www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509427 пъти)

0 Членове и 11 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1710 -: Декември 09, 2013, 08:14:42 pm »

Андрети: Ферари издърпаха ухото на Алонсо с връщането на Райконен



Поведението на Фернандо Алонсо през изминалия сезон е довело до реакция от Ферари и подписването на договор с Кими Райконен за 2014 година. Така според Марио Андрети, пилот на Скудерия от миналото и световен шампион във Ф1, президентът на италианците е издърпал ухото на испанската си звезда в опит да му покаже, че никой не е по-голям от Ферари.

"Моето мнение е, че Алонсо беше силно разочарован тази година и каза някои неща, които силно обидиха ръководителите във Ферари. В този отбор изключително рядко и трудно се приемат критики към болида и екипа от инженери", обясни Андрети.

"Във Ферари никога нямаше да върнат пилот като Кими Райконен, който може дори да победи Фернандо в директен двубой, ако не искаха с това да му издърпат ухото, образно казано. С интерес чакам да гледам дуела между двамата следващата година, защото Кими не идва да помага, а да се бори с Фернандо", завърши световният шампион от 1978 година.

                                                                                                                                 sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1711 -: Декември 10, 2013, 08:28:43 am »

Рикиардо убеден, че догодина ще докаже бързина и в дълга дистанция



Даниел Рикиардо е убеден, че през 2014 г. ще докаже, че е бърз не само в един тур във Формула 1, но и в дълга дистанция.

Австралиецът бе избран от Ред Бул да заеме освободения от сънародника му Марк Уебър кокпит. Той ще има нелеката задача да е съотборник на четирикратния световен шампион Себастиан Фетел. И макар да е категоричен, че никой не очаква от него да победи немския пилот, Даниел смята, че може да свърши добра работа за новия си тим.

Според Рикиардо освен това той няма да има проблем да поддържа скорост и темпо в състезателна дистанция.

- Надпреварите от изминалия сезон показаха какво мога – поне в онези от тях, в които квалификационната ни скорост бе подкрепена от достатъчно добро състезателно темпо – заяви австралиецът. – За съжаление това не се случваше винаги, но имаше няколко старта като Силвърстоун, Китай и други, където реализирах потенциала на болида. Ако догодина ми дадат подходяща кола и се класирам на първите редици, съм убеден, че мога да се състезавам на това ниво.

Даниел признава, че няма да му е леко с Фетел, който има 40 полпозишъна през последните четири години:

- И двамата доминирахме над съотборниците си в квалификациите през последната година, така че може да се получи добър дуел. Ако аз покажа скорост, особено в началото, то тогава нещата могат да потръгнат. Състезанията ще се получат, както се случваше и напоследък.

Самият Фетел заяви, че очакванията към новия му съекипник са повишени в сравнение с времето, когато той се присъедини към Ред Бул. Германецът стана част от отбора от Милтън Кийнс през 2009 г. и спечели първата си титла през 2010-та.

- Това е огромен шанс за Даниел. В определени аспекти ситуацията му напомня това, срещу което бях изправен аз през 2009-та. Но от тогава досега отборът постигна страшно много успехи и съответно очакванията са по-големи. В крайна сметка обаче според мен напредъкът му е чудесен, тъй като показва, че има възможности за прогрес. Той е много млад, част е от семейството на Ред Бул от дълго време и нямам търпение да се състезаваме догодина – коментира Фетел.

Промяната в правилата може в известна степен да помогне на Рикиардо, тъй като според мнозина новостите са толкова много и толкова сериозни, че ще изравнят силите в F1 догодина.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1712 -: Декември 10, 2013, 08:30:19 am »

Гутиерес изненадан, че топотборите в F1 пренебрегват Хюлкенберг



Естебан Гутиерес остана изненадан, че топотборите във Формула 1 отново пренебрегнаха Нико Хюлкенберг.

Двамата бяха съотборници през сезон 2013 г. в екипа на Заубер и мексиканецът имаше възможност да наблюдава отблизо работата и представянето на немския си колега. След месеци слухове, по време на които стана ясно, че Нико е бил изборът на Ферари за пилот догодина до Гран при на Унгария и бе фаворит за кокпит в Лотус, пилотът в крайна сметка се върна във Форс Индия.

- Той наистина се справя страхотно. Нико е прекрасен пилот, един от най-добрите в квалификациите и е изненадващо да видиш, че се бори да си намери място. За това обаче винаги има някакви причини. Трудно е да се дефинират, тъй като трябва да си наистина завършен пилот в много отношения (за да получиш титулярна позиция в F1). В този спорт се обмислят множество аспекти, а сред тях има доста такива, за които хората по принцип не биха се сетили – обясни Гутиерес.

Той призна, че присъствието на Хюлкенберг като негов съотборник в Заубер е имало много сериозно значение за развитието му:

- Нико е чудесна отправна точка. В някои случаи бях близо до него, а понякога дори го изпреварвах. А това ми даде сериозна увереност, знаейки, че е толкова силен пилот. Освен това ми помогна да се развия. Получих много умения, които преди това не притежавах.

Самият Гутиерес все още не е наясно с бъдещето си. Той посети фабриката на Катерам през седмиците след края на сезона, но все още не е ясно дали ще продължи да кара във Формула 1.

6 са свободните позиции към настоящия момент в отборите от Гран при. Заубер и Катерам не са обявили нито един пилот за 2014 г., а Форс Индия и Маруся потвърдиха Хюлкенберг и Жул Бианки. Според отделни слухове в средата на тази седмица Серхио Перес, който бе освободен от Макларън, ще бъде обявен за пилот на екипа от Силвърстоун.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1713 -: Декември 10, 2013, 08:31:38 am »

Булие вярва, че Лотус ще извлекат най-доброто от Малдонадо



Шефът на Лотус във Формула 1 Ерик Булие е убеден, че отборът е в състояние да извлече най-доброто от Пастор Малдонадо, както успя да се справи преди това с Ромейн Грожан.

Венецуелският пилот подписа с екипа от Енстън, макар да не е особено убеден във финансовата му стабилност. Той искаше да отиде в Заубер след напускането на Уилямс, но спонсорите му от PDVSA предпочетоха Лотус.

В Енстън пък така и не дочакаха парите от инвестиционния консорциум Куантум и предпочетоха да привлекат Малдонадо, за да осигурят поне непосредственото си бъдеще. Качествата на пилота обаче са поставяни по съмнение от доста наблюдатели, въпреки победата му в Гран при на Испания през 2012 г. Инцидентите от последните надпревари на 2013-та не помогнаха за подобряване на ситуацията. Особено зле бе прието избухването му в САЩ, където той обвини Уилямс, че саботират болида му. На Булие обаче се наложи да пренебрегне всичко това – той повтори многократно, че иска да вземе Нико Хюлкенберг, но просто не може да си го позволи, тъй като не разполага с необходимите средства. Ситуацията предизвика много коментари относно състоянието на спорта и защо отборът, който бе основен съперник на шампионите от Ред Бул през голяма част от шампионата, просто не е в състояние да избере най-добрия от свободните състезатели.

Грожан пък измина дълъг път, но промени напълно репутацията си. Пилотът, когото Марк Уебър нарече преди време „first lap nutcase” (от англ. – лудият от първата обиколка, заради поредицата инциденти в начален тур на надпревари, предизвикани от французина), направи много силен сезон през 2013 г. Той бе изключителен през втората половина, когато записа четири подиума в последните шест старта (на Йонгам, Сузука, Буд Интернешънъл и в Остин), а на Яс Марина бе четвърти. Преди това още два пъти намери място на почетната стълбичка – в Бахрейн и Германия. Булие не пестеше суперлативи по адрес на Грожан и бе наистина доволен, че вярата му в Ромейн се оправда. Това го кара да е оптимист и по адрес на Малдонадо.

- Пастор е приятелски настроен и наистина бърз. Има победа във Формула 1, която бе заслужено постигната – не бе подарък от тотото. Според мен просто трябва да му помогнем да остане съсредоточен. Всъщност имахме подобни проблеми с Ромейн миналата година – да бъде фокусиран на трасето. Сигурен съм, че с правилните подкрепа и отбор около него, можем да постигнем нещо чудесно с Пастор. Вероятно той има нужда от малко фино „донастройване”. И след като вече говорих с него, смятам, че едно от най-важните неща е да чувства опората на тима зад себе си – коментира Булие пред Скай Спортс.

Той допълни също така, че нещо по сделката с Куантум ще се случи, като времето било проблем:
- Очевидно е, че Пастор идва с финансова подкрепа, от която може да имаме нужда тези дни. За съжаление, както вече споменах, времето е проблем. Някои решения трябва да бъдат взети. Сега трябва да направим добър автомобил за по-малко от осем седмици.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1714 -: Декември 10, 2013, 08:32:56 am »

Фетел: Понякога трудните състезания показват най-силните ти черти



Състезанията, в които пилотите и отборите се сблъскват с трудности, показват най-силните черти от характерите им, мисли четирикратният световен шампион във Формула 1 Себастиан Фетел.

Германецът, който получи трофея си за спечелената титла през 2013 г. в петък, доминира напълно през втората половина на изминалия сезон, печелейки всяко едно състезание от Гран при на Белгия до финала в Бразилия. С това той записа рекорд за най-много последователни победи в един сезон (9), но за него не крайният резултат е най-важен, а това да е доволен от представянето си, когато финишира:

- В момента, в който пресечеш финалната линия, искаш да усещаш, че си направил най-доброто, което си могъл, а това не е задължително да означава, че си спечелил състезанието. Понякога печелиш, но знаеш, че си направил грешка тук, имал си пропуск там, така че печелиш, но удовлетворението не е толкова силно. Има и състезания като това в Китай например, където не се представих добре в квалификацията (Фетел стартира от 9-то място, след като не записа време в Q3 – б.а.), защото ни липсваше скорост, но решихме да приложим различна стратегия. Бавно си проправихме път през колоната и почти завършихме на подиума (на 0,203 сек зад третия пилот Люис Хамилтън – б.а.). Бях много щастлив от това състезание, защото имах усещането, че дадох всичко от себе си. Каква е поуката от това? Едно състезание може да се нарече добро не само когато го спечелиш. Понякога трудните надпревари са тези, които показват най-силните ти черти. Състезанието в Китай бе също толкова удовлетворяващо, колкото това в Индия, където успях да контролирам надпреварата – коментира Фетел в интервю за formula1.com.

26-годишният пилот също така сподели, че нито подходът му към надпреварите, нито погледът му към живота, се е променил през последните четири години.

- Разбира се, опитваш се да се учиш през годините, ставаш по-добър пилот, който познава в детайли особеностите на професията си, но това важи за всеки състезател на стартовата решетка. През цялото време, докато се състезаваш, следващата надпревара е следващото предизвикателство, върху което се концентрираш.

Невероятно е да постигнеш това (4 световни титли – б.а.) за толкова кратко време, но от друга страна, ставаше въпрос за това да направиш следващата крачка. Понякога осъзнаваш, че не си готов за нея, така че работиш върху себе си, за да се увериш, че следващия път ще си готов – добави пилотът на Ред Бул.

На въпрос какво би казал на тези, които мислят, че германецът трябва да се изправи срещу шампион за съотборник, за да докаже качествата си, Фетел отговори:

- Мисля, че в крайна сметка не трябва да доказваме нищо. Доказали сме достатъчно. За всяко нещо си има причина. Разбира се, необходим ти е добър пакет, който имахме, но си спомням, че това беше така и през 2009 г., а тогава завършихме втори в шампионата. Убеден съм, че човек сам създава собствения си късмет. Винаги ще има хора, които се съмняват, но това е техен проблем. Даниел (Рикиардо) ще дойде в отбора силен и ще свърши добра работа. Той пристига от Торо Росо и е в подобна ситуация на моята през 2009 г. Може би най-голямата разлика е, че отборът има различни очаквания сега, както и редица победи, които липсваха, когато аз се присъединих.

Следващата година ще представлява предизвикателство както за отборите, така и за пилотите с промените в техническите правила. Освен че колите ще са с 1,6-литрови V6 турбодвигатели, горивният поток е ограничен на 100 кг/ч, а количеството бензин за състезанието ще е 100 кг.

- Най-голямата промяна за мен е двигателят. Всичко останало са обикновени неща, но що се отнася до двигателя, ще бъде невероятно голямо предизвикателство за пилотите. Представете си да имате само 100 кг гориво за едно състезание! Това може да изисква търсене на напълно различни техники, които да ти позволят да си бърз, колкото обикновено, но и да спестиш гориво. Трябва да се адаптираш към това ново положение и да намериш най-добрия начин, по който да си възможно най-бърз до карирания флаг – допълни Фетел.

                                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1715 -: Декември 10, 2013, 08:34:07 am »

Уилямс привлякоха инженери по аеродинамика от Лотус и Ред Бул



Екипът на Уилямс привлече двама нови инженери по аеродинамика и обяви, че по този начин подсилва аеродепартамента си преди сериозните промени в правилата през 2014 г.

Специалистите идват от Лотус – Дейв Уитър и от Ред Бул – Шон Уайтхед. От Гроув обясниха, че привличането им е част от продължаващата програма за подобрение на ключови позиции в бизнеса.

Уитър ще отговаря директно пред шефа на аеродепартамента на Уилямс Джейсън Съмървил. Уайтхед пък става шеф на отдел аеродинамични процеси.

- Много съм щастлив, че привлякохме първокласни инженери като Дейв и Шон. И двамата са със забележителни опит и постижения в F1. Уверен съм, че те ще допринесат много за отбора с качествата си, като се имат предвид предизвикателствата на 2014 г. – коментира Съмървил.

Техническият директор Пат Саймъндс добави, че тези две назначения демонстрират отдадеността на екипа да подобри процесите на аеродинамично развитие и да се съсредоточи върху прилагането на намерените решения на писта.

- Дейв и Шон имат огромен опит и ги приветствам в Гроув, като очаквам да имат значителен принос в това отборът ни да се върне конкурентоспособността, за която всички се трудим толкова упорито. С тях двамата и под ръководството на Джейсън ще имаме възможност да работим максимално добре по развитието на FW36 – допълни Саймъндс.

Очаква се към отбора да се присъедини и Роб Смедли. Състезателният инженер на Фелипе Маса стана известен покрай комуникацията с бразилеца във Ферари и ще премине в Гроув заедно с пилота. Той обаче няма да продължи да работи на същия пост, а ще стане шеф на рейсинженерите и ще отговаря и за двата болида на тима.

Уилямс подсилиха техническия състав с още едно назначение – това на бившия рейсинженер на Дженсън Бътън Якоб Андреасен. Той ще работи заедно със Смедли, но ще е основно във фабриката на тима. Датчанинът се съгласи да се присъедини към екипа от Гроув от Форс Индия.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1716 -: Декември 10, 2013, 08:36:38 am »

Въвеждат таван на бюджетите в F1, точките за финалния старт се удвояват



Таван на бюджетите на отборите във Формула 1 ще бъде въведен от началото на 2015 г., точките за финалния старт от шампионата се удвояват, пилотите ще получат постоянни номера, а до края на декември ще се проведе и тест с Пирели в Бахрейн.

Всички промени и решения бяха разгледани и решени на срещата на стратегическата група и комисията за F1 към ФИА в Париж днес.

По решението за ограничение на бюджетите тепърва ще се работи. Работна комисия ще установи правилата и ще финализира условията, по които ще се формират изискванията по отношение на изразходваните средства. В нея ще има представители на ФИА (като администрираща спорта организация), на носителя на търговските права и на отборите. Целта е всичко да бъде готово до края на юни 2014 г., като засега не е ясно как ще бъде структуриран лимитът и какво ще засегне.

Досега разходите в Гран при се контролираха от споразумение между отборите. Някои екипи обаче твърдят от доста време, че всъщност отделни отбори не го спазват.

Бившият президент на ФИА Макс Мозли опита да въведе ограничение на бюджетите преди години. Наскоро бе разкрито, че именно нежеланието на тимовете да приемат контрол от страна на ФИА е станал причина за проблеми в преговорите около споразумението Конкорд през 2009 г.

Подобно решение обаче може да помогне на спорта, в който повечето отбори имат финансови проблеми.

Точките за последния кръг от сезон 2014 г. пък ще се удвоят, като идеята е битката в шампионата да се удължи максимално. Това автоматично ще бъде включено в правилата, тъй като Световният съвет на ФИА даде при последното си заседание мандат на стратегическата група и комисията за F1 да се споразумеят по въпроса.

Активът ще е удвоен както за пилотите, така и за конструкторите. Това означава, че победителят в Гран при на Абу Даби ще вземе 50 точки, пилотът на второ място – 36 и т.н. Изчисления показват, че ако това правило съществуваше в последните години, то можеше да промени изхода от битката за короната през 2008 и 2012 г. Победата на Фелипе Маса на Интерлагос щеше да го изведе пред Люис Хамилтън в сериите, а Фернандо Алонсо щеше да изпревари Себастиан Фетел миналия сезон.

Прието бе и предложението пилотите да получат постоянни номера. То влиза в сила незабавно и ще бъде приложено за следващия сезон. №1 е за световния шампион (ако той реши да го използва), а останалите състезатели ще избират между №2 и №99. Ако двама посочат един и същи номер, приоритет ще има този с по-предно класиране в предходния сезон.

По-късно този месец пък ще се проведе тест на Пирели в Бахрейн, след като сесията получи одобрение. Доставчикът на гуми депозира молба за провеждане на изпитанията през ноември и покани всички отбори от Формула 1 да вземат участие. В пробите се съгласиха да участват Ред Бул, Мерцедес, Макларън, Ферари, Форс Индия и Торо Росо, а останалите пет екип (Лотус, Уилямс, Заубер, Маруся и Катерам) няма да присъстват. До края на годината по принцип важи правилото за забрана на тестове, но комисията за Формула 1 се съгласи на промяна от гледна точка на сигурността. Пирели от месеци настояват, че имат нужда от време на писта, за да имат представа какви гуми ще са необходими за 2014 г., когато техническите правила на спорта се променят радикално.

                                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1717 -: Декември 11, 2013, 03:54:01 am »

Отхвърлиха предложението за две задължителни смени на гуми



След вчерашното събиране на Световния моторспорт съвет в Париж стана ясно, че предложението за две задължителни спирания в бокса за смяна на гуми е било отхвърлено. Така за предстоящия сезон 2014 изборът на стратегии на отборите остава непроменен.

Напускащият отбора на Мерцедес негов шеф Рос Браун е бил един от основните противници на предложението за промяна. Според британеца, за когото все още не е ясно дали ще поеме управлението на Ферари или друг тим, не е правилно да ограничаваш пилотите да използват една зададена стратегия.

                                                                                                                      sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1718 -: Декември 11, 2013, 03:59:50 am »

Фетел: Удвояването на точките е абсурдно



Себастиан Фетел определи промяната в правилата за следващата година, касаещи точките в последния старт от сезон 2014, като абсурдна. След срещата на Световния моторспорт съвет вчера в Париж стана ясно, че е прието предложението за удвояване на раздаваните точки на пилоти и отбори класирали се от първо до десето място.

Следващата година финалът на Формула 1 няма да бъде сложен по традиция в Гран при на Бразилия, а в Абу Даби. Там победителят ще спечели 50 точки, вторият 36 и третият на подиума 30 точки, като удвояването продължава по същия начин до десето място.

"Това е абсурдно и ще ощети пилотите борили се през цялата година. На финала ще има хора печелещи точки колкото на други им е отнело две състезания", недоволен е Себастиан.

"Изобщо не разбирам какво цели тази промяна в правилата. Няма човек на старта във Формула 1, който да не дава максимум от себе си без значение дали е в началото или в последния старт. В нашия спорт ако постоянно не атакуваш трудно можеш дори да стигнеш до финала", завърши германецът.

                                                                                                                             sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1719 -: Декември 11, 2013, 02:39:34 pm »

Контролирането на разходите в F1 може да се окаже невъзможно, опасява се Уитмарш



Контролирането на разходите във Формула 1 може да се окаже невъзможно, опасява се шефът на Макларън Мартин Уитмарш.

Вчера бе обявено, че от началото на 2015 г. бюджетите в спорта ще бъдат ограничени. Работна комисия трябва да определи правилата, като планът е изискванията да са готови до края на юни 2014 г.

Преди няколко години ФИА и тогавашният президент на федерацията Макс Мозли се опитаха да въведат ограничение на харчовете, но това не бе посрещнато добре от отборите. Те създадоха свое споразумение – RRA (Resource Restriction Agreement), но относно спазването му съществуват доста съмнения.

Уитмарш заяви наскоро, че Ред Бул съсипват F1 с харченето си и всички са наясно, че точно те не спазват договорката за ограничаване на средствата. Сега той коментира, че всеки опит за контролиране на бюджетите може да се окаже неуспешен.

- Има начин подобен метод да се приложи, но отделни екипи винаги ще са опортюнистично настроени или ще се опитат да объркат нещата. Винаги е имало за и против такива мерки. Проблемът е, че тези, които са против, не желаят да се справят със ситуацията. Лесно е да се появят неочаквани последици в ситуация с толкова фин баланс. Според мен може да се направи, но ако няма достатъчно желание... – заяви Уитмарш, цитиран от Аутоспорт.

Той посочи точно RRA като пример колко сложно е контролирането на разходите и допълни, че неговите собствени усилия да прокара идеята за контрол са били напразни.

- RRA постигна определени неща, но можеха да са далеч повече. Процесът бе правилно и професионално построен. Идеята, че ще седнем в една стая и за половин час ще решим всичките си проблеми, е нереалистична. Няма магическо решение. По принцип отборите не биха могли да продължават да харчат повече, отколкото печелят. Честно казано, изкарвам твърде много време в опити да съм добрия в спорта, а никой не ти благодари за това. Вероятно е по-добре тези дни да се концентрирам върху други неща. Спортът работи по-добре в криза – страхувам се, че това е положението – заяви още Уитмарш.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1720 -: Декември 11, 2013, 02:42:23 pm »

Едрите пилоти продължават да страдат след отхвърлено предложение



Още едно предложение за промяна в правилата за 2014 година бе отхвърлено след това за двете задължителни спирания в бокса за смяна на гумите. Става въпрос за желанието на някои отбори и определени пилоти за увеличаване на минималното тегло на болидите.

От ФИА имаха предложение за увеличаване на минималното тегло на болидите с 10 килограма за предстоящия сезон 2014. То обаче бе отхвърлено от гласувалите против Ферари, Мерцедес и Лотус от общо шест отбора, решаващи по тези въпроси.

С внедряването на новите турбо двигатели и новата, по-мощна система за регенериране на енергията на инженерите става все по-трудно до конструират болидите достатъчно леки за постигане на минималното тегло от 690 кг с по-едрите пилоти в кокпита. Пилотът на Макларън Дженсън Бътън бе един от поддръжниците на идеята за увеличаване с десет килограма на минималното тегло. След отхвърлянето на предложението той и другите по-високи пилоти ще трябва отново да продължат да се борят с тежките диети.

                                                                                                                                     sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1721 -: Декември 11, 2013, 02:44:28 pm »

Розберг: Мерцедес може да детронира Ред Бул



Нико Розберг вярва, че през следващата година тимът на Мерцедес AMG може да прекъсне тоталната доминация в последните четири години на шампионите от Ред Бул. Себастиан Фетел спечели последните четири световни титли и остави конкурентите си да се борят за второто място.

"Постигнахме огромен прогрес през 2013 година и всички в Мерцедес вярваме, че имаме сили да спрем доминацията на Ред Бул. Това обаче може да стане единствено ако продължим развитието на отбора във всеки аспект, както досега", надява се Нико.

"Промяната в правилата и новите двигатели ни дават всички предпоставки да настигнем Ред Бул и да ги победим в директна битка на пистата", завърши германецът.

                                                                                                                              sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1722 -: Декември 12, 2013, 10:12:45 am »

Макларън и Форс Индия няма да участват в теста на Пирели



Отборите на Макларън и Форс Индия няма да вземат участие в предстоящия тест на Пирели в Бахрейн, според информация на Скай Спортс.

Вчера стана ясно, че ФИА е одобрила провеждането на изпитания на Пирели по-късно през 2013 г., целта на които е да се тестват гумите за следващия сезон. Отборите разполагаха с прототипи на смесите за 2014-та по време на уикенда за Гран при на Бразилия, но заради дъжда в петъчните и съботните тренировки екипите не ги използваха.

Първоначално Макларън и Форс Индия бяха сред отборите, потвърдили участието си в тестовете на Пирели, но говорители на двата екипа казаха пред Скай Спортс, че няма да пътуват за Бахрейн.

- Няма да участваме в тестовете в Бахрейн следващата седмица – коментира представителят на Макларън.

Говорителят на Форс Индия пък сподели, че една от причините, поради които нява да карат на Сахир, е заради липсата на време за подготовка и изпращане на оборудването.

Това означава, че на предстоящите изпитания ще присъстват само 4 отбора: Ред Бул, Мерцедес, Ферари и Торо Росо.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1723 -: Декември 12, 2013, 10:14:13 am »

Заубер успешно издържа краш тестовете на ФИА с С33

Новият болид на Заубер издържа краш тестовете на ФИА и е първи по този показател от всички тимове във Формула 1. Въпреки че все още не е ясно, кои ще са пилотите на екипа за следващата година, подготовката за сезон 2014 явно върви с пълна сила.

„Шасито на С33 покри всички статични и динамични тестове на ФИА и е официално хомологирано“, се казва в изявление на отбора. Така в отбора вече са почти напълно готови за започващите на 28 януари на пистата Херес предсезонни тестове за 2014 г.

Все пак от Заубер ще трябва да преминат и още един тест. Той е на задната краш структура и не е част от хомологацията на шасито. От отбора разкриват, че този тест ще бъде покрит в по-късен етап.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 25.0 Firefox 25.0
Re:Формула 1
« Отговор #1724 -: Декември 12, 2013, 10:15:24 am »

Каска на Фетел продадена за рекордна сума



Шлемът, с който Себастиян Фетел спечели тази година победата в домашното си състезание на пистата Нюрбургринг, бе продаден за 72 хил. паунда. Парите ще отидат за фондацията на Ред Бул, Wings for Life. Това е най-високата сума, която е постигана от продажба на каска на пилот от Формула 1. Фетел променя дизайна на шлемовете си за почти всяко състезание и това прави тези предмети уникални. Цената заплатена за тази каска е по-висока дори от тази, дадена за такава, принадлежаща на Аертон Сена.

„Това е любимият ми дизайн от този сезона и самото състезание също бе много специално за мен, защото това бе първата ми домашна победа“, обясни Фетел. „Въпреки значението му за мен, това означава сериозни приходи за Wings for Life и за мен е чест да предоставя този шлем за нуждите на фондацията.“

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен