Маса защити Грожан; според Лотус Фетел е съсипал състезанието на французинаКарането на Ромейн Грожан за пореден път предизвика дискусии – този път след Гран при на Унгария. Френският състезател на Лотус получи две наказания – преминаване през питлейна в самата надпревара и 20 секунди добавено време след финала. Първото бе за това, че напусна трасето и с четирите колела при битка с Фелипе Маса (Ферари), а второто – за сбутване с Дженсън Бътън (Макларън).
Бразилският пилот обаче подкрепи Грожан специално за случилото се в борбата помежду им.
- Напълно погрешно е, ако е бил наказан за това, което стана с мен. Той не излезе с четирите колела навън, а с две – заяви Маса.
Директорът операции на пистата в Лотус Алан Перман бе на същото мнение. И според него санкцията за инцидента с Фелипе бе твърде строга:
- Стюардите постановиха, че Ромейн е излязъл от пистата и е получил предимство. Нашето виждане е, че той бе пред Маса преди да напусне трасето. Можеше да остане на асфалта, но предпочете да отвори кривата, за да не се ударят. Ръцете на стюардите бяха вързани, но все пак смятам, че бе прекалено. Попитах ги какво би трябвало да направи (според тях) – да остане на пистата и да удари Маса или да излезе настрани, за да избегне катастрофа?
Бътън изрази недоволство от случилото се между него и Грожан. Фернандо Алонсо също не бе никак щастлив от френския си съперник.
- Мислехме, че единственият ни шанс е на старта, тъй като не бяхме достатъчно бързи. Грожан обаче се концентрира единствено върху мен, може би забрави, че се състезават 22 коли. Доволен съм, че имаше наказание за случая с Дженсън, което малко компенсира агресията му – заяви испанският пилот на Ферари.
Според Лотус пък Себастиан Фетел е съсипал състезанието на французина.
- Да, можеше да се получи далеч по-добре. Но честно казано, не очаквахме в началото на състезанието Ромейн да се окаже блокиран зад Фетел. След това шансовете му за победа изчезнаха. Знаехме, че можем да варираме с дължината на втората серия обиколки. Питстопът обаче бе по-дълъг от очакваното и той се озова зад Бътън – заяви шефът на екипа от Енстън Ерик Булие, цитиран от autosport.com.
Самият Грожан сподели веднага след надпреварата, че трябва внимателно да види записите, за да разбере дали наистина е излязъл толкова много от трасето.
- В случая с Маса мислех, че две колела са на бялата линия, когато минах от външната страна – каза Ромейн. – Това определено бе изпусната възможност, но в крайна сметка съм много доволен от състезанието си. Наистина не смятам, че бях в състояние да направя нещо повече. Може би стратегията не проработи както искахме, но колата бе чудесна. Трафикът ни коства скъпо. Без него вероятно никога нямаше да се стигне до санкцията с преминаването през бокса, която определено не помогна. Мислех, че съм направил добра маневра – явно стюардите не бяха на същото мнение. Нямам проблем с добавено време заради инцидента с Дженсън. Извиних му се след края на надпреварата. Това можеше да е състезанието за мен (в което да взема победа), но ще се наложи да почакаме още малко и да продължим да се подобряваме, за да се случи – каза от своя страна самият Грожан.
clubs1.bg