www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 508923 пъти)

0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #420 -: Май 16, 2013, 07:10:47 pm »



Сато не смята да се връща във Формула 1 въпреки завръщането на Хонда

Днес Хонда потвърди официално завръщането си във Формула 1. Японците ще снабдяват с двигатели екипа на Макларън от 2015 г. Още отбори обаче преговарят с производителя, който няма право да снабдяват само един екип. Завръщането на Хонда обаче веднага поражда слухове за завръщането и на японските пилоти във Формула 1.

Първото име, за което изниква в момента, е Такума Сато, който през цялата си кариера е подкрепян от фирмата. 36-годишният пилот кара за екипа на БАР Хонда от 2002 до 2005 г. преди да премине в Супер Агури, снабдяван от Хонда във Формула 1 от 2006 до 2008 г. Сато обаче вече не мисли за Формула 1.

„Когато Хонда се оттегли от Формула 1 бе жалко за всички. Тогава обаче Формула 1 не бе приключена за мен“, обясни Сато пред NBC. След фалита на Супер Агури японецът се опита да продължи кариерата си. „Две години се опитвах да се върна в спорта. Тогава имаше добър шанс да се присъединя към екипа на Торо Росо, но отиването ми там така и не се състоя. Накрая имаше и други възможности, но нищо не се случи.“

Сато замина през 2010 г. за САЩ, където и до момента се състезава в сериите Индикар.

„В момента съм 100% фокусиран върху Индикар. Искам да продължа да печеля състезания. Формула 1 не е единствената състезателна серия в световен мащаб. Сега целите ми са спечелването на Indy 500 и шампионата.“

Сато води в класирането в Индикар след много силно начало на сезона. Предвид нежеланието на Сато, като друг възможен кандидат се смята Камуи Кобаяши. Бившият пилот на Заубер бързо се превърна в любимец на публиката със своето самоотвержено каране и невероятни изпреварвания. Въпреки това той остана без кокпит след края на миналата година и в момента кара за Ферари в шампионата за издръжливост (WEC). Кобаяши обаче дълго време бе подкрепян от Тойота, което вероятно ще ограничи възможността сега да бъде подкрепян от Хонда.

                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #421 -: Май 16, 2013, 07:12:41 pm »


Екълстоун няма да се оттегли от Формула 1

Въпреки повдигнатите обвинения

Бърни Екълстоун отхвърли предположенията, че може да се оттегли тихомълком от Формула 1 заради повдигнатите обвинения за подкуп срещу него. Въпреки, че 82-годишният Бърни и неговите адвокати твърдят, че все още не са получили официалния обвинителен документ, се смята, че прокурорите ще искат районният съд да изслуша обвиненията, свързани с делото за корупция на Герхард Грибковски. Твърди се, че Екълстоун е платил на Грибковски, който вече е в затвора, 44 милиона долара за продажбата на рекламните права спорта на сегашните собственици CVC.

Пред германския вестник Билд Екълстоун категорично заявява: "Не, това са глупости. Парите, които му платих, нямат нищо общо с продажбата на Ф1 дяловете". На въпроса дали ще се оттегли заради повдигнатите обвинения, Бърни отговаря: "Не, не мисля. Това ще го решат акционерите. Забравете я тази история - когато договорът ми изтече, могат да заменят с когото си поискат". Колкото до обвиненията срещу него, Бърни обяснява: "Всичко, което знам е, че съм невинен и накрая истината ще излезе наяве".

                                                                                                  formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #422 -: Май 16, 2013, 07:14:19 pm »


Работата на Кубица помага на Мерцедес

Работата на Роберт Кубица в симулатора на Мерцедес в Бракли помага на отбора в развитието на колата им за настоящия сезон във Формула 1. Моторспорт директорът на щутгартския концерн Тото Волф обясни, че свършеното от поляка е от полза и за двете страни.

Кубица не е карал болид от Гран при от катастрофата си в състезание в началото на 2011 г. Едва тази година той се върна към състезателна дейност с участие в европейския рали шампионат и WRC2. Направи тест с кола от DTM през зимата, а наскоро лично потвърди, че е тренирал и в симулатора на Мерцедес. Желанието му да се върне в F1 зависи от това доколко ще се възстанови мобилността на дясната му ръка.

- Всички знаят колко талантлив и опитен е Роберт. Ние се опитваме да му дадем време в симулатора, като и ние, и той имаме полза от това. Той свиква отново да кара болид от Формула 1, ние се възползваме от познанията и експертизата му. Така си помагаме взаимно – обясни Волф.

Кубица нееднократно обясни, че най-много от всичко иска отново да е пилот във Формула 1, но е наясно с физическите спънки. Той бе категоричен, че за момента ще се съсредоточи изцяло върху ралитата, за да придобие колкото се може повече опит в тях. Полякът демонстрира чудесна скорост в тази дисциплина, но имаше и няколко катастрофи. За постоянно представяне му е необходимо да бъде колкото се може повече на трасе.

Според деветкратния WRC шампион Себастиен Льоб пък Роберт може да стане много бърз и успешен пилот в световните ралита. Французинът обясни, че според него полякът е напълно съсредоточен върху непосредствената задача да изглади карането си и ако продължава в този дух, ще постигне добри резултати.

                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #423 -: Май 16, 2013, 07:15:44 pm »


Ди Реста: Трябва да се съсредоточим върху собствената си работа

В Испания Пол ди Реста от екипа на Форс Индия записа трето поредно състезание с класиране в точките. Шотландецът успя да завърши пред двамата състезатели на Макларън и това определено го зарадва.

„Видяхме в състезателно темпо, че бяхме по-добри от тях“, обяснява Ди Реста пред GPUpdate. „Мисля, че в средата на състезанието показахме по-добра скорост и това направи разликата. Но трябва да продължим с работата и да се съсредоточим върху себе си. Реално трябва да се огледаме за екипите около нас, защото очакваме добро представяне също така от Заубер и Уилямс. Торо Росо пък определено са направили сериозна крачка напред.“

Ако погледнем в класирането, в първия момент трудно бихме повярвали на Ди Реста. Торо Росо изостава от Форс Индия с 24 точки и заема седмо място в класирането при конструкторите. Заубер пък са осми с едва пет точки, а Уилямс все още нямат записани точки.

Но нещата могат да се променят още в Гран при на Монако. Ди Реста се връща с година назад, когато записа седмо място в Монте Карло.

„Ще се опитаме както и през миналата година да вземем максималното възможно количество точки. Като цяло в Монако квалификацията е доста важна, защото в тесните улички е трудно да се изпреварва. В моментната ситуация с гумите обаче, ако те се износят прекомерно, тогава дори и в Монте Карло не би могъл да направиш нищо.“

                                                                                                      clubs1.bg
« Последна редакция: Май 16, 2013, 08:39:40 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #424 -: Май 16, 2013, 07:17:10 pm »

Маса се подготвя в симулатор за състезанието в Монако

Фелипе Маса бе доста радостен след третото си място в Гран при на Испания. Това обаче вече е минало и бразилският пилот на Ферари вече мисли за следващата надпревара. Състезанието в Монако е най-бляскавото за сезона, но освен това е и сред най-трудните. Затова Маса се подготвя за него в симулатора на отбора в Маранело. Въпреки че е роден в Бразилия, вицешампионът от 2008 г. живее в княжеството и затова той го описва като своето второ домашно състезание.

Маса използва присъствието си в Маранело и за да поговори с инженерите за краткосрочните и дългосрочните планове за развитие на F138. Бразилецът се надява да подобри постижението си от миналата година. Тогава той завърши на шесто място. След подиума в Испания обаче бразилецът се надява да повтори и дори да подобри резултата си.

                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #425 -: Май 17, 2013, 08:12:50 pm »

Ферари и Лотус недоволни от това, че Пирели ще променят гумите си



Екипите на Ферари и Лотус не са доволни от това, че Пирели ще променят гумите си. Италиянската компания обяви в началото на седмицата, че за Гран при Канада ще има различни от досегашните гуми след критиките, отправени към нея след състезанието в Испания.

Моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри уточни, че случващото се не е резултат от натиск от страна на Бърни Екълстоун. От Ред Бул, които бяха сред най-сериозните критици на гумите, приветстваха промените, но в Маранело и Енстън изобщо не са толково доволни.

- Няма много спортове, в които да се извършват толкова сериозни промени по един от основните компоненти по никое време през сезона. Само си представете за момент как биха сменили размерите на футболно игрище, само защото единият отбор не е в състояние да тича толкова бързо, колкото противниковия! Надявам се тази смяна да не е твърде екстремна, но наличието й е разочароващо. Ясно е, че Пирели се оказаха в трудна ситуация и бяха подложени на натиск от различни страни – заяви шефът на Лотус Ерик Булие.

Всички отбори във Формула 1 са получили информацията от Пирели относно гумите за 2013 г. в един и същи момент през миналия сезон, продължи изложението си той.

- Всеки се е постарал да направи шаси, което да използва характеристиките им максимално добре. Дори в края на предходната състезателна година карахме с експериментални гуми за тази, което бе предназначено да ни помогне в развитието. Както винаги се случва, някои отбори са свършили по-добра работа с конструкцията от други. Определени пилоти са по-адаптивни спрямо съперниците към промените и в колите, и в гумите. Разочароващо е да направиш автомобил спрямо определени спецификации на гумите, които са на разположение на всички – еднакви са за абсолютно всеки – и после да ти кажат, че ги променят в средата на сезона – допълни Булие.



Началникът на Лотус каза още, че в тима ще работят с удвоени сили, за да реагират и на това предизвикателство и да останат конкурентоспособни в шампионата.

Междувременно на уебсайта на Ферари пък бе пусната публикация, която е със същата насоченост като изявлението на Булие. Ето пълния й текст:

- Настъпиха трудни времена за хората с лоша памет. На огромното количество информация, налично в наши дни, вероятно се дължи фактът, че хората прибързват с говоренето и забравят какво се е случило в недалечното бъдеще. Или мозъчните клетки, контролиращи паметта, работят избирателно в зависимост от постигнатите на пистата резултати от собствениците им. Класически пример за това е настоящата сага, засягаща броя на спиранията в бокса. Гласове се надигнаха, за да подчертаят, че различни екипи – някои достигнали подиума и други, озовали се доста по-назад – са направили четири пита в скорошната Гран при на Испания, което направило състезанието трудно за проследяване. Срамота е, че тези достойни души си мълчаха преди две години, когато на същата тази писта – Каталуния, както и на истанбулското трасе пет от шестте пилоти, качили се на подиумите (в съответните надпревари) имаха точно същия брой боксове, колкото [Фернандо] Алонсо и [Фелипе] Маса миналата неделя в Испания. Всъщност не е никаква новост да спечелиш надпревара с толкова питове, дори ако не броим състезанията, в които броят им се е дължал на променливо време. Човек само трябва да погледне към 2004 г., когато Михаел Шумахер спечели Гран при на Франция благодарение на стратегия с три спирания, променена по-късно на такава с четири. Това бе ключът, позволил на многократния шампион да изведе своето F2004 пред тогава пилота на Рено Фернандо Алонсо, който направи три стопа. А ние помним, че в онзи ден стратезите и доставчикът ни на гуми бяха обсипани с похвали за това, че са извлекли максимума от болида. Днес обаче изглежда трябва да се срамуваме от избора на подобна стратегия, насочена – както винаги – към колкото се може по-цялостно използване потенциала на колата. На всичкото отгоре, ако този избор е станал ясен още в петък, след като всички симулации единодушно са го посочили, защо, да му се не види, някой трябва да се чувства смутен спрямо онези, селектирали различна опция и съжалили за нея по време на самото състезание.

                                                                                                clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #426 -: Май 17, 2013, 08:14:21 pm »

Мерцедес върви добре в квалификациите, но за Монако има и много неизвестни, заяви Розберг



Екипът на Мерцедес вече бе посочен от Фернандо Алонсо за фаворит за предстоящата Гран при на Монако. В Бракли се готвят за шестия кръг от световния шампионат на Формула 1, но далеч не са толкова категорични относно шансовете си.

Идващата надпревара ще е 71-о издание на легендарното състезание. Само 3 от последните 30 надбягвания по улиците на княжеството са спечелени от болид, стартиращ извън топ 3 на грида. Рискът от излизане на кола за сигурност е много висок – цели 80%, като в последните 10 години сейфти кар е бил на трасето 14 пъти.

През 2012 г. екипите от Формула 1 са направили 25 питстопа за гуми в Гран при на Монако. Единствено в Остин (Тексас) боксовете бяха по-малко – 24. В Монако е трудно да се изпреварва, като за последните три надпревари там има едва 3 задминавания с DRS и 21 без използване на системата.

- Уикендът в Монако винаги е фантастичен и е страхотно да се състезаваш в града, където живееш – коментира Нико Розберг. – Обожавам да пътувам до падока със скутера си от нас! Имам чудесни спомени от състезанието миналата година, когато бях втори и се надявам на още един добър резултат и този сезон. В момента автомобилът ни е прекрасен в квалификациите, а това помага в Монако, където класирането на грида е най-важното за целия сезон. Тези характеристики биха могли да са ни от полза, но има и много неизвестни фактори – особено с гумите.

Люис Хамилтън заяви от своя страна, че се е постарал да забрави разочарованието от Барселона и да се фокусира върху възможностите пред себе си.

- Монако е едно от любимите ми състезания в календара и обичам да карам по улиците там. Като пилот знаеш, че трябва да си на ниво във всеки един тур, но това предизвикателство е истинско удоволствие за мен. Невероятно е да виждаш как бариерите проблясват, докато прелиташ с висока скорост. Харесва ми фактът, че феновете са толкова близо и създават страхотна атмосфера. Квалификацията и добрата позиция на грида пък са по-важни в Монако, отколкото на което и да е друго трасе. Ние трябва да продължим да работим за подобряване на състезателното ни темпо. Всички се трудят страшно упорито и знам, че можем да го постигнем. Просто трябва да сме мотивирани и да си помагаме – обясни англичанинът.

Мерцедес няма да имат сериозни новости за F1 W04 (за автомобила повече подробности може да намерите в последния брой на списание ClubS1 – 160), сподели пък шефът на тима Рос Браун. Той обясни, че основното предизвикателство ще е да се намерят оптимални настройки за болидите, така че състезателите да се чувстват максимално удобно по тесните, неравни улици.

- Другият фокус ще е, разбира се, върху постигане постоянно поведение на гумите и издръжливост. Междувременно работата ни в Бракли и Бриксуърт продължава, като целта ни продължава да е да разберем причините за недоброто представяне в Барселона и да намерим правилните решения за следващите стартове – добави Браун.
             
                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #427 -: Май 17, 2013, 08:16:15 pm »

Хелмут Марко: Райконен е най-сериозният конкурент на Фетел за титлата




През миналата година Кими Райконен бе може би най-постоянният пилот в решетката и това му позволи да остане в борбата за титлата почти до последното състезание, въпреки че колата му определено отстъпваше във втората част от сезона на тези на останалите пилоти в челото.

Тази традиция бе продължена и през тази година. В четири от петте състезания до момента пилотът на Лотус се качи на подиума, като в първата надпревара бе на най-високото стъпало, а в другите три случая бе само с позиция надолу. Така финландецът е на второ място в класирането при пилотите с 85 точки, само на четири зад водача Себастиян Фетел.

Това постоянство и чудесното справяне с гумите няма как да останат незабелязани.

„Кими е непрекъснато на подиума“, впечатлен е д-р Хелмут Марко, спортният консултант на Ред Бул. „Ферари имаха слаби представяния през тази година, Райконен нямаше.“

Така освен уважението си към пилота на Лотус, Марко признава, че финландецът е и най-сериозният конкурент на Фетел за титлата при пилотите.

„Кими обикновено прави по един стоп по-малко и въпреки това кара с нашето темпо.“

След последните дискусии около гумите, това че Райконен успява да спира по веднъж по-малко от своите съперници определено прави впечатление. Тим шефът на Лотус, Жерар Булие определено е горд от този факт.

„Хората трябва да се запитат, дали в действителност гумите са основния проблем“, обяснява Булие. „Щом като нашата кола може да ги пази, явно имаме нещо, което прави това възможно.“

Промените, които Пирели ще направи в гумите си вероятно ще се отразят на съотношението на силите, но въпреки това Марко смята, че Райконен ще продължи да е сред най-сериозните претенденти.

                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #428 -: Май 17, 2013, 08:17:49 pm »

Гари Андерсън гадае за проблемите на Мерцедес с гумите


Най-бързи в квалификациите, бавни в състезанието. Това за момента е формата на Мерцедес. В началото на сезона всички в отбора се надяваха да са решили проблемите си с гумите от миналата година. Оказа се обаче, че те отново са това, което в най-голяма степен възпрепятства отбора в постигането на добри резултати. Затова и въпросът е, какво причинява сериозното износване и как може да се реши този проблем.

„Аеродинамичната стабилност е много важна за издръжливостта на гумите“, обяснява експертът в аеродинамиката Гари Андерсън пред Аутоспорт. „Не мога да си представя, че характеристиките на колата са останали непроменени през годините след като отдавна знаят за тази своя слабост. Но аеродинамиката не изглежда проблем на тази кола, която е много бърза в една обиколка.

Затова остава да погледнем механиката. Разпределението на тежестите може да е проблем. Трябва да се погледне и начина на работа на системата KERS. Мерцедес изглежда, в сравнение с другите отбори, че превключват прекалено скоростите надолу при влизане в завоите. Може би това е една от причините да се натоварват прекалено много задните гуми.

Но проблемите може да са свързани и с работата на екипа. Подготовката на гумите е много важна. Мерцедес за тяхна радост имат достатъчно време, за да решат проблемите си. След като в миналото имаха проблеми със загряването на гумите, сега може би ги загряват прекалено, вместо да оставят това да се случи на пистата.“

                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #429 -: Май 17, 2013, 08:19:35 pm »

Хюлкенберг убеден, че Заубер ще върви добре в Монте Карло



Промените в Заубер С32 за Гран при на Испания бяха стъпка в правилната посока за тима, смятат в Хинвил, където подготвят още някои новости за изпитания през идващия уикенд в Монако. Нико Хюлкенберг е убеден, че в княжеството швейцарският екип ще се представи по-добре от предходните стартове, както и че гумите за там – софт и суперсофт – ще паснат на болида.

- Наистина нямам търпение да дойде Монако. Пистата е просто фантастична и единствена по рода си заради невероятно тесните улици, които наказват всяка малка грешка. Винаги се забавлявам, карайки там – предизвикателството е между мен, колата и трасето. Що се отнася до представянето, съм положително настроен. Видяхме, че меките типове гуми ни пасват доста добре, а това ми дава увереност, че ще имаме добър уикенд – заяви немският пилот.

За Естебан Гутиерес това ще е първо участие в легендарното състезание. Той обаче вече познава пистата от участието си в GP2 – карал го е два пъти в тези серии, но е наясно, че да се състезава в Монте Карло с болид от F1 е дори още по-интересно и трудно.

- Карането на лимита по тесните монакски улици е нещо специално. Трасето е с много бавни завои, а управлението на задните гуми ще е жизненоважно. След позитивната надпревара в Барселона ще се съсредоточа върху надграждането на представянето си – обясни той.

Началникът операции на пистата в Заубер Том Маккълоу от своя страна обясни, че това ще е първият старт през 2013-та, когато ще се използва комбинацията гуми софт-суперсофт.

- Имаме някои допълнителни аерокомпоненти, които ще добавим към пакета от Барселона. Целта ни ще е силна квалификация – тя е особено важна в Монако, където изпреварванията са толкова трудни – добави инженерът.

                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #430 -: Май 17, 2013, 08:21:21 pm »

Райконен: В следващия кръг най-важното нещо е квалификацията



След пет състезания и четири подиума Кими Райконен е на втора позиция в генералното класиране при пилотите и е само на 4 точки зад Себастиан Фетел (Ред Бул). Сега му предстои предизвикателството в Монако, което е много по-различно от досегашните трасета.

- Вероятно се чувстваш добре благодарение на позицията си в шампионата и представянето на колата си досега?

- Е, не сме на първо място, така че не можем да сме прекалено щастливи. Определено не е кошмар, но ни предстоят много състезания и всичко може да се случи във Формула 1. Монако е различно предизвикателство.

- Миналата година там бе едно от добрите представяния на тима. Надяваш ли се на подобрение сега?

- Със сигурност няма да допуснем грешките, които направихме тогава. Тогава имаше някои неполучили се неща през уикенда и заради това имахме грижи. Понякога се случва. Но важното е да не бъркаме по същия начин.

- Как определяш Гран при на Монако?

- Безполезно е състезанията да се поставят в различни категории, тъй като всички са важни, ако искаш да спечелиш шампионата. Няма обаче друго място като Монако, както и не съществува по-хубаво усещане от това, което изпитваш, когато се справиш там. Да се състезаваш по улиците на Монте Карло е различно от бягането на което и да е друго трасе, а аз лично очаквам с нетърпение предизвикателството всяка година. На практика е много, много трудно – всъщност почти невъзможно – да направиш абсолютно чист уикенд там.

- Ти спечели в Монако през 2005 г. Какво беше чувството?

- Справял съм се както трябва само веднъж досега и усещането е едно от най-хубавите, когато победиш. Моят успех през 2005 г. е сред най-запомнящите се, а да спечеля отново би било също толкова специално.

- Какво е предизвикателството зад волана?

- Пистата е страшно тясна, трябва да си свръхвнимателен и фокусиран във всеки един метър. Бързата обиколка в Монако е нещо неповторимо. Изпреварванията са почти невъзможни и за да ти достави състезанието истинско удоволствие, трябва да си в челото.

- А атмосферата?

- Монако е специално място. Има много фенове, провеждат се много партита или поне така са ми казвали. Атмосферата е напълно различна от всички други писти.

- Какъв ще е подходът ти към уикенда?

- Трябва да се съсредоточим върху квалификацията. Бях зад Рубенс [Барикело] през 2009 г., тогава имахме KERS, но просто не можеш да задминеш. Трябва да видим и как ще се представят гумите, какви са възможните стратегии, но най-важното нещо е добро класиране в квалификацията. Трудно е да се каже как ще върви колата там, тъй като характеристиките на пистата не могат да се симулират. Е21 бе бърз на всички конфигурации досега – да се надяваме на същото и сега.

- След като квалификацията е толкова важна, притеснява ли те фактът, че Е21 не е най-силен точно в нея?

- Ще направим най-доброто, на което сме способни, но разбира се, всички ще се постараят да са на първа редица. Това не е невъзможно за нас, но наистина няма да сме наясно с темпото, докато не стъпим на трасето.

                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #431 -: Май 17, 2013, 08:23:02 pm »

Пирели отхвърлиха предположението, че промяната в гумите противоречи на правилата



Пирели отрекоха категорично предположенията, че промяната в гумите им е в нарушение на правилата и че отделни отбори може да пострадат от нея.

Италианската компания обяви в началото на седмицата действията си, като новите гуми ще са готови за Гран при на Канада. Целта е да се правят 2-3 спирания в бокса на състезание, а не 4, както се случи с доста екипи в Испания. Решението дойде след поредица критики, като най-силните реплики бяха, че Формула 1 вече не е спорт заради непрекъснатото внимаване с гумите.

Промяната бе приветствана от Ред Бул и посрещната не особено добре от Ферари и Лотус. Шефът на екипа от Енстън Ерик Булие заяви, че отборът му е направил колата си, имайки предвид конструкцията и смесите на настоящите гуми, чиито характеристики освен това са еднакви за всички. Ферари пък отбелязаха на практика, че всъщност стратегията им е била по-добра от тази на съперниците в надпреварата на Каталуния.

След няколко дни ожесточени спорове се появиха и съмнения в легалността на промените. Пирели са получили въпроси от някои отбори, цитиращи точка 12.6.3 от техническите правила на Формула, отнасяща се до единодушно одобрение от тимовете за подобно действие. В нея се постановява, че „окончателните спецификации се определят от ФИА не по-късно от 1 септември предходния сезон. След това спецификациите няма да се променят през годината без съгласието на всички участващи екипи.“ Изключение обаче се прави по точка 12.5.2, когато съществуват опасения за сигурността.

От Пирели признаха, че промените не се правят заради това, че сегашните гуми са опасни. Моторспорт директорът на компанията Пол Хембри отхвърли предположението, че до тази ситуация се е стигнало след натиск от страна на Бърни Екълстоун и заяви, че смяната се дължи повече на феновете.

- Важно е да се отбележи, че случилото се разслояване (при отделни коли) не влошава сигурността на гумите – допълни той.

Според него промените няма да променят хода на развитието на шампионата:

- Това няма да се случи. Нека изчакаме да видим какво точно ще направим. В момента правим всичко възможно, за да внесем минимални разлики.

                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #432 -: Май 17, 2013, 08:25:18 pm »


Новите V6 турбо двигатели прекалено скъпи за отборите

7 екипа не могат да си позволят новите мотори

Повечето отбори няма да могат да си позволят новите V6 турбо двигатели, които ще изискват новите правила за 2014. Това твърди германският вестник Билд, изключвайки големите отбори Ред Бул, Ферари, Макларън и Мерцедес, които получават безплатно двигателите си Рено, Ферари и Мерцедес. Останалите седем отбора на стартовата решетка ще трябва да платят огромни суми за новите V6 турбо.

"Още в Барселона имаше неприятно усещана във въздуха, невидимо напрежение" сподели кореспондента на Билд Хелмут Ул.

Според Ул освен Ред Бул, които имат заводска подкрепа от Рено, отбори като Уилямс, Катерам, Торо Росо и дори силен тим като Лотус, не могат да плащат на Рено исканите 23 милиона евро на сезон за новите двигатели.

Мерцедес, които в момента снабдяват Макларън и Форс Индия, са смъкнали цената на 18-20 милиона, а само 15 милиона ще искат Ферари от своите клиенти Заубер и Марусия.

                                                                                                           formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #433 -: Май 17, 2013, 08:27:09 pm »


Лауда доволен от решението на Пирели

"Казвам го не като шеф в Мерцедес"

Ники Лауда не скри задоволството си от решението на Пирели за промяна на гумите за Гран при на Канада. От този ход на италианския доставчик на гуми във Формула 1 изключително недоволни са отборите на Лотус, тима, най-добре работещ с настоящите сликове, и Ферари. Лауда заема висок пост в отбора на Мерцедес, които заедно с шампионите от Ред Бул упражниха най-мощен натиск върху Пирели за промените.

"Ясно е, че Пирели се поставиха в много тежка ситуация. Напрежението не бе само отвън, а и от самите тях, защото тези сликове просто са лоша реклама за марката в световен мащаб. Радвам се, че решиха да върнат нормалния ритъм в състезанията. Казвам го като неутрален наблюдател, а не като шеф в Мерцедес. Сега просто няма директна битка между пилотите на пистата. Всеки се надява да успее да се появи в точния момент в прозореца от няколко обиколки, при който е по-бърз от всички останали, и после следва едно мъчително за нашия спорт пазене на гуми", заяви Лауда. "Надявам се промените, които ще внесат преди Гран при на Канада, да се твърде драстични. В този момент никой не може да знае как ще се промени представянето на болидите, защото никой не познава бъдещите гуми".

                                                                                                    formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 20.0 Firefox 20.0
Re:Формула 1
« Отговор #434 -: Май 18, 2013, 04:52:42 pm »


Хамилтън: Стараем се да преодолеем разочарованието

"Нямам търпение за състезанието по улиците на Монако"

Миналата година, когато Люис Хамилтън все още караше за Макларън, финишира пети в едно от най-бляскавите Гран при състезания от сезона. Тази година, вече като пилот на Мерцедес, британецът се надява отново да влезе в челната петица, и ако възможност, дори малко по-напред.

"Въпреки, че между Барселона и Монако няма много време, ние успяхме да свършим много работа и се стараем, за да успеем да преодолеем разочарованието от последното състезание и да се фокусираме върху бъдещите възможности. Монако е едно от любимите ми състезания от календара, обичам да карам по улиците там. Като пилот знаеш, че трябва да даваш най-доброто от себе си във всяка обиколка и е предизвикателство, пред което обичам да се изправям.  Страхотно преживяване е да минаваш покрай бариерите с бясна скорост, защото си на сантиметри от тях и феновете, атмосферата е невероятна. Може би по-невероятна от всички други писти. Най-важното тук е квалификацията и извоюването на възможно най-предна позиция в събота. В неделя трябва да сме изключително съсредоточени и да подобрим състезателното си темпо. Всички се стараят, но знам, че ще успеем - просто трябва да си запазим мотивацията и да работим като екип", обяснява Хамилтън.

                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен