www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509439 пъти)

0 Членове и 14 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1740 -: Декември 18, 2013, 05:30:31 am »

Ди Монтедземоло уморен Ферари да са втори, намекна за завръщане към прототипите



Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло заяви, че е уморен екипът му да финишира втори в шампионата на Формула 1 по време на речта си на коледния обяд на екипа и служителите му. Освен това намекна, че марката може да се върне и при прототипите на Льо Ман.

Отборът от Маранело взе втората позиция при пилотите през изминалия сезон в Гран при, но остана трети при конструкторите.

- Аз съм безкрайно щастлив, както винаги, да видя всички събрани, защото никога няма да се уморя да казвам, че работещите във Ферари са истинската ценност на чудесната ни компания. Искам да благодаря на всички за вложените усилия, макар да има разочарование, че не успяхме да постигнем желаното въпреки положителния старт. Отчасти това се дължеше на някои външни фактори, но основната причина бе невъзможността ни да извадим необходимите новости на писта – грешка, която не бива да повтаряме. [Стефано] Доменикали заслужава признание за това, че даде всичко от себе си (в битката). Благодарение на неговата работа и тази на колегите му правим прогрес с инструментариума и технологиите, които ще ни помогнат да се върнем към победите. Аз лично определено съм уморен от това да завършваме втори: притежаваме способността, компетентността и духа да сме отново на най-високото стъпало на подиума. Всеки един от вас трябва да работи с решимост и да се старае да е на първа позиция в работата си – това е всичко, за което ви моля - заяви президентът.

Маркизът отбеляза постиженията на Ферари в GT шампионата и спечелената от екипа там титла заедно с Джанмария Бруни. Той посочи, че продължаващото развитие на GT автомобилите има огромна роля за трансфера на технологии към серийните модели, което винаги е било основна част от работата на Скудерията.

- Спечелихме с 458 GTE, но ми допада доста и идеята да се състезаваме на Льо Ман в най-високата категория. Кой знае, може би един ден ще се върнем и ще спечелим. Вероятно трябва да помислим сериозно... – допълни Ди Монтедземоло, намеквайки за евентуално връщане на марката към прототипите.

Накрая той благодари на пилотите на екипа. Още веднъж заяви, че Фернандо Алонсо дава всичко от себе си през последните две години и заслужава най-после конкурентоспособен автомобил, с която да може да спечели титлата.

- Мога да разбера моментните състояния на разочарование – всички имаме такива, но съм сигурен, че Фернандо е наясно какво представлява Ферари и заради това ще даде още повече – продължи Ди Монтедземоло. – За Фелипе [Маса] пък ще е добре да си тръгне от Ферари. Той ще се върне [на писта] с нова мотивация – като футболистите при смяна на отбор преди да се върнат към техния си екип. Вратите на тази компания ще са винаги отворени за човек и пилот с неговите качества. Името му е свързано с Ферари и искам да му благодаря за приноса през осемте му години с нас.

                                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1741 -: Декември 18, 2013, 05:32:32 am »

Фелипе Маса се сбогува окончателно с Ферари



Фелипе Маса се сбогува окончателно с Ферари – бразилецът за последно бе част от коледните празненства в Маранело.

Пилотът бе 10 години част от Скудерията, през осем от тях – като титуляр в отбора за Формула 1. За това време той изгради не просто връзки, а истински приятелства, Ферари се превърна във второ семейство за него.

- Започнахме (да работим) заедно преди толкова много години и искам да благодаря на всички ви – механици, инженери, хората на пистата и зад кулисите в Маранело. Всеки един от вас ми е дал толкова подкрепа, особено в най-трудните моменти... Никога няма да забравя какво сториха Ферари за мен след инцидента през 2009 г. Точно в такива обстоятелства човек разбира какво е да си обичан. Атмосферата във Ферари и уникалното чувство да си част от семейството е нещо, което ще ми липсва много – заяви емоционалният Маса.

Той благодари специално на шефа на тима във Формула 1 Стефано Доменикали:

- Ти си ми като по-голям брат. Благодаря за всичко, което си направил за мен, за възможностите, които заедно с президента ми дадохте. Благодаря и на теб, Фер (Фернандо Алонсо – б.а.). Ще се срещнем отново на пистата и тогава няма да се опитвам да те пускам – засмя се бразилецът към доскорошния си съотборник.

Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло подари на бразилеца двигател от болида F2008 – колата, с която Маса почти докосна титлата в F1. Състезателят пък даде на маркиза каската, с която кара в последния си старт като част от тима на Ферари – Гран при на Бразилия 2013. Тя бе посветена на кариерата му в Скудерията.

Сега на Фелипе му предстои почивка у дома, в Сао Пауло преди да се върне в Европа и да започне работа за 2014-та, но вече като част от тима на Уилямс.

                                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1742 -: Декември 18, 2013, 05:34:28 am »

Булие отрича в Twitter да напуска Лотус



След като в събота вечерта в Twitter се появиха изявления от „добре информирани“ източници, че Ерик Булие напуска Лотус, за да се присъедини към Ферари, самият французин използва същата платформа на 15 декември, за да отрече да има предложения от други отбори и да напуска екипа.

„Скъпи последователи, в нито един момент не съм получавал предложения от други отбори и не напускам екипа Лотус. Благодаря за вашата подкрепа“, написа Булие в Twitter.

Информациите се появиха от различни източници едно временно и бяха цитирани от германски и английски журналисти. Според някои пък французинът ще премине във Форс Индия след като бъде обявено оттеглянето му от Лотус. Подобна крачка едва ли ще е изненадваща, като се има предвид борбата за власт в Енстън. Според източниците инвеститорът Андрю Руън, които по-рано през годината зае на Жерар Лопес и Ерик Лукс сумата от €60 млн., се опитва да се отърве от двамата люксембургци и да продаде отбора, за да успее да си върне парите. Лопес и Лукс разчитаха на сделката с Куантум, която обаче така и не се състоя.

Заплатите на 500-те служители в завода в Енстън отдавна се бавят, а Кими Райконен все още не е получил своето възнаграждение, което възлиза на двуцифрено число милиони евро. Представителят на Куантум, Мансур Иджаз отдавна не отговаря на своя мейл адрес.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1743 -: Декември 18, 2013, 05:37:28 am »

Мерцедес изпраща Розберг в Бахрейн за тестовете на Пирели



Мерцедес стана последният отбор, който обяви участниците в тестовете на Пирели започващи утре в Бахрейн. Участникът при това е само един. Нико Розберг ще кара и в трите дни W04. Люис Хамилтън пък няма да присъства, защото вече бил започнал подготовката си за сезон 2014 на височинен тренировъчен лагер.

Освен Мерцедес само Торо Росо ще изпрати своите титулярни пилоти за следващия сезон, Жан-Ерик Верн и Данийл Квят, в Персийския залив. За Ред Бул зад волана ще бъде Себастиен Буеми, а за Ферари са предвидени Педро де ла Роса и пилотът на Маруся, Жул Бианки.

                                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1744 -: Декември 18, 2013, 05:38:36 am »

Бътън очаква първият предсезонен тест през 2014 г. да е безумен



Дженсън Бътън очаква първият предсезонен тест във Формула 1 през 2014 г. да е безумен заради комбинация от различни фактори.

Поведението на новите турбомотори V6, проблеми с издръжливостта и ниските температури на Херес са предпоставки според англичанина за хаос по време на сесиите. Според пилота на Макларън, който вече тренира за догодина на симулатора в Уокинг, това ще направи тренировките крайно странно изживяване.

- Зимните тестове на Херес ще са безумни. Времето ще е студено, гумите няма да работят, колите вероятно също няма да вървят като хората. Вероятно ще е странно изобщо да направиш прилична обиколка. Целият начин на управление ще е различен. Трябва да забравиш всичко, научено през годините. Нещата са безкрайно различни – коментира англичанинът.

Според Дженсън комбинацията повишен въртящ момент и намалено аеропритискане ще е интригуващо предизвикателство:

- Никой не знае как ще се представи в първата надпревара догодина. Сложно ще е, тъй като ще има значително по-висок въртящ момент. Забраната за обдухване ще доведе до много по-малко аеродинамично притискане и никак няма да е лесно да се справим с това. Ще имаме много да учим – дори опитните пилоти, а това е вълнуващо. Надявам се точно опитът в развитието на един автомобил и в напасването му към собствените предпочитания да са ми от помощ догодина.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1745 -: Декември 18, 2013, 05:40:04 am »

Рон Денис няма да се противопоставя на връщане на Алонсо в Макларън



Рон Денис няма да се противопоставя на връщане на Алонсо в Макларън, става ясно от негово изявление, цитирано от ВВС Спорт. Двамата се разделиха със силно обтегнати отношения след сезон 2007 г. Тогава имаше сблъсък между испанския пилот и Люис Хамилтън (в дебютния за англичанина сезон във Формула 1), а електронни писма от Фернандо бяха използвани като доказателство срещу тима при разглеждане случая на притежание на поверителна информация на Ферари.

През изминалия сезон обаче се заговори усилено, че Алонсо е на път да се присъедини отново към екипа от Уокинг. На въпрос дали би се противопоставил на връщането на испанеца, Денис отговори:

- Човек трябва да е наясно с първата цел на всеки състезателен отбор, а тя е да печели състезания. Каквито и пречки да има между тима и успеха – инженерни, фискални или човешки проблеми, те трябва да бъдат решени. Никога не казвай никога.

Според непотвърдена информация настоящият шеф на Макларън в F1 Мартин Уитмарш вече се е опитал да подпише договор с Алонсо, възползвайки се от влошаването на отношенията между пилота и настоящия му тим Ферари. Скудерията започна силно 2013-та, но след това изостана в развитието. Фернандо си изтърва нервите и през лятото публично си пожела друга кола като подарък за рождения ден, което доведе до порицание от страна на президента Лука ди Монтедземоло. След това бяха демонстрирани чудесни взаимоотношения, но се твърди, че Уитмарш е вложил усилията си да върне Алонсо в Макларън за 2015 г.

В края на сезона се чакаше едва ли не само официално потвърждение за привличането на Фернандо в Уокинг, въпреки че самият пилот бе категоричен, че си има договор:

- Остават ми три години с Ферари и се надявам на още повече след това, ако можем да продължим контракта, на което се надявам.

Наскоро Уитмарш бе част от церемонията по откриването на изложба в Мадрид, посветена на кариерата на Фернандо. Състезателят бе поканил шефовете на отборите, за които се е състезавал във Формула 1, да присъстват на събитието. Отиването на Уитмарш обаче бе изтълкувано не само като уважение, а и като повод за нов разговор за бъдещ договор.

Мениджърът на испанеца Луис Гарсия Абад отрича категорично твърденията, че вече има споразумения за условията:

- Не може да имаш два подписани контракта. При полагането на подпис под договор трябва да уведомиш контролиращата организация. Така че е технически невъзможно. А неподписано споразумение просто не е споразумение.
 
                                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1746 -: Декември 18, 2013, 05:42:56 am »

Мониша Калтенборн: Настоящата финансова структура на F1 е ужасно сбъркана



Шефът на Заубер Мониша Калтенборн смята, че настоящата финансова структура на Формула 1 е ужасно сбъркана. Според нея тя е вредна за спорта и интереса към него.

- Има нещо ужасно сбъркано в системата. Не сме поставени при равни условия. Равенство няма никъде и нямам предвид търсене на такова в F1. Говорим за състезание и най-добрият трябва да печели. Но ако най-добрият се решава просто въз основа на наличните финансови ресурси, то тогава нещо не е наред, защото вече става дума за пари, а не за спорт. Дори да съществуват определени установени финансови параметри, ще има екипи с по-добри инженери, които ще правят по-добри автомобили, а най-силните пилоти ще постигат най-силните резултати. Но поне отборите ще са в позиция да са в състояние да се борят за нещо и това ще направи всичко по-интересно. В това ни е проблемът: че големите отбори могат да си позволят неща – независимо дали добри или не – и да извличат повече от останалите. Това не може да е правилно – обясни тя.

ФИА обяви наскоро, че от 2015 г. ще бъде въведено ограничение на бюджетите във Формула 1. Подробности не са известни освен, че условията трябва да бъдат определени до юни 2014 г. Според Калтенборн това е възможно най-доброто решение:

- Разходите трябва да бъдат намалени. Ние сме на много високо ниво по отношение на доходите и скоро ще достигнем момент, когато няма да сме в състояние да ги увеличаваме още. Затова трябва да ограничим харчовете, да поправим спорта и да му създадем база в страни, където – както вече видяхме – след две или три години (на провеждане на състезания) нямаме кой знае колко фенове. Затова за мен е най-важно да има таван на бюджетите. Така всеки отбор ще преследва собствена стратегия. Дори в този случай обаче не става дума просто да се реши едно число, а как ще бъде контролирано всичко – добави шефът на Заубер.

Швейцарският тим имаше финансови проблеми през 2013 г., като дори се заговори за намерение от страна на доставчици да съдят компанията. В Хинвил сключиха договор с руски инвестиционни компании, който обаче така и не бе приключен. Все пак основаният от Петер Заубер отбор се справи и покри всичките си задължения в края на сезона.

Лотус също изпадна в незавидно положение и след провала на сделката с Куантум (макар все още да има настоявания, че тя може да бъде изпълнена) трябваше да привлече Пастор Малдонадо и неговите спонсори PDVSA. В Енстън признаха, че парите на венецуелската компания ще помогнат да се справят в близко бъдеще. Бившият пилот от Формула 1 и настоящ телевизионен коментатор Мартин Брандъл пък също коментира, че има нещо сбъркано в спорт, в който основният отбор-съперник на Ред Бул през голяма част от състезателната година не е в състояние да вземе най-добрия от наличните свободни пилоти заради финансови затруднения.

                                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1747 -: Декември 18, 2013, 05:44:28 am »

И двигателите, и аеродинамиката ще имат значение догодина, смята Джеймс Алисън



И двигателите, и аеродинамиката ще имат значение за представянето на отборите от Формула 1 през 2014 г., смята Джеймс Алисън. Той се присъедини този сезон към Ферари и зае поста на технически директор.

Специалистът нямаше възможност да влияе сериозно върху работата по F138, но се труди много повече върху проекта за следващия сезон.

- Определено не съм изкарал кой знае какво време да вниквам в детайлите на новия автомобили, тъй като на настоящия етап няма смисъл. Вместо това се концентрирах върху насочването на ресурси и разпределението на хората по точните места, за да оптимизирам работните процеси и вниманието към детайлите. При толкова сериозна промяна в правилата (като тази, която предстои през 2014-на) работата съвсем не започва шест месеца по-рано. При пристигането ми в Маранело там се трудеха по въпроса от две години. Опитах да се впиша максимално във философията, да се адаптирам към екипа колкото се може по-бързо. Активната ми роля при самото създаване на болида е да идентифицирам области, в които може да се приложи повече усилие и да се концентрира по-голямо внимание – сподели Алисън пред официалния уебсайт на Скудерията.

Темата за новите двигатели и дали те ще са основен фактор за представянето на екипите догодина се обсъжда вече месеци наред. Според Алисън влиянието на цялата задвижваща система наистина ще е значително по-голямо, отколкото в последните години:

- От момента на замразяване на моторите беше ясно, че влиянието им върху всичко ще намалява, докато аеродинамиката взимаше превес. Преди това не бе така – добре помня колко важен бе двигателят за успехите на Ферари. Сега ще сме свидетели на промяна в баланса, макар че аеродинамиката ще продължи да е ключов фактор. Тя все още е кръвоносната система на модерния болид за Формула 1. Невъзможно е да си конкурентоспособен без правилните инструменти и адекватни ресурси. А ние (Ферари – б.а.) вече можем да кажем, че от четвърти-пети в реда на отборите по отношение на инструментариума се върнахме в челото по този показател и всичко е на мястото си, за да започне нова ера на успехи.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1748 -: Декември 18, 2013, 05:45:44 am »

Рон Денис преговарял за привличането на Рос Браун в Макларън?



Босът на Макларън Рон Денис призна, че е водил разговор с Рос Браун в последните дни. Последният се оттегли съвсем скоро от ръководството на Мерцедес и според думите му ще отложи решението за бъдещето си „поне до следващото лято“.

Въпреки това 58-годишният бе свързван с Хонда от доста време, а както вече се знае японците ще се завърнат с Макларън във Формула 1 през 2015 г. Браун ръководи и програмата им в Бракли, преди те да се оттеглят в края на 2008 г.

На въпрос, дали е разговарял с Браун за бъдещето, Денис е заявил пред ВВС:

„Имахме интересен разговор, ние и двамата сме хора свързани с моторните спортове и си говорихме за нещата от живота. Но ставаше дума за нормални неща. Хората говорят за това и онова, за възможното и невъзможното. Според мен той ще си почива една година. Това мисля за намеренията му.“

Браун от своя страна е отказал да коментира срещата.

„Не би било честно и уместно да кажа, че някой ме е поканил за разговор“, заяви Браун. „Започвам риболовните си пътувания рано следващата година и само времето ще покаже, дали аз и Формула 1 ще имаме нещо общо в бъдеще.“

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1749 -: Декември 18, 2013, 05:48:08 am »

Кими Райконен посредничил за спасяването на Заубер

Според добре информираният кореспондент на вестник Блик, Роже Беноа, ръководството на Заубер води преговори с нова група инвеститори за подобряването на финансовото състояние на екипа. Тази група е проявила желание да поеме контрол над отбора и да смени ръководството. Беноа потвърждава, че не става дума за руските фирми, показали интерес в края на лятото.

Журналистът разкрива, че преди година група инвеститори, водена от шампиона за 2007 г. Кими Райконен, е показала интерес за закупуването на отбора. Райконен живее в Швейцария и направи дебюта си в Гран при именно с болид на Заубер.

„Кими бе просто посредник“, потвърждава информацията и Петер Заубер.

Финансовите проблеми на екипа на Заубер продължават и ръководството на екипа прави всичко възможно да подобри положението. След като бе Адриян Сутил бе привлечен за 2014 г. (очаква се той да донесе около €10 млн.) сега се очаква да бъде обявен и вторият пилот на отбора. Преговорите с руските инвеститори явно са пропаднали след като в петък следобед от пресслужбата на тима обясниха, че вторият пилот ще бъде обявен по-нататък. Това дава основание да се смята, че Сергей Сироткин вероятно ще се размине с дебют в Гран при. Предполага се, че е възможно Гийдо ван дер Гарде да заеме второто място за следващата година заради сериозната финансова подкрепа, с която се ползва.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1750 -: Декември 18, 2013, 05:55:39 am »

Ален Прост: Формула 1 никога няма да премине на електричество



Формула 1 никога няма да премине на изцяло електрическо задвижване, смята четирикратният световен шампион в Гран при Ален Прост. Според него обаче шампионатът Формула Е е концепция, която може да проработи успешно.

Според Прост характерът на F1 е такъв, че не позволява подобно нещо.

- Никога няма да е напълно електрическо. Никога. Не и докато аз съм на тази планета... Не мисля, че е възможно. Това е нещо, от което наистина се пазим в състезанията. Не може да има болид за F1 с изцяло електрическо задвижване, просто не работи. Към публиката се изпраща грешно послание. Не може да кажеш, че след две години всички ще карат електрически автомобили – заяви Прост.

Французинът ще участва във Формула Е с екип, създаден в сътрудничество с ДАМС. Той наистина мисли, че има място за подобен шампионат:

- Формула Е е нещо напълно различно, изцяло отделно. Свършената работа е чудесна. Вървим в правилната посока и трябва да демонстрираме нещо. При Формула Е концепцията е смесица от развитие и образование, обучение на хората в градовете. Посланието е напълно различно. Но във Формула 1 никога няма да се тръгне в такава посока.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1751 -: Декември 18, 2013, 05:56:53 am »

Приятел на дядо Коледа отскочи до Маранело



Приятел на дядо Коледа отскочи до Маранело – така от Ферари оповестиха първото посещение на Кими Райконен в базата на отбора след края на сезон 2013 г. във Формула 1.

Пилотът напусна тима на Лотус, при това два старта преди финала на шампионата. Претърпя операция на гърба заради стара контузия, която му създаваше грижи и след това се възстановяваше.

От Ферари отбелязаха, че след Коледа идва новата година и Кими е нейн предвестник в базата.

- В Маранело всичко се случва рано, защото нещото, което не можем да губим, е време. Затова след миналия уикенд, когато всички пилоти на Скудерията – от Формула 1 през младежите от академията за състезатели до спечелилите безброй успехи с 458 GT – се превърнаха в дядо Коледовци, днес един човек от същата националност като дядо Коледа донеса полъха на новата година – се казва в съобщението на официалния сайт на екипа.

Райконен се срещна с шефа на отбора Стефано Доменикали и старши инженерите от техническия екип. Той се запозна с това докъде е стигнал проектът за 2014 г., а и се видя със стари приятели. Един от тях е Антонио Спаньоло, който догодина ще е състезател инженер на Кими.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1752 -: Декември 18, 2013, 06:04:16 am »



Volkswagen няма да кандидатства за вакантното място във Ф1

"Няма планове за влизането ни в Гран при състезанията"

От германския автомобилен гигант Volkswagen Group обявиха, че нямат намерение да кандидатстват за свободното място във Формула 1. Вчера от ФИА обявиха конкурс, за който срокът за подаване на документи изтича на 3 януари. Решението кой отбор печели свободното 12-о място за сезон 2015 ще бъде официално оповестено на 28 февруари.

"В този момент във Volkswagen нямаме планове за влизане на марката или друга от концерна във Формула 1", отговори говорителят на германците, които притежават още компаниите Lamborghini, Porsche и Audi, с които биха могли да участват.

Босът на Формула 1 Бърни Екълстоун и ФИА искат да попълнят вакантното място с конкурентоспособен отбор. Такъв със сигурност могат да бъдат от Volkswagen Group на фона на неограничения бюджет, който ако имаха интерес, можеха да използват.

                                                                                                                                     formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1753 -: Декември 18, 2013, 06:05:51 am »



Кими Райконен си избра номер 7

Ботас иска да е 77

Няколко дни преди Коледа пилотите трябва да си изберат номер, с който ще се състезават до края на кариерите си във Формула 1. ФИА заяви на състезателите, че трябва да си харесат номер от 2 до 99 и засега се знае, че пилотът на Форс Индия Серхио Перес ще е номер 11. Очаква се Фернандо Алонсо да бъде номер 14, Жан Ерик Верн да е 27, а Нико Розберг да бъде 6 - номерът, с който баща му Кеке Розберг се е състезавал през шампионската си 1982 година.

Валтери Ботас  или "Bo77as", както самият той написа в Twitter, ще бъде номер 77, а Фелипе Маса си е избрал 19. Новият пилот на Ред Бул Даниел Рикиардо все още не иска да казва какво си е избрал, "но е хубаво, че Ф1 пилотите имат свободата да избират с кой номер да се състезават догодина". Неговият заместник в Торо Росо Даниил Квят призна: "Цяла нощ се въртях и се чудех кой номер да бъда".

Ромен Грожан от Лотус обясни, че е подал своите предложения към ФИА, но засега няма да каже кои са. Според финландската преса Кими Райконен си е харесал номер 7 и догодина във Ферари на каската му ще пише това.

                                                                                                                                    formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1754 -: Декември 18, 2013, 06:07:30 am »



Хорнер: Рено харчат по-малкия си бюджет разумно

"Вярваме им"

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер е уверен, че Рено ще доставят конкурентен двигател за следващия сезон във Формула 1, независимо че няма да имат най-големия бюджет. Френският производител допринесе за четирите поредни световни титли на отбора при пилотите и конструкторите и догодина отново ще е с тях в битката им с новите турбо двигатели.

Рено представиха турбо двигателя във Ф1 през 1977 година и така станаха първия тим, печелил с турбо задвижван болид две години по-късно. "Рено имат страхотни резултати на пистата и и заедно с тях постигнахме някои феноменални неща. Може би не разполагат с бюджета, с който могат да работят другите, но поне го харчат разумно. Уверени сме, че ще имаме конкурентен двигател. По това време от годината се носят страшно много слухове и както винаги, важното е какво ще стане след старта в Мелбърн", обясни Хорнер.

Шефът на шампионския отбор обясни, че отношенията между Ред Бул и Рено са такива, че може да е сигурен, че производителят ще направи всичко възможно през 2014 да са на върха. "Статусът ни като техни работни партньори е такъв, че максимално много усилия отиват за оптимизация на двигателя и колата на Ред Бул. Това ще е важен елемент от представянето през следващия сезон. Рено работеха отблизо с нас по инсталацията на мотора и сме много концентрирани. Те си имат тяхната област, в която са специалисти, нашата работа е по шасито, така че усилията по интегрирането на двигателя са съвместни през последните няколко години", допълни Хорнер.

                                                                                                                                      formula1.sportal.bg
Активен