www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509158 пъти)

0 Членове и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2265 -: Март 25, 2014, 10:17:16 am »

Доменикали вярва в титлата



Надеждите на привържениците на Ферари за поредна година бяха попарени още на първото състезание за сезона. Както всяка година настроението бе приповдигнато преди първата надпревара, но след нея очакванията отново не се изпълниха. Ферари явно изостават от съперниците си и най-вече от Мерцедес.

Двамата пилоти на отбора определено не бяха в добро настроение още след съботния ден. В неделя пък Алонсо се класира пети, а Райконен – -последният шампион на Скудерията – осми. Със сигурност това не е началото, на което се надяваха в Маранело. Ако нещата продължат по същия начин това със сигурност ще означава заплаха за поста на тим шефа Стефано Доменикали. Италианецът направи сериозни структурни промени през изминалите няколко години, като надеждата бе, че те са приключили успешно. Нищо обаче не подсказва подобно нещо и търпението на президента Лука ди Монтедземоло може да свърши.

Веднага след състезанието в Мелбърн започнаха размишления на тема, възможна ли е титлата за Ферари през тази година. Поне Доменикали вярва твърдо в това.

„Със сигурност титлата е възможна и е напълно реална цел за нас“, обяснява той пред испанския AS. „Няма да е лесно, но все още имаме достатъчно време и ресурси, и ще направим всичко възможно, за да успеем.“

Доменикали предупреждава, че не трябва да се изпада в паника и смята, че екипът му е на прав път, за да реши проблемите си.
„Информацията, която получихме през уикенда показва ясно, в каква посока трябва да продължим и по кои области трябва да работим. Трябва да реагираме бързо и да се доближим максимално до конкурентите си. Нашите инженери са наясно с приоритети ни и кои въпроси и проблеми изискват максимално внимание от наша страна.“

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2266 -: Март 25, 2014, 10:18:41 am »

Калтенборн за руските инвеститори: Преговорите продължават



През миналата година екипът на Заубер бе изправен на ръба на финансовото си оцеляване. Отборът имаше сериозни проблеми и през лятото трябваше спешно да се намери спасение. В последния момент тима представи група руски инвеститори. Като един от компонентите за влизането на руснаците бе поставено условието Сергей Сироткин да кара за екипа от Хинвил през тази година. Това обаче не се случи. Сега с проблемите около Крим, Украйна и Русия получаването на пари от руски компании изглежда почти химера.

Според тим шефа Мониша Калтенборн обаче преговорите продължават.

„Искаме да бъдем платформа, за компании, които искат да влязат във Формула 1“, обяснява австрийката с индийски корени пред f1news.ru. „Именно това направихме през миналата година и сега продължаваме да преговаряме активно с руски компании. Не е вярно, че преговорите са пропаднали.

Трябва да бъде ясно обаче, че Формула 1 все още е нещо напълно ново за Русия. Ясно ни е, че Гран при не е на първо място в листа с приоритети за всеки. Освен това не става дума за изцяло частни фирми, а за такива, в които участие има и държавата. Смятам обаче, че сме на прав път и разбрахме, че те имат интерес. Това е най-важното, но трябва да имаме още търпение.“

Калтенборн смята, че преговорите си струват и ще се изплатят напълно във финансов план, като дава за пример сделката с малайзийския производител на минерални масла Petronas в края на 90-те години.

„Формула 1 не се бе наложила и доказала в тази страна, когато започнахме с преговорите. Трябваше да обясним ясно и точно, какви са преимуществата на тази платформа, за да ги убедим, че те могат да спечелят от това.

Целите ни остават непроменени. Ние трябва да подготвим Сироткин за влизането му във Формула 1. Той е много млад пилот и затова не бързаме да поставяме крайни срокове, с които да го поставим под напрежение. Сигурен съм, че той може да постигне страхотни резултати с отбора. Тогава вече ще мислим за следващите крачки.“

В момента в отбора размишляват, дали да го пуснат да кара по време на тестове през тази година. Най-малкото, защото резервният пилот Гидо ван дер Гарде донесе в отбора добри финансови постъпления.

„Нещата ще зависят много от моментните резултати. Първо ще трябва да получи супер лиценз, преди да можем да го пуснем например в свободните тренировки за Гран при на Русия.“

През тази година Сироткин ще кара в световните серии на Формула Рено.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2267 -: Март 25, 2014, 10:20:01 am »

Лотус очакват да имат напредък още в Малайзия



Техническият директор на Лотус Ник Честър за представянето на екипа в Австралия, планираното развитие на Е22 и влияе ли напрежението и изоставането на тима в началото на сезона върху по-нататъшната програма за развитие.

- Колко разочароващо бе да сте назад на грида в Австралия?

- Много разочароващо. Всички в отбора се трудиха наистина упорито за Мелбърн. Не помня по-напрегнат период през всичките ми 14 години в Енстън, а в крайна сметка нямаше достойна награда. Това трудно се преглъща, но бяхме наясно, че има подобна вероятност. Бе разочароващо, че не сме по-бързи и че не постигнахме наистина добри позиции на стартовата решетка. Знаехме, че ще е трудно всичко да заработи както трябва веднага и да имаме положителен резултат при толкова нови компоненти и технологии за 2014 г. Сега се справяме с проблемите един по един и правим видим прогрес.

- Какъв бе подходът на Ромейн Грожан и Пастор Малдонадо към уикенда?

- И двамата ни пилоти имаха силен и решителен подход. Знаеха, че ще е труден уикенд след видяното на последния тест в Бахрейн и според мен бяха наясно, че трябва да извлекат максимума от времето си на писта. Бяха истински професионалисти през цялото време. Дадената от тях информация бе много ценна – особено след надпреварата, макар да не успяхме да завършим.

- Какви са положителните изводи от Австралия?

- Знаем, че Е22 разполага с добър потенциал и трябва да напаснем целия пакет така, че да работи както трябва. Липсата на достатъчно тестове означаваше, че се сблъскваме с проблеми, които по принцип са решени до първия старт. Имахме грижи със софтуера, които понякога отнемат доста време за поправяне. По-лошото е, че подобни неща могат да се случат в най-неподходящия момент в състезателен уикенд. В Австралия обаче намерихме някои основни посоки, като освен това имаме значително повече познания относно управлението на енергията и как да я оптимизираме.

- Какъв е пътят от тук нататък с поглед към следващите стартове?

- Има няколко области за допълнителна работа, които набелязахме в Австралия– някои по шасито, други – по задвижващата система. Знам, че Рено Спорт F1 се трудят изключително упорито да поправят техните проблеми със софтуера и с картите за управление.

- Колко уверен е тимът в силата на Е22 след първото състезание?

- От видяното, особено от аеродинамична гледна точка, автомобилът изглежда много силен. Няма нищо фундаментално сбъркано, което би попречило на конкурентоспособността му. Трябва обаче да постигнем достатъчно добро ниво на управление, за да са в състояние пилотите да извлекат максимума от Е22. След като натрупаме достатъчно обиколки и сме работили колкото е необходимо по баланса, то състезателите ще се почувстват по-удобно и ще продължим напред.

- Настоящото натоварване оказва ли влияние върху програмата за по-нататъшно развитие?

- Не. Продължаваме да произвеждаме нови части, имаме такива за Малайзия във всички области. Ще продължим да натискаме колкото се може повече.

- Има ли предвиждания кога отборът ще запише значително подобрение в класиранията си на стартовата решетка?

- Трудно е да се правят предположения след уикенда ни в Австралия, особено при толкова малко натрупани километри. Със сигурност се надявам на напредък в Малайзия, след това и в Бахрейн, въпреки че те са последователни стартове и стъпката между тях вероятно ще е малка. Може би ще сме в по-стабилна позиция в Барселона и евентуално там ще се състезаваме на желаното от нас ниво.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2268 -: Март 25, 2014, 10:21:20 am »

Ян Магнусен ще присъства на втория старт на сина си Кевин



Ян Магнусен ще присъства на втория старт на сина си Кевин – Гран при на Малайзия, която ще се проведе в края на тази седмица на пистата Сепанг до Куала Лумпур.

Кевин Магнусен бе истинска сензация в първата надпревара от Формула 1 този сезон. В Австралия той финишира на трето място, а след дисквалификацията на Даниел Рикиардо (Ред Бул) позицията стана втора.

- Да гледам състезанието от 9600 километра разстояние не бе особено забавно – призна Ян Магнусен, чиято емоция след финала на надпреварата в Мелбърн стана обществено достояние чрез Туитър. – Не искам да ми се случва прекалено често. Кевин наистина бе впечатляващ от самото начало, но най-забележителното нещо е как става по-добър с времето и намира начини да напредне. Той бе изключително бърз през последните години. Най-голямата промяна в него е, че вече използва главата си и нещата се случват. Нямам търпение да го гледам в Малайзия.

От екипа на Кевин Макларън бяха във възторг от младежа, но допълниха след това, че няма да увеличават очакванията спрямо него заради блестящото му първо състезание.

- Уикендът на Магнусен бе брилянтен. За млад пилот като него той се справи прекрасно с напрежението. Кара невероятно, поведението му се отличаваше с изумителна зрялост за неговите 21 години и първи F1 старт. Не допусна никаква грешка, така че сме много впечатлени – заяви рейсинг директорът на Макларън Ерик Булие. – Не може обаче да базираш очакванията си на едно състезание. Със сигурност няма да го натоварим с повече неща освен да работи и да се развива като потенциален победител – стига колата ни да позволява взимането на успехи.

След толкова добрия дебют на Магнусен във Формула 1, сравненията с Люис Хамилтън и неговата първа година в спорта (която също бе с Макларън) бяха неизбежни. Според Булие най-голямата разлика между двамата е, че англичанинът бе тренирал с екипа години наред преди изобщо да стигне до Гран при. Освен това става дума за различно време и ера в историята на спорта като цяло.

- Целият свят сега е друг – заяви и главният изпълнителен директор на Макларън Груп Рон Денис. – Не мисля, че е добре да се правят сравнения. Да вземеш подиум в първия си старт е страхотно постижение, независимо за кого говорим.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2269 -: Март 26, 2014, 10:35:18 am »

Тод призова Доменикали да не обръща внимание на критиките по негов адрес



Президентът на ФИА Жан Тод призова шефа на Ферари във Формула 1 Стефано Доменикали да не обръща внимание на критиките по негов адрес и да продължава да води екипа напред.

Французинът оглавяваше Скудерията преди Доменикали и спечели 6 титли с екипа от Маранело – 5 с Михаел Шумахер и 1 с Кими Райконен. След това Ферари не са взимали корона в Гран при, като италианецът често е критикуван за състоянието на отбора и липсата на успехи.

- И мен непрекъснато му критикуваха, дори когато печелехме страшно много. Упрекваха ни, че печелим прекалено и правим шампионата скучен. А Ферари винаги са били сред претендентите за титлата - и през последните години, независимо, че не стигаха до нея. Сигурен съм, че ще я спечелят отново. Всичко, което бих казал на Доменикали, е да остане здраво стъпил на земята и да се съсредоточи върху истинските проблеми – не върху това, което говорят другите - заяви Тод.

Самият Доменикали сподели след не особено добрия старт на сезона в Австралия, че Ферари не бива да се фокусират върху това какво не е било свършено достатъчно добре през зимата. Той заяви, че всички трябва да се захванат с подобрение поведението F14 T като цяло.

Междувременно Хуан Пабло Монтоя пък заяви, че липсващото звено в тима на Ферари е Михаел Шумахер. Колумбиецът, който прекрати кариерата си във Формула 1 в средата на сезон 2006 г., води едни от най-запомнящите се битки със седемкратния световен шампион.

- С него сме говорили веднъж през шестте години, когато се състезавахме един срещу друг. Той бе съперник, а не приятел. Формула 1 е много затворена среда – нямаше как да отида и да седна в моторхоума на Ферари. Единственото време, когато Ферари се справяха страхотно обаче, бе когато Михаел бе при тях – заяви Монтоя пред агенция ДПА.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2270 -: Март 26, 2014, 10:36:40 am »

Маля: Трябва ни още малко по-добро представяне, ако искаме да гоним подиуми



Форс Индия трябва да подобрят още малко представянето си, ако искат да гонят подиуми, заяви преди Гран при на Малайзия съсобственикът и шеф на екипа Виджай Маля.

Нико Хюлкенберг стана шести, а Серхио Перес взе последната точка в първия кръг от шампионата на Формула 1 в Австралия (след дисквалификацията на Даниел Рикиардо с Ред Бул). Това според индийския милиардер е повече от добро начало на състезателната 2014 г.:

- Австралия без съмнение бе приличен старт и може би бе най-добрият ни старт, откакто поех отбора. Малко се притеснявахме за издръжливостта, но фактът, че и двете коли пресякоха финала, е чудесно начало на сезона. VJM07 със сигурност е конкурентоспособен автомобил. Нико стана шести с много силно каране, а Серхио щеше да е по-напред, ако не бе спукал гума в първия тур. Това, че финишира десети след три спирания в бокса, говори само по себе си. Има причини да сме доволни, но сме наясно, че ни трябва още малко по-добро представяне, ако искаме да гоним подиуми. Върху това сме съсредоточени в момента.

Според Маля първата надпревара за сезона е показала, че F1 отборите са се справили в голяма степен с трудностите от зимните изпитания. Той смята, че сега е време за съсредоточаване върху чистата скорост.

Хюлкенберг от своя страна е на мнение, че тази година промяната в представянето на отделни екипи ще е много по-голяма, отколкото в предишни сезони.

- Има някои отбори, които все още поправят проблемите си и вероятно ще станат по-силни. Всички тимове, включително ние, имат поле за действие и развитието ще е много бързо – обясни Нико. – Първото състезание бе доста гладко за мен, нямаше сериозни грижи. Вървяхме стабилно във всички сесии, липсваха проблеми с управление разхода на гориво. Самото каране не е толкова по-различно в сравнение с миналата година. Малко по-бавни сме и се усеща загубата на аеропритискане. Изпреварванията изглежда са доста трудни, освен ако не си зад болид със сериозни проблеми. Фернандо [Алонсо] например не можа да ме задмине. Малайзия ще е сериозно предизвикателство. Пистата е с напълно различни характеристики, температурите са по-високи, което винаги води до по-сериозно износване на гумите. Би трябвало да е добър тест за новите болиди, тъй като конфигурацията е по-отворена от тази в Мелбърн.

Перес съжаляваше още в Австралия за спуканата в първата обиколка гума. Той обясни, че е видял в огледалата как Естебан Гутиерес е блокирал колелата на Заубер-а си, но вече завивал и след удара не е можел да направи нищо.

- Колата за сигурност помогна да си върна няколко позиции. Но основният ми проблем бе времето, което изкарах зад Адриан [Сутил]. Темпото на болида ни бе достатъчно, за да спечеля повече точки. Тимът върви в правилна посока с автомобила – имаше доста окуражаващи знаци, събрахме много данни, които могат да се използват по-нататък. Вярвам, че Малайзия може да е чудесна надпревара за нас. Броя дните до тогава, за да вземем това, което не успяхме в Австралия – сподели мексиканският пилот.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2271 -: Март 26, 2014, 10:37:54 am »

Лоу: Състезанието в Малайзия ще даде по-точна картина за темпото на отборите



Предстоящата надпревара за голямата награда на Малайзия ще даде по-точна картина за темпото на отделните отбори според техническият директор в Мерцедес Пади Лоу.

Екипът от Бракли показа най-добра скорост по време на първата надпревара за сезон 2014 в Австралия, като Нико Розберг спечели убедителна победа на Албърт парк. Също така това състезание бе ясен пример за значимостта на надеждността на автомобилите, след като стартиралият от първа позиция Люис Хамилтън покри само две обиколки в неделното състезание заради повреда в двигателя.

- Доволни сме, че си тръгнахме от Мелбърн с победа, но също така имахме много за какво да мислим. Както е нормално да се очаква с толкова нова технология, научаваме повече за колата с всяка обиколка. Това неизбежно води до повече проблеми, всички от които изискват внимание. Приоритетът ни е да пристигнем в Малайзия в по-добра форма от гледна точка на механиката, отколкото когато напуснахме Австралия. Това състезание представлява различен вид предизвикателство по отношение както на климата, така и на спецификата на трасето. Както винаги надеждността и издръжливостта ще са от ключово значение, но вярваме, че това състезание ще даде по-точна картина за темпото на отборите – коментира Лоу.

Пилотите на тима са обнадеждени за състезанието на 30 март. Нико Розберг има добри спомени от Малайзия, защото именно на Сепанг той се качи за първи път на подиума с Мерцедес през 2010 г., когато завърши трети. Състезанието на трасето до Куала Лумпур е и едно от физически най-тежките за пилотите заради постоянната влажност и високи температури.

- Обикновено времето е най-голямото предизвикателство тук, но този сезон е по-различно, като надеждността заема цялото внимание на всички. Разбира се, ще е горещо, влажно и вероятно мокро в някой момент, така че би трябвало да е интересен уикенд. Австралия бе най-доброто начало на сезона за мен, но също така подчерта, че не сме изпипали всичко на 100% по отношение на надеждността. Имахме 2 седмици преди това състезание, в които да определим всички места, където можем да се подобрим, така че се надявам, че ще можем да завършим и постигнем добър резултат и с двете коли и да продължим силното начало на годината – каза Розберг.

Германецът и съотборникът му вече пристигнаха в Малайзия, като в неделя направиха демонстрация с автомобила на Мерцедес в столицата Куала Лумпур пред кулите Петронас. Хамилтън сподели, че въпреки разочароващия резултат от Мелбърн, всеки проблем е възможност да научиш повече за новите автомобили и че очаква с нетърпение надпреварата, за да подобри резултата си от Австралия.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2272 -: Март 26, 2014, 10:39:21 am »

Монтоя: Във Формула 1 е важна единствено колата



Хуан Пабло Монтоя се опитва да възроди кариерата си в САЩ в сериите Индикар. Колумбиецът напусна Гран при в края на 2006 г., когато изтече договорът му с Макларън и оттогава почти няма контакт със спорта. Както признава пред Speedweek, той продължава да търси в интернет новини за състоянието на Михаел Шумахер, но гледа само по едно-две състезания годишно от шампионата във Формула 1. Според Монтоя най-големите проблеми за спорта били, че пилотът не може да изразява свободно своето мнение, притиснат от корпоративните интереси и това, че в Гран при всичко се въртяло около колата. В САЩ нещата според него седят по съвсем различен начин.

„Карал съм и в трите най-известни серии в световен мащаб“, обяснява Монтоя. „В техническо отношение Формула 1 е безспорно на върха. Като цяло обаче политиката е много важна в тази серия. NASCAR е най-слабо развитата в техническо отношение серия. Всички пилоти обаче имат шанс да спечелят. Индикар е може би посредата.

Ако се върна назад, Ферари бяха невероятни само с Михаел Шумахер. Ако искаш да спечелиш във Формула 1 се нуждаеш от кола-победител. Само талант не стига в никакъв случай. Какво се случи в екипа на Мерцедес, когато Михаел Шумахер се присъедини към тях? Смятате ли, че той е забравил, как се кара кола? Не, просто болидът е това, което определя разпределението на силите във Формула 1.“

Монтоя разполагаше с конкурентоспособна кола през 2003 г. в екипа на Уилямс, но в крайна сметка бе изпреварен в класирането при пилотите от Шумахер и Кими Райконен.

„Имал съм възможности във Формула 1, но никога не съм разполагал с най-добрата кола. Болидите ми просто не бяха достатъчно добри, за да спечелим титлите.“

Това, което липсвало най-много на Монтоя в Европа бил отворения начин на живот.

„Първо, във Формула 1 всеки е твой съперник, не колега. За седем години в този спорт съм разговарял един-единствен път с Михаел Шумахер. Тимовете са затворени общности, всеки се крие от другите. Тук (в САЩ - б.а.) пилотите са много по-отворени за разговори и дискусии.

За разлика от сегашната реалност, тогава аз имах възможност да пробия във Формула 1 благодарение на своя талант. Никога не съм пробвал да вляза с пари. Имах възможност да карам за два от топ отборите в серията, успях да покажа силата си в чудесни двубои и да спечеля няколко състезания. Никога няма да забравя тези неща и съм благодарен за това.“

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2273 -: Март 26, 2014, 10:40:33 am »

Хард и медиум гуми избраха Пирели за предизвикателствата на Сепанг



Гран при на Малайзия е съвсем ново предизвикателство за Пирели и новите им гуми за Формула 1 през 2014 г., заяви спортният директор на компанията преди надпреварата на Сепанг Пол Хембри.

Вторият кръг от тазгодишния световен шампионат ще се проведе в края на седмицата на пистата до Куала Лумпур, чийто основни характеристики са абразивен асфалт и променливо, екстремно време. За да се справят с това, Пирели избраха за там най-твърдите смеси в гамата си: хард (с означения в оранжево) и медиум.

- Малайзия е едва второто състезание за новата ни гама продукти, създадени за последното поколение болиди от Формула 1. Освен това там ще е дебютът на сместа хард. Медиум се представи на ниво в Австралия, но условията в Малайзия са напълно контрастни в сравнение с тези на Албърт парк. Температурите са значително по-високи – както на въздуха, така и на трасето. Това, разбира се, ще е предизвикателство и за самите коли, както и за пилотите, като не бива да забравяме, че все още сме в началото на процеса на развитие. Дъждът в събота в Мелбърн позволи на отборите да изпробват мокрите гуми и интермедиите, а придобитите познания могат да са им много полезни на Сепанг – обясни Хембри.

Според бившия пилот от Формула 1 и настоящ консултант на Пирели Жан Алези изграждането на добър ритъм на малайзийското трасе може да помогне за намаляване натоварването на гумите.

- Ще изминат още няколко старта преди да видим пълния потенциал на всички отбори, а това е особено интересна ситуация. Другото нещо, което асоциирам с Малайзия, е проливният дъжд. Изумително е колко се развиха гумите за мокра писта от времето, когато аз карах, досега. Не мисля, че някой е предвиждал колко вода ще могат да разпръскват те (65 литра при 300 км/ч – б.р.). Истинският проблем на Сепанг при дъжд е неподвижната вода на пистата – тогава се губи контрол върху колата. Видимостта също е много различна, ако вали – допълни французинът.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2274 -: Март 26, 2014, 10:41:41 am »

Новите компоненти проработиха, важното е да продължим да развиваме MP4-29, заяви Бътън



Новите компоненти на Макларън, приготвени след зимните тестове за първия старт от сезон 2014 г. във Формула 1, проработиха както трябва, заяви Дженсън Бътън. Световният шампион за 2009 г. допълни, че е важно да се продължи в същата посока, тъй като екипът има да наваксва скорост.

- Все пак след първата надпревара чувството е, че сме преодолели сериозно препятствие и разполагаме с болид, с който определено можем да работим тази година. Окуражаващо е, че новите елементи проработиха веднага в Мелбърн. Сега е важно да продължим да въвеждаме нови неща, особено през тази първа част от шампионата, когато е по-трудно да имаш такива компоненти – каза още англичанинът. – Сепанг е страхотно трасе и макар да нямаме цялото желано аеропритискане, би трябвало да разполагаме с достатъчно баланс и управляемост, така че колата да работи добре. Дори скоростта ни да не е достатъчна да се борим с първите в колоната, то би трябвало болидът да е с прилично поведение във всички сектори и да можем да работим с него по време на състезанието.

Кевин Магнусен бе блестящ в дебютния си уикенд във Формула 1. От Макларън обаче бяха категорични, че няма да увеличават изискванията и очакванията си към него въз основа на едно състезание, пък било то и брилянтно изпълнено.

Младежът ще има и допълнителна подкрепа на Сепанг – баща му Ян Магнусен ще присъства на втория му старт, след като изгледа първия по телевизията.

- Имахме малка пауза след Австралия. И двамата с Дженсън се върнахме до Европа, изкарахме няколко дни в технологичния център, за да анализираме представянето си в Мелбърн и да се подготвим за Малайзия. В първата надпревара показахме, че можем да вземем добри точки, ако болидът е достатъчно издръжлив и трябва да се възползваме от това през следващите няколко старта. Един от начините да го постигнем е новите части да идват възможно най-бързо. Или поне по-бързо в сравнение с тези на основните ни съперници – коментира датчанинът.

Според Кевин Сепанг ще е по-голямо изпитание от Албърт парк, като на малайзийската писта аеропритискането ще е по-важно, отколкото на австралийската.

- Моята цел остава същата – да взема още точки. Постоянството в представянето ще е особено важно за този шампионат. Наистина нямам търпение – автомобилът е фантастичен за управление и се надявам на още един добър уикенд – добави той.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2275 -: Март 26, 2014, 10:42:58 am »

Уилямс се надяват на по-добро представяне в Малайзия



Уилямс се надяват на по-добро представяне в Гран при на Малайзия, втори кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2014 г. Екипът демонстрира чудесно темпо и скорост още в Австралия, където обаче грешка на Валтери Ботас му попречи да води битка за подиума. Фелипе Маса пък бе изваден от надпреварата още на първия завой след старта – бе ударен от Камуи Кобаяши (Катерам).

- Сепанг има наистина прекрасен микс от завои с различни характеристики – коментира шефът на тест и поддържащия екип Род Нелсън. – От пети до осми е необходимо особено голямо внимание от страна на пилотите, особено спрямо голямата неравност в кривата на шести. 13-14-ти завой са особено предизвикателство, като там едновременно се завива и спира и може да се спечели или загуби доста време. Трябва да мислим и за времето. В Малайзия по принцип вали през повечето следобеди и годишното количество е четири пъти по-високо от това на Силвърстоун. Винаги е горещо, влажността е висока, а бурите връхлитат наистина бързо.

Маса отбеляза като повечето си колеги, че надпреварата е изпитание от чисто физическа гледна точка за пилотите.

- Жегата има сериозно влияние и върху гумите, колко бързо започват да се износват. Винаги има шанс да завали сериозно и се случва кажи-речи всеки ден. Всички тези фактори правят състезанието вълнуващо от гледна точка на феновете и трудно за състезателите. Надявам се на добра надпреварата там – допълни бразилецът.

Ботас сподели, че охлаждането ще трябва да е особено добро на Сепанг, а това ще е едва втори старт за новите задвижващи системи.

- Това може да е най-горещото състезание през сезона и фактът, че е в началото на календара, когато имаме още толкова да учим за двигателите, прави задачата особено трудна. Самата писта е прекрасна – има чудесни високоскоростни секции, които са любимата ми част – каза още Валтери.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2276 -: Март 26, 2014, 10:45:59 am »

Ред Бул може да напусне Формула 1, предупреди Матешиц



Ред Бул може да напусне Формула 1, предупреди собственикът на Гран при отбора и едноименната компания за енергийни напитки Дитрих Матешиц.

Австрийският милиардер заяви, че бъдещето на екипа може да зависи повече от „спортсменската гледна точка и политическо влияние”, отколкото от финанси. Ред Бул са един от най-високия годишен бюджет за започналия наскоро сезон – над 400 милиона евро. Единствено Ферари разполагат с подобни средства за 2014-та.

- Има ясен лимит по отношение на това какво можем да приемем. Въпросът (за оставане на Ред Бул в F1) не опира толкова до икономическия смисъл, колкото до спортни ценности, политическо влияние и т.н. – заяви Матешиц в интервю за австрийския вестник Курир, отговаряйки на въпрос при какви обстоятелства би напуснал F1.

По повод дисквалификацията на Даниел Рикиардо от Гран при на Австралия той заяви, че оборудването на ФИА за измерване на горивния дебит в реално време дава грешни показания от началото на предсезонните тестове.

- Можем да докажем, че сме били в границите – допълни Матешиц във връзка с предстоящото обжалване на наказанието.

Милиардерът, който се нагърби и лично с организацията на завърналата се в календара Гран при на Австрия, не е доволен от настоящия вид на спорта:

- Формула 1 трябва отново да е това, което винаги е била: върховата дисциплина. Идеята й не е да поставя нови рекорди по отношение (намаляване) разхода на гориво или да можеш да си шепнеш с някого по време на състезание, а най-вълнуващото нещо да е писъкът на гумите. Смятам, че е напълно абсурдно, че сме по-бавни със секунда спрямо миналата година и че колите от „младши” категорията GP2 са почти толкова бързи, колкото тези от F1, а разполагат с частица от бюджета ни.

Последното му изявление е почти дословно същото като това на управляващия търговските права на Гран при Бърни Екълстоун. Англичанинът упорито се противопоставяше на въвеждането на новите 1,6-литрови турбомотори и допълнителни задвижващи системи. От началото на годината той на няколко пъти натякна, че резултатът е плачевен.

Матешиц и Екълстоун не за първи път проявяват подобно единомислие. Миналата година например двамата имаха над 40-минутна среща насаме след Гран при на Испания, след която Бърни зае позиция, че гумите на Пирели трябва да се променят. Надпреварата на Каталуния бе повод за недоволство от издръжливостта на продуктите на италианската компания. Допълнителни грижи с разслояване на задни гуми и поредица спуквания на пистата Силвърстоун по време на Гран при на Великобритания доведоха до промяна на спецификациите в средата на сезон 2013 г..

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2277 -: Март 26, 2014, 10:47:19 am »

Хорнер не е изненадан от темпото на Ред Бул



По време на предсезонните тестове Ред Бул не се представи по най-добрия начин и разтревожи сериозно феновете си. През повечето време колата бе в гаража заради повреди, а когато бе на пистата постигнатите времена бяха достатъчни само за долната половина на таблицата.

В същото време още в първия уикенд в Австралия проблемите изглеждаха до голяма степен решени, а Даниел Рикиардо постигна второ време в квалификацията и второ място в състезанието. Всички бяха изненадани от темпото на RB10, но не и тим шефът Кристиян Хорнер.

„Никога не сме смятали, че няма да бъдем на върха“, цитиран е Хорнер от Аутоспорт. „Знаем, че разполагаме с много добра база, за да изградим една добра кола.“

Смяташе се, че рисковете поети от конструктора на екипа Ейдриян Нюи са отговорни до голяма степен за прегряването на техниката. В Австралия проблемите продължиха, макар и само за световния шампион Себастиян Фетел. Първо проблемен датчик за горивото го спря в квалификацията, а в последствие повреда в двигателя го извади от състезанието.

„Знаем отлично, че трябва да отстраним още някои проблеми. Трябва да работим здраво заедно с хората на Рено, за да ги отстраним“, продължава Хорнер, който е сигурен, че представянето на Даниел Рикиардо в Австралия не е случайно. „Подготовката бе много трудна за нас, но ако някои е в състояние да навакса бързо изоставането си, това сме ние и сме го доказали многократно в миналото.“

Хорнер дава за пример началото на сезон 2012. Тогава след промените в регламента и забраната на обдухвания дифузьор екипът имаше сериозни проблеми, които обаче успя да реши и в края на сезона да спечели за пореден път и двете титли. Сега в Австралия отборът доказа отново, че е в състояние отново да се възстанови.

„Мелбърн бе най-добрата възможност за нас да работим по настройките на колата. Това бе и първата възможност да направим достатъчно километри с колата. В Австралия обаче успяхме да завъртим достатъчно километри и получените данни ни позволиха да постигнем сериозен напредък. Надяваме се възхода да продължи и в Малайзия.“

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2278 -: Март 26, 2014, 10:49:59 am »



ФИА решава за обжалването на Ред Бул на 14 април

Шампионите се надяват подиумът на Рикардо да бъде върнат

ФИА определи дата за обжалването от тима на Ред Бул на наложената дисквалификация на Даниел Рикардо от Гран при на Австралия. Срещата на апелативната комисия е насрочена за 14 април, седмицата преди Гран при на Китай, където ще бъдат разгледани показанията на технически лица от Ред Бул.

От тима на шампионите решиха да сменят неточно отчитащия датчик за разход на гориво по време на уикенда в Мелбърн. Те получиха предупреждение от съдиите на ФИА, но въпреки това не върнаха стандартния датчик за всички отбори. Това доведе до отнемане на първия подиум в кариерата на Даниел Рикардо, след изненадващото му второ място в ГП на Австралия.

                                                                                                                             formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2279 -: Март 26, 2014, 10:51:23 am »



Лауда: Не разбирам критиците на новата турбо ера

"Промените в правилата върнаха Хонда и ще ги последват още"

Един от шефовете в тима на Мерцедес - Ники Лауда, продължава да защитава новата посока, по която пое Формула 1 от началото на 2014 година. След откриването на сезона с Гран при на Австралия критиката относно звука на новите турбо 1.6-литрови V6 двигатели отново се засили.

Според трикратния световен шампион Лауда надпреварата в Мелбърн е била изключително интересна и това е по-важно от звука, излизащ от изпускателната тръба след турбокомпресора.

"Просто не разбирам критиците на новата турбо ера във Формула 1. Намирам недоволството им за абсурдно, особено след това прекрасно състезание в Австралия. Сега нашият спорт е в крак с автомобилната мода. Всички производители преминаха на по-малки и ефективни турбо двигатели", коментира Лауда.

"Старите осемцилиндрови атмосферни двигатели са неефективни и вече са в историята. Бъдещето е на турбо двигателите, които използват много по-малко гориво за същата мощност. Промените в правилата са причината Хонда да решат да се върнат догодина. Очаквам още автомобилни производители да ги последват в близко бъдеще", завърши австриецът.

                                                                                                                          formula1.sportal.bg
Активен