www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495739 пъти)

0 Членове и 7 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2205 -: Март 15, 2014, 06:55:24 am »

Отборите планират да намалят до минимум работата си в третата свободна тренировка



Отборите от Формула 1 планират да намалят до минимум работата си в третата свободна тренировка за Гран при на Австралия. Причината е притеснението им от проблеми с новите болиди. Тазгодишните коли отнемат значително повече време за поправка, така че инцидент или повреда в съботната сесия преди квалификацията могат да струват скъпо на екипите.

Издръжливостта на напълно новите автомобили и задвижващите им компоненти е непрекъснат повод за тревоги сред тимовете. Дори Мерцедес, чиято система бе най-стабилна по време на зимните тестове, непрекъснато повтарят, че не могат да са напълно сигурни в нея. При увеличено с пъти време за отстраняване на повреди става твърде опасно нещо да се счупи в последната свободна сесия – квалификацията се провежда само два часа след нея.

Рейс директорът на ФИА Чарли Уайтинг потвърди на пистата Албърт парк за такива намерения у отделни отбори.

- Знаем, че между третата тренировка и квалификацията има два часа. Би било невероятен малшанс някой тим да получи проблем в P3 и да не успее да го отстрани за официалната сесия. Подобни неща не са прецедент и сме ги виждали в миналото – като голямата катастрофа на Фернандо Алонсо в Монако преди няколко години например. Екипите се притесняват, че такива случаи могат да зачестят. Чух отделни тимове да казват, че направо ще пропуснат P3, за да са сигурни, че всичко е наред с автомобила за квалификацията. Но да видим какво ще се случи. Всеки си има свои начини на работа. Някои отбори ми казват, че смяна на двигател отнема 7 часа, други говорят за три, трети твърдят, че отива час и половина. Не знаем дали наистина ще възникнат толкова сложни ситуации. Сигурен съм, че нещата ще са различни от това, с което сме свикнали, в първите три-четири надпревари. Но определено нямам реална представа какво ще се случи – обясни Уайтинг.

Бездействие от страна на отборите не би било добра новина за феновете. В опит да се предотврати оставането на пилоти в боксовете в третата част на квалификацията например, бяха приети промени във формата на провеждането й. Състезателите, класирали се за Q3, ще получават по един допълнителен комплект гуми (от по-меката смес за съответната надпревара) само за този сегмент. След това ще ги връщат на Пирели. Те ще трябва и да стартират в състезанието с гумите, с които са дали най-доброто си време в Q2.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2206 -: Март 15, 2014, 06:56:55 am »

Уилямс и Маса искат да се докажат отново



От 2008 г. Фелипе Маса не е печелил състезание във Формула 1. След доброто представяне на Уилямс в предсезонните тестове се смята, че вероятността той да прекъсне тази дълга серия без победа е доста голяма. От друга страна екипът на Уилямс отдавна не е сред топ тимовете, въпреки че благодарение на Пастор Малдонадо успя да спечели Гран при на Испания през 2012 г. В отбора все пак се надяват с добра кола и нови успехи да отворят нова успешна страница в своята бляскава история. И Уилямс и Маса се надяват благодарение на съвместните усилия да докажат, че още имат бъдеще във Формула 1.

„Първо трябваше да свикна с езика“, призна Маса, който прекара последните десет години в екипа на Ферари, където бе титуляр в последните осем. „Все още не съм живял във Великобритания, но до момента много ми харесва, въпреки че манталитета е съвсем различен.“

Маса призна, че работата в екипа на Уилямс е съвсем различна от тази на Ферари, като подчерта че под различна няма предвид по-посредствена.

„Британците просто са много по-различни. Те са по-спокойни. Италианците не могат да говорят, ако не жестикулират. При нас бразилците е почти същото. Така че нещата сега са различни за мен.

Работата по колата разбира се е абсолютно еднаква. Процесите са различни, защото всеки има различен подход към проблемите. Аз обаче се опитвам да се науча максимално бързо, като започнах с имената.“

„Фелипе пасна много добре в отбора“, обясни Клер Уилямс. „Имаме еднакви цели и нагласа. Той е от скоро при нас, но върши чудесна работа. Семейството е много важно за нега, а трябва да отбележим, че ние сме семейно предприятие, което разбира се би трябвало да му е от полза. И двете страни искат отново да се докажат във Формула 1. Искаме да покажем, че можем отново да печелим.

В изминалите 9 до 12 месеца работихме много усилено по колата. Миналият сезон бе кошмар за всички в отбора. Трябваше да направим много промени. И ги направихме. Сега сме по-различен отбор от миналата година.

Надяваме се, че тези промени ще се изплатят. Надяваме се и двете коли да влязат в точките. Въпреки че направихме много добра подготовка не трябва да летим в облаците.

Ще трябва да изчакаме преди да даваме оценки, защото всичко е напълно ново. 100% сигурност със сигурност няма да има за никого. Инвестирахме много усилия, но това не означава автоматично, че ще добрите резултати ще дойдат веднага. Ако не дойдат, ще опитаме отново, докато не успеем да постигнем целите си.“

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2207 -: Март 15, 2014, 06:58:10 am »

Екипите на Рено получиха зелена светлина да използват пълната мощност на задвижващата система



Отборите, използващи задвижваща система на Рено, получиха зелена светлина от френския производител да използват пълната й мощност в предстоящата Гран при на Австралия.

Предсезонната подготовка на Ред Бул, Лотус, Торо Росо и Катерам бе особено трудна заради редица проблеми с Рено Енърджи F1-2014. Системите им бяха със занижени режими, като досега не са правени изпитания с пълна мощност.

Рено направиха редица промени и подобрения на софтуера и са достатъчно уверени в стабилността на решенията си.

- Изостанахме от програмата си по някои точки и това ни попречи да използваме пълния потенциал. Смятам, че сега всичко е оправено и ще можем да видим как вървят на максимална мощност. Когато закъсняваш, то това се случва във всички аспекти. Така че може би ни липсваше известен опит (от каране на писта на новите коли), за да се справим със ситуацията. Трябваше да сме особено внимателни. По-рано нямахме необходимия софтуер, за да предотвратим проблемите. Но сега това не ме тревожи. Имаме известна увереност по отношение на издръжливостта, както и за представянето – заяви шефът операции на пистата на Рено Спорт F1 Реми Тафен пред Аутоспорт.

Той допълни, че положението се подобрява, но има още много работа. Тафен бе категоричен, че Рено няма да са доволни, докато не спечелят състезание.

По време на тестовете се появиха дори предположения, че болидите със задвижваща система на Рено не са в състояние да направят старт като хората. Тафен заяви, че колите ще потеглят нормално от грида в Мелбърн.

- Вече видяхме някои добри стартове на тренировките. И на нас всъщност ни е нужно постоянно поведение. Ако се върнете към началото на използването на двигателите V8, ще видите някои особено лоши стартове в началото. Те са свързани с колата като цяло – задвижващата система е част от нея – допълни той.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2208 -: Март 15, 2014, 06:59:50 am »

Алонсо не бърза да отписва Ред Бул



Малко преди началото на уикенда в Австралия, Фернандо Алонсо заяви, че не вярва в екипа на Ред Бул да има криза.

„В миналото много често имаше изказвания от типа, виждате ли Ред Бул са в края на своята доминация, а тяхната кола продължаваше да е най-бързата от всички останали“, обясни Алонсо пред италианския Corriere della Sera. „Те са в състояние за две състезания отново да се върнат на върха. За да печелиш има доста фактори, включително късмет. Аз правя всичко, което мога да направя за успеха на нашия отбор.“

Отношенията си със своя колега Кими Райконен, Алонсо описва като много добри.
„При нас няма никакво съперничество. Кими и аз знаем, какво трябва да правим, за да подсилим тима, чийто успех е над всичко.“

Според Алонсо, Райконен е може би най-бързият пилот в решетката.
„Той се бори с Лотус за титлата, което от своя страна е забележително.“

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2209 -: Март 15, 2014, 07:03:48 am »

Фернандо Алонсо начело след белязаната от проблеми първа тренировка в Австралия



Фернандо Алонсо от екипа на Ферари постигна най-добро време в първата свободна тренировка на дебютния уикенд за 2014 г. в Австралия. Испанецът постигна време от 1:31.840 мин. което бе по-добро с повече от половин секунда от това на втория Дженсън Бътън.

На трета и четвърта позиция се наредиха пилотите на Уилямс, Валтери Ботас и Фелипе Маса, а най-добрата новина за пилотите използващи двигатели на Рено бе добрата надеждност, показана в първия час и половина. Даниел Рикиаро от екипа на Ред Бул, завъртя 26 обиколки, докато съотборникът му от миналата година, Жан-Ерик Верн от отбора на Торо Росо бе най-усърден в първата сесия, завъртайки 30 обиколки. Още 27 записа и новобранеца Данил Квят, който се отличи с няколко минимални грешки.

На другия полюс бяха пилотите на Лотус и Катерам, които не записаха времена и имаха сериозни проблеми. Подобна изглеждаше картината и при Люис Хамилтън.

Чудесно време с температури малко над 20 градуса посрещна пилотите за първия старт на уикенда за 2014 г. в Австралия.

Първата свободна сесия на първия уикенд за сезона в Мелбърн започна по очакван начин. Първата повреда на двигател бе факт още в първите минути при инсталационните обиколки. Проблемът обаче дойде при отборът, който е смятан от мнозина за фаворит. Люис Хамилтън и неговият Мерцедес спряха още след първото излизане от бокса. Лек облак дим излизаше от задната част на колата.

„Изглежда имаме първата повреда на двигател“, казаха от питуола на Хамилтън, който обясни, че колата просто е спряла. Най-интересното в случая бе, че задвижващата система в колата на англичанина бе сменена преди началото на сесията.

Даниел Рикиардо пък бе първият пилот записал време в първата сесия. Австралийският пилот на Ред Бул се впусна в работа още в първите минути на свободната тренировка, докато в бокса механиците се суетяха около колата на Себастиян Фетел, който не бе излязъл дори за инсталационна обиколка и нещата започваха да изглеждат по познатия от предсезонните тестове начин.

Малко повече от 20 минути след началото на сесията проблем получи и друг от фаворитите. Кими Райконен, завърнал се в отбора на Ферари получи указание от екипа да се прибере веднага в бокса заради проблем с хибридната система на своя автомобил и по точно с MGU-K.

В същото време неговият съотборник Фернандо Алонсо поведе в класирането, като времето му от 1:32.588 мин. бе по-слабо с повече от 5 секунди от даденото най-добро в първата сесия от миналата година в същия момент от уикенда от Себастиян Фетел.

Серхио Перес, преминал в екипа на Форс Индия, бе първият пилот за тази година, който се завъртя на пистата. Това стана на трети завой, като малко преди него Рикиардо за кратко бе напуснал трасето, минавайки през тревата. Австралиецът направи добър старт, завъртайки 11 обиколки в първия половин час.

На обратния полюс бе екипът на Лотус, където и двамата пилоти все още не бяха се появявали на пистата.

Друг екип използващ двигатели на Рено, този на Торо Росо също имаше известни проблеми след първия половин час. Жан-Ерик Верн се оплака от липса на въртящ момент при излизането от завоите при моментните настройки на двигателя. Проблемите също така имаше и със системата brake-by-wire (повече за нея можете да прочетете в новия брой на списание ClubS1), която изглежда също се нуждаеше от допълнителни настройки.

45 минути след началото на сесията Дженсън Бътън от екипа на Макларън подобри времето на Алонсо, оставяйки испанеца и Нико Розберг зад себе си. Райконен и Рикиардо пък се завърнаха на пистата, докато в екипа на Катерам и двамата пилоти имаха проблеми след инсталационните обиколки – Кобаяши с горивната система, а новакът Маркус Ериксон с електрическата система.

Докато Себастиян Фетел излезе на пистата 50 минути след началото на сесията, новакът на Торо Росо Данил Квят изпусна леко първия завой без особени последствия.

От Мерцедес обясниха, че проблемите на Хамилтън не са сериозни, като падането на налягането на хидравличната система е причинило изключването на задвижващата система.

Въпреки леко излизане в тревата на завой номер едно Фернандо Алонсо отново се върна начело на класирането, ставайки първият пилот слязъл под границата на 1:32 минути.

„Ако двигателят звучи чисто, моля направи пет бързи обиколки“, каза рейс инженерът на Себастиян Фетел на своя пилот. Нещата за световния шампион изглежда вървяха без особени проблеми, като той даде осмо време след първата си серия от бързи обиколи.

Пастор Малдонадо направи своето първо излизане малко преди края на първата свободна тренировка, но то не мина без проблеми. Първо той намали на 13 завой и изглеждаше, че ще паркира колата си там. Впоследствие обаче след разговор по радиото реши да продължи към питлейна. Малко след влизането там обаче се наложи да слезе и с помощта на маршали и тичащите към колата механици на Лотус да бута колата си към бокса. От кокпита пък се виждаше да излиза лека струйка дим.

Фелипе Маса и новобранеца на Макларън, Кевин Магнусен пък станаха поредните пилоти, минали през тревата на завой номер едно, търсейки възможно най-късния момент за спиране.

До края на сесията, белязана от неспиращите проблеми със задвижващите системи, размествания не настъпиха и Фернандо Алонсо записа първа победа в тренировка за този сезон.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2210 -: Март 15, 2014, 07:05:39 am »

Хамилтън начело след петъчния ден в Австралия



Люис Хамилтън постигна най-добро време във втората свободна тренировка в Австралия. Пилотът на Мерцедес постигна време от 1:29.625 мин, като изпревари своя съотборник Нико Розберг с 0,1 сек. Трети се нареди Фернандо Алонсо с Ферари, а четвъртото място бе за световния шампион Себастиян Фетел с болид на Ред Бул.

Времето в следобедната сесия продължи да е доста приятно. Температурата на въздуха бе около 25 градуса, тази на асфалта - с около 10 градуса по-висока.

Втората свободна тренировка на пистата Албърт парк потвърди впечатленията от първата, а именно, че първият уикенд от сезона ще бъде изключително труден за всички отбори. Още преди началото на сесията от екипа на Катерам заявиха, че въпреки усилията на отбора и Рено Камуи Кобаяши няма да успее да кара днес заради проблемите му с горивната и задвижващата системи. Това е свързано най-вече с това, че механиците трябваше да свалят двигателя, а тази операция понастоящем изисква изключително много време.

Съотборникът на Кобаяши в екипа на Катерам Маркус Ериксон също имаше известни проблеми. От питуола на няколко пъти трябваше да му казват да държи двигателя на по-висока предавка, защото иначе хидравличното налягане пада. Само след една обиколка обаче и той трябваше да приключи работата си за деня.

Проблемите на другите състезатели в началото на сесията не бяха свързани с техниката. Първо новобранецът в екипа на Макларън Кевин Магнусен сбърка на 11 завой, а впоследствие и Фетел допусна вижданата често сутринта грешка на първи завой с леко минаване през тревата.

Кими Райконен имаше проблем с техниката при излизането си от бокса, което наложи да бъде върнат с бутане от механиците. Оказа се, че трудностите му са свързани с невъзможността да превключи на скорост. Хибридната система в Лотус Е22 пък създаде главоболия на Пастор Малдонадо.

Изпробването на меките гуми пък започна около половин час след началото на втората част, което се видя ясно и от подобрените времена. Розберг бе първият пилот, слязъл под границата от 1:30 мин. постигайки 1:29.782 мин. Още при първия опит с този тип гуми на неговия съотборник Люис Хамилтън обаче това постижение бе подобрено.

След изпробването на максималните възможности на меките гуми, голяма част от пилотите се върнаха към медиум сместа с поглед към подготовката за състезанието. Темпото на пилотите на Мерцедес, Ферари, Уилямс и дори Ред Бул изглеждаше доста близко, въпреки трудностите да се прецени кой с какво количество гориво се движи по пистата.

Впечатление правеше превъзходството на задвижваните от Мерцедес отбори на правите, където максималната им скорост бе значително по-сериозна от тази на останалите.

По отношение на надеждността не малка част от пилотите бяха прехвърлили границата от 30 обиколки във втората част. Впечатление правеха състезателите на Ред Бул, за които трудностите от Херес и Бахрейн изглеждаха забравени.

Проблемите обаче с новата система brake-by-wire продължаваха и това можеше да се види от завъртанията при спиране на Ромен Грожан на шести завой и на Нико Хюлкенберг на осми.

Очакванията за превалявания в съботния ден ще направят работата на пилотите още по-тежка, като в квалификацията това може да доведе до сериозни изненади.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2211 -: Март 15, 2014, 07:07:15 am »

Фетел: Чувствам облекчение след първия ден



Шансовете на Себастиян Фетел и Ред Бул след предсезонните тестове изглеждаха доста ограничени заради непрекъснатите проблеми със задвижващите системи на Рено. В първия ден от уикенда в Австралия обаче световният шампион завърши на четвърто място и успя да завърти впечатляващо, спрямо направените до момента, количество обиколки.

„Определено днешния ден бе много по-различен за нас от преживяното в предсезонните тестове“, обясни Себастиян Фетел след края на първия ден. „Мисля, че днес направихме почти толкова обиколки, колкото през цялата зима. Важното е, че продължаваме да се учим и се развиваме. Направихме значителна стъпка напред в сравнение с показаното преди две седмици в Бахрейн.

Новите системи са много по-сложни и сега нямаме почти никакво време в кокпита. Днес сутринта не успях да изляза навреме, защото продължават да пристигат много нови части. Нови в смисъла на такива, които да повишат издръжливостта. Това разбира се помага. Можем да кажем, че днес бе един много добър ден за нас. Въпросът е какво правят другите.

Разликата изглежда не малка, но в никакъв случай не мога да кажа, че съм доволен от своята обиколка. Разликата в никакъв случай не е 0,7 сек. Колата ни е добра и правим сериозен прогрес. Не се съмнявам, че отново ще сме на върха, въпросът е само колко време ще продължи пътят ни до там.

Определено изпитвам облекчение. Инвестирахме много часове работа и нещата изглежда се подобряват. Нито аз, нито Даниел имахме днес проблеми. Балансът на колата бе много добър. Знаем, че имаме да наваксваме, но до тук нещата изглеждат обнадеждаващи. Всичко е ново, както за мен, така и за отбора и продължаваме да се придвижваме напред крачка по крачка.“

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2212 -: Март 15, 2014, 07:09:05 am »

Хамилтън доволен от прогреса въпреки отпадането си в първата сесия



Люис Хамилтън смята, че е успял да свърши добра работа в днешния ден, въпреки че пропусна сутрешната сесия заради проблеми с хидравличен датчик. Той приключи участието си сутринта още в инсталационната обиколка, което намали времето му за подготовка.

„Мисля, че поставихме добро начало на уикенда“, обясни Хамилтън след края на първия ден. „Щеше да е чудесно, ако бях успял да карам и в първата сесия, но във втората успяхме да натрупаме достатъчно обиколки и се чувствам доста добре в колата.

Събрахме достатъчно данни и започваме да разбираме какво се случва на пистата, с колата, с горивото и всички тези неща, което е положително.“

Хамилтън призна, че е разочарован от това, че маршалите на пистата не са преместили бързо колата му.

„Разочарован съм, защото в първите 10-15 минути почти никой не се движеше по трасето, така че можеше да преместят колата. Все пак следобед успяхме да намерим бързо добър баланс.“

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2213 -: Март 15, 2014, 07:10:19 am »

Рикиардо: Не трябва да надценяваме прогреса си



По-добре от очакваното, но по-лошо от мечтаното. Така описа първия си ден в Австралия Даниел Рикиардо. Новото попълнение на Ред Бул се класира на шесто място след първия ден на малко повече от 0,9 сек зад най-доброто време на Люис Хамилтън.

„Чувствам се наистина добре“, обясни Рикиардо. „Този първи ден донесе огромна мотивация за мен и целия отбор.“

След 64 направени обиколки днес проблемите изглеждат решени.

„Сега знаем много повече за колата, но не искам да надценявам прогреса ни. Факт е, че направихме добро начало на уикенда и успяхме да направим повече обиколки.“

Заради недостатъчното практика по време на предсезонните тестове в екипа имаше много притеснения.

„Положението ни е по-добро от това, от което се опасявахме. Знам, че започваме да бележим прогрес. Малко съм разочарован, защото имаме още много работа. Но определено съм доволен от днешния ден.“

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2214 -: Март 15, 2014, 07:11:45 am »

Алонсо сравнително доволен от първия ден

Фернандо Алонсо зае третото място в първия ден зад двамата пилоти на Мерцедес, Люис Хамилтън и Нико Розберг. Испанският пилот на Ферари бе най-бързи сутринта, но следобед отстъпи на съперниците си. Както винаги обаче испанецът не дава особено сериозно значение на резултатите от петъчния ден.

„Все още е много трудно, дори невъзможно да се правят сериозни заключения“, заяви Фернандо Алонсо след края на първия ден. „Както винаги резултатите от петъчния ден не разкриват съотношението на силите. За да разберем повече ще трябва да изчакаме, за да видим всички при еднакви условия.

Разбира се в началото на всеки един шампионат всеки иска да разбере, какво е съотношението на силите и отговарят ли резултатите от тестовете на реалността. Сега всичко е дори по-интересно, защото благодарение на новата техника всички са любопитни, как ще функционира тя.

Като цяло денят бе позитивен за нас, въпреки че имаше известна нервност заради началото на сезона с една напълно нова технология. Всичко обаче премина добре. Отборът свърши чудесна работа и нямахме особени проблеми.“

„Нашите пилоти работиха по различни програми, но това е нормалният начин на работа“, обясни тим шефът на Ферари, Стефано Доменикали. „Смятам, че някои отбори все още не са показали всичко, на което са способни. Може би защото имаха и известни проблеми. В събота нещата могат да изглеждат напълно различно от сега

Времето може да се промени напълно, но това може да е положително за нас. Не сме изпробвали новите коли при подобни условия и това би било интересно предизвикателство за всички нас. Бе важно все пак, че успяхме да изпълним цялата си програма.“

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2215 -: Март 15, 2014, 07:13:31 am »

Напрегнат първи ден за Райконен



Кими Райконен имаше известни проблеми в първия ден на уикенда в Австралия. Въпреки това финландецът успя да завърши на седмо място след края на втората свободна тренировка. Както бе разкрито от Стефано Доменикали, Райконен работи по съвсем различна програма от Алонсо, с цел да се обхване по-широк диапазон от работата с нови задвижващи системи.

„Имахме напрегнат ден днес, който не премина без проблеми“, обясни Райконен. „Те обаче не ни спряха да съберем достатъчно данни за поведението на колата и за качествата на гумите.

Довечера разбира се ще имаме още работа за вършене. Особено след като трябва да установим, от къде дойдоха проблемите. Трябва да подобрим значително представянето си за квалификацията и състезанието.“

„Опитахме се днес да направим най-доброто при тези отлични условия на пистата“, обясни и шеф инженерът Пат Фрай. „Изпробвахме различни настройки и стратегии за състезанието, защото има възможност от превалявания, най-вече в събота.

В първата тренировка се съсредоточихме върху баланса на колата. Трябваше да се подобри усещането на пилотите върху колата при спиране. Във втората пък направихме сравнение на гумите и опитахме по-дълги серии от обиколки.“

В тях Ферари изглеждаха с времена от 1:34.6 мин. на около секунда от екипа на Мерцедес. Райконен пък бе и по-бавен заради технически трудности.

„Много е трудно при новите системи да накараш всичко да работи перфектно“, казва в заключение Фрай. „Пред нас има още дълъг път и е много важно да останем концентрирани върху главното.“

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2216 -: Март 15, 2014, 07:57:57 am »

Проблем след проблем в екипа на Лотус



Докато в екипа на Ред Бул проблемите със задвижващата система на Рено изглежда донякъде решени, то при Лотус проблемите от предсезонните тестове продължават.

„Вчера вечерта установихме теч в хидравликата на скоростите, но не искахме да нарушаваме вечерния час. Затова трябваше проблема да бъде отстранен днес“, обясни Ромен Грожан пропуснатата първа обиколка. „Закъсняхме с поправката, а после се появи проблем със софтуера. Когато успяхме да отстраним и него бе вече късно за участие в първата сесия за деня.

Във втората част успяхме да караме известно време, но пък се появи проблем с турбото. За съжаление не успяхме да свършим предвидената по програма работа.“

Французинът, роден в Женева, успя да направи само 12 обиколки, като в края на втората сесия се окопа в чакъла след счупване на окачването.

„Чупят се неща, които не би трябвало да се чупят“, продължава Грожан. „Все пак от Рено са направили прогрес по отношение на гъвкавостта. Видяното в Ред Бул и Торо Росо също ни обнадеждава. Сега сме на 18 и 22 място и предпочитам утре да се класираме там в квалификацията и да знаем, къде са проблемите ни, отколкото да се класирам по-напред и да не знаем и да не разбираме какво и защо се случва. Все още се случват някои неща, които не разбираме. За някои от тях трябва да изчакаме Рено да вземат мерки, други можем да решим сами.“

Още по-труден бе денят за неговия съотборник Пастор Малдонадо. След две инсталационни обиколки той така и не успя да запише време в петъчния ден.

„Въпреки това съм готов за утре“, обясни венецуелецът. „Дълго време седях в колата и чаках, защото имаше проблеми. Но това е нормално за този ранен етап от сезона. Имаме изглежда малко повече проблеми от останалите и ще трябва да наваксаме.“

                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2217 -: Март 15, 2014, 07:59:47 am »

Солидно начало за Макларън



Дженсън Бътън и Кевин Магнусен се класираха на пето и девето място след първия ден в Австралия. Представянето на пилотите на Макларън бе достатъчно за тим шефа Ерик Булие, за да признае:

„Солидно начало, но очаквайте още от нас.“

Бътън даде време по-слабо с близо 0,9 сек. от това на Люис Хамилтън. Кевин Магнусен пък бе с още половин секунда по-бавен.

„Кевин се учи изключително бързо, но това очаквахме и ние от него“, обясни Булие. „Той показа изключително развитие още от първия ден. Никога не е лесно да изучаваш една нова писта и освен това да се занимаваш с фините настройки на колата.

Кевин обаче свърши чудесна работа. Това ни окуражава. Той бързо разбра, че има сериозен потенциал за развитие на колата, особено с меките гуми. Ще става още по-добър, но всичко в момента е просто въпрос на опит. Неговият прогрес ме впечатлява, както на пистата, така и извън нея.

Дженсън отново показа изключителен финес и опит. Неговите впечатления бяха много полезни. Даде изключителна информация на инженерите, която бе използвана.“

„На тестовете бяхме на две секунди зад Мерцедес, тук е само секунда“, обясни от своя страна Бътън. „Изглежда, че това е моментната картина. Просто те са много бързи, но е изненадващо, че са далеч пред останалите, особено от Уилямс.

Ако трябва да съм честен, колата тук функционира по-добре отколкото очаквах. В състезанието обаче нещата ще са коренно различни. В дългите серии от обиколки изпитах голямо удоволствие. Наистина трябва да се внимава много с горивото. Това просто е различно каране.

Вдигаш крака от газта доста рано. На практика се возиш по трасето. С малко гориво обаче удоволствието от шофирането е голямо. Все още обаче имаме известни проблеми с баланса. Особено в бързите завои имаме известни трудности. В бавните пък нещата изглеждаха доста добре, а електрониката като цяло работеше чудесно.

Все пак смятам, че като чиста скорост не сме толкова добре, колкото изглежда според класирането. Важното обаче е, че разбираме добре колата и това е чудесно.“

„За мен важното днес бе да свикна с нещата“, призна новобранецът Магнусен. „Започнах бавно, крачка по крачка. Важното бе да успявам да подобрявам представянето си да се уча.

Гледал съм многократно Формула 1 на това трасе. Но е доста странно сега да съм вътре в кокпита. Още от началото започнах да се чувствам добре. Определено ми достави удоволствие. Важното е да продължавам да се уча и се радвам, че Дженсън е на моя страна и ми помага. Мога да науча много от него.

Остатъкът от уикенда изглежда ще бъде много интересен. Сега ще трябва да седна с инженерите и да обсъдим, какво да променим, за да подобрим колата за оставащите два дни. Мисля, че вървим в правилната посока, но има още неща за свършване.“

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2218 -: Март 15, 2014, 08:01:16 am »

Мерцедес доминира и в третата свободна тренировка в Австралия



В последната свободна тренировка в Австралия доминацията на екипа на Мерцедес продължи с пълна сила. Нико Розберг постигна най-добро време с резултат от 1:29.375 мин. и в края на едночасовата сесия бе с близо 1,4 сек. по-бърз от Дженсън Бътън от екипа на Макларън. Съотборникът на Розберг в Мерцедес, Люис Хамилтън от своя страна завърши едва четвърти след като направи грешка в своята бърза обиколка с меките гуми и излезе от пистата. Преди това обаче бе убедително най-бърз при опитите с по-твърдите гуми.

Третото място пък отново бе заето от Фернандо Алонсо от екипа на Ферари.

Мерцедес демонстрира силата си и е явен фаворит за предстоящата квалификация. За сметка на това проблемите на другите отбори продължават. В края на сесията Пастор Малдонадо от екипа на Лотус бе принуден да спре заради повреда, като остана с едва 18-о време. Това е третата сесия, в която венецуелецът има проблеми.

Неговият съотборник Ромен Грожан пък не успя да направи и една скоростна обиколка. Той изрази разочарованието си с думи при комуникацията с питлейна, като заяви, че „нищо не е оправено“ и „колата е ужасна“.

Бившият пилот на Лотус, Кими Райконен също имаше известни проблеми заради трудности с връзката с бокса. Той записа седмо време, като пред него се наредиха Даниел Рикиардо (Ред Бул) и Нико Хюлкенберг (Форс Индия).

Световният шампион Себастиян Фетел записа 14 обиколки, но в края на сесията се оплака от гъвкавостта на задвижващата система на Рено. Той не можеше да ускори нормално и това доведе до разлика от близо 3 сек. от върха и 12-о място.

Проблеми имаше и за Естебан Гутиерес от екипа на Заубер, който се оплака от трудности при превключването на скорости и за малко не остана на пистата. Мексиканецът все пак стигна до бокса но не успя да направи обиколка за време. Стана ясно, че скоростната му кутия ще трябва да бъде сменена.

Трудности имаше и с Валтери Ботас, който рано облече цивилно облекло, след като стана ясно, че няма да може да вземе участие в сесията заради технически нередности.

Квалификацията започва в 8 ч. българско време и се очаква пилотите на Мерцедес без проблеми да окупират първото място.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2219 -: Март 15, 2014, 03:25:18 pm »

Хамилтън с победа в квалификацията в Австралия



Люис Хамилтън от екипа на Мерцедес постигна победа в квалификацията в Австралия. Англичанинът изпревари Даниел Рикиардо от екипа на Ред Бул, а третото място остана за съотборника на Хамилтън, Нико Розберг.

Новобранецът Кевин Магнусен от отбора на Макларън постигна четвърти резултат още в първата си квалификация, оставяйки зад себе си Фернандо Алонсо (Ферари), Жан-Ерик Верн (Торо Росо), Нико Хюлкенберг (Форс Индия), Данил Квят (Торо Росо) и пилотите на Уилямс, Фелипе Маса и Валтери Ботас.

Световният шампион Себастиян Фетел (Ред Бул) и Кими Райконен от екипа на Ферари останаха извън първите десет.

Облачното време от сутринта в Австралия се запази и в следобедните часове. Първата част на квалификацията започна при непрекъснато очакване на дъжд и той не закъсня. Именно заради очакването му в началото на сесията всички пилоти се появиха на пистата. Даниел Рикиардо от екипа на Ред Бул поведе, следван от Кевин Магнусен с Макларън и Фелипе Маса с Уилямс. Фернандо Алонсо (Ферари), Дженсън Бътън (Макларън) и Валтери Ботас (Уилямс) допълниха първата шестица, като испанецът допусна сериозна грешка при своята бърза обиколка при спирането за първия завой. Хамилтън (Мерцедес) и Фетел (Ред Бул) записаха седмо и осмо време, като британецът кара с по-твърдия от двата типа гуми, а пък германецът за малко не се сбогува с надеждите си за добро представяне след като облиза стената при излизането от 6-и завой.

Дванадесет минути след началото на първата част преваля сериозно и подреждането запази вида си, придобит след първите опити.

Проблемите в екипа на Лотус продължаваха и в съботния ден. След трудностите от сутринта нещата не се подобриха и за квалификацията. Ромен Грожан и Пастор Малдонадо заеха последните две места в решетката и отпаднаха още в първата част. Венецуелецът дори не успя да запише време преди преваляването, като колата на екипа от Енстън изглеждаше неуправляема, принуждавайки пилотите си да допускат грешки. Отпадане след първата част записаха също така Макс Чилтън (Маруся – 17-и), Жул Бианки (Маруся – 18-и), Естебан Гутиерес (Заубер – 19-и, който ще бъде наказан с 5 места заради смяна на скоростна кутия) и Маркус Ериксон (Катерам – 20-и).

Втората част на квалификацията започна на мокро, като голямата част от пилотите се появиха на пистата с гуми интермедия. Пистата започваше да изсъхва след краткото преваляване, но условията оставаха доста трудни за пилотите, които нямат никакъв опит с новите задвижващи системи на мокро.

Пет минути преди края на втората част Хамилтън водеше, пред Рикиардо, Верн и Розберг. В зоната на изпадащите се намираха Маса, Фетел, Перес, Сутил, Квят и Кобаяши. Все пак оставаше достатъчно време за последен опит и влизане в топ 10. Отпадане на Маса и Фетел във втората част определено щеше да се възприеме като изненада.

Пистата изсъхваше по-бързо, отколкото се влошаваха гумите интермедия. Именно заради това Маса остана на пистата, докато Фетел избра да сложи нов комплект интермедия. Времената се подобряваха непрекъснато и това направи втората част изключително интересна. Водачите се сменяха непрекъснато, а отпадане на някои от фаворитите нямаше да е изненада.

Минута преди края на тази сесия Райконен направи грешка на четвърти завой и се заби в стената. Това извика жълти знамена и повлия на обиколката на Фетел, който и без това имаше сериозни проблеми с контрола на колата си. Двамата пилоти се оказаха на 12-а и 13-а позиция, а пред тях първи от отпадналите пък бе друг от фаворитите – Дженсън Бътън от екипа на Макларън.

Адриян Сутил (Заубер), Камуи Кобаяши (Катерам) и Серхио Перес (Форс Индия) пък бяха другите трима, напуснали квалификацията след втората част. Това означаваше, че новобранците Данил Квят (Торо Росо) и Кевин Магнусен (Макларън) още при първото си участие в квалификацията ще могат да се борят за полпозишън.

Освен тях в борбата се включиха също така пилотите на Мерцедес и Уилямс, допълнени от Жан-Ерик Верн (Торо Росо), Нико Хюлкенберг (Форс Индия), Даниел Рикиардо (Ред Бул) и Фернандо Алонсо (Ферари).

Дъждът отново се възобнови с пълна сила и пилотите излязоха с гуми за мокро в началото на тази последна решителна част от квалификацията. Единствено Фернандо Алонсо бе с гуми интермедия, но на доста места пистата изглеждаше наводнена.

Това се видя ясно и от първите поставени времена, където Алонсо изоставаше на 3 секунди от първия за момента Нико Розберг. Условията на пистата обаче започнаха отново да се подобряват и в края на третата част гумите интермедия отново щяха да са най-доброто решение. Хамилтън и Розберг водеха, следвани от Рикиардо, Хюлкенберг, Верн, Квят, Магнусен, Ботас и Алонсо. Фелипе Маса бе последен, но оставаше време за финален опит с гуми интермедия.

Люис Хамилтън изглежда бе единственият пилот избрал да кара с гуми за мокро при този последен опит. Това, както и добрия тайминг се оказаха решаващи за битката в края. Хамилтън направи обиколка в повече от своя съотборник Розберг, който в един момент изглеждаше недостижим. Рикиардо също успя да започне последен опит преди изтичането на времето и това му даде важно предимство, което австралиецът за радост на домашната публика използва и дори в един момент поведе, преди времето му да бъде подобрено от Хамилтън.

Така пилотът на Мерцедес записа първа победа в квалификацията за сезона, оставяйки зад себе си Рикиардо, Розберг, Магнусен, Фернандо Алонсо, Жан-Ерик Верн, Нико Хюлкенберг, Данил Квят и пилотите на Уилямс - Фелипе Маса и Валтери Ботас.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен