www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509148 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1050 -: Юли 31, 2013, 08:59:03 am »


Лотус се надяват да запазят Райконен за 2014

"Ще можем да му предложим финансова стабилност"

Надеждите на Лотус да задържат Кими Райконен за следващия сезон се засилиха, след като в средата на юни отборът обяви сделката си с Infinity Racing. Genii Capital, собствениците на отбора от Формула 1 Лотус, са продали 35% от акциите си в него на Infinity Racing. Тук не става дума за основния спонсор на Ред Бул и автомобилен производител Infiniti, въпреки разликата в една буква, а за инвестиционен консорциум. Той се състои от частни американски инвеститори и мултинационална бизнес група, действаща в Абу Даби и занимаваща се главно с горива.

Подобна сделка не само ще даде на екипа основа, върху която да стъпи спокойно, и да продължи техническия си прогрес, но и би гарантирала стабилността, която Райконен търси. Ключови фигури в Infinity Racing са водили разговори с шефове от Лотус и присъствието им на Гран при на Унгария е положителен сигнал, че сделката ще бъде финализирана. Шефът на отбора Ерик Булие се надява въпросът да се реши бързо през следващите няколко дни "Мисля, че до края на седмицата всичко би трябвало да се изясни. Сделката ни зарежда с оптимизъм за бъдещето и ни осигурява средства, с които да направим следващата крачка по отношение на стабилност, размер и да кажем сила".

На въпроса дали финансовата подкрепа от Infinity Racing е факторът, който може задържи Кими в отбора, Булие обяснява: "Не е главното, но е едно от нещата, да. Влагаме всичко, за да направим отбора по-добър и така привличаме спонсори и инвеститори. Това правим в момента. Очевидно отнема повече време, отколкото очаквахме, но става дума за голяма сделка. Когато я завършим, което би трябвало да стане тази седмица, ще знаем за следващите години, много години, че сме с едно стъпало по-нагоре".

                                                                                                                              formula1.sportal.bg
« Последна редакция: Юли 31, 2013, 03:38:34 pm от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1051 -: Юли 31, 2013, 10:15:02 pm »

Маруся се надява да запази пилотите си през 2014 г.



Отборът на Маруся иска да запази Жул Бианки и Макс Чилтън в екипа и през 2014 г., каза тим шефът Джон Буут. Най-добрият резултат на Бианки в състезание до момента е 13-то място, а на Чилтън – 14-то.

- Бих искал да запазим и двамата за следващата година. В момента всичко зависи от различни опции по договорите. Но нямаме намерението да оставяме решението си за последната минута, както през миналата година. Надяваме се за тази година да се чувстваме малко по-удобно - коментира Буут. 

За този сезон отборът от Банбъри избра да заложи на двама дебютанти, а не на пилот с повече опит, но Буут е категоричен, че рискът си е струвал, защото Бианки и Чилтън са свършили добра работа до момента и са направили изненадващо малко грешки през сезона:
- Предприехме огромен риск с двама дебютанти. И двамата имаха значително количество навъртени километри с коли от F1, така че не бяха съвсем новаци във Формула 1. Впечатляващо е колко малко грешки допуснаха. С двама дебютанти можехме да имаме много повече проблеми, но грешките им могат да се преброят на пръстите на едната ръка.

За следващия сезон колите на Маруся ще са с двигатели Ферари и според слуховете тази промяна е свързана с бъдещето на Жул Бианки в отбора, който е пилот от академията на Ферари за млади състезатели. Буут обаче отрече тези твърдения:
- Жул е млад пилот на академията на Ферари, но двете сделки са съвсем различни. Споразумението за двигатели изобщо няма влияние върху бъдещето на Жул.

                                                                                                                               clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1052 -: Юли 31, 2013, 10:17:07 pm »

Гран при на Индия окончателно отпадна от F1 календара за догодина



Гран при на Индия окончателно отпадна от календара на Формула 1 за догодина. Планът е състезанието да се върне в листата на надпреварите в началото на 2015 г.

Управляващият търговските права на спорта Бърни Екълстоун заяви, че причината за промяната е желанието на организаторите стартът да бъде преместен в началото на състезателната година (през март). Ако това бъде приложено за 2015-та, то те трябваше да организират две надпревари в рамките на шест месеца, което няма икономическо основание.

- Нашето желание, когато подписахме петгодишен договор с Джайпее, бе Индия да е през първата половина на сезона. Те поискаха да са през октомври. Дадохме им такъв слот, но сега решихме да преместим състезанието по-рано през 2015 г. И се оказа, че (двата старта) са прекалено близо. Разговаряхме с промоутърите и смятаме, че е най-добре да няма състезание през 2014-та – обясни Екълстоун.

82-годишният англичанин намекна, че Гран при на Индия вероятно няма да се състои догодина още в Унгария, където се проведе последният кръг от Формула 1 преди лятната почивка.

Стартът в Корея също е под въпрос заради финансови проблеми на организаторите там. За 2014 г. в шампионата влизат три старта – Ню Джърси (САЩ), Сочи (Русия) и Австрия. Самият Екълстоун заяви, че календарът няма да е повече от 20 старта, а това означава дори след отпадането на Индия, че поне още една надпревара е в опасност.


                                                                                                                    clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1053 -: Юли 31, 2013, 10:20:46 pm »

Ферари настояват, че нямат проблеми с Алонсо; според Билд тимът е направил оферта на Кими



От екипа на Ферари настояха, че нямат проблеми в отношенията си с Фернандо Алонсо, след като стана ясно, че президентът Лука ди Монтедземоло е смъмрил двукратния световен шампион за отделни негови изказвания. Реакцията на маркиза предизвика моментално слухове за криза във връзките между пилота и отбора.

- Ди Монтедземоло пръв подкрепя призивите на пилотите ни за подобрение конкурентоспособността на колата ни възможно най-бързо. Той напълно разбира разочарованието на Фернандо след това състезание, което се оказа най-голямото предизвикателство през годината досега. Ди Монтедземоло е основният му поддръжник и му има пълно доверие. Думите му трябва да бъдат възприети като положителни. Те бяха предназначени да мотивират и вдъхновят екипа, да се обединят всички за общата ни цел – заяви говорител на Ферари от Маранело.

Отношенията между отбора и Алонсо не за първи път тази година попадат в центъра на вниманието. Бившият пилот от Формула 1 и настоящ коментатор на ВВС Дейвид Култард дори попита риторично наскоро дали на испанеца ще му стигне търпението да чака екипа да направи добра кола. В Маранело се стараят да оправят болида. Тази седмица например тестват на пистата Маникур във Франция с болид от 2011 г. (с демонстрационни гуми на Пирели и след даването на разрешение от страна на ФИА), за да проверят връзката между данните от различен тип симулации и тези от пистата. Скудерията има сериозни проблеми с аеродинамичния си тунел точно в този аспект, а прехвърлянето на работата в този на Тойота в Кьолн (Германия) не подобри с много ситуацията.

Техническият отдел на Ферари се подсили с привличането и на Джеймс Алисън, който започва работа в Маранело на 1 септември. Бившият технически шеф на Лотус ще се труди заедно с Пат Фрай, като и двамата ще отговарят директно пред началника на екипа Стефано Доменикали.

В същото време немският вестник Билд наново наля вода в мелницата на слуховете относно разместванията на пилоти за следващия сезон във Формула 1. След като името на Алонсо бе намесено сред кандидатите за кокпита на Марк Уебър в Ред Бул, сега изданието твърди, че Ферари са направили оферта на Кими Райконен.

Финландският състезател на Лотус е смятан за фаворит за позицията в Ред Бул. Той самият твърди, че не е взел решение какво ще прави догодина. Обясни вече няколко пъти, че ще се води единствено от това къде ще се чувства най-добре и кое ще най-удачният вариант за него.

Според публикацията в Билд Скудерията се е свързала с мениджмънта на Кими в четвъртък преди Гран при на Унгария. Няма подробности за предложението от Маранело, но се твърди, че Ред Бул са оферирали на Райконен основна заплата от 15 милиона долара плюс премии, както и подкрепа за дейностите му извън пистата, включващи мотокрос, хокей и т.н.


                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1054 -: Юли 31, 2013, 10:23:00 pm »

Хамилтън: Колата ми е по-добра от 2008 г.



Колата на Мерцедес е по-добра от Макларън-а от 2008 г., с който Люис Хамилтън спечели шампионата при пилотите, каза самият състезател.

Отборът на Мерцедес показва силно темпо в една обиколка от началото на сезона, печелейки  7 от общо 10 квалификации. В състезанията обаче тимът имаше проблеми с износването на гумите и пилотите изоставаха от основните си конкуренти. На Хунгароринг изглежда, че Хамилтън изобщо нямаше тези грижи и не изпусна водачеството си до края, печелейки първата си победа с отбора от Бракли.

- Ако запазим темпото си в квалификацията, наредим се на челни позиции и гумите ни работят като в Унгария, можем да се борим с Ред Бул и Лотус. Мерцедес-ът е различен в сравнение с другите коли, които съм карал. Тя е една от най-добрите. Колата на Макларън от 2008 г. бе доста добра, но искам да кажа, че Мерцедес-ът е дори по-добър от нея - каза Хамилтън пред The Independent.

В момента отборът на Мерцедес се намира на второ място в класирането при конструкторите на изоставане от 69 точки от Ред Бул, а Хамилтън е четвърти при пилотите, на 48 точки зад водача Себастиан Фетел. След силното представяне в последното състезание Хамилтън каза, че има усещането, че може да спечели и още 10 надпревари. Този коментар е свързан с въпрос, зададен на баща му Антъни през миналата година, за това какво трябва да направи Люис, за да спечели титлата.

- Миналата година нямах усещането, че разполагам с кола, с която да спечеля 10 състезания. Но тази година чувствам, че имам такава. Гумите ще играят огромна роля в това, но аз истински вярвам в този болид. Той е страхотен. Усеща се като че ли има темпото на Ред Бул и Лотус. В Унгария мисля, че темпото ни беше много идентично - коментира Люис.

Въпреки позитивните си усещания, пилотът на Мерцедес смята, че нищо не е сигурно и отборът трябва да продължава да работи усилeно, защото не се знае какво ще е поведението на гумите в останалите надпревари.

- Трябва да работим упорито, защото не знаем колко ще се износят гумите на другите места. Щом дойдохме в Унгария и направихме така, че гумите ни да издържат, можем да го направим и на другите състезания – допълни Хамилтън. 

Пилотът призна, че е отменил плановете си за ваканция и ще се концентрира единствено върху физическата си подготовка през 3-седмичната пауза до следващата Гран при, която ще се проведе на 25 август на пистата Спа в Белгия.   


                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1055 -: Юли 31, 2013, 10:24:33 pm »

Ферари иска нов дебат за гумите след резултатите в Унгария



Във Ферари явно въобще не са доволни от гумите, които бяха използвани по време на Гран при на Унгария. Това стана ясно след прессъобщение на Скудерията, в което се обяснява че „новата“ стара конструкция „ще бъде предмет на следващ дебат в съвсем скоро бъдеще“. Това съобщение може да бъде видяно на официалния сайт на отбора. Интересното е, че в същия материал се нападат сънародниците от Пирели.

„Изборът на Пирели допринесе за това, йерархията във Формула 1 да бъде изкуствено променена“, се казва в съобщението. Това било нещото, което не харесвало на президента на Ферари, Лука ди Монтедземоло, както и на други високопоставени представители на екипа на Ферари.

„Ди Монтедземоло е изискал технически анализ след състезанието в Унгария, което трябва да е много детайлно, за общото състояние на колата. Тук влиза и въвеждането на новите гуми – една променлива, която в никакъв случай не повлия добре на отбора.“

И докато представянето на екипа в квалификацията бе доста посредствен за тим с претенциите и историята на Червените, то поне в състезанието пилотите показваха добро темпо. С въвеждането на новите гуми в Скудерията бяха сравнително доволни след съботния ден, но в неделя нещата не протекоха според очаквания. Алонсо се класира пети с доста мъки, а Фелипе Маса записа осмо място. Проблемът е, че с новите гуми конкурентите явно се справят много по-добре и Ферари изглежда четвърта сила след Ред Бул, Мерцедес и Лотус. Най-много изглежда от новите гуми печели екипа на Люис Хамилтън, въпреки неучастието си в тестовете на пистата Силвърстоун.

Така споровете около гумите явно няма да затихнат в скоро време.


                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1056 -: Юли 31, 2013, 10:27:23 pm »

Шумахер: Сега хората разбират колко добър пилот всъщност е Розберг



Три години Михаел Шумахер се бореше непрекъснато, да постигне успех с екипа на Мерцедес. Предвид предишните му успехи, един-единствен подиум със Сребърните стрели – през 2012 г. във Валенсия, изглежда прекалено малко за 7-кратния световен шампион.

По ирония на съдбата именно след напускането на Шумахер екипът успя да създаде кола, с която Розберг и Хамилтън са редовно на първа редица в квалификациите, а освен това успяха да постигнат и три победи в 10 състезания. Самият Шумахер изглежда объркан от развитието на събитията, както става ясно след негово изказване за Евроспорт.

„Предвид състоянието, в което завършихме миналия сезон, за мен е изненада позицията, в която сега се намира отбора“, заяви Шумахер. „Определено не мислех, че те ще могат да се борят за победи през тази година. Разбира се, че се радвам за тях, но не разчитах на това.“

Въпросът разбира се, който веднага изниква веднага е, дали ако Шумахер е смятал, че подобен прогрес ще е възможен, е щял да промени решението си да се оттегли.

„Честно казано вече нямах физическите сили, мотивацията и психическата устойчивост за това“, признава легендата. „Не трябва да се забравя, че не става дума само за тези 20 състезания през годината. През цялата година трябва да се работи усилено с екипа и да се изпълняват различни функции, за които трябва да си подготвен.“

Според Шумахер съвременната Формула 1 изисква прекалено много енергия от пилотите и именно това била причината той да се оттегли в края на 2006 г.

„През тези три години използвах толкова много енергия, че не ми остана достатъчно да се представям на нивото, на което бих искал, за да продължа.“

Балансът на 7-кратния световен шампион след завръщането определено не е приятна за германеца. Трите години борба с Нико Розберг определено не са изчезнали безследно от спомените му.

„Сега хората разбират може би много по-добре, колко добър е Розберг в действителност“, продължава Шумахер, според когото сънародникът му дълго време е бил подценяван. Много малко хора в падока са очаквали, че той ще успее да окаже подобна съпротива в квалификациите.

Сега Шумахер признава, че така или иначе би било много трудно за него, да продължи да се състезава за Мерцедес и през 2013 г.

„Със сигурност нямаше да се задоволя със спечелването на няколко състезания“, казва в заключение Шумахер. „Целта на мисията бе да се състезавам за титлата. Това бе моята мисия и въпреки че през тази година те се представят добре, съмнявам се че можех да постигна целта си през тази година. Със сигурност те ще успеят в бъдеще – но това е една друга история.“


                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1057 -: Юли 31, 2013, 10:30:36 pm »



Лотус: Спечелването на титлата от Райконен не е само мечта

"Очаквам да сме много силни на "Спа" и "Монца" - Булие

Отборът на Лотус отново надигна глава след силното представяне на своята звезда Кими Райконен в Гран при на Унгария. Според отборния шеф на тима Ерик Булие спечелването на титлата от финландеца вече не е само мечта.

Миналият уикенд на пистата "Хунгароринг" Айсмен финишира втори, изпреварвайки прекия си конкурент за титлата Себастиан Фетел. Така финландецът се изкачи на второто място в класирането при пилотите и вече изостава на 38 точки от защитаващият третата си поредна титла пилот на Ред Бул.

"Най-важното нещо е да имаш добро състезателно темпо. Предстоят ни няколко писти, на които исторически имаме малко повече проблеми. Убеден съм, че тази година ще се справим с предизвикателството и във всеки уикенд до финала ще се борим за място на подиума. Постоянството е ключът към успеха в шампионата. Ако успеем да дадем на Кими конкурентоспособна кола, с която да побеждава Фетел, титлата няма да е само мечта за нас", надява се Булие. "Знаем, че Себ е много силен и няма да позволи лесно да му отнемаме точки всеки път, но видяхте, че успяхме да го направим в Унгария. Очаквам да сме много силни на "Спа". На "Монца" също, защото ниското ниво на аеродинамично притискане ще ни позволи да пазим много добре гумите", завърши французинът.

                                                                                                                           formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1058 -: Юли 31, 2013, 10:35:03 pm »



Ферари преговарят с Кими след скандала с Алонсо

Дали Кими ще остане в Лотус - ще наруши ли спокойствието на Алонсо или Фетел?

Войната за пилоти е в разгара си и няколко имена няма да слязат от заглавията до началото на 2014 година. Напълно разбираемо най-интересното за медии и фенове по целия свят е това на Кими Райконен. Сегашният му отбор Лотус, с който прави изключително силен сезон и се намира на второ място в класирането при пилотите, ще направи всичко по силите си да го задържи.

Сега в битката за Кимстър се присъединява и бившият му отбор Ферари. Това твърди германското издание Bild. Слуховете се разпалват от случилото се след Гран при на Унгария. В понеделник на рождения си ден Алонсо си пожела "нечия друга кола". Във Ферари са изключително чувствителни и шефът Монтедземоло му отговори да се държи като шампион и да не поставя своя интерес пред този на отбора. Над розовия свят, в който Фернандо живее от пристигането си в отбора със статут на богопомазан, за първи път надвисват облаци.

От една страна финландският чешит познава много добре Скудерията, след като прекара три години там и във витрината в Маранело последната титла от 2007 година е донесена именно от него. От друга страна стои голямата обида, която ръководителите на Черните кончета нанесоха на Райконен. Той със сигурност не е забравил как през 2009 година трябваше да преглътне гордостта си и да си тръгне, за да седне в болида му новият любимец в червено Фернандо Алонсо.

Каквото и да пробва отборният шеф на Лотус Ерик Булие, то може да се окаже недостатъчно, ако Леденият не се бори за титлата през този сезон поне до финала в Бразилия. Причината е, че в тотално доминиращия шампионски в последните три години отбор Ред Бул вече има свободно място, за което много пилоти мечтаят. Така ситуацията на пилотския пазар става изключително сложна. Изпращането в пенсия на австралийския втори пилот Марк Уебър отваря широко вратите за Райконен към бъдеща втора титла през 2014 г..

Дали Кими ще предпочете да остане в Лотус, където целият отбор е изграден около него, или ще приеме предизвикателството да наруши спокойствието на Алонсо или на добрия си приятел Фетел... ще разберем скоро.

                                                                                                                             formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1059 -: Август 01, 2013, 08:44:56 am »

Бътън е убеден, че тазгодишните проблеми ще направят Макларън по-силен тим през 2014



Дженсън Бътън е убеден, че тазгодишните проблеми на Макларън ще направят отбора по-силен през следващия сезон 2014 г.

Отборът от Уокинг изживява особено труден сезон след грешки в концепцията за колата MP4-28 и изоставане в развитието й. (Анализ на представянето и случващото се в тима може да намерите в последния брой на списание ClubS1 – 162). Бътън е девети в генералното класиране, Серхио Перес – 12-ти, а екипът е шести при пилотите – на 220 точки зад лидерите от Ред Бул.

- Когато имаш проблеми, започваш да преглеждаш всеки малък детайл. Като събереш всичко заедно, разликата може да е сериозна. Ако се беше получило тази година и бяхме спечелили няколко състезания, да вземем победи догодина и след това... Сега, при толкова лош сезон, се стараем да намерим всяка подробност, да подобрим всичко, да подобрим всеки дребен детайл – според мен това ще ни направи по-силен отбор догодина. Виждали сме го и преди – през 2009 г. Според мен това е положително с оглед на бъдещето – обясни Дженсън.

Световният шампион във Формула 1 за 2009 г. има горчив опит в това отношение. С колите на Хонда през 2007-2008 г. той взе едва 9 точки (за двата сезона), а след това спечели титлата в шампионата.

- Боли, когато преминаваш през подобен тежък период, но помага в дългосрочна перспектива – добави англичанинът.

Дженсън обясни също така, че проблемите не са задълбочени от опитите да се приложат някакви твърде сложни подобрения на колата:

- Съгласен съм, че слагането на колата на нещо прекалено комплицирано би влошило ситуацията. Особено като се има предвид различният характер на трасетата и ограниченото време за тестове по време на състезателните уикенди. Компонентите са само за аеропритискане.


                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1060 -: Август 02, 2013, 07:18:06 am »

Ферари отрича слуховете за привличането на Райконен



Ферари не са предложили място на Кими Райконен за 2014 г., каза шефът на комуникациите в отбора Ренато Бисиняни.  Той определи тези твърдения като „типична фантазия в този период на слухове”.

Според появилата се информация във вестник Билд от отбора от Маранело са се свързали с мениджърите на финландеца в четвъртък преди Гран при на Унгария, за да му предложат оферта за 2014 г..

- Няма никаква истина (в тези твърдения) – коментира Бисиняни пред бразилския вестник O Estado de S. Paulo – Ние сме единни в този момент на липса на конкурентоспособност и сме уверени, че ще подобрим формата си. Официално отричаме (слуховете за Райконен) за германските журналисти, които ни се обадиха за новините. 

Кими Райконен е фаворит за мястото в Ред Бул, а според Билд, предложението, което му е направено от Милтън Кийнс, е за 15 млн. долара основна заплата плюс допълнителни премии и подпомагане на неговите хобита мотокрос и хокей.

Бе разпространен и слух, че Фернандо Алонсо също е кандидат за позицията в екипа на Ред Бул. Запитан дали е говорил с Алонсо, шефът на тима от Милтън Кийнс Кристиан Хорнер отговори, че каквито и да са разговорите между пилотите и отборите, те винаги са поверителни и че доста състезатели са изразили интерес към Ред Бул. Също така той допълни, че целта на отбора е да имат двама силни пилоти, работещи добре заедно, и с които да се борят за спечелването на шампионата при конструкторите през 2014 г.:
- Не сме под напрежение да вземем по-млад пилот. Трябва да съставим най-добрия отбор. Разбира се, обсъждаме младите състезатели, но не е задължително да вземем млад пилот през следващия сезон. Искаме да имаме най-силните състезатели в колите ни.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1061 -: Август 02, 2013, 07:19:46 am »

Мерцедес без илюзии за състоянието си въпреки победата в Унгария



След спечелването на квалификацията в събота Люис Хамилтън не бе убеден, че комбинацията от новите гуми на Пирели, колата на Мерцедес и жегата в Унгария може да е достатъчно добра, за да се представи на нивото на Ред Бул.

„Да се надяваме, че нещата ще протекат по-добре, отколкото очакваме“, заяви предпазливо Хамилтън след третата си поредна победа в квалификациите. „Колкото по-дълго задържим съперниците си зад нас, толкова по-голям ще е шансът ни за постигането на добър резултат.“

Така и стана. Хамилтън поведе след старта и в последствие се наложи убедително. От преимуществото на Ред Бул в дълга серия от обиколки, която в петък се преценяваше на 0,5-0,8 сек. не бе останало нищо. Дали победата в Унгария е гаранция за следващи успехи? Рос Браун също е предпазлив и не бърза да се радва.

„Фазата, в която се научаваме да разбираме гумите и събираме опит с тях, и се научаваме, как да се грижим за тях, още не е приключила“, обяснява Браун. „Когато това стане ще имаме много повече шансове за добро представяне.”

Заради наказанието наложено от трибунала на ФИА отборът определено изостава по отношение на събраната информация и опита с новите гуми от конкурентите си. С интензивен анализ в Мерцедес искат да наваксат изоставането си колкото се може по-бързо.

„Създаваш колите така, че да може да намериш решения на проблемите и те (колите - б.а.) да са отговор на тези проблеми. Това те подготвя за по-добро представяне и в бъдеще. Нямам представа, какво правят другите отбори. Има екипи, които се представят добре, но нямат идея, защо това е така. Понякога когато нещата вървят добре не се питаш, защо това е така.“

В Мерцедес обаче искат да знаят причините за доброто си представяне, за да могат да използват и в бъдеще приложените решения.

                                                                                                                                 clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1062 -: Август 02, 2013, 07:21:33 am »

Лука Балдизери: Бианки трябва да се научи да се справя по-добре със стреса



Жул Бианки трябва да работи още върху начина, по който се справя със стреса във Формула 1, мисли директорът на академията за млади пилоти на Ферари Лука Балдизери. Той е доволен от представянето на младия състезател от началото на сезона във Формула 1 и смята, че е направил стъпката към Гран при без да има никакви проблеми.

Бианки е част от академията на Ферари от 2010 г., като през 2012-та бе резервен пилот на Форс Индия, а през този сезон вече е титуляр в Маруся.

- Жул направи стъпката към Формула 1 без никакви проблеми. Той стана пилотът, по който тимът се ръководи в развитието си, печелейки увереност на пистата. Считам това за важен ход, особено за Формула 1. Наскоро прекарахме известно време в Маранело, за да оценим ситуацията. Ще продължаваме да се концентрираме върху това да се справя със стреса по-добре. Той вече направи сериозен прогрес в тази област, но все още има място за подобрение – каза Балдизери.

От началото на сезона Бианки превъзхожда своя съотборник Макс Чилтън, класирайки се и в квалификациите, и в състезанията пред него. Мнението в падока на F1 е, че французинът е един от младите пилоти с талант и бъдеще в спорта.

- Очевидно в момента Жул не се намира в положение, в което да се бори в средата на колоната. Ще е важно да се разбере за в бъдеще дали присъствието му във Формула 1 ще е продължително и от тази гледна точка какъв ще е потенциалът на отбора му – допълни Балдизери.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1063 -: Август 02, 2013, 07:23:38 am »

Ръководството в Заубер ще се запази въпреки руските спонсори

Ръководството на Заубер няма да се промени, въпреки идването на новите руски спонсори на екипа, потвърди шефът на тима Мониша Калтенборн.

Преди обявяването на новината за новите руски инвеститори се заговори, че отборът от Хинвил има големи финансови проблеми и забавя плащанията на свои доставчици. Екипът обаче се споразумя с три руски институции: международния фонд за инвестиционно сътрудничество, държавния фонд за развитие на северозападната част от руската федерация и националния институт за авиационни технологии. Калтенборн отказа да отговори дали те са превели някакви пари към отбора, но каза, че ръководството в тима ще се запази. В момента тя притежава 33% дял в Заубер, а останалите 67% са на основателя на тима Петер Заубер.

- Минавали сме през трудни моменти преди и знаем, че можем да оцелеем. Въпросът не е дали искаме това, а дали искаме да направим стъпка напред. Знаехме, че ако тази сделка се сключи, ще имаме дългосрочната база, от която да си проправим път напред и точно това ще стане. Знаем за какво говорим и имаме добри основания да вярваме – обясни тя.

Шефът на Заубер обясни и че сътрудничеството с трите руски институции ще има за цел на първо място да развие технологическо сътрудничество, в което всяка една страна да допринесе за развитието на другата. Втората задача е да се подготви пилотът Сергей Сироткин (син на шефа на националния институт за авиационни технологии) за титулярно място във Формула 1 в екипа, като от отбора в момента обмислят подготвителната му програма. Третата цел на партньорството е популяризирането на спорта в Русия във връзка с предстоящата Гран при на страната, която е планувана да се проведе в Сочи през 2014 г.

Все още е под въпрос дали 17-годишният Сироткин е готов за Формула 1. Състезателят кара в шампионата Ауто GP през миналата година, а през този сезон се състезава във Формула Рено 3,5, където се намира на девето място в генералното класиране до момента. Той обаче все още няма необходимия опит, за да получи суперлиценз за Формула 1 от ФИА, но Калтенборн каза, че отборът ще се погрижи положението да се промени.

- Знаем каква отговорност имаме. Били сме в подобни ситуации и преди. Може би не с толкова млад пилот, но със състезатели, дошли от сериите, в които той сега кара. Поемаме тази отговорност изключително сериозно и определено ще направим всичко по силите си, за да го подготвим. Мисля, че трябва да вървим стъпка по стъпка и никой не бива да си мисли, че ще навредим на някого, включен в това начинание – коментира Калтенборн.


                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1064 -: Август 02, 2013, 07:26:29 am »

По-малките отбори в F1 притеснени от увеличаването на разходите от догодина





По-малките отбори във Формула 1 са сериозно притеснени от факта, че от догодина разходите им ще нараснат много заради увеличената стойност на новите системи за задвижване и двигатели. Въпросът вече бе повдиган неведнъж през сезона, като Мартин Уитмарш от Макларън например дори призна, че в спорта не са преценили правилно влиянието на толкова голяма промяна в правилата.

Шефът на Рено Карлос Гон пък заяви в Монако, че няма да се правят отстъпки в цената на системите за когото и да било. Той допълни, че може да се мисли за нещо подобно едва след няколко години, когато положението ще е подобно на настоящото – практическо замразяване на агрегатите.

Моторите заедно с прилежащите им системи сами по себе си са скъпи. Освен това обаче изискват преработване на автомобилите, което означава още повече средства.

- Във Формула 1 няма съкращаване на разходите – категоричен е шефът на Торо Росо Франц Тост. – Спортът е скъп, всички сме наясно. Но догодина ще трябва да похарчим още – не знам, към 15-20 милиона отгоре – и това е самата реалност. Нещата ще са наред, докато колите ни все още са на стартовата решетка. Трябва обаче да намерим как да намалим разходите. Вместо това догодина ще си купуваме нови двигатели и системи – по-скъпи от сегашните, като освен това върнахме тестовете, а те струват още повече пари. Тоест се върви в съвсем различна посока.

Според Тост най-много средства са били спестени в периода 2009-2010 г. със забраната на тестовете и спиране развитието на моторите. Той обаче се тревожи за ескалацията на разходите от 2014-та нататък.

Клер Уилямс също е притеснена от този аспект, обясни самата тя.
- Моята работа е да осигуря достатъчно средства за екипа, така че покачването на всичко не е хубаво. Спортът, в който участваме, е скъп, но дали това е разумно, има ли икономически смисъл. Трябва да имаме предвид и случващото се в околния свят. Най-голямата неравнопоставеност в спорта е по отношение на бюджетите. Трябва да има някакъв контрол на разходите, за да останем конкурентоспособни във Формула 1. Не бива едни отбори да карат с бюджет от 50 милиона паунда, а други – с 250 милиона. Това според мен е един от най-големите ни проблеми в момента – обясни тя.

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен