www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509203 пъти)

0 Членове и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2130 -: Март 02, 2014, 10:10:38 am »

Съюзът на отборите във Формула 1 се разпадна



Съюзът на отборите във Формула 1 (ФОТА), който защитаваше интересите на тимовете пред борда на директорите и рекламодателите на най-престижната автомобилна надпревара на писта, се разпадна поради финансови и организационни проблеми, съобщи генералният секретар Оливер Вайнгартен.

"Отборите мислят, че могат да съществуват без нас и да се борят сами за правата си. Рано или късно обаче те ще разберат, че могат да бъдат силни само тогава, когато са заедно. Очаква ни сериозна криза в близкото бъдеще", каза той за Асошиейтед прес.

                                                                                                                           sportni.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2131 -: Март 02, 2014, 09:08:22 pm »

Ботас пръв до обяд на последния ден изпитания в Бахрейн



Валтери Ботас бе най-бърз до обяд на последния ден изпитания в Бахрейн. Пилотът на Уилямс записа 1:34.797 мин, изпреварвайки с 0,712 сек Фернандо Алонсо (Ферари) и с 0,780 сек Нико Хюлкенберг (Форс Индия).

Финландският пилот е със силно представяне в тестовете тази зима, но въпреки това остава здраво стъпил на земята.

- Най-добре е да продължим да работим и ще видим какво ще стане. Не знаем дали останалите пестят гориво, дали имат нови компоненти и т.н. Поне времената в дългите серии изглеждаха не твърде зле. Ако това се потвърди, то може наистина да се надяваме на силни състезания. Миналата година се намирахме някъде между отборите в средата на колоната и последните, но трябва да изчакаме всички да направят финалните си спецификации – обясни Ботас.

Алонсо е с второ време, но направи едва 27 тура, след което неговото Ферари F14 T получи повреда. Испанецът има планирана състезателна симулация за днес. Той не се чувства напълно подготвен за Гран при на Австралия – преди ден заяви, че на колата й липсва нещо.

- Не са много хората, които ще кажат „готов съм” след пет дни тренировки. Ако на световното по футбол сменят топката или размерите на игрището, като ти дадат само пет дни да свикнеш, ще искаш повече време и опит – обясни Алонсо.

Хюлкенберг продължава силното представяне на Форс Индия.

Може би най-внимателно следеният екип – този на Ред Бул – имаше нови грижи през първата половина на деня. Себастиан Фетел започна силно неделята и направи 44 обиколки. Малко преди паузата обаче се завъртя на първи завой и след това изгаси малък пожар в задната част на RB10 с пожарогасител, който взе от един от маршалите. След прибирането на колата механиците вдигнаха параваните пред бокса и не бе ясно кога и дали колата отново ще излезе на пистата.

В падока се говори, че настроенията в тима са объркани. Разказва се, че в петък тийм мениджърът Джонатан Уитли събрал механиците и държал мотивационна реч. Направените от Фетел обиколки пък са напредък спрямо липсата на каквото и да е каране вчера, но предсезонната подготовка на четирикратните шампиони определено не бе никак лека.

Проблем със скоростната кутия пък означаваше само пет тура за Люис Хамилтън до обяд. Сесията бе прекъсвана на два пъти - първо заради Фетел, а след това заради спиране на Ромейн Грожан (Лотус).

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2132 -: Март 02, 2014, 09:10:50 pm »

Макларън MP4-29 е добра база и има сериозен потенциал, убеден е Кевин Магнусен



Кевин Магнусен е убеден, че Макларън MP4-29 е добра база за развитие и има сериозен потенциал.

Датският пилот приключи предсезонната си подготовка, по време на която предизвика сериозно впечатление. Той успя да направи симулация на състезателен уикенд, включително такава на надпревара. Направи и няколко обиколки с по-меки гуми. В крайна сметка заяви, че се чувства готов за Гран при на Австралия, както и че болидът му е добър.

- Чувството наистина е, че колата има сериозен потенциал. При карането на миналогодишния автомобил определено се усещаха проблемите в него. Тази година обаче се чувствам така, както трябва да е в болид от Формула 1. Имаме доста ясно начертана посока пред себе си и знаем къде можем да постигнем подобрение. Според мен колата е добра база. Времената на Мерцедес и Уилямс на обиколка изглеждат много бързи. Убеден съм обаче, че никой от нас не е бил с Q3 спецификация, така че ще трябва да изчакаме и да видим. Предстои ни много, а и не сме в най-силна позиция. Аеропритискането е основно във Формула 1 и ще отнеме време да постигнем оптимално ниво. Трябва да учим още неща за задвижващата система, за всичко, но аеропритискането е основно – обясни Магнусен.

Кевин допълни, че следващия път, когато се качи в автомобила, ще е в Австралия и това го вълнува много.

- Естествено, че е така – кой не би се вълнувал? Има го и усещането, разбира се, че си можел да свършиш още, учиш по нещо всеки ден. Но вярвам, че съм покрил основите, останалото ще се получава в движение. Това е може би най-добрият – и най-бърз – начин за учене! Щеше ми се да направя квалификационна обиколка със суперсофт, но не се получи. Най-важното е, че отборът трупа знания за болида – допълни Магнусен.

Той не се нае да прогнозира какво представяне в Мелбърн би било успех за него. Сподели, че и за най-опитните пилоти в F1 подобно предвиждане понастоящем е невъзможно – какво остава за новак:

- Не си поставям цел. Ще дам най-доброто от себе си и ще видим какво ще стане. Винаги се целя на високо и имам високи очаквания. Ще разберем дали ще ги изпълня.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2133 -: Март 02, 2014, 09:12:16 pm »

Хамилтън най-бърз в последния ден от предсезонната подготовка



Люис Хамилтън (Мерцедес) бе най-бърз в последния ден от предсезонната подготовка на отборите от Формула 1. Тестовете приключиха с втората сесия на пистата Сахир в Бахрейн.

Световният шампион за 2008 г. даде време 1:33.278 мин. Той изпревари с 0,709 сек Валтери Ботас (Уилямс) и с 1,002 сек Фернандо Алонсо (Ферари). В тима от Бракли обаче не са на 100% уверени в издръжливостта на системите си, въпреки че бяха сред най-стабилните отбори по време на изпитанията. Нико Розберг обясни, че това все още е притеснение за Мерцедес, както и за всички останали отбори. Днешното забавяне с четири часа заради проблем със скоростната кутия потвърди тези опасения.

- Това определено повлия негативно на програмата ни. Вчера излязохме едва към обед, но Нико направи над сто обиколки – денят ни бе фантастичен. Надявахме се на същото с Люис в последния му ден в колата преди Гран при на Австралия. Проблемът със скоростната кутия обаче, както и допълнителни грижи с окачването ни забавиха сериозно. Издръжливостта ни не е на нивото, което искаме. Мисля, че в първия старт ще има доста проблеми – надявам се, не толкова много от наша страна – заяви техническият изпълнителен директор на Мерцедес Пади Лоу.

Уилямс записаха първо спиране на писта от началото на предсезонните тестове. Причината бе повреда на задвижващата система, която бе с доста натрупан километраж.

- Стигнахме почти края на финалния ден и се случи първото ни спиране в тренировките! Все пак не е лош резултат – коментираха от екипа в Туитър акаунта си.

Същата причина бе оповестена и за спиране на Дженсън Бътън (Макларън) по време на следобедните изпитания. Проблемът, заради който сутринта Себастиан Фетел се завъртя, не бе назован от Ред Бул, но се предполага, че става дума за грижи със спирачките. Четирикратният световен шампион все пак натрупа доста обиколки – близо 80 за деня.

Най-много грижи от екипите със задвижваща система на Рено имаха в Лотус. Ромейн Грожан остана само с 91 обиколки за цялата си предсезонна подготовка, след като днешните тренировки на Лотус бяха прекъснати заради повреда. Французинът прие стоически нещата и заяви, че приема ситуацията такава, каквато е.

- Всичко, което можем да сторим, е да работим колкото можем, докато стигнем до първата надпревара. След това ще разберем дали сме в състояние да се състезаваме в продължение на 300 километра – допълни Грожан.

Сесията бе спирана осем пъти.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2134 -: Март 02, 2014, 09:14:20 pm »

Уилямс много доволни от представянето на FW36 в тестовете



Екипът на Уилямс е много доволен от представянето на болида си FW36 в предсезонните тестове.

Отборът бе изпреварен единствено от Мерцедес като натрупани обиколки. Всъщност своеобразният двубой продължи почти до финала на тренировките, но повреда в двигател осуети опитите на екипа от Гроув да изпревари съперниците от Бракли по този показател.

- При броя натрупани турове на този агрегат, повредата не бе изненада – заяви главният инженер на тест и поддържащия екип Род Нелсън. – Жалко все пак, че Валтери [Ботас] не получи един последен шанс. При 936 обиколки обаче сме наистина доволни, а и това бе първото ни спиране на трасето в изпитанията. Приключваме тестовете много щастливи от представянето на колата, задвижващата система, пилотите и екипа. Всичко работи както трябва и посоката, в която вървим, е чудесна.

Ботас следваше програма, подобна на тази на Фелипе Маса: сутринта прави тестове на шасито и аероизпитания. След обяд прави по-дълги серии с поглед върху износването на гумите преди да изпълни квалификационна симулация.

- Смятам, че последният ни тренировъчен ден бе много добър допреди повредата. Нямахме други проблеми и направихме сериозен прогрес с настройките на колата. Смятам, че при толкова тестове, сме толкова подготвени за Мелбърн, колкото е възможно. Отборът свърши страхотна работа, благодаря и на Мерцедес-Бенц. Предстои ни още упорита работа през следващите две седмици, но като цяло съм доволен от протичането на тестовете. Нямах шанс да направя бърза серия със суперсофт днес, така че нямам търпение да продължа напред в Мелбърн – каза Ботас.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2135 -: Март 02, 2014, 09:16:01 pm »

Ред Бул не са достатъчно бързи, заяви Фетел

Себастиан Фетел се надява тимът му Ред Бул да постигне напредък както по отношение на издръжливостта, така и на скоростта, но призна в края на предсезонните темпове, че в момента темпото не е достатъчно. Според него екипът не би могъл да се бори с водещите тимове дори RB10 бе по-стабилен автомобил.

Четирикратният световен шампион направи 77 обиколки днес. Това е най-големият брой, който Ред Бул успя да запише в рамките на един ден по време на тренировките. Постижението му бе девето по сила (от 12 пилоти) – на малко над 4 секунди от най-добрия тур на оглавилия класирането Люис Хамилтън (Мерцедес). При това положение на въпрос дали е притеснен относно времената на RB10, Фетел отговори:

- Да, така е; това не е тайна. Не сме в състояние да постигаме времената на момчетата на върха поради няколко причини. Но в момента имаме по-големи проблеми за решаване, отколкото само скоростта.

След редовното питане какво очаква за първата надпревара от сезона, Себастиан обясни, че Ред Бул не са фаворити по много причини: недостатъчно обиколки, недостатъчна скорост в сравнение с някои други екипи и т.н.

- Трудно е. Ще трябва да изчакаме и да видим какво е положението, когато стигнем там (в Мелбърн – б.р.). Но нещата със сигурност ще се успокоят. Трябва да използваме двете седмици до първия старт за нови части – допълни Фетел. – Днес направихме много обиколки, което бе полезно. Опитахме се да покрием състезателна дистанция. По една или друга причина не се получи, но в Австралия би трябвало нещата да изглеждат различно. Знаем, че трябва да наваксваме в много области, но поне краят на тестовете бе положителен.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2136 -: Март 03, 2014, 11:31:02 am »

Пирели обявиха гумите за първите четири старта



Пирели обяви типовете гуми за първите четири надпревари от сезон 2014 г. във Формула 1. Доставчикът е убеден, че изборът ще доведе до състезания с 2 до 3 спирания в бокса в Австралия, Малайзия, Бахрейн и Китай.

За Мелбърн, Сахир и Шанхай отборите ще получат медиум и софт. На Сепанг пък ще работят с хард и медиум.

От италианската компания предпочитат по-консервативни решения след разправиите относно техните продукти през миналата година. От Пирели обясниха, че разликата в отделните спецификации е достатъчно сериозна.

- Резултатите от финалния тест показаха увеличена разлика в представянето на хард и медиум, както и между медиум и софт. Това ще даде на екипите различни възможности да създадат стратегии, които да увеличат шансовете им в състезанието – се казва в изявлението на доставчика.

Спортният директор на Пирели Пол Хембри допълни, че тазгодишните гуми са по-издръжливи от миналогодишните, както и че се износват по-малко от предшествениците си, като по този начин не влияят на темпото на колите.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2137 -: Март 03, 2014, 11:32:23 am »

Мерцедес и Уилямс са по-добре подготвени от Ферари, заяви Доменикали



Мерцедес и Уилямс са по-добре подготвени от Ферари за началото на сезона във Формула 1, заяви шефът на Скудерията Стефано Доменикали в края на тестовете на Гран при отборите.

Отборите от Бракли и Гроув покриха най-голяма дистанция в тренировките. Най-доброто време на Фернандо Алонсо пък бе с над секунда по-слабо от това на най-доброто постижение от втората сесия в Бахрейн на Фелипе Маса с Уилямс.

- В края на сесията ние имаме около 4000 км, докато Мерцедес са навъртели близо 5000 или 4900, или нещо такова. Уилямс са близо до тези стойности. В крайна сметка това означава, че те са по-добре подготвени за началото на сезона – това е факт. Знаем, че някои екипи са пред нас. Мерцедес се справиха много добре досега с въвеждането и експлоатацията на новите задвижващи системи. Но те са огромна компания, ние сме по-малки и искаме да покажем, че дори при това положение можем да свършим фантастична работа – заяви Доменикали.

Според него издръжливостта ще е ключова за първите надпревари от сезона. Италианецът допълни, че трябва да се има предвид още колко много работа трябва да се свърши:

- Това обаче е нормално в толкова различна среда. Сега според мен трябва да се установят приоритетните задачи, нуждаещи се от решение. В началото те са основно от страна на издръжливостта. Това ще е ключово в началото. След това ще се продължи, разбира се, по оправянето на останалите проблеми. От видяното досега в трите предсезонни сесии Мерцедес и Уилямс изглеждат в чудесна форма. Смятам, че ние имаме добра база, но трябва да я развием. Има голям потенциал, който може да се ползва и целта е да се намерят решения на най-належащите задачи, защото спечелените в първите стартове точки ще са особено важни.

Наскоро се появи слух, че агрегатът на Ферари е със 75 к.с. по-ниска мощност от тези на съперниците. Доменикали отхвърли информацията, както и това, че системата е по-тежка, но призна, че по нея има още доста работа.

- Първо, не знам откъде се появи този слух. Чух какви ли не стойности. Знам със сигурност какво е положението при нас и мога да гарантирам, че циркулиращите числа са измислица! Сериозно казано обаче, най-важното нещо е да разберем как да постигнем баланс между електрическата мощност, ERS, MGU-K и батерията. Всички тези неща имат влияние върху цялостната мощност и там има голям потенциал, който може да се извлече – каза още италианецът.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2138 -: Март 03, 2014, 11:34:23 am »

Ред Бул имат изумителна кола според Хамилтън



Люис Хамилтън заяви в края на предсезонните тестове във Формула 1, че Ред Бул имат изумителен автомобил и е сигурен, че RB10 ще е бърз, когато екипът преодолее проблемите си с издръжливостта си.

Екипът на англичанина Мерцедес е сочен за фаворит в първите състезания заради стабилното си представяне в тренировките досега. Отборът от Бракли упорито настояваше, че това определение не е коректно, тъй като става дума само за изпитания. В същото време Ред Бул имаха трудна подготовка с поредица различни проблеми както от страна на задвижващата система, така и със самата кола. Хамилтън обаче е убеден, че шампионският тим и Себастиан Фетел ще са претенденти в първенството.

- Той (Фетел – б.р.) е настоящият световен шампион и съответно се превръща в цел за всички. Изглежда имат изумителен болид – обикновено колкото по-красива е една кола, толкова е по-бърза. Сигурен съм, че ще стигнат този етап (автомобилът им да е с достатъчна скорост, за да се борят). Като оправят нещата със задвижващата и всички останали системи, ще са както винаги трудни за побеждаване. Знам, че моят отбор по-силен от тях и се надявам да имаме възможност да водим битка – обясни Хамилтън.

Той бе сред малкото пилоти, дали поне приблизителна прогноза за очакванията си от Гран при на Австралия:

- Надявам се и мисля, че определено ще се борим за класиране в топ 5. Това е всичко, което мога да кажа. Изживяхме най-странния и труден предсезонен период, за да сме в състояние да преценим точно кой къде е. Има още много неща за учене, тонове и съм сигурен, че екипите дори не са стигнали до отделни аспекти. Така че в петък през състезателния уикенд ще сме като на тест, ще продължим да учим. Ще има грешки, убеден съм, от всички.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2139 -: Март 05, 2014, 03:20:03 pm »

Хаас се е срещнал с ФИА относно евентуалното си бъдещо участие в F1



Джийн Хаас се е срещнал с ФИА по отношение на кандидатурата си за нов отбор, който да участва във Формула 1. Собственикът на отбор от НАСКАР обясни, че е напълно сериозен относно създаването на екип и е подал всички необходими документи.

Международната федерация покани заинтересовани страни да изпратят кандидатурите си за участие през сезон 2015 или 2016 г. Хаас единствен обяви публично, че го е сторил, макар да се говореше и за други възможни отбори.

- След Дайтона отидохме до Женева в Швейцария. Срещнахме се с ФИА. Присъстваха шест-седем души от федерацията. Те имат много формален път, по който процедират с документите. Искаха да се видят с нас. Срещата продължи около половин час, зададоха много въпроси – как възнамеряваме да вършим това, как можем да платим за онова, каква ни е логистиката и т.н. Отговорихме по възможно най-добрия начин. Бяхме там с Джо Къстър и Гюнтер Щайнер. Според мен ФИА искаха да получат информацията, да я преценят и след това да процедират нататък – обясни Хаас.

Самата федерация отложи решението си дали ще приеме нов отбор във Формула 1, като не бе оповестен нов срок. Първоначалният бе определен за 28 февруари.

- В петък ни казаха, че процесът ще продължи. Не ни дадоха точна дата. Надяваме се нещата да се случат до седмица-две, но може да отнеме повече време. От това, което научих от разговорите си с различни хора, това е сравнително нормално. Не взимат решение, докато не са сигурни – допълни той.

Възможно е президентът на ФИА Жан Тод и управляващият търговските права Бърни Екълстоун да са на различни мнения кой екип да получи място. Смята се, че става дума само за един слот. Не е ясно и дали всички настоящи отбори ще оцелеят през следващите няколко години.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2140 -: Март 05, 2014, 03:26:47 pm »

Макларън със смесени чувства след трудния край на предсезонните си тестове




Екипът на Макларън остана със смесени чувства след трудния край на предсезонните си тестове.

Отборът успя да проведе важна работа по настройките по време на финалните изпитания. Тимът имаше ново предно крило – спецификация за Гран при на Австралия, което пристигна сутринта на последния ден. Пробите му обаче бяха повлияни от спиране на сесията. След това Дженсън Бътън успя да направи още само няколко тура преди повредата на двигател с вътрешно горене. От екипа уточниха, че става дума за агрегат със сериозен натрупан километраж. Сега обаче смяната на компоненти и поправката им отнема с пъти повече време в сравнение с до миналата година.

Допълнителни проблеми с електрониката не позволиха на Макларън и Бътън да правят повече обиколки. Липсата на достатъчно информация относно новото предно крило от писта означава, че инженерите ще трябва да използват данните от малкото завъртени с него турове, за да преценят поведението и характеристиките му.

Самият Бътън, който известно време кара зад Макс Чилтън по време на последните тренировки, смята, че Маруся например ще са сред изненадите в Австралия.

- Интересно е да се наблюдава как отборите подобряват колите си, както и факта, че доста повече екипи са конкурентоспособни, печелят време през последните седмици. Има наистина силни отбори. Дори Маруся, след като карах зад болида им, изглеждат толкова по-добре в сравнение с миналата година. Мисля, че всъщност хората ще се изненадат колко са бързи всъщност. Никой от болидите обаче не е напълно издръжлив. Мерцедес са свършили страхотна работа със задвижващата си система, а Рено и Мерцедес наваксаха доста темпо и здравина. Но аз съм доволен от това къде е нашият доставчик – обясни Дженсън.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2141 -: Март 05, 2014, 03:32:22 pm »

CVC не правят планове за заместник на Екълстоун



CVC Кепитъл Партнърс не обмислят свалянето на Бърни Екълстоун от поста му главен изпълнителен директор за Формула 1, се твърди в информация на британския вестник Гардиан. В публикацията е цитиран източник, близък до инвестиционния холдинг, който заявява:

- Няма никакви планирани промени за момента. Бордът непрекъснато преглежда фактите и обстоятелствата и това е настоящата позиция.

Официален коментар обаче няма.

Въпросът дали CVC търсят заместник на Екълстоун се обсъжда все по-често с оглед на предстоящото поредно дело срещу 83-годишния англичанин. На 24 април в Мюнхен (Германия) той ще се изправи пред съда по обвинение в даване на подкуп на бившия банкер Герхард Грибковски. Причината за превода на парите – желанието му продажбата акциите на F1 да бъде насочена към желания от него купувач (CVC), който му гарантира запазване на ръководните функции в спорта. Именно последното е основание за обвинителите да определят парите като подкуп. Трансферът бе наречен по този начин и от съдия Нюи по произнасяне на присъдата по друг иск – на Constantin Medien – в Лондон (Великобритания). Той обясни също така, че споразумението между Бърни и Грибковски е корумпирано заради твърдото намерение да англичанина да се отърве от банките (тогава собственици на акциите), които се опитват да се намесят в работата му в Гран при.

Екълстоун не бе осъден по иска на Constantin Medien, защото съдията постанови, че продажбата не е ощетила финансово компанията. В същото време обаче Бърни бе наречен ненадежден и нечестен свидетел.

След присъдата в Лондон Екълстоун настоя, че всичко си е наред и работата продължава както винаги. През ноември миналата година председателят на CVC Доналд Макензи заяви при изслушването му в съда, че ако се докаже криминална дейност от страна на Бърни, той ще бъде уволнен. Засега това не е направено официално. Източникът на Гардиан твърди, че решението на CVC ще зависи от изхода на процеса в Мюнхен.

Формула 1 е един от най-добре печелившите бизнеси на CVC с възвръщаемост от повече от 350% под формата на дивиденти и последвали продажби на акции спрямо първоначалната инвестиция, възлизаща на $965,6 млн.

През последните дни Кристиан Хорнер отново бе спряган за наследник на Екълстоун. Шефът на Ред Бул в F1 е един от най-близките хора на управляващия търговските права. Той обаче за пореден път отхвърли подобна възможност.

- Моята работа е в отбора, при това за дълги години. Обичам професията си. Харесва ми предизвикателството да управлявам отбора с всички талантливи хора в него. Все още имам цели и амбиции за постигане с Ред Бул. Спортът има нужда от Бърни повече от всякога в днешните трудни времена, когато екипите имат проблеми. Денят, в който той си тръгне, ще бъде невероятно тъжен. Животът ще трябва да продължи, но е трудно да си представиш, че няма да е наоколо. Надявам се да има доста време преди този въпрос да ни занимае – обясни Хорнер.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2142 -: Март 05, 2014, 03:33:39 pm »

Ботас: Трябва да останем здраво стъпили на земята



Освен Мерцедес по време на предсезонните тестове сериозно впечатление направи и отбора на Уилямс. Пилотите на сър Франк дадоха добри времена и показаха добрата надеждност на болидите на екипа. Добрата форма на тима направи сериозно впечатление и на екипи като Ферари и Форс Индия.

Въпреки това обаче финландският пилот на екипа Валтери Ботас остава предпазлив в прогнозите си. Според него целта в Гран при на Австралия ще бъде да се подобри класирането спрямо миналата година.

„Мисля, че сме на правилния път за това“, обясни Ботас пред финландската телевизия MTV3. „Смятам, че в сравнение с миналата година сме направили крачка напред. Затова си мисля, че ще постигнем по-добър резултат от миналия сезон. Въпреки това ще е трудно да се каже, какво е разпределението на силите преди първите няколко старта. За постигнатото в тестовете не се дават точки. Имаме позитивни впечатления от тях, но въпреки това трябва да останем здраво стъпили на земята.“

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2143 -: Март 05, 2014, 03:35:00 pm »

Грожан оптимист, че Рено ще решат проблемите си



Равносметката от зимните тестове показа, че освен Ред Бул също така и Лотус се очертава като голямото разочарование след направените промени в регламента. Екипът от Енстън пропусна първите тестове на Херес, а след като се присъедини към останалите в Бахрейн не успя да изпълни голяма част от предвидената програма заради технически проблеми. Именно това обаче дава кураж на Ромен Грожан, който трябваше да прекрати работата си предварително в последните два дни от изпитанията.

През 2009 г. когато той се присъедини към същия този отбор, носещ тогава името Рено и тогава изпитваше проблеми с хибридната си система. Въпреки това от екипа решиха да я вградят в колата, въпреки че това тогава не бе задължително.

„Това тогава бе просто невероятен провал“, спомня си Грожан. „Трябваше да правим промени по пет пъти на уикенд, за да се нормализират нещата. В момента нещата изглеждат по същия начин, хаосът е невероятен. Понякога правим по четири-пет промени на обиколка, докато получим желания резултат. Това обаче е малко в повече.“

Въпреки това Грожан смята, че Рено ще овладеят проблемите си.

„Всички имат проблеми със софтуера, но аз не знам, какво точно можем да променим ние. Трябва просто да се доверим на хората, чиято работа е да се справят с тези проблеми. Аз мога само да карам и да се надявам, че колата ще се подобри. В Рено знаят как се правят двигатели и за това свидетелстват многото им победи до момента.“

Въпросът обаче е, колко дълго ще решава проблемите си производителя, а от там и клиентските отбори. Грожан смята, че първото състезание ще е поредният тест за отборите.

„Да си просто там и да караш, сигурно би се харесало на някои хора. На нас обаче само това не ни харесва. Искаме много повече от това.“

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2144 -: Март 05, 2014, 03:37:07 pm »

Малките отбори недоволни от разходите за тестовете в Бахрейн



Пистата в Бахрейн прие за две седмици част от предсезонните тестове тази година. Трасето се оказа идеално място за целта, като за разлика от Херес или Барселона екипите правиха изпитания при температури от 22 до 30 градуса.

Освен това гостоприемството на домакините изтръгна признания като това на Люис Хамилтън, който спонтанно обяви, че това са най-приятните изпитания, в които е участвал. Въпреки подобни изказвания обаче не всички са на същото мнение. Голяма част от екипите не са никак доволни от това, че логистичните разходи за гостуването в Бахрейн са възлезли на значително по-сериозни от планираните суми.

Съгласието на малките отбори бе получено след като им бе обещано, че пътуването до арабския регион и престоя там няма да е по-скъп от същия период от време в Барселона. Това обаче се оказа не съвсем вярно. Малките отбори платиха с около половин милион евро, а разходите на големите възлизаха на около 1 млн. евро. Сериозните разходи са свързани най-вече с транспортирането на нови елементи и резервни части до базите в Европа, което в рамките на стария континент става с камиони, а до Персийския залив се прави със самолет, като каргото е с цена от 9,90 долара на килограм.

Освен това наемът на пистата за един ден струва 46 000 евро. В Барселона екипите плащат същата сума, но там те печелят 30% от продажбата на билети. Заради местния герой Фернандо Алонсо в Испания идват доста зрители. Не така стоят нещата в Бахрейн и това лишава тимовете от важни приходи.

Сега малките отбори се чувстват едва ли не излъгани. Новосъздадената стратегическа група иззе доста от въпросите, които в миналото зависеха от тях. За тяхно съжаление асоциацията на отборите FOTA, която защитаваше техните права от миналата седмица вече е история. Мнозина се страхуват, че сега големите ще налагат своите условия. Като например тестване в по-скъпи дестинации като Бахрейн…

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен