www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495744 пъти)

0 Членове и 7 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2310 -: Март 29, 2014, 03:24:39 pm »

Хамилтън ще стартира от полпозишън в Гран при на Малайзия



Люис Хамилтън (Мерцедес) ще стартира Гран при на Малайзия от полпозишън. Англичанинът бе най-бърз на пистата Сепанг, а второ и трето време след него записаха Себастиан Фетел (Ред Бул) и съотборникът му Нико Розберг.

Квалификацията за Гран при на Малайзия започна 50 минути след първоначално обявения си час (16:50 часа местно време). Температурата на въздуха бе 24 градуса, на пистата – 30 (при над 50 във вчерашната втора тренировка).

На изхода от питлейна се образува опашка, начело на която бяха пилотите на Мерцедес. В тима очакваха още дъжд по време на сесията и се обадиха на състезателите си, че първите бързи обиколки могат да се окажат особено важни. Маркус Ериксон предизвика малък хаос, след като не можа да потегли при светването на зеления семафор и се наложи няколко коли да го заобикалят.

Само Макларън решиха състезателите им да излязат с гуми за мокра писта, останалите предпочетоха интермедии.

След първите бързи обиколки Розберг бе най-бърз (1:57.138) сек, Хамилтън бе на 0,019 сек, а третият в подреждането – Рикиардо – чак на 1,730 сек. Рейс инженерът на Грожан Аяо Комацу му се обади по радиото, че дъждът се усилва, докато Гийом Роклен съобщи на Себастиан Фетел, че има проблем, който в екипа се надяваха, че ще оправят с рестартиране на системи. Това явно се получи – германецът излезе трети, на 0,471 сек от най-бързото време.

Около 3 минути преди края на Q1 дъждът се усили. Розберг се обади, че не може да подобри постижението си и че валежът става по-сериозен. Близо минута преди карирания флаг квалификационният сегмент бе принудително спрян заради катастрофа на Ериксон. Шведът изтърва Катерам-а си на излизане от трети завой при стъпване върху бордюр, удари се в мантителата и отнесе един от знаците отстрани на трасето. Фетел пък излетя в чакъла, но върна Ред Бул-а си на трасето.

Рейс контролът потвърди, че няма да рестартира Q1 за оставащите 35 секунди. Освен Ериксон в първата част на квалификацията елиминирани бяха още Макс Чилтън, Камуи Кобаяши, Жул Бианки, Адриан Сутил и Пастор Малдонадо.

Мерцедес пак бяха в челото на колоната при изхода за началото на Q2. Сесията обаче отново бе спряна – заради удар между Фернандо Алонсо и Данил Квят. Руснакът, който бе с гуми за мокра писта, настигна пилота на Ферари (с интермедии) в девети завой. Резултатът бе повреди по предното крило на Торо Росо-то и счупено предно ляво окачване за Алонсо.

12:46 мин оставаха до края на Q2 при рестартирането. Повечето пилоти предпочетоха гуми за мокра писта, Валтери Ботас обаче сложи интермедии. Алонсо също излезе, след като механиците на Ферари поправиха бързо колата му, а рейс контролът съобщи, че инцидентът му с Квят ще бъде разследван след края на квалификацията.

Хамилтън оглави подреждането с 1:59.419, следван от Розберг (+0,988 сек) и Кевин Магнусен (+2,675). Рикиардо се приближи на 0,728 сек до английския пилот на Мерцедес. Фетел на свой ред излезе втори. Магнусен изхвърча от пистата, излитайки във въздуха при удара встрани. Хамилтън продължаваше да води, вече с 1:59.041, а Розберг си върна втората позиция (+0,404 сек). Фетел подобри своето време и пак изпревари Нико, докато Ботас направи последно усилия (вече с гуми за мокро трасе), но остана извън топ 10. Елиминирани в Q2 бяха Квят, Естебан Гутиерес, Фелипе Маса, Серхио Перес, Валтери Ботас, Ромейн Грожан. Стюардите пък обявиха, че ще разследват още един инцидент – между Рикиардо и Ботас заради блокиране от страна на финландеца. Пилотът на Ред Бул бе ядосан на съперника и извика по радиото да „разкарат проклетия Уилямс от пътя му”.

Магнусен и Верн започнаха последните 12 минути от квалификацията с интермедии, останалите бяха с гуми за мокра писта. Бътън реши също да сложи интермедии, въпреки че съотборникът му току-що бе съобщил, че според него е твърде мокро за тях. Той пое риск, залагайки на промяна в условията до края на Q3.

Райконен записа първото време – 2:01.218. Хамилтън го подобри до 1:59.431, в подреждането след него се наредиха Фетел, Алонсо, Розберг, Рикиардо. Хюлкенберг и Верн заеха седма и осма позиция, пилотите на Макларън не бяха направили бърз тур. Бътън записа време, което нареди десети, докато Магнусен излезе седми. Райконен пък поиска да смени гумите си, а Хюлкенберг изпревари датския пилот на Макларън.

При последните опити Хамилтън се обади по радиото, че не вижда нищо. Той обаче остана най-бърз, докато Розберг успя да вземе третото място. Рискът на Бътън с интермедиите не се получи, а местата от четвърто до девето заеха съответно Алонсо, Рикиардо, Райконен, Хюлкенберг, Магнусен и Верн.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2311 -: Март 29, 2014, 03:26:44 pm »

Алонсо не видял Квят преди удара помежду им



Фернандо Алонсо се класира четвърти на стартовата решетка за Гран при на Малайзия, въпреки че претърпя инцидент по време на сесията.

Испанският пилот на Ферари се удари с Данил Квят (Торо Росо) и това счупи предно ляво окачване на F14 T. В бокса обаче действията на механиците бяха светкавични и Алонсо се върна на трасето.

- Квалификацията беше хаотична – като всеки друг път, когато вали. Този път имаше участие и от наша страна заради инцидента с Торо Росо-то, който означаваше допълнително напрежение и стрес по време на сесията. Механиците свършиха страхотна работа – мисля, че е световен рекорд да смениш окачване за три минути. Но това ми даде възможност да продължа. Поведението на болида въпреки всичко беше странно след удара – управлението бе твърде леко в десни завои и прекалено тежко в леви. Беше трудно да карам, но автомобилът вървеше достатъчно, за да направя нужните обиколки. Смятам, че четвърта позиция би трябвало да ни даде възможност да мислим за подиум утре – обясни Алонсо.

Двукратният световен шампион не хвърля вината за катастрофата върху Квят:
- Не го укорявам. Мисля, че ситуацията бе може би 50:50, защото аз не го видях. Това е истината. Завих и почувствах леко докосване. Изобщо не го видях преди това. При загряваща обиколка може би е добре да вървиш малко по-леко. Но смятам, че е 50:50. Извадих късмет, че успях да изляза отново. Мисля, че и той продължи, което е добра новина.

Стюардите разглеждат случая след квалификацията.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2312 -: Март 29, 2014, 03:28:28 pm »

Отказах се от последен бърз тур, защото не виждах нищо, обясни Хамилтън



Люис Хамилтън се отказа от последна бърза обиколка в днешната квалификация за Гран при на Малайзия заради влошена видимост. Той се обади по радиото на финала на Q3 и каза, че не вижда нищо. Предишното му усилие обаче го изведе на първа позиция, където остана до края на сесията.

- Днес беше невероятно колко много валя преди квалификацията и след това по време на сесията – карането стана наистина сложно за всички на трасето. Съвсем накрая беше почти невъзможно да видиш каквото и да е. Не можех да направя последен бърз тур. Просто зад [Нико] Хюлкенберг не се виждаше нищо – нито къде е пистата, нито къде са завоите. В началото на обиколката нямах представа и къде е Фернандо [Алонсо]. Нямаше как да отворя разлика и просто се отказах – обясни английският пилот на Мерцедес.

До него на първа редица ще е Себастиан Фетел, който постигна по-слабо с 0,055 сек време. Това според Люис определено е много близко постижение, но бе щастлив, че все пак е пръв:
- Наистина съм доволен от това, от свършената от тима работа, както и как вървят досега нещата през уикенда. Приоритетът ни заедно с екипа очевидно е да се опитаме да вземем колкото се може повече точки. С Нико [Розберг] имам страхотна възможност, разполагаме с великолепен автомобил и отборът се представя фантастично. Стискаме палци и двамата да пресечем финала.

Това бе 33-ти полпозишън за Хамилтън, с което той се изравни с легендарния Джим Кларк.

Англичанинът освен това бе по-доволен от поведението на болида си с гуми за мокра писта, докато Нико Розберг – от интермедиите. При това положение битката между двамата съотборници ще е особено интересна, ако надпреварата е на мокра писта. Нико освен това е наясно каква заплаха е Ред Бул в подобни условия:

- Себастиан със сигурност има шанс за победата на мокро. Дори на сухо изглеждаше бърз този уикенд, а в тези условия представянето е много близко. Освен това не е нужно Ред Бул да изпращат предупредителни сигнали – ние внимаваме за тях. Те все още са отправната точка за сравнения в спорта, работят като луди и очакваме да намалят разликата. Мисля, че и Хамилтън, и Фетел бяха малко по-бързи с гумите за мокро. Аз се чувствах комфортно с интермедиите и не толкова с другия тип. Трето място все пак е добра позиция за стартиране и от там всичко е възможно в надпреварата – добави Розберг.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2313 -: Март 29, 2014, 03:30:09 pm »

Чудесно е да съм на първа редица и ще съм от добрата страна на грида, коментира Фетел



Себастиан Фетел изтърва за малко първата позиция за утрешната Гран при на Малайзия. Немският пилот на Ред Бул обаче смята, че може да има полза от факта, че ще стартира от лявата страна на стартовата решетка.

- В крайна сметка е чудесно да съм на първа редица. И ако не бъркам, ще съм от добрата страна (на грида) утре. Останалото ще зависи от това колко добър старт ще направя, но съм много доволен от днешния резултат. Със сигурност Q3 не се получи перфектно. Щеше ми се да имам втори опит. При първия усетих, че мога още малко да подобря времето си. Беше много близка битка, като в същото време смятам, че ако Люис [Хамилтън] имаше още един бърз тур, можеше също да подобри времето си – коментира Фетел.

Той имаше проблем в Q1 с блока батерии в своя Ред Бул. Рейс инженерът Гийом Роклен му съобщи, че ще се опитат да рестартират системата, надявайки се това да оправи нещата.

- Пулсът определено се ускори в началото на Q1, когато разбрахме за проблема. Прибрах се, рестартирахме болида и това изглежда разреши ситуацията. След това нещата протекоха нормално – допълни той.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2314 -: Март 29, 2014, 03:57:48 pm »

Грожан: Беше чудесна изненада да стигна Q2 и мисля, че дори имахме потенциал за Q3



Квалификацията за Гран при на Малайзия не бе по-лека за екипа на Лотус в сравнение със свободните тренировки на пистата Сепанг. Ромейн Грожан и Пастор Малдонадо се класираха 16-ти и 17-ти за утрешния втори кръг от световния шампионат.

- Беше трудна сесия – призна директорът операции на пистата Алан Перман. – Пастор се бореше с недостатъчно сцепление през целия уикенд досега. Ромейн направи много добра Q1 и вървеше към силно представяне в Q2, но неразбирателство в комуникацията доведе до това, че той не влезе за нови гуми. Определено направихме крачка напред. Доволен съм, че колите вървяха тогава, когато искахме. Така можем да започнем да учим как да извлечем по-добро представяне от тях.

Целта за надпреварата е преди всичко възможно най-добра издръжливост, както и да се натрупат максимален брой обиколки.

- Беше определено чудесна изненада да стигна Q2 днес и мисля, че дори имахме потенциал за Q3, ако не беше пропускът в комуникацията. В момента се опитваме да извличаме най-доброто от всичко налично и да напаснем нещата. Днес бе очевидно, че правим прогрес – имахме сериозни подобрения, липсваха проблеми, бяхме в състояние да изпробваме различни неща, някои от които проработиха, а други не. Представянето в Q2 все пак можеше да е по-добро – заяви Грожан.

Малдонадо бе спрян от червения флаг в края на Q1 заради катастрофата на Маркус Ериксон (Катерам).

- Мисля, че щях да подобря позицията си, ако бях довършил обиколката си. Смятам обаче, че закъсняхме малко с новите гуми и трябва да анализираме това. В подобни условия всичко е лотария, като този път нямах късмет. Важното и положителното нещо е, че болидът вървеше доста добре – каза венецуелецът.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2315 -: Март 29, 2014, 03:59:19 pm »

Допуснах грешки в някои моменти, заяви Магнусен; Бътън: Този път сбърках с гумите



Тимът на Макларън имаше особено труден ден днес на пистата Сепанг до Куала Лумпур. В последната свободна тренировка екипът имаше грижи със сензор, който изключваше двигателите. В отбора дори не бяха сигурни дали ще участват в квалификацията, тъй като първо трябваше да уточнят кое е засегнато – софтуерът можеше да се поправи, но хардуерен проблем можеше да се окаже твърде сложен за разрешаване до квалификацията.

Макларън се справиха със сензора и Дженсън Бътън и Кевин Магнусен караха в квалификацията. В крайна сметка се класираха десети и осми.

- Колата не е твърде зле на дъжда, но мисля, че сбъркахме в някои моменти. Все още уча какво е поведението на интермедиите и мокрите гуми, така че ми бе трудно да направя точните избори. Непрекъснато откривам нови неща и бих казал, че денят бе добър опит за мен. Осмо място не е прекалено лош резултат, но не е и особено добър. Със сигурност не е позицията, на която искаме да се намираме. Срамота е, че излетях в края на Q2 – преминаването през чакъла причини известни повреди на пода. Не знам колко представяне загубих, но мисля, че резултатът от Q3 можеше да е по-добър, ако колата бе непокътната – сподели датчанинът.

Бътън рискува, като сложи интермедии в последния квалификационен сегмент. Той се надяваше условията на трасето да се подобрят до края на сесията. Това обаче не се случи.

- Този избор си беше мой. Обикновено подобни рискове ми се получават, но днес сбърках. Ако си достатъчно бърз с гуми за мокро трасе, то да сложиш интермедии е неоправдано. Но когато се бориш в дъното на топ 10, си струва да видиш какво ще стане. Изглеждаше, че условията можеха да станат по-благоприятни за интермедии, но тогава пак заваля. Аз обаче не съм прекалено разочарован. Вероятно щях да съм едно-две места напред, ако бях с другите гуми и тъй като това не е целта ни, рискът си заслужаваше – коментира англичанинът.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2316 -: Март 29, 2014, 04:02:45 pm »

Стартовата решетка за Гран при на Малайзия:

1   Люис Хамилтън   Мерцедес AMG   
2   Себастиан Фетел   Ред Бул - Рено   
3   Нико Розберг   Мерцедес AMG   
4   Фернандо Алонсо   Ферари   
5   Даниел Рикардо   Ред Бул - Рено   
6   Кими Райконен   Ферари   
7   Нико Хюлкенберг   Форс Индия - Мерцедес   
8   Кевин Магнусен   Макларън - Мерцедес   
9   Жан-Ерик Верн   Торо Росо - Рено   
10   Дженсън Бътън   Макларън - Мерцедес   
11   Даниил Квят   Торо Росо - Рено   
12   Естебан Гутиерес   Заубер - Ферари   
13   Фелипе Маса   Уилямс - Мерцедес       
14   Серхио Перес   Форс Индия - Мерцедес   
15   Валтери Ботас   Уилямс - Мерцедес      
16   Ромен Грожан   Лотус - Рено   
17   Пастор Малдонадо   Лотус - Рено      
18   Адриан Сутил   Заубер - Ферари      
19   Жул Бианки   Маруся - Ферари      
20   Камуи Кобаяши   Катерам - Рено       
21   Макс Чилтън   Маруся - Ферари      
22   Маркус Ериксон   Катерам - Рено

                                                                                по данни от formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 27.0 Firefox 27.0
Re:Формула 1
« Отговор #2317 -: Март 29, 2014, 04:06:26 pm »




Бътън: Пилотите се дехидратират умишлено

Хамилтън: Много е драстично

Пилотите във Формула 1 се подлагат на тежки диети и дехидратация по време на състезателните уикенди, разкри Дженсън Бътън. За горещия уикенд на пистата "Сепанг" колегите му се лишават от храна и вода, за да не тежат прекалено на колата. Според правилника теглото на болида с пилота в него трябва да е минимум 691 кг. (без горивото), но тази година новите V6 турбо двигатели са по-тежки, което означава, че по-едрите пилоти трябва да свалят килограми.

"Сигурен съм, че се дехидратират, защото аз щях да правя същото - да ходя на сауна, парна баня, да не пия и да не ям до след квалификацията. Правех това през цялата минала година до сега. Много е жалко за момчетата, които трябва да се подлагат на това", заяви Бътън.

В момента пилотът на Макларън е успял да намали теглото си достатъчно, лишавайки се от въглехидрати, и "за щастие" вече не се налага да предприема драстични мерки. Неговият бивш съотборник Люис Хамилтън също преди време разкри, че през зимата е бил на специален режим от упражнения и диети и също е трябвало да сваля килограми, за да не тежи допълнително на новия си Мерцедес.

"Това, което правят хората, е много драстично. Може да отидеш на квалификация леко дехидратиран. Чух, че някои го правят и се изтощават. Пилотите не трябва да се превръщат в анорексици", заяви Хамилтън. Днес британецът публикува снимка в социалните мрежи на себе си пред голям буркан с бисквити и написа "Само ако можеше...".



                                                                                                                           formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2318 -: Март 30, 2014, 07:59:13 am »

Ботас наказан с три места назад на грида, без санкции за инцидента Алонсо-Квят



Валтери Ботас получи наказание преместване с три места назад на стартовата решетка за възпрепятстване на Даниел Рикиардо (Ред Бул) по време на квалификацията за Гран при на Малайзия. Австралиецът се оплака още докато бе на пистата от пилота на Уилямс.

- Той беше в загряваща обиколка – продължи Рикиардо след това. – Ще си поговоря с него. Честно казано, миналата година се случваше толкова пъти... Състезавали сме се много в джуниър категориите и мислех, че се уважаваме един друг. Но вече ми е трудно да преценя колко пъти е правил едно и също.

Ботас не се трогна особено – той заяви, че според него ситуацията не е била нещо извънредно.

- За мен нямаше инцидент. Мислех, че всичко ще е наред и няма да има санкции. Беше трудна ситуация. Имахме проблем с радиото в девети завой. Отборът ми каза, че имам аванс пред или зад Рикиардо. Реших да остана пред него. Той очевидно се приближаваше бързо и може би в последните завои бяхме малко по-близо, отколкото трябваше. В крайна сметка не му коствах нищо, а и не бях сигурен дали е в бърза обиколка или не – обясни Валтери.

В същото време Фернандо Алонсо и Данил Квят се разбраха за инцидента помежду им в квалификацията, а стюардите решиха да не предприемат никакви действия по случая. Двамата се удариха, при което предното окачване на Ферари-то се счупи. Испанецът обясни, че не е видял другия пилот чак до удара. Квят бе на същото мнение:

- Видимостта бе лоша за всички и мисля, че той просто не ме видя, докато не се сблъскахме. Нормално е да се случи, защото имаше страшно много вода.

                                                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2319 -: Март 30, 2014, 08:04:36 am »

FW36 очевидно не върви добре на мокра писта, обясниха от Уилямс



Като разочароващ определиха деня си от Уилямс, след като Фелипе Маса и Валтери Ботас се класираха 13-ти и 15-ти за стартовата решетка на Гран при на Малайзия.

Финландецът обаче ще отиде 18-ти, тъй като бе наказан за задържане на Даниел Рикиардо (Ред Бул). В отбора като цяло се надяват на по-добри условия в състезанието, тъй като още от Австралия са наясно, че темпото им на мокро не е добро.

- Колата очевидно не върви добре на мокра писта в сравнение с конкурентното темпо, което демонстрирахме на сухо – коментира главният инженер на тест и поддържащия екип Род Нелсън. – Това ще го анализираме наистина сериозно. Условията тук са толкова променливи, че ще трябва да се подготвим за възможността да вали и по време на състезанието.

Маса допълни, че на мокро болидът няма сцепление и е нестабилен, пързаля се много и трябва екипът да се погрижи за това.

- Жалко, че резултатът не отразява наистина мястото, на което трябва да сме. Хубавото е, че колите изглеждат много близки като представяне и това ще ни помогне при изпреварванията утре. Надявам се на различно време, тъй като колата е със съвсем друго поведение на сухо – допълни бразилецът.

Ботас не бе доволен от наказанието си, тъй като според него инцидент с Рикиардо не бе имало. За него квалификацията също бе трудна и му напомни за сесията в Мелбърн:

- Колкото повече вода има на пистата, толкова повече се борим със сцеплението в задната част на болида. Опитах и интермедиите, и мокрите гуми, но просто нямаше притискане. Подобни условия подчертават слабите ни страни и това ни дава ясна посока, в която да работим. Все още смятам, че имаме шанс за точки при условия, че надпреварата е на сухо.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2320 -: Март 30, 2014, 08:12:05 am »

Райконен не очаквал да има толкова много проблеми в квалификацията



Кими Райконен не очаквал да има толкова много проблеми в квалификацията за Гран при на Малайзия.

Финландският пилот на Ферари заяви, че дъждът е направил сесията много трудна за всички.

- Знаех, че няма да е леко, но не очаквах да имам толкова много проблеми. Сцеплението беше лошо, с гумите за мокра писта губех още повече притискане след първия тур. Сега трябва да разберем защо, тъй като ще е полезно за идващите надпревари. Ясно е, че не съм доволен от шестото място, но при такива обстоятелства не мога да кажа, че съм изненадан. Сега искам само да мисля и да се справя добре утре. Ще е трудно състезание при особено високи температури, но съм сравнително уверен, защото тук вървим като цяло по-добре, отколкото в Мелбърн. При това положение, ако нямаме проблеми, то би трябвало да постигнем по-добър резултат. Усещането ми за колата се подобрява – вървим в правилната посока, въпреки че има още много път – обясни Кими.

Неговата шеста позиция и четвъртото място на Фернандо Алонсо бе приети от Ферари като положителен резултат.

- Битката в квалификацията бе безкрайно близка заради времето, както и заради състоянието на болидите ни – коментира инженерният директор на Скудерията Пат Фрай. – Стартовите позиции не са точно тези, към които се стремяхме, но показват, че екипът се труди в точната посока и намаляваме разликата спрямо Мерцедес. Механиците свършиха изумителна работа, сменяйки само за няколко минути счупеното рамо на окачването на Алонсо. Той се бореше да контролира болида и след това - не са много пилотите, които биха могли да направят обиколка като неговата в Q3. Представянето на Кими бе не по-малко забележително. Той все още не е напълно доволен от това как се чувства в F14 T, а на мокро имаше и някои проблеми с баланса, но според мен може да атакува от стартовата си позиция.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2321 -: Март 30, 2014, 02:46:09 pm »

Хамилтън спечели Гран при на Малайзия





Люис Хамилтън (Мерцедес) спечели втория кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2014 г. - Гран при на Малайзия. Той поведе от полпозишън на старта и след 56 обиколки пресече финала на пистата Сепанг с аванс от 17,3 сек пред съотборника си Нико Розберг. Трети остана Себастиан Фетел (Ред Бул).

Времето в началото на надпреварата бе слънчево, 33 градуса на въздуха, 55 – на пистата, като имаше шанс да завали по време на състезанието. Серхио Перес имаше проблем с болида си и механиците на Форс Индия го върнаха в бокса. Мексиканецът успя да излезе на грида, но се обади, че няма мощност и трябваше пак да отиде в пита. Той така и не успя да стартира заради хидравлична повреда.

Всички бяха избрали гуми медиум за началото – по-меката смес за уикенда. Според данните от първите свободни тренировки износването при тях и при хард бе почти едно и също, но медиум бяха по-бързи в една обиколка. Хамилтън поведе чисто от старта. Розберг се измъкна зад съотборника си, Фетел го притисна, но немският пилот на Мерцедес – въпреки известна нестабилност – удържа позицията. Рикиардо на свой ред изпревари съекипника си след няколко завоя, докато в дъното на колоната Жул Бианки и Пастор Малдонадо се докоснаха и завъртяха (инцидентът бе разследван и френският пилот получи наказание 5 секунди в пита).

Кими Райконен спука задна дясна гума и при прибирането си в пита сложи отново медиум. Той се обади по радиото и обясни, че не знае какво е станало, тъй като не е докосвал никого, но ситуацията бе резултат от сбутване с Кевин Магнусен, чието предно крило пострада. Този инцидент също отиде за разглеждане при стюардите.

Фетел си върна третата позиция, изпреварвайки Рикиардо в четвъртата обиколка. Розберг пък вече имаше проблеми със задните си гуми и от питуола на Мерцедес предупредиха Хамилтън да внимава за своите.

В седмия тур Лотус съобщиха на Малдонадо, че трябва да прибере колата си в бокса. Това бе краят на състезанието за него. Най-отпред Хамилтън бе с 4,7 сек преднина, следван от Розберг, Фетел, Рикиардо, Алонсо, Нико Хюлкенберг, Бътън, Магнусен, Маса, Ботас и т.н. Уилямс инструктираха финландския си пилот да не атакува съотборника си, на което Валтери отговори, че има повече скорост.

Магнусен пръв спря в бокса в 11-ата обиколка, като сложи отново гуми медиум. Екипът смени и предното му крило. Датчанинът точно излезе на пистата и бе съобщено, че е наказан с 5 секунди в пита за причиняване на катастрофа. Хамилтън получи уверение от екипа си, че се справя чудесно с управление разхода на гориво, но трябва да внимава за гумите си.

Спиранията в пита продължиха – Рикиардо в 13-ия тур (медиум, след излизането направи страхотна битка с Алонсо), Фетел в 14-ия (медиум), Розберг в 15-ия, Хамилтън в 16-ия (медиум). Нико Хюлкенберг последен от пилотите в челото смени гуми, като също взе още един комплект от по-меката смес.

Редът след тази серия се запази: Хамилтън, Розберг, Фетел, Рикиардо. Следваха Алонсо, Хюлкенберг, Бътън, Маса, Квят, Ботас. Райконен бе в дъното на колоната, водейки борба с Маркус Ериксон и Жан-Ерик Верн преди да влезе в бокса (взе твърди гуми). По същото време Верн прибра болида си в гаража и приключи надпреварата.

В Ред Бул пък не бяха сменяли дебитомерите в болидите на Фетел и Рикиардо след квалификацията, но се появи проблем с този в колата на австралиеца малко преди старта. По-късно той бе напълно изключен. Тимът използва собствения си метод за изчисление скоростта на горивния поток, като разликата на Сепанг бе, че имаха разрешението на ФИА да го сторят – за разлика от Австралия, където екипът нямаше такова.

От Мерцедес пък инструктираха Хамилтън да свали малко режимите на двигателя си. Обясниха, че правят това и с двата си автомобила. Розберг от своя страна бе доволен от баланса и не искаше допълнителни настройки на предното крило.

Бътън започна втората серия питстопове в 26-ата обиколка. Същото в следващите турове сториха Алонсо, Маса, Рикиардо. Австралиецът сложи хард на своя RB10.

В 31-ата от общо 56 обиколки се появиха предупреждения, че има опасност да завали към края на надпреварата. Дъждът обаче можеше и да подмине пистата, но все пак екипите се подготвяха за всякакви варианти. В 32-ата Фетел бе в пита (медиум), Розберг – след като съобщи, че гумите са съсипани след 17 тура – мина от там в 33-ата (медиум). Хамилтън също направи пит и пак сложи по-меката смес. Хюлкенберг се обади, че губи сцепление в задната част на Форс Индия-та си, а когато влезе в бокса, избра хард. Райконен и Маса пък съобщиха за капки дъжд. Адриан Сутил спря на излизане от последния завой, а съотборникът му Естебан Гутиерес успя да се прибере в бокса, но и той отпадна.

Фетел съобщи по радиото, че според него от Мерцедес-а на Розберг тече вода или масло. Гийом Роклен му отговори, че в девети-десети завой прекапва дъжд. Малко след това отново Бътън стартира последните питове – в 40-ата обиколка, което за повечето пилоти означаваше гуми хард.

При спирането на Рикиардо предна лява гума не бе монтирана правилно. Пилотът тръгна, след това спря и механиците го избутаха обратно, като поправиха грешката. Инцидентът отиде при стюардите – разследване за опасно излизане от пита. Малшансът на австралийския пилот продължи и след връщането му на пистата: счупи се предното крило. Той успя да се добере до бокса, където смениха предната част и гумите. Стюардите пък му наложиха 10 секунди в бокса заради по-раншното потегляне от пита.

6 тура преди финала Хамилтън отново получи уверение от питуола, че се справя страхотно и трябва да продължи да се грижи за гумите, както и съобщение, че дъждът вероятно няма да завали до края на състезанието. Фетел направи тогава последния си питстоп (гуми хард). Роклен го предупреди да се пази от бордюра на 14-ти завой, където се счупи крилото на Рикиардо. Розберг и Хамилтън също направиха последни боксове броени обиколки преди карирания флаг, докато Рикиардо се прибра окончателно в гаража на Ред Бул. Алонсо настигна Хюлкенберг в битка за четвъртата позиция и го изпревари, а от Уилямс се обадиха на Фелипе Маса със съобщението „Валтери е по-бърз от теб”. Бразилецът не прояви никакво желание да отстъпва въпреки повторената инструкция и битката продължи чак до финала.

Междувременно Хамилтън бе посъветван само да пази колата, малко след което видя пръв карирания флаг. Зад него се наредиха Розберг, Фетел, Алонсо, Хюлкенберг, Бътън, Маса, Ботас, Магнусен, Квят и т.н..

В генералното класиране при пилотите води Розберг с 43 точки пред Хамилтън – 25, Алонсо – 24, Бътън – 23, Магнусен – 20, Хюлкенберг – 18, Фетел – 15, Ботас – 14 и т.н. Мерцедес са начело при конструкторите с 68 точки, следвани от Макларън – 43, Ферари – 30, Уилямс – 20, Форс Индия – 19, Ред Бул – 15 и т.н..

                                                                                                                            clubs1.bg
« Последна редакция: Март 30, 2014, 10:35:53 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2322 -: Март 30, 2014, 02:47:51 pm »

Невероятна победа след труден уикенд, радва се Хамилтън



Люис Хамилтън превърна полпозишъна си в победа днес на пистата Сепанг, постигайки и най-бързата обиколка в Гран при на Малайзия. Световният шампион във Формула 1 за 2008 г. бе изключително доволен от успеха, който бе двоен за Мерцедес благодарение второто място на Нико Розберг.

- Победата е невероятна след един толкова труден уикенд и дългата, нелека зима. Чувствам се изключително благодарен, особено след случилата се трагедия (с полет MH 370) и бих искал да посветя успеха на семействата. Днес бе страшно горещо и трябваше някак едновременно да запазим хладнокръвие и концентрация. Но отборът свърши абсолютно страхотна работа с всички инструкции днес – огромно благодаря на тях – коментира Хамилтън.

Отговарящият за техническата работа в Мерцедес шеф на екипа Пади Лоу сподели, че в отбора са знаели, че имат достатъчно темпо, за да спечелят.
- Въпросът бе да се стигне до финала. Освен това бяхме наясно, че можем да вземем двойна победа, което не успяхме да постигнем в Мелбърн. Това бе целта ни този уикенд и затова сме много щастливи и чувстваме облекчение, че се справихме. Формула 1 става все по-сложна с всяка изминала година – това е истинската красота на спорта. Хората харесват това, на нас ни допада работата и според мен феновете обичат да гледат състезанията. А днес написахме и нова страница в историята – това е първата ни двойна победа от 1955 г. насам – допълни той.

Спортният директор на Мерцедес Тото Волф заяви от своя страна, че отборът трябва да продължи да натиска и да работи.
- Ще празнуваме тук около половин час, а след това заминаваме за Бахрейн – каза още Волф.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2323 -: Март 30, 2014, 02:49:31 pm »

Имаме дълъг път пред нас – Мерцедес са бързи, заяви щастливият от третото място Фетел



Себастиан Фетел спечели първи подиум за сезон 2014 г. във Формула 1. Четирикратният световен шампион финишира трети в Гран при на Малайзия без сериозни проблеми с болида си Ред Бул RB10.

- Стартът ми не беше много добър и бях доста изненадан да видя Нико [Розберг] вдясно. Мислех, че съм потеглил като хората, но Нико беше там, ситуацията се оказа доста напрегната. Даниел [Рикиардо] също ни настигна и загубих позиция. За щастие си я върнах по-късно. Опитах да доближа Нико, но той като че ли имаше допълнителна предавка и излетя напред. В крайна сметка се постарах само да стигна до финала. Имаме още дълъг път пред нас – Мерцедес са бързи! – заяви Фетел след края на надпреварата.

Той бе щастлив, че е могъл да води битка в челото на колоната и каза, че представянето е по-добро, отколкото са очаквали през зимата:

- Знаем колко много неща можем да направим по-добре, усещането все още не е достатъчно добро, когато се състезаваме. Необходимо е да направим големи стъпки, тъй като те вече са доста напред, но засега съм доволен от постигнатото и отбелязания напредък. В един момент от тестовете дори не очаквахме да финишираме в първите няколко старта.

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер отбеляза от своя страна, че като се има предвид къде бе отборът му като скорост и темпо преди месец, дори само финиширането вече е добър резултат.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 28.0 Firefox 28.0
Re:Формула 1
« Отговор #2324 -: Март 30, 2014, 02:53:44 pm »

Рикиардо с 10 места назад на грида за Бахрейн, Магнусен и Бианки с наказателни точки



Даниел Рикиардо изкара кошмарна Гран при на Малайзия – проблемен питстоп, при който предна лява гума не бе монтирана правилно, наказание престой в пита заради опасно пускане, счупено предно крило и накрая отпадане от надпреварата.

С това обаче проблемите на австралийския пилот на Ред Бул не приключиха. След финала стюардите наложиха санкция преместване с 10 места назад на стартовата решетка за Гран при на Бахрейн. Наказанието е заради спирането в бокса, при което пилотът бе пуснат при положение, че предна лява гума не бе закрепена.

Ред Бул все още са разследвани и заради това, че член от екипа не е носел предпазен шлем по време на спирането на Рикиардо.

Кевин Магнусен (Макларън) и Жул Бианки (Маруся) също получиха допълнителни наказания – отнемане по 2 точки от пилотските им лицензи. Тази година стюардите прилагат нова система с натрупване на наказателни пунктове.

Бианки причини катастрофа в четвърти завой на първата обиколка, а Магнусен удари Кими Райконен (Ферари).

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен