www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495564 пъти)

0 Членове и 2 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #945 -: Юли 21, 2013, 08:25:08 am »

Маса не се притеснява за формата си



Бъдещето на Фелипе Маса е въпрос, който неизменно се обсъжда през последните години на различни етапи от сезона във Формула 1. Повод за това обикновено е спад във формата на бразилския пилот на Ферари. Тогава като че ли в задължително упражнение се превърна дискусията дали Маса ще остане в Скудерията.

2013 г. не прави изключение, като Фелипе отново запазва хладнокръвие. Той заяви след участието си в тестовете на Силвърстоун, че не се притеснява от формата си и знае какво да направи, за да подобри резултатите си. Проблемът в случая е, че след подиума в Испания в началото на май, класиранията на Маса далеч не са добри – той има едва 12 точки от четири старта, две отпадания и катастрофи в три последователни състезателни уикенда.

- Знам какво трябва да направя. Просто се концентрирам върху добрите резултати. Темпото съществува и не съм притеснен, тъй като честно казано, демонстрирах скорост в повечето стартове досега. Случвало се е да не завърша надпревара, но е необходимо да се съсредоточим върху това да стигаме финала и да сме бързи. Сигурен съм, че ако не се случи нещо странно, ще постигна добри позиции. Трябва малко да подобря постоянството си – коментира бразилецът.

Той допълни, че е приветствал възможността да тества в средата на сезона и обясни, че тренировките винаги са важни.

- Освен това имаше пауза от три седмици между две състезания, така че съм щастлив да тествам и да получа по-добро разбиране за гумите. Изглежда новите работят по-добре, поне в сравнение с видяното в надпреварата на тази писта. Никой не е имал каквито и да са проблеми през трите дни изпитания, а от гледна точка на безопасността, това е най-важното нещо. Прототипният хард като че ли е малко прекалено твърд за състезания. Мисля, че в предстоящите надпревари изборът може би ще гравитира към по-меките смеси, тъй като те са в състояние да работят при по-ниски температури и да издържат по-дълго. Температурата има значително влияние върху колите. На Силвърстоун например точно това не ни помогна, но да видим какво ще стане в Унгария, където можем да очакваме да е по-горещо. Там е нужно сериозно аеропритискане, така че да се надяваме, че ще намерим правилните решения, за да сме конкурентоспособни – каза още Маса.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #946 -: Юли 22, 2013, 06:57:34 pm »

Да карам Ред Бул беше като да спечеля от тотото, радва се Сайнц младши



Карлос Сайнц младши бе особено доволен от факта, че получи възможност да кара за Ред Бул по време на теста за млади пилоти на пистата Силвърстоун. Синът на рали шампиона Карлос Сайнц заяви, че да седне в болида на шампионския отбор било като да спечели от тотото.

18-годишният пилот, който в момента кара в GP3 с Арден, бе половин ден с Торо Росо в четвъртък, а в петък се качи в RB9 и кара до обяд. Това бе първи тест за него с болид от Формула 1 и невероятен шанс да управлява два различни болида.

- Ясно е, че има разлики: двигателят, скоростната кутия, екипът, инженерите – всичко това е различно. Но в крайна сметка става дума за болиди от Формула 1. За мен бе огромно удоволствие да карам Торо Росо, това наистина ми допадна неимоверно много, а след това да се кача на Ред Бул бе като да спечеля от тотото – коментира Карлос.

Той призна, че е имал желание да впечатли отбора от Милтън Кийнс. Съсредоточаването в работата го погълнало дотолкова, че се сетил да погледне какви времена дава чак след края на сесията и своите 35 обиколки.

- Не бях концентриран единствено върху това да съм бърз. В тази сесия бях тест пилот – това е тренировка в средата на сезона и със сигурност е особено важна за Ред Бул. Цяла сутрин изобщо не погледнах времената, тъй като се постарах да помогна на отбора колкото мога повече да развие автомобила. Подадената от мен обратна информация може да е била добре или не – те ще решат. Поне вложих максимума от себе си, за да помогна колкото се може повече – добави Сайнц младши.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #947 -: Юли 22, 2013, 06:58:53 pm »

Заубер имаха нужда от подкрепата, заяви Хюлкенберг



Заубер имаха сериозна нужда от подкрепата, която получиха, подписвайки споразумение за сътрудничество с три руски институции, заяви Нико Хюлкенберг. Смята се, че пилотът на швейцарския тим няма да продължи договора си с отбора, макар нищо да не е потвърдено официално. В новия договор една от клаузите е, че е екипът ще създаде програма за развитие за 17-годишния състезател Сергей Сироткин с оглед присъединяването му към тима догодина. Средствата от сделката обаче би трябвало да осигурят дългосрочното бъдеще на Заубер.

Хюлкенберг наскоро си позволи да коментира единствено, че отборът се намира в трудна ситуация. Независимо от проблемите, той би искал да види нещата в тима да се оправят.

- Смятам новината за наистина положителна за отбора, точно от това имаше нужда. Не разполагах с всички подробности за случващото се, това бе работа на управлението, но бях съвсем наясно, че не разполагаме с бюджет на топтим. А и като изключим това, аз съм в екипа, за да си изпълнявам задачите. Затова се концентрирах върху извличане на максимума от наличното оборудване – обясни Нико.

Немският пилот вярва, че може да има още по-голямо подобрение в резултатите след финалите в точките във Великобритания и Германия:

- Все още говорим за надпревара в развитието, а за Будапеща имаме някои нови неща. Трябва да изчакаме и да видим какво ще е влиянието им, как ще променят колата, дали изобщо ще е я трансформират в по-добър автомобил или не. Затова е толкова трудно да кажа каквото и да е конкретно понастоящем.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #948 -: Юли 22, 2013, 07:00:20 pm »

Фетел няма предпочитания за съотборник между Райконен и Рикиардо



Себастиан Фетел няма предпочитания между Кими Райконен и Даниел Рикиардо за свой съотборник през следващия сезон. Трикратният световен шампион заяви освен това, че това е трудно за взимане решение.

Финландският пилот на Лотус и австралийският му колега от Торо Росо са фаворити за мястото, което Марк Уебър ще освободи в края на сезон 2013 г. Рикиардо направо се яви на „прослушване“ – изкара половин ден тестове с Ред Бул на Силвърстоун. Още в седмия си тур там той излетя от трасето и след това призна, че грешката е негова. Спънката обаче не попречи да продължи работата скоро, а в Милтън Кийнс вече анализират представянето му.

Според експерти и наблюдатели основното предимство на Райконен пред Рикиардо е фактът, че той вече доказан победител и шампион, като освен това е изключително постоянен в карането си. Даниел е част от програмата на Ред Бул за млади пилоти, но въпросът е дали ще устои на стреса и натоварването в топекип. Сериозно се обсъжда и кой от тях какъв съотборник би бил за Фетел, дали би го притиснал и т.н.

На поредния въпрос дали има предпочитания – Кими или Рикиардо – за съекипник, Себастиан отговори:

- Не, нямам нищо против който и да е от тях (да дойде в тима). Разбирам се и с двамата. Може би познавам Кими малко по-добре от Даниел, но смятам, че той (Рикиардо – б.р.) свърши добра работа на тренировката. Всичките пилоти, карали с екипа тази седмица – Феликс [да Коща], Карлос [Сайнц] – се справиха чудесно. Пистата не е лесна, освен това бе доста горещо и смятам, че можем да сме доволни от резултатите.

Присъединяването на Райконен към Ред Бул би довело до създаването на най-силния тандем пилоти във Формула 1 понастоящем. Събирането на световния шампион за 2007 г. с Фетел би предизвикало огромна реакция и сред медиите, и сред феновете. Себастиан е наясно с това, но настоя, че дори Кими да се окаже избора на екипа, това не би променило нищо за него.

- Естествено, че разбирам. Но в крайна сметка, ако искаш да се бориш за титлата, няма значение с кого си – трябва да победиш всички. Без значение е дали в отбора има силни състезатели или не. В настоящия момент е сложно да се прецени кое би било най-добре и така нататък. Решението е на отбора. Аз мога да дам мнение и това е всичко – добави Фетел.

Той също като повечето си колеги отбеляза, че няма голяма разлика в представянето на новите гуми в сравнение с предишните варианти:

- За три дни нямаше никакви проблеми при толкова коли и различни пилоти на трасето. При това в условия, които бяха може би по-лоши, отколкото при провеждането на състезанието там – сега беше по-горещо. Но това не е кой знае каква изненада.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #949 -: Юли 22, 2013, 07:01:47 pm »

Всички са постигнали целите си за теста на Силвърстоун, смятат Пирели



Екипите от Формула 1 приключиха тестовете си на пистата Силвърстоун, където имаха възможност да изпробват новите гуми на Пирели. Последните спецификации са с миналогодишната конструкция и тазгодишните смеси и ще бъдат използвани от Гран при на Унгария нататък в шампионата.

След трите дни изпитания отборите разполагат с голямо количество информация, която могат да използват през останалата част от сезона. Титулярните пилоти на екипите провеждаха проби точно за доставчика на гуми според предварително предоставен от Пирели план. Като цяло изводите на финала бяха, че няма големи изненади в представянето с новите спецификации. Според италианската компания това се дължи и на факта, че тимовете разполагат с данните си от миналия сезон.

- Смятаме, че всички постигнаха целите си, поставени за трите дни тестове на Силвърстоун. Ние извлякохме максимума от предоставената ни възможност да съберем данни, които ще ни помогнат да посрещнем максимално добре нуждите на отборите от Формула 1 в бъдеще. Модерните симулационни технологии са на изключително високо ниво, но някои неща все още могат да се разберат единствено от излизане на писта с подходяща кола. Затова бихме искали да благодарим на всички отбори и управляващата организация за съдействието им – коментира спортният шеф на Пирели Пол Хембри.

Той каза още, че всичко с гумите е било наред през дните на изпитанията, както и че не бива да се правят сравнения между постигнатите на тях времена и тези от проведената по-рано Гран при на Великобритания.

- Условията на трасето бяха различни в двата случая. Доказаните представяне и издръжливост в комбинация със скоростта на тазгодишните смеси пък би трябвало да доведат до различни стратегии в предстоящите надпревари. Отборите вече имаха много данни от миналата година. Пробите на Силвърстоун демонстрираха поведението и ефектите на гумите с колите от 2013 г. – допълни Хембри.

На английската писта бяха доставени 344 комплекта гуми, от които екипите използваха 224 (18 софт, 85 медиум, 107 хард, 15 прототипен хард). Най-дългите серии със съответните типове са както следва: 17 обиколки с хард, 18 с прототипен хард, 16 с медиум, 11 със софт.

                                                                                                                   clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #950 -: Юли 22, 2013, 07:03:49 pm »

Сузи Волф: Най-важното за мен бе да работя с Уилямс и да покажа какво мога



Представянето на Сузи Волф на тестовете на Силвърстоун бе внимателно наблюдавано не само от екипа на Уилямс, но и като цяло от всички в света на Формула 1. Присъствието на жена зад волана на болид от Гран при все още се приема по-скоро като екзотично, отколкото като нещо нормално. Сузи обаче се съсредоточи върху своята си програма, тъй като – както сама заяви – имаше работа за вършене.

- От самото начало ми бе ясно, че въпросът не е аз да гоня възможно най-доброто време, което мога да дам, а да работим като екип. Смятам, че това бе положението и с всички останали, тъй като тестовете са крайно ограничени. Но щеше да е хубаво, ако имах възможност да изляза накрая с един нов комплект гуми и да се опитам да постигна максимума. Колите са с такова поведение, просто е невероятно – обясни тя.

Полът й е обсъждан дори повече от постиженията й в колата. Съпругата на моторспорт директора на Мерцедес Тото Волф обаче е категорична, че няма да изтъква това по никакъв начин в работата си:

- Някои хора казват, че нямам желание да използвам факта, че съм жена. Един състезателен отбор обаче ще вземе само най-добрите възможни пилоти, тъй като търси представяне. За мен най-важното нещо бе да демонстрирам, че мога да съм на ниво. Ако това има по-голямо значение за някого заради факта, че съм жена, то разбира се, бих го използвала. Но никога няма да кажа „дайте ми мястото, защото съм момиче, а бях достатъчно бърза“. В крайна сметка през тези три дни тестове имаше много сериозни обиколки, всички се борим упорито да стигнем до F1, аз трябва да сторя същото. Не съм говорила с други пилоти. Помолих Валтери [Ботас] да дойде – от една страна за подкрепа, от друга – ако имам някакви въпроси, ако има някакви проблеми. Той бе наистина много мил и дойде. Даде ми някои насоки в началото на деня, така че ми помогна. Но като пилоти, едва ли ще започнем да се хвалим един друг без изрично да са ни попитали. Този тест за мен не бе шанс да получа похвали. Не се интересувам какво мислят другите състезатели. За мен е най-важно мнението на отбора, защото ако те са доволни, ще получа и други възможности.

Сузи отбеляза също така, че често през сезоните й в немския шампионат за туристически автомобили се е твърдяло, че е в задната част на колоната просто заради липса на скорост.

- Всички са съвсем наясно колко трудно е да стигнеш до позиция да седнеш в наистина добър автомобил в DTM. Аз лично никога не стигнах до такава. Така че бе важно да изляза (на теста) и да покажа какво мога да сторя. Бях малко нервна, но и видях шанса – не много пилоти получават възможност да карат на тренировките за млади състезатели. Уилямс разполагат с двама страхотни титуляри и няма как да участвам в петъчни тренировки преди края на сезона. От друга страна пък съм човек, който непрекъснато търси как да продължи напред. Знам, че се говореше как Уилямс са луди да си губят времето с мен. Доволна съм, че поеха риска и можах да им се отплатя с добре свършена работа – допълни тя.

Волф обясни също така, че не е имала особени проблеми в колата благодарение на сериозните си тренировки. Най-голяма грижа й създал воланът – тя кара с този на Пастор Малдонадо, чийто ръце са по-големи от нейните и съответно превключването на отделни функции в средата на завой се оказало по-сложно.

Що се отнася до следващия сезон, то през зимата Сузи Волф ще види дали има възможност за програма във Формула 1, каква точно и след това ще прецени опциите за догодина.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #951 -: Юли 22, 2013, 07:05:42 pm »

Еди Джордан: Кими няма да се разбере с Ред Бул; Верн вярва, че още има шанс



Еди Джордан смята, че Кими Райконен няма да се разбере с Ред Бул и поради тази причина няма да отиде в шампионския тим на мястото на Марк Уебър. Австралиецът напуска спорта в края на сезон 2013 г. и темата кой ще го замести е най-обсъжданата в момента във Формула 1.

Бившият собственик на отбор в Гран при и настоящ коментатор на ВВС коментира ситуацията в Москва, където бе за участие в Moscow City Racing. Събитието включваше сериозно F1 присъствие – Дженсън Бътън (Макларън), Макс Чилтън (Маруся), Камуи Кобаяши с Ферари и Хейки Ковалайнен с Катерам. Джордан участва в програмата с концерт на групата си Eddie and the Robbers, в която свири на барабани.

- Отначало бях почти убеден, че Райконен ще смени Уебър, но съм готов да си променя мнението. Вече не мисля така и ето причината. Себастиан Фетел остава в Ред Бул до 2015 г. и може би сега не е най-удобният момент тези пилоти да стават съотборници. Предполагам, че отборът ще вземе Даниел Рикиардо. А и не смятам, че Райконен би желал да участва в обширната програма на Ред Бул, свързвана с маркетинга, работата със спонсори, сесии и т.н. Всеки пилот в този тим върши подобни дейности. Екипът си има задачи, Кими иска просто да е пилот и поради това няма да могат да намерят общ език – смята Джордан.

Името на Жан-Ерик Верн пък се споменаваше веднага, след като Уебър обяви, че си тръгва след финала на сезона. От известно време насам обаче французинът изобщо не е включван в сметките за мястото. Той самият вярва, че все още има шанс въпреки широко разпространеното възприятие, че битката всъщност е дуел между Райконен и съотборника му в Торо Росо Рикиардо.

- Все още вярвам в шансовете си. Разбира се, че има възможност. Би било прекрасно да карам за Ред Бул. Не искам да мисля нищо за догодина, за вариант да отида при тях и т.н. Ако един пилот стори такова нещо, губи фокус и енергия, а моето желание е да запазя всичко за Торо Росо и настоящия сезон – коментира французинът.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #952 -: Юли 22, 2013, 07:07:15 pm »

Бътън смята, че Макларън работи наистина добре в момента



Екипът на Макларън изживява крайно труден сезон и резултатите са – особено по стандартите в Уокинг – ужасни. Въпреки това обаче Дженсън Бътън смята, че точно в момента отборът работи наистина добре, като се имат предвид огромните предизвикателства заради изоставането в началото на сезона.

Дженсън и съотборникът му Серхио Перес са готови за предстоящата Гран при на Унгария, след която спортът излиза в лятна ваканция.

- Страхотна писта, невероятно място. Имам толкова прекрасни спомени от Хунгароринг – там взех първата си победа през 2006 г. и усещането бе безкрайно емоционално. Освен това в момента чувствам, че е било преди страшно дълго време! Спечелих и своето състезание №200, пак там, през 2011-та. Това бе един от онези дни, когато всичко се подрежда, колата е истинска мечта за каране и аз просто трябваше да стигна финала. Всяка победа във Формула 1 е специална, но тази представлява един от най-любимите ми моменти в болида – коментира Бътън. – Победа през 2013 г. ще е, разбира се, трудна. Но всъщност смятам, че отборът работи наистина много добре сега. В Германия управлението на гумите, стратегията и въобще подредбата на надпреварата бяха възможно най-силни. Щеше да е хубаво да разполагаме с кола с малко повече скорост, за да сме по-напред в колоната. Но за момента можем да сме удовлетворени от това да вършим максимално добра работа в квалификациите и в неделя следобед – добави англичанинът.

Перес отбеляза, че харесва Хунгароринг, както и че тази година тръгва за трасето до Будапеща с наистина амбициозни цели:

- След позитивния уикенд на Нюрбургринг се фокусирахме върху това да подобрим и разберем МР4-28. Според мен състезанието в Германия демонстрира, че когато нещата се получат, можем да сме силни, дори да нямаме достатъчно темпо за битка в челото. Това е невероятно мотивиращо по време на една толкова трудна година. Унгария е последният старт от първата половина на 2013-та – последното състезание преди официалната почивка, така че атмосферата в падока е чудесна. И би било наистина прекрасно да изпратим всички във фабриката на почивка със силен резултат.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #953 -: Юли 22, 2013, 07:08:36 pm »

Райконен: В Унгария не страдаш от жегата единствено, ако спечелиш



Един пилот не страда от обичайно горещото време в Унгария, превръщащо надпреварата от Формула 1 там в истинско физическо изпитание, единствено ако спечели състезанието, заяви Кими Райконен. Пилотът на Лотус сподели, че е финиширал втори толкова пъти в този конкретен старт, че е съвсем наясно колко важно е да водиш още след първия завой.

- Със или без DRS, на Хунгароринг никога не се изпреварва лесно. Трябва да направиш добри тренировки, силна квалификация и перфектен старт, за да ти се получи уикендът там. Трасето не е най-трудното в календара, но е предизвикателство, тъй като обикновено е наистина горещо. Това правя бягането особено сложно. Да, жегата ни помага с колата през настоящата година, но не страдаш от нея единствено, ако спечелиш. Трябва ти бърз автомобил. Конфигурацията е много бавна и усукана – обясни Райконен.

Световният шампион за 2007 г. допълни, че квалификацията е крайно важна при такива характеристики на пистата. Необходимо е и да се избягва мръсната страна на трасето.

- В Германия видяхме как по-високите температури ни пасват. Обикновено времето в Будапеща е горещо и това би било чудесно за нас. Но никога не можеш да си сигурен, разбира се, докато не си излязъл на пистата. В Германия радиото ми не работеше добре, а и бях зад Мерцедес, което не ми помогна особено. Беше сложна ситуация – чувах инженерите си да ми задават въпроси, но те не получаваха отговорите ми. Накрая бях точно зад Себ [Фетел], след като сложих софт, но може би ако бяхме направили нещата малко по-различно, имаше шанс да сме по-напред, а не по-назад – допълни той.

Въпреки известното разочарование Кими не пропусна да отбележи, че Лотус просто не са били достатъчно бързи на Нюрбургринг:

- Загубихме точки спрямо Себ, но сезонът е дълъг и докато сме в позиция да стигаме челото, поне ще имаме шанс да се борим. Няма смисъл да се спекулира какво би могло да стане в Унгария преди изобщо да сме стигнали дотам. Надяваме се на добър резултат. Би било хубаво да излезем във ваканция и да презаредим батериите след едно добро класиране. Но най-важното е да вземем точки.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #954 -: Юли 22, 2013, 07:10:42 pm »

Кобаяши: В момента много отбори избират носещи пари пилоти



Камуи Кобаяши се върна зад волана на болид на Формула 1 по време на демонстрациони обиколки в Москва. Японският пилот, който по-рано тази година се присъедини към Ферари, кара F60 на Moscow City Racing. По време на събитието валеше и Камуи удари колата (видеото по-долу).

Кобаяши заяви, че много иска да се върне във Формула 1, след като загуби титулярното си място в Заубер в края на миналия сезон.

- В момента много от отборите предпочитат да избират пилотите си въз основа на това колко пари могат да получат от тях и не толкова спрямо възможностите им на пистата. Надявам се тази тенденция да се промени, тъй като целта ми е да се върна в спорта възможно най-бързо в спорта. Работя упорито, за да успея – обясни японецът.

Понастоящем Камуи участва в световния шампионат за състезания по издръжливост с Ферари. Той опита да събере пари, за да остане в F1, но не успя. Въпреки това пилотът остава изключително популярен сред феновете и бе посрещнат възторжено в Москва. Катастрофата му не помрачи настроението – дори механиците в бокса не посрещнаха намръщено лошо потрошеното F60. Скудерията бе единственият екип с два автомобила за демонстрациите и Кобаяши сложи забележителен финал на участието си в събитието.

- Трасето бе много хлъзгаво и стъпих на неравност, удряйки се след това в бариерите. Жалко, че стана така, но съм щастлив, че екипът ме върна на пистата само след няколко минути – отбеляза 26-годишният състезател.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #955 -: Юли 22, 2013, 07:21:55 pm »

Наследникът на Екълстоун няма да е от моторспорт индустрията, разкриват CVC



Наследникът на Бърни Екълстоун във Формула 1 няма да дойде от средите на моторспорт индустрията, разкри пожелал да остане анонимен източник, близък до CVC.

Бъдещето на Гран при и това на 82-годишния англичанин се обсъждат надълго и нашироко след официалното обвинение от мюнхенската прокуратура към англичанина за подкуп и измама. Подвеждането под отговорност е свързано с продажбата акциите на F1 на CVC и изплатените във връзка с тази сделка 44 млн. долара от Екълстоун на бившия банкер Герхард Грибковски, който вече бе осъден на 8 и половина години затвор.

- Бизнесът е твърде малък, за да има дебнещ от редиците (на автомобилния спорт) наследник. Той трябва почти със сигурност да дойде отвън – е категоричен източникът, цитиран от британския вестник Телеграф.

В публикацията се посочва, че в F1 има едва 313 служители и 10 души на мениджърски позиции. Един от слуховете около бъдещето на Екълстоун е, че ще го наследи Кристиан Хорнер, но името на шефа на Ред Бул е единственото от Гран при. Другите споменавани възможности са главният изпълнителен директор на Сейнсбъри Джъстин Кинг (за него имаше опровержение) и началникът на веригата Маркс & Спенсър Сър Стюарт Роуз.

Екълстоун, който все още притежава малко над 5% от акциите на F1, отрича категорично обвиненията. Той дори заяви, че би било по-лесно, ако наистина бе виновен. Англичанинът, който през октомври ще навърши 83 години, е категоричен също така, че разполага с цялата подкрепа на CVC. Инвестиционният холдинг засега оповести единствено, че ще следи случващото се.

- Действията показват, че CVC подкрепя Бърни. Договорът му е за фиксиран първоначален период от три години (считано от 24 март 2006 г. с годишна заплата от 2,5 млн. британски лири). След това контрактът се продължава, докато или ако не бъде прекратен от някоя от страните при 12-месечно писмено предизвестие – обяснява още анонимният източник. – Истината е, че Бърни управлява бизнеса и е далеч по-близо до него, отколкото CVC. Компанията е важна по смисъла на това, че е акционер, но не участва в ежедневните задачи.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #956 -: Юли 22, 2013, 07:23:20 pm »

Сироткин: Подготовката ми за F1 е на път да започне



След обявяването на новите руски партньори на Заубер стана ясно, че споразумението включва и привличането на руския пилот Сергей Сироткин в отбора за сезон 2014. През тази година Заубер ще изготви програма за подготовката на състезателя, която според самия пилот ще започне скоро. Заубер сключи споразумение с международен фонд за инвестиционно сътрудничество, държавния фонд за развитие на северозападната част от руската федерация и с националния институт за авиационни технологии, чийто шеф е бащата на Сироткин.

- Мисля, че подготовката ми за Формула 1 е на път да започне. Трябва да отида в базата на отбора, за да видя как всичко е устроено. Не знам точно каква програма ще подготвят за мен, но при всички положения тя ще включва ежедневни тренировки, така че не мисля, че ще имам много свободно време – коментира 17-годишният руснак в интервю за сайта f1news.ru.

Сироткин в момента се състезава в шампионата Формула Рено 3,5 за отбора ISR и се намира на девето място в генералното класиране при пилотите. В последното състезание, което се проведе на 20-21 юли на пистата Ред Бул Ринг в Австрия, той се представи добре в неделя. Руснакът стартира от 10-то място и след няколко изпреварвания успя да завърши на четвърта позиция.

Сироткин каза, че все още не се знае точно кога ще започне работата си в базата на Заубер в Хинвил:

- Скоро Мониша Калтенборн и Петер Заубер ще дойдат в Москва и след това ще се разберем за всичко. Те ще ми кажат къде трябва да бъда и кога и какво трябва да правя.

Пилотът бе запитан дали тази година ще вземе участие в някоя от петъчните тренировки във Формула 1, на което отговори:

- Това е само една възможна част от подготовката ми през сезона. Мисля, че би било логично. Но решението, разбира се, зависи от отбора. Ако то е положително, аз съм готов, но ако не е – няма да карам.

Според собственика на отбора ISR Игор Салакарда обаче руснакът все още няма достатъчно опит, за да се справи с напрежението във Формула 1.

- Целият този медиен шум не е добър за него. Това е прекалено много напрежение. Той определено е прекалено млад. Нямам предвид, че не може да се справи физически – всеки може да кара кола от Формула 1 днес. Много по-трудно е да се справиш с огромното напрежение на световния шампионат - каза Салакарда.

Той сравни представянето на пилота с това на състезателя на Торо Росо Даниел Рикиардо, когато е карал за тима ISR във Формула Рено 3,5.

- Даниел дойде от британската F3 и след това прекара две години в световните серии (на Рено). Сергей е карал само във Формула Абарт – серии, които не познавам. Състезавал се е и в Ауто GP, и италианската F3, но и в двете серии имаше доста слаба конкуренция. Той беше бърз. Но ако някой очаква от него да започне веднага да побеждава тук, това е прекалено голямо изискване. В еврокупата 2,0 има голяма конкуренция, както и в европейския шампионат F3, но Сергей пропусна и двете стъпки. Той трябва да прекара повече време в 3,5-литровия клас, за да придобие повече опит. Даниел (Рикиардо) винаги беше сам на пистите, прекарвайки цялото си време с отбора. Сергей идва с цял антураж. Понякога ни е трудно да се свържем с него. Тези момчета трябва да се концентрират върху работата с отбора – допълни Салакарда.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #957 -: Юли 22, 2013, 07:24:42 pm »

Пирели очакват спокоен уикенд на Хунгароринг



Пирели промениха първоначалния си план да доставят на отборите от Формула 1 гуми хард и медиум за Гран при на Унгария. Вместо това италианската компания ще закара на пистата Хунгароринг медиум и софт за последния старт преди лятната ваканция. Това са същите типове като използваните в миналогодишното издание на надпреварата, но тазгодишните смеси са по-меки.

В Унгария ще е и първият уикенд, когато тимовете ще карат с новите спецификации на Пирели – с миналогодишната конструкция и смеси от 2013-та. Те бяха успешно тествани на пистата Силвърстоун. За трите дни изпитания нямаше никакви проблеми с гумите и екипите, както и Пирели, са убедени, че проблемите с гумите вече са преодолени и очакват спокойни сесии.

Средната скорост на Хунгароринг е доста ниска, но времето обикновено е слънчево и горещо, което влияе негативно на гумите и има значение за това как се износват.

- Отборите напаснаха настройките си към новите гуми по време на тестовете на Силвърстоун. Сега ще ги използват за първи път в надпревара. Квалификацията е особено важна на Хунгароринг, така че работата в свободните тренировки ще е много важна. Изпреварванията на това трасе никога не са били лесни, но медиум и софт типовете би трябвало да помогнат в това отношение – коментира моторспорт шефът на компанията Пол Хембри.

Екипите правят настройки за високо аеропритискане на Хунгароринг, тъй като колите вървят на пълна газ едва 10 секунди през цялата 4,381-километрова писта. Очаква се разликата между медиум и софт да е около 1 секунда на обиколка.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #958 -: Юли 22, 2013, 07:26:08 pm »

Квалификацията в Унгария е жизненоважна, припомни шефът операции на пистата на Лотус



Екипът на Лотус отново ще има нови компоненти за болидите си E21 през идващия уикенд, когато ще се проведи Гран при на Унгария. Шефът операции на пистата Алан Перман обаче отказа да сподели какви точни ще са те, но все пак отбеляза, че по време на тестовете на Силвърстоун е изпълнена обширна програма, като изпитаните елементи са не само за Хунгароринг, а като цяло за втората половина на сезона.

Една от най-големите промени например бе нова изпускателна система, която Никола Прост изпробва миналия петък. Според Перман първите признаци са, че тя носи предимство, но в Енстън първо трябваше да анализират събраните от тренировките данни, за да решат какво наистина ще им свърши работа на трасето до Будапеща.

- Изчакайте и ще видите колите като излязат в петък сутринта на пистата... Някои от компонентите са предназначени за по-нататък през сезона – обясни Перман и продължи с коментар относно гумите, които ще са на разположение в Унгария: – И преди заявих, че оригинално обмисляният вариант – медиум и хард – щеше да е прекалено консервативен за Будапеща. Сега ситуацията като цяло е различна за всички екипи, тъй като за първи път ще се състезаваме с конструкцията от 2012-та и смесите от 2013-та. Тази промяна внесе някои неизвестни в уравнението, тъй като гумите са с малко по-различна форма и реагират по друг начин на различни ъгли на сходимост и т.н. По време на теста имахме възможност да разберем повече за тях и нямаме притеснения. Освен това познанията ни от миналия сезон паснаха доста добре спрямо новата конфигурация, тоест имахме чудесна база по отношение височина на колата, ъгли и прочие.

Той отбеляза още, че условията на трасето се подобряват значително от свободните тренировки до квалификацията и състезанието, тъй като трасето не се използва особено често. Перман даде пример с пропуска, направен от Мерцедес по отношение на Нико Розберг на Нюрбургринг – далеч по-натоварена откъм събития писта – предупреди, че е необходимо да се внимава.

- Квалификацията е жизненоважна. Конкретно на тази писта възможностите за изпреварване са малко и дори при добро състезателно темпо ще гоним максимално силен резултат в събота следобед, за да сме колкото се може по-напред на грида. Мерцедес в момента са първи по отношение скоростта в един бърз тур и ще е трудно да се наредим пред тях. Ще се постараем обаче поне да сме близо, за да дадем на пилотите си възможно най-голям шанс. Те имат някои грижи с износването на гумите в неделя и това би трябвало да е предимство за нас, особено в условията, които са типични за Унгария – допълни Перман.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #959 -: Юли 22, 2013, 07:27:41 pm »

Мениджърът на Алонсо за възможното напускане на Ферари: Това са глупости



Фернандо Алонсо пристигна през 2010 г. във Ферари с големи надежди и очаквания. Те бяха свързани само и единствено с титли, но след три сезона и половина изглеждат мираж. Испанецът трябваше да гледа с неудоволствие, как Себастиян Фетел спечели в трите поредни години, а през този сезон нещата изглежда отиват в същата посока.

Според Дейвид Култард вече се усеща нетърпение от страна на испанеца и шотландецът не би учудил, ако Алонсо не изпълни договора си. Мениджърът на Алонсо, Луис Гарсия Абад, обаче не смята, че подобно нещо е възможно.

„Това са пълни глупости“, цитиран е Абад от dpa. „Не бих му предложил да смени отбора си в момента, само защото до момента не е успял да спечели титлата.“

Освен това алтернативите за Алонсо изглежда не са много. Малцина вярват, че испанецът би се появил до Себастиян Фетел в екипа на Ред Бул. В Макларън пък той издържа едва година след като Рон Денис показа явно пристрастие към храненика си Люис Хамилтън. В Мерцедес пък Хамилтън и Розберг за момента изглежда незаменими, а Лотус се намират в позицията едва ли не на аутсайдер заради финансовите си проблеми.

Така че най-добрите шансове на Алонсо за титла продължават да са при оставане в екипа на Ферари. Освен това испанецът няма нужда да доказва на никого своите качества.

„Алонсо е човекът, който е на четвърто място по спечелени победи във Формула 1 и на два пъти е ставал световен шампион. Има доста състезатели, които дори не са печелили победа в Гран при.“

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен