www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508926 пъти)

0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #405 -: Май 13, 2013, 08:47:48 pm »

Форс Индия с още 6 точки в актива си



Пол ди Реста спечели още шест точки от последния кръг във Формула 1 – Гран при на Испания. Шотландецът заяви след надпреварата, че от уикенда на пистата Каталуния могат да се извлекат много позитиви, тъй като по принцип това трасе не пасва особено на колата на Форс Индия.

- Още преди старта заявихме, че седмо място би било добър резултат. Към края дори се борех за шеста позиция – коментира Ди Реста. – Екипът работи страхотно, за да се класираме в Q3. Последвалият в надпреварата резултат показва постоянство, каквото демонстрираме от началото на годината през всеки състезателен уикенд. Предстои още, тъй като можем да оптимизираме автомобила с новите компоненти, които въведохме в Испания.

Битката на Ди Реста с Розберг бе повлияна от проблем с DRS-а му. Екипът трябваше да го уведомява кога може да го използва, тъй като той не получаваше автоматичните съобщения в болида си.

Заместник-шефът на отбора Робърт Фърнли допълни, че седмото място е удовлетворяващо за тима постижение, както и че е позволило да запазят петата позиция в класирането при конструкторите.

- Пол направи силно състезание, а решенията от питуола за боксовете му го задържаха в битката с [Нико] Розберг до последната обиколка – продължи Фърнли. – От другата страна на гаража – при Адриан Сутил – късметът бе лош. Той загуби значително количество време при първото си спиране в пита заради проблем със задна дясна гума. Жалко, тъй като направи изумителен старт, спечели пет места в първия тур, а състезателното му темпо отново бе много впечатляващо. Ако не се бе случило това, и той със сигурност щеше да има добър резултат. Сега ще се фокусираме върху положителното от уикенда и ще се концентрираме върху Монако, където ще се постараем и двата болида да влязат в точките.

Сутил финишира 13-ти и не скри разочарованието си от случилото се на Каталуния:

- Стартът ми бе много добър – минах от външната страна на първия завой и се получи чудесно, тъй като бях осми в края на първата обиколка. Всичко вървеше по план до първия бокс, когато проблем ми коства твърде много време. От екипа ми се обадиха да изключа двигателя, докато се справят и това ми струва шанса да взема точки. В останалата част от състезанието натисках колкото можех, тъй като никога не се знае какво може да се случи. Безкрайно разочароващо е, но се налага да приемаш тези неща. Надявам се те да не се случват отново.

                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #406 -: Май 13, 2013, 08:50:10 pm »

Справихме се чудесно със състезанието, радва се шефът на Ферари Доменикали



Тимът на Ферари спечели първи двоен подиум за 2013 г. във Формула 1, след като Фернандо Алонсо стана пръв в домашната си Гран при на Испания, а Фелипе Маса бе трети в състезанието. Шефът на Скудерията Стефано Доменикали бе много щастлив от резултата и заяви, че целият отбор е свършил страхотна работа и на пистата, и в централата в Маранело.

- Беше много напрегната надпревара, в която и най-малката подробност можеше да доведе до сериозна разлика. От тази гледна точка се справихме чудесно с „прочита“ на състезанието – тоест с управлението на гумите и избора на моментите за спиранията в бокса. Мога да кажа, че екипът инженери не допусна никаква грешка. Мисля, че това се дължи на Пат Фрай, въпреки че той отсъстваше от питуола (техническият директор бе откаран в болница в събота, където му бе направена спешна апендектомия - б.р). Тези спечелени в Барселона 40 точки са особено важно. Фернандо направи великолепно бягане, в ключовите моменти агресивно, бе консервативен, когато трябваше да поддържа лидерството си, печелейки аванс спрямо основните си съперници – коментира още Доменикали.

Италианецът каза също така, че Ферари са намалили разликата спрямо противниците като чиста скорост. Той бе особено доволен и от представянето на Маса, който се справи на ниво въпреки наказанието си.

- Да стартираш девети на тази писта и да се качиш на подиума никак не е лесно. Фелипе участваше в битката от самото начало и резултатът му е напълно заслужен. След случилото се в квалификацията, това бе най-доброто, на което можехме да се надяваме. Удържахме ситуацията срещу силни опоненти, но знаем, че има много какво да подобрим в колата си за съботните следобеди, ако искаме да стартираме от по-предни позиции, както сме споменавали многократно досега – добави Доменикали.

Той и пилотите получиха поздравленията на президента на Ферари Лука ди Монтедземоло още преди да се качат на подиума на Каталуния.

                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #407 -: Май 13, 2013, 08:52:15 pm »

В Макларън се съмнявали в легалността на новото си предно крило



Екипът на Макларън се е съмнявал в легалността на новото си предно крило, допълнителен брой от което бе докаран на бегом от завода в Уокинг на пистата Каталуния в събота сутринта. Това е основната причина отборът да реши да не го използва изобщо в останалата част от уикенда в Испания след пробите във втората и третата свободна тренировка. Крилото не е тествано на стендовете на ФИА и в Макларън не са били убедени, че ще премине проверката след квалификацията.

Случилото се е поредният провал в поредица опити на тима да навакса изоставането си през настоящия сезон във Формула 1. Макларън предпочетоха радикален дизайн за новия си болид МР4-28. В предсезонните тестове имаше моменти на добро представяне, но от Гран при на Австралия насам разочарованията се трупат едно след друго. От екипа отрекоха да са се паникьосали заради неочаквано лошото поведение на колата, като признаха, че имат проблем, който е много подобен на този на Ферари от миналата година – проблем във връзката между данните от симулации и аеротунела и реалните изпитания на писта.

- Докарахме крилата, но не успяхме да се уверим напълно в легалността им – заяви шефът на екипа Мартин Уитмарш.

За Испания тимът имаше голямо количество нови компоненти, но се опита да държи очакванията на по-ниско ниво. В квалификацията Дженсън Бътън бе 14-ти, а класирането в Q3 на Серхио Перес (девети) бе изненада и за пилота, и за отбора.

- Всъщност след толкова проблеми не очаквахме такъв резултат – призна мексиканецът в събота.

В надпреварата на Каталуния двамата се добраха до точки – Бътън бе осми, съотборникът му девети, но настроението определено не е оптимистично. Проблемите от началото на сезона досега в комбинация с напускането на Люис Хамилтън в края на 2012-та, предстоящото напускане на бившия технически директор Пади Лоу и обявеното оттегляне на Водафон в края на 2013-та доведоха до слухове за това, че позицията на Уитмарш като шеф на тима е под заплаха. Самият той отрече подобно нещо да стои на дневен ред:

- Не вярвам точно това да се обсъжда от борда в момента. Вярвам в отбора и вярвам, че ще се справим с това. Не обмислям нищо друго освен да върна тима там, където му е мястото. Дженсън направи типично за него силно състезание и си проби път напред след недобър старт, върнал го почти в дъното на колоната. Да стигнеш осма позиция от такова положение на подобна писта е особено трудно, а в този болид – който знаем, че не е така конкурентоспособен, колкото е необходимо – е впечатляващо постижение. Освен това той го постигна само с три бокса и се справи с управлението на гумите си по безпогрешен начин, като същевременно вървеше с постоянно силно темпо. Перес, като повечето пилоти, бе с четири пита, а в края на надпреварата гумите му изискваха особено внимателно каране. Той също се справи добре. Взехме шест точки и разбира се, не сме доволни от това. Но поне и двете коли се класираха в топ 10 в едно определено трудно състезание, а това е солидна платформа за работа от тук нататък – допълни Уитмарш.

                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #408 -: Май 15, 2013, 09:20:48 pm »

ФИА няма да глобява пилотите за превишена скорост в питлейна




ФИА се съгласи да не глобява пилотите за превишена скорост в питлейна, след като асоциацията на състезателите във Формула 1 (GPDA) потърси изяснение на казуса. Световната федерация промени процедурата, след като явно имаше неразбирателство в началото на сезона.

Пилотите в Гран при смятаха, че паричната санкция за превишаване на допустимата скорост в питлейна няма да им бъде налагана, след като таксите за суперлицензи скочиха рязко миналата година. В първите надпревари за 2013 г. обаче ФИА продължи да ги глобява и въпросът бе отнесен към организацията за изясняване.

Оказа се, че затруднението идва от постановена задължителна глоба в спортните правила в размер на 200 долара за всеки километър в час над установения лимит. Във ФИА са разгледали въпроса и са постигнали компромис, вследствие на който паричните санкции ще бъдат налагани на отборите вместо на пилотите.

Освен това е променена сумата. За всеки километър в час над ограничението наказанието вече ще е двойно по-малко – 100 долара – и е сложена горна граница от 1000 долара. Тази структура е влязла сила за Гран при на Бахрейн и съответно Лотус трябва да покрият глобата на Кими Райконен от втората свободна тренировка в Испания. Най-високата санкция досега през сезона е на Валтери Ботас – пилотът на Уилямс отнесъл $2800 в Австралия заради това, че се е движел през питлейна със 73,8 км/ч..

                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #409 -: Май 15, 2013, 09:22:20 pm »

Пирели променят гумите още за Канада



Пирели ще променят гумите си още за Гран при на Канада с цел да намалят износването им. Компанията бе подложена на критики в последните дни, след като представянето на отбори и пилоти бе повлияно от сериозната деградация по време на надпреварата на пистата Каталуния през миналия уикенд.

Първоначално Пирели възнамеряваха да направят промени за старта на Силвърстоун във Великобритания, след като моторспорт директорът Пол Хембри призна, че четири питстопа в рамките на едно състезание са твърде много. Сега ще се работи по съчетаване на отделни характеристики от 2011 и 2012 г. Ще бъдат проведени допълнителни срещи в централата на компанията в Милано, за да се вземе решение нужно ли е още по-сериозно преработване.

- Никога не сме имали намерение да се стига до 4 бокса на надпревара, така че ще направим промени в гумите – заяви Хембри, цитиран от autosport.com. – Ще съчетаем част от конструкцията на настоящите гуми с елементи от тези от 2011 и 2012 г., които допринесоха за добро представяне в съответните сезони. Желанието ни е да се върнем към два или три пита на старт.

Той отбеляза също така, че вероятно при създаването на сегашните гуми не е взет предвид напредъкът в технологично отношение, направен от водещите екипи през зимата и това ги е поставило под твърде голямо натоварване.

- Не можем да тестваме с настоящите автомобили – всичко, до което имаме достъп, е Рено от 2010 г., което е с 4 до 5 секунди по-бавно от последните болиди във Формула 1 – обясни още Хембри. – Затова се е получила комбинация от фактори. Не искахме да правим твърде много драматични промени и от това да пострадат отборите, предприели определена посока в дизайна си, за да се справят с управлението на гумите. Все пак трябваше да направим нещо, за да подобрим ситуацията.

На въпрос дали натиск от страна на Бърни Екълстоун е довел до това решение на Пирели, Хембри заяви:

- Той сподели коментарите на мнозинството, че сме направили една стъпка повече и трябва малко да се върнем. Не бих казал, че беше натиск от негова страна, по-скоро бе от страна на феновете от спортна гледна точка.

Екълстоун имаше 45-минутна среща със собственика на Ред Бул Дитрих Матешиц след финала на Каталуния. Австриецът бе особено критичен към гумите. Малко по-късно и Бърни вметна, че „не това имахме предвид, когато помолихме Пирели да направят нещо, което да изкарва половин състезание“.

                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #410 -: Май 15, 2013, 09:24:02 pm »

Уитмарш: Сегашната ситуация е доста болезнена




Това, че Макларън се представя далеч от очакванията за отбор от неговата класа се видя съвсем ясно и в петото състезание за сезона в Испания. Голяма част от феновете и дори пилотите с умиление си спомнят за колата от миналата година, която бе може би най-добрата всички на решетката. Тим шефът Мартин Уитмарш е всичко друго но не и доволен от представянето до момента, но не смята да се предава и показва боен дух.

„Сегашната ситуация е доста нерадостна и дори болезнена“, обяснява Уитмарш. „Но ние продължаваме да вярваме, че победа през този сезон за наш пилот е възможна. Ще се опитаме да направим всичко възможно, за да възвърнем позициите си, на които сме свикнали ние и феновете да се виждаме.

За съжаление в нашия спорт чудеса не са възможни. Скоростта не може да дойде от нищото. Нямаме всички отговори и решения на проблемите си, за да можем да обърнем ситуацията на момента. Но правим всичко за това.“

Да се направим революционна промяна на най-успешната кола на екипа от последните години сега вече се вижда като грешно решение за Уитмарш. Въпреки това да се говори по този въпрос и да се изказва съжаление в настоящето нямало никакъв смисъл. По-важното било да се работи здраво и да се гледа напред в бъдещето.

„Работата с тези гуми е едно сериозно предизвикателство за всички отбори. Цялата работа е доста напрегната и за пилотите, и за инженерите. Те са изключително чувствителни и трудни за разбиране.“

Гумите обаче били основния проблем на отбора.

„Да, гумите са еднакви за всички, но смятам, че ролята им в модерната Формула 1 е прекалено голяма.“

За да разберат по-добре гумите, някои от шефовете на някои от екипите натискат за въвеждането на тестове и през сезона. Това обаче не е решение според Уитмарш.

„В един перфектен свят бих казал: Да. Трябва обаче да се погледне моментната икономическа ситуация, в която много от отборите имат финансови проблеми. За да можеш да провеждаш тестове и в същото време да участваш в 19-20 състезания годишно, за това нещо ти трябва допълнително хора, един отделен тим или отдел с допълнително оборудване. Според моите изчисления това ще оскъпи бюджета с 15 млн. евро годишно, което не е по силите на голяма част от отборите.

                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #411 -: Май 15, 2013, 09:25:41 pm »

Мюнхенската прокуратура повдига обвинение срещу Екълстоун




Мюнхенската прокуратура е завършила разследването си срещу Бърни Екълстоун, стана ясно вчера. Не бе ясно обаче, дали резултатите от това разследване ще доведат до повдигане на обвинение срещу англичанина. Днес обаче това вече е факт. Според информация на германския всекидневник Süddeutschen Zeitung на Екълстоун ще бъде повдигнато обвинение за подкуп и склоняване към престъпление.

Обвиненията са свързани с осъдения на 8,5 г. затвор бивш шеф в Байерише Ландесбанк (BLB) Герхард Грибковски, когото Екълстоун според обвинението е подкупил с $44 млн. Случката се разигра, когато BLB бе основен акционер във Формула 1. Според прокуратурата подкупът е с цел акциите на банката в спорта да бъдат продадени на CVC Capital Partners, а не на американска компания, предлагаща повече пари, но и желаеща да отстрани Екълстоун. Според разследването този ход е ощетил BLB с между $40 и $400 млн.

Това стана ясно още по време на процеса срещу Грибковски през юни 2012 г., на който Екълстоун бе един от главните свидетели. Тогава обаче британецът обяви, че е платил парите на банкера, който го изнудвал, че ако не плати, щял да подаде сигнал на британските финансови власти за бизнеса на англичанина, което би довело до реакция от тяхна страна под формата на проверка. Подобна проверка на бизнеса обаче отнемала до 4 години и възпрепятствала нормалната работа (съответно води и до парични загуби) и затова Екълстоун приел да плати. Сега обаче Грибковски ще е свидетел в делото на англичанина.

Въпреки повдигнатото обвинение обаче вероятно процесът ще се забави. Първо всички материали и обвинения (както и основанията за тях) ще трябва да бъдат преведени на английски и в последствие да бъдат предадени на адвокатите на Екълстоун. Адвокатите Свен Томас и Норберт Шарф обаче искат да предотвратят по всякакъв начин това, да се стигне до открит процес. Вариант, който обаче не е изключен.

В Германия, за разлика от Великобритания след повдигането на обвинението мюнхенския районен съдия трябва да реши въз основа на събраните доказателства, дали да се стига до процес.

                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #412 -: Май 15, 2013, 09:27:05 pm »

Жерар Лопес разочарован въпреки добрите резултати на Райконен




След първите пет състезания Кими Райконен може да се похвали с доста добър актив от точки. Финландецът записа победа на старта на сезона в Австралия, а в последните три надпревари завърши три пъти на второ място. Така Райконен вече има 34 точки повече от миналата година по същото време и е само на четири точки зад водача Себастиян Фетел. Като цяло би трябвало настроението в отбора да е чудесно. Това обаче не е така, както свидетелства изявлението на собственика на екипа Жерар Лопес след надпреварата в Испания.

„По-скоро съм разочарован, отколкото облекчен“, обяснява Лопес пред Sporting Life. „Тимът свърши чудесна работа, колата е фантастична, но именно заради това е разочароващо, когато поради една или друга причина пропускаш за малко победата.“

Лопес не желае изказването му да бъде възприемано като критика, а като потвърждение на работата на екипа.

„Разбира се е хубаво, когато може да си разочарован от второто място. Това показва, колко дълъг път сме изминали. Гран при на Испания бе важен етап от развитието, защото всички тимове показаха тук новости по колите си. Ферари са направили голяма крачка напред, но и ние не се представихме лошо. Определено сме по-силни от преди.“

Напускането на техническия директор Джеймс Алисън, който изненадващо се оттегли през миналата седмица, според Лопес няма да заплаши доброто представяне на екипа.

„Когато Боб Бел си отиде (Бел бе предшественикът на Алисън, който се присъедини към Мерцедес през април 2011 г.) всички извън екипа и фабриката ни бяха в паника. Не и ние. Сега е същото, това няма да ни засегне. В Енстън имаме невероятни таланти.“

                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #413 -: Май 15, 2013, 09:28:37 pm »

Завръщането на Хонда потвърдено официално още тази седмица?




Според японска информационна агенция предстои още тази седмица Хонда да обяви официалното си завръщане във Формула 1. Това до не малка степен се потвърждава и от нежеланието на Макларън да се възползва от опцията си за продължаването на договора за снабдяване с двигатели между отбора и Мерцедес. Очаква се японският производител да се завърне в Гран при през 2015 г.

От този сезон Макларън трябва да плаща на Мерцедес за получаваните двигатели, произвеждани в Бриксуърт. В края на сезона пък си отива и главния спонсор на отбора, телекомуникационния гигант Vodafone. Това изглежда създава сериозни проблеми за екипа от Уокинг, който ще получава безплатно двигатели от Хонда, при положение, че японците действително се завърнат. Още преди няколко месеца се появиха слухове, че промяната в правилата и използването на по-малки турбо двигатели, се е видяла достатъчно атрактивна за Хонда.

Говори се, че добре познати специалисти в областта развиват двигател по новия регламент. Освен това японците биха имали и сериозно предимство спрямо съперниците си, защото влизането през 2015 г. би дало възможност за допълнителни тестове, които за участниците през 2014 г. са ограничени. За Мерцедес обаче подобен ход на Макларън изглежда доста рискован, защото не се изключва изтичането на know-how в посока Хонда. Екипът от Уокинг ще ползва една година двигатели от Брикуърт, преди да се обърне към японците.

Хонда се оттегли от Формула 1 през 2008 г. не само заради икономическата ситуациа, но и заради промяната в регламента посока застъпването на „зелените“ технологии. Сега обаче японците разполагат достатъчно опит по отношение на турбо техниката. В последната година, в която във Формула 1 се използваше подобна техника, 1988 г., Хонда спечели всички състезания с изключение на едно. Тогава партньор бе именно екипа на Макларън.

Все още не е ясно, кой би бил вторият отбор, който Хонда ще снабдява. Това е изискване, което е поставено от ФИА. В момента има четирима производители – Ферари, Мерцедес, Рено и Косуърт, като в края на сезона последните излизат от спорта.

                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #414 -: Май 15, 2013, 09:30:30 pm »

Доменикали хвали отбора си



След победата на Фернандо Алонсо в Гран при на Испания и третото място на Фелипе Маса в същото състезание в екипа на Ферари настроението с основание е приповдигнато. По стара традиция работещите в Маранело се събират след постигнат успех да празнуват в бюфета на центъра по логистика.

„Винаги е приятно да се съберем след момент като този“, заявява Стефано Доменикали след тази среща. „Спечелихме две от петте състезания до момента, но можем и повече. Хора като нас винаги се стремят към максимума. В Барселона победихме безапелационно. Спечелихме честно и заслужено. Екипът ни върши чудесна работа. Ще се концентрираме изцяло върху собствената си работа и върху следващите предизвикателства.“

                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #415 -: Май 15, 2013, 09:32:48 pm »


Райконен и Рикардо претенденти за мястото на Уебър

Ред Бул пенсионират Марк?

Нарастват слуховете, че Марк Уебър ще напусне Ред Бул след края на сезона, с най-големи шансове за неговото място са Кими Райконен и Даниел Рикардо. Кристиан Хорнер призна в Барселона, че кариерата на 36-годишния австралиец е в залеза си. Засега нищо не е официално и Хорнер отрича всеки слух.

Относно финландеца шефът на Ред Бул сподели: "Кими си върши добре работата, в момента е много силен. Концентрираме се върху нашите пилоти. Кими е съперник, когото искаме да победим. Сега не му е времето за това, ще го коментираме през лятото".

Даниел Рикардо от своя страна заяви по повод на слуховете: "Не знам".

Кристиан Хорнер коментира и Рикардо: "Даниел е много, много талантлив пилот, той идва от програмата на Ред Бул за развитие на млади пилоти и се справя много добре. Държим го под око, както и Жан-Ерик Верн. Даниел направи някои страхотни състезания, беше много силен в Китай. Целта на Торо Росо е да развива пилоти за Ред Бул, както стана със Себастиан Фетел".

                                                                                                         formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #416 -: Май 15, 2013, 09:34:25 pm »


Ред Бул подкрепя Пирели за новите гуми

Хорнер отрича за възможно предимство с тях

Преди няколко дни Пирели обявиха, че ще променят гумите за ГП на Канада. Италианците получиха много оплаквания от отборите, повечето от които се наложи да влизат в бокса за 4 спирания само за да могат да завършат състезателната дистанция в Барселона от 66 обиколки.

Ред Бул бяха един от отборите, които най-остро критикуваха Пирели. Собственикът на отбора Дитер Матешиц определи сегашната Формула 1 като игра за съхранение на гумите, което няма нищо общо със състезанията на писта. Някои се притесняват, че по-издръжливи гуми ще доведат до доминация на Ред Бул и безпроблемна четвърта световна титла за Себастиан Фетел. Кристиан Хорнер смята, че новите гуми няма да дадат такова предимство на отбора му и са нужни на спорта.

"Невъзможно е да се предвиди. Това е предизвикателството на Формула 1. На Ейдриан Нюи му се налага в последните няколко години да се справя с постоянните промени и той го прави добре, но така е за всички. Спечелихме две от петте състезания и сме в добра позиция в шампионата, но всичко опира до гумите в момента, няма същинско състезание на пистата. Промяната е в интерес на Пирели. Те са достатъчно голяма компания и разбират, че има проблем. Ще бъде в интерес на спорта спрямо предишните няколко състезания", каза Хорнер.

                                                                                                            formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #417 -: Май 16, 2013, 07:04:07 pm »


Хонда потвърдиха завръщане през 2015

С Макларън

Хонда потвърди, че ще се върне във Формула 1 през 2015 като доставчик на двигатели за Макларън. Японският производител напусна спорта през 2008, продавайки отбора си на Рос Браун. Сега, когато в сила ще влязат новите правила за V6 турбо двигателите, Хонда ще се завърне.

От известно време се носеха слухове, че японците водят преговори за евентуално подновяване на партньорството с Макларън. Двете компании работеха заедно от 1988 до 1992, при това успешно - с титли както при пилотите, така и при конструкторите.

"Общото наследство на Хонда и Макларън е голямо. Гледайки към бъдещото двете компани са напълно отдадени на запазването на това наследство и повтарянето на успеха", заявява шефът на отбора Мартин Уитмарш.

                                                                                                             formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #418 -: Май 16, 2013, 07:07:45 pm »


Бътън: Хонда е най-опитният производител на турбо двигатели

"Това ще е напредък за Формула 1"

Днес Макларън обявиха, че през 2015 ще имат нов доставчик на двигатели - Хонда. Световният шампион за 2009 Дженсън Бътън е доволен и развълнуван от новото партньорство, споделяйки спомените си от годините, когато е карал за състезателния отбор на Хонда във Формула 1: "Вече имах удоволствието да работя дълго и успешно с Хонда. През 2003 за първи път се състезавах с болид, задвижван от двигател Хонда, а от 2006 до 2008 бях пилот на отбора Хонда. Първата ми победа беше в Гран при на Унгария през 2006 с тях, така че знам каква страст изпитва Хонда към моторспорта и най-вече към Формула 1. Предизвикателството, което поставя спортът с новите правила за 2014, дава на Хонда перфектната възможност да се върнат към върха на моторспорта. Те са едни от най-опитните и завършени производители на турбо двигатели в света и винаги е използвали Формула 1 като платформа за световна техническа иновация. Със сигурност ще се насладят на възможността отново да демонстрират на глобалната спортна сцена несравнимата инженерна сила на техниците си", обяснява Бътън.

"Израснал съм, гледайки Макларън-Хонда Формула 1 коли да се състезават и да печелят. Те написаха собствена славна глава в историята на спорта. Дори сега, представяйки си тези бяло-червени коли, които не можеш да сбъркаш, си спомням за едни от най-драматичните и вълнуващи състезания, които светът някога е виждал. Макларън-Хонда: Знам колко страст, успех и гордост има в тези две думи и затова толкова се вълнувам за тази не само фантастична възможност, но и голям напредък за феновете на Формула 1 и за спорта като цяло", допълва пилтоът.

Заедно Макларън и Хонда имат 5 години партньорство от 1988 до 1992, 80 Гран при старта, 53 полпозишъна, 44 победи, 30 най-бързи обиколки, 8 световни титли - при пилотите Аертон Сена (1988, 1990, 1991), Прост (1989) и при конструкторите 1988, 1989, 1990 и 1991.

                                                                                                          formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #419 -: Май 16, 2013, 07:09:15 pm »


Двигателите Хонда няма да са само за Макларън

Японците могат да искат и други партньори

Макларън твърдят, че двигателите на Хонда няма да са само за тях, което оставя вратичка на японците да снабдяват и други отбори. Изпълнителният директор на Макларън Джонатан Нийл потвърди новината и заяви, че нищо не може да спре Хонда да доставят и на други отбори.

"По-добре Хонда да отговорят директно на този въпрос, но всички производители на двигатели, които идват във Формула 1, знаят как да се справят с очакванията към тях и те са готови да снабдяват повече от един отбор. Не си правим илюзии, че сме единствени. Имаме много работа и трябва да се подготвим добре за 2015", обясни Нийл.

Новите правила влизат в сила през следващата година, което значи, че Макларън ще използват турбо двигателите на Мерцедес още един сезон и за 2015 ще преминат към Хонда. Британците обещават на Мерцедес, че никоя от тайните им няма да попадне в ръцете на Хонда. "Обсъдихме го с Мерцедес и ги уверихме, че ще получат комфорта, от който се нуждаят. Иначе не е в интерес на Хонда. Японците са много почтени и от Макларън ще работим съвестно с тях. За това нашите партньорства са дългосрочни. Ние сме отбор, който държи на това", допълва Нийл.

                                                                                                         formula1.sportal.bg
Активен