Хамилтън с убедителна победа в УнгарияЛюис Хамилтън от екипа на Мерцедес записа убедителна победа в Гран при на Унгария. Англичанинът успя да остави зад себе си Кими Райконен и Себастиян Фетел. Това бе трета победа за Мерцедес през този сезон и първа за Хамилтън с екипа на Сребърните стрели.
Четвъртото място остана за съотборника на Фетел в екипа на Ред Бул, Марк Уебър, следван от Фернандо Алонсо с Ферари, Ромен Грожан с втората кола на Лотус, а Дженсън Бътън (Макларън), Фелипе Маса (Ферари), Серхио Перес (Макларън) и Пастор Малдонадо (Уилямс) допълниха местата в десетката, даващи точки за шампионата.
Очаквано началото на надпреварата бе при изключително високи температури. Въздухът бе загрят до 35 градуса, а асфалтът на моменти преминаваше 50 градуса.
Люис Хамилтън направи чудесен старт и успя да запази водачеството си. Зад него Фетел не тръгна добре, но все пак успя да се справи с атаките на Грожан и Розберг, и да запази втората си позиция. Борбата бе ожесточена и в петия завой предното крило на Фелипе Маса пострада, след като удари задната гума на намиращия се пред него Нико Розберг. Германският пилот на Мерцедес бе загубил четвъртата си позиция след втория завой, където бе изпреварен от Алонсо. В следствие на удара с Маса, Розберг изпусна завоя и загуби няколко позиции. Маса пък бе изпреварил Райконен още на старта и бе сред пилотите, спечелили най-много позиции в първата обиколка.
Марк Уебър бе другия, след като вече бе седми, следван от Дженсън Бътън, прескочил петима пилоти на старта. Даниел Рикиардо и Серхио Перес допълваха десетката.
Хамилтън започна бавно да трупа преднина пред Фетел. Въпреки това още в деветата обиколка пилотът на Мерцедес мина през бокса и излезе осми зад Бътън. С полуразрушеното си предно крило Маса успяваше да остане пред Райконен, въпреки че финландецът бе съвсем близо зад него.
Подобна бе и ситуацията в челото, където Грожан се бе залепил зад Фетел. Гумите на германеца явно бяха значително по-износени и той влезе в бокса в 11-ата обиколка. Така Грожан поведе, а Фетел излезе на седма позиция зад Бътън, който тур по-рано бе изпреварен от Хамилтън.
Фернандо Алонсо бе следващият пилот от челото, сменил гуми в 13-ата обиколка. Испанецът излезе на седма позиция, на около 4 секунди зад Фетел. Грожан мина през питлейна в 14-ия тур, но не успя да излезе пред германския пилот след известно забавяне. Все пак той бе пети пред Алонсо. Веднага след него смяна на гумите направи и Райконен, който се върна на пистата десети. Уебър и Бътън бяха единствените пилоти в челото, които все още не бяха сменяли гуми. Пилотът на Ред Бул водеше, докато Бътън продължаваше да се движи трети зад Хамилтън, но все пак задържащ Фетел.
Германецът правеше всичко възможно да изпревари пилота на Макларън, който определено го задържаше. При един от опитите си се стигна до контакт между двамата на трети завой, след който предното крило на колата на Ред Бул получи леки щети. Това позволи на Грожан да го атакува на няколко пъти, но все пак Фетел успя да защити позицията си.
Райконен пък успя да изпревари Фелипе Маса в борба за осмата място, след като бразилецът направи грешка в опит да мине пред Серхио Перес. Движението зад Бътън пък не се отразяваше добре на техниката на Ред Бул и световният шампион трябваше да остави по-голяма пролука между своя и този на Макларън болид. Отпред Хамилтън продължаваше да трупа преднина, приближавайки се плътно до водача Уебър.
Австралиецът направи първия си стоп в 23-ата обиколка и излезе на шеста позиция зад групата Бътън, Фетел, Грожан и Алонсо. Фетел усещаше, че ако не изпревари британеца ще има сериозни проблеми. Така той натисна в 24-ия тур и изпревари пилота на Макларън в 4-и завой. В седми същото направи и Грожан, а гумите на Бътън явно бяха в края на живота си. Алонсо не срещна особени проблеми на свой ред да мине пред световния шампион за 2009 г. Пилотът на Макларън най-накрая влезе в бокса, а тур по-късно същото направи и Грожан. Французинът се върна на трасето на седма позиция, докато Бътън бе осми.
Отпред след изпреварването на Бътън, Фетел вдигна темпото, но Хамилтън бе успял да направи преднина от 12 секунди. Алонсо започна да изоства, а зад него на четвърта позиция се залепи Уебър. Райконен бе пети, следван от Фелипе Маса. Бразилецът обаче скоро бе застигнат от Грожан, който се възползваше по най-добрия начин от новите си гуми. Французинът успя да изпревари пилота на Ферари с изключителна маневра от външната страна на четвърти завой.
Следващият оставил Маса зад себе си бе Бътън, който мина бразилеца преди влизането в шикана.
Хамилтън направи второто си спиране в 32-ата обиколка, а малко след него това стори и Маса. Англичанинът излезе четвърти, докато за бразилецът остана десетата позиция. Алонсо и Уебър бяха двамата пилоти, които разделяха Хамилтън от Фетел. С новите гуми обаче пилотът на Мерцедес успя да спечели третата позиция в трети завой в 35-ата обиколка. За него бе ясно, че е жизненоважно да излезе на чиста писта, за да може да използва пълния потенциал на гумите си. Скоро това се случи след като Алонсо влезе за второ спиране. Това се случи в 36-ата обиколка, когато и Фетел мина през бокса. Така Хамилтън поведе, следван от Уебър, Райконен, Грожан и Бътън. Фетел бе шести на позиция пред Алонсо.
Германецът отново се оказа затворен зад колата на Макларън, но този път това продължи само за една обиколка. Фетел се възползва напълно от DRS и KERS на старт-финалната права и зае пета позиция.
Грожан пък получи наказание с минаване през бокса, заради изпреварването си срещу Маса. Стюардите прецениха, че той е преминал с четирите си гуми извън бялата линия, ограничаваща трасето и това му е донесло предимство. Грожан излезе шести плътно зад Фернандо Алонсо и се хвърли в преследване на петата позиция.
Райконен направи втори и последно спиране в 43-ата обиколка и се върна на трасето шести. Тур по-късно същото направи и Марк Уебър, който успя да излезе трети пред Алонсо. Австралиецът обаче бе с медиум гуми, което означаваше, че ще направи поне още едно спиране, за да сложи меки гуми.
Хамилтън продължаваше да води, следван от Фетел, Уебър, Алонсо, Грожан и Райконен. Французинът направи последно спиране в 48-ия тур и излезе седми зад Дженсън Бътън. Алонсо мина за последно през питлейна обиколка по-късно и излезе пети пред Бътън и Грожан. Французинът все пак успя да изпревари своя съперник при влизането във втория завой в 51-ата обиколка. В същото време пък Хамилтън направи последна смяна на гуми и излезе трети зад Уебър. Още в третия завой обаче англичанинът натисна своя съперник, който явно прекалено много се опасяваше от контакт и излетя от трасето, губейки позиция. Така излизайки втори, пилотът на Мерцедес се хвърли в преследване на Фетел, за когото се очакваше да направи още едно спиране. Разликата между двамата бе малко повече от седем секунди, което щеше да е крайно недостатъчно за германеца.
Фетел направи последно спиране в 56-ата обиколка и излезе четвърти зад Хамилтън, Уебър и Райконен. Съотборникът на Фетел трябваше да влиза още веднъж в бокса, но финландецът бе близо, на по-малко от 3 сек. Това обещаваше интересни финални обиколки, в който световният шампион трябваше да се опита да заеме поне второто място.
Победата на Хамилтън изглеждаше извън съмнение. Отзад обаче Фетел бързо настигна Райконен и имаше повече от десет обиколки, за да се опита да спечели второто място. Уебър мина за последно през бокса в 60-ата обиколка, излизайки четвърти пред Алонсо. Грожан, Бътън и Маса допълваха осмицата, а последните точки за момента оставаха за Розберг и Перес.
С новите си меки гуми Уебър правеше всичко възможно да настигне борещите се помежду си Райконен и Фетел. Германецът явно изчакваше удобен момент, като не бързаше да атакува. Пет обиколки преди края пилотът на Ред Бул все пак се доближи плътно до съперника, докато двигателят на Розберг се пръсна зрелищно на втори завой.
Фетел атакува две обиколки преди края на четвърти завой, но Райконен се защити успешно. Позициите им не се промениха до края, въпреки опитите на германеца.
Така Хамилтън записа първа победа за екипа на Мерцедес, а Райконен успя да скъси преднината на Фетел в класирането при пилотите на 38 точки. Завършилият пети Фернандо Алонсо пък увеличи дистанцията между себе си и световния шампион на 39 точки.
При отборите пък Ред Бул води убедително с 69 точки пред Мерцедес.
clubs1.bg