www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509147 пъти)

0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1020 -: Юли 28, 2013, 07:55:41 pm »

Бътън: Не знам, какво си мислеше Грожан



Дженсън Бътън направи добър старт и въпреки че стартира едва от 13-а позиция, все пак в крайна сметка той успя да завърши седми. Той бе въвлечен в доста двубой не на последно място и заради избраната тактика, която все пак обаче му донесе известен успех. За малко всичко това щеше да бъда загубено, след като при опита си да го изпревари, Ромен Грожан за малко не го отнесе извън пистата.

„Състезанието определено бе забавно“, заяви пилотът на Макларън след надпреварата. „Мисля, че дори бе най-доброто ни за годината. Направих добър старт и се наслаждавах на първата обиколка. После изглежда целта на доста хора бе да ме изпреварят. Знаех, че съм по-бавен, но успях да задържа Себастиян (Фетел – б.а.) и Грожан зад мен. Успяхме също така да използваме стратегия с две спирания, което изглежда се отплати.

Мисля, че в края направих серия от 35 обиколки с медиум сместа. Едва ли някой е направил повече. В края имах нестабилност в задната ос, но състезанието ми достави удоволствие. Успяхме да победим болид на Ферари, щях да съм и пред Розберг, ако не беше получил повреда.

Трябва да отида при комисарите, заради случилото се с Грожан. Нямаше къде да избягам. Не можех да бягам повече в ляво, защото не исках да излизам в тревата при спирането. Явно не разбираше, колко е широко трасето. Не трябваше да ме удря. Имах късмет, защото колата ни остана здрава. Може би не осъзна, че още не ме е изпреварил.

Преди това държах доста време зад себе си Себастиян (Фетел – б.а.). При един от опитите да ме изпревари повреди май предното си крило. За радост не повреди гумата ми.

Трудно е да се каже, къде се намираме спрямо отборите в челото, защото бяхме с друга стратегия. Все пак е радостно, че успяхме да направим 35 обиколки с медиум сместа.“

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1021 -: Юли 28, 2013, 07:59:58 pm »



Уебър доволен от стратегията на Ред Бул

"Знаехме, че трябва да направим добра първа обиколка"

В състезанието за Гран при на Унгария Марк Уебър стартира от далечната десета позиция, но успя да се пребори с противниците си и да финишира четвърти. В последните етапи от състезанието дори се опитваше да догонва съотборника си Себастиан Фетел.в Не можа да го настигне, но спечели ценни точки за отобра си и остана пред Фернандо Алонсо.

"Според мен стратегията ни беше правилна. Знаехме, че напрежението е голямо - трябваше да направим добра първа обиколка и да дръпнем на чисто, което се получи. Стартът ни също не беше лош, направихме добър първи сектор. Можех да натисна малко Кими. През първите три-четири обиколки колата беше трудна. Знаех, че медиум гумите са с доста сцепление. Не мисля, че бяхме в състояние да запишем по-силен резултат от този, който постигнахме днес. Стратегията ни беше стабилна и с медиум гумите трябваше просто да вървим до края", обясни Уебър.

                                                                                                                          formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1022 -: Юли 28, 2013, 08:49:20 pm »

Петото място на Алонсо под въпрос



Петото място спечелено от Фернандо Алонсо в днешното състезание все още не е съвсем сигурно. След състезанието стана ясно, че испанецът е използвал многократно системата DRS, въпреки че не се е намирал на разстояние от секунда от предния, както е предписано в регламента.

Системата може се задейства чрез копче на волана, но обикновено дори копчето да бъде натиснато, ако пилотът е извън предписаната от правилника секунда, тя не би трябвало да функционира.

Комисарите на пистата продължават да разследват случилото се.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1023 -: Юли 28, 2013, 08:51:40 pm »

Двадесет секунди наказание за Грожан, което обаче не променя класирането



Ромен Грожан бе замесен в няколко инциденти в Унгария. По време на състезанието той получи наказание за маневрата си срещу Фелипе Маса заради това, че напусна трасето с четирите си гуми. След това пък имаше докосване между него и Дженсън Бътън, което за малко не изхвърли и двамата от състезанието.

Двамата пилоти отидоха при комисарите, за да дадат обяснение след края на надпреварата. Те са преценили, че пилотът на Лотус е виновен и затова са го наказали с 20 секунди наказание. Преднината му пред Бътън в крайна сметка обаче бе 21,5 сек и това означава, че за момента промени в класирането няма.

„В случая с Дженсън излязох доста вляво“, обясни Грожан в последствие. „Трасето в този участък се стеснява, а аз си мислех, че е по-широко. Затова искам да се извиня, имах късмет че всичко се размина.“

Самият шеф на екипа на Лотус призна вината на своя пилот, а Дженсън Бътън с право бе ядосан след случилото се.

„Нямаше къде да отида, а той явно си мислеше, че пистата е по-широка“, обясни Бътън. Имахме късмет, защото нищо не се случи. Ако се случи отново обаче може да стане сериозен проблем.“

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1024 -: Юли 28, 2013, 08:56:51 pm »

Временното класиране при пилотите след Гран при на Унгария:

1. Себастиан Фетел   172
2. Кими Райконен   134
3. Фернандо Алонсо  133   
4. Люис Хамилтън   124
5. Марк Уебър   105
6. Нико Розберг   84
7. Фелипе Маса   61
8. Ромейн Грожан   49
9. Дженсън Бътън   39
10. Пол ди Реста   36
11. Адриан Сутил   23
12. Серхио Перес   18
13. Жан-Ерик Верн   13
14. Даниел Рикиардо   11
15. Нико Хюлкенберг   7
16. Пастор Малдонадо   1

                                                                                                        по данни на clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1025 -: Юли 28, 2013, 08:59:51 pm »

Временното класиране при конструкторите след днешното състезание:

1. Ред Бул 277
2. Мерцедес 208
3. Ферари 194
4. Лотус 183
5. Форс Индия 59
6. Макларън 57
7. Торо Росо 24
8. Заубер 7
9. Уилямс 1

                                                                                                             по данни от clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1026 -: Юли 28, 2013, 09:33:22 pm »

Алонсо: Нормално е да показваме слабости със старите части



В началото на година Ферари изглеждаше в доста добра форма и по всичко изглеждаше, че Фернандо Алонсо отново ще бъде главният съперник на Себастиян Фетел за титлата при пилотите. В последните състезания обаче изглежда, че Скудерията изостава в развитието си и Райконен и Хамилтън създават доста повече затруднения на трикратния световен шампион.

„В края на надпреварата ни липсваше темпо“, заяви Алонсо след края на надпреварата. „Бяхме прекалено бавни и с меките, и с медиум гумите. Накрая единствено се защитавахме.

Трябва много внимателно да разгледаме ситуацията, трябва ни много дълбок анализ. До този момент работата с гумите бе една от силните ни страни. Още в петък обаче си пролича, че в дълга серия от обиколки нямаме темпото на конкурентите ни.“

Фернандо Алонсо изрази съмнение, че ситуацията може да се подобри.

„Случи се подобно на станалото в Бахрейн, когато износването на гумите на задната ос бе сериозно. Нямам обяснение за това. Трябва да подобрим нещата, за да възвърнем формата си.

С гумите от 2013 г. бяхме силни, после с конструкцията от 2012 г. сме по-близо до отборите, които сериозно ги износват.”

Ферари направи крачка назад, след като на тестовете на Силвърстоун се стигна до заключението, че нещо от използваните на Нюрбургринг обновени части не е наред. Алонсо обаче не вижда нещата точно така.

„На Нюрбургринг използвахме всички части и поведението на колата се нормализира. Ние разбираме колата, разбираме проблемите и знаем, какво не работи. Нормално е да имаме тези слабости, защото отново сме със старите части. Имаме нужда от няколко десети от секундата веднага – още на Спа или на Монца, за да имаме същото представяне като отборите, които се борят за титлата.

Загубата на точки спрямо Фетел не е фатална, но скоро трябва да съкратим преднината му.“

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1027 -: Юли 28, 2013, 09:54:05 pm »

Алонсо се размина с глоба от 15 000 евро



Фернандо Алонсо е наказан с 15 000 евро заради нерегламентираното използване на системата DRS по време на Гран при на Унгария. Въпреки това обаче испанският пилот на Ферари запазва своето пето място, а с това и десетте си точки за класирането при пилотите.

Както стана ясно след края на надпреварата, Алонсо е използвал системата многократно, въпреки че не се е намирал на секунда или по-малко от намиращия се пред него пилот. Принципно тя може да се задейства ръчно от волана на болида, но ако не е в предписания диапазон не би трябвало да се задейства.

Тази система създаде няколко пъти проблеми на екипа на Ферари след въвеждането на нов стандартен електронен блок. Именно заради възможността от технически проблем, испанецът и отбора са се разминали само с парична глоба.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1028 -: Юли 29, 2013, 08:44:10 am »

Ред Бул обмислят привличането на Фернандо Алонсо



Ред Бул обмислят привличането на Фернандо Алонсо в шампионския екип, се твърди след уикенда за Гран при на Унгария. Слух за разговори в тази посока се появи още в петък, когато мениджърът на двукратния световен шампион Луис Гарсия Абад бе засечен на среща с шефа на екипа от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер.

Ред Бул и Абад все пак заявиха, че дискусиите им са били единствено относно бъдещето на другия клиент на агента – Карлос Сайнц младши. Синът на рали шампиона Карлос Сайнц кара в тестовете за млади пилоти на Силвърстоун за двата екипа на Дитрих Матешиц.

Досега се смяташе, че за мястото на Марк Уебър (австралиецът напуска отбора и спорта в края на настоящия сезон) фаворитите са двама – Кими Райконен и Даниел Рикиардо. Финландският пилот на Лотус обясни на Хунгароринг, че дори количеството PR ангажименти (в Ред Бул те са доста, докато в Енстън се стараят всячески да облекчат програмата му) няма да повлияят на решението къде да кара през 2014 г.. В Милтън Кийнс пък нямат проблем със заплатата му – потенциално значително по-висока от парите, които би взел Рикиардо. Шефът на отбора Кристиан Хорнер бе категоричен, че парите дори не са част от дискусиите. Даниел от своя страна получи одобрение лично от Матешиц за представянето си на теста на Силвърстоун, а Хорнер допълни, че много добре се адаптирал към всичко в Ред Бул.

Включването на Алонсо в обсъжданията обаче променя цялата ситуация, а и австрийският милиардер, и началникът на тима му обясниха, че решението ще бъде обявено скоро след лятната пауза в F1.

- Каквито и да са разговорите между които и да са пилоти и отбори винаги ще са поверителни. Но към мястото (в нашия тим) проявиха интерес доста състезатели – заяви Хорнер в Унгария в отговор на въпрос дали ще отрече провеждането на дискусии с Алонсо или дали ще отхвърли възможността испанецът да стане част от Ред Бул догодина. – А дали той (Алонсо – б.р.) е достъпен? Според мен не. Питайте него – допълни той.

Последните реплики се отнасят до факта, че испанецът има договор с настоящия си екип Ферари до края на 2016 г.. Точно това изтъкна и шефът на Скудерията Стефано Доменикали. В Маранело обаче са наясно, че трябва да подобрят представянето на F138 и като цяло да се трудят за силен автомобил, за да задържат двукратния световен шампион.

- Трябва да си свършим работата. Точка. Това се отнася за всички, не само за него – добави Доменикали.

Намесването на Алонсо като кандидат за свободния от края на сезона кокпит в Ред Бул се случва точно в момента, когато Формула 1 излиза в лятна почивка – следващата надпревара е след месец, в края на август. Досега по-честият вариант на слух по време на така наречения „silly season“ бе да се спряга името на Себастиан Фетел за място във Ферари. Президентът на Скудерията Лука ди Монтедземоло определено харесва трикратния световен шампион и нееднократно споделя, че би желал да го види в червен болид, но с едно особено важно уточнение: ако по някаква причина Алонсо се оттегли. Маркизът заяви преди време, че изобщо не му трябват два петела в един кокошарник и отхвърли възможността германецът и испанецът да станат съотборници в тима му.

На въпрос каква би била динамиката в едно евентуално партньорство между Фетел и Алонсо, Хорнер заяви:
- Интересна. В крайна сметка трябва да мислим кое е най-правилно за тима. Необходимо е пилотите, които ще карат за екипа през следващия сезон, да са точния вариант. Миналата седмица се спекулираше относно Кими. Сега на ред е Фернандо. Нашата цел е да изберем комбинацията с двамата най-бързи пилоти, които можем да имаме, които ще работят добре заедно и ще постигнат най-добрите резултати за отбора.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1029 -: Юли 29, 2013, 10:09:24 am »

Гран при на Унгария остава в календара до 2021



Състезанието за Голямата награда на Унгария ще остане в календара до 2021-а година. Това обяви за агенция Ройтерс шефът на Формула 1 Бърни Екълстоун.

Организаторите на надпреварата продължиха настоящия си договор, който изтичаше през 2016-а. Гран При на Унгария на пистата "Хунгароринг" направи дебют във Формула 1 през 1986-а година и бе първото в Източна Европа. Само стартовете в Монако и Италия имат по-дълго присъствие в календара.

Междувременно стана ясно, че идеите на Бърни Екълстоун за увеличаване на надпревата с 22 състезания на сезон не се приемат от отборите, които не искат повече от 20 старта.

                                                                                                                          sporta.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1030 -: Юли 29, 2013, 10:13:41 am »

Кими се изсмял на "мрънкането" на Себастиан



Себастиан Фетел заяви, че не е ядосан на Кими Райконен за случилото се на пистата "Хунгароринг" в Гран при на Унгария.

В последните обиколки се водеше люта битка между двамата за втората позиция. В крайна сметка тя остана притежание на Райконен, а Себастиан се оплака по тийм радиото, че при опита си за изпреварване финландецът не му е оставил достатъчно място на тясното трасе.

След състезанието двамата коментираха битката и Себ споделил мнението си на Кими. Айсмен обаче се засмял и казал "както обикновено, нали?" с което отбил опита за "мрънкане" от страна на действащия световен шампион.

"Казах му, но той се изсмя. Моментът беше доста напрегнат, а ние бяхме много близко един до друг. Почти изгубих контрол над автомобила си, но в крайна сметка това е да се състезаваш. В последните завои го застигах, но на правите той просто се изтегляше. Направихме всичко по силите си и стана добра битка. Можеше да се състезаваме и още, но финалът дойде", коментира Фетел след церемонията по награждаването.

Райконен, който е приятел на Себастиан и извън пистата, също коментира ситуацията:
"Знаех, че гумите ми са добре. Чувствах се добре в автомобила и не бях кой-знае колко бавен. Бях сигурен, че Фетел не може да ме изпревари в първи завой. Във втори бях уязвим и той се опита, но се защитих както трябва. Мръднах леко вдясно, но по правилата и го задържах зад мен", каза Ледения.

                                                                                                                          sportni.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1031 -: Юли 29, 2013, 10:28:43 am »

Следващото състезание от шампионата на Формула 1 е Гран при на Белгия на пистата "Спа" на 25 август.




Пистата "Спа-Франкоршам" в Белгия е най-дългата и една от най-бързите писти в календара на Формула 1, а повечето пилоти определят трасето, като най-хубавото в шампионата. То се намира в южната част на страната в красивите планини на Ардените и известно на повечето фенове на високите скорости с прочутия си завой „Червената вода" (Eau Rouge). Времето на „Спа" е изключително променливо, като много често в едната част на пистата може да вали дъжд, а в другата да грее слънце. Самият район около пистата също е популярен с минералната си вода с лечебно действие и от там идва и името на станалите все по-популярни в Европа „Спа-центрове". Първото автомобилно състезание на „Спа" се е състояло през 1924 година, а дължината на пистата била точно 14,016 км. Първата Голяма награда на Белгия се провела година по-късно. Надпреварата била спечелена от Антонио Аскари - баща на двукратния световен шампион във Формула 1 Алберто Аскари. 

Още от самото начало на Формула 1 през 1950 година, "Спа" фигурирала в календара и станала сцена на множество драматични моменти в историята на автомобилния спорт. За първи път „Спа" била подложена на по-серизона реконструкция след състезанието през 1966 г, когато катастрофирали множество пилоти. Най-страховитата била на Джаки Стюърт и именно той подел кампания за увеличаване на сигурността на пистата. Без съмнение „Спа" била много опасна, но състезателите и се възхищавали и победата там била мерило за качество и стандарт. Младите пилоти Алан Стейси и Крис Бристоу стават поредните жертви във Ф1, когато през 1960 година губят живота си на „Спа". През 1969 година, Асоциацията на пилотите във Формула 1 поставила под въпрос сигурността на трасето и така Гран при на Белгия не се състояло. През 1970 година, бил добавен шикан, но Педро Родригес пак спечелил със средна скорост от 239,904 км/ч. Все пак през 1972 г. Гран на Белгия се състояла на пистата Нивел. През 1983 година се състояла и втората по-значима реконструкция на „Спа", като пистата била намалена на 6,89 км. Новата конфигурация съдържала отново повечето елементи на старото трасе с част от пътната мрежа на Белгия, но с по-добър асфалт и с повече зони за сигурност. Въпреки промените, според много световни шампиони „Спа" е най-предизвикателната писта в шампионата със своите постоянно променящи се условия. Много пилоти са печелили знаменити победи на „Спа". Джим Кларк винаги е казвал, че мрази пистата, но в периода 1962-1965 година постига четири поредни победи. Същото прави и легендарният бразилец Аертон Сена в периода 1988-1991 година.

Завоят „Червената вода" остава все още един от най-трудните и опасни в календара. През 1993 година, Алекс Занарди с Лотус катастрофира тежко, но се отървава без сериозни контузии. Седемкратният световен шампион Михаел Шумахер дебютира във Формула 1 на „Спа" през 1991 година, а сезон по-късно печели там и първата си победа в Гран при. През 90-те години и началото на 21 век „Спа" отново бе сцена на драматични победи и ужасяващи инциденти. Можем да отличим драматичния момент през 1998 година. Тогава Михаел Шумахер (Ферари) блъсна Дейвид Култард (Макларън-Мерцедес), след като германецът водеше в надпреварата, но в силния дъжд и мъглата не видя задната част на болида на шотландеца. Двамата отпаднаха, но после в бокса на Макларън-Мерцедес, Шумахер налетя да бие Култард и му поиска обяснение за случката. Самият Култи твърдеше, че не е намалил скоростта нарочно и катастрофата е просто случайност. От цялата тази бъркотия, победител излезе старият противник на Пилето - Деймън Хил, който записа първата победа в историята на Формула 1 за слабия тим на Джордан. През 2006 година, надпревара на „Спа" нямаше поради ремонт на част от старт-финалната права, боксовете и падока.



Коментар на Бернд Мейлендер (Официален пилот на колата за сигурност):

Пистата в Белгия има най-дългият участък на пълна газ във Формула 1. Той започва след завой 1, преминава през легендарния завой "Червената вода" и свършва чак на "Les Combes". Времето и дъждът се променят всяка секунда, а изкачванията и спусканията са любими на пилотите.



Писта: Спа-Франкоршамп

Начало (местно/българско време): 14:00/15:00 часа

Дължина на обиколка: 7,004 км

Обиколки: 44

Дистанция на състезанието: 308,176 км

Първи победител: 1950 г. Хуан-Мануел Фанджо (Алфа Ромео)

Първи пол-позишън на трасето: 1950 г. Нино Фарина (Алфа Ромео)

Най-бърза обиколка по време на състезание: Ален Прост (Уилямс) 1:41,365 минути (1993)

Най-бърза обиколка по време на квалификация: Аертон Сена (Макларън) 1:40,365 минути (1990)

                                                                                                                        formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1032 -: Юли 29, 2013, 12:23:27 pm »
Макларън търсят място на Кевин Магнусен във F1



Кевин Магнусен вече заяви, че желанието му е да кара във Формула 1 през следващия сезон 2014 г., а по време на уикенда за Гран при на Унгария шефът на Макларън Мартин Уитмарш заяви, че и тимът ще търси място на младия датчанин. Вероятността обаче 20-годишният пилот да отиде в Уокинг не е голяма.

- Да, търсим начин да направим точно това (да доведем Магнусен в F1) – каза Уитмарш. – Бяхме предложили на Форс Индия да кара за тях в теста за млади пилоти и те се бяха съгласили. В последния момента обаче промениха плановете си. И като се има предвид, че той вече знаеше, че ще тества за Форс Индия, решихме, че ще е редно да му дадем време в колата.

Кевин, който в момента води в генералното класиране на Формула Рено 3.5, е наясно със ситуацията. Той сподели малко след тренировките с Макларън, че ще опита с други екипи, ако няма шанс да кара в екипа от Уокинг. Освен това допълни, че при подобна ситуацията връзките му с тима няма да пострадат.

Макларън имат споразумение за техническо партньорство с Форс Индия, което обаче няма да бъде продължено догодина.

- Към един пилот на Макларън има огромни очаквания и е под страхотно напрежение. Знам, че е имало и изключения, но по принцип не взимаме дебютанти. Стараем се да развиваме пилоти в дългосрочен план. Формула 1 не е никак благосклонна към младите момчета. Ние понастоящем имаме няколко интересни програми, но ще изминат няколко години преди те да имат реално влияние върху отбора ни – допълни Уитмарш.

                                                                                                                         clubs1.bg
« Последна редакция: Юли 29, 2013, 03:38:02 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1033 -: Юли 29, 2013, 12:26:25 pm »

Уилямс с първа точка за сезона



Екипът на Уилямс записа първа точка за сезона във Формула 1 благодарение на десетото място на Пастор Малдонадо в Гран при на Унгария. Отборът от Гроув не върви никак добре в тазгодишното първенство, след като през 2012-та точно венецуелецът спечели състезанието в Испания.

В екипа бяха наясно, че надпреварата на трасето до Будапеща ще е сериозно предизвикателство заради изключително високите температури. Въпреки това запазиха стратегията си с три бокса и тя проработи.

- Пастор направи страхотен старт, който веднага го постави в позиция да се бори за точки. В края [Серхио] Перес бе твърде напред, но късното отпадане на [Нико] Розберг позволи на пилота ни да вземе толкова важния пункт за нас – допълни главният състезателен инженер Хеви Пухолар. – Това постижение е чудесна мотивация за екипа точно преди лятната ваканция и се надяваме да сме още по-силни в оставащите надпревари.

Малдонадо бе 15-ти на стартовата решетка и също отбеляза, че е потеглил добре от тази позиция.
- Направих няколко изпреварвания в състезанието, които бяха на ръба. Това е особено удовлетворяващо на тази писта, където е толкова трудно да се задминава. Болидът бе с постоянно поведение, може би не толкова бърз през втората и третата серия обиколки, но наистина постоянен. Сега много ми се ще да продължа да взимам точки и да сме още по-силни през втората половина на състезателната година – добави Пастор.

Валтери Ботас не успя да завърши надпреварата и това му се случи за първи път тази година. Той искрено съжаляваше за отпадането си:
- Нищо не можех да сторя. Трябва да разследваме какво стана, тъй като нещо не бе наред с хидравликата. Първо загубих сервото, после и двигателя. Не беше най-добрата ми надпревара като цяло, но по принцип чувствам, че напредвам непрекъснато. Затова гледам напред, към следващите състезания. Поздравления за Пастор и отбора за първата ни точка. Сега е необходимо да се трудим упорито, за да надградим това представяне след лятото – заяви финландецът.

                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1034 -: Юли 29, 2013, 08:26:32 pm »

Мишлен готови да кандидатстват за доставчик на гуми в F1 през 2014 г.?



Интересът на Мишлен към Формула 1 е сериозен по отношение на това компанията да стане доставчик на гуми във Формула 1 през 2014 г.. Информацията бе публикувана в блога на журналиста на свободна практика Адам Купър, като са цитирани близки до ФИА източници.

Ситуацията с гумите в спорта се успокои точно преди лятната ваканция. Гран при на Унгария бе първата надпревара, в която екипите използваха новите спецификации на Пирели – с конструкция от 2012 г. и смеси от 2013 г.. Смяната се наложи заради проблемите с разслояването в началните стартове за настоящия сезон и спуканите гуми след това на пистата Силвърстоун.

От италианската компания съобщиха още през май, че са на път да сключат споразумения с повечето тимове в Гран при за 2014-та, както и че имат търговско споразумение с Бърни Екълстоун. Доставчикът обаче още няма договор с ФИА.

Смята се, че ако Мишлен проявят наистина сериозен интерес, то международната автомобилна федерация би преминала през процедурата да покани всички желаещи да изпратят оферти. Проблемите с гумите тази година определено отслабиха позициите на Пирели, въпреки постоянно повтаряното обяснение от спортния им шеф Пол Хембри, че спецификациите бяха направени такива, каквито ги искаха отборите. Британецът нееднократно заявяваше, че компанията спокойно може да създаде гуми, които да издържат и цялата състезателна дистанция, но не това е целта на занятието. Въпреки това повечето тимове са недоволни от станалото – по една или друга причина, а и им се налага да плащат годишна такса (според някои информации достигаща до 2 милиона долара на сезон).

Въпросът е дали Мишлен биха успели да се справят навреме за следващия сезон. По принцип срокът за представяне на спецификациите за догодина е 1 септември. Пирели от своя страна не биха се съгласили на междинен вариант. Бърни Екълстоун освен това е смятан за приближен на италианската компания и тази връзка съвсем не е за пренебрегване, когато става дума за Формула 1.

Неофициалната позиция на ФИА понастоящем е, че няма смисъл спортът да се прехвърля към нови гуми единствено в името на промяната. Вариант е отново да има две компании-доставчици, но за това ще се наложи промяна в правилата. От 2008 г. правилникът постановява, че гумите идват от една фирма.

Мишлен се оттеглиха от Формула 1 в края на сезон 2006 г., като обявиха решението си още през 2005-та, когато „отношенията между френската компания и ФИА се обтегнаха сериозно заради оттеглянето на всички болиди с гуми на французите от Гран при на САЩ. Тогава на Индианаполис караха само шест коли – тези на Ферари, Джордан и Минарди, „обути“ с Бриджстоун.

- Това решение е резултат от дълбоките различия между дългогодишната спортна философия на Мишлен и начина на управление на Формула 1 от администриращите власти. Те доведоха до липсата на прозрачна и устойчива среда, която да оправдае дългосрочните инвестиции – заяви тогава главният изпълнителен директор Едуар Мишлен, който през май 2006 г. се удави по време на риболов в Северозападна Франция.

Компанията работеше във F1 от 2001 г.. Преди това е част от спорта в периода 1977-1984 г.. Понастоящем участието й в автомобилния спорт включва световния и европейски рали шампионати, Порше Карера Къп, американските серии Льо Ман, световните серии Рено, световния шампионат за състезания за издръжливост (WEC), някои мотоциклетни първенства и т.н..

                                                                                                                clubs1.bg
Активен