www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495593 пъти)

0 Членове и 8 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1110 -: Септември 13, 2013, 10:41:29 pm »


Барикело към Маса: Има живот след Ферари

"Дано преговорите на Фелипе Маса минат добре"

Бившият пилот на Ферари Рубенс Барикело окуражи за сънародника си Фелапе Маса, като от опит му каза, че има живот за него и след като напусне Ферари. Скудерия официално прекратяват договора на Маса в края на годината, когато на негово място идва последният шампион на "Черните кончета" Кими Райконен.

Финландецът ще сформира с Фернандо Алонсо шампионски тандем и ще атакуват титлите при конструктори и пилотите през 2014 година.

"Много ми е жал за Фелипе. Да се състезаваш за този отбор е велико чувство. Първо има болка, но после всичко отминава", заяви Рубенс. "От личен опит обаче знам, че има живот и след Ферари, и той ще си намери силен отбор, в който ще покаже истинските си възможности. Дано преговорите с Лотус минат добре. Когато това се случи с мен, спечелихме титлата с Браун GP още в първия ми сезон извън Скудерия", завърши бившият пилот на Ферари.

                                                                                                                             formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1111 -: Септември 13, 2013, 10:43:37 pm »


Култард: Битката Кими/Алонсо във Ферари ще бъде титанична

"Не знам дали събирането им ще завърши трагично или с титла"

Дейвид Култард очаква битката за надмощие в отбора на Ферари през 2014 година да бъде титанична. С връщането на Кими Райконен президентът на Скудерия Лука ди Монтедземоло цели да направи конкуренцията в тима по-голяма и с двама световни шампиони да успее да върне световната титла при конструкторите отново в Маранело.

Така досегашният пилот номер едно в тима Фернандо Алонсо за първи път от идването си в тима ще бъде амбициран да се бори за статута си, защото се очаква Кими да не му направи живота лесен.

"Нямам представа дали събирането на Кими и Алонсо в един шампионски екип ще завърши трагично, или с титла ще остане в историята. Знам със сигурност, че битката за надмощие вътре във Ферари ще бъде титанична. За мен Фернандо е завършен пилот и със сигурност идването на Райконен ще повиши нивото му още повече", убеден е Култард. "Познавам финландеца и знам, че е точно това, което виждате. Спокоен и непоклатим като скала. Ако Алонсо печели повече и води в шампионата, никога няма да попречи на амбициите на отбора и няма да разклати лодката с глупави изпълнения на пистата. Само не знам, ако Нандо е притиснат от него, дали испанецът няма да опита да потопи лодката, както го направи в Макларън и трагичния му сезон с Хамилтън. По ирония на съдбата точно тогава Кими спечели и накрая грабна титлата", завърши шотландецът.

                                                                                                                          formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1112 -: Септември 14, 2013, 02:10:23 pm »


Райконен: Нямам търпение да се състезавам с Алонсо

"Заедно ще върнем успехите, които Ферари заслужава"

В първото интервю след обявяването на завръщането на Кими Райконен от следващата година във Ферари финландецът призна, че няма търпение да се състезава с бъдещия си съотборник Фернандо Алонсо. След спечелването на световната титла още в дебютния сезон за Ферари през 2007 г. напускането на Кими дойде в края на 2009 г., когато точно Фернандо зае мястото му.

"Наистина съм щастлив да се върна в Маранело, където прекарах три фантастични години. Спечелих титлата с Ферари през сезон 2007 тук и пазя едни от най-хубавите си спомени от Формула 1, които ще останат незабравими за мен", върна се към шампионската си година Райконен. "Все още имам приятели тук от предишната ми работа и се радвам, че пак ще работим заедно. Също така няма търпение да работя и да се състезавам с Фернандо Алонсо и заедно да върнем успехите, които Ферари заслужава", завърши финландецът.



                                                                                                                          formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1113 -: Септември 14, 2013, 02:28:50 pm »

Валтери Ботас отряза Лотус



Един от най-перспективните млади пилоти във Формула 1 Валтери Ботас заяви, че не е заинтересован от мястото на Кими Райконен в Лотус.

Както е известно, през 2014 година Ледения ще се завърне във Ферари, което и оставя една свободна позиция в тима от Енстоун.

Името на Валтери Ботас вече бе споменато като възможна опция, но новобранецът сам отхвърли подобен вариант, заявявайки, че се чувства щастлив в Уилямс. "За мен би било по-добре, ако остана в Уилямс и догодина", заяви сънародникът на Кими. "Сезонът за нас е труден, но зная, че Уилямс разполага с голям потенциал. На този етап няма причина да напускам", добави Ботас.

                                                                                                                         sporta.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1114 -: Септември 15, 2013, 09:22:23 am »

Класиране в точките и с двете коли е целта на Макларън за Сингапур



Макларън ще се съсредоточат върху рафинирането и подобрението на МР4-28 по време на уикенда за Гран при на Сингапур, заяви шефът на екипа Мартин Уитмарш. Той допълни, че целта на отбора ще е да класира и двата си автомобила в точките.

- Помня първия път, когато се състезавахме в Сингапур (през 2008 г.). Изглеждаше невероятно дори да помислиш, че старт от Формула 1 може да се проведе през нощта. Трябва да кажа, че вълнението да се надбягваш по осветените улици е толкова наситено днес, колкото беше и тогава. Получава се уникален спектакъл, който според мен е брилянтен за F1. Всъщност Гран при на Сингапур е едно от чудесата на съвременния спорт. Аз лично обичам надбягванията на пистата Марина Бей. Финиширах втори там през последните две години. Сега също ще е интересно да видим какво ще е поведението на колата ни на тази писта – неравна и изискваща високо аеропритискане. В този старт се отплаща и добрата физическа подготовка. Състезанието наближава границата от два часа и е безкрайно изтощително – заяви Дженсън Бътън.

Серхио Перес отбеляза, че е завършвал в точките при двете си предишни участия в Сингапур. Място в топ 10 ще е целта му и през следващия уикенд.

- Битката в шампионата означава, че най-бързите три-четири отбора все още се трудят сериозно, за да развиват настоящите си болиди. Други гледат повече към 2014 г. По-трудно е да се печелят точки в оставащите надпревари. При нас има още предстоящи нови неща за колите – най-вече с оглед на следващия сезон. Надявам се да извлечем максимума от наличния пакет в едно от най-трудните състезания за годината. Сингапур е непредвидима надпревара – трудна и за пилоти, и за коли. Харесвам улични писти – можеш наистина да атакуваш завоите! – така че нямам търпение уикендът да дойде – допълни мексиканецът.


                                                                                                                        clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1115 -: Септември 15, 2013, 09:31:01 am »
Платен не означава непременно слаб пилот – и Лауда е доказателството



Ники Лауда е в центъра на вниманието повече дори от обичайното напоследък покрай новия филм на Рон Хауард, разказващ за неговия двубой с Джеймс Хънт през 1976 г.

В „Rush“ („С пълна газ“) е разказана историята на един от най-интересните сезони във Формула 1, но за да стигне до него, австриецът преминава през не едно и две препятствия. Само преди няколко броя на списание ClubS1 Ви запознахме с началото на кариерата му, което е истинско доказателство за това, че платен не означава задължително слаб пилот. Връщаме се към тази история броени дни преди премиерата на филма, за да добавим още един щрих към изключителната история на Ники Лауда.

 

- Името Лауда трябва да фигурира на финансовите, а не на спортните страници на вестниците – попарва преди много години Ханс Лауда – дядо на трикратния световен шампион във Формула 1 Ники Лауда – надеждите на внука си поне да не му пречи при намирането на пари за финансирането на крехката му тогава кариера.

Днес 64-годишният Ники е едно от най-големите имена в света на автомобилизма, а колкото и да е странно, кариерата му започва, като той плаща своите участия в първите си състезания за Гран при, намирайки все пак пари, и то без помощта на дядо си!

Пътят му до върха е невероятен и е контрапункт на тезите, че днешните пилоти, намерили място във Формула 1 с платени за тяхното участие пари, са непременно лишени от всякакъв талант. Онова, което обаче още със сигурност не са проявили, е характер, подобен на този, който някога извежда Ники Лауда до върха.

Вероятно сравнението между днешните платени пилоти и Ники Лауда не е абсолютно точно, защото тези, които получават място във Формула 1, не плащат сумите от собствените си джобове. Напротив, прибират някой и друг долар заплата от огромните спонсорски пакети, които компаниите плащат за тяхното участие.

Според информацията на Business Book GP тази година по 150 000 евро заплата ще получат Шарл Пик, Гийдо ван дер Гарде и Макс Чилтън, а в Торо Росо и Форс Индия състезателите ще вземат дори по 400 000 – 500 000 евро от парите, платени от Ред Бул и други спонсори за тяхното участие. Разликата с историята за платеното участие на австриеца в този план е повече от сериозна, но все пак легендарният старт на Андреас Николаус Лауда във Формула 1 преди години е показателен, че талантът има шанс да бъде забелязан дори и в наглед безнадеждна ситуация.

Днешният директор на борда на Мерцедес във Формула 1 е син на заможен виенски предприемач, притежаващ голяма фабрика за хартия. Семейното богатство е сериозно. Основна заслуга за него има именно дядото Ханс Лауда. Той е много успешен финансист, един от най-известните в бизнеса за своето време.

Ники е роден през 1949 г. и докато Австрия все още се възстановява от Втората световна война, е отгледан в охолство, със сериозни възможности. Като дете той не блести с някакви специални способности, не се пали от науката или спорта. Развива особено влечение само към автомобилите. На 14 години получава от баба си и дядо си известна сума като подарък и ги инвестира в един Фолксваген Бръмбар, който му е връстник. Разглобява колата на съставните й части, а след това в продължение на 2 години малко по малко я сглобява обратно. Ако не друго, със сигурност е упорит и търпелив. Научава много за колите, което по-късно му помага много като пилот. Кара колата из семейното имение и по второстепенните пътища, без да има книжка.

Страстта му към колите е наистина огромна и той напуска училище, започва работа в местен сервиз, но не е и най-сръчният монтьор. При рутинна смяна на масло на едно ново Волво например одира калника. В онези години, за да се демонтира и оправи този детайл, трябвало да се извади двигателят...

Лауда бързо напуска и всъщност онова, което вече го интересува, е карането. Родителите му обаче категорично отказват да му дадат пари за кола, докато не се върне в колежа и не се дипломира. Ники им представя фалшива диплома и веднага щом получава малко пари, се сдобива с по-нов Бръмбар, който кара непрекъснато. Бързо оценява обаче, че истинската състезателна кола е Мини, и се сдобива с едно. Разбива го и се налага първо да го ремонтира, преди през април 1968 г., когато е на 19 години, да се запише за участие в първото си състезание – планинско. Финишира втори, но семейството му е твърдо против продължаването на този тип занимания. Родителите му спират всички пари. Баща му го кара тържествено да обещае, че ще се откаже от състезанията, в противен случай няма да види и стотинка повече. Ники дава дума, но както често се случва и по-късно в живота му, няма никакво намерение да я спази.

Много скоро той отново участва в състезание и го печели. Новината е отразена в местните вестници. Баща му, естествено, вижда репортажа и изпада в ярост. Честността и интегритетът са важни семейни ценности и този път не само парите на Ники са спрени – той е изгонен от дома си. Бъдещият световен шампион е абсолютно наясно какво е сторил, както и че последиците са необратими. Той така и никога не възстановява напълно отношенията с родителите си, но поема по избрания път.

Сам и без средства, Андреас Николаус скоро се оказва по-голям късметлия от очакваното, срещайки една от най-важните жени в живота си. Кара ски в Гащайн (заедно с компания, в която е и друг австрийски автомобилен състезател на име Хелмут Марко), когато пада лошо. Отваряйки очи, вижда над себе си Мариела фон Райнингхаус, тревожно питаща го дали е добре. Вместо да се кахъри с временното си състояние, Ники, още потънал в снега, отговаря с покана тя да го придружи следващата седмица на бал във Виена. На официалното събитие двамата изкарват не повече от десет минути и отиват в местен бар, където дълго разговарят и от този момент нататък са на практика неразделни. Мариела е от състоятелно семейство и може да издържа и себе си, и новия си любим. Заживяват заедно в Залцбург – на неутрална територия (тя е от Грац, а той – от Виена), и Ники продължава да преследва мечтата да стане състезател.

- Мариела бе много красива, интелигентна, уравновесена и улегнала. Нейният разумен подход към живота и самоконтрол ми повлияха добре в онези объркани дни. Животът ми с нея имаше дълбоко влияние върху характера ми. Има много за какво да й благодаря – споделя Лауда.

Решимостта на Ники да стане пилот го води в местната банка, откъдето успява да изтегли заем, за да финансира кариерата си. Улеснен е от репутацията на дядо си и получава средства, с които си купува Порше 911. С него участва предимно в планински състезания, които са много популярни в онези години.

Състезава се непрекъснато, като тегли още пари и взима по някой шилинг от бабите си.

През 1969 г. вече кара във Формула Vee, която е с малки болиди и двигатели на Фолксваген. Продължава нагоре и през 1970-та с нови заеми участва във Формула 3, където за първи път се среща с част от най-добрите млади таланти в Европа. Още в първия си F3 старт – на пистата Ногаро – обаче Ники претърпява изключително сериозна катастрофа, като закача с предната гума кола пред себе си и излита във въздуха. През сезона се случват още два подобни инцидента, но австриецът се отървава невредим. Резултатите му не са кой знае колко впечатляващи, но той решава, че всъщност си губи времето в тези серии. Твърдо е убеден, че е добър състезател и търси начин да се прехвърли още по-нагоре – във Формула 2, която по онова време е последна стъпка към Гран при и в нея често участват и звездите от F1. За целта се нуждае от нов заем – този път за 25 000 долара (сериозни пари за времето си), с които си купува място в тима на Марч за 1971 г.

- В екипа бяха готови да ме вземат, но ако си платя. Имаха си звезда – Рони Петерсон (който кара за тима им и в F1 – б.р.) – и не им трябваше някой кой знае колко добър за втория кокпит – разказва Лауда.

Лауда завършва сезона десети с 8 точки и едно качване на подиума. Рони е шампион с 54 точки и 5 победи. Освен това шведът е световен вицешампион във Формула 1 зад Джеки Стюарт. Но точно през 1971-ва технически компетентният австриец прави отлично впечатление на техническия гуру на Марч – Робин Хърд, което се оказва решаващо за кариерата му.

                                                      (следва продължение)
                                                                                                                        clubs1.bg
« Последна редакция: Септември 15, 2013, 09:34:35 am от kriskokoto »
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1116 -: Септември 15, 2013, 09:33:59 am »

Платен не означава непременно слаб пилот – и Лауда е доказателството

(продължение)



Съдружникът на Хърд Макс Мозли, който води организационните дела на младия екип на Марч, предлага на Ники участие с тима във Формула 1 за 1972 г. и успоредна програма във Формула 2 срещу общо 100 000 долара!

Отговорът на Ники гласи:

- Няма проблем.

Пилотът кара непрекъснато в различни състезания с туристически коли – основно с автомобили на BMW – и изкарва някой и друг долар в тях, но да плати такава сума няма никакъв начин без нов заем!

Успява да убеди последната банка, която му е отпуснала пари – Erste Oesterreichische, за още един транш и обещава място за логото й върху колите си, което да покрие поне лихвите по него. Допуска една единствена грешка: обявява сделката и спонсорския пакет, преди договорът да бъде подписан. Семейството му, смразено от смъртта на Йохен Ринд през 1970 г., има още по-малко желание да му помогне „да се самоубие“.

Ханс Лауда се намесва решително, като директно осуетява отпускането на заема. Ники му се обажда да го моли да промени позицията си, но дядото остава непреклонен и точно тогава отсича, че името Лауда не може да се появява на спортните страници. Ники затръшва телефона и никога повече не му проговаря.

Лауда обикаля банките една по една, докато късметът му се усмихва в Raiffeisenkasse – там за негово изумление мениджърът Карл-Хайнц Ортлит го взима на сериозно и му отпуска нужните 100 хиляди.

Този път всичко се пази в тайна, докато подписите са факт под контрактите. Ники връчва чека на Мозли, а за да покрива ежедневните си разходи, продължава да се състезава със спортни коли във всеки свободен уикенд.

1972-ра обаче се оказва ужасна година – Марч 721Х е провал, а Ники е потресен, когато след първия тест Петерсон го хвали! За първи път в живота си Лауда се съмнява в собствената си преценка и качества, но постепенно през сезона всички разбират, че болидът е сгрешен. Марч са пред фалит, а Рони, който има уникално чувство за контрол над автомобила и се справя някак, колкото и да е лоша една кола, напуска и отива в Лотус.

Като компенсация за лошия сезон на Ники е предложено да кара във Формула 2 през 1973 г., но той не е съгласен. Иска тимът да му върне вложените средства. Мозли обаче категорично отказва и показва на Лауда договора им, където няма изобщо подобна клауза. Ники си тръгва отчаян от фабриката в Бистър. Толкова отчаян, че мисли дали да не натисне газта до дупка и вместо да вземе следващия завой, да се забие в стената отсреща! В следващите минути австриецът се осъзнава и решава, че трябва да обърне ситуацията в своя полза. Наясно е, че дълговете си, възлизащи на $80 000, трябва да изплаща над 20 години, ако не постигне нещо на пистата. Убеден е, че няма как да затъва още със заеми. За щастие Хърд е споделил добри думи за техническото разбиране на болидите от страна на Лауда и карането му пред шефа на БРМ Луис Стенли.

Стенли е заинтригуван и кани Лауда на тест на тима си във Франция. През първите два дни зад волана на автомобила са основно титулярите Клей Регацони и Верн Шупан. На третия идва редът на Ники. И той не само е много по-бърз от австралиеца Шупан, но и прави по-голям прогрес, отколкото другите двама състезатели в рамките само на една серия от турове. Силно впечатлен, Стенли го кани в апартамента си в хотел Дорчестър в Лондон, за да обсъдят бъдещето. Като опитен бизнесмен Люис оставя австриеца да чака цял час, преди да го приеме. Отправя му предложение да кара за БРМ във Формула 1 през следващата 1973 г. – без да плаща, но и без да получава заплата, да покрива разноските си сам и да привлече все пак спонсори. Лауда приема, тъй като е убеден, че ще минат поне 3 старта, докато някой потърси нещо от него.

Луис Стенли обаче иска да се срещне предварително с евентуалните спонсори! Хваща самолета и пристига във Виена, където Ники урежда среща с Карл-Хайнц Ортлиб.

Това виждане вероятно няма аналог в историята на бизнеса и спорта въобще. Стенли не говори немски, Ортлиб не разбира и дума английски, така че Лауда се явява в ролята на преводач. Води се разговор, който единият му събеседник смята за дискусия относно евентуално спонсорство на банката на финансиста за БРМ, а другият – за среща за покриване на заем.

Ники някак успява да убеди Ортлиб да му отпусне още 80 000 долара (а това означава, че задлъжнява вече със $160 000). Стенли пък мисли заема за спонсорство (благодарение „преводаческите“ усилия на Лауда) и се съгласява да подпише договора, преди да отлети обратно за Великобритания!

Точно това се случва, а впоследствие състезателят се справя някак със ситуацията единствено благодарение помощта на приятелката си Мариела, която му дава пари да погасява предишното си задължение.

Лауда бързо разбира, че БРМ залязва като тим, но внася първата си вноска от дължимата към отбора сума. Не успява да покрие следващите – ползва новите заеми, за да покрие миналогодишните. Освен това се притеснява (и то с основание), че Луис Стенли най-накрая ще поиска да му преведат „договора“, който е подписал, и ще го изхвърли. Опасността да бъде обвинен в измама е съвсем реална: подвел е шефа на отбора да сложи параф под документ, смятан за спонсорски контракт, който всъщност представлява споразумение за заем.

На пистата ситуацията не е по-добра. Но все пак Ники печели пето място в Гран при на Белгия и това са първите му точки в F1. Най-после идва и големият шанс. По улиците на Монако на 3 юни той кара великолепно на трето място и пази позицията от Джаки Икс с Ферари до момента, в който получава повреда и отпада. Състезанието убеждава Луис Стенли, че Лауда е бъдеща звезда и той му предлага тригодишен договор със заплата и отмяна на спонсорското споразумение...

Лауда е спасен и подписва! Карането му обаче е впечатлило и поне още един човек. В бялата къща на новата писта Фиорано надпреварата гледа и Енцо Ферари, който след това решава да посети Гран при на Холандия, за да види с очите си толкова ли е добър австриецът. Наблюдава го внимателно в квалификацията. След това Ил Комендаторе е буквално обсебен от мисълта да подпише с Ники за 1974 г.

Проблемът е обаче, че Ники няма как да се измъкне от дългосрочния си нов контракт със Стенли. Но решението е намерено. Лауда е готов да плати с част от заплатата си във Ферари ($50 000 на година) неустойките по договора си с БРМ, а другите пари тръгват към банките. При всички случаи обаче Лауда е спасен буквално на ръба на пропастта и изведнъж съдбата се обръща.

За 1974 г. тимът на Ферари е поет от 26-годишния Лука ди Монтедземоло и след години на проблеми успехите идват един след друг. Мауро Форгиери се връща като технически директор и много скоро болидът от Маранело е конкурентоспособен. Лауда и съотборникът му Клей Регацони имат шанс да спечелят титлата в края на годината, но в крайна сметка короната отива при Емерсон Фитипалди в Макларън-Форд.

Животът на Лауда обаче вече е различен след двете му победи – в Испания и Белгия. Австриецът се превръща в новата звезда на Формула 1 и през 1975 г. всичко вече тече по мед и масло. Колата на Форгиери 312Т е „истинско бижу“ според определението на самия Лауда. Ники печели в Монако, Белгия, Швеция, Франция и Америка и става световен шампион във Формула 1 за първи път.

До края на този сезон Лауда не само е изплатил всичките си дългове, но и разполага с четвърт милион долара в банката!

В края на годината се разделя с Мариела и на един от първите стартове за 1976 г. се появява с новата си приятелка Марлене, която дотогава е с известния певец Удо Юргенс. Лауда става истинска суперзвезда, която обаче за малко не помръква на 1 август 1976 г., когато едва не губи живота си, но това е друга история.

                                                   (край)
                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1117 -: Септември 15, 2013, 12:28:25 pm »



Как спечели Фетел на "Спа" и "Монца"

От гледна точка на аеродинамиката

Себастиан Фетел спечели последните две състезания на пистите "Спа" и "Монца". И двете трасета са известни с високите изисквания, които поставят както към уменията на пилотите, така им техниката. За тях отборите трябваше да пригодят болидите си за ниска притискателна сила, високи скорости и бавни завои.

Пилотът на Ред Бул успя да се справи и с двете предизвикателства, а за това голяма роля изигра и болидът, подготвен от Ейдриън Нюи. RB9 дойде на "Монца" с нова предно крило с по-голям страничен отвор плюс един допълнител, по-тънък и по-висок нос, различни аеродинимачни елементи върху радиаторните кутии, по-тънко и като цяло различно задно крило за ниска притискателна сила без отвори в страничните ламели, както и нов дифузьор. Следващото Гран при е на Сингапур на пистата "Марина Бей", известна като най-бързото улучно трасе във Формула 1.

                                                                                                                              formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1118 -: Септември 15, 2013, 01:05:08 pm »

Следващият кръг от календара на Ф1 е Гран при на Сингапур на 22.09.



Дължина   5073 м

Обиколки   61

Разписание на състезателния уикенд:

Св. тренировки 1        20.09.2013 г. 13:00 ч.
Св. тренировки 2        20.09.2013 г. 16:30 ч.
Св. тренировки 3        21.09.2013 г. 13:00 ч.

Квалификация        21.09.2013 г. 16:00 ч.

Състезание             22.09.2013 г. 15:00 ч.


                                                                                  по материали от clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1119 -: Септември 16, 2013, 06:37:14 pm »

Лотус се стремят към класиране на подиума в Сингапур



Целта на отбора на Лотус за предстоящата Гран при на Сингапур е класиране на подиума. Екипът от Енстън очаква представянето на автомобила на Марина Бей да е по-добро с пакета за високо ниво на аеропритискане.

В последните две състезания на Спа и Монца (пистите, изискващи най-ниско притискане в календара) отборът на Лотус записа едва 8 точки. Заради проблем със спирачките Кими Райконен не завърши в Белгия, а в Италия финишира на 11-то място след удар със Серхио Перес на старта. Ромейн Грожан пък бе 8-ми на Спа и Монца.

- Връщаме се към конфигурация за високо притискане. Някои от подобренията на предното крило за последните трасета, изискващи ниско притискане, вече са премахнати. Като изключим това, (ни предстои) обичайната работа с пакет, за който знаем, че работи добре от представянето ни в Германия и Унгария (Райконен завърши втори и в двете състезания, а Грожан бе трети в Германия, б.а.). Нямахме най-добрия уикенд на Спа и Монца, така че очакваме с нетърпение завръщането на пистите, изискващи високо ниво на притискане. Целта е да се върнем на подиума – коментира шефът операции на пистата в Лотус Алан Перман.

Кими Райконен също сподели, че целта му е да се качи на почетната стълбица и каза, че очаква E21 да е по-конкурентоспособен в Сингапур в сравнение с последните две надпревари. Той обясни, че идеята за нощно състезание и самата писта му допадат.

- Състезанието в Монако не беше толкова добро за нас, но няма причина, поради която да имаме трудности в Сингапур. Като на всяка друга улична писта е много трудно да се изпреварва, така че започвайки състезанието от възможно най-предна позиция, е важно, за да запишеш добър резултат в неделя. Всички ще имат новости за това състезание и трябва да видим каква ще е разликата. Ние трябва да вземем максималното от пакета ни и да работим в посока постигане на най-добрия баланс. Ако свършим всичко както трябва, не би трябвало да имаме проблеми – допълни финландецът.

Съотборникът му Ромейн Грожан пък обясни, че на трасето в Сингапур е трудно да се намери необходимото сцепление и пистата е физически натоварваща за пилотите заради неравностите и конфигурацията й, като той също очаква добро представяне на автомобила му на 5,073-километровото трасе.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1120 -: Септември 16, 2013, 06:41:40 pm »

Уебър: Предполагам, че напускам Формула 1 една година по-рано
 


Марк Уебър, който обяви още преди лятната пауза, че ще се откаже от Формула 1 в края на годината, обясни решението си наскоро с липсата на достатъчно мотивация и страст, необходими за да продължи да изпълнява работата си.

„По отношение на мотивацията бях на ръба в последните няколко години“, обясни пилотът на Ред Бул пред ВВС. Според австралиецът преминаването в Порше е най-добрата крачка в кариерата му, но подчертава, че вероятно напуска Гран при година по-рано отколкото трябва.

„Все още се наслаждавам на това, да седя в колата, да изляза на пистата от питлейна и да направя няколко обиколки. Това не е лесно решение и затова говорих с няколко мъже и жени от нашето обкръжение, които също са на кръстопът. Тяхното мнение бе, че ще продължат да правят това, докато могат да запазят своята мотивация.

Преди никога не съм разбирал, какво означава това. Как човек може да загуби своята мотивация? Все по-често обаче изникват въпроси, които в миналото не съм си задавал.

Не става дума за карането и за самите състезания. Става дума да изпълняваш на максимум своята програма, която заема повече от 11 месеца в годината. И тогава идва един момент, в който си мислиш: Добре, постигнал съм доста неща. А когато има някакво чувство на ситост, тогава гладът за нови успехи намалява и остава на заден план.

Всяка зима гладът намалява и огънят в стомаха вече не е същият, какъвто е бил, когато си бил на 24 години.“

Нещата които убиват този глад според Уебър са многото пътувания, нощувките в различни хотели, „може би монотонният начин на работа и разбира се медиите“ и „множество дреболии, които се радваш, когато не трябва да правиш“.

„В крайна сметка започва да напира въпросът: Трябва ли да съм тук и да върша това? И когато дойде предложението от Порше застанах пред огледалото, погледнах се в очите и си казах: Добре, знаеш ли, вероятно няма да ми се налага да правя доста от тези неща. Може би напускам Формула 1 с година по-рано, но промяната следващия сезон и възможността, дадена ми от Порше са най-доброто за мен.“

Уебър подписа дългосрочен договор с Порше и през следващата година ще участва в шампионата за издръжливост с новия LMP1 прототип на фирмата.


                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1121 -: Септември 16, 2013, 06:43:19 pm »

Маса не смята да помага повече на Алонсо



След като Ферари реши да привлече Кими Райконен за следващата година и да се раздели с Фелипе Маса, който кара за Скудерията в последните осем сезона, бразилецът обяви, че не смята да помага повече на съотборника си в борбата за световната титла.

„Не смятам повече да правя това. Сега мисля да нападам“, отговори Маса на въпрос на родната си телевизия О Глобо. В последните четири години бразилецът винаги е в сянката на своя съотборник Фернандо Алонсо и това едва ли е по вкуса му. След обявяването на решението на отбора Маса получил множество окуражителни пожелания от своите фенове, които искат да му вдъхнат увереност в последните състезания за екипа. Освен това той иска да се представи добре, за да бъде харесан от други отбори в челото.

„В момента преговаряме с Лотус и нещата вървят добре“, обяснява Маса. „Те разполагат с добра кола и това е нещото, което аз искам. С Макларън също поддържаме контакт, но все още е трудно да се каже, какво ще е бъдещето ми.“

Нико Хюлкенберг също е конкурент за мястото в Лотус и ако го получи е много вероятно това да означава край на кариерата на Маса. Това ще е сериозна неприятност за Бразилия, която може да остане без пилот във Формула 1 през следващата година. Това би бил първия сезон от 40 години насам без бразилец.

Двукратният световен шампион Емерсон Фитипалди обаче има вяра в своя сънародник.

„Не мисля, че през следващата година ще останем без състезател в Гран при“, изказва мнението си Фитипалди пред О Естадо де Сао Пауло. „Смятам, че Маса ще си намери отбор.“

Липсата на собствен пилот във Формула 1 може да намали ентусиазма към спорта на фенове и пилоти, смята и експертът Оскар Улисес от О Глобо. Единственият състезател с шанс за място в Гран при през следващите години е Фелипе Насър, който обаче вероятно няма да може да си намери място за следващия сезон, след като Хелмут Марко отрече възможността да заеме свободното място в Торо Росо. Феновете се надяват, че Маса, който вече няма да се налага да прави път на Алонсо, ще успее да убеди с добро представяне, че все още има какво да покаже.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1122 -: Септември 16, 2013, 06:44:39 pm »

Трансфер и в посока Ферари-Лотус?



След като бившият технически директор започна работа в Лотус в началото на месеца, а през миналата седмица бе обявено преминаването на Кими Райконен, както и на главния аеродинамик Дирк де Беер във Ферари, сега изглежда, че е ред на трансфер в обратна посока. Според английския Аутоспорт от Лотус са на път да привлекат аеродинамика Николас Хенел, работещ до момента за Скудерията. Все още обаче липсва официално потвърждение на подобен ход.

Преди да започне да работи за отбора от Маранело, Хенел е заемал същата длъжност в Макларън и Рено. Според изданието се очаква специалистът да започне работата си в Енстън още през следващия месец и да се включи в разработването на колата за следващата година.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1123 -: Септември 16, 2013, 06:47:01 pm »

Стюърт се надява Rush да отключи голяма еуфория



Феновете в България ще трябва да изчакат до 27 септември, за да могат да се насладят на супер продукцията на Рон Хауърд - Rush (българското заглавие на филма е „С пълна газ“). Това, че филмът може да достигне до по-широк кръг от хора от едно обикновено състезание, дава надежда на хора като Джеки Стюърт, че може да има реален ефект и върху интересът към самия спорт. Лентата проследява борбата между Ники Лауда и Джеймс Хънт за титлата през 1976 г. Стюърт пък е един от малкото щастливци, имащи възможността да проследят този двубой от съвсем близо.

„Мисля, че филмът ще повлияе положително на интереса към Формула 1“, обяснява позицията си трикратният световен шампион пред Дейли Телеграф. „Особено в Съединените щати, където нашият спорт не се следи толкова от близо от доста години, подобна продукция може да доведе до засилено внимание.“

Генерирането на внимание и спечелването на нови зрители е от изключително значение предвид цифрите от проучванията в последно време. След филма „Дни на грохот“ (Days of Thunder – б.а.) излязъл през 1990 г. с Том Круз в главната роля, интересът към NASCAR в САЩ се възроди и достигна нива, недостижими до този момент. Според Стюърт е напълно реалистично да се очаква и Rush да повлияе по същия начин след появяването си по кината. Германецът Даниел Брюл, който изпълнява ролята на Ники Лауда, според Стюърт е готов за номинация за най-добър актьор.

„Няма да се учудя, ако номинират Даниел Брюл за награда за най-добър актьор. Той е повече Лауда, отколкото Ники Лауда е сам себе си.“

                                                                                                                       clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1124 -: Септември 17, 2013, 09:17:20 pm »

Хембри: Нощното състезание е различно предизвикателство за гумите



Нощното състезание в Сингапур ще представлява различно предизвикателство за гумите заради промяната в температурите на пистата и въздуха, обясни спортният директор на Пирели Пол Хембри.

Този уикенд на уличното трасе Марина Бей ще се проведе 13-ти кръг от Формула 1, като това е единственото състезание в календара на изкуствена светлина. Пилотите ще стартират от 20:00 ч. местно време на пистата с най-много завои в календара – общо 23. Състезателите ще направят 61 обиколки на трасето. Това е една от най-дългите надпревари по продължителност, която често се доближава до границата от 2 часа.

Пирели ще предоставят смесите суперсофт и медиум за Сингапур, за разлика от миналогодишния избор, който беше суперсофт и софт.

- Гумите, които ще предоставим тази година, са по-различни от тези за миналата, когато избрахме суперсофт и софт - коментира Пол Хембри. - Това е така, защото тазгодишните гуми са по-меки, за да се подобри представянето и сцеплението. Сингапур е доста неравна, типична характеристика на уличните писти, и има бели линии за маркировка и шахти, което влияе на сцеплението и изтеглянето от завоите. Състезаваме се през нощта, което представлява уникално предизвикателство за гумите що се отнася до начина, по който температурата на пистата и въздуха се променя. Колите също така са с най-много гориво на старта, в сравнение с останалите състезания през годината, което отново оказва директно влияние върху износването на гумите и деградацията. Това е дълго състезание, предоставящо на отборите възможността да изработят интересни стратегии. Винаги сме се чувствали добре дошли в Сингапур, което е най-грандиозното събитие за годината по отношение на цялото шоу, подготвено за публиката.

Според метеорологичните прогнози в петък, събота и неделя в Сингапур ще вали, като температурите ще са между 26 и 31 градуса.

                                                                                                                    clubs1.bg
Активен