www.p2pbg.com

Моля влез или се регистрирай.

Влез с потребителско име, парола и продължителност на сесията
Експертно Търсене  

Новини:

Автор Тема: Формула 1  (Прочетена 509195 пъти)

0 Членове и 6 Гости преглежда(т) тази тема.

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1140 -: Септември 18, 2013, 10:18:36 pm »

Алонсо оптимално подготвен за битките в Далечния Изток



Въпреки изоставането си с повече от 50 точки от водача в класирането, Фернандо Алонсо не губи надежда и се радва на предстоящите надпревари в Азия.

„Сезонът навлиза в най-напрегнатата си фаза и предстоят още седем състезания извън Европа“, наясно е испанецът. Той се чувства подготвен оптимално за надпреварите до края на сезона. „По време на лятната пауза се подготвих много добре физически за предстоящата финална фаза на сезона. Заради непрекъснатите промени на часовите зони не е особено лесно човек да се адаптира. Предстоящата надпревара в Сингапур пък изисква и много психическа устойчивост, защото едно нощно състезание означава промяна на всички рутинни процеси, които иначе имаме по време на уикенд. Променя се напълно ритъма не само на механиците, но и на пилотите.

Трасето също е доста взискателно към нас, защото почти няма място за грешка. Въпреки това надпреварата в Сингапур е една от тези, които много харесвам. С четири подиума от последните пет състезания записах доста добри резултати.“

Испанецът успя да спечели и първото състезание на това трасе през 2008 г.:
„Заминавам за Сингапур с позитивно настроение и очаквам добър резултат в състезанието. Риск от инциденти има през цялото време, но особено на 18-и и 19-и завой, след които се излиза на старт-финалната права не прощават никакви грешки. Дори да изгубиш концентрация само за миг, веднага се озоваваш в мантинелите.“

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1141 -: Септември 19, 2013, 09:55:38 pm »

За Макларън не е приоритет да запазят пилотите си през 2015 г.



Отборът на Макларън е доказвал в миналото, че не се притеснява от промени в състава си при необходимост, каза управляващият директор на тима Джонатан Нийл. Очаква се от Уокинг скоро да обявят, че Дженсън Бътън и Серхио Перес ще продължат да карат за екипа и през 2014 г., но дали това ще е така и през сезон 2015, когато Хонда отново ще доставя двигатели на отбора, остава неясно.

- Това, което искаме, е талант и представяне на високо ниво – каза Нийл в отговор на въпрос на Аутоспорт дали стабилността при пилотите е важна за сезон 2014 и 2015. – В миналото сме показвали, че не ни е страх да правим промени в отбора, когато усещаме, че имаме нужда от тях, без значение дали е вътре в организацията или с пилотите, за да свършим работата си. Силно развълнувани сме от връщането на Хонда и работим усилено, за да постигнем успех. Но също така очакваме с нетърпение това, което се надяваме, че ще е много конкурентоспособен двигател от Мерцедес през 2014 г.

Нийл допълни, че отборът на Макларън ще обяви пилотите си за сезон 2014 скоро.

- Не мога да ви кажа кога, но очевидно моментът, в който ще разясним ситуацията, няма да се забави прекалено. Сега сме концентрирани върху подготовката си за този уикенд, уверявайки се, че ще попием колкото се може повече информация от този сезон и че ще се подготвим добре за следващата година. Така че това е нашият приоритет в момента. Не казвам, че пилотите са на второ място, но когато имаме какво да споделим, ще ви уведомим.

На въпрос дали забавянето е, защото тима преговаря с различни състезатели от настоящите, Нийл отговори:

- Намираме се във време от годината, в което всеки говори с всекиго, без значение дали хора от техническия персонал се местят или пилотите. Не би било редно от моя страна да спекулирам, но ще стане скоро (обявяването на състезателите, б.а.).

Управляващият директор на тима също така обясни, че пилотите от програмата на Макларън за развитие на млади състезатели Кевин Магнусен и Щофел Вандорн, които са водачи в класирането в световните серии на Рено, заслужават да стигнат до Формула 1 и че от Макларън очакват това да се случи в „не толкова далечното бъдеще”.

Пилотът на Макларън Дженсън Бътън обясни от своя страна, че удължаването на договора му е просто формалност и няма притеснения относно това къде ще кара догодина, но не уточни плановете си за 2015-та:

- От дълго време това е формалност. Не е проблем за никоя от страните. Просто ще се концентрираме върху надпреварите и ще се състезаваме заедно и през 2014 г. Все още нищо не е уточнено за годината след това. 2014-та е опция от предишния договор, след това ще видим. Силно развълнуван съм за бъдещето.

Серхио Перес пък обясни, че вече е провел дискусии с отбора за 2014 г., като каза, че остава документите да бъдат изготвени и подписани.


                                                                                                                             clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1142 -: Септември 19, 2013, 09:56:56 pm »

Уебър все пак ще липсва на Фетел



Трикратният световен шампион във Формула 1 Себастиан Фетел твърди, че ще му липсва съперничеството с Марк Уебър. Настоящият му съотборник в Ред Бул напуска спорта в края на сезона и ще работи с Порше в програмата им за състезания за издръжливост.

Отношенията на Фетел и Уебър претърпяха няколко сблъсъка през годините им заедно като пилоти на отбора от Милтън Кийнс – и по пистите, и извън тях. Последният бе тазгодишната Гран при на Малайзия, в която немският пилот пренебрегна инструкция от питуола да остави Марк да спечели, изпревари го и взе победата. Двамата работят заедно в Ред Бул от 2009 г. и това далеч не бе първият случай на подобна колизия.

- Всеки може да говори каквото иска за отношенията ни, но в крайна сметка един друг се притискахме да дадем максимума от себе си. Това ще ми липсва. Винаги има по два-три завоя (на писта), където Марк ме кара да скърцам със зъби. Опитвам се да разбера какво точно прави в тях и това ми създава достатъчно заетост – обясни Себастиан пред австрийското списание Sportwoche.

Самият Уебър предположи, че съекипникът му едва ли ще му липсва кой знае колко. Мястото на австралиеца за следващия сезон ще бъде заето от Даниел Рикиардо. С оглед на няколкото сблъсъка на Марк и Фетел бяха направени доста предположения как ще се развият отношенията на пилота, който понастоящем кара за Торо Росо и Фетел.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1143 -: Септември 19, 2013, 09:58:27 pm »

Рори Бърни с по-сериозна роля в изграждането на колата на Ферари за 2014 г.?



Промяната в правилата за 2014 г. изисква всички отбори да използват всички възможни сили и идеи, за да конструират конкурентоспособна кола за следващия сезон. Така се появиха и слуховете, че от екипа на Ферари ще реактивират своя най-успешен дизайнер, южноафриканецът Рори Бърни. От години той продължава да работи за фирмата, но вече като съветник и няма почти нищо общо със спорта.

Още през март от Маранело отрекоха подобни слухове, но те се появиха още по-настойчиво през април. От Скудерията отново отрекоха. Но където има дим, там обикновено има и огън. Сега в auto, motor und sport се появи информация, че Бърни има 110 пълни работни дни във фабриката през тази година. Явно е, че от Ферари искат да използват идеите на 69-годишният дизайнер, който бе единственият успяващ да се противопостави на Ейдриян Нюи. Южноафриканецът също потвърждава участието си в проекта.

„Отдавна не съм бил така ангажиран в програмата за Формула 1 на фирмата, както в подготовката за бъдещата кола на Ферари.“

Това означава отново сериозно натоварване за Бърни с чести полети между Йоханесбург и Болоня с междинна спирка Франкфурт. Именно това бе една от главните причини той да се откаже през 2006 г.

Във Ферари обаче отричат ролята на Бърни в проекта да е по-голяма от вече споменатото от екипа. Пребиваването му в Маранело било свързано с работата му на съветник в различни области. Така например Бърни бе ръководител и съветник по проекта LaFerrari.

                                                                                                                            clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1144 -: Септември 19, 2013, 09:59:49 pm »

Бътън не очаква Райконен „да носи вода“ на Алонсо



Дженсън Бътън е убеден, че с Кими Райконен до себе си през следващия сезон, Фернандо Алонсо няма да се чувства толкова комфортно, колкото досега с Фелипе Маса. Според англичанина, Алонсо няма да може да се надява на каквато и да е подкрепа от страна на финландеца.

„Фернандо вероятно е свикнал на точно определено поведение от съотборниците си през изминалите години“, обяснява Бътън пред Sky sports News. „А именно пилот, който е бърз, но и бързо се съгласява с това, което Фернандо или питуолът искат от него по отношение на заповедите от бокса. Кими обаче не е от тези момчета.

Мисля си, че с Райконен до себе си Алонсо ще изпитва сериозен натиск и ще е под непрестанно напрежение. И двамата са свикнали да са номер едно в своите отбори.“

Британецът е наясно с подобна ситуация, след като в края на 2009 г. премина в Макларън като световен шампион, където съотборник му бе шампионът от предишната година, Люис Хамилтън. Според Бътън наличието на двама световни шампиони в отбора „създава една много интересна атмосфера.“

Кавги между двамата не бяха наблюдавани, поне от това което се виждаше отвън.

„Мисля, че ситуацията бе добра и за двама ни“, гласи равносметката на Бътън. „Остава да видим, дали това ще е добре за двамата във Ферари.“

Бившият пилот на Рено, Ферари и Лижие, Рене Арну обаче не вижда нещата по този начин. Той не смята, че ситуацията ще има позитивен изход или поне не за Алонсо.

„Ако трябва да сравнявам силата на характерите, за мен Алонсо е по-слабият“, обяснява французинът пред Газета дело спорт. „Веднага се връщам към ситуацията, която се разигра в Макларън между Фернандо и Хамилтън. Мирът и съгласието между двамата бе кратък и не смятам, че този път ще е различно. Единият върви с рогата напред (Алонсо), докато другият не се интересува от нищо и от никого (Райконен). Обстановката ще бъде взривоопасна всеки уикенд, най-вече в неделя и ще рискуваме да сме всяко състезание свидетели на експлозия. Като неутрален наблюдател обаче определено харесвам този тандем.“

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1145 -: Септември 19, 2013, 10:02:09 pm »

Райконен: Причината да напусна Лотус е финансова



Кими Райконен е решил да напусне отбора на Лотус след края на настоящия сезон, заради финансови причини, призна самият пилот, който ще кара за Ферари през 2014 г.

Финландецът сподели по-рано през сезона, че от Лотус са се забавили с изплащането на част от заплатата му за тази година. Тимът от Енстън обяви, че си търси спонсори и продаде 35% от акциите си на инвестиционния консорциум Инфинити Рейсинг, но все още не са преведени никакви пари към отбора. Екипът продължава да си търси финансови партньори.

- Харесва ми да се състезавам, това е единствената причина да съм тук. Но причината, поради която напуснах отбора, е чисто финансова. Не съм получил заплатата си. Имаше много неща и със сигурност те знаят какви са. Трудно би било да се каже какво щеше да стане, ако това се бе случило, но сделката (с Ферари) е сключена и аз съм много щастлив от това - коментира Райконен.

Появиха се доста мнения по въпроса дали двама шампиони като Райконен и Фернандо Алонсо ще могат да работят заедно във Ферари, без да има конфликти между тях, но Кими мисли, че двамата с испанеца са достатъчно зрели, за да не си създават ненужни грижи:

- Не виждам причина, поради която да не проработи. Ние сме достатъчно големи и знаем какво правим, а отборът работи правилно, за да е уверен. Ако има проблем съм убеден, че ще можем да го разрешим. Вече не сме 20-годишни момчета. Може да греша, времето ще покаже, но съм сигурен, че всичко ще е наред. Разбира се, ще има оспорвани битки на пистите, а понякога нещата може да се объркат, но съм сигурен, че всичко ще е наред.

Той също така обясни, че не се притеснява за предизвикателствата, които предстоят с въвеждането на новите правила през следващата година:

- Познавам отбора и хората, въпреки че има някои нови хора, а други са напуснали откакто аз бях там. Не мисля, че ще бъде прекалено трудно да отида там и да се справя добре. Колата е различна, а най-трудното (за 2014 г.) е, че автомобилите са различни. Който направи най-добрия болид, ще се представи най-добре. Мисля, че се справихме много добре (в Лотус) от мястото, откъдето започнахме. Не виждам защо не бихме могли да направим много добра кола (с Ферари) следващата година и да продължим да я развиваме. Това е ново предизвикателство за всички отбори, но аз не се притеснявам за тези неща. 

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1146 -: Септември 19, 2013, 10:05:56 pm »

Маса повтори, че си търси място в топекип



Фелипе Маса повтори днес в Сингапур, че си търси място в топекип. Бразилецът няма да е част от Ферари от 2014 г. и не желае да остава във Формула 1 единствено заради участието. Затова и си търси тим с конкурентоспособен автомобил за догодина.

Той обяви това още в съобщението си в Туитър, с което оповести, че няма да кара за Ферари догодина.

- Водим разговори с някои отбори и се надявам да тръгнем в най-добрата посока на развитие. Желанието ми е да намеря силен автомобил. Не се интересувам от това да съм във Формула 1 единствено, за да присъствам на грида. Искам да имам хубави възможности за постигане на резултати. Искам да се боря за победи и за титлата. Надявам се да открия такъв вариант. Имам какво да дам (на един отбор) – допълни Маса.

Шефът на Ферари в F1 Стефано Доменикали отбеляза, че решението тимът да не продължава да се състезава с Фелипе е било изключително трудно:

- Познавам го, откакто беше още дете – на 19. Израснах заедно с него и научих много от реакцията му в конкретната ситуация. Начинът, по който прие нещата, демонстрираното спокойствие – това не е толкова често срещано.

По-рано през седмицата Фелипе каза пред бразилската телевизия О Глобо, че оттук нататък ще се състезава сам за себе си и няма да помага на Фернандо Алонсо в битката за шампионската титла при пилотите. След това президентът на Скудерията Лука ди Монтедземоло заяви, че ще разчита на него.

- Отборът ще подкрепя Алонсо до последния метър и освен това очаквам Маса да направи страхотен финал на сезона. Фелипе е изключителен човек. Казват, че няма да помага на Фернандо? Моля ви! Той със сигурност ще го стори и ще ни подаде ръка (в битката) за конструкторския и пилотски шампионати – заяви маркизът.

Според Маса пък във Ферари неминуемо ще има сблъсък между пилотите догодина:

- Познавам и Фернандо, и Кими и на пистата, и извън нея. Те са отлични пилоти, но се страхувам, че ще има сблъсък, когато са в един тим. Казах на шефовете да дишат колкото се може по-дълбоко, докато още могат, тъй като през следващия сезон ще им е трудно да си поемат дъх.

                                                                                                                      clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1147 -: Септември 19, 2013, 10:11:05 pm »



Две DRS зони за Сингапур

Две места за изпреварвания на "Марина Бей“

От ФИА потвърдиха, че в състезанието за Гран при на Сингапур този уикенд на пистата "Марина Бей" ще има две места, на които пилотите ще имат право да активират своите DRS-и. Както през повечето състезания от началото на 2013, така и в Сингапур зоните за изпреварване ще са две.

Първата от тях ще е на правата Raffles Boulevard между завои 5 и 7. Точката за активация ще е разположена на завой номер 4. Втората зона е на основната права с активация точно след ейпекса на завой 22.

Гран при на Сингапур ще е шестото издание на нощното състезание по улиците на Сингапур.

                                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1148 -: Септември 19, 2013, 10:12:51 pm »



Фетел: Не обичам думата "доминиращ"

"Никога не сме печелили лесно"

Себастиан Фетел смята, че Ред Бул стават все по-добри като отбор. Базираният в Милтън Кийс екип и германският пилот имат повече от успешно сътрудничество през последните няколко години - в три от тях имат световни титли, а сега са на път и към четвъртата.

"Отборът става все по-добър и по-добър с годините. Грешките са по-малко и увереността е по-голяма", заяви трикратният шампион. Фетел и в момента води в класирането при пилотите, но смята, че не трябва да лежи на стари лаври или да се надява прекалено на още една титла. "Първата част от сезона беше много добра, а стартът на втората още повече. Но виждаме, че и най-малкото нещо може да направи голяма разлика - десет градуса нагоре или надолу могат да направят всичко да изглежда друго. Трябва да останем фокусирани, но изглежда във всякакви условия винаги сме в топ пет".

Ред Бул и Себастиан печелят заедно от 2011 насам и тогава повечето коментатори смятаха, че германецът доминираше лесно. "Хората казват, че през сезон 2011 сме доминирали и ни е било лесно. Не харесвам думата "доминиращ" и никога не е лесно", заяви Себ.

                                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1149 -: Септември 19, 2013, 10:14:36 pm »



Алонсо: С Кими няма да е много по-различно

"Маса е един от най-добрите ми приятели тук и шампион за 2008"

Фернандо Алонсо не очаква Кими Райкойнен да причини някакви трудности, когато догодина се присъедини към Ферари и смята, че динамиката на отбора ще си остане същата.

След като от 2010 насам съотборник на Алонсо е Фелипе Маса, миналата седмица стана ясно, че през 2014 в съседния гараж ще е Райконен, а за Маса все още не се знае къде точно ще паркира. Ферари не са имали двама световни шампиони за съотборници от 1953 година насам, когато в болидите с черни кончета са били Алберто Аскари и Джузепе Фарина. Въпреки предположенията, че партньорството му с Кими няма да е толкова успешно, колкото това с Фелипе, Алонсо заяви увереност в бъдещия им успех.

"Не мисля, че някой може да ме накара да натискам повече, отколкото натискам сега. Няма значение дали световните шампиони в отбора са един или двама. Когато пристигнах във Ферари се говореше, че и с Фелипе ще е катастрофа, а ето, че след четири години той е един от най-добрите ми приятели тук. Следващата година ще е същото. Не мисля, че една титла ще промени взаимоотношенията в отбора. Фелипе беше световен шампион, когато финишира през 2008", заяви Алонсо.

Пилотът на Скудерия разкри, че винаги е бил в течение на решенията, които Ферари са взимали за пилотите. "Винаги съм бил информиран за движенията на отбора. Вярно е, че до последния момент екипът не беше решил и когато прецениха, че ще е по-добре да сменят Фелипе, ме попитаха за мнението ми. Отговорих им, че Кими е най-силният пилот на пазара, а догодина ще има толкова много промени, че ще е важно съотборникът ти да има Ф1 години зад гърба си. Отборът избра Кими, доволен съм".

                                                                                                                               formula1.sportal.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1150 -: Септември 20, 2013, 09:56:40 pm »

Фетел: Най-важното за 2014 г. е колко усилено работиш, а не само опита



Най-важното за развитието на отборите през 2014 г. е колко усилено работиш за подобряването на колата, а не само опита, който си натрупал, мисли пилотът на Ред Бул Себастиан Фетел.

Догодина Фетел ще си партнира с настоящия пилот на Торо Росо Даниел Рикиардо, който участва в Гран при от средата на сезон 2011. На въпрос на Аутоспорт дали според него екипът на Ред Бул ще е по-слаб, в сравнение с Кими Райконен и Фернандо Алонсо във Ферари, които според мнозина са считани за най-силния тандем през 2014 г., Себастиан отговори:

- Не, не мисля. Най-добрият начин, по който да натрупаш опит, е с практика. За следващата година, с множеството нови неща, които ще навлязат, вероятно не е от толкова голямо значение, че си бил наоколо през последните години. Най-важното е колко си решен да работиш, да се развиваш и да опиташ да помогнеш на отбора да върви напред, да подобри колата с всичко, от което има нужда. Необходими са определени часове на пистата, както и в симулатора, така че мисля, че ще има доста скучна работа за вършене от пилотите. Но това е част от работата и ще ти помогне да напреднеш на пистата.

Германецът също така каза, че според него догодина двамата с Рикиардо ще бъдат силен екип и преминаването му в Ред Бул е добра новина за младите пилоти, подкрепяни от компанията, които се стремят да стигнат до Формула 1.

Себастиан в момента води в генералното класиране при пилотите с 53 точки пред Фернандо Алонсо. По отношение на предстоящото състезание в Сингапур, въпреки че спечели последните две надпревари на Марина Бей, той сподели, че всяко състезание има своите предизвикателства и победите се печелят с упорита работа:

- Със сигурност има хора, на които им е омръзнало Ред Бул да печели, но на нас не ни е и знаем, че никога няма гаранция. Пристигайки тук, знаем, че разполагаме със силен пакет, но трябва да работим усилено, за да сме в челото и да завършим на добро място на подиума или да спечелим. Искам да победя, харесвам пистата. В известен смисъл тя е и приятна, и трудна, предизвикателството ми допада, но също така знаеш, че (ти предстои) упорита работа и е необходимо да свършиш всичко както трябва. Квалификацията е много важна, както е обикновено на уличните трасета, а състезанието е маратон, който те очаква, но е добро предизвикателство. Промениха един завой на пистата (10-ти, б.а.), така че има нещо ново тази година. Това е едно от физически най-натоварващите състезания през сезона и се надявам, че съм добре подготвен.

Фетел обясни, че очаква пилотите на Мерцедес да са силни този уикенд, като добави, че според него Люис Хамилтън и Нико Розберг се представят добре на улични писти.

- Люис бе много бърз тук миналата година, борейки се за победата, преди да отпадне, а Нико спечели в Монако този сезон, така че те ще са силни тук и тази година. Аз искам да спечеля, да се концентрирам върху състезанието и да се насладя на единствената нощна надпревара, която имаме - допълни той.

                                                                                                                          clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1151 -: Септември 20, 2013, 10:03:21 pm »

Райконен ще се постарае да помогне на Лотус, не се притеснява от нищо във Ферари



Кими Райконен за връщането си във Ферари, финансовите проблеми на Лотус, какви предизвикателства го очакват догодина в Маранело и бъдещото партньорство с Фернандо Алонсо. Световният шампион за 2007 г. обясни възгледите си по тези въпроси по време на първата пресконференция в Сингапур, където се срещна с представители на медиите за първи път след потвърждаването на новия му контракт със Скудерията.

- Поздравления за новия тим от догодина. Виждаме те за първи път след официалното обявяване на новината. Ако ти бяхме казали в началото на сезона, че през септември ще бъдеш потвърден за пилот на Ферари, как щеше да реагираш: че няма начин или си смятал, че подобно нещо е възможно?

- Мога просто да кажа, че ситуацията във Формула 1 се променя много. Никога не съм изпитвал лоши чувства към тях (Ферари – б.р.). Знаех, че договорът ми е до края на годината и очевидно трябваше да взема някакво решение какво ще правя по-нататък. Сега то вече е факт.

- Имаше ли нещо, което Лотус можеха да сторят, за да те задържат при тях? Или да се завърнеш във Ферари бе просто прекалено привлекателна възможност за теб?

- Да, имаше много неща и те със сигурност знаят кои са. Трудно е да се каже накъде можеха да тръгнат нещата, ако се бяха случили, но сделката е факт и аз съм много щастлив от нея.

- Какво ще е най-голямото предизвикателство за теб през следващия сезон във Ферари?

- Познавам отбора и хората. Има, разбира се, някои нови лица, други са напуснали, откакто аз не съм там, но общо-взето положението е същото. Не мисля, че ще е твърде трудно да свикна и да се справя както трябва. Ясно е, че автомобилите ще са различни и според мен това ще е най-трудното нещо – да ги настроим, да са издръжливи и който извади най-силния болид да успее да извлече максимума от него.

- Миналата година заяви, че си се почувствал освободен, когато напусна Ферари. Какво те накара да решиш да се върнеш и да загубиш свободата си, така да се каже?

- Там също винаги съм се радвал на свобода. Има много истории за миналото ми от различни отбори, но всички те идват от вас, момчета, (от медиите), а смятам, че вие не работите в тимовете и съответно не знаете наистина какво се случва. Пишете много неща, които понякога са верни, друг път – не. Изкарах си добре (във Ферари) и съм сигурен, че отново ще прекараме чудесно времето си заедно.

- Някои от останалите пилоти вече предположиха, че партньорството ви с Фернандо Алонсо няма да се получи – сред тях Дженсън [Бътън] и Себастиан [Фетел]. Би ли се спрял на този въпрос?

- Не виждам причина, поради която да не се получи. Достатъчно възрастни сме, за да знаем какво вършим, а отборът определено работи в правилната посока. Ако се появи нещо, със сигурност ще го преодолеем. Вече не сме на по 20 години. Може и да греша, времето ще покаже, но съм почти убеден, че нещата ще се подредят. Битките на трасето ще са сериозни, но понякога ситуацията се обърква... Както казах, съм почти уверен, че всичко ще е наред.

- [Лука] ди Монтедземоло заяви в интервю, че очаква победи и полпозишъни от теб, но и да помагаш на Алонсо в развитието на колата. Готов ли си да изкарваш повече време в Маранело – като Фернандо, повече в сравнение с миналото?

- Отговорът е много подобен на предишния. Има много истории, но според мен се справихме съвсем прилично с екипа, когато работихме преди и не виждам причина да не направим наистина добър болид за догодина, както и да продължим с развитието му. Ясно е, че има нови правила и предизвикателствата за всички отбори ще са по-големи, но аз не се притеснявам за тези неща.

- Изглежда Лотус ти дължат доста пари, така че въпросът е простичък: ако отборът не е изпълнил тази част от договора ви, защо ти изпълняваш своята и не си останеш у дома?

- Обичам да се състезавам и очевидно това е единствената причина да съм тук; няма значение с кой екип съм. Ясно е, че напускам отбора изцяло поради финансови причини – не съм си получил заплатата. Това не е приятно, но съм казвал и преди, че ще опитам да помогна колкото мога и ще продължа да се състезавам.

- По отношение на бъдещия ти съотборник (Алонсо) – какво според теб ще можеш да научиш от него догодина и може ли той да научи нещо от теб?

- Човек със сигурност се учи от различните си съекипници; всеки върши нещата по свой начин. Възможно е те да правят нещо по-добре от теб. Често обаче опитите да прилагаш други похвати не проработват, тъй като те прилягат на един определен състезател. Познавам хората, познавам отбора и вече казах, че не се притеснявам да отида там. Не се притеснявам и от факта, че никога досега не съм работил с Алонсо. Него го познавам от надпреварите, но съм сигурен, че всичко ще е наред.

- Има ли технически аспект в причините, поради които реши да се върнеш във Ферари? Скудерията прави и двигателите, и шаситата си – според теб това дава ли на екипа по-голям шанс догодина да е по-конкурентоспособен с новата кола в сравнение с Ред Бул и Лотус?

- Очевидно се надявам да е така. Те са правили много добри автомобили и агрегати в миналото, печелили са много шампионати. В същото време Ред Бул или Лотус с Рено също са се справяли чудесно. Много е трудно да се каже накъде ще се наклонят везните при новите правила и кой ще е с най-добрия болид. Има доста истории за определени мотори – че ще са значително по-силни, но има страшно много различни неща, които трябва да се вземат предвид и да сме сигурни, че работят. Трябва да изчакаме и да видим, поне до първите тестове.

                                                                                                                           clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1152 -: Септември 20, 2013, 10:04:46 pm »

Уебър използва всичките известни му трикове, за да запази концентрация



Марк Уебър трудно запазва концентрация, призна австралийският пилот на Ред Бул на пистата в Сингапур, където този уикенд се провежда поредният кръг от световния шампионат на Формула 1. Той обясни, че използва всеки трик, който му е известен, за да остане концентриран.

Марк обяви по-рано през сезона (през юни), че в края на годината напуска F1 и ще работи с Порше в програмата им за надпревари за издръжливост. Малко преди Гран при на Италия бе съобщено официално и че Даниел Рикиардо от Торо Росо ще го замести от догодина в шампионския тим.

- Използвам всеки трик, който мога, за да остана мотивиран още няколко месеца. Това не е твърде голямо предизвикателство, но ще продължа да го правя, за да завърша сезона по възможно най-силния начин. Не казвам, че ще превъртя набързо последните стартове – определено искам да се справя като хората, това е важно за мен. Хубаво би било да се кача на най-високото стъпало на подиума преди края на сезона и няма причина, поради която да не мога да го сторя – обясни Уебър.

Мотивацията и намаляването й като цяло е една от причините австралиецът да вземе решение да напусне Формула 1. Той допълни, че вече му е дотегнало от въпроси как се чувства във финалната фаза от кариерата си в Гран при:

- Обсъждаме въпроса, че това ми десетото, деветото, осмото състезание. Честно казано, вече е безумно скучно. Взех решението и толкоз. Всичко приключва в Бразилия, благодаря ви много. Мотивацията наистина е сложно нещо. Тя бе част от решението. Много неща водят до такова развитие на кариерата – искаш смяна на пейзажа, да вършиш нещо различно. Сега съм малко по-спокоен, ще гоня каквото мога да спечеля и все още имам шанса да натрупам наистина добри спомени – допълни Марк.

                                                                                                                         clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1153 -: Септември 20, 2013, 10:07:17 pm »

Алонсо-Райконен ще е най-силният пилотски тандем според Хамилтън



Фернандо Алонсо-Кими Райконен ще е най-силният пилотски тандем през 2014 г., смята Люис Хамилтън. Наскоро трикратният световен шампион Себастиан Фетел определи състезателя на Мерцедес и съотборника му Нико Розберг за най-добрата двойка в това отношение в настоящата Формула 1. Екипът от Бракли е единственият през този сезон (до момента), чийто пилоти са взели победи (и двамата).

- Желанието ни е да ги победим. Тази година може да ги изпреварим в класирането при конструкторите, но в крайна сметка те (Ферари) ще станат по-силен отбор. Кими кара сензационно добре през този сезон и предполагам, че ще прави същото догодина. Фернандо управлява колата си също по невероятен начин. Знам, че говорят за нас (с Розберг) като най-силния пилотски тандем, но според мен това определение ще е за тях – обясни англичанинът в Сингапур.

От момента на официалното обявяване за завръщането на Райконен в Скудерията се обсъжда въпросът как ще се сработи той с испанския си съотборник догодина. Самият Кими заяви, че не вижда причина нещата да не се получат в тима, но има и хора на противоположното мнение. В някои от изявленията бяха споменати дори думи като сблъсък.

- Според мен ситуацията е страхотна. Двама от най-добрите пилоти в света ще са в един отбор – Ферари. Ще е интересно да се наблюдава динамиката там и как ще се получат нещата. Аз лично ще гледам внимателно... Няма да казвам нищо друго, за да не се пораждат каквито и да било предположения! – добави Люис.

При неминуемото споменаване на сезон 2007 г., когато англичанинът бе съотборник на Алонсо в Макларън и отношенията помежду им бяха доста обтегнати, Хамилтън заяви това, което самият Фернандо често повтаря:

И двамата пораснахме много. Отношенията ни, както знаете, се подобриха значително. Сигурен съм, че той (Алонсо – б.р.) се разбира страхотно с Фелипе [Маса] и според мен същото ще се получи и с Кими.

                                                                                                                     clubs1.bg
Активен

kriskokoto

  • SuperUser
  • Карма: +618/-273
  • Неактивен Неактивен
  • Пол: Мъж
  • :Март 08, 2012, 01:27:39 pm
  • Публикации: 8352
  • Торент Клиент: µTorrent
  • OS:
  • Windows 7/Server 2008 R2 Windows 7/Server 2008 R2
  • Browser:
  • Firefox 22.0 Firefox 22.0
Re:Формула 1
« Отговор #1154 -: Септември 20, 2013, 10:08:35 pm »

Решението за процеса срещу Екълстоун се отлага



Бърни Екълстоун очевидно няма да застане пред съда в Германия през тази година. Областната прокуратура в Мюнхен е решила да отложи решението си образуване на съдебно производство срещу 82-годишния англичанин, обвинен в даване на подкуп. То ще бъде взето през следващата година. Причина за отлагането е, че председателстващият съдия Петер Нол иска да запознае със сложната ситуация още един сътрудник.

„Съдиите не искат да попадат под напрежение, за да не повлияе това на решението им“, обяснява в официално изявление Маргарете Ньотцел, прессекретар на прокуратурата. Първоначално средата на септември бе поставена като срок, в които съдиите да преценят дали да бъде започнат процес.

Обвиненията срещу Екълстоун са за даването на подкуп, както и за подтикване към нелоялност. Според тях британецът е подтикнал Герхард Грибковски, бивш шеф във Байерише Ландесбанк, да продаде своя дял от търговските права на Формула 1 на CVC Capital Partners през 2005 г. въпреки по-добрата оферта на американска фирма. За това си действие Грибковски е получил подкуп от $44 млн. от Екълстоун. Самият англичанин пък обясни, че е бил изнудван и затова е платил парите.

За случилото се банкерът бе осъден на 8,5 г. затвор. По време на процеса обаче Грибковски е дал доста показания, даващи основание Екълстоун да бъде привлечен като обвиняем. При прочитането на присъдата на Грибковски и нейната обосновка, съдия Нол е подчертал, че Бърни Екълстоун е бил „движещата сила“ в машинацията и е подтикнал германеца „към извършването на престъпление“.

                                                                                                                              clubs1.bg
Активен