Хамилтън спечели Гран при на МалайзияЛюис Хамилтън (Мерцедес) спечели втория кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2014 г. - Гран при на Малайзия. Той поведе от полпозишън на старта и след 56 обиколки пресече финала на пистата Сепанг с аванс от 17,3 сек пред съотборника си Нико Розберг. Трети остана Себастиан Фетел (Ред Бул).
Времето в началото на надпреварата бе слънчево, 33 градуса на въздуха, 55 – на пистата, като имаше шанс да завали по време на състезанието. Серхио Перес имаше проблем с болида си и механиците на Форс Индия го върнаха в бокса. Мексиканецът успя да излезе на грида, но се обади, че няма мощност и трябваше пак да отиде в пита. Той така и не успя да стартира заради хидравлична повреда.
Всички бяха избрали гуми медиум за началото – по-меката смес за уикенда. Според данните от първите свободни тренировки износването при тях и при хард бе почти едно и също, но медиум бяха по-бързи в една обиколка. Хамилтън поведе чисто от старта. Розберг се измъкна зад съотборника си, Фетел го притисна, но немският пилот на Мерцедес – въпреки известна нестабилност – удържа позицията. Рикиардо на свой ред изпревари съекипника си след няколко завоя, докато в дъното на колоната Жул Бианки и Пастор Малдонадо се докоснаха и завъртяха (инцидентът бе разследван и френският пилот получи наказание 5 секунди в пита).
Кими Райконен спука задна дясна гума и при прибирането си в пита сложи отново медиум. Той се обади по радиото и обясни, че не знае какво е станало, тъй като не е докосвал никого, но ситуацията бе резултат от сбутване с Кевин Магнусен, чието предно крило пострада. Този инцидент също отиде за разглеждане при стюардите.
Фетел си върна третата позиция, изпреварвайки Рикиардо в четвъртата обиколка. Розберг пък вече имаше проблеми със задните си гуми и от питуола на Мерцедес предупредиха Хамилтън да внимава за своите.
В седмия тур Лотус съобщиха на Малдонадо, че трябва да прибере колата си в бокса. Това бе краят на състезанието за него. Най-отпред Хамилтън бе с 4,7 сек преднина, следван от Розберг, Фетел, Рикиардо, Алонсо, Нико Хюлкенберг, Бътън, Магнусен, Маса, Ботас и т.н. Уилямс инструктираха финландския си пилот да не атакува съотборника си, на което Валтери отговори, че има повече скорост.
Магнусен пръв спря в бокса в 11-ата обиколка, като сложи отново гуми медиум. Екипът смени и предното му крило. Датчанинът точно излезе на пистата и бе съобщено, че е наказан с 5 секунди в пита за причиняване на катастрофа. Хамилтън получи уверение от екипа си, че се справя чудесно с управление разхода на гориво, но трябва да внимава за гумите си.
Спиранията в пита продължиха – Рикиардо в 13-ия тур (медиум, след излизането направи страхотна битка с Алонсо), Фетел в 14-ия (медиум), Розберг в 15-ия, Хамилтън в 16-ия (медиум). Нико Хюлкенберг последен от пилотите в челото смени гуми, като също взе още един комплект от по-меката смес.
Редът след тази серия се запази: Хамилтън, Розберг, Фетел, Рикиардо. Следваха Алонсо, Хюлкенберг, Бътън, Маса, Квят, Ботас. Райконен бе в дъното на колоната, водейки борба с Маркус Ериксон и Жан-Ерик Верн преди да влезе в бокса (взе твърди гуми). По същото време Верн прибра болида си в гаража и приключи надпреварата.
В Ред Бул пък не бяха сменяли дебитомерите в болидите на Фетел и Рикиардо след квалификацията, но се появи проблем с този в колата на австралиеца малко преди старта. По-късно той бе напълно изключен. Тимът използва собствения си метод за изчисление скоростта на горивния поток, като разликата на Сепанг бе, че имаха разрешението на ФИА да го сторят – за разлика от Австралия, където екипът нямаше такова.
От Мерцедес пък инструктираха Хамилтън да свали малко режимите на двигателя си. Обясниха, че правят това и с двата си автомобила. Розберг от своя страна бе доволен от баланса и не искаше допълнителни настройки на предното крило.
Бътън започна втората серия питстопове в 26-ата обиколка. Същото в следващите турове сториха Алонсо, Маса, Рикиардо. Австралиецът сложи хард на своя RB10.
В 31-ата от общо 56 обиколки се появиха предупреждения, че има опасност да завали към края на надпреварата. Дъждът обаче можеше и да подмине пистата, но все пак екипите се подготвяха за всякакви варианти. В 32-ата Фетел бе в пита (медиум), Розберг – след като съобщи, че гумите са съсипани след 17 тура – мина от там в 33-ата (медиум). Хамилтън също направи пит и пак сложи по-меката смес. Хюлкенберг се обади, че губи сцепление в задната част на Форс Индия-та си, а когато влезе в бокса, избра хард. Райконен и Маса пък съобщиха за капки дъжд. Адриан Сутил спря на излизане от последния завой, а съотборникът му Естебан Гутиерес успя да се прибере в бокса, но и той отпадна.
Фетел съобщи по радиото, че според него от Мерцедес-а на Розберг тече вода или масло. Гийом Роклен му отговори, че в девети-десети завой прекапва дъжд. Малко след това отново Бътън стартира последните питове – в 40-ата обиколка, което за повечето пилоти означаваше гуми хард.
При спирането на Рикиардо предна лява гума не бе монтирана правилно. Пилотът тръгна, след това спря и механиците го избутаха обратно, като поправиха грешката. Инцидентът отиде при стюардите – разследване за опасно излизане от пита. Малшансът на австралийския пилот продължи и след връщането му на пистата: счупи се предното крило. Той успя да се добере до бокса, където смениха предната част и гумите. Стюардите пък му наложиха 10 секунди в бокса заради по-раншното потегляне от пита.
6 тура преди финала Хамилтън отново получи уверение от питуола, че се справя страхотно и трябва да продължи да се грижи за гумите, както и съобщение, че дъждът вероятно няма да завали до края на състезанието. Фетел направи тогава последния си питстоп (гуми хард). Роклен го предупреди да се пази от бордюра на 14-ти завой, където се счупи крилото на Рикиардо. Розберг и Хамилтън също направиха последни боксове броени обиколки преди карирания флаг, докато Рикиардо се прибра окончателно в гаража на Ред Бул. Алонсо настигна Хюлкенберг в битка за четвъртата позиция и го изпревари, а от Уилямс се обадиха на Фелипе Маса със съобщението „Валтери е по-бърз от теб”. Бразилецът не прояви никакво желание да отстъпва въпреки повторената инструкция и битката продължи чак до финала.
Междувременно Хамилтън бе посъветван само да пази колата, малко след което видя пръв карирания флаг. Зад него се наредиха Розберг, Фетел, Алонсо, Хюлкенберг, Бътън, Маса, Ботас, Магнусен, Квят и т.н..
В генералното класиране при пилотите води Розберг с 43 точки пред Хамилтън – 25, Алонсо – 24, Бътън – 23, Магнусен – 20, Хюлкенберг – 18, Фетел – 15, Ботас – 14 и т.н. Мерцедес са начело при конструкторите с 68 точки, следвани от Макларън – 43, Ферари – 30, Уилямс – 20, Форс Индия – 19, Ред Бул – 15 и т.н..
clubs1.bg