www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495567 пъти)

0 Членове и 5 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #990 -: Юли 25, 2013, 07:43:54 pm »



Маса щастлив, защото все още се състезава

"В Унгария трябва да имаш стабилна кола"

Гран при на Унгария е десетият кръг от шампионата и последното състезание преди лятната почивка през август. Формула 1 падокът се мести от Германия на "Хунгароринг". Пилотът на Ферари Фелипе Маса се готви за тежко състезание в Будапеща. През 2009 бразилецът претърпя инцидент тук, но успя да се възстанови и сега е оптимистично настроен за състезанието в неделя.

"Гран при на Унгария е специално събитие за мен, което ми навява много спомени. Някои от тях са лоши заради инцидента ми през 2009, но и доста положителни - все пак днес съм тук, подготвям се за Будапеща, здрав съм и все още се състезавам. Обичам унгарската публика. Всъщност след инцидента имам много фенове от тук и затова се радвам отново да се върна. Надявам се на добро състезание този уикенд. Пистата е къса, с много завои един след друг и без дълги прави. Изпреварването е трудно, но като цяло трасето е забавно. Хората казват, че характеристиките на колата ни не са идеални за "Хунгароринг", и че ще ни е трудно да победим, но аз не съм убеден в това. Важното е да разберем възможно най-бързо как колата реагира. Пистата изисква възможно най-много притискателна сила, защото скоростта по правата не е толкова важна. Тук трябва да имаш стабилна кола, която да щади гумите и да не причинява деградация. Според мен можем да сме конкурентни и се надявам уикендът да се развие благоприятно и да го отговори на очакванията", заяви Фелипе.

За Гран при на Унгария Пирели са подготвили нови гуми, които отново ще са основната тема за разговор. "Очаквам гумите пак да са критични, особено по отношение на температурата. В състезанието и в квалификацията ще се представят различно и се надявам да успеем да извадим максималното от високите температурни стойности", допълни бразилецът.

                                                                                                                       formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #991 -: Юли 25, 2013, 07:45:55 pm »



Екълстоун настоява за 20 състезания през 2014

"Попитайте ме пак след лятната почивка"

Бърни Екълстоун отрече предположенията, че календарът за следващия сезон може да съдържа 22 състезания. Броят на събитията за 2014 е тема на разговор след като вчера стана ясно, че догодина ще има и Гран при на Австрия.

През 2013 състезанията са 19, а в графика за следващия сезон ще влязат Русия и Ню Джърси. Пред австрийската преса Екълстоун категорично е заявил: "Догодина ще имаме 20 състезания, включително Гран при на Австрия. Нищо друг не знам. Моля ви, попитайте ме отново след лятната почивка".

Ники Лауда от Мерцедес обаче подозира, че Формула 1 няма да стигне до Ню Джърси през 2014. "Тази година не се получи заради липса на пари. Доколкото знам, вече го няма в календара".

                                                                                                                            formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #992 -: Юли 25, 2013, 07:47:33 pm »



Бътън очаква Макларън да победят Форс Индия

"Това не може да продължи до края на сезона"

Макларън признаха, че вече са се фокусирали върху подготовката за сезон 2014, но все пак се надяват да изпреварят Форс Индия до края на 2013. Това поне планира да направи пилотът на Макларън Дженсън Бътън. Британецът сподели, че слабата форма на отбора му този сезон е "болезнена" за гледане.

В класирането при конструкторите Форс Индия заемат петата позиция с 59 точки, а Макларън изостават с 10 и са шести. Според Бътън „това не е позицията, в която искаме да бъдем, но Форс Индия не направиха никакви грешки в проектирането на колата си тази зима. Да, в момента изоставаме от тях, но не мисля, че това ще продължи до края на сезона".

Бътън обясни, че Макларън са предприели "радикален подход" към 2013, което не е проработил, а Форс Индия "просто са разработили колата си от миналата година". "В момента са много конкурентни, но мисля, че ще можем да напреднем повече от тях". Дженсън смята, че Макларън са идентифицирали причините за проблемите с МР4-28 и затова са се фокусирали върху чисто нова кола за 2014. "Ще продължим да разработваме тазгодишния болид, но само в областите, които ще ни помогнат за следващия. Целта ни е построим добра кола за идния сезон".

                                                                                                                             formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #993 -: Юли 25, 2013, 07:49:19 pm »



Отборите обсъждат минимално време за питстоп

Нови ограничения в името на сигурността

Отборите във Формула 1 обсъждат идеята да се въведе минимум време за питстоп с цел да се подобри сигурността. След инцидента в Германия, при който оператор пострада от изхвърчалата от болида на Марк Уебър гума по време на питстоп, Ф1 затяга контрола в питлейна. Освен намаляването на скоростта, в падока се обсъждат и други ограничения.

Днес следобед шефовете на отборите ще се съберат и ще обсъдят няколко предложения, едно от които ще е минимално време за питстоп. Освен това се предвиждат и ограничения за броя персонал, допускан в питлейна по време на свободните тренировки, както и дали инженерите ще бъдат задължени да носят каски по време на питстоп.

Идеята за минимално питстоп време цели да накара отборите да престанат да бързат толкова по време на стоп и съответно да се намалят грешките, които понякога се допускат при смяна на гуми. От друга страна обаче, поставянето на минимално време ще премахне конкурентния елемент и най-вероятно предложението няма да получи особена подкрепа от шефовете. Също така няма гаранция, че подобно решение ще изчисти правенето на грешки.

Друга точка от срещата е и каква част от персонала на медиите ще се допуска в пита по време на тренировките. Първоначално FOM забраниха оператори и свързания с тях екип да присъства по време на сесиите, но това ограничение може да бъде смекчено. Решението на ФИА по въпроса би трябвало да излезе утре преди първата тренировка.

                                                                                                                          formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #994 -: Юли 25, 2013, 09:57:01 pm »


Унгария : Хунгароринг



Дължина   4381 м

Обиколки   70

Рекорд   1:16.207

Св. тренировки 1      26.07.2013 г. 11:00 ч.

Св. тренировки 2      26.07.2013 г. 15:00 ч.

Св. тренировки 3      27.07.2013 г. 12:00 ч.

Квалификация          27.07.2013 г. 15:00 ч.

Състезание              28.07.2013 г. 15:00 ч.


                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #995 -: Юли 26, 2013, 01:56:11 pm »

Ще налагат наказание 10 места назад на грида за грешки при питстоповете



Отборите от Формула 1 ще получават наказание – преместване с 10 места назад на стартовата решетка, ако пуснат кола от бокса с недозавито колело. Това е поредната мярка, която се въвежда след случая с Ред Бул-а на Марк Уебър по време на Гран при на Германия. Тогава недобре закрепено задно дясно колело излетя и удари оператор на FOM, който се отърва със счупени ключица и две ребра.

ФИА са уведомили екипите за новата система за санкции днес в Унгария.

На пистата до Будапеща бе обсъждан и вариант за налагане на минимално време за провеждане на спиране в бокса. Това не получи никаква подкрепа от когото и да е.

След инцидента на Нюрбургринг бяха въведени поредица ограничения за достъпа на представители на медиите в питлейна. Правилата са много строги и включват предварително подаване на молба. Журналисти, фотографи и оператори ще преминават през съвсем нов, сложен процес на одобрение за достъп до питлейна, който ще се провежда преди самия състезателен уикенд. За квалификацията и състезанието е забранено да присъстват там.

Предстоящият уикенд на Хунгароринг е и първият, когато ще се изпълнява правилото за ограничение на скоростта в питлейна на 80 км/ч през всички сесии, квалификацията и надпреварата.

Фелипе Маса обаче изказа мнение, споделяно от повечето засегнати от забраните хора: че е по-добре да се направят спиранията в бокса по-сигурни, а не да се стига до крайности при определяне на достъпа и скоростта.

- Според мен проблемът не бе породен от скорост. Случилото се стана, защото някой не е монтирал колело на болида. Това определено е опасно. Независимо дали колата върви с 80 или 100 км/ч, гумата ще засили много, ако изпадне. Това е (конкретният) проблем. В момента питстоповете са около две секунди и нещо, което означава, че грешките са по-големи от преди. Те трябва да бъдат направени по-сигурни – не само за пилота зад волана, но и с оглед на всички останали хора наоколо. По-малко присъствие е ОК, но онова колело можеше да удари не оператора, а механик. При всички положения е опасно – обясни бразилският състезател на Ферари.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #996 -: Юли 26, 2013, 01:57:55 pm »

Алонсо: Би било прекрасно, ако можем да намалим разликата спрямо Фетел



Фернандо Алонсо не бе конкретен по отношение шансовете си и тези на Ферари в предстоящата Гран при на Унгария. Двукратният световен шампион заяви днес на пистата Хунгароринг, че един добър резултат преди лятната ваканция би бил чудесен за мотивацията на екипа и надеждите на всички в Скудерията.

- Ако можем да намалим разликата спрямо Себастиан [Фетел] преди почивката, би било прекрасно. Но ако тя се е увеличила, паузата ще е доста стресираща за нас. Така че уикендът е важен – каза още испанецът. – Подготовката ни не се променя, независимо каква ще е температурата в неделя. Трябва просто да сме малко по-отворени по отношение на стратегията, ако се наложи да се прави допълнителен питстоп заради гумите. Но това няма да го знаем до утрешните тренировки.

Първата победа на Алонсо бе в Унгария през 2003 г. Той си спомни за деня, в който за първи път се качи на най-високото стъпало на подиума от една необичайна перспектива:

- Спомням си, че баща ми бе тук и можах да го прегърна. Той има съвсем нормална професия – в една фабрика за експлозиви за мини, а майка ми работи в търговски център. Затова след надпреварата казах: „Спечелихме състезание във Формула 1 и това ще остане завинаги в живота ни, дори да се откажа утре – винаги ще се гордеем с тази победа“. Веднага след финала отлетях за Полша, тъй като имахме събитие там в понеделник. Не знам защо, но този полет е един от основните ми спомени. Сигурно защото исках да празнувам със семейството си или да се прибера в Испания, а вместо това пътувах за Полша!

Фернандо коментира и мерките, взети след инцидента с излетялото от Ред Бул-а на Марк Уебър колело. Той сподели, че е трудно да се постигне общо съгласие. Според него намаляването на скоростта в питлейна не може да е лошо, важи за всички отбори, а и се намалява и рискът за механиците.

- Намаляването на представителите на медиите в питлейна по време на свободните тренировки също може да е решение, тъй като понякога те са твърде много в петъчните сесии. При питовете винаги се стараем да намерим лимитите. Ако се намери решение за увеличаване времето на спиранията в бокса, за да се подобри безопасността и то важи за всички екипи, не мисля, че някой би протестирал – добави пилотът.

На брифинга на Алонсо бе коментирана и трагедията в Испания близо до Сантяго де Компостела, при която влак дерайлира и загинаха десетки хора.

- Днес е тъжен ден, защото когато тръгваш да си лягаш и мислиш за проблемите си, малките неща, които са се объркали и искаш да подобриш нещо, бързо осъзнаваш колко маловажни са те. Тази новина ни напомня кое е истинско важното в живота. Има го и чувството на безпомощност заради това, че не можеш да направиш нищо, няма как да върнеш часовника назад. Мислите ни са със семействата на хората от онзи влак. Ще се постараем да направим максимално добро състезание – то не може да ги ощастливи, но поне бихме могли им да посветим максималните си усилия – каза Алонсо.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #997 -: Юли 26, 2013, 01:59:32 pm »

Новите гуми няма да променят статуквото според Фетел



Себастиан Фетел смята, че новите гуми на Пирели, които ще се използват от Гран при на Унгария нататък през сезона във Формула 1, няма да променят статуквото в шампионата.

Трикратният световен шампион кара с тях на тестовете на пистата Силвърстоун и заяви днес на пистата Хунгароринг преди поредния кръг от първенството, че не е научил кой знае какво.

- Мисля, че изпитанията винаги са полезни. Тези от миналата седмица бяха с много ограничения по отношение на това какво можем да правим по колите, така че вероятно не научихме твърде много – на практика не можехме да променяме нищо по болидите. Условията на Силвърстоун бяха доста специални според мен, там по принцип никога не е толкова топло. Но въпреки това бе интересно – обясни немският пилот на Ред Бул.

Той повтори, че по автомобилите не са били правени промени и допълни, че според него тренировките са били, за да се получат първоначални впечатления.

- Гумите не изглеждат кой знае колко по-различни, което е добре, тъй като не сме искали други спецификации, а да са безопасни. Затова е трудно да разберем какво може да стане тук. Аз лично не очаквам някаква голяма промяна. Бих се изненадал, ако внезапно отбори без проблеми досега в шампионата изведнъж започнат да имат грижи или обратното – каза още Фетел.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #998 -: Юли 26, 2013, 02:01:27 pm »

Кими: PR работата няма да повлияе на решението за 2014;
Ред Бул: Заплатата му не е проблем




Кими Райконен заяви, че изборът му на отбор от Формула 1, в който да кара през 2014 г., няма да зависи от това кой екип ще му възлага най-малко PR работа и допълнителни събития.

Финландският пилот има договор с Лотус до края на настоящия сезон и е фаворит за мястото на Марк Уебър в Ред Бул. В тима от Енстън той се радва на голяма свобода, а шефът на отбора Ерик Булие и съсобственикът Жерар Лопес нееднократно повтаряха, че са създали атмосфера, която определено допада на Кими. В същото време в Ред Бул има доста промоционални и маркетингови събития, изискващи участието на пилотите. Бившият собственик на тим от F1 и настоящ коментатор на ВВС Еди Джордан например изрази мнение, че точно това вероятно е препъни-камъкът в разговорите между мениджърите на Райконен и шампионския екип.

- Много се говори за PR-а – носят се слухове, че ние провеждаме десетина мероприятия, докато други екипи имат по сто. Карал съм в повечето топотбори и знам много точно какво се случва, както и че всеки има различен начин да преброи колко дни в седмицата и през уикенда е зает. Сигурен съм (поне от това, което знам), че разликата (по отношение на допълнителните събития) между отделните тимове възлиза на броени дни. И това няма да е решаващ фактор (за взимане на решение) – заяви Кими на пистата Хунгароринг.

Световният шампион за 2007 г. повтори още веднъж (след като обясни позицията си многократно в предходните състезателни уикенди), че ще се ръководи единствено от това кое усеща като правилно за себе си.

- Каквото и да е решението, на някой може да му се стори глупаво, но аз да чувствам, че е точно за мен. Нямам представа какво ще стане. Надявам се единствено да е точният избор – почти дословно повтори думите си от предишни изявления Кими.

В същото време от Ред Бул заявиха, че потенциално значително по-високата заплата на финландеца спрямо това какво би взимал другият спряган за кокпита на Уебър пилот – Даниел Рикиардо – не е проблем.

- Това не е част от дискусиите. Финансите са важен фактор, но и те биха пострадали, ако не вземеш правилното решение и не печелиш точки – заради разликата между първо и второ или второ, трето, четвърто място в шампионата при конструкторите – заяви шефът на тима от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер.

Той коментира също така представянето на Рикиардо в теста му за Ред Бул. Собственикът на отбора Дитрих Матешиц вече заяви, че е останал впечатлен от австралиеца.

- Даниел се приспособи много добре. Имахме възможност да го сравним спрямо Себастиан [Фетел], който кара на следващия ден и той показа чудесно адаптиране. Даниел е много бърз пилот. Това обаче не е единственото изискване, за да си пилот на Ред Бул. Трябва да можеш да даваш добра обратна информация и да работиш с инженерите на наистина добро ниво – особено на прага на нова ера в правилата – допълни англичанинът.

Хорнер заяви, че за всеки пилот би било натоварващо да се изправи срещу Фетел и да се справи с огромните очаквания. Той потвърди, че решението ще бъде взето скоро и ще бъде обявено на Спа или Монца, но не по-късно.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #999 -: Юли 26, 2013, 02:03:54 pm »

Не съм писал любовни песни, нямам търпение да се кача в Мерцедес-а си, сподели Хамилтън



Люис Хамилтън изглеждаше в значително по-добро настроение на пистата Хунгароринг, отколкото през уикенда за Гран при на Германия в началото на юли. Пилотът на Мерцедес обясни, че минаването през музикално студио в Лос Анжелис му е помогнало да се настрои. След като пък бе попитан за престоя си там, прояви готовност да уточни какво точно е правил.

- Не съм писал любовни песни, за да спечеля някого обратно – каквито предположения имаше от някои хора. Това просто е нещо, което ми доставя истинско удоволствие. И е нещо, в което всъщност съм много, много добър. В ЛА има куп страхотни студиа, а това бе най-доброто, където съм се озовавал. Звукът е невероятен. Чудесно забавление е – обясни англичанинът.

Публикуването на снимки от студиото в Туитър с обяснението, че това е „скривалището ми“, където си излива душата, предизвикаха споменатите от Хамилтън слухове. Заговори се, че той пишел песен, за да си върне Никол Шерцингер, с която се раздели наскоро. Обяснението на Люис би трябвало да сложи край на приказките, а и той бе категоричен, че е готов за надпреварата на Хунгароринг, където има вече три победи.

- Паузата беше твърде дълга. Липсваше ми да съм в колата. Тази седмица вълнението ми, че се връщам в кокпита бе особено голямо. Имах време да помисля колко добре върви сезонът за мен досега. В началото на годината се изговориха толкова неща – кое е правилно или грешно решение, дали (моето да премина в Мерцедес) е било глупава грешка. Заедно с отбора обаче постоянно доказваме колко са бъркали всички. Понастоящем сме втори в конструкторския шампионат. Чувствам се привилегирован и благодарен за приноса си към този резултат – каза пилотът. – Настроен съм положително за идващия старт, тъй като знам, че колата ни бе подобрена за този уикенд. Бях на полпозишън за миналото състезание и имам шанс да постигна същото. Остава да видим дали можем да победим.

Мерцедес ще карат днес за първи път с новите гуми на Пирели. На отбора бе забранено да участва в тестовете за млади пилоти на Силвърстоун (заради изпитанията след Гран при на Испания), когато останалите екипи работиха с доставчика по последните спецификации. Според него другите тимове определено имат предимство заради това.

- Не сме разбрали напълно гумите – в противен случай щяхме да имаме по-добри резултати. Надявам се само като сложим новите поне да нямат още по-негативен ефект за нас. Дано успеем да запазим темпото си. Трябва да се борим за позиции от пета напред – добави Хамилтън.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1000 -: Юли 26, 2013, 02:07:07 pm »

Ред Бул начело след първата тренировка в Унгария



Пилотите на Ред Бул, Себастиян Фетел и Марк Уебър, окупираха първите две места в първата тренировка в Унгария. Те отново изглеждат в добра позиция за спечелването на победата, като конкурентите изглежда пак ще са от екипите на Лотус и Ферари. Кими Райконен зае трета позиция, следван от Алонсо и Грожан. Впечатление направи сравнително доброто представяне на пилотите на Макларън, заели шеста (Бътън) и девета (Перес) позиция.

Времето в Унгария очаквано бе доста горещо с температура на въздуха от 29 градуса и 42 градуса температура на асфалта. Очаквано пилотите не бързаха да започнат с работата си, защото трасето бе доста прашно и всички изчакваха. Бавно на пистата започнаха да излизат все повече коли, като веднага впечатление направи галисийското знаме на колите на Лотус. Заради влаковата катастрофа в Испания в сряда вечерта Жерар Лопес, чийто корени са от тази провинция бе пожелал по този начин да почете жертвите на злополуката, които до момента са 80 души, а други 36 остават с опасност за живота.

Притеснен изглеждаше и Фернандо Алонсо, който дълго време престоя в бокса преди да се появи на пистата.

„В сряда вечерта си легнах, мислейки си за моите проблеми, за дреболии и неща, които не са се получили, за това, как да направя някои неща по-добре“, обясни Алонсо пред медиите. „И на другия ден се събуждам и научавам тази новина. Тогава разбираш, колко глупаво е да си мислиш само за своите неща, да бъдеш егоист. Подобни новини ни припомнят, кои са важните неща в живота. Да не можеш да направиш нищо е изключително фрустриращо чувство. За съжаление не можем да върнем часовника назад и да предотвратим тази катастрофа. Нашите мисли са със семействата на хората, пътували във влака.“

Алонсо сподели, че желае да постигне победа, за да дари надежда на сънародниците си, въпреки, че за него било ясно, „че никой няма да стане по-щастлив от това, независимо какво ще стане, но ще дадем всичко от себе си за да успеем“.

Отборите бяха пристигнали в Унгария с новости, отговарящи на особената характеристика на пистата Хунгароринг, изпълнена с бавни завои и изискваща максимално аеродинамично пристискане. Проблемът за повечето отбори бе, че не могат да преценят точно, дали подобряването на представянето идва от нововъведенията или от променената конструкция на гумите на Пирели. В Мерцедес изглежда бяха притеснени от високите температури, гарантиращи по-бързо износване на гумите, проблем който изглежда отново се върна след промяната на конструкцията. В Макларън и Заубер пък нещата изглеждаха точно по обратния начин.

Фернандо Алонсо поведе още след първото си излизане, оставяйки на 0,1 сек зад себе си Ромен Грожан с Лотус. Около 20 минути преди края Марк Уебър успя да поведе. Себастиян Фетел, който изчака почти до края преди да започне с бързите си обиколки подобри времето на съотборника си с почти 0,3 сек и показа, че отново ще е трудно да бъде победен, въпреки специфичната характеристика на трасето.

В края се запомни инцидент с Жан-Ерик Верн, който се завъртя при влизането си в четвърти завой, а Кими Райконен спука гума, но тя не се пръсна зрелищно както бе на Силвърстоун, а изпусна постепенно.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1001 -: Юли 26, 2013, 02:13:47 pm »



Хонда връща духа на Сена (Видео)

Реплика на звука от болида на бразилеца

Изминаха 19 години от смъртта на Аертон Сена. Бразилският пилот беше обявен от своите колеги за пилот номер едно във Формула 1. Аертон определено внася емоция във всяко състезание, в което е участвал. Той е бърз, техничен и достатъчно рисков състезател, за да залага винаги всичко, което има на пистата. Предполагаме, че това е цената на първото място. Сена умира през 1994 година, когато болидът му не успява да вземе завой на "Имола". Катастрофата е фатална за бразилеца и след неговата смърт, Формула 1 започва да губи много голяма част от своите почитатели.

Всеки истински фен на най-скъпата надпревара иска да види още едно класно състезание. Покрай новината за завръщане на Хонда във Формула 1, техниците на автомобилния гигант са решили да напомнят на какво са способни, когато става въпрос за скорост. Те дават шанс на своите почитатели да чуят и усетят една обиколка на Аертон на пистата "Сузука" в Япония.

Екип на Хонда използва телеметричните данни от 1989 година на болида MR 4/5, когато Сена поставя нов рекорд на Сузука с този болид. Записаният звук от V12 двигател успява да пресъздаде реалната скорост и да върне спомена за най-бързия мъж в най-бързия спорт. В клипа можете да видите ретро дъх от красивите години на Формула 1.

Видеото може да изгледате тук -
                                             
Sound of Honda - Ayrton Senna 1989 -


                                                                                                                            formula1.sportal.bg
Активен

lord_milev

  • V.I.P.
  • Карма: +927/-411
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Юли 29, 2009, 08:00:21 am
  • Публикации: 17840
  • Торент Клиент: µTorrent 2.2.1
  • Винаги имаш избор!
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Chrome 28.0.1500.72 Chrome 28.0.1500.72
Re:Формула 1
« Отговор #1002 -: Юли 26, 2013, 06:45:00 pm »
Бътън: Новостите по колата определено помагат



Макларън пристигна с някои нови части в Унгария и по всичко личи, че те помагат, както стана ясно след изказването на Дженсън Бътън в края на днешния ден. Според него новостите определено са прогрес, въпреки че от резултатите в днешния ден това не бе ясно забележимо. В следобедната тренировка англичанинът изостана с 0,9 сек от челото и завърши на девета позиция. Според Бътън новите гуми са показали добри резултати, като особено доволен е останал от износването на меката смес.

„Изглежда вървим в правилната посока“, заяви Бътън в края на деня. „Денят бе доста интересен за нас. Изпробвахме различни детайли. Имаме новости по колата, но изоставането спрямо първия продължава да е сериозно. В състезателно темпо обаче мисля, че сме значително по-добре.

Двете тренировки днес бяха доста различни, защото температурите бяха различни. Освен това посоката на вятъра се промени. Все пак успяхме да съберем достатъчно данни и направих няколко добри серии от обиколки. Не зная точно, къде се намираме спрямо конкуренцията, но работата ни протича позитивно. Има обаче още доста място за подобрение.

С използваните гуми днес карахме и в миналогодишното състезание или поне тези не са много по-различни от онези. Като цяло не усещам голяма разлика и спрямо гумите, с които карахме досега. По отношение на сигурността със сигурност обаче има разлика.

Новостите помагат, но това е трудно да се види тук. На писти като Спа ще е много по-видно. Това показва, че правим прогрес. Ред Бул отново са много силни, но се надяваме да успеем да се борим за място на подиума тук и да съберем доста точки.“
Активен

lord_milev

  • V.I.P.
  • Карма: +927/-411
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Юли 29, 2009, 08:00:21 am
  • Публикации: 17840
  • Торент Клиент: µTorrent 2.2.1
  • Винаги имаш избор!
  • OS:
  • Windows XP Windows XP
  • Browser:
  • Chrome 28.0.1500.72 Chrome 28.0.1500.72
Re:Формула 1
« Отговор #1003 -: Юли 27, 2013, 07:05:34 pm »
Хамилтън с победа в квалификацията на Хунгароринг



Люис Хамилтън успя да постигне първо място в квалификацията на пистата Хунгароринг след като изпревари с хилядни от секундата Себастиян Фетел. Третото място остана за Ромен Грожан. В последния си опит Хамилтън успя да изпревари Фетел с 0,038 сек. и това ще му позволи да стартира от чистата страна на пистата утре.

Десетката се допълни от Нико Розберг, Фернандо Алонсо, Кими Райконен, Фелипе Маса, Даниел Рикиардо, Серхио Перес и Марк Уебър.

Температурите в Унгария достигнаха най-високата си стойност до този момент на уикенд. Асфалтът се загря до 50 градуса, а въздуха бе с температура от 32 градуса.

Пилотите на топ отборите останаха в боксовете в първите 10 минути от първата част на квалификацията. Очакваше се, че те ще се опитат да спестят меки гуми и ще направят излизанията си с медиум сместа, но още при първите си излизания Алонсо, Маса, Райконен и Грожан опровергаха тези очаквания. Пилотите на Мерцедес и Макларън подходиха по същия начин. В Ред Бул също решиха да не рискуват. Това означаваше, че изненади в първата част няма да има. Все пак малко изненадващо бе отпадането на Пол ди Реста от екипа на Форс Индия още в началото. Освен него битката за спечелването на полпозишъна напуснаха също така Естебан Гутиерес (Заубер), Шарл Пик и Гийдо ван дер Гарде от екипа на Катерам, както и Бианки и Чилтън от Маруся.

Най-добро време в първата част постигна първия от сутрешната тренировка, Ромен Грожан. Неговият съотборник Кими Райконен пък изпитваше известни затруднения, породени от нестабилността на предната ос.

Втората част започна с неприятна новина за Марк Уебър, чийто KERS не работеше. Грожан поведе и във втората част като скоро обаче бе свален от върха от Люис Хамилтън. Невероятно време при първия си опит обаче даде Себастиян Фетел. Германецът постигна 1:19.992 мин. което бе първото слизане под 1:20 мин. този уикенд. То бе по-добро от това на втория Хамилтън с 0,3 сек. Това означаваше, че няма да му се наложи да прави втори опит за разлика от голяма част от съперниците си.

Проблемите на Марк Уебър изглежда бяха сериозни, защото времето му бе извън топ 10. Все пак в последния си опит във втората част той успя да запише осмо време и да продължи напред.

Пилотите на Мерцедес все пак успяха да подобрят времето на Фетел и изглеждаше, че именно между трима ще се реши спечелването на първата позиция на старта. За последната част на квалификацията пък не успяха да се класират Адриян Сутил, Нико Хюлкенберг, Дженсън Бътън, Жан-Ерик Верн, Пастор Малдонадо и Валтери Ботас.

Така за победата останаха да се борят пилотите на Ред Бул, Мерцедес, Лотус и Ферари, допълнени от Серхио Перес и Даниел Рикиардо, който в последните четири квалификации влезе за четвърти пореден път в Q3.

Първите си излизания в третата част пилотите на Мерцедес направиха с карани гуми, докато Фетел използва нови и постигна време от 1:19.506 мин. Неговият съотборник Уебър пък направи само един опит след който слезе от колата си.

При последния си опит Хамилтън успя да изпревари Фетел с 0,038 сек., а Ромен Грожан не успя да подобри времето на германеца от първия опит, но все пак записа трето време. Нико Розберг остана четвърти, следван от Фернандо Алонсо, Кими Райконен, Фелипе Маса, Даниел Рикиардо, Серхио Перес и Марк Уебър.

Стартът утре ще бъде изключително важен, защото изпреварванията на това трасе са доста трудни. Доста неприятности очакват стартиращите от четни позиции, които са от прашната част на пистата.
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1004 -: Юли 27, 2013, 07:16:13 pm »

Хамилтън изненадан от спечелването на квалификацията



Люис Хамилтън определено бе изненадан от спечелването на първата позиция в днешната квалификация. Пилотът на Мерцедес успя да изпревари Себастиян Фетел с 0,038 сек и да запише поредна победа в тренировките за място.

„При тези температури не бе никак лесно“, обясни Хамилтън след квалификацията. „Бях изненадан, когато ми съобщиха по радиото, защото очаквах, че Себастиян ще спечели. Той наложи сериозно темпо и освен това не чувствах обиколката ми да е толкова силна. Бях изненадан и си мислех, че може би е направил грешка. Явно новите неща по колата проработиха, нашите момчета са свършили феноменална работа.“

Това е трета поредна първа позиция за Хамилтън и освен това ще стартира на първа редица за шести пореден път.

„Със сигурност да стартираш от първа позиция е сериозна помощ. Тук не е лесно да караш зад някого. Ако влезеш първи в първия завой и успееш да запазиш позицията си, това със сигурност е предимство. Както винаги ще е трудно в жегата и ще трябва да пазим гумите.

Очаквам момчетата от Ред Бул да са много бързи. Ще е предизвикателство да остана в състезанието пред тях.“

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен