www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495678 пъти)

0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1770 -: Декември 24, 2013, 08:14:18 am »

Сигурността на гумите не е под въпрос, категорични са Пирели



Пирели заявиха категорично, че сигурността на гумите за следващия сезон във Формула 1 не е под въпрос.

Повод за изявлението стана случаят от последния ден тестове в Бахрейн, когато Нико Розберг публикува съобщение в Туитър, че се е завъртял при 320 км/ч заради неочаквано експлодирала гума. Репликата бе изтрита доста бързо, но вече се бе разпространила и се обсъждаше.

- Тестовете на гуми в Бахрейн включваха известен брой прототипи, които са напълно иновативни по отношение на структурата и смесите. Целта бе развитие на по-подходящи решения за следващия сезон. Мерцедес-ът на Нико Розберг бе с една от тези прототипни спецификации – тествани единствено в лаборатория и такива, които няма повече да бъдат предлагани. Ето защо сигурността на гумите за следващия шампионат не е под въпрос. Случилият се инцидент с колата на Розберг се разследва и всичко, което бъде установено, ще стане достояние на ФИА и отборите – се казва в изявлението на Пирели.

На тренировките на пистата Сахир участваха четири отбора – Мерцедес, Ферари, Ред Бул и Торо Росо. Изпитанията бяха одобрени, след като от Пирели настояха, че са им нужни допълнителни проби и заплашиха, че ако нямат възможност да тестват, ще заложат на консервативен подход при производството на гуми за догодина.

                                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1771 -: Декември 24, 2013, 08:20:33 am »

Алисън: Възможността Ферари да правят двигателя и болид заедно е чудесно предимство



Едно от най-силните предимства на Ферари спрямо съперниците във Формула 1 в работата по проекта за 2014 г. е възможността да се развиват едновременно кола и задвижваща система, смята техническият директор на екипа Джеймс Алисън.

Той има опит какво е да се работи по този начин, както и как се получават нещата, когато моторите са на външен доставчик.

- Възможността да се конструират двигател и автомобил заедно определено е чудесно предимство за Ферари. Други отбори нямат възможност да го правят, а тази година – като никога досега – инсталирането на новите системи ще е безкрайно сложна операция. Имам опит от времето си в Лотус: важно е доставчикът на агрегати да се опита да отговори на изискванията ти, но никога не се получава така, както тук, където съществува исторически изградена култура, свързана с общата задача от конструиране и развитие на един нов автомобил – коментира Алисън на представянето на двигателя на Ферари 059/3 за догодина.

Шефът на отдела за агрегатите Лука Марморини допълни, че хората от неговия департамент са работили рамо до рамо с колегите си:

- Сторихме го, защото знаем прекрасно, че няма смисъл да влагаме прекалено много в нашия проект, ако след това агрегатът не се адаптира в побеждаващ болид. Това се отнася не само за мотора, но и да всички елементи в задвижващата система, която, както всички разбират, е значително по-сложна от преди.

Алисън е съгласен с Марморини:

- Всичко казано е важно и за друг компонент, който бе в центъра на вниманието през последните години – изпускателната система. Обдухването предложи различни технически предизвикателства, но трябва да кажа, че лично аз съм доволен от забраната му и че можем да се върнем към конструкция, чиято цел е да се извлече максимума от мощността на двигателя.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1772 -: Декември 24, 2013, 05:38:00 pm »

Грожан: Смятам, че доказах, че съм част от най-добрите пилоти



Ромейн Грожан вярва, че се е доказал като един от най-добрите пилоти във Формула 1 през изминалия сезон 2013. Френският пилот освен това е категоричен, че е готов да води тима на Лотус през 2014-та.

Грожан буквално преобърна репутацията си през изминалата година, като направи особено силно представяне през втората половина на сезона. Серия катастрофи през 2012 г. доведоха до сериозни критики към него. Лотус и Ерик Булие обаче му гласуваха доверие и Ромейн го оправда през 2013-та.

- Смятам, че доказах, че съм част от най-добрите пилоти – така преценявам себе си. Отне ми доста работа и някои болезнени моменти, за да стигна дотук, но съм горд от постигнатото. Не смятам, че можех да дам по-добри резултати – коментира Грожан.

Френският пилот сподели, че е бил особено негативно настроен сам към себе си след грешките през 2012-та:

- Мразя да не мога да си свърша работата. Моментът бе наистина труден. Не беше хубаво да чета онези коментари, но това дори не бе най-лошото, а фактът, че не бях щастлив от работата си. Сега съм щастлив, а освен това е чудесно да видя някои чудесни коментари. Главното обаче е личното удовлетворение.

Грожан освен това вярва, че ще е в състояние да е лидер на тима на Лотус след напускането на Кими Райконен. Той отбеляза, че с отбора се познават чудесно.

- Чувствам се у дома в Енстън, добре съм, когато съм с отбора. Определено се радваме на времето си заедно. Трудим се упорито и можем да си кажем всичко лице в лице, а това е важно, когато не карам добре. Аз също споделям, ако съм недоволен от нещо. Връзката ни позволява да напреднем към следващото ниво и смятам, че са готови да съм лидер. Аз лично съм готов - допълни Грожан.

                                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1773 -: Декември 24, 2013, 05:39:14 pm »

Гутиерес остава в Заубер, Сироткин ще е тест пилот на тима



Естебан Гутиерес остава в тима на Заубер и за сезон 2013 г., съобщиха официално от отбора. Той ще е титуляр заедно с Адриан Сутил, а трети пилот на отбора ще е руснакът Сергей Сироткин.

Шефът на Заубер Мониша Калтенборн заяви, че се радва на продължаването договора на мексиканския състезател, тъй като в Хинвил вярват в развитието на млади таланти.

- През изминалия сезон Естебан разбра от първа ръка колко трудно може да е за един дебютант във Формула 1. Той обаче регистрира страхотен напредък през сезона както в квалификациите, така и в надпреварите и в крайна сметка финишира като най-добрия новак в пилотския шампионат. Резултатите често не отразяваха представянето му. Убедена съм, че Естебан ще е в състояние да използва опита си, за да постигне резултати и ще бъде подпомогнат от факта, че познава прекрасно всички в отбора ни – допълни Калтенборн.

Гутиерес заяви, че се радва на възможността да продължи работата си със Заубер. Той също отбеляза, че 2013-та бе трудна година за него, но и че упоритият труд заедно с екипа му помогна да напредне.

- Чувствам се добре да направя следващата стъпка. Това ще е четвъртата ми година с екипа, втора като титуляр. Техническото предизвикателство през 2014-та ще е огромно. Ето защо ще е още по-важно да познаваш добре хората, с които работиш. Ще дам максимума от себе си, за да напредна още повече и да подкрепя екипа колкото се може повече – допълни той.

Едновременно с удължаването контракта на Гутиерес Заубер обявиха и продължаване на партньорството си с Телмекс. Председателят на компанията Карлос Слим Домит заяви, че в Телмекс и Телсел се гордеят с това, че са част от тима на Заубер и ще поддържат програмата си за млади пилоти, част от която е и Естебан.

Сделката с руските инвеститори пък не се осъществи напълно и съответно Сергей Сироткин не получи очакваното титулярно място. Той все пак ще се присъедини към Заубер, но като резервен пилот. Руснакът започна работа в Хинвил от август, като трупа опит и дори направи демонстрационно каране на новата писта в Сочи, където догодина ще се проведе Гран при на Русия.

- За мен е голям шанс да стана тест пилот на Заубер. Ще се трудя упорито, за да подобря себе си и да извлека максимума от тази възможност. Формула 1 е много сложна и е важно да имам шанс да се уча. Догодина обаче ще се съсредоточа основно върху световните серии Рено, които са изключително конкурентоспособни. Така ще мога да се подготвя още по-добре за следващата голяма стъпка – каза Сироткин.

                                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1774 -: Декември 24, 2013, 05:44:11 pm »

Ди Монтедземоло критикува двойните точки, иска да събере отборите на среща в Маранело



Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло не одобрява нововъведеното правило да се дават двойни точки в последния старт на шампионата във Формула 1. Притеснения относно посоката развитие на спорта, разходите и т.н. го карат да призове отборите от Гран при на среща следващия месец в Маранело.

Ди Монтедземоло изрази мнението си по време на традиционния коледен обяд с журналисти в базата на отбора. Твърди се, че представителите на отборите, гласували за двойните точки в последния старт, били притиснати от Бърни Екълстоун. Управляващият търговските права на спорта им обяснил, че телевизионните компании и организаторите искали битката в шампионата да продължава до края на първенството.

- Не съм ентусиазиран относно решението да се дават толкова много точки в последната надпревара. Изглежда твърде изкуствено. Да видим. Съмнявам се, че правилото ще бъде премахнато. Най-добрият начин да се разбере (има ли смисъл) е да се тества една година. Сега е твърде рано да се каже. Освен това не искам да създавам впечатление, че всички отбори са се съгласили, а ние се противопоставяме впоследствие. Аз имам лични съмнения. Казах го на [Жан] Тод (президент на ФИА – б.р.) и на Бърни в частни разговори – заяви маркизът.

По принцип Ферари имат право на вето, но според Ди Монтедземоло то трябва да се използва за по-важни неща, касаещи Формула 1.

Притеснения относно последните промени в правилата, бъдещето на спорта и посоката му на развитие пък карат президента на Скудерията да покани останалите отбори на среща в базата на тима през януари.

- Имам намерение да поканя екипите в Маранело. Идеята не е да дискутираме едно нещо, което може да даде предимство на един или друг отбор, а да обсъдим цялостния подход към Формула 1. Смятам, че хората нямат достатъчно възможности покрай тежките състезателни уикенди – тогава се подготвят болидите за надпреварите, работи се със спонсори, телевизии, с публиката. Важно е да имаме един ден за спокойно обсъждане на бъдещето – обясни италианецът. – Иска ми се да обсъдим конструктивно природата на F1 с останалите тимове и да не говорим за нищо от състезателен характер. Трябва да направим предложения без да поставяме когото и да било в ъгъла и без сделки под масата. Искам всичко да се върши много открито. Желанието ми е за повече диалог между отборите, за обсъждане на проблемите в F1.

                                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1775 -: Декември 24, 2013, 05:50:12 pm »

Пирели са разочаровани от критиките на Ред Бул, заяви Пол Хембри



Спортният шеф на Пирели Пол Хембри сподели, че компанията му не е щастлива от критиките на Ред Бул към тях, отправени през изминалия сезон 2013 г. Шампионският тим бе остро настроен към доставчика на гуми особено през първата половина на сезона.

Хембри смята, че критиката е отслабила позициите на Пирели. Според него тя не е била заслужена, при това в сезон, когато доминира по такъв безапелационен начин. След лятната ваканция Себастиан Фетел и Ред Бул записаха девет поредни победи в шампионата.

- Това очевидно бе разочароващо, тъй като всички бяха изправени пред едно и също предизвикателство. След това различни отбори водеха битка помежду си и ние се оказахме между чука и наковалнята, като се спореше какво ни е позволено да правим и какво не можем да вършим. Беше безкрайно разочароващо, тъй като те явно доминираха и спечелиха първенството така убедително... А отвориха пътя на толкова коментари и дебати, които всъщност не трябваше да се случват. Ние сме партньор и винаги сме казвали, че ако всички екипи – или целият спорт – ни кажат да направим промяна, ще я извършим. Но да ни поставят под медиен натиск е неприятно – обясни Хембри пред Аутоспорт.

Той за пореден път заяви, че гумите са такива, каквито са били поискани от отборите и шефовете в F1:

- На моменти ни се струваше, че хората са си загубили ума и не разбират защо вършим определени неща. Ако спортът не те защитава, когато си свършил всичко според конкретната молба, трябва сам да се погрижиш.

                                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

lord_milev

  • V.I.P.
  • Карма: +927/-411
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Юли 29, 2009, 08:00:21 am
  • Публикации: 17840
  • Торент Клиент: µTorrent 2.2.1
  • Винаги имаш избор!
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Chrome 31.0.1650.63 Chrome 31.0.1650.63
Re:Формула 1
« Отговор #1776 -: Декември 24, 2013, 05:55:49 pm »
Алонсо: Щастлив съм, че ще работя с Райконен



Фернандо Алонсо заяви, че е щастлив от възможността да работи с Кими Райконен.

Световният шампион за 2007 г. се връща във Ферари след двете си години в Лотус и ще е съотборник на испанския пилот. Отношенията между двамата са обект на обсъждане от момента, в който привличането на финландеца обратно в Скудерията бе обявено преди няколко месеца.

- Имам вяра във Ферари и съм щастлив, че ще работя с Райконен – пилот с рядък талант, от когото мога да науча много. Опитът, който имаме двамата, ще е жизненоважен за развитието на автомобила. Най-важното нещо е да работим заедно за Ферари и червена кола да пресича първа финала – без значение чия. Защо съм оптимист ли? Защото съм в Скудерията. Може би мнозина вярват, че Ред Бул е по-добрият избор, но Ферари винаги са печеливша ръка и човек трябва да има вяра в тях. Надявам се всичко да е по-добре нататък в сравнение с 2013 г., да извлечем максимума от промените в правилата и да сме на същото ниво като най-добрите – заяви Алонсо по време на картинг гала на Сантандер в Боадила дел Монте близо до Мадрид.

Двукратният носител на F1 короната бе на събитието заедно със сънародниците си Марк Жене и Педро де ла Роса. Те раздадоха награди за децата, победителите сред които ще имат шанса да направят тест с академията на Ферари във Фиорано. Церемонията имаше и изненадващ гост – президента на ФИА Жан Тод.

Алонсо пък сподели освен това е избрал №14 за себе си, тъй като този номер винаги му е носил късмет:

- Спечелих на 14 години, на 14 юли 1996 г. с карт с №14. Да видим дали още ми е късметлийски номер!
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1777 -: Декември 24, 2013, 05:56:31 pm »

Екълстоун иска двойни точки във финалните три старта



Управляващият търговските права на Формула 1 иска да се дават двойни точки не само в последното състезание от световния шампионат (както наскоро бе решено да се направи догодина), но в финалните три старта от първенството. Англичанинът обаче признава, че правилото може да бъде отменено още следващия месец.

Решението в Гран при на Абу Даби през 2014 г. да бъдат раздадени два пъти повече точки (50 за победителя) бе посрещнато със сериозни критики. Според Бърни обаче по-доброто решение е да се дава такъв актив в последните три старта в календара, тъй като според него това ще запази битката за титлата по-дълго.

- Личното ми предпочитание е двойните точки да се дават за финалните три надпревари. Цялата история обаче може да се отмени още на следващата среща (на стратегическата група) през януари. Все пак мисля, че трябва да се прилага или за последните три състезания или изобщо да не се прави. Тези три състезания биха означавали, че шампионатът ще продължи да е интересен за всички – фенове, преса и телевизии – до самия финал – заяви Еклъстоун пред британския вестник Телеграф.

Четирикратният световен шампион Себастиан Фетел заяви, че идеята за двойни точки е абсурдна и че прилагането й наказва онези, които са се трудили упорито през целия сезон. Бившият пилот от Формула 1 Еди Ървайн бе още по-краен: той каза, че изобщо няма да гледа Гран при надпреварите, докато правилото не бъде премахнато.

                                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1778 -: Декември 24, 2013, 05:58:17 pm »

Кобаяши се връща в F1 с Катерам?



Камуи Кобаяши може да направи шокиращо връщане във Формула 1 с отбора на Катерам. Финландският вестник Турун Саномат дори твърди, че 27-годишният пилот е бил на посещение във фабриката на екипа в Лийфийлд.

Японският пилот загуби титулярното си място в Заубер в края на 2012 г. През изминалия сезон той участва в WEC (World Endurance Championship) като част от екипа на Ферари. Целта му винаги е била да се върне в Гран при.

Камуи нямаше спонсори през 2012-та, които да платят за място в F1 екип. Той опита да събере средства в края на миналата година, но не се справи навреме.

Сега се смята, че Катерам вероятно ще освободят и двамата си титуляри от 2013-та – Гийдо ван дер Гарде и Шарл Пик. Хейки Ковалайнен водеше преговори със стария си отбор, след като бе извикан още в началото на сезона, за да работи по болида. Невъзможността на финландеца да привлече спонсори обаче го извадила от битката за мястото. За сметка на това Кобаяши имал възможност да привлече допълнителни средства и това може да е коз в негова полза. За негов съотборник се спряга Маркус Ериксон, който досега се състезаваше в GP2.

Само три са свободните места във Формула 1 за 2014 г., след като Заубер попълниха пилотския си състав с Адриан Сутил и продължиха договора на Естебан Гутиерес. Две от тях са тези в Катерам, а последното е в Маруся.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1779 -: Декември 24, 2013, 06:00:08 pm »

Тони Фернандес: Във Формула 1 има криза – настоящето на спорта изобщо не е леко



Във Формула 1 има криза – настоящето на спорта изобщо не е леко, заяви собственикът на AirAsia и екипа на Катерам в Гран при Тони Фернандес.

Въпросите относно финансови затруднения на F1 отбори, бъдещето на спорта и предстоящия шоково скок на разходите заради новите двигатели и задвижващи системи се обсъждат от месеци насам. ФИА обяви, че ще въведе таван на бюджетите от 2015 г. (без да уточни какво ще е ограничението) и възложи на работна група да изработи изискванията до юни 2014-та. Мониша Калтенборн от Заубер и Виджай Маля от Форс Индия приветстваха решението, докато шефът на Макларън Мартин Уитмарш заяви, че може да е невъзможно контролирането на разходите.

Всичко това се развива на фона на факта, че за 2012 г. CVC – основният акционер във Формула 1 – има оборот от $1,35 млрд. и е с $426 млн. оперативна печалба след приспадане на сумите, които ще се разпределят между отборите. Затова и на въпроса дали спортът е изправен пред криза, Фернандес е категоричен пред Ройтерс:

- Не МИСЛЯ, че има. ИМА криза. Чува се, че не се плаща на хора, отнема време доставчици да си получат парите. Това със сигурност не са щастливи времена. В крайна сметка във Формула 1 може да останат само пет отбора, ако нещата продължават в същия дух.

Калтенборн определи настоящата финансова структура на спорта и метода на разпределение на средства като сбъркани. Най-големите екипи получават и най-голям дял от приходите, полагащи се на тимовете. Тя заяви, че не оспорва това, а че трябва да се намери по-справедлива схема.

Настоящият вариант е дело на управляващия търговските права на F1 Бърни Екълстоун. Бъдещето на 83-годишния англичанин обаче изглежда доста несигурно напоследък заради серия заведени срещу него дела във връзка с продажбата акциите на Гран при през 2005-2006 г. А и дори предвид факта, че отбори идват и си отиват от спорта (над 100 са преминали през Формула 1), то 2013-та година бе особено тежка. Стигна се до скандал за заплата – световният шампион за 2007 г. Кими Райконен заяви в Абу Даби, че не е получил и стотинка от парите си за сезона. Финансовите проблеми в Енстън не бяха решени и там се принудиха да вземат Пастор Малдонадо и най-големия спонсорски пакет, носен от пилот – този на PDVSA. В Заубер също имаха затруднения, но там сключиха споразумение с руски инвеститори и продължиха договора си с Телмекс на Карлос Слим.

- Безспорен факт е, че отборите се намират под финансово напрежение. Има огромна пропаст в разпределението на парите, а контролът върху разходите изглежда не е толкова ефективен, колкото може да бъде. Не е добре както за спорта, така и за феновете – без тях няма търговски модел – коментира главният изпълнителен директор на Маруся Греъм Лоудън.

Екълстоун пък направи поредното си противоречиво изявление пред Ройтерс. След като преди време заяви, че отборите трябва да се справят със ситуацията, сега той каза, че ще помогнат на екипите да се спасят сами от себе си:

- Аз съм във Формула 1 от страшно дълго време, като съм притежавал и управлявал отбор в продължение на 18 години. В спорта има и възходи, и спадове през цялото време. Хората ще продължат да харчат толкова, колкото смятат за нужно, за да побеждават. Ние ще се опитаме да сложим на таван на разходите. Ще се опитаме да ги спасим от самите тях.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1780 -: Декември 24, 2013, 06:08:53 pm »

Как ще се казва болидът на Ферари догодина?



Президентът на Ферари Лука ди Монтедземоло обяви, че името на болида на Скудерия за сезон 2014 ще бъде избрано от феновете. По време на официалния предколеден обяд на пистата "Фиорано" близо до Маранело днес президентът обясни, че феновете ще гласуват в сайта и на фейсбук страницата.

Болидът им за сезон 2013 се казваше F138 - комбинация от годината и броят цилиндри в двигателя. F138 беше 59-ят едноместен болид на Скудерията, състезаващ се във Формула 1, и последният с V8 двигател.

За следващия сезон 2014 Ферари имат Фернандо Алонсо и Кими Райконен, а феновете им във фейсбук са 12.6 милиона. По време на вечерята президентът на Ферари заяви, че ще очаква с нетърпение старта на новата турбо ера и очаква от двамата си пилоти да работят добре в екип. Днес Скудерия представиха и новия си двигател, който се казва "059/3".

                                                                                                                                 sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1781 -: Декември 24, 2013, 06:11:17 pm »

Ферари подаряват суперкола за над 1 млн. евро при титла на Кими или Алонсо



Италианската автомобилна компания Ferrari ще подари един от лимитираните модели LaFerrari на някой от пилотите на Скудерия при спечелване на световната титла през 2014 г. Така битката през настоящия сезон 2014 във Формула 1 между Фернандо Алонсо и новият му съотборник Кими Райконен се очертава да бъде епична.

Суперхибридът LaFerrari бе представен преди няколко месеца по време на автомобилното изложение в Женева, като тепърва предстои избраните собственици да получат колекционерските си модели. Машината е наследник на модела Enzo, създаден в чест на Енцо Ферари, като всеки от произведените 499 броя ще струва над 1.2-млн. евро.



В първия сезон от новата турбо ера във Формула 1 Кили или Нандо при спечелена титла при пилотите ще получат LaFerrari с 6.3-литров V12 атмосферен двигател с мощност от 800 кс. Комбинираната мощност с тази от КЕРС системата, разработена на база тази от Ф1, достига 963 кс, а въртящият момент 900 Нм.

Масата на карбоновото чудовище е сведена до 1255 кг, въпреки допълнителния електромотор, батерии и КЕРС система. Ускорението до 100 км/ч се покрива за под три секунди, максималната скорост е 350 км/ч. При тестове на италианската писта "Фиорано" LaFerrari е записал време от 1:20 мин, което е по-бързо от всеки сериен модел в историята на италианците.

                                                                                                                                          sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1782 -: Декември 24, 2013, 06:13:34 pm »

F138 най-надеждната кола на 2013



Ферари са имали най-надеждната кола на стартовата решетка през сезон 2013, с която Фернандо Алонсо и Фелипе Маса не са отпаднали от нито едно състезание поради технически проблем. Това обобщи германската преса с пояснението, че тимът от Маранело не е направил всички обиколки заради три състезателни инцидента.

В класирането по най-много изминати километри Скудерия се подреждат пети през 2013 след Макларън, Ред Бул, Мерцедес и Уилямс. Другите отбори са имали доста отпадания, причинени от технически проблеми за разлика от Ферари. Един от най-ненадеждните болиди през изминалия сезон е бил този на Лотус. Е21 е имал 7 отпадания заради инциденти и 5 технически повреди.

                                                                                                                               sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1783 -: Декември 24, 2013, 06:15:26 pm »

Фетел: Никой не знае кой ще има предимство през 2014 г.



Себастиан Фетел призна, че дори в Ред Бул нямат представа кой отбор ще има предимство при голямата промяна на правилата във Формула 1 през 2014 година. Четирикратният световен шампион обаче очаква големите отбори да нямат проблеми с адаптацията на болидите към новите турбо V6 1.6-литрови двигатели и по-мощната двойна система за регенериране на енергията. "Изключително трудно е да се предположи кой ще има предимство през настоящия сезон. Новата турбо ера идва с огромни промени и те не са само от техническа гледна точка. Разликата между отборите може да стане и по-голяма, но не вярвам лидерите да имат затруднения с внедряването на новата технология в болидите", вярва Фетел.

"Използването на горивото ще бъде по-голям фактор от всякога по време на състезанията с ограничението от само 100 литра. Предстои ни много работа защото трябва да защитаваме позицията, която заемаме от години", завърши германецът.

                                                                                                                                        sportal.bg
Активен

lord_milev

  • V.I.P.
  • Карма: +927/-411
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Юли 29, 2009, 08:00:21 am
  • Публикации: 17840
  • Торент Клиент: µTorrent 2.2.1
  • Винаги имаш избор!
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Chrome 31.0.1650.63 Chrome 31.0.1650.63
Re:Формула 1
« Отговор #1784 -: Декември 24, 2013, 06:39:26 pm »
Рикиардо - новото лице на Ред Бул



С широката си усмивка Даниел Рикиардо ще трябва да огрее по нов начин представянето на шампионите от Ред Бул през 2014 година.

Лъчезарният млад австралиец трябва да внесе свежест, а защо не и интрига в състезанията на шампионския тим, чиято доминация започна да доскучава дори на почитателите им, особено през последните месеци.

Разговаряхме с Даниел сега, преди мелницата на състезанията да е започнала отново и напрежението да се увеличи драматично. В един приятен и честен разговор той сподели голяма част от мислите, очакванията, амбицията си за следващия сезон, в който той ще е съотборник на Себастиан Фетел на мястото на Марк Уебър. Към титлите на „биковете” поглеждаме и от една малко непопулярна перспектива – парите. Те не са тайна, но никой от управлението на тима, а и на спорта, не обича да ги коментира кой знае колко.

Другите акценти в този брой между два сезона са свързани с представянето на Макларън и очакванията им дали ще успеят да се върнат в челото през 2014 г., след като през последния сезон за първи път от далечната 1980 г. нито веднъж техен пилот не се качи на подиума.

С коментара на шефа на двигателите във Ферари Лука Марморини пък поглеждаме и към очакванията на Скудерията, а и изобщо към всичко, което ни предстои да видим през 2014 г.

Отделно се опитахме да систематизираме промените – за тях се говори толкова много от месеци, а и ще направят колите в Гран при различни и така от Мелбърн през март Формула 1 ще навлезе в една нова епоха от своята история.

Спортът обаче никога не е бил само Формула 1 и в този брой традиционно хвърляме поглед и към картинга, ралитата, като се спираме специално върху случващото се с един от най-големите таланти в автомобилизма през последните години – Роберт Кубица, чиято кариера бе така злощастно променена от онзи инцидент през 2011 г. Но ето че отново полякът е победител, спечели шампионата във WRC, а всички акредитирани медии във ФИА го избрахме за личност на 2013 година.
Активен