ФИА приемат промени в гумите заради сигурността, но не и заради броя спирания в боксаИ ФИА се включи в сагата около гумите на Пирели, използвани в тазгодишния световен шампионат на Формула 1. От световната федерация уточниха, че промени в тях на настоящия етап от сезона се разрешават единствено от гледна точка на сигурността. Намесата й идва в края на седмица, изпълнена със спорове и нападки относно продуктите на италианската компания и доколко промяната в тях ще повлияе на хода на първенството и представянето на отделни отбори.
Пирели планираха определени промени в гумите, които да са готови за старта на Силвърстоун във Великобритания в края на юни. След Гран при на Испания обаче бяха затрупани от критики за това, че са се наложили четири спирания в бокса и издръжливостта е недостатъчна. Моторспорт директорът Пол Хембри призна, че толкова пита са твърде много, но ядосано попита дали съперниците искат от компанията му да даде на Ред Бул гуми, с които да спечели шампионата и накрая обяви, че новостите ще бъдат въведени още за Канада. След това заяви, че това няма да промени хода на шампионата и няма да има облагодетелствани от тези действия тимове. Последваха реакции от няколко отбора в съответствие с това дали са се справяли с гумите досега или не. В крайна сметка се намеси ФИА с уточнението, че изменения са допустими и приемливи в името на сигурността. В конкретния случай – за да се предотврати разслояването на задните гуми (т.нар. delamination), случило се при някои болиди в последните състезания.
От ФИА са дали да се разбере също така, че няма да толерират допълнителни промени, насочени към намаляване броя на спиранията в бокса или намаляване на износването. Хембри обясни по-рано, че в момента в централата на Пирели в Милано се уточнява точно какво ще се прави и че измененията ще са минимални.
Позицията на световната федерация е базирана на точка 12.6.3 от техническите правила. В нея се постановява, че спецификациите на гумите за определен сезон се решават не по-късно от 1 септември предходната година и промени по тях след това се допускат единствено от гледна точка на сигурността. Всякакви допълнителни и по-широкообхватни действия в тази насока изискват единодушно съгласие от отборите, каквото в случая очевидно няма.
- Разговорите между ФИА и Пирели продължават, като те са насочени към спуканите гуми и промени, насочени към предотвратяване на подобно нещо в бъдеще. Тези дискусии не включват износване или брой на питстоповете – е цитиран в autosport.com анонимен източник от ФИА.
clubs1.bg