www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495566 пъти)

0 Членове и 4 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #960 -: Юли 22, 2013, 07:35:57 pm »



Невероятният живот на Бърни Екълстоун

Живата легенда

82-годишният Бърни Екълстоун, CEO на Формула 1, има състояние от 3.8 млрд. долара.

Екълстоун е бил женен три пъти, има три деца (двете му дъщери са любимки на таблоидите) и огромна яхта.

Екълстоун е син на рибар. Роден е в Съфолк, Англия, през 1930 година.



 Като ученик сутрин разнасял вестници. С парите, спечелени от разнасяне на вестници, той купувал кифли, които продавал с печалба на съучениците си.

На 16 години напуска училище и започва работа на бензиностанция. Хобито му било да сглобява мотоциклети. Започнал да продава части на мотоциклети и впоследствие отворил собствен магазин.



 След като самият той се опитал да стане пилот на Формула 1, но не бил достатъчно добър, започнал да менажира пилоти. През 1972 година формирал първия си отбор.

Започнал да прави сделки с брокери и телевизии. През 1997 година Формула 1 се е превърнала в глобален франчайз, благодарение най-вече на него.



През 2005 година Екълстоун официално става милиардер, след като продава дялове във Formula One Group за 2.5 млрд. долара.

През същата година той направи няколко скандални коментара относно автомобилната състезателка Даника Патрик. "Имам една чудесна идея," каза Екълстоун. "Жените трябва да се обличат в бяло, като останалите кухненски уреди." По-късно той се извини на Патрик.

Сред приятелите на Екълстоун има доста влиятелни хора, като Владимир Путин. През 2014 година край Сочи ще бъде построена и писта за Формула 1.

Екълстоун е бил женен три пъти. Най-известната му съпруга е манекенката Славица Екълстоун. С нея той живя 23 години. Тя е с 28 години по-млада от него и точно с 28 см по-висока.



Двамата се разведоха през 2009 година, а Бърни трябваше да й плати 1.52 млрд. долара. Това е един от най-скъпите разводи в света.

Двамата имат две дъщери - Петра и Тамара. Те са красиви, често посещават партита и са любимки на жълтите медии.



На 24 ноември 2010 година Екълстоун бе ограбен от двама мъже на улицата. Те задигнали бижута за 300 000 долара от него. По-късно той позира за реклама на часовник Hublot, който струва 17 000 долара. Екълстоун е носил такъв часовник, когато е бил ограбен, а марката е спонсор на Формула 1.

Когато е бил ограбен той е бил с Фабиана Флоси, която днес е негова съпруга. Тя е с 46 години по-млада от него.



 Двамата се ожениха в ски хижа в Швейцария.

Екълстоун притежава няколко частни самолета, сред които Dassault Falcon 7X.



Той живее в мезонет над офиса си.

Наскоро германската полиция отправи обвинения в корупция срещу него и те поставят въпроса какво ще бъде бъдещето на Формула 1.

"Формула 1 съществува благодарение на Бърни Екълстоун," казва отборният шеф на доминиращият в последните няколко години тим на Ред Бул Кристиан Хорнер. "Всичко, което виждате тук се дължи на него и на това, което той прави."

                                                                                                                           formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #961 -: Юли 22, 2013, 07:37:35 pm »



Маса: Знам какво трябва, за да остана във Ферари

"Ще бъда много по-силен и ще помогна на отбора"

Фелипе Маса вярва, че знае какво трябва да направи, за да спаси за поредна година мястото си във Ферари. Опитният бразилски пилот бе в по-тежка ситуация през миналата година, но със силното си представяне във втората част от сезона убеди шефовете си да го оставят в Скудерия.

Тази година Маса стартира по-добре, но след това участва в няколко инцидента и допусна грешки, които лишиха него и Ферари от ценни точки в шампионата.

"Знам какво трябва да направя, за да остана във Ферари. Нужни са ми постоянство и силни резултати", вярва Фелипе. "Тази година стартирах по-добре, имам нужната скорост, чувствам се по-добре в болида, но попаднах в няколко инцидента, заради които загубих много важни точки. Сега просто трябва да се концентрирам и да дам всичко от себе си в последното състезание преди лятната почивка в Унгария. След това съм убеден, че ще бъда много по-силен и ще помогна на отбора, както винаги съм правил", завърши бразилецът.

                                                                                                                        formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #962 -: Юли 23, 2013, 08:40:57 pm »

Топлото време е добро за Ферари според Маса



Болидът на Ферари върви по-добре при по-топли условия, каквито се очакват за предстоящата Гран при на Унгария, каза Фелипе Маса.

За надпреварата на Хунгароринг се предвижда температурата на въздуха да надвишава 30 градуса през състезателния уикенд. Спортният директор на Пирели Пол Хембри коментира, че температурата е фактор, който ще влияе на износването и деградацията на гумите, но и вярва, че отборите няма да имат проблеми с новите смеси.

- Правим всичко, каквото можем, за да подобрим колата и да я направим по-бърза – каза Маса. – Въпреки че Унгария пасва по принцип на Ред Бул, се надявам да сме конкурентоспособни там. Би трябвало да е по-топло. Нямахме много горещи състезания през годината, но мисля, че по-топлите условия винаги са от голяма помощ за нашата кола.

Освен Ред Бул Маса мисли, че Мерцедес също ще се борят за челните позиции в Унгария, но и че темпото им в състезанието няма да е толкова добро, колкото това в квалификацията:

- Винаги сме смятали Ред Бул-а за най-завършения автомобил по отношение на квалификацията и състезанието. Обикновено Мерцедес е най-бързата кола в квалификацията и имат малко повече грижи в състезанието. Може би сега, когато вече не могат да разменят гумите, ще се борят още повече. Просто трябва да се концентрираме върху себе си и да се опитаме да направим нашата кола колкото се може по-бърза. Може би (трябва да е) малко по-бърза в квалификацията и (трябва да запазим) доброто ниво, което винаги показваме в състезанието.

                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #963 -: Юли 23, 2013, 08:42:32 pm »

Хюлкенберг: Хунгароринг е технична писта, на която няма място за грешки



Пистата Хунгароринг е технична, с преливащи се завои, на която няма място за грешки, коментира пилотът на Заубер Нико Хюлкенберг.

За предстоящата надпревара на трасето до Будапеща ще има две DRS зони – на старт-финалната права и на късата права след първия завой. Въпреки това обаче пилотите на Заубер мислят, че задминаванията в състезанието ще са трудни.

- Пистата е технически предизвикателна и оставя малко място за грешки. Вторият сектор се състои от комбинация от преливащи се завои. Ако излезеш от състезателната линия там, проваляш целия сектор – обясни Хюлкенберг.

Съотборникът му Естебан Гутиерес каза, че харесва пистата и има добри спомени от нея. Любимата му част от трасето са завои едно, пет и особено четвърти завой, който е ляв и влизането в него е на сляпо.

- Пистата има няколко средноскоростни завоя и стабилността е особено важна там. Също така се изисква много от гумите, особено на дългите завои и заради високите температури – допълни мексиканецът.

В отбора на Уилямс пък основното, върху което ще се фокусират, е работата и разбирането на новите смеси на Пирели. Пастор Малдонадо каза, че след изпитанията на Силвърстоун са получили основна информация за гумите за Унгария и че след петъчните тренировки на Хунгароринг ще анализират всички налични данни и ще обсъдят стратегията си за уикенда.

Валтери Ботас има опит на тази писта от състезанията си във Формула Рено и GP3, а миналата година той кара болида на Уилямс в петъчната тренировка там.

- Конфигурацията на пистата се състои от много завои в бърза последователност, което дава много малко възможност да си починеш. Пистата може да е доста прашна в началото на седмицата, защото не се използва много през годината. Сцеплението обаче се увеличава доста през уикенда и се забелязва голяма разлика между първата и втората тренировка – каза още Ботас.

Шефът операции на пистата на Рено Спорт F1 Реми Тафен обясни, че обикновено за надпреварата в Унгария се използват двигатели на три състезания:

- 4,381-километровата писта често е сравнявана с картинг трасета с един бавен завой, водещ към следващия в много бърза последователност. Заради тези характеристики трасето е второто най-бавно в календара на F1 по средна скорост за обиколка (след Монако). Чистата мощност не е голяма грижа и затова използваме двигател в края на жизнения му цикъл и работим за добро управление при ниска скорост.

                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #964 -: Юли 23, 2013, 08:44:01 pm »

Хембри: Голяма част от критиките към Пирели са крайно неоправдани



Голяма част от критиките към Пирели са крайно неоправдани, заяви спортният шеф на италианската компания Пол Хембри.

Доставчикът на гуми за Формула 1 бе подложен на изключителен натиск през последните няколко месеца. Първата причина бе разслояване на задни гуми в някои от началните надпревари за сезона. След това някои екипи бяха недоволни от издръжливостта на гумите и увеличения брой спирания в бокса по време на състезание.

За промяна в типовете обаче се изисква единодушно съгласие от страна на отборите – каквото не бе постигнат (и мнозина всъщност смятат за невъзможно) – и се стигна до надпреварата на Силвърстоун. Там се спукаха четири задни леви гуми, имаше проблеми и с други по време на състезанието. След това просто трябваше да се вземат незабавни мерки, тъй като абсолютно всички изтъкнаха безопасността на преден план. При това положение ФИА промени изключително бързо някои правила и позволи тестове по средата на сезона с настоящите болиди и новите спецификации на Пирели.

- Смятам, че през немалка част от сезона – и нека оставим Силвърстоун настрани – голяма част от критиките бяха крайно неоправдани и мнозина не бяха никак щастливи от това. Определени хора искаха да използват името на компанията ни за личните си цели, а това е неоправдано. Но в днешната Формула 1 явно всеки може да говори каквото си поиска – няма мярка и баланс, хората не виждат по-голямата картина и има твърде много персонални интереси. Необходимо е да се наблюдава наистина внимателно. В крайна сметка мнозина са видели какво бе отношението към нас и са решили, че не искат подобно нещо, ако се озоват в нашата ситуация. Трябва да си внимателен. А ние сме голяма компания и се стараем изключително много да вършим възможно най-добра работа, докато сме в спорта. Участваме в автомобилния спорт от 110 години – по-дълго от всеки от отборите във Формула 1. Вероятно ще сме наоколо още 100, когато те може да са изчезнали – обясни Хембри в интервю за ESPN.

Новите спецификации на Пирели са с конструкция от 2012 г. и смесите от 2013-та. Те ще бъдат използвани от Гран при на Унгария нататък. По време на тридневните изпитания с тях на пистата Силвърстоун миналата седмица нямаше никакви грижи. Компанията и отборите смятат, че проблемите са преодолени и очакват спокоен уикенд на Хунгароринг.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #965 -: Юли 23, 2013, 08:45:51 pm »

Световният съвет потвърди промяната в правилата за питлейна



Световният съвет за автомобилен спорт на ФИА утвърди промяната в правилата за питлейна. Скоростта в алеята вече официално ще е намалена от Гран при на Унгария нататък и носенето на предпазни каски става задължително.

Мерките са взети в резултат на инцидента от Гран при на Германия насам, при който незакрепеното задно дясно колело на Ред Бул-а на Марк Уебър излетя и удари оператор на FOM. Промените бяха планирани за следващия сезон. Заради инцидента обаче се въвеждат значително по-рано.

Световният съвет одобри намаляване на скоростта в питлейна на 80 км/ч за целите състезателни уикенди. Това ще има влияние и върху стратегиите на отборите – изминаването на алеята на Хунгароринг (341 метра) например отнемаше 12,3 секунди при 100 км/ч, а сега ще е 16,4 сек при намаляването на скоростта.

В сила ще влезе и изискването всички членове на екипите, извършващи някаква работа по колите, да носят каски.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #966 -: Юли 23, 2013, 08:47:39 pm »

Макларън няма за какво да се паникьосват, трябва да преодолеят грешките си, смята Нийл



Макларън трябва да продължат напред и в бъдеще да се постарае да не повтаря грешките си от настоящия сезон във Формула 1, заяви управляващият директор на екипа Джонатан Нийл.

Отборът от Уокинг изживява крайно труден сезон и шансовете да не спечели победа през настоящата състезателна година за първи път от 2006-та насам изглеждат съвсем реални. Екипът създаде радикален (според собственото им определение) автомобил за 2013-та, тъй като сметна, че потенциалът на миналогодишния МР4-27 е изчерпан. Това се оказа сериозна грешка и тимът с най-бързата кола в края на 2012-та понастоящем трудно влиза в точките.

Най-добрият резултат на екипа до момента е петото място на Дженсън Бътън от Гран при на Китай.

Нийл обясни, че подобно представяне логично е повод за сериозно разочарование в екипа, но това е послужило за мотивация отборът да се съсредоточи върху работата още повече. В момента голямата част от ресурсите на Макларън се пренасочват към проекта за 2014 г.

- Формула 1 е един от онези спортове, в които те наказват, ако не поддържаш темпото. А да ти се случва средно по веднъж на две седмици пред очите на милиони хора, те кара наистина да се фокусираш. Успяхме да постигнем някои неща по отношение на издръжливостта, оперативното постоянство и служителите. Но на пистата просто не сме достатъчно конкурентоспособни в момента и това е крайно болезнено – обясни Нийл, цитиран от английския вестник Сън.

Той допълни, че тимът се труди изключително упорито, за да не допусне по-нататък в дейността си и през следващия сезон грешките от настоящия:

- Трябва да гледаме напред в дългосрочен план. Макларън са в спорта от 50 години, имаме 182 победи в надпреварите. Ще се завърнем, пак ще печелим. Няма за какво да се тръшкаме или да се паникьосваме. Допуснахме грешки, налага се да го преодолеем и да продължим напред.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #967 -: Юли 23, 2013, 08:49:22 pm »

Михаел Шумахер: Флавио знаеше своите граници



Тандемът Михаел Шумахер и Флавио Бриаторе нахлу във Формула 1 в началото на 90-те години на миналия век и бързо стигна до успех благодарение на качествата на двамата. От едната страна бе младият германец, който не признаваше утвърдените авторитети и с агресивния си стил беляза голяма ера от историята на спорта. От другата пък бе италианецът, вещо теглещ конците зад кулисите, който за разлика от своите колеги не излизаше от средите на автомобилните спортове. Управляващият делата на Бенетон в САЩ винаги е имал един не толкова сантиментален и по-скоро съвсем бизнес поглед върху спорта. Това оценява и самият Михаел Шумахер, помолен да хвърли поглед в миналото от Sky Sports F1 (Италия).

„Флавио нямаше понятие от Формула 1 и всичко за него бе ново“, спомня си Шумахер. „Той стана част от този спорт единствено и само заради случайно стечение на обстоятелствата. Той се грижеше за бизнес страната на екипа, докато Том Уолкиншоу и групата около него носеше отговорност за техниката.

Но Флавио си е Флавио и неговата работа бе феноменална. Той бе чудесен мениджър по отношение на финансовата и организационната страна на въпроса. Познаваше добре и своите граници. Знаеше, че не е инженер и не се мешаше в работата на механиците. Намери перфектния баланс за отбора.

Винаги е приятен събеседник и човек може да се разбере лесно с него, стига да не се бъркаш в неговите дела. Тогава той става студен бизнесмен. Ние станахме добри приятели и определено имахме приятни съвместни моменти.“

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #968 -: Юли 23, 2013, 08:52:31 pm »

Гран при на Австрия се завръща в календара за 2014 г.



Гран при на Австрия се завръща в календара на Формула 1 за 2014 г. Това бе обявено напълно изненадващо в прессъобщение на Ред Бул в днешния ден. Новината бе потвърдена от говорител на пистата Ред Бул Ринг, както и датата на провеждането, която ще е 6 юли 2014 г.

„Дитрих Матешиц и Бърни Екълстоун постигнаха съгласие по въпроса за завръщането на Формула 1 в Щайермарк (областта в Австрия, където се провежда състезанието и където се намира бившата А1 Ринг, която бе закупена и реконструирана от Диди Матешиц)“, се казва в съобщението. Все още официално потвърждение няма, защото след реконструкцията имаше проблеми с природозащитните организации. Въпреки това в изявлението се казва, че са осигурени „всички необходими законови разрешения“.

След отпадането на състезанието в Ню Джърси, д-р Хелмут Марко предложи съоръжението в Шпилберг да попълни свободната дата, но Екълстоун се отказа по неизвестни причини.

„Пистата е супер, хората са много мили и любезни, и мога да кажа, че е удоволствие да се работи с тях. За съжаление обаче в целия регион няма достатъчно хотели“, бе официалната версия на Бърни. „Това е единственият проблем.“

Проблемът обаче вероятно е бил финансов и това е бил просто начин за изстискването на още някой долар от организаторите. Иначе трасето е достатъчно добре познато на отборите, след като от 1997 до 2003 г. там се провеждаше Гран при на Австрия. Преди осъвременяването на трасето на същото място състезания от Формула 1 е имало от 1970 до 1987 г., като тогава трасето е носело наименованието Остерайхринг.

Идеята на Матешиц след закупуването на пистата бе там да се построят няколко луксозни хотела, както и академия за обучение на пилоти на самолети. Този план обаче пропадна заради не достатъчна политическа подкрепа и протести на природозащитниците.

Самото трасе обаче бе преустроено и бе открито официално на 15 май 2011 г.. От тогава най-сериозното проведено събитие там е кръг от шампионата на DTM.

Все още има известни въпросителни, като например, кой ще плати таксите на Бърни Екълстоун. Според изявление на Хелмут Марко пред Kleine Zeitung, както и преди - това ще прави правителството. Освен това трасето е за максимум 40 000 души. Очакванията са да се направят още допълнителни трибуни. Най-сериозният проблем обаче продължават да са еколозите. В момента на трасето се допускат не повече от 25 хил. души, като в случая с DTM се издава нарочно разрешение. Вероятно това ще е случаят и с Формула 1.

                                                                                                                  clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #969 -: Юли 23, 2013, 08:53:50 pm »

И Кевин Магнусен се надява да е във Формула 1 догодина



И Кевин Магнусен призна, че се надява догодина да се състезава във Формула 1. 20-годишният датчанин, който е син на бившия пилот от Гран при Ян Магнусен, прави тестове за Макларън миналата седмица на пистата Силвърстоун. Той е част от програмата на тима от Уокинг за развитие на млади таланти.

Кевин впечатли екипа, давайки най-доброто време през първия ден изпитания. В отбора обаче засега не изглежда да се отваря място, въпреки което младежът се надява да стане част от F1 през следващия сезон.

- Целта ми е да се състезавам в F1 още през 2014 г. Ако не може да стане с Макларън, ще опитав с друг отбор. Това не означава, че връзките ми с Макларън ще пострадат. И сега във Формула 1 има подобна ситуация, а всичко върви гладко – обясни Кевин пред италианско издание.

Жул Бианки се намира в такова положение понастоящем. Французинът е част от академията на Ферари за млади пилоти, но в дебютния си сезон кара за Маруся. Той призна, че не му остава време да се отбива до Маранело. Скоро обаче бе в базата на Скудерията за промоционално събитие и сподели, че опитът от академията е неоценима помощ през първата му година във Формула 1. Бианки освен това разказа ексклузивно за пътя си до върха на автомобилния спорт в интервю, публикувано в последния брой на списание ClubS1 (162).

Магнусен пък, който е претендент за титлата във Формула Рено 3.5, заяви по-рано, че не може да прецени дали Макларън МР4-28 е направил крачка напред. Екипът има особено сложен сезон тази година.

- Трудно ми е да кажа, тъй като никога преди не бях карал тази кола. Нямам представа дали са направени сериозни подобрения с аеродинамиката, гумите и изобщо каквото и да се сетите. Аз правя теста, давам обратна информация, те я анализират – добави Кевин.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #970 -: Юли 23, 2013, 08:55:31 pm »

Лауда и Бергер приветстват връщането на Австрия в F1



Трикратният световен шампион във Формула 1 Ники Лауда и бившият пилот от Гран при Герхард Бергер приветстваха обявеното днес връщане на Австрия в календара на Формула 1.

Информацията от Ред Бул, които са собственици на пистата Ред Бул Ринг (бивша А1-Ринг) бе за постигнато споразумение между Дитрих Матешиц и Бърни Екълстоун за провеждане на F1 надпревара на трасето. Бе спомената дори конкретна дата – 6 юли 2014 г.

Календарът за догодина тепърва ще се обсъжда и одобрява. Настоящият е с 19 старта, след като се оказа, че организаторите в Ню Джърси няма да са готови навреме с втората писта в САЩ. Те обаче имат договор за следващата година, тези в Сочи – също. Добавянето на Австрия увеличава състезанията до 22 и организацията през юни-юли става особено сложна. 24 часа на Льо Ман например вече имат запазени дати – 14-15 юни. (Тазгодишното издание на прочутата надпревара за издръжливост бе преместено, за да се освободи слот за Формула 1. След отпадането на Ню Джърси обаче през юли се получи сериозна дупка в програмата, отчасти запълнена с теста за млади пилоти на Силвърстоун.) ACO (Automobile Club de lOuest) има споразумение с ФИА състезанието да не съвпада със старт от F1.

Затруднението става още по-сериозно, като се има предвид, че от 12 юни до 13 юли 2014 г. ще има световно първенство по футбол в Бразилия. От 23 юни до 6 юли догодина пък е тенис турнирът от Големия шлем Уимбълдън.

Реакцията на връщането на Австрия е наистина положителна – трасето допада на много хора.

- Винаги съм се надявал, че Формула 1 ще се върне на тази писта. Провеждането на Гран при със сигурност ще е от полза за Австрия – заяви Лауда. – Връщането стана възможно единствено благодарение на Дитрих Матешиц. Това състезание в родината ми значи много за мен, печелил съм го, докато бях пилот. А и ще даде тласък за развитие на района. До момента, в който Дитрих не инвестира в пистата, всичко се рушеше бързо. Провеждането на старт от Формула 1 там е върхът на проекта. Австрия трябва да му свали шапка – всичко това ще създаде нови работни места. Честно казано, нищо не знаех за тези планове и съм изненадан толкова, колкото и всички останали.

Бергер също отбеляза, че случващото се би било невъзможно без Ред Бул. Според него трасето и целият комплекс понастоящем са с отлична инфраструктура.

- Австрийският автомобилен спорт е страшно задължен на Матешиц. Едно състезание от Формула 1 е добра възможност за реклама на страната ни, която не бива да изтървем. Надпреварата ще разкрие нови възможности за развитие на целия регион – добави той.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #971 -: Юли 23, 2013, 09:00:08 pm »



Бътън иска да види Формула 1 в Москва

"Два кръга не са много за държава като Русия"

Дженсън Бътън не мисли, че две Гран при надпревари са много за една страна домакин. Следващата година Русия ще бъде домакин за първи път в историята на Формула 1 на кръг от шампионата. Надпреварата ще се проведе в Сочи - града, който е домакин и на Олимпийските игри 2014.

Пилотът на Макларън заяви, че би се радвал да се състезава по улиците на Москва по време на промоционалното събитие Moscow City Racing в руската столица този уикенд.

"Не мисля, че два кръга от Формула 1 са много за една държава, особено ако става дума за Русия", коментира възможността за домакинство в Москва Бътън. "Първо трябва да видим какво ще се получи в Сочи през следващата година, но отсега искам да кажа, че би било много интересно да се състезаваме по улиците на Москва", завърши британецът.

                                                                                                                          formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #972 -: Юли 23, 2013, 09:02:18 pm »



Райконен очаква още победи

"Прекалено много пъти останах втори"

Кими Райконен заяви, че очаква да спечели още победи до края на сезон 2013. Звездата на Лотус постигна първата си победа за годината още при откриването на сезона в Австралия. От тогава в следващите осем кръга шампионът от 2007 година изпусна победата за малко, завършвайки четири пъти на втора позиция.

Така Кими остана на трето място в класирането при пилотите на седем точки зад Фернандо Алонсо от Ферари и  на 41 точки от лидера Себастиан Фетел от Ред Бул.

"Аз съм във Формула 1, за да печеля победи. Не успях да го сторя в Германия, защото не бяхме достатъчно бързи, но ни трябваше съвсем малко, за да успея. Прекалено много пъти останах втори и така оставих Себ да дръпне в класирането", коментира ситуацията в челото Кими. "Все още остава повече от половината сезон, за да успеем да го догоним и да влезем в битка за титлата в края. Ако продължим да се развиваме и показваме темпото от Германия, очаквам да спечеля още победи", завърши финландецът.

                                                                                                                           formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #973 -: Юли 24, 2013, 06:11:29 pm »

F1 Group платила £1 млн. паунда данъци във Великобритания на £305 млн. печалба



F1 Group е платила £1 млн. паунда данъци във Великобритания на £305 млн. печалба. При изчисляването на дължимите суми върху приходите за 2011 г. са използвани легални методи за избягване на десетки милиони корпоративен данък, пише английският вестник Индипендънт. Сложната схема включва тегленето на заеми от компания към компания вътре в групата. Лихвите по тях не се облагат и по този начин се намаляват подлежащите на данъци суми. Подробностите са разкрити в проспекта за планираното пускане акции на F1 на борсата, което се бави вече повече от година.

Приходите в спорта за 2011 г. възлизат на 980 милиона британски лири (1,5 милиарда долара). Платеният данък на острова е 945 663 паунда ($1 468 000). Обичайният налог за компании в Обединеното кралство е 24% от печалбата на фирмата. Отборите от F1, 8 от които са базирани на острова, както и два производителя на двигатели (Косуърт и завода на Мерцедес в Бриксуърт) намаляват своите задължения към данъчните, тъй като или излизат на нула, или са на загуба, тоест просто няма облагаема печалба.

Схемата на CVC Кепитъл и F1 Group (от която 13 от 30-те й компании са базирани във Великобритания, а ръководството се води от Бърни Екълстоун) е значително по-сложна, но абсолютно законна. При изчислена преди данъци и такси печалба от £305,6 млн. за 2011 г. се извършва даването на поредица заеми от една фирма на друга вътре в холдинга. За същата година общата сума на тези операции възлиза на £2,5 милиарда паунда ($3,9 млрд.). Лихвата по тях от £387,7 млн. британски лири ($601,8 млн.) не подлежи на данъчно облагане и така на практика групата дори излиза на загуба на хартия (с малко над 80 милиона лири). В проспекта за излизане на сингапурската борса е посочено следното:

- Имаме ефективна позиция по отношение на данъците. Очакваме общите ни плащания в този аспект да останат сравнително постоянни спрямо предходни години. За да получим по-голяма сигурност в работата си, от 2008 г. оперираме по официално споразумение с британските данъчни власти (HM Revenue & Customs), което важи до 31 декември 2017 г. Делта Топко (създадената от CVC компания за управление на акциите на F1 – б.р.) подлежи на облагане с данъци в Джърси. По настоящите норми в Джърси обаче дължимите суми са нула (тоест няма данъци – б.р.).

В Индипендънт са публикувани няколко коментара по въпроса, в които се казва, че подобно законно избягване плащането на сериозни суми като данъци ще доведе до проблеми за Великобритания. Миналата седмица OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development – организация за икономическо сътрудничество и развитие) представи план за обновяване на британските данъчни закони, за да спрат злоупотребите на мултинационални компании с тях. Организацията се надява той да се придвижи в следващите две години. Премиерът Дейвид Камерън дори посочи, че всички – „данъкоплатци, правителство и бизнес – страдат от това, че отделни компании манипулират данъчната система, за да избегнат плащането на справедливи суми“.

Подобни разкрития по-рано през годината бяха направени за няколко американски компании с доста голяма дейност на острова – сред тях Старбъкс, Гугъл и Амазон. Коментарът от някои от фирмите бе, че схемите са абсолютно законни и те имат задължение към акционерите си да намалят колкото се може повече данъците им.

                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #974 -: Юли 24, 2013, 06:13:06 pm »

Пирели изчакват подтвърждение за тест на гумите за 2014 след Бразилия



Доставчикът на гуми за Формула 1 Пирели очаква потвърждение за тест на гумите за сезон 2014 след тазгодишната надпревара в Бразилия, заяви спортният директор на компанията Пол Хембри.

Гумите на Пирели за сезон 2013 се износваха прекалено бързо и отборите имаха сериозни проблеми с тях в началото на годината. Кулминацията дойде в Гран при на Великобритания, когато задните леви гуми на четирима пилоти се спукаха. След тези инциденти от компанията предоставиха друг вариант за следващата надпревара в Германия, където нямаше подобни грижи. За предстоящото състезание в Унгария пък също ще има промяна в гумите, като те ще са с конструкцията от 2012 г. в комбинация със смесите от този сезон. Този тип бе тестван на Силвърстоун миналата седмица, като отборите приветстваха изменението.

За 2014 г. обаче предстоят сериозни промени по болидите с въвеждането на 1,6-литровите турбомотори, които ще се отразят и на гумите. От Пирели искат да не допускат проблемите от 2013-та, като според тях това може да се избегне с повече изпитания на писта.

- Има няколко отбора, които са заинтересовани и те предложиха да се тества с кола от 2011 г. – каза Пол Хембри пред Аутоспорт. – В момента сме в процес на потвърждение, което е фантастично. Но бих предпочел да е с кола от 2013 г. В най-добрия случай бихме желали да тестваме в края на сезона с една или две коли след Бразилия и не ни интересува кои са те, стига да са бързи. След това бихме искали да отидем в Бахрейн през декември и да направим нещо подобно с един-два автомобила. Болидите от 2013 г. са най-бързите и най-агресивните, които в момента можем да използваме.

По-рано през сезона Хембри коментира, че именно липсата на тестове с настоящи болиди е повлияло негативно на развитието на гумите, съответно и на тяхното представяне през годината. Колата, която Пирели използват по принцип за изпитания е болид на Рено от 2010 г.

- Трябва да изработим подходяща програма за 2014 г., защото ние няма просто така да отидем на зимните тестове. Какво ще стане, ако пристигнем на тях и открием, че една кола е с 1 сек на обиколка по-бърза от останалите, защото има голямо предимство заради своя двигател? Също така трябва да направим проби на мокро трасе. Хората казват, че в симулаторите колите ще превъртат гуми на четвърта и пета предавка. Не мисля, че има пилот, който иска да отиде в Малайзия, когато вали за първи път и да открие, че се бави заради превъртане на гумите. Има ужасно много детайли, които всички трябва да прегледаме преди да стигнем дотам (на предсезонните тестове през 2014 г., б.р.) – допълни Хембри.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен