www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 495599 пъти)

0 Членове и 3 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1185 -: Септември 23, 2013, 10:03:44 pm »

Райконен на подиума въпреки болките в гърба



С невероятно каране и въпреки сериозните болки в гърба Кими Райконен успя да се качи на подиума след старт от 13-а позиция.

„Не се чувствах особено добре и сега след състезанието нещата не са особено приятни, но това е без значение”, заяви Райконен на подиума. „Сега вече имаме достатъчно време да си починем и да продължим напред. Мисля че третото място бе максимумът, който можехме да постигнем. Темпото ми днес бе ОК и успях да изпреваря няколко съперници.”

Според финландеца решаващата фаза от състезанието за него е било изпреварването на Дженсън Бътън.
„Карах зад Дженсън и виждах, че гумите му се износват значително. Затова започнах да го притискам още повече. Успях да го изпреваря и това бе важно, защото няколко пилоти зад мен бяха с нови гуми и можеше да ме настигнат. Изпреварването сигурно е изглеждало впечатляващо, но аз просто имах повече сцепление. Знаеш малко или много, къде и кога можеш да спреш. Не бе лесна маневра, но най-важното е, че мина безпроблемно.”

„Кими свърши чудесна работа”, радваше се и тим шефът на Лотус, Ерик Булие. „Успя да излезе напред, не на последно място и благодарение на брилянтна стратегия. Умишлено го вкарахме по-рано в бокса, защото по този начин имаше доста обиколки свободно каране пред себе си, в които можеше да натиска максимално.”

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1186 -: Септември 23, 2013, 10:06:33 pm »

Рискът на Макларън възнаграден след като Бътън и Перес взеха точки



Както и през останалата част на този сезон, така и в състезанието в Сингапур, Макларън не бе в състояние да се бори с екипите на Ред Бул, Ферари, Лотус и Мерцедес. В опит да бъде направено това в екипа от Уокинг смениха стратегията по време на излизането на колата за сигурност. Така в крайна сметка Бътън и Перес се класираха на седма и осма позиция, след като стартираха осми и 14-и.

„Мислехме си дори, че може да имаме шанс да се качим на подиума”, изрази очакванията си Бътън. „В крайна сметка обаче не разполагахме с темпото, за да задържим зад себе си няколко пилоти. Все пак ни достави удоволствие да рискуваме и да се борим, въпреки че не успяваме да се качим на подиума през този сезон. Очаквахме да караме през по-голямата част със супер меките гуми и колата ни бе настроена така. По-твърдата смес при мен не функционираше особено добре и след като дълго време се опитвах да задържа Кими зад себе си, задните гуми просто се износиха сериозно. Така нямаше как да задържа идващите зад мен. Въпреки това опитът си струваше и не е толкова лошо да завърша на седма позиция в това състезание. С различна стратегия едва ли щяхме да се представим по-добре. Сигурен съм в това. Радвам се, че успяхме да донесем ценни точки за нашия отбор.”

„Мисля, че трябва да сме доволни от днешния резултат”, заяви от своя страна Серхио Перес. „Постигнатите позиции са най-доброто, което можехме да постигнем. Колата за сигурност излезе в неудобен за нас момент и ние избрахме да рискуваме, като направихме втори стоп, след който трябваше да караме доста обиколки до финала. Не бе лесно да държим колите далеч от мантинелите, да не допускаме грешки и да не гумим много време на обиколка при тези сериозно износени гуми. Въпреки това мисля, че направихме правилния избор. Въпреки че седма и осма позиция не са нещо особено, те са най-доброто, което можеше да постигнем. Надявам се да съм донесъл усмивки по лицата на моите сънародници в Мексико, защото те се нуждаят от това в тези тежки времена.”

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1187 -: Септември 23, 2013, 10:08:46 pm »

Алонсо и Уебър предупредени от ФИА заради опасното им прибиране в бокса след състезанието



Марк Уебър получи повреда и трябваше да се откаже в последната обиколка, въпреки че бе на път да завърши на четвърта позиция. След като пресече старт-финалната линия пък Фернандо Алонсо спря да прибере пилота на Ред Бул и така двамата влязоха в питлейна на борда на Ферари. Това обаче противоречи на правилата на ФИА и на мерките за сигурност. Затова и двамата състезатели получиха предупреждение от Дерек Уоруик и комисарите на пистата.

Официалната обосновка на предупрежденията бе доста интересна: Алонсо е предупреден заради прекалено бавно прибиране в бокса след финала на състезанието (двама от останалите пилоти трябваше да го заобикалят), а Уебър заради пресичане на състезателната линия без разрешение на маршалите на пистата.

За пилота на Ред Бул това е третото предупреждение за сезона и по тази причина той ще бъде наказан с връщане десет места спрямо постигнатото в квалификацията в Южна Корея. Австралиецът е вторият пилот след Пастор Малдонадо, който бе наказан по подобен начин през миналата година. За Алонсо пък това е първо предупреждение.

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1188 -: Септември 23, 2013, 10:12:58 pm »

Разочарование в Мерцедес след днешното състезание



В началото на надпреварата в Сингапур по всичко изглеждаше, че Мерцедес са втората сила след недостижимия Фетел. След излизането на колата за сигурност обаче нещата до някъде се объркаха и в крайна сметка пилотите на екипа от Бракли завършиха на четвърто и пето място.

„Какво трябва да се случи и какво се случва са две в повечето случаи различни неща”, заяви Рос Браун след края на състезанието. А всичко започна толкова добре за неговия екип. Нико Розберг направи по-добър старт от Себастиян Фетел и се опита да спечели дивидент от това.

„Той се бори за титлата, а аз нямаше какво да губя”, заяви от своя страна Розберг. „Опитах всичко по силите си, но той направи всичко много добре. Бе чудесен дуел и той успя да си върне позицията.”

За жалост на Розберг и неговия отбор.

„Жалко, че не успяхме да се задържим начело”, съгласен е и Браун.

„Разбира се това нямаше да промени нищо”, продължи Розберг. „Ако не бе успял тогава, щеше да го направи три-четири обиколки по-късно. Той просто бе в своя собствена лига.”

„Нико бе вторият най-бърз пилот в днешния ден и е жалко, че той не бе на подиума”, смята тим шефът. „Имахме потенциал за това. Проблемът бе, че колата за сигурност излезе в най-лошия възможен момент. Не смятахме, че можем да завършим състезанието с един комплект гуми. Всички предпоставки сочеха към това. Подобни случки в миналото ни накараха да сме леко консервативни. Не искахме да останем без гуми пет или десет обиколки преди финала. Затова и останахме на пистата. Ако колата бе излязла пет или десет обиколки по-късно, щяхме да влезем за смяна. Просто не вярвахме, че ще успеем да караме с тези гуми до края.”

Розберг имаше пълно доверие на своя екип.
„Те стоят на питуола и знаят най-добре, каква стратегия да изберат”, обясни Розберг. „За мен е трудно да преценявам всичко това, защото на пистата се случват доста неща. Трудно е да се каже, дали с различна стратегия можеше да се класирам по-напред. Трябва да анализираме състезанието. Имаше доста различни стратегии. Вероятно можеше да се класираме по-напред, но не знам колко по-напред. Трябва да извлечем своите поуки и да се опитаме следващия път да свършим по-добра работа. Сигурен съм, че не успяхме да извлечем максимума. Причина за това обаче бяха множество дреболии.
Загубихме ненужно една позиция спрямо Уебър, която успяхме да спечелим отново само благодарение на късмета. После имах парче гума на предното крило, но това се случва понякога. Излита парче, удря се в крилото и остава там. И така в продължение на 15-20 обиколки. Това разбира се влияе и на времената на обиколка. Бе доста трудно състезание за нас след излизането на колата за сигурност.”

„Не мисля, че можем да сме доволни от изминалия уикенд”, заяви от своя страна Хамилътн. „Мислех, че сме по-напред, но не можех да видя табелата на питуола, а не ми казваха на коя позиция съм. Въпреки всичко смятам, че момчетата от отбора свършиха чудесна работа. Резултатът разбира се е разочароващ като се има предвид, че дадохме всичко от себе си. По отношение на шампионата мисля, че всичко свърши. Намирам се на 100 точки. Трябва да се опитаме обаче да победим Ферари и Фернандо.”

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1189 -: Септември 23, 2013, 10:16:35 pm »

Хорнер не одобрява предупреждението, наложено на Уебър



Предупреждението, наложено на пилота на Ред Бул Марк Уебър след финала на Гран при на Сингапур, не е правилно според шефа на тима Кристиан Хорнер.

След като отпадна в последната обиколка на нощното състезание в Сингапур, заради изтичане на вода и прегряване на двигателя, Марк Уебър бе откаран до закрития парк от пилота на Ферари Фернандо Алонсо. Вследствие на това действие двамата състезатели получиха предупреждение от стюардите. Алонсо, заради опасно каране в обиколката за прибиране в закрития парк след финала, което доведе до това 2 коли да заобиколят Ферари-то му. Уебър пък бе санкциониран заради това, че излезе на пистата без разрешението на маршалите между началото на обиколката за прибиране и времето, в което последната кола влиза в закрития парк. Това обаче бе третото предупреждение за Марк през сезон 2013, заради което австралиецът ще стартира с 10 места назад в следващото състезание на пистата Йонгам в Корея.

Уебър получи първото си предупреждение в Гран при на Бахрейн след контакт с Нико Розберг в състезанието, а второто – в Гран при на Канада по време на първата тренировка, заради това, че не намали достатъчно при жълти флагове. Според спортния правилник на Формула 1 състезателят получава наказание с преместване 10 места назад на грида след трето предупреждение само ако най-малко две от тях са нарушения, свързани с карането.

- Един от най-емблематичните образи, които си спомням, е Найджъл Менсъл, който закарва Аертон Сена до боксовете (в Гран при на Велкобритания през 1991 г.). В този случай (състезанието в Сингапур, б.а.) това бе добро за шоуто, за телевизията, и трябваше да бъде решено с глоба или шамар по китката. Жалко е, че завърши с предупреждение и понеже е третото означава наказание с 10 места назад. За съжаление предупрежденията са единствените неща, позволени на стюардите, но може би в този случай разговор с пилотите би бил достатъчен. В най-добрия случай глобата би била по-добро решение, но не мисля, че стюардите могат да направят това (сега само отборите, а не пилотите, могат да бъдат глобявани). Разочароващо е, защото така Марк ще е назад в Корея, а това е нещото, в което няма смисъл. Но разбирам трудностите на стюардите с наказанията, които могат да налагат – коментира Хорнер.

Уебър от своя страна също определи предупреждението като „разочароващо”, но остана доволен от представянето си в надпреварата, въпреки че отпадна в последния тур:

- Няма какво повече да кажа по този въпрос. Разочароващо е, но стюардите взеха своето решение. Това ще направи по-сложно състезанието ми в Корея. Мисля, че днес общо взето направих всичко, каквото можах. Колата имаше добро темпо, когато беше необходимо, справихме се с гумите и направихме много добро задминаване на Нико (Розберг), бях много щастлив от тази обиколка. Тогава, шест тура преди края, момчетата се притесниха за колата. Така че, да, неприятно е, но други са имали по-тежки дни от моя в други състезания, но това е положението. Трябваше да сменям предавките по-рано, но за разлика от Монца, започнахме да губим много мощност. В този момент просто се опитвахме да финишираме, но в последната обиколка колата се запали.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1190 -: Септември 23, 2013, 10:18:53 pm »

Уорд предлага всички писма в подкрепа на Жан Тод, подписани преди 6 септември, да бъдат отменени



Всички писма, подписани преди началото на кандидатпрезидентската кампания (на 6 септември) в подкрепа кандидатурата за втори мандат на настоящия президент на ФИА Жан Тод трябва да се отменят, смята опонентът на французина в изборите Дейвид Уорд.

Уорд вече подаде жалба срещу Жан Тод към комитета по етика на ФИА относно въпросните писма, защото според него писмените одобрения, получени от отделните регионални клубове на ФИА по време на срещи между тях и президента на федерацията, са взети по неправомерен начин, месеци преди началото на президентската кампания. Това според него нарушава избирателния процес, неговата прозрачност и може да доведе до загуба на доверие към легитимността на действията на федерацията.

- Да използвам спортна метафора, споразуменията за подкрепа са като незаконна практика или летящ старт, който дава нечестно предимство на Жан Тод в състезанието за избора на президент на ФИА. Мисля, че най-малко би било най-добре за федерацията, ако всички писма, подписани преди 6 септември, се анулират. След това членовете на ФИА ще могат да участват в избирателния процес прозрачно, без предварително задължение и да направят избора си на базата на честно сравнение между кандидатите и техните съответни манифести – пише Уорд в писмо до президента на автомобилния клуб на Уругвай и председателя на четвърти регион на ФИА (покриващ Южна Америка и състоящ се от 18 клуба) Хорхе Томаси.

Писмото до Томаси е в отговор на друго писмо, изпратено от Томаси миналия понеделник, целящо да изясни причините, поради които Жан Тод е присъствал на срещата на регионалните клубове в Монтевидео (Уругвай) през март тази година. В отговор на запитване от страна на Уорд от 6 септември дали автомобилният клуб на Уругвай ще подкрепи него в президентските избори, Томаси пише, че този клуб вече е заявил подкрепата си към Тод и няма да промени решението си. Той също така пише, че президентите на клубовете по никакъв начин не са били принуждавани да подписват писмо в подкрепа на Жан Тод

- В хода на срещата ние обсъждахме сред всички участници бъдещето на ФИА и достигнахме до единодушно заключение за важността на продължаването на мандата на г-н Тод. Заради това всички се съгласихме да му дадем писмо, изразяващо нашата подкрепа, в случай, че той се кандидатира за втори мандат. Нямаше нито външен натиск към регионалните клубове, нито вътрешен за решението, взето от водещи фигури както в спортните, така и в автомобилните клубове.

Уорд обаче не отстъпва от твърдението си, че избирателният процес и етичният кодекс са нарушени:

- Употребата на споразумения за подкрепа или писма доста преди периода на избирателния процес според мен е сериозно нарушение на правилата на ФИА, което заплашва да застраши справедливостта и прозрачността на изборите за президент на ФИА през 2013 г. Отговорностите на президента според член 20 на правилника на ФИА са „да действа при всички обстоятелства от името на ФИА и в границите на своите задължения”. Осигуряването на подкрепа за преизбирането му, докато пътува на разноски на ФИА до регионални събития, организирани от персонала на ФИА, според мен не отговаря на това. Също така мисля, че тези действия нарушават член 2.4 от етичния кодекс на ФИА за избягване на конфликт на интереси. Силно вярвам, че честността на избирателния процес на ФИА е от първостепенно значение. ФИА трябва да получи доверие, че провежда всички свои състезания справедливо, прозрачно и според правилата. Ако не, цялото доверие към федерацията рискува да бъде загубено.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1191 -: Септември 23, 2013, 10:21:30 pm »

22 старта в нов вариант на календара за Формула 1 през 2014 г.



Нов вариант на календара за следващия сезон във Формула 1 се появи по време на уикенда за Гран при на Сингапур.

В него има цели 22 старта, като един от слотовете – 1 юни 2014 г. – е запазен евентуално за провеждане на надпревара в Ню Джърси. Второто състезание в САЩ не фигурираше в първоначалния списък, който Бърни Екълстоун отрече да е разпространявал до отборите.

Управляващият търговските права на спорта на няколко пъти даваше преди медиите противоречива информация относно старта в Ню Джърси. Първоначално той заяви, че състезанието няма как да се случи, тъй като организаторите не са успели да съберат необходимите средства. Малко след това обясни, че всъщност стартът си има запазено място. Смята се, че молбата за участие вече е подадена (по-рано документите не бяха изпратени).

Календарът ще се обсъжда тази седмица на заседанието на Световния съвет за автомобилен спорт на ФИА.

Новият вариант на календара на Формула 1 за 2014 г.
Дата                Състезание

16 март    Гран при на Австралия (Мелбърн)
23 март    Гран при на Малайзия (Сепанг)
6 април    Гран при на Корея (Йонгам)
13 април    Гран при на Китай (Шанхай)
27 април    Гран при на Бахрейн (Сахир)
11 май    Гран при на Испания (Каталуния)
25 май    Гран при на Монако (Монте Карло)
1 юни    непотвърдено
8 юни    Гран при на Канада (Жил Вилньов)
22 юни    Гран при на Австрия (Ред Бул Ринг)
6 юли    Гран при на Великобритания (Силвърстоун)
20 юли    Гран при на Германия (Хокенхайм)
27 юли    Гран при на Унгария (Хунгароринг)
24 август    Гран при на Белгия (Спа-Франкоршамп)
7 септември    Гран при на Италия (Монца)
21 септември    Гран при на Сингапур (Сингапур)
5 октомври    Гран при на Япония (Сузука)
19 октомври    Гран при на Русия (Сочи)
26 октомври    Гран при на Абу Даби (Яс Марина)
9 ноември    Гран при на Мексико (Мексико Сити)
16 ноември    Гран при на САЩ (Остин)
30 ноември    Гран при на Бразилия (Интерлагос)

                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1192 -: Септември 23, 2013, 10:23:04 pm »

Рено и Катерам удължиха договора си с три години



Рено и Катерам удължиха договора си за доставка на двигатели и задвижващи системи за Формула 1 за още три години. Двете компании обявиха новия контракт в Сингапур.

От отбора заявиха, че са доволни, че ще продължат да работят с френската компания. Догодина предстоят сериозни промени на техническите правила, преминаване към турбодвигатели с допълнителни системи за генериране на енергия. Според изчисленията цялата система за задвижване ще има комбинирана мощност, която ще е по-висока от тази на настоящите V8, но ще е с 35% по-ефективна.

Англо-малайзийският екип и френският производител работят съвместно от 2011 г.

- През последните три години наблюдавахме как екипът на Катерам израства и гради впечатляваща техническа структура и солидна база. Новите технически правила представляват сериозно предизвикателство, но с промяната идват и възможностите, така че догодина отборът ще има шанс да постигне следващите цели в плановете си – коментира президентът и управляващ директор на Рено Спорт F1 Жан-Мишел Жалиние.

Шефът на Катерам Сирил Абитебул допълни, че новината е чудесна за екипа и отразява дълбоките връзки, създадени между двете бизнес организации през последните сезони.

- 2014 г. бележи началото на една нова ера за F1, като промените в спорта ни ще са в съответствие с последните технологични тенденции в глобалната автомобилна индустрия. Заедно с Рено работим открито и честно, за да помогнем на Катерам да постигне краткосрочните си цели – да се установи като стабилен тим в F1 и да послужи за това Рено да получи признание за технологичните си достижения – добави Абитебул.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1193 -: Септември 23, 2013, 10:24:37 pm »

В Заубер озадачени от решението на стюардите Хюлкенберг да пусне Перес



Екипът на Заубер е останал озадачен от нареждането на стюардите на Гран при на Сингапур Нико Хюлкенберг да пусне Серхио Перес (Макларън) по време на надпреварата по улиците на града, призна шефката на отбора Мониша Калтенборн.

Двамата пилоти водеха битка след първите питстопове, когато германецът пресече завой и излезе пред съперника си от Макларън. Имаше предположения, че контакт помежду им е причината за залитането на Заубер-а, но стюардите бяха на различно мнение и инструктираха Хюлкенберг да върне позицията.

- Нико направи фантастично състезание, което бе възнаградено с две точки. Намираме обаче решението на рейсдиректора за връщане мястото на Серхио Перес прекалено остро. Приехме го, но Нико не спечели никакво предимство – той просто избегна катастрофа, напускайки пистата – обясни Калтенборн.

Самият пилот също бе изненадан от инструкцията, подадена от рейсконтрола:

- Направих много добър старт и след това се озовах в тази ситуация с Перес. В битката имаше намесен и един Уилямс, като Серхио бе от вътрешната страна. Аз трябваше да оставя място и се оказах на външния бордюр. Тогава колата ми поднесе и излетях настрани. Наложи се да върна позицията, но не съм особено съгласен с решението. Все пак като цяло можем да сме доволни – тръгнахме си с две точки. Честно казано, не очаквах да вземем нещо повече от това. Просто е нереалистично да се мисли, че всеки уикенд ще е като Монца, но имаме значителен напредък. Накрая битката беше за оцеляване, тъй като гумите ми бяха съсипани. Нико Розберг, Люис Хамилтън и Марк Уебър бяха с по-свежи гуми и аз просто трябваше да се съсредоточа върху това да остана на пистата и да завърша състезанието.

Съотборникът му Естебан Гутиерес остана 12-ти в Сингапур, но той бе очаквал по-добър резултат от надпреварата.

- Състезателното ни темпо не бе достатъчно добро, особено в началото, когато направо се борех с колата. На моменти натисках прекалено и задната част бе нестабилна, след което гумите се износиха. Това бе една от най-трудните надпревари, в които съм участвал. Направих най-доброто, на което съм способен, а и стратегията ни не бе идеална – обясни мексиканецът.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1194 -: Септември 23, 2013, 10:26:21 pm »

Сутил се радва на точката си от Сингапур, във Форс Индия изпитват смесени чувства



Адриан Сутил се зарадва на трудно извоюваната си точка от Гран при на Сингапур. Немският пилот финишира десети в уличната надпревара от Формула 1, но в екипа му Форс Индия изпитваха смесени чувства относно резултата си, след като Пол ди Реста остана 20-ти.

- Беше трудно и изтощителна в края си състезание. Затова е страхотно да си тръгнем с точка – тя е малка мотивация за целия отбор. В последните обиколки настигнах цяло влакче от автомобили – [Серхио] Перес, [Дженсън] Бътън, [Нико] Хюлкенберг. Мислех, че имам шанс да изпреваря поне един от тях, но точно тогава гумите ми се съсипаха. Всъщност всички имахме грижи с тях и не можех да атакувам никого. Чувствах се все едно карам на лед. Така че съм щастлив, точката е напълно заслужена от тима ни – обясни Сутил.

Шефът на тима Виджай Маля бе човекът, който заяви, че отборът изпитва смесени чувства – положителни заради класирането на Адриан и не толкова добри заради изтърваната възможност за класиране в топ 10 на Ди Реста.

- Пол можеше да е шести. Отпадането му само седем тура преди финала ни коства скъпо и не ни помогна в борбата с Макларън. Но като екип трябва да се фокусираме върху позитивните неща – доброто управление на гумите и правилните стратегически решения – добави Маля.

Самият Ди Реста също не бе доволен от станалото, като се има предвид състезателното му темпо до момента на спирането.

- Срамота е да си тръгна с празни ръце при положение, че бях в позиция да взема ценни точки. Все още не съм сигурен какво се случи при инцидента. Взех седми завой по същия начин, по който го направих и в предходната обиколка, но колата продължи направо и не спря. Отборът разследва случая – заяви шотландецът.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1195 -: Септември 23, 2013, 10:29:11 pm »

Видео показва причината за санкциите на Алонсо и Уебър



Фернандо Алонсо и Марк Уебър получиха официални предупреждения от стюардите на Гран при на Сингапур, след като пилотът на Ферари спря, за да качи на колата си състезателя на Ред Бул. Австралиецът ще отиде 10 места назад на грида в Корея, тъй като това му бе третата такава санкция за годината.

Реакциите на наказанието бяха различни. Немалко наблюдатели коментираха, че то е прекалено сурово. На видеото обаче се вижда как Уебър притичва през пистата, докато Алонсо спира на състезателната линия и пилотите на Мерцедес Люис Хамилтън и Нико Розберг са принудени да правят маневри, за да ги избегнат.

Хамилтън призна, че е бил шокиран да открие неподвижното Ферари точно на това място на трасето. Дженсън Бътън (Макларън) пък коментира в Туитър акаунта си, че подобно спиране определено е опасно, допълвайки, че въпреки това наказанието е твърде строго.

Междувременно ФИА ще посъветва пилотите да не вършат подобни неща като стореното от Уебър и Алонсо. Във федерацията разглеждали случая, след като двамата пилоти бяха санкционирани по различни параграфи. При испанеца е приложена точка 30.13 от спортните правила – за ненужно бавно управление или такова, което може да бъде определено като потенциално опасно за други състезатели или хора. Марк бе санкциониран по точка 30.9 (b), която разрешава присъствието на пилот на трасето единствено след разрешение от страна на маршалите. Аутоспорт публикува информация, че австралиецът е имал изрично указание да не излиза на пистата. Според нея няма планове за въвеждане на изрично правило, забраняващо подобни „таксиметрови” дейности. ФИА ще отправят съвет и ще препоръчат на пилотите да не рискуват да получават наказания в бъдеще, предлагайки на колегите си да ги откарат по такъв начин по питлейна.

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=IBByzQBCSXE" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=IBByzQBCSXE</a>


                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1196 -: Септември 24, 2013, 06:42:15 am »



Рено: Двигателят на Уебър прегря, повредата на Грожан бе неочаквана

"Марк останал без вода, двигателят на Ромен беше нов"

От Рено Спорт признаха, че ще трябва да направят подробно разследване след двата отпаднали болида заради повреди в двигателите им след вчерашната Гран при на Сингапур. Френският производител се поздрави с победата на Себастиан Фетел от Ред Бул и третото място на Кими Райконен от Лотус, но точно техните съотборници с Рено двигатели не стигнаха до финала на надпреварата на пистата "Марина Бей".

"Днес изпитваме смесени чувства. Можем да се поздравим с победата на Себастиан Фетел от Ред Бул и третото място на Кими Райконен от Лотус, но също така съжаляваме за техните съотборници Марк Уебър и Ромен Грожан, които отпаднаха след повреди в двигателите. Марк остана без вода в охладителната си система малко преди края и двигателят му прегря метри преди финала. Трябва да разследваме причината за теча на охладителна течност, довел до повредата", призна Реми Тафин, спортен директор на Рено Спорт . "При Ромен останахме много изненадани, защото той бе с нов двигател в болида си. В пневматичната му система имаше голям разход на въздух във втората част от състезанието. Казахме на Лотус да го извикат в бокса, където заредихме отново системата, но проблемът се повтори след секунди и трябваше да приключи състезанието за него в следващата обиколка. Предстои ни обстоен анализ и на двата проблема и спешно решение, за да не се повтаря това и да сме готови за Гран при на Корея", завърши французинът.

                                                                                                                               formula1.sportal.bg                                                                                                                               
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1197 -: Септември 24, 2013, 06:47:28 am »



Уебър бесен от наказанието след возенето на "такси" от Алонсо

"10 места се дават за тежки инциденти"

Марк Уебър не е доволен от прекалено суровото наказание, което получи след вчерашната Гран при на Сингапур. Австралиецът ползва като такси болида на Ферари, управляван от Фернандо Алонсо след финала, метри преди който Марк отпадна, без да успее да завърши заради избухнал в пламъци двигател на Рено.

Решението на съдиите на пистата "Марина Бей" бе десет позиции връщане назад в квалификацията за следващата Гран при на Корея. Влезлият в ролята на таксиджия двукратен световен шампион Алонсо се отърва само с мъмрене от маршалите.

"Няма какво да кажа. Истината е, че съм ядосан на съдиите, защото вместо предупреждение те решиха директно да ме накажат, и то с десет позиции на старта в Корея", сподели Марк. "Подобни наказания се дават за тежки инциденти по време на състезание, а не след него", завърши вбесеният австралиец.

                                                                                                                                formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1198 -: Септември 24, 2013, 06:53:29 am »



Райконен пропуска ГП на Корея?

Кими издържал до финала в Сингапур на инжекции

Има вероятност Кими Райконен да пропусне следващия кръг от сезон 2013 за Гран при на Корея. Това призна самият пилот на Лотус, като опасенията му бяха потвърдени и от личния му физиотерапевт. Финландецът участва вчера в Гран при на Сингапур със силни болки в кръста, заради които за малко не пропусна квалификацията.

Кими обаче събра сили и след няколко инжекции, поставени от доктор Аки Хинтса, дори стигна до третото място на почетната стълбичка на пистата "Марина Бей". Според Хинтса вероятността Кими да пропусне състезанието в Корея е голяма, защото финландецът има травма на прешлен в гръбнака, която причинява дори по-силни болки няколко дни след травмата.

"Не съм сигурен дали ще успея да се възстановя напълно за Корея. Вчера успях да завърша състезанието и дори да се кача на подиума. Това ме направи щастлив, но преди старта трябваше да ми слагат инжекция, за да издържа болките в кръста", призна Райконен. "Седалката в болида не е от най-удобните, а на пистата през цялото време се тресем на нея. Надявам се да съм готов и да се състезавам в следващия кръг", завърши финландецът.

                                                                                                                            formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1199 -: Септември 24, 2013, 07:00:08 am »



Ферари: Едно-две отпадания на Фетел и се връщаме в борбата

"Повредата на Марк от вчера сега трябва да сполети и Себастиан"

Отборът на Ферари продължава да се надява на отпадане на лидера в класирането Себастиан Фетел, за да запази шансовете си да спре пилота на Ред Бул по пътя му към четвъртата поредна световна титла. Себастиан води с 60 точки пред Фернандо Алонсо шест кръга до финала на сезон 2013.

Няколко пъти звездата на Скудерия Алонсо отправи надежди за технически проблеми на младия германец, а след вчерашната победа на Себ в Гран при на Сингапур отчаяно към заклинанията се включи и отборният шеф на Ферари Стефано Доменикали.

"Единственото нещо, на което можем да се надяваме, е технически проблеми да сполетят Фетел. Повредата в двигателя на Марк Уебър от вчера сега трябва да сполети един-два пъти Себастиан и може да се върнем в борбата за титлата", не много спортсменски се надява Доменикали. „Нямаме друг шанс, защото Фетел е много бърз и безгрешен през тази година. Никога не казвай никога, знаем, че ще е много трудно и не зависи от нас, но ще чакаме своя шанс", завърши явно обезвереният италианец.

                                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен