си и да подпише официално със Заубер.

                                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1735 -: Декември 18, 2013, 05:22:14 am »

Шефовете на отбори в F1 избраха Фетел за най-добър пилот на 2013 г.



Шефовете на отбори във Формула 1 посочиха Себастиан Фетел (Ред Бул) за номер 1 през сезон 2013 г. в годишното допитване, проведено от Аутоспорт.

Всеки от началниците на екипи прави класация на десетте най-добри според него състезатели през изминалия сезон. Пилотите получават точки според системата, прилагана и в спорта – 25 за първо място, 18 за второ и както следва: 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1. Бюлетините са анонимни, така че да се осигури максимална искреност от страна на шефовете на екипи.

Изключителният сезон на Фетел е оценен и в тази класация – той е победител с 248 точки. Втората позиция, също както и в официалното генерално класиране, е за Фернандо Алонсо (213). Трети се нарежда Кими Райконен със 158.

- Това означава наистина много. Шефовете на отбори имат поглед към всичко в F1, тъй като са от доста време в спорта и са видели много пилоти. Уважението и оценката от външни хора са чудесни, но е хубаво да получиш признание от специалисти – коментира Фетел.

Позициите от четвърта до десета в допитването заемат Люис Хамилтън (117), Нико Розберг (95), Ромейн Грожан (76), Нико Хюлкенберг (68), Марк Уебър (66), Дженсън Бътън (24) и Фелипе Маса (14).

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1736 -: Декември 18, 2013, 05:23:29 am »

Перес: Отново трябва да се докажа, новите правила не обезценяват шампионата



Серхио Перес си намери място във Форс Индия и ще продължи да се състезава във Формула 1. Мексиканският пилот не загуби вяра в себе си, въпреки че бе освободен от Макларън след по-малко от 12 месеца в Уокинг и гледа оптимистично към бъдещето с новия си тим.

- Заяви, че се надяваш след година да обърнеш поглед назад и да заявиш, че това е най-добрият ход в кариерата ти?

- Човек никога не знае какво го очаква в бъдеще, особено във Формула 1. Всичко, на което се надявам, е след няколко години наистина да смятам, че това е било най-доброто за кариерата ми. Дано идването ми във Форс Индия да е добро за кариерата ми в F1. Ясно е, че имам високи цели в спорта, големи мечти и искам те да се сбъднат.

- Това ли е идеалният момент да отидеш в нов отбор – заради огромните промени в правилата?

- Не знаем какво ще стане догодина, така че трябва да се постараем да сме в максимално силна позиция, да вършим възможно най-добра работа и да гледаме напред към бъдещето. Според мен сме в състояние да го сторим.

- Колко близо бе да останеш извън спорта за следващия сезон?

- Много – заради решението (на Макларън), което бе взето твърде късно, а не исках да отивам в твърде малък екип. Имам огромно желание за успех, искам да се докажа във Формула 1 и вероятно заради това смятах, че ако не получа кокпит във Форс Индия, ще е трудно да остана в F1. За щастие успяхме да го постигнем и гледам оптимистично към бъдещето.

- След като бе освободен от Макларън сподели, че Форс Индия е първият ти избор. Какво те привлече към тях?

- Демонстрираното от тях постоянство. Според мен те показаха страхотни неща през последната година. Смяната на гумите им повлия наистина сериозно, иначе с Макларън нямаше да ги победим. Така че отборът върши чудесна работа и надеждите ми за следващата година са големи. Екипът иска да успее, решителен е и желае да свърши колкото се може по-добра работа.

- Виждаш ли отбора като място, където би могъл да се установиш за две-три години?

- Определено. Целта ми бе да дойда тук и кой знае какво ще е бъдещето във Формула 1.

- Каза, че си научил много в Макларън, въпреки че сезонът не се получи според очакванията ти. В какви специфични области се чувстваш по-добър пилот 12 месеца, след като напусна Заубер?

- В цялостното разбиране на спорта, разбирането на техническата страна, на целия пакет. Формула 1 е комплексна дисциплина и един пилот не допринася единствено със скоростта си. Аз винаги съм бил бърз, но в други аспекти – от техническа гледна точка, относно подхода към спорта – постигнах напредък и хората ще се изненадат какво мога да направя през 2014-та.

- Смяташ ли, че пак трябва да се доказваш? През януари току-що бе пристигнал в Макларън и бе смятан за изгряваща звезда, но последвалите събития може би накараха мнозина да те отпишат...

- Да, да, разбира се. Трябва отново да се докажа пред топотборите. Направих го миналата година и не виждам причина да не го сторя отново. Вярвам в таланта си и знам какво мога да направя.

- Обявените от ФИА промени за 2014-та – двойни точки (за последния старт), награда за брой полпозишъни – смяташ ли, че F1 има нужда от тези неща, за да стане шоуто по-добро след четиригодишната доминация на [Себастиан] Фетел?

- Шоуто беше страхотно през последните четири години. Аз съм в спорта през три от тях и особено миналия сезон всичко бе страхотно чак до финалната надпревара. Но такива промени в правилата ще запазят интереса до края на сезона, така че според мен са добри. Да видим как ще се получат състезанията – винаги можем да се върнем към предишния вариант. Но според мен са интересни правила. Може или да стане наистина много интересно, или да се обърка напълно.

- Ако правилото за удвоените точки съществуваше през 2012-та, то Фернандо Алонсо щеше да спечели титлата вместо Фетел. Това не означава ли опасност спортът да се обезцени?

- Не, изобщо. Шампионът е шампион, независимо от обстоятелствата. Според мен правилата не обезценяват първенството – най-добрият ще е на върха при всички случаи.

                                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1737 -: Декември 18, 2013, 05:24:45 am »

Правилата за 2014 г. са идеални за Фетел според Уебър



Правилата за сезон 2014 г. във Формула 1 са идеални за Себастиан Фетел, смята бившият му съотборник в Ред Бул Марк Уебър. Австралиецът се оттегли от Гран при и ще продължи кариерата си с Порше в надпреварите за издръжливост, но той е един от хората, които познават най-добре четирикратния световен шампион и тима от Милтън Кийнс.

Фетел и Ред Бул печелят титлите при пилотите и конструкторите в F1 през последните четири сезона. Те доминираха особено много през 2013-та, като Себастиан взе 13 победи (9 от тях поредни).

Догодина обаче влизат в сила правилата за използване на съвсем нови мотори (1,6 л турбо) и системи за задвижване. Това според доста наблюдатели може да е повратна точка в шампионата, но не липсват и мнения, че авансът на Ред Бул е толкова голям, че няма как да бъде пренебрегван, дори при такива драматични промени.

- Ред Бул ще са фаворити и догодина, Себ ще е фаворит при пилотите – заяви Уебър пред ВВС. – Според мен те вероятно ще започнат сезона много, много силно. Хората вероятно не искат са чуват това, но наистина мисля, че ще са сериозна сила. Догодина двигателите вероятно ще имат по-голямо влияние, отколкото аеродинамиката и други компоненти на автомобилите и това е чудесно за някои екипи. Смятам обаче, че пилотът все още ще има достатъчно голямо влияние, особено по отношение управлението и контрола на всички тези технологии в автомобилите. Това ще помогне на Себастиан, ще е перфектно за него – допълни австралиецът.

Марк вече направи първи тренировки с Порше, след като Ред Бул го освободиха по-рано от договора му, продължаващ по принцип до края на календарната година. Той сподели, че не съжалява за напускането на Формула 1 – усещане в противоположната посока би означавало, че нещо не е наред, смята Уебър.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1738 -: Декември 18, 2013, 05:26:00 am »

Алонсо започна работа за следващия сезон



Фернандо Алонсо започна работата си за следващия сезон във Формула 1.

Двукратният световен шампион се запозна и работи по новите процедури, по които ще работят догодина пилотите. Испанецът имаше сериозна програма на симулатора на Ферари в базата на тима в Маранело.

- Доволен съм от това как премина денят ми на симулатора. Изпълнихме всичко, предвидено в програмата. Беше хубаво пак да карам, дори и само виртуален автомобил. Прегледахме множество идеи с инженерите: намираме се едва в началото на обучителния процес. Вървим напред през цялото време и е прекрасно да имам възможността да допринасям за работата (по новия болид) – заяви Алонсо пред официалния уебсайт на тима.

След сесията на симулатора Фернандо замина за Рим, където се срещна с президента на Ферари Лука ди Монтедземоло. Двамата участваха в събитие за събиране на средства за благотворителна фондация.

Днес в Маранело пък ще се състои традиционният коледен обяд, на който всички служители се събират заедно с пилотите, както и с представители на техническите и комерсиални партньори на отбора. Фелипе Маса ще е част от събирането за последен път – бразилецът напуска Скудерията и ще се присъедини към Уилямс за следващия сезон.

Следобед е специалното събитие за децата на служителите на Ферари.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1739 -: Декември 18, 2013, 05:27:46 am »

F1 пилотите започнаха да си избират постоянни номера



Пилотите от Формула 1 започнаха да си избират постоянни номера. Те ще бъдат тепърва утвърдени от ФИА, но има няколко заявки вследствие на въведеното ново правило.

От 2014 г. нататък Гран при състезателите ще избират един номер, с който ще карат през цялата си кариера в спорта. Изборът е от 2 до 99, тъй като 1 е запазен за световния шампион. Носителят на короната има право на избор дали да кара с №1 на колата – той може и да откаже и да реши да продължи да се надбягва с предварително посочения от него номер.

Процедурата не е стартирана официално, но няколко пилоти вече заявиха предпочитанията си. Серхио Перес сподели на представянето си като пилот на Форс Индия, че би искал да кара с №11, с който се състезава в малките формули. Нико Розберг (Мерцедес) посочи три варианта – 6, 5 и 9. Ако двама състезатели изберат един и същи номер, то предимство ще има този с по-добро класиране в шампионата от предходния сезон. Това е и причината Нико да има няколкото варианта. Баща му Кеке печели титлата във Формула 1 пред 1982 г. с №6.

Фелипе Маса, който от догодина ще се състезава за Уилямс, пък посочи 19. Жан-Ерик Верн (Торо Росо) също има три варианта – 25, 21 или 27. №27 има забележителна история в спорта, тъй като това е номерът, с който се състезава легендарният Жил Вилньов.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен