www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Страници: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 ... 223   Надолу

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 474127 пъти)

0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 16.0 Firefox 16.0
Re:Формула 1
« Отговор #105 -: Март 27, 2013, 08:29:29 pm »
Хамилтън: Сега Мерцедес са вторите най-добри.


Според британския пилот Люис Хамилтън, неговият отбор сега е най-близкият конкурент на шампионите Ред Бул. Бившият световен шампион смята, че темпото, което отборът му показа през първите две състезания, а и първият подиум, на който се качи Люис с новия си екип в ГП на Малайзия, доказва, че сега Мерцедес са сериозен лидер.
"Ние сме вторият най-добър отбор. Чувството да сме толкова близо - аз се състезавах с Ред Булите в някои етапи от състезанието - и да сме в такава позиция, е велико", заявява Хамилтън. Люис и неговият съотборник Нико Розберг показаха на съперниците Ред Бул много на "Сепанг", но в края на състезанието получиха нареждане да преминат към режим на пестене на гориво. Според Хамилтън, изходът от състезанието щеше да е различен, ако стратегията за горивото на Мерцедес е била друга.
"За съжаление нямахме достатъчно гориво в колата, най-вече в моята. Пестях гориво от 25-ата обиколка и беше почти невъзможно да си поставяме за цел да предизвикваме тези пред нас. Накрая също пестях както няма да ви се вярва, пусках се по инерция навсякъде. Сигурен съм, че ако всички бяхме с едно и също количество гориво, ситуацията щеше да е различна, убеден съм", обяснява пилотът.
Хамилтън смята, че формата на Мерцедес е доказателство, че отборът е в позиция да печели състезания. "Мисля, че състезанието в Малайзия доказва, че ако продължим да се движим в същата посока, ще стигнем и дори в някой етап от годината, ще можем да спечелим състезание".

                                                                                                       sportal.bg
« Последна редакция: Март 27, 2013, 09:41:05 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 16.0 Firefox 16.0
Re:Формула 1
« Отговор #106 -: Март 27, 2013, 08:33:19 pm »
Жена ръководи и в Уилямс!




Клеър Уилямс бе повишена до заместник-шеф на Ф1 отбора Уилямс. Тя ще работи заедно с основателя на екипа сър Франк Уилямс, който е и неин баща.
В официалното изказване на отбора се съобщава, че решението е взето преди началото на сезон 2013, но обявяването му е забавено поради смъртта на майката на Клеър, Джини.
Клеър Уилямс влезе в отбора през 2002, а след това стана маркетингов директор. Тя ще запази тази си позиция заедно с новата длъжност. Франк Уилямс подчерта, че вижда новата роля на Клеър като част от наследствен план. "През последното десетилетие Клеър работеше неуморно за Уилямс. Нейните познания в спорта и страстта й към отбора са безспорни. Горд съм да заявя, че през годините, които прекара тук, тя доказа, че е една от най-ценните ни придобивки. След като Клеър бе посочена за заместник-директор на отбора, знам, че бъдещето на Уилямс е в изключително сигурни ръце", заявява Франк.
                                                                                                 sportal.bg
« Последна редакция: Март 27, 2013, 09:23:50 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 16.0 Firefox 16.0
Re:Формула 1
« Отговор #107 -: Март 27, 2013, 09:46:37 pm »
Трябва ли да се забранят отборните заповеди?



Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер смята, че може да се наложи отборните заповеди отново да бъдат забранени след фурора, наречен Гран при на Малайзия. Тогава Фетел игнорира заповедта да запази позицията си зад Уебър, за да съхрани гумите и да спести гориво, и така спечели състезанието. В Мерцедес Нико Розберг послуша Рос Браун и не посмя да изпревари съотборника си Люис Хамилтън. Така британецът финишира на подиума, а Нико остана четвърти.
През 2010 ФИА премахна от правилника точката, която забраняваше на отборите да дават заповеди, които "се намесват в резултата от състезанието". В резултат на това Ферари казаха на Фелипе Маса да отстъпи първото си място в Гран при на Германия, за да спечели съотборникът му Фернандо Алонсо.
След случилото се в Малайзия миналата седмица, въпросът дали отборът трябва да има право да решава резултата и дали съотборниците трябва да могат да се състезават помежду си, давайки на феновете истински спектакъл, отново излезе на дневен ред. Запитан дали забраната трябва да се върне в правилника, Хорнер обяснява, че може да аргументира и двете страни: "От гледна точка на публиката е разбираемо. Да гледаш двамата (Фетел и Уебър) гума до гума беше фантастично, надпреварваха се невероятно добре. Но след това си в конфликт, защото Ф1 е и отборен спорт и от отборна гледна точка най-добре е да се вземат максимално много точки".
В Мерцедес Нико Розберг се подчини на решението на Рос Браун и остана зад Хамилтън. Това ядоса Розберг, който беше по-бърз от Хамилтън в последния стинт, защото можеше той да е на подиума, а не Люис. Според шефа на Макларън Мартин Уитмарш, са нанесени щети, въпреки философията и в неговия отбор. "Не, не мисля, че за Ф1 е хубаво да има заглавия с отборни заповеди. Но на мен ми е лесно да съм почтителен и да кажа „ние не правим така" и да осъдя другите. Не искам подобно нещо. Всеки може да се обърне и да каже: "През 2007 вие изхвърлихте шампионата, можехте да фаворизирате единия пилот и той щеше да стане световен шампион", което всички знаят, че е вярно. Не е правилно, но можехме да седнем в офиса в Уокинги и да си кажем: "Така, ще направим Алонсо световен шампион", или "Ще направим Люис световен шампион". Разбира се, част от мен си мисли "глупости, трябваше да спечелим този шампионат", но в същата ситуация щяхме да направим отново същото", обяснява Уитмарш.

                                                                                                          sportal.bg
« Последна редакция: Март 27, 2013, 09:47:39 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 16.0 Firefox 16.0
Re:Формула 1
« Отговор #108 -: Март 28, 2013, 06:42:47 pm »
Фетел се извини лично на всеки един служител на Ред Бул.


Себастиан Фетел лично се извини на всеки един от служителите на Ред Бул за това, че е пренебрегнал отборните заповеди в Гран при на Малайзия. Това потвърди отборният шеф Кристиан Хорнер.
Трикратният световен шампион е посетил фабриката в Милтън Кийнс, където се е опитал да обясни действията си и начина, по който грабна победата от съотборника си Марк Уебър на пистата "Сепанг". Германският пилот му се извини още след надпреварата, но тогава Марк не прие извинението.
"Фетел дойде във фабриката на Ред Бул в Милтън Кийнс и се извини на всеки един служител. Себ призна, че не може да върне времето назад, но осъзнава голямата си грешка и това няма да се повтори. Той разпознава отбора като свое семейство и за него е изключително важно да покаже уважението си към всички тук", разказа Хорнер. "В онзи момент решението на отбора бе Марк да спечели състезанието в Малайзия. Никой от нас не е искал да предизвика подобна ситуация като тази при награждаването на подиума на „Сепанг". Уебър е в кола, с която може да печели и дано се бори за титлата през тази година. Никога не сме се съмнявали, че има качества да го постигне", завърши шефът на Ред Бул.
                                                                                                              sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 16.0 Firefox 16.0
Re:Формула 1
« Отговор #109 -: Март 28, 2013, 06:45:25 pm »
Маса влиза в историята, ако бие Алонсо в Китай


Фелипе Маса е на път да запише историческо постижение в Гран при на Китай. След пауза от близо три седмици Формула 1 ще се завърне в третия кръг на пистата "Шанхай". Там 31-годишният бразилски пилот на Ферари може да стане първият съотборник победил в пет поредни квалификации Фернандо Алонсо.
Победната серия на Фелипе започна в последните два кръга от изминалия сезон 2012 и продължи в първите два през тази година - Австралия и малайзия. Ако го направи и в Китай Маса ще направи това, което дори Люис Хамилтън не успя при престоя на Фернандо в Макларън.
                                                                                                      sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 16.0 Firefox 16.0
Re:Формула 1
« Отговор #110 -: Март 28, 2013, 06:55:04 pm »
Форс Индия с Мерцедес през 2014


Формула 1 отборът Сахара Форс Индия обяви дългосрочното си споразумение с Мерцедес за доставка на двигатели. Базираният в Силвърстоун екип е подписал дългосрочен договор с германския производител от 2014 нататък.
Мерцедес ще доставят на Форс Индия двигател, система за възстановяване на енергията, трансмисия и всички прилежащи системи според новите правила за сезон 2014. Това ще е петият пореден сезон за Форс Индия с Мерцедес. Шефът на отбора Виджай Маля заяви: "Не мога да си представя по-добър партньор, с когото да работим в новата и вълнуваща ера във Формула 1".
                                                                                                      sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 16.0 Firefox 16.0
Re:Формула 1
« Отговор #111 -: Март 28, 2013, 06:58:38 pm »
Пирели: Смяната на гумите ще е грешка


Пирели изключиха варианта да сменят гумите си за 2013 въпреки оплакванията на големите отбори. Преди време Ред Бул и Мерцедес заявиха, че тазгодишните смеси наказват най-добрите коли и трябва да бъдат променени.

Тото Волф от Мерцедес и консултантът на Ред Бул Хелмут Марко заявиха през уикенда в Малайзия, че италианският доставчик е обещал да направи промени в гумите до състезанието в Бахрейн. Вчера разбрахме, че Лотус и Ферари не биха подкрепили подобен ход и ще наложат вето при гласуването за промяна. Стефано Доменикали заяви: "Няма смисъл от паника само след две състезания".
Спортният директор на Пирели Пол Хембри също отрече възможността за промяна заради оплакванията от страна на Мерцедес и Ред Бул. "Ако ги променим, ще фаворизираме един отбор и така шампионатът може да приключи до "Монца". Ред Бул се представят добре, може би биха искали да са още по-добре, но съм сигурен, че това се отнася и за другите отбори", обяснява Хембри. Доменикали също се съгласява: "Някои отбори реагираха пресилено на въпроса с гумите".
Пирели обясниха, че за да се стигне до промяна, трябва да има единодушно решение от отборите. "Това е Формула 1; всеки се опитва да спечели преднина пред другите. Чак когато целият падок се обърне срещу теб, тогава трябва да предприемеш нещо".
Целият спор обаче, може да не се развие положително за Пирели, защото се случва във време, когато италианският производител все още води преговори с Бърни Екълстоун и ФИА за ролята си на единствен доставчик след 2013 във Формула 1.
                                                                                                       sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 16.0 Firefox 16.0
Re:Формула 1
« Отговор #112 -: Март 29, 2013, 06:45:51 pm »
Грожан: Ключът към титлата е в парите!




Ромен Грожан е убеден, че ако в Лотус искат още победи и влизане в борбата за титлата, то трябва да налеят повече пари в отбора. Според французина, във Формула 1 това може да се постигне с използване на всяка възможност за печелене на победи, които по-късно директно водят до намиране на нови спонсори. Според източници близки до Лотус, отборът е много близко до финализиране на нов спонсорски договор, който трябва да влезе в сила през втората част на шампионата.
Още при откриване на сезон 2013 звездата на Лотус Кими Райконен стигна до победата в Гран при на Австралия. След втория кръг тимът е втори при конструкторите, изоставайки от Ред Бул с 26 точки.
"Дали имаме шанс за титлата през тази година? Всичко зависи от парите, с които разполагаме. Това е ключът към успеха във Формула 1", призна Грожан. "Разполагаме с правилните хора в тима, които са страхотни специалисти и това си личи по представянето на новия болид. Трябва да се възползваме от всяка отворила се пред нас възможност за победа. Това е основният фактор, каращ спонсорите да наливат пари. Ф1 е като един затворен цикъл - печелиш победи, идват повече пари, бориш за титлата", завърши французинът.
                                                                                                  sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 16.0 Firefox 16.0
Re:Формула 1
« Отговор #113 -: Март 29, 2013, 06:48:18 pm »
Хорнер: Фетел е състезателна личност



След като игнорира отборните заповеди в името на победата на "Сепанг", Фетел стана един от критикуваните пилоти във Ф1. Някои, като бившия Ф1 пилот Джон Уотсън, дори призоваха 25-годишният пилот на Ред Бул да бъде отстранен за едно състезание. Според шефа на отбора Кристиан Хорнер, това няма как да се случи и дори е сигурен, че ако друг беше на мястото на Себастиан, щеше да постъпи по същия начин. Всъщност, дори Уебър би направил същото в миналото. "Фетел е състезателен пилот, ужасно конкурентна личност. Не печелиш 27 Гран при-та и три световни титли без да си решителен човек. Ако Фернандо Алонсо или Люис бяха в неговата позиция, щяха да направят същото. Ако Марк Уебър беше в такова положение...виждали сме го да прави същото. Да не се занасяме, това не е нещо уникално за Себастиан", обяснява Хорнер.
Въпреки, че на Кристиан не би му харесало да види драмата от Гран при на Малайзия да се повтаря, признава, че не може винаги да контролира пилотите си. "Понякога не трябва да ги контролираш толкова, колкото би ти се искало. Всичко, на което можеш да разчиташ, е да се уважават един друг, да уважават отбора и оборудването. В края на краищата зад кулисите има 500-600 човека, които работят, за им осигурят коли, с които да се състезават. Те са само един елемент от веригата, и за да може веригата да работи ефикасно, трябва усилията да са колективни".
Според Хорнер, Фетел и Уебър могат да си оправят отношенията, ако положат усилие, защото и преди са доказвали, че партньорството им е успешно. "Те спечелиха три световни титли при конструкторите за отбора. Като двойка, те са една от най-успешните в историята на Формула 1. Само за три месеца обаче, от печелене на двойна световна титла в Остин и Бразилия изведнъж стигат до драма и криза при финиш на първа и втора позиция".
                                                                                                              sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 16.0 Firefox 16.0
Re:Формула 1
« Отговор #114 -: Март 29, 2013, 06:56:08 pm »
Таки Инуе - интервю с един платен пилот



Темата за "платените пилоти" се води сред феновете в моторспорта от десетилетия, а напоследък усилено. Обяснението, че с пари се влиза лесно във Формула 1, не изчерпва докрай отговора на един голям въпрос. Питайте Таки Инуе.
Таки пристига във Формула 1 с етикет "платен пилот" през 90-те години на миналия век, когато стартовата решетка е пълна с такива - платили си да дойдат. И тогава това явление отнася много критика, а сега, 30 години по-късно Луиш Рация беше изваден от болида си, за да седне Жул Бианки. Спонсорите на Рация пропуснали да платят.
Сега Таки живее в Монако и помага на млади японски пилоти в по-ниските серии формули. Преди време гласува сам за себе си като най-лошият пилот във Формула 1, но за това после.

Таки стартира през 1985 в сериите за туристически автомобили Fuji Freshman, но не му потръгва. "Имам лоши спомени от това време. Повечето пилоти имаха огромен опит в подобни състезания, а аз бях като бебе". През 1987 му писва и заминава за Великобритания, за да се запише в състезателното училище на Джим Ръсел. Няма нито пари в джоба, нито английски в главата, но все пак след една година влиза във Formula Ford с Дейвид Сиърс.
"В началото на 1988, когато дойдох във Великобритания за шампионата Formula Ford, имиграционните власти не искаха да ме пуснат на Хитроу, защото нямах виза. След две седмици се върнах в Япония. Когато най-после успях да се задържа в страната, заживях в Норфолк и работех като сервитьор. Трябваше да се виждам с имиграционните всяка седмица".

Дейвид Сиърс е бивш пилот, който в последствие става собственик на GP2 отбора Super Nova. Бил е мениджър на Ян Магнусен, Таки Инуе и Винченцо Соспири. През 1994 Сиърс отказва да купи отбора Симтек, но и до там ще стигнем. След края на първия си сезон във Formula Ford, Таки няма успех, но поне събира опит в състезанията с едноместни болиди. Решава да се върне в Япония, за да се подготви за още една смела крачка - британската Ф3. "Но не можах да намеря никакви спонсори и просто седях като лимон 20 месеца".
Най-накрая си намира място в японската Ф3. "През 1990, преди първото ми състезание на "Сузука", на излизането от едни S-образни завои, се завъртях и както обикновено, не се квалифицирах. Всички спонсори ми се изсипаха на главата малко след това и беше пълен кошмар". След няколко сезона Таки задобрява и дори отбелязва няколко 4-и места през 1992, но си признава: "Честно казано, всичко беше чиста случайност. Две или три коли бяха дисквалифицирани поради технически проблеми. Едната като че ли беше на Жак Вилньов, защото се оказа с 200 гр по-лека от минимума".

През 1994 Таки се връща в екипа на Дейвид Сиърс в европейската Ф3, но и това не се оказва неговата година и не отбелязва никакви точки. Поне биографията му се увеличила с няколко реда. В края на сезона, след само 20 обиколки тестове в Барселона, той дебютира на "Сузука" със Симтек.
Симтек влизат във Формула 1 през 1994. Дял в него има трикратният световен шампион Джак Брабам, а пилот е синът му Дейвид. За второто място се гласят Андре де Цезарис и Жил де Феран, и двамата със солидни спонсори, но в крайна сметка в болида сяда 31-годишният Роланд Раценбергер. Поредицата от лоши съвпадения започва от активното окачване, което отборът взима от Уилямс, и което същата година бива забранено. Симтек го сменят, но от това целият дизайн на колата отива по дяволите. Всъщност S941 дори първоначално е бил с ръчна скоростна кутия, а тогавашните лидери вече са ползвали полуавтоматични. Така, въпреки двигателя Ford HB V8 от Косуърт, колата е доста от по-бавна от останалите. Целият отбор се състои от 35 човека, а за сравнение Скудерия Ферари по това време наброяват 350 души екип.
Тогава в Европа навлиза MTV, които подписват със Симтек и пълното име на екипа е MTV Simtek Ford. Сезонът започва зле, а в квалификацията за Гран при на Сан Марино на пистата "Имола" Раценбергер катастрофира и умира на място. Дейвид Брабам решава екипът да не се оттегля от състезанието и да кара в името на загиналия си съотборник, но в неделя, на 01 май, катастрофира трикратният световен шампион Аертон Сена. В предпоследното състезание за сезона в Симтек идва и Таки Инуе. Там, в Гран при на Япония, Таки катастрофира още в третата обиколка, а Деймън Хил прави най-доброто си състезание. Инуе стартира последен, губи пета и шеста предавка, а след това заради аквапланинг се удря в стената на пита. "Колата беше толкова зле. Всъщност се оказа добре, че катастрофирах рано, защото не знаех дори каква е питстоп процедурата".


През 1995 Таки преминава в друг слаб отбор - Footwork. Там също не отбелязва нито една точка и най-добрият му финиш е осми на "Монца", където по невнимание предизвиква известната катастрофа между Хил и Шумахер. "Деймън ме следваше, а после се върна в състезателната линия точно зад Михаел, но беше прекалено късно за спиране. Мамка му!".
Поредицата от злополучия продължава. В квалификацията в Монако неговият Footwork се обръща, но Таки се измъква само със сътресение. После в Гран при на Унгария, двигателят му гръмва и докато се опитва да загаси колата с пожарогасителя, пристига колата на медицинския екип...която го прегазва. Таки е със счупен крак и така уикендът, в който все пак успява да подобри постижението на съотборника си Макс Папис в квалификацията за първи път, приключва. На Таки обаче, не му се вярва наистина да е бил по-бърз от съотборника си: "Според мен, Папис имаше някакъв технически проблем".
През 1996 Таки подписва с Минарди, но спонсорите му се оказват и така Инуе губи мястото си. Каква е поуката? Дори да успееш да влезеш във Формула 1 с пари, а не с талант, не означава, че ще останеш. В интервю за Аутоспорт преди време Таки заяви: "Няма какво да умувате кой е най-лошият пилот, карал някога във Формула 1! Това съм аз, Таки Инуе".

                                                                                                     sportal.bg
« Последна редакция: Март 30, 2013, 06:26:43 am от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 16.0 Firefox 16.0
Re:Формула 1
« Отговор #115 -: Март 30, 2013, 06:25:47 am »
Фетел директор в Infiniti



Трикратният световен шампион във Формула 1 Себастиан Фетел подписа договор и вече ще заема длъжността пърформанс директор в Infiniti. Вчера на автосалона в Ню Йорк бе обявено, че пилотът на Ред Бул ще "играе важна роля в развитието на новите модели на марката". Ред Бул и Infiniti са партньори от 2011 насам и оттогава Фетел помага много за развитието на гамата - първо с ексклузивния Infiniti FX Vettel Edition и наскоро с изцяло новия Infiniti Q50.

Президентът на Infiniti Йохан де Нисшен заявява: "Талантът на Себастиан и уменията му зад волана за безспорни. Ролята му в развитието на автомобили Infiniti вече се доказа като безценна. Колко други автомобилни брандове могат да се похвалят, че автомобилите им се развиват от трикратен световен шампион? Както партньорството ни с Infiniti Red Bull Racing продължава да се задълбочава, така ще се засилва и връзката ни със Себастиан, който ще играе ключова роля в развитието на бъдещата ни гама автомобили, уверявайки се, че Infiniti означава емоция и експлоатационни качества - бранд, който предизвиква статуквото".

Като основен и автомобилен партньор на Infiniti Red Bull Racing от началото на сезон 2013 във Формула 1, Infiniti разшири техническото си сътрудничество с отбора. Съобщаването на новината за длъжността на Фетел означава, че пилотът ще бъде ангажиран в развитието на повече бъдещи автомобили Infiniti.

 "Наистина съм щастлив да задълбоча сътрудничеството си с Infiniti и да стана пърформанс директор, коментира Себастиан Фетел. Спомагането за развитието на Infiniti Q50 бе много различен тип задача за мен, но подходих към нея по същия начин, както към болид от Формула 1. Очаквам с нетърпение да работя отблизо с Infiniti в развитието на повечето от техните серийни коли в бъдеще".
                                                                                                               sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 16.0 Firefox 16.0
Re:Формула 1
« Отговор #116 -: Март 30, 2013, 06:37:55 am »
Китай 2013



На 26 септември 2004 година, мечтата на шефа на Формула 1 Бърни Екълстоун да разшири най-авторитетната автомобилна надпревара в света се сбъдна. Пистата в Шанхай стана сцена на първото състезание в историята за Голямата награда на Китай. Повече от 200 000 души присъстваха на трибуните на „Шанхай”, а около 30 000 от тях бяха на главната трибуна, от която се вижда почти 80% от пистата. Още в самото начало на дизайнера на трасето Херман Тилке беше заявено, че съоръжението трябва да бъде построено в духа на китайската дума "Shang", която означава "високо", или "от горе". От там идва и името на самия град Шанхай. Първите две състезания в Китай не бяха едни от най-интересните, но през сезон 2006 станахме свидетели на едни от най-драматичните моменти за годината. Пряката битка между Фернандо Алонсо (Рено) и Михаел Шумахер (Ферари) и променливите климатични условия спряха дъха на феновете на високите скорости. Шуми стартира шести на полумокра писта и изглеждаше с по-големи шансове с работещите прекрасно при тези условия гуми на Бриджстоун. Алонсо стартира от пол-позишън и трябваше да бъде фаворит за победата, но гумите му Мишлен се представяха по-добре на сух асфалт. Испанецът водеше убедително през първите 30 обиколки, но в средата на състезанието не смени гумите си интермедия и темпото му рязко падна. В оспорвана битка няколко обиколки гума до гума, Пилето изпревари Фернандо и в крайна сметка записа първия си и единствен успех в Шанхай. Алонсо остана втори, а Джанкарло Фисикела (Рено) финишира трети.

Коментар на Бернд Мейлендер (Официален пилот на колата за сигурност):

Шанхай е много вълнуваща писта. Завои 1,2 и 3 са трудни. Пистата има една пт най-дългите прави във Формула 1 и е подходяща за изпреварване. Много често по време на състезание вали и това затруднява състезателите.

Писта: Шанхай

Начало (местно/българско време): 14:00/10:00 часа

Дължина на обиколка: 5,451 км

Обиколки: 56

Дистанция на състезанието: 305,066 км

Първи победител: 2004 г. Рубенс Барикело (Ферари)

Първи пол-позишън на трасето: 2004 г. Рубенс Барикело (Ферари)

Най-бърза обиколка по време на състезание: М.Шумахер (Ферари) 1:32,238 минути (2004)

Най-бърза обиколка по време на квалификация: Рубенс Барикело (Ферари) 1:34,012 минути (2004)

Всички победители за Гран при на Китай във Формула 1:

2004 Рубенс Барикело (Ферари) - Шанхай

2005 Фернандо Алонсо (Рено) - Шанхай

2006 Михаел Шумахер (Ферари) – Шанхай

2007 Кими Райконен (Ферари) - Шанхай

2008 Люис Хамилтън (Макларън-Мерцедес) - Шанхай

2009 Себастиян Фетел (Ред Бул) - Шанхай

2010 Дженсън Бътън (Макларън) - Шанхай

2011 Люис Хамилтън (Макларън) - Шанхай

2012 Нико Розберг (Мерцедес) - Шанхай

График на уикенда в Китай
Тренировка 1    12 Април    05:00
Тренировка 2    12 Април    09:00
Тренировка 3    13 Април    06:00
Квалификация    13 Април    09:00
Състезание       14 Април    10:00

                                                                                                    formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 16.0 Firefox 16.0
Re:Формула 1
« Отговор #117 -: Март 31, 2013, 04:32:38 pm »
Хамилтън записва хип-хоп албум!



Пилотът на Макларън Люис Хамилтън очевидно иска да задмине професионалните постижения на приятелката си Никол Шерцингер, след като стана ясно, че в момента записва хип-хоп албум.
В последната една година Хамилтън пише текстове и музика с Ейнджъл, съобщава британският таблоид "The Sun". Ейнджъл, който работи с Риана, Дизи Раскал и Франк Оушън, заяви, че песните на Хамилтън са невероятни. "Той звучи по-добре от някои професионални певци. Очевидно е роден талант. Ще е глътка свеж въздух в индустрията. Има много кадифен глас. В момента записваме. Той е перфекционист и не иска да бърза. Предпочита да направим всичко, както трябва и ако нещо не му харесва го записва отново. Определено в песните му има еклектика от стилове. Има рап, малко поп и соул. Правим всякакви стилове, досега сме написали 12 песни", каза Ейнджъл пред вестника.
Приятелката на Хамилтън Никол Шерцингер подкрепя любимия си в артистичното начинание, но според Ейнджъл двамата не плануват дует.
"Тя уважава това, което той прави, подкрепя го и го оставя да прави каквото си иска, но няма да се меси в неговите неща", каза още продуцентът.
                                                                                                     sportni.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 16.0 Firefox 16.0
Re:Формула 1
« Отговор #118 -: Април 01, 2013, 07:04:38 am »
Михаел Шумахер и моторите
Стара история: пилот се оттегля и се прехвърля на мотоциклети. TopGear отиде в „Пол Рикар”, за да разбере с какво ще се занимава занапред легендата от Формула 1...



Михаел Шумахер изглежда замислен. Стои на питлейна на „Пол Рикар” до 19-кратния победител в състезанието TT на остров Ман - Джон Макгинес, легендата в кралския клас 500 куб. см Ранди Мамола, младока от Moto2 Пол Еспаргаро и, странно – вундеркинда Кейт Флинт.
Шоуто е интерпретацията на Михаел за оттегляне от спорта. Покана към няколко величия от света на две колела, забавление на пистата в частно парти далеч от очите на публиката.
Щастлив е, пристига небрежно, без да мисли за турболенцията на падока във Формула 1. Усмихва се и приветства колегите си, карайки целия свят да си мисли, че оттеглянето му понася добре. Но днешната пистова сесия е студена. Толкова студена, че ботоксът се свива като във вакуум. Пол мърмори – „Леле, сякаш всичко е лед”. Очите на Михаел се разширяват.
След като се оттегли за втори път в края на миналата година, най-успешният пилот в историята не си купи наръчник за риболов. Точно обратното. Фактът, че съм тук, в питлейна на „Пол Рикар”, заобиколен от група мега звезди на мотоциклетния спорт, показва, че рекордьорът Шуми няма и намерение да забави топката. Разговорите са предимно за настройки и усет на шасито. Докато не се появи Ранди: "Студено е и трябва да генерирате температура в гумите, но няма да се случи днес", обяснява американецът, докато прави жестове сякаш милва невидим лабрадор. Това означава „полека” на международния жестомимичен байкърски език.
Михаел май има съображения да не се почувства неловко. В голямата картина тук 7-кратният шампион не е карал байк отдавна. Возеше се на Harley в края на 30-те си години (да, сега е на 43), след това скочи направо в дълбокото и прие покана да се качи на мотоциклет на Ducati от MotoGP в „Муджело” (тогава още караше за Ferrari през 2005). "Помислих си - защо не? Мога да опитам, разказва Шуми. Беше забавно, но не събудих чувство, че трябва да се състезавам с мотоциклет на писта." Обиколката му на италианската писта бе с 20 сек по-бавна от най-бързата на Валентино Роси. Звучи много за човек, свикнал да се бори за десети с конкурентите си. Сравнението обаче не е релевантно, защото досега не се е сблъсквал със състезателен мотор. Това, което събуди желанието, бе разходка с приятели из Франция. "Видяхме състезателно трасе и няколко момчета да карат на него. Собственикът на пистата попита дали искаме да опитаме. Имал демонстрационни мотоциклети. Облякохме кожените екипи и покарахме. Това задейства онова чувство."
Сигурно си мислите, че трябва да има някаква връзка между бързото управление на кола и мотоциклет. Но Михаел смята, че това са два напълно различни свята.
"Карането на автомобил е напълно различно усещане. Моторите нямат нищо общо със състезателните коли. При тях не търкаш колената и лактите си по пътя. Начинът, по който се управлява мотоциклетът, усещането за лимит, всичко е напълно нов свят. Въпреки че имам много опит на 4 колела, бе толкова различно и точно това ми харесва."
А само за какъв опит на 4 колела говорим. Според статистиката той е най-добрият пилот във Формула 1. Рекордите му включват най-много титли, най-много бързи обиколки, най-много победи и пол позишъни, най-много записани точки и първи позиции в сезон.
Имайки предвид, че работната му характеристика включва преминаване на „Червената вода с 290 км/ч и изпитване на натоварване от 5G в рамките на 8 сек на завой №8 в „Истанбул Парк”, не е изненада, че го виждаме на писта скоро след оттеглянето му. Включи се във водещата германска серия супербайк - IDM Superbike, където кара Honda CBR1000RR. И с име като Михаел Шумахер, се включи не само за да участва.
"Винаги съм бил наясно, че няма да достигна топ ниво, отговаря спокойно Шуми. Но мотоциклетният свят бе особено впечатлен. Без достатъчно кариера зад мен, нямаше смисъл да мечтая за първи времена, невъзможно е. За да се случи, трябваше да започна още от малък."
В първата си година Шумахер бе на 2 сек от топ пилотите в IDM. Според Михаел има 10% разлика в усета, уменията и трудността в състезанията с мотоциклети и автомобили. Отнесени на пистата, тези проценти могат да бъдат отнесени към времето на обиколка. Вземете например Валентино Роси, звездата от MotoGP, който кара болид Ferrari на „Каталуния” през 2008. Беше на две десети от най-бързото време на пистата, поставено от Кими Райконен. Така че записването на времена на 10% от лидерите в IDM означава за Михаел максимумът на възможното.
"Бях, общо взето, щастлив, успях да усетя задната гума, карах на лимита и се чувствах комфортно. Придържах коленете надолу, имах правилен ъгъл на тялото и усещането бе страхотно." И Михаел не говори само за физическото чувство, но и за психологическото. "Има някои прилики между автомобилите и мотоциклетите на ментално ниво. Подходът към машината, начинът на максимизиране и развиване на уменията. Нужен ти е метод за подход и анализ на себе си, за да продължиш напред." Значи мотоциклетите му предлагат ново предизвикателство.
"Когато започнах да се състезавам с мотори, бе невероятно, защото бе ново за мен. Бях се оттеглил, но свободен и се наслаждавах до момента, в който не дойде инцидентът."
О, да, инцидентът. Най-голямата разлика между автомобила и мотоциклета е, че не можете да паднете с първото. Физиката не изпитва симпатия към победите, дори те да са 90 на брой, титлите 7 и броят на точките 1354. Доказва го падането на Шумахер на „Ошерслебен” и „Заксенринг”, както и ударът на „Брес”. Но не те, а инцидентът с 217 км/ч на „Картагена” промени нещата и го остави с фрактури по врата и ребрата. Бившият му мениджър Вили Вебер го нарече „най-сериозната катастрофа в кариерата на Михаел".
Сериозността на катастрофата бе различна от първоначално съобщеното: "Прегледът показва, че няма нищо, и искам да кажа, че всичко е наред", се казваше на официалната му страница в интернет. Но нещата бяха много по-сериозни. Нараняванията го спряха да се върне във Формула 1 през 2009 на мястото на Фелипе Маса, който претърпя тежък инцидент по време на квалификацията в Унгария. "От инцидента научих къде е лимитът ми и ще го имам предвид в бъдеще, разказва ни Михаел. Каквото било, било. Бе нужен урок и, предполагам, по естествен начин да научаваш нещата в живота." Но това не го отказа. Върна се на механичния си кон на пистата за втората си кариера във Формула 1 с Mercedes. И това е причината да сме на „Пол Рикар” днес.
"Тук не става въпрос за победа. Искам просто да се забавлявам с приятели. Не търся допълнителни десети от секундата, а да съм възможно по-бърз, доколкото се чувствам комфортно. В момента, в който имам съмнения, и това е урокът ми, отпускам. Не искам дори да опитам нещо, което да е вълнуващо, но без усещане на лимита. Следващата стъпка е да паднеш на асфалта, а в това няма смисъл."
Сигурността преди всичко е тема №1 на деня. Между пилотите има истинско приятелско чувство. Михаел проверява специално оцветения с украсата на Mercedes F1 мотоциклет Ducati 1199 Panigale. Уверява се, че гумите са загрети и седалката му е удобна. Не след дълго преследва Джон Макгинес по правата.
А това повдига въпрос. Кое чувство е по-добро – постигане на перфектна обиколка с мотоциклет или автомобил?
"Усещането е различно, обяснява с усмивка. Не е по-добро като чувство, а различно. И двете имат специални усещания. Спрях със състезателната кариера, защото не виждах смисъл да продължа. Но забавленията с приятели продължават да са интересни."
Когато времето най-накрая взима превес, Шуми и Джон се прибират в бокса. В края на гаражната клетка Ранди не изневерява на себе си и разказва шеги, докато другите се опитват да сгреят ръцете си, прегърнали чаши с кафе и чай. Сравняват и белезите по екипите им, за да се види кой ляга най-много с коляното.
Точно тогава се появява Джон Макгинес, който казва: „Този Михаел определено може да кара. Не можех да издържам на темпото му! Все едно карам с Кръстника... "


                                                                                                                                            topgear.bg
« Последна редакция: Април 02, 2013, 09:16:06 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 16.0 Firefox 16.0
Re:Формула 1
« Отговор #119 -: Април 02, 2013, 05:53:54 pm »
Нов отбор влиза във Формула 1 от 2014-а

Нов отбор ще се състезава във Формула 1 през 2014 година. Дюпон F1 ще застанат болид до болид с най-големите тимове в спорта, за да започнат амбициозен проект на пистите по света.
През последните шест месеца отборът е направил много сериозна селекция на технически персонал. Според изданието "Autosport" тимът вече има 20 човека в екипа си и се очаква персоналът да бъде напълно събран през октомври 2013 година.
Проектът е поделен между френския бизнесмен Венсан Дюпон и друг бизнесмен от козметичния и луксозен бранш. Спекулациите сочат, че пилотите ще бъдат бивш световен шампион и талантлив младок.
Отборът ще бъде регистриран като френски, въпреки че за момента е базиран във Великобритания.
                                                                                                        sportni.bg
Активен
Страници: 1 ... 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 ... 223   Нагоре
« назад напред »